JD Power: Toyota keskimääräistä epäluotettavampi

Anonyymi

J.D. Power UK Vehicle Dependability Stydy -tutkimus perustui peräti 11 530 aitoon käyttäjäkokemukseen, joissa autojen omistajat ja haltijat raportoivat aidoista vioista viimeisen vuoden ajalta. Autot olivat olleet heidän käytössään yhdestä kolmeen vuotta, ja ne oli myös ensirekisteröity tuona aikana. Kyseessä oli siis uudehkojen autojen tutkimus.

Koko tutkimuksen keskiarvotulos oli 119/100 pistettä. Keskiarvoisesti automerkeissä oli siis 1,19 vikaa per auto.

Suomessa hyvin luotettavaksi mielletyt Toyota (134/100) ja Mercedes-Benz (136/100) jäivät siten keskiarvon huonommalle puolelle.


www.is.fi/autot/art-2000006171184.html

219

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Audi,bemmi ja fiiu häntäpäässä.

      • Anonyymi

        Fiiukin on sitten premiumia. Toyota on vain alle keskiarvon harmaassa keskikastissa.


      • Anonyymi

        Ai jai sentään miten teroja kismittää tämäkin tutkimustulos.


      • Anonyymi

        Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...

        Ei kuitenkaan heru heiltä asiallista kommenttia tästä luotettavuusasiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuitenkaan heru heiltä asiallista kommenttia tästä luotettavuusasiasta.

        Tämä on terojen mukaan väärä tulos, koska tojota ei ole tässä tutkimuksessa paras...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on terojen mukaan väärä tulos, koska tojota ei ole tässä tutkimuksessa paras...

        Kreationistien mukaan maapallo on vain 6000 vuotta vanha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...

        Minäkin yritän koko ajan peittää ja hukuttaa nolosta paljastumisestani kertovan tiedon. Enhän minä muutakaan voi mutta samalla vahvistan että se pitää paikkansa. Hitsin vimpula kun en tullut sitäkään ajatelleeksi täpinöissäni.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Minäkin yritän koko ajan peittää ja hukuttaa nolosta paljastumisestani kertovan tiedon. Enhän minä muutakaan voi mutta samalla vahvistan että se pitää paikkansa. Hitsin vimpula kun en tullut sitäkään ajatelleeksi täpinöissäni.

        Sinulla tuntuisi olevan paha persoonallisuushäiriö. Puolet ajasta teroilua ja puolet penttilöintiä.


    • Anonyymi

      Tutkimus on tehty uudehkoille autoille, siis ennen kuin Toyota alkaa todella ruostumaan. Sijoitus huononee tuosta vielä.

      • Anonyymi

        Toyotassa voi jopa runko ruostua katki. Näin kävi Yhdysvalloissa, missä Toyota joutui maksamaan miljardien korvaukset.


      • Anonyymi

        Uskomaton firma. Ruosteongelmat jatkuvat vuosituhannelta toiselle.


      • Anonyymi

        Terolla on kova homma piilottaa tätäkin menestystä.


      • Anonyymi

        Totuus ei tue trollin harhaluuloja.
        Viime vuoden katsastusten vikatilastot julki: Toyota vähävikaisin kaikissa ikäluokissa!
        Vuosimallien 2002–2014 autoista kaikkein pienin hylkäysprosentti oli viime vuonna Toyota Corollalla tai Auriksella, mutta vuosimallien 2002, 2004, 2005, 2006, 2007, 2010 ja 2011 osalta Toyotat täyttivät uskomattomasti koko kolmen kärjen.


      • Anonyymi

        Tojotrolli luulee että katsastustilastoilla on jotain merkitystä. Ei ole, varsinkaan uusien autojen suhteen toope.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotrolli luulee että katsastustilastoilla on jotain merkitystä. Ei ole, varsinkaan uusien autojen suhteen toope.

        Katsastustilastot kertovat huonosti auton kokonaisluotettavuudesta. Ne kertovat vain sen minkä kuntoisina autoja tuodaan katsastettavaksi.


    • Anonyymi

      Eikös sinustakin hönöboy ole sangen ihmeellistä, että kaikki ns. premium-merkit sijoittuvat mainitussa tutkimuksessa selvästi keskiarvon huonommalle puolelle?

      • Anonyymi

        Toyota on keskiarvon alle luotettavuudessa, lisäksi melun ja ruosteen kuningas.


      • Anonyymi

        Toyota huonoimpia normimerkkejä. Mitä tohjotoope siihen?


      • Anonyymi

        Tero tuskin tulee vastaamaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero tuskin tulee vastaamaan...

        Tojomyyjä pakoilee spämmiensä taakse. Ikävä tutkimustulos hänen kannaltaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tero tuskin tulee vastaamaan...

        Minä vastaan. Tiedän toki että Tojo on tavallisista merkeistä luotettavin mutta koska se sotii pahasti Tojoa solvaavaa agendaani vastaan, en ikipäivänä uskalla tunnustaa minulle niin karmeaa tosiasiaa.


    • Anonyymi

      Hiukan tuolla autojen aktiivinen käyttöikä aivan muuta luokkaa ja luotettavuus noin sitten korostu pitkässä juoksussa.Pelkästään hesarin jutussa tuotiin kuvan kanssa hiukan esiin minkä ikäisiä jo hiukan toivottaisiin romutettavaksi euroopan malliin?

      • Anonyymi

        Luotettavuus varmaan vielä korostuu pitkässä juoksussa, mutta Toyota on siis keskimääräistä epäluotettavampi jo uutena. Luotettavat autot ovat taas niitä keskiarvoa parempia.


      • Anonyymi

        Siis joo...nyt ei ihan auennut tämä eli saisimmeko saman ymmärrettävään muotoon?


      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?

        Teroa ihmetyttää kun maailmankuvaa järkyttävä tutkimustulos.


      • Anonyymi

        Ja kovia on myös ruostumaan.


      • Anonyymi

        Ja mitä hirvein meteli ajaessa.


      • Anonyymi

        Teroilta sumenee järki näiden tulosten edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teroilta sumenee järki näiden tulosten edessä.

        On kyllä melkoinen piikki tojomyyjän lihassa tämä luotettavuustutkimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä melkoinen piikki tojomyyjän lihassa tämä luotettavuustutkimus.

        Tätä se yrittää jatkuvasti piilottaa tai muuten häivyttää. Tuhma tohjopoju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä se yrittää jatkuvasti piilottaa tai muuten häivyttää. Tuhma tohjopoju.

        Ikävät tosiasiat yritetään monesti peitellä. Palstan tohjotero on loistava esimerkki siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävät tosiasiat yritetään monesti peitellä. Palstan tohjotero on loistava esimerkki siitä.

        Hänen projektinsa täällä lienee jonkinlaisen lahkonjohtajan määräämä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen projektinsa täällä lienee jonkinlaisen lahkonjohtajan määräämä?

        Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?

        Epätoivonsa on ainakin suorastaan käsin kosketeltavissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?

        Minun leivänsaanti oli vähän aikaa kiinni Tojon myynnistä mutta nolostihan siinäkin kävi kun potkaisivat minut pihalle alisuorittajana. Siitä tämä katkeruus alkoi.


    • Anonyymi

      Jos toyon lippulaiva Camryn keskikonsolit sun muut muovihärpäkkeet heiluu tyyliin Dacia Sandero tmv. halpis auto, niin ei toyotan kohdalla voida laadusta puhua... Yaris oli yhtä heppoisesti tehty... Tekniikkaa saattaa kestää, mutta ei sisustan osat Camryn hintaisessa autossa voi olla näin heppoista tekoa.

      https://www.youtube.com/watch?v=VWmoPg7wDow

      • Anonyymi

        Ei helvata. Mitkä on ylläpidon tarkoitusperät? Vastasin tähän Skodan ruostumiseen linkittämällä vastaavan ruosteraportin Auriksesta. Ylläpito on sen käsittämättömästä syystä poistanut, mutta Toyotapalstalle on silti saanut jäädä Skodanvastainen kirjoitus. Vaan ruostuu se Toyotakin, vaikka keskustelut poistettaisiin.


      • Anonyymi

        En näe yhteyttä skodan ongelmien ja toyotan ongelmien välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe yhteyttä skodan ongelmien ja toyotan ongelmien välillä.

        Terot luulee että skoda ongelmat poistaa tojo onkelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helvata. Mitkä on ylläpidon tarkoitusperät? Vastasin tähän Skodan ruostumiseen linkittämällä vastaavan ruosteraportin Auriksesta. Ylläpito on sen käsittämättömästä syystä poistanut, mutta Toyotapalstalle on silti saanut jäädä Skodanvastainen kirjoitus. Vaan ruostuu se Toyotakin, vaikka keskustelut poistettaisiin.

        Skodan ruostuminenhan ei liity Toyotan yleiseen kurjuuteen ja ruostumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan ruostuminenhan ei liity Toyotan yleiseen kurjuuteen ja ruostumiseen.

        Teroille tämä klassisesti ei valkene.


    • Anonyymi

      Saman firman pari kuukautta sitten julkaistu ‘dependability’-tutkimus 2019 USAsta listasi luotettavimmiksi Lexus-Porsche-Toyota. BMW ja Audi oli paremmassa puoliskossa. 5-sarjan Bemari luokkansa luotettavin. Että miettikääpä nyt sitten kumpi lista on luotettavampi? Peugeot-Skoda-Hyundai-Nissan(Renault). Nekö ne nyt sitten on luotettavimmat? Taisi perustua omistajien omaan kertomaan viimeisen 12 ongelmista uudehkoilla autoilla. Täältä olette varmaan jo oppineetkin, että suomalaisten skodistien oman kertoman mukaan skodassa ei ole vian vikaa ensimmäisen 400,000 km aikana - siis omistajien itse kertomana eli samalla “tutkimusmetodilla”.

      • Anonyymi

        juuri näin. skoda uskovaiset eivät vaan voi kertoa rehellisesti että kaikki mätäni mikä mädätä voi ja korikin mätäni. moottori ja vaihteisto vaihdettu 30tkm "huollossa".


      • Anonyymi

        Eipä ole kovin innokkaita tojouskovaisetkaan kertomaan että meluinen kajuutta tuli ostettua ja luotettavuus huononee vuosi vuodelta näköjään uusimmat mallit näyttää pudonneen jo skodasta kauaksi..


      • Anonyymi

        Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
        Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
        Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
        Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
        Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.

        Ikävä vaan että niissä kimchikulhoissa ei ole eurooppalaisista mukavuutta, esimerkiksi täysikasvuisille aikuisille sopivia penkkejä.


      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa, että Peugeotia ja Skodaa ei myydä USA:ssa. Siten eivät voi olla USA:n tilastoissa,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä vaan että niissä kimchikulhoissa ei ole eurooppalaisista mukavuutta, esimerkiksi täysikasvuisille aikuisille sopivia penkkejä.

        Mun Hyundai Sonata on todella laadukas ja hyvä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri näin. skoda uskovaiset eivät vaan voi kertoa rehellisesti että kaikki mätäni mikä mädätä voi ja korikin mätäni. moottori ja vaihteisto vaihdettu 30tkm "huollossa".

        Kehahaisin tutulle "Skeidalta " tulleen uuden mallin kun pähkäili auton vaihtoa. Totesi että mitä mä paskalla teen ,kun ei ole peltoakaan!
        Seuraavalla viikolla uudella Corollalla ajoikin ja kehaisi ettei ainakaan kymmeneen vuoteen tarvii mitään korjata.Oli meinaan edellinenkin auto Toyota ,eli tiesi mistä puhui!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehahaisin tutulle "Skeidalta " tulleen uuden mallin kun pähkäili auton vaihtoa. Totesi että mitä mä paskalla teen ,kun ei ole peltoakaan!
        Seuraavalla viikolla uudella Corollalla ajoikin ja kehaisi ettei ainakaan kymmeneen vuoteen tarvii mitään korjata.Oli meinaan edellinenkin auto Toyota ,eli tiesi mistä puhui!

        Älä nyt jaksa tarinoida. Olette lahkolaiset jotain mytomaaneja kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Hyundai Sonata on todella laadukas ja hyvä ajaa.

        Riippuu mihin verrataan. Jos verrataan Toyotaan, niin varmasti onkin.


      • Anonyymi

        USA ja Lexus. Mitä tekemistä eurooppalaisen tutkimuksen ja Toyotan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA ja Lexus. Mitä tekemistä eurooppalaisen tutkimuksen ja Toyotan kanssa?

        Eikös Lexuksista ruostu katto katki hitsisaumasta. Sellasia "pikkuvikoja".


    • Anonyymi

      Uskonlahkolla voi olla vaikeita aikoja edessä. Jopa Suomessa.

      • Anonyymi

        Noi 65 vuotiaat ja vanhemmat alkavat poistua kohta keskuudestamme. Ketkä sitten enää tohjoja ostaa?


      • Anonyymi

        Sehän tojomyyjää huolestuttaakin. Siksi se mesoaa täällä päivät pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tojomyyjää huolestuttaakin. Siksi se mesoaa täällä päivät pitkät.

        Tojotan setä tosiaan yrittää peitellä tätä tulosta ahkerasti. Ikävä juttu hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan setä tosiaan yrittää peitellä tätä tulosta ahkerasti. Ikävä juttu hänelle.

        Sillä on taas normaalia kiimaisempi viikko menossa.


    • Anonyymi

      Toyota on osoitettu oikein tieteellisesti, että on epäonnistunut merkki .
      Ranskalainen Peugeot näytti epäilijöille kuuluisat närhen munat, sijoittumalla kärkeen!

      • Anonyymi

        Toyo oli keskikastissa tuossa.
        Audi ja bemmi häntäpäässä.
        Vältellään siis niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyo oli keskikastissa tuossa.
        Audi ja bemmi häntäpäässä.
        Vältellään siis niitä.

        Toyota oli selvästi alle keskiverron. Kun otetaan vielä huomioon muutkin tekijät (kuten ruosteherkkyys, kalliit huollot ja epämukavuus), niin kannattaa vältellä myös Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota oli selvästi alle keskiverron. Kun otetaan vielä huomioon muutkin tekijät (kuten ruosteherkkyys, kalliit huollot ja epämukavuus), niin kannattaa vältellä myös Toyotaa.

        Juu, ei tämän perusteella kannata pitää tojoa minään luotettavana perusautona. Ns. premiumin ostamisessa ei sellaista luotettavuutta edes tavoitellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei tämän perusteella kannata pitää tojoa minään luotettavana perusautona. Ns. premiumin ostamisessa ei sellaista luotettavuutta edes tavoitellakaan.

        Keskimääräistä huonompi merkki jolla Suomessa täysin katteetonta palvontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimääräistä huonompi merkki jolla Suomessa täysin katteetonta palvontaa.

        Tämän tunnustaminen on teroille emotionaalisesti ylivoimaisen raskasta.


    • Anonyymi

      Minulla oli Corolla Versossa 2 vikaa ekan kolmen vuoden aikana Octaviassa 1 ja Astrassa 0. Silti pitemmällä ajalla tuo Verso on ollut ylivoimaisesti kestävin ja Astra huonoin.

      • Anonyymi

        Ja mitähän tuo kertoo mistään? Onko joku kiinnostunut yhden autolijan kokemuksesta josta ei ole mitään näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän tuo kertoo mistään? Onko joku kiinnostunut yhden autolijan kokemuksesta josta ei ole mitään näyttöä.

        Jaathan sinäkin täällä "kokemuksiasi" milloin minkäkin auton omistajana vaikka tiedetään että sinulla on ollut vain Dodge Caliber ja nykyinen vanha bensa-Mersu. On siinä kokemusta merkantilla kerrakseen. Kaiken olet narsistina itse Facebookissa kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaathan sinäkin täällä "kokemuksiasi" milloin minkäkin auton omistajana vaikka tiedetään että sinulla on ollut vain Dodge Caliber ja nykyinen vanha bensa-Mersu. On siinä kokemusta merkantilla kerrakseen. Kaiken olet narsistina itse Facebookissa kirjoittanut.

        Sinulla tuskin mitään autoa ole koskaan ollutkaan. Ainoastaan Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuskin mitään autoa ole koskaan ollutkaan. Ainoastaan Toyota.

        Onhan se tavallaan auto tojotakin. Ei vaan oikea moderni auto, sillä nykyautojen sisämelu ja ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa. Niin ja korroosion kestävyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tavallaan auto tojotakin. Ei vaan oikea moderni auto, sillä nykyautojen sisämelu ja ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa. Niin ja korroosion kestävyys.

        Halpisauto normaalia kovemmalla hinnalla.


    • Anonyymi

      Samanlaisia tuloksia tuli parisse edellisessäkin selvityksessä. On se nyt uskottava - Toyota ei ole laadullisesti huippua.

      • Anonyymi

        Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.

        Ja hinta on erityisesti Suomessa korkea. Pitäisi pulittaa 40 tonttua jostain Turkissa valmistetusta ruostuvasta melutoosasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hinta on erityisesti Suomessa korkea. Pitäisi pulittaa 40 tonttua jostain Turkissa valmistetusta ruostuvasta melutoosasta.

        Noilla hinnoillahan saa jo jonkun kunnon auton, tehokkaankin ja meluttoman. Hyvän ajettavan.


    • Anonyymi

      Eikä tuossa tutkimuksessa olla otettu millään tapaa kantaa autojen ruostumiseen ja siinä Toyota on täysin ala-arvoinen.

      • Anonyymi

        Kyllä, ruostumistutkimuksissa Toyota on ollut huonoin.


      • Anonyymi

        Luotettavuus alle keskiverron, mutta ruostumisessa kiistaton ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotettavuus alle keskiverron, mutta ruostumisessa kiistaton ykkönen.

        Ja sisämelunkin kuninkuus taas saavutettu.


    • Anonyymi

      Todellisuudessa Toyota on vikojensa suhteen ihan samalla tasolla kuin muutkin, mutta Toyotan omistajat luuluvat, että muissa on enemmän. Toyotaa ei heidän piireissään korjata, huolletaan vain, eli samalla nimikkeellä tehdään isojakin remontteja, mutta muilla korjaus on korjaus ja huolto on huolto.
      Hauska seurata kuinka kauan Toyotan 70-80 luvun maine jaksaa kantaa ja katsastushuolto pitää väärä uskoa hengissä?

      • Anonyymi

        Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.


      • Anonyymi

        No siis alle keskiarvon jäi Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.

        Tuo oli Brittien mielipide. Siellä ajetaan melko uusilla autoilla. Yleensä kaikki kestää ensimmäiset kolme vuotta ongelmitta, mutta sitten ne alkaa. Kymmenen vuoden ikäinen TOYOTA on edelleen lähes virheetön muut menevät tuossa iässä jo paaliin. Toyota on 20v vanhana vielä yhtä luotettava kuin pösö nelivuotiaana.


      • Anonyymi

        Ajat muuttuu ei entiset mielikuvat enää päde nykyautoissa toiset on parantaneet laatua toiset huonontaneet taitaa toyotakin kuulua nykyään tuohon jäljimmäiseen..


      • Anonyymi

        "20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat."

        Ihanko totta? Täällä melkein joka toinen 20-vuotias näyttää Toyotalta.


      • Anonyymi

        Juu ei näy vanhoja tojoja paljon täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.

        Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä ja sekös trollia ottaa pattiin;)
        Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä ja sekös trollia ottaa pattiin;)
        Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.

        Täällä nyt sinun lisäksesi ei muita trolleja juuri ole. Luotettavuus ja merkkiuskollisuus ovat kaksi eri asiaa, lienee liian vaikea asia tyhmä-terolle tämä.

        Toyotan omistajat eivät siis uskollisuustutkimuksen valossa ole kovin välkkyä sakkia, kun ovat lapsellisen kiintyneitä epäluotettavaan ruostepesäänsä.


      • Anonyymi

        Tero se taas yrittää tätäkin "menestystä" peitellä.


    • Anonyymi

      Jännä kun tojosta jauhetaan vaikka siellä ns premium merkit sijoittui vielä huonommin.
      Pitäiskö pojat odottaa että mopoikä menee ensin ohi.

      • Anonyymi

        Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.


      • Anonyymi

        Tuohan on ollut jo itsestään selvyys hyvin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.

        Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

        Voi voi miten terolla on taas vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

        Ja uskotko että siirtämällä nuo ongelmat muille, niin usko Toyotaan säilyy?


      • Anonyymi

        Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

        Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

        Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

        Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

        Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.

        Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.

        Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
        Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
        Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?

        Mitä veikkaat onko jenkeissä samat mallit ja valmistettu samoissa paikoissa?

        Ei paljon jenkkitutkimukset paina Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
        Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?

        Elikkäs Toyotan omistajat ovat JD Powerin tutkimuksessa auliisti myöntäneet, että ovat pettyneet autoonsa? Niin sitä pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

        Höpö höpö.. 15v peugeot ajossa ja ei ole tarvinnut peltejä paikkailla. Eikä ole
        ollut sähkövikoja. Paljon mainettaan parempi. Ennenkaikkea hyvä ajaa ja kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.. 15v peugeot ajossa ja ei ole tarvinnut peltejä paikkailla. Eikä ole
        ollut sähkövikoja. Paljon mainettaan parempi. Ennenkaikkea hyvä ajaa ja kestää.

        Tuo on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Pösöt ovat herkkiä ruostumaan edelleen, kuten muut ranskalaiset ja Skoda. Skoda on kautta aikojen TM:n mittaamista meluisin auto ja Toyota Corolla kiistatta hiljaisin. Pösö sijoittuu tuohon väliin. Ajettavuudessa Peugeot on jäänyt pahasti jälkee Toyotasta samoin mukavuudessa.


      • Anonyymi

        Nyt kyllä puhut taas ihan höpöjä tertsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä puhut taas ihan höpöjä tertsa.

        Tämä tutkimus on ollut teroille melkoista tervanjuontia. Mekastus tämän peittämiseksi ollut aivan hillitöntä.


    • Anonyymi

      Toyota: keskinkertainen epämukava auto kovalla hinnalla, ja bonuksena ruostuu hanakasti.

      • Anonyymi

        Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.

        Suomi on vähän kummallinen paikka, jossa järki ei useinkaan ratkaise, vaan ennakkoasenteet ja fanaattinen jukuripäisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on vähän kummallinen paikka, jossa järki ei useinkaan ratkaise, vaan ennakkoasenteet ja fanaattinen jukuripäisyys.

        Lahkolaisuus on keskimäärin debilisoiva ominaisuus.


    • Anonyymi

      Omistajien kertomaa faktaa, ei mitään tilastonäperrystä.

      • Anonyymi

        Briteillä ei syytä valehdella, heillä ei ole omia merkkejä jäljellä.


      • Anonyymi

        Totuus tojotasta tulisi täälläkin jo ymmärtää.


      • Anonyymi

        Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä
        Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä
        Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.

        Toyota kuskit siis kaikkein hölmöimpiä tutkimuksen mukaan. Olipa yllätys.


    • Anonyymi

      Ihan meni petteriltä oksennus putkeen, mutta miksi se toyota on maailman eniten myyty ja suosituin auto niinkuin suomessakin on? Ihme porukkaa maailma täynnä.

      • Anonyymi

        Suomessa Toyotaa myydään hyvin, tosin vähän.
        Usassa myydään hyvin, tosin laskussa, paljon köyhiä ja oma tuotanto kuraa.
        Aasiassa myydään hyvin, no siellä myydään kaikkia halpaa hyvin, tosin haluavat eurooppalaisia kunhan rahat riittää.
        Muualla Toyota ei sitten oikein kelpaakaan,
        Tuo perustelu ei oikein toimi. Halpaa tuotetta myydään aina enemmän, koska maailma on keskimäärin vähävaraisia täynnä.


      • Anonyymi

        Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.

        Toyota on enimmäkseen aivan marginaalissa muualla Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.

        Yksi automerkki on vuodesta toiseen vähävikaisin katsastuksessa
        Katsastuksen vikatilastot viime vuodelta julki – tuttu menopeli vähävikaisin kolmella mallillaan

        Viime vuoden tilastoissa on nyt mukana myös autojen keskimääräiset mallikohtaiset ajokilometrit.
        Vikaraportissa kolmen vähävikaisimman automerkin kärjessä keikkuu peräti kolme Toyotan mallia: Corolla, Avensis ja Yaris. Heti näiden jälkeen tulevat Honda Civic, VW Golf ja Nissan Almera.
        Toyotalla pitkä voittokulku

        Kun ottaa huomioon aiempien vuosien vikatilastot, tulos ei yllätä. Toyota Corolla oli vuosina 2002–2011 vastaavien listausten vähävikaisin automerkki. Myös Toyota Auris ja Toyota Yaris ovat pärjänneet aiemmissa listauksissa erinomaisesti.
        Trolleilla luetun ymmärtäminen hakusessa. Jäänyt peruskoulukin kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on enimmäkseen aivan marginaalissa muualla Euroopassa.

        Ei pidä paikkaansa. Berliinissä taksit ovat yleisesti Toyota Prius Hybridejä. MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Berliinissä taksit ovat yleisesti Toyota Prius Hybridejä. MOT.

        Varmaan on joitakin priuksia, koska oli ensimmäisiä hybridejä. Katsotaan kuinka kauan niitä näkyy kun muutkin merkit alkavat tosissaan tekemään hybridejä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi automerkki on vuodesta toiseen vähävikaisin katsastuksessa
        Katsastuksen vikatilastot viime vuodelta julki – tuttu menopeli vähävikaisin kolmella mallillaan

        Viime vuoden tilastoissa on nyt mukana myös autojen keskimääräiset mallikohtaiset ajokilometrit.
        Vikaraportissa kolmen vähävikaisimman automerkin kärjessä keikkuu peräti kolme Toyotan mallia: Corolla, Avensis ja Yaris. Heti näiden jälkeen tulevat Honda Civic, VW Golf ja Nissan Almera.
        Toyotalla pitkä voittokulku

        Kun ottaa huomioon aiempien vuosien vikatilastot, tulos ei yllätä. Toyota Corolla oli vuosina 2002–2011 vastaavien listausten vähävikaisin automerkki. Myös Toyota Auris ja Toyota Yaris ovat pärjänneet aiemmissa listauksissa erinomaisesti.
        Trolleilla luetun ymmärtäminen hakusessa. Jäänyt peruskoulukin kesken.

        No, kansakoulu meni läpi jotenkuten mutta Kajaanin kauppakoulussa ryhdistäydyin ja sain komeasti merkantin paperit. Että ei tässä ihan tyhmimpiä olla vaikka te muut niin luulette.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        No, kansakoulu meni läpi jotenkuten mutta Kajaanin kauppakoulussa ryhdistäydyin ja sain komeasti merkantin paperit. Että ei tässä ihan tyhmimpiä olla vaikka te muut niin luulette.

        Ai sinulla on taas tuo vaihe menossa, että luulet olevasi joku muu. Käyhän hoitajalta hakemassa vähän lääkkeitä.


    • Anonyymi

      Näytti toyota olevan ainaki 75 eri maassa myydyin merkki.

      • Anonyymi

        Tottakai kun muut ei kestä niin ajetaan toyolla.
        No millä sun isis ajelee.


      • Anonyymi

        Tämäkin tutkimus oli teroille karvasta kalkkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kun muut ei kestä niin ajetaan toyolla.
        No millä sun isis ajelee.

        Isis tosiaan ajelee Toyotalla. Terroristia ei ruoste huoleta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isis tosiaan ajelee Toyotalla. Terroristia ei ruoste huoleta.

        Eräänlaisia teroristeja ovat nämä letkanvetäjätkin.


    • Anonyymi

      Hyundai on yllättävän laadukas.

      • Anonyymi

        No joo, yllättävän. On vaan niin pienille ihmisille tehty, että aikuinen suomalainen ei tahdo mahtua penkille. Tuollaisen voisi ostaa perheen teineille sellaiseksi kevytautoksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Teroja nämä tosiseikat itkettävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teroja nämä tosiseikat itkettävät.

        Tojotrollin toimenkuvaan tuntuu tosiaan kuuluvan tämän peittely.


    • Anonyymi

      Toyotaa kadehditaan. Sen suosio närästää. Sen vikoja etsitään amerikasta asti. Se on välillä halpis ja välillä kallis . Se voi olla jopa kallishalpis. Heh! Vain vaarit,papat ja eläkeläiset ostaa, niinkuin olisivat jotenkin huonompia ostajia vaikka heillä kokemusta autoista on vuosikymmeniä enemmän kuin märkäkorvatrolleilla. Kun on suomessa eniten myyty ja suosituin niinkuin koko maailmassakin niin paniikki on konsernimerkkikauppiaalla ja toyotamyyjä nauttii mielenrauhasta, ja sitäkin pitää kadehtia. Näin kuluttajan kannaalta toyotan laatu ja luotettavuus miellyttävät. Volkkarin ostaneet lienevät pettyneitä kun koko ajan uutisoidaan, milloin mistäkin kalliista viasta ja suorastaan huijauksesta. Siis rikollisesta toiminnasta josta on langetettu jo vankeustuomiotakin, laittaa kyllä hälytyskellot soimaan kuluttajalla. On kyllä jo laittanutkin kun masennusta ja pashan viskontaa on seurannut.

      • Anonyymi

        Toyotan paikalle vaihdat Skodan ja postaat Skoda-palstalle. Niinhän se menee...


      • Anonyymi

        Toyotaa kadehditaan. Jessus että oli hupaisa aloitus. Enempää ei pystynytkään lukemaan kun kyyneleet silmissä nauroi.


      • Anonyymi

        Teroilu saa jälleen hupaisia ulottuvuuksia.


    • Anonyymi

      Toyota on kumminkin kaukana Peugeotin ja Skodan luotettavuudesta. Niihin verrattuna Tojo on huono.

      • Anonyymi

        Ja ruostuu paljon nopeammin kuin Eurooppalaiset autot.


      • Anonyymi

        Toyotassa laitetaan ruoste jo tehtaalla Turkissa. Kuuluu vakiovarusteisiin tojossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa laitetaan ruoste jo tehtaalla Turkissa. Kuuluu vakiovarusteisiin tojossa.

        Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.

        Tojomyyjän paniikki on lähes käsin kosketeltavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.

        He he, vai vähiten ruostuva? Kyllä nyt ollaan jo komedian puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He he, vai vähiten ruostuva? Kyllä nyt ollaan jo komedian puolella.

        Aika todellisuuspakoisia kommentteja teroilta taas vaihteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojomyyjän paniikki on lähes käsin kosketeltavissa.

        Myös minun paniikkini lienee käsinkosketeltavaa. Tässä vaiheessa 230 viestistä parisataa on meikäpojun koneelta kotoisin. Mitä sitä puhutaan halvoista huveista eikä minulla elämässäni enää muutakaan ole.


    • Anonyymi

      Tämä tutkimustulos on saanut terot suunniltaan.

      • Anonyymi

        Terojen kampanjointi ei auta; totuus nousee aina esiin.


      • Anonyymi

        Terot jaksaa yrittää haudata ikävät faktat. Ei auta.


      • Anonyymi

        Ikävä juttu tämä terojen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä juttu tämä terojen kannalta.

        Terolla oli taas hikinen ilta. Ei auttanut.


    • Anonyymi

      Ei pärjää toyota eurooppalaisille autoille.

      • Anonyymi

        Pelottava tutkimustulos palstan tojomyyjän mielestä.


      • Anonyymi

        Terot ovat aika paniikissa tämän johdosta.


    • Anonyymi

      Missä se "vähävikaisuus" mitataan?. Toyota on kuulemma vähävikaisin mutta ainakin oma jätti tielle niin monta kertaa ettei ole aiemmin yhtä huonoa osunut kohdalle 25 vuotisen autoulu- historian aikana. No katsastuksessahan tämä tielle jättäminen ei tietenkään näy ja leima tulee, jos nyt ei satu sen 5 minuutin aikana vika tulemaan päälle.
      Ongelma poistui merkin vaihdolla oikeaan Japanilaiseen.

      • Anonyymi

        Vähävikaisuus tarkoittaa sitä, että Toyota on vähävikainen verrattuna tyypillisen tojolahkolaisen korvienväliin.


      • Anonyymi

        Kylläpä tohjoturo yrittää nyt kovasti piilottaa tämän ketjun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä tohjoturo yrittää nyt kovasti piilottaa tämän ketjun.

        On selvästi ollut kova isku vasten terojen kasvoja.


    • Anonyymi

      Miksihän tojotero yrittää jatkuvasti piilottaa tämän ketjun?

      • Anonyymi

        Miksi tojomyyjä vain keskittyy haukkumaan muita merkkejä eikä kommentoi tätä uutista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tojomyyjä vain keskittyy haukkumaan muita merkkejä eikä kommentoi tätä uutista?

        Tämä tutkimus on aiheuttanut teroille unettomia öitä ja lukuisia terapiassa käyntejä.


    • Anonyymi

      Voi voi sentään miten tämä uutinen rassaa teroa.

      • Anonyymi

        Lahkolaisen mielenterveydelle kova isku kun tojota ei olekaan paras. Eikä edes parhaan kymmenen joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaisen mielenterveydelle kova isku kun tojota ei olekaan paras. Eikä edes parhaan kymmenen joukossa.

        Kovasti nostelee pikku tero feikkiketjujaan. Melkein sääliksi käy.


    • Anonyymi

      On se kyllä surkeaa tämä japsien "laatu". Vikaherkimmät eivät ole kaukana takana.

      • Anonyymi

        Palstan tojomyyjä ja lahkolaiset vinkuvat kuin pistetyt siat tämän tutkimuksen takia.


    • Anonyymi

      Ruostuu, meluaa, hajoaa, siinä suomalaisen unelman romahdus ja tuho.

      • Anonyymi

        Lahkolaiset vain kiihottuvat puheistasi. Masokismi on tojotismin synkkää ydintä.


    • Anonyymi

      Kaasujalka ainakin näyttää häviävän Toyotoissa johonkin, kun näitä on puolet teimme tukoista!

      • Anonyymi

        Todiste Toyotan erinomaisesta vetokyvystä on Toyotien vetämät kymmenien autojen letkat, ilmiö jota usein pääsee todistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todiste Toyotan erinomaisesta vetokyvystä on Toyotien vetämät kymmenien autojen letkat, ilmiö jota usein pääsee todistamaan.

        Sitten, jos joku kehtaa ohittaa matelevan tojotan, alkaa minuutteja kestävä kääkätys.


    • Anonyymi

      Paniikki päällä, vaikka aikaa nöyryytykseen on vielä melkein kaksi päivää . Silloin vasta pitää konsernimerkit laskea yhteen ja pettää taas itseään.

      • Anonyymi

        Tohjotoope on pyhän raivon vallassa tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Tohjotoope taas saanut aikamoisia kohtauksia. Ei se mitään, totuus nousee aina esiin.

      • Anonyymi

        Terojen into on alkanut hieman laantua. Maanis depressiivisyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terojen into on alkanut hieman laantua. Maanis depressiivisyyttä?

        Teron spämmäys ollut viimeaikoina vähän väsynyttä. Ressukka ollut varmaan hitsaamassa tojonsa pehmosta pohjaa.


    • Anonyymi

      Nythän se totuus tuli esiin kun trafi julkaisi totuuden taas kerran merkkien ja mallien suosiosta. Mielenrauha vaan lisääntyy ja vaginarismi on häviävä kansantauti.

      • Anonyymi

        Vaginarismi on jotain mikä liittyy varmaan omaan sairaudenkuvaasi. Onko paniikki päällä kun Toyotan ostajakunta ikääntyy? Siis eihän millään muulla merkillä ostajista puolet ole yli 65-vuotiaita.


    • Anonyymi

      Teroboi on taas yrittänyt peittää tätä tutkimusta suorastaan hellyyttävällä innolla.

      • Anonyymi

        Juu, kyllä on Tero taas spämmänny JD Power valeketjuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä on Tero taas spämmänny JD Power valeketjuaan.

        Tai siis ketjuja. Niitä on useampi, koska terolla vähän keittää yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis ketjuja. Niitä on useampi, koska terolla vähän keittää yli.

        Terot ne jaksaa kaikenlaista yrittää. Ei haittaa mitään.


    • Anonyymi

      Huonoo muovia on kun ei kestä kiveen ajaa latvala kiroili kovaa, kylki säpäleenä
      irtosoralla ajaessa

      • Anonyymi

        Ei kestäny toinenkaan tojota rallia, nyt jännitetään että ruostuuko Tänakin tohjosta jotain irti poikki ennen maalia. Sisämelu on ainakin samaa luokkaa kuin kuluttajaversioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestäny toinenkaan tojota rallia, nyt jännitetään että ruostuuko Tänakin tohjosta jotain irti poikki ennen maalia. Sisämelu on ainakin samaa luokkaa kuin kuluttajaversioissa.

        Istuin kestää pappojen homeisia pieruja. Muuten rakenteellinen kestävyys on kyseen alla.


    • Anonyymi

      Luulisi ettei perus toyota herätä kenessäkään suuria tunteita. Ei hyvässä eikä pahassa.

      Itselläni oli joskus corolla. Ihan ok auto. Mut nyt se on pois laskuista vain siksi että, ainakin täällä nurkilla, sen myynti meni perseelle. eli ass ryhmälle.

      • Anonyymi

        Tojolahkolaisissa herättää suuria tunteita.


      • Anonyymi

        Tojo autona on parhaimmillaan keskinkertainen, usein huonompi. Se että niillä ajavat reppanat joutuvat pitämään tojoja väkisin ja hitsaamalla pitkään liikenteessä kun parempaan ei ole mahdollisuutta on heidän ongelmansa.
        Mulla ei ole koskaan ollut halua kokeilla menneen maailman autolla ajamista. Yksi syistä miksi koulutin itseni hankin kunnon duunin.


      • Anonyymi

        Tero yrittää jälleen kiivaasti peittää totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero yrittää jälleen kiivaasti peittää totuuden.

        Juu, kovasti yrittää tertsa nostella taas valeketjujaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kovasti yrittää tertsa nostella taas valeketjujaan.

        Oho, nyt taas lipsahti. Tähän saakka olen monessa viestissä kirjoitellut että Terot yrittää peitellä ketjua ja nyt kirjoitin että tertsa yrittää nostaa sitä. Tällaista se on kun mieli on jakaantunut.


    • Anonyymi

      Ja mitä merkitystä on sinun "koulutuksellasi" ja katkeroituneella pienellä mielelläsi fiksumpien ihmisten automerkin valintaan? Kertoo vaan ettei koulutus kohdallasi ole auttanut valitsemaan tekniikaltaan fiksuinta luotettavinta ja vähäpäästöistä autoa. Onko kouluts mennyt hukkaan? Ei fiksu ihminen tule suolipalstalle kehumaan itseään ja omaa autovalintaansa ainoana oikeana, mutta vähemmän fiksu tyhmyyksissään voi niin tehdä kun harmittaa ja on pettynyt.

      • Anonyymi

        Tojoterot eivät tosiaan mitään kovin fiksuja ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojoterot eivät tosiaan mitään kovin fiksuja ole.

        Hulluinta on että yritetään peitellä ja vääristellä tällaisen suuren kuluttajatutkimuksen tulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluinta on että yritetään peitellä ja vääristellä tällaisen suuren kuluttajatutkimuksen tulosta.

        Voi sentään mikä piikki tämä onkaan teron lihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sentään mikä piikki tämä onkaan teron lihassa.

        Tero se taas yrittää piilottaa ikävän totuuden.


    • Anonyymi

      Varokaa näitä epäluotettavia aasiautoja.

      • Anonyymi

        Aasinhattu päähän joka moisilla tuostepesillä ajelee.


    • Anonyymi

      Saako näitä ruosteenharmaana?

      T: hiirulainen

    • Anonyymi

      Miksi tojotrolli yrittää peittää totuutta? Onko hän tojomyyjä?

    Ketjusta on poistettu 67 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      80
      2809
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      295
      1626
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1527
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1371
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1349
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      999
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      854
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe