JD Power: Toyota keskimääräistä epäluotettavampi

J.D. Power UK Vehicle Dependability Stydy -tutkimus perustui peräti 11 530 aitoon käyttäjäkokemukseen, joissa autojen omistajat ja haltijat raportoivat aidoista vioista viimeisen vuoden ajalta. Autot olivat olleet heidän käytössään yhdestä kolmeen vuotta, ja ne oli myös ensirekisteröity tuona aikana. Kyseessä oli siis uudehkojen autojen tutkimus.

Koko tutkimuksen keskiarvotulos oli 119/100 pistettä. Keskiarvoisesti automerkeissä oli siis 1,19 vikaa per auto.

Suomessa hyvin luotettavaksi mielletyt Toyota (134/100) ja Mercedes-Benz (136/100) jäivät siten keskiarvon huonommalle puolelle.

www.is.fi/autot/art-2000006171184.html
Ilmoita


60 Vastausta

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.


Audi,bemmi ja fiiu häntäpäässä.
2
Ilmoita
Tutkimus on tehty uudehkoille autoille, siis ennen kuin Toyota alkaa todella ruostumaan. Sijoitus huononee tuosta vielä.
2 VASTAUSTA:
Toyotassa voi jopa runko ruostua katki. Näin kävi Yhdysvalloissa, missä Toyota joutui maksamaan miljardien korvaukset.
Uskomaton firma. Ruosteongelmat jatkuvat vuosituhannelta toiselle.
+Lisää kommentti
Mitähän ihmettä - tojo onkin melko huono. Tojopoitsu ihan raivona.
1 VASTAUS:
Lahkolaiset yrittävät peittää ikävät faktat mölyämällä mahdollisimman kovaa.
+Lisää kommentti
Eikös sinustakin hönöboy ole sangen ihmeellistä, että kaikki ns. premium-merkit sijoittuvat mainitussa tutkimuksessa selvästi keskiarvon huonommalle puolelle?
2 VASTAUSTA:
Toyota on keskiarvon alle luotettavuudessa, lisäksi melun ja ruosteen kuningas.
Sekös tojohullua kismittää..
+Lisää kommentti
Hiukan tuolla autojen aktiivinen käyttöikä aivan muuta luokkaa ja luotettavuus noin sitten korostu pitkässä juoksussa.Pelkästään hesarin jutussa tuotiin kuvan kanssa hiukan esiin minkä ikäisiä jo hiukan toivottaisiin romutettavaksi euroopan malliin?
5 VASTAUSTA:
Luotettavuus varmaan vielä korostuu pitkässä juoksussa, mutta Toyota on siis keskimääräistä epäluotettavampi jo uutena. Luotettavat autot ovat taas niitä keskiarvoa parempia.
Siis joo...nyt ei ihan auennut tämä eli saisimmeko saman ymmärrettävään muotoon?
Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?
Teroa ihmetyttää kun maailmankuvaa järkyttävä tutkimustulos.
Uusi
Ja kovia on myös ruostumaan.
+Lisää kommentti
Jos toyon lippulaiva Camryn keskikonsolit sun muut muovihärpäkkeet heiluu tyyliin Dacia Sandero tmv. halpis auto, niin ei toyotan kohdalla voida laadusta puhua... Yaris oli yhtä heppoisesti tehty... Tekniikkaa saattaa kestää, mutta ei sisustan osat Camryn hintaisessa autossa voi olla näin heppoista tekoa.

https://www.youtube.com/watch?v=VWmoPg7wDow
1 VASTAUS:
Uusi

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ei helvata. Mitkä on ylläpidon tarkoitusperät? Vastasin tähän Skodan ruostumiseen linkittämällä vastaavan ruosteraportin Auriksesta. Ylläpito on sen käsittämättömästä syystä poistanut, mutta Toyotapalstalle on silti saanut jäädä Skodanvastainen kirjoitus. Vaan ruostuu se Toyotakin, vaikka keskustelut poistettaisiin.
+Lisää kommentti
Saman firman pari kuukautta sitten julkaistu ‘dependability’-tutkimus 2019 USAsta listasi luotettavimmiksi Lexus-Porsche-Toyota. BMW ja Audi oli paremmassa puoliskossa. 5-sarjan Bemari luokkansa luotettavin. Että miettikääpä nyt sitten kumpi lista on luotettavampi? Peugeot-Skoda-Hyundai-Nissan(Renault). Nekö ne nyt sitten on luotettavimmat? Taisi perustua omistajien omaan kertomaan viimeisen 12 ongelmista uudehkoilla autoilla. Täältä olette varmaan jo oppineetkin, että suomalaisten skodistien oman kertoman mukaan skodassa ei ole vian vikaa ensimmäisen 400,000 km aikana - siis omistajien itse kertomana eli samalla “tutkimusmetodilla”.
4 VASTAUSTA:
juuri näin. skoda uskovaiset eivät vaan voi kertoa rehellisesti että kaikki mätäni mikä mädätä voi ja korikin mätäni. moottori ja vaihteisto vaihdettu 30tkm "huollossa".
Eipä ole kovin innokkaita tojouskovaisetkaan kertomaan että meluinen kajuutta tuli ostettua ja luotettavuus huononee vuosi vuodelta näköjään uusimmat mallit näyttää pudonneen jo skodasta kauaksi..
Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.
Ikävä vaan että niissä kimchikulhoissa ei ole eurooppalaisista mukavuutta, esimerkiksi täysikasvuisille aikuisille sopivia penkkejä.
+Lisää kommentti
Uskonlahkolla voi olla vaikeita aikoja edessä. Jopa Suomessa.
1 VASTAUS:
Noi 65 vuotiaat ja vanhemmat alkavat poistua kohta keskuudestamme. Ketkä sitten enää tohjoja ostaa?
+Lisää kommentti
Toyota on osoitettu oikein tieteellisesti, että on epäonnistunut merkki .
Ranskalainen Peugeot näytti epäilijöille kuuluisat närhen munat, sijoittumalla kärkeen!
1 VASTAUS:
Toyo oli keskikastissa tuossa.
Audi ja bemmi häntäpäässä.
Vältellään siis niitä.
+Lisää kommentti
Minulla oli Corolla Versossa 2 vikaa ekan kolmen vuoden aikana Octaviassa 1 ja Astrassa 0. Silti pitemmällä ajalla tuo Verso on ollut ylivoimaisesti kestävin ja Astra huonoin.
1 VASTAUS:
Ja mitähän tuo kertoo mistään? Onko joku kiinnostunut yhden autolijan kokemuksesta josta ei ole mitään näyttöä.
+Lisää kommentti
Samanlaisia tuloksia tuli parisse edellisessäkin selvityksessä. On se nyt uskottava - Toyota ei ole laadullisesti huippua.
2 VASTAUSTA:
Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.
Ja hinta on erityisesti Suomessa korkea. Pitäisi pulittaa 40 tonttua jostain Turkissa valmistetusta ruostuvasta melutoosasta.
+Lisää kommentti
Eikä tuossa tutkimuksessa olla otettu millään tapaa kantaa autojen ruostumiseen ja siinä Toyota on täysin ala-arvoinen.
1 VASTAUS:
Uusi
Kyllä, ruostumistutkimuksissa Toyota on ollut huonoin.
+Lisää kommentti
Todellisuudessa Toyota on vikojensa suhteen ihan samalla tasolla kuin muutkin, mutta Toyotan omistajat luuluvat, että muissa on enemmän. Toyotaa ei heidän piireissään korjata, huolletaan vain, eli samalla nimikkeellä tehdään isojakin remontteja, mutta muilla korjaus on korjaus ja huolto on huolto.
Hauska seurata kuinka kauan Toyotan 70-80 luvun maine jaksaa kantaa ja katsastushuolto pitää väärä uskoa hengissä?
9 VASTAUSTA:
Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.
No siis alle keskiarvon jäi Toyota.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.
Kyllä meni taas jonkin tojouskon olemassaolon toitottajilla luu kurkkuun, kun tämäkin kysely todisti, ettei sellaista ole.
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.
Tuo oli Brittien mielipide. Siellä ajetaan melko uusilla autoilla. Yleensä kaikki kestää ensimmäiset kolme vuotta ongelmitta, mutta sitten ne alkaa. Kymmenen vuoden ikäinen TOYOTA on edelleen lähes virheetön muut menevät tuossa iässä jo paaliin. Toyota on 20v vanhana vielä yhtä luotettava kuin pösö nelivuotiaana.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli Brittien mielipide. Siellä ajetaan melko uusilla autoilla. Yleensä kaikki kestää ensimmäiset kolme vuotta ongelmitta, mutta sitten ne alkaa. Kymmenen vuoden ikäinen TOYOTA on edelleen lähes virheetön muut menevät tuossa iässä jo paaliin. Toyota on 20v vanhana vielä yhtä luotettava kuin pösö nelivuotiaana.
Älä tojopelle selitä. Toyota on vikapesä jo uutena, eikä kyse ole mielipiteestä vaan tutkitusta faktasta. 20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat.
Ajat muuttuu ei entiset mielikuvat enää päde nykyautoissa toiset on parantaneet laatua toiset huonontaneet taitaa toyotakin kuulua nykyään tuohon jäljimmäiseen..
Anonyymi kirjoitti:
Älä tojopelle selitä. Toyota on vikapesä jo uutena, eikä kyse ole mielipiteestä vaan tutkitusta faktasta. 20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat.
"20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat."

Ihanko totta? Täällä melkein joka toinen 20-vuotias näyttää Toyotalta.
Anonyymi kirjoitti:
"20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat."

Ihanko totta? Täällä melkein joka toinen 20-vuotias näyttää Toyotalta.
Aijaa. Kummallisen näköistä sakkia teilläpäin.
Uusi
Juu ei näy vanhoja tojoja paljon täällä.
+Lisää kommentti
Jännä kun tojosta jauhetaan vaikka siellä ns premium merkit sijoittui vielä huonommin.
Pitäiskö pojat odottaa että mopoikä menee ensin ohi.
11 VASTAUSTA:
Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.
Tuohan on ollut jo itsestään selvyys hyvin pitkään.
Anonyymi kirjoitti:
Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.
Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.
Voi voi miten terolla on taas vaikeaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.
Ja uskotko että siirtämällä nuo ongelmat muille, niin usko Toyotaan säilyy?
Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.
Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.
Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?
Anonyymi kirjoitti:
Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?
Mitä veikkaat onko jenkeissä samat mallit ja valmistettu samoissa paikoissa?

Ei paljon jenkkitutkimukset paina Euroopassa.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?
Elikkäs Toyotan omistajat ovat JD Powerin tutkimuksessa auliisti myöntäneet, että ovat pettyneet autoonsa? Niin sitä pitää.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkäs Toyotan omistajat ovat JD Powerin tutkimuksessa auliisti myöntäneet, että ovat pettyneet autoonsa? Niin sitä pitää.
Eivät tuolla päin maailmaa ole samanlaisia fanaattisia lahkolaisia kuin täällä. Osaavat myöntää Toyotan monet ongelmat.
+Lisää kommentti
Uusi
Toyota: keskinkertainen epämukava auto kovalla hinnalla, ja bonuksena ruostuu hanakasti.
2 VASTAUSTA:
Uusi
Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.
Suomi on vähän kummallinen paikka, jossa järki ei useinkaan ratkaise, vaan ennakkoasenteet ja fanaattinen jukuripäisyys.
+Lisää kommentti
Uusi
Omistajien kertomaa faktaa, ei mitään tilastonäperrystä.
1 VASTAUS:
Uusi
Briteillä ei syytä valehdella, heillä ei ole omia merkkejä jäljellä.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

JD Power: Toyota keskimääräistä epäluotettavampi

J.D. Power UK Vehicle Dependability Stydy -tutkimus perustui peräti 11 530 aitoon käyttäjäkokemukseen, joissa autojen omistajat ja haltijat raportoivat aidoista vioista viimeisen vuoden ajalta. Autot olivat olleet heidän käytössään yhdestä kolmeen vuotta, ja ne oli myös ensirekisteröity tuona aikana. Kyseessä oli siis uudehkojen autojen tutkimus.

Koko tutkimuksen keskiarvotulos oli 119/100 pistettä. Keskiarvoisesti automerkeissä oli siis 1,19 vikaa per auto.

Suomessa hyvin luotettavaksi mielletyt Toyota (134/100) ja Mercedes-Benz (136/100) jäivät siten keskiarvon huonommalle puolelle.

www.is.fi/autot/art-2000006171184.html

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta