JD Power: Toyota keskimääräistä epäluotettavampi

Anonyymi

J.D. Power UK Vehicle Dependability Stydy -tutkimus perustui peräti 11 530 aitoon käyttäjäkokemukseen, joissa autojen omistajat ja haltijat raportoivat aidoista vioista viimeisen vuoden ajalta. Autot olivat olleet heidän käytössään yhdestä kolmeen vuotta, ja ne oli myös ensirekisteröity tuona aikana. Kyseessä oli siis uudehkojen autojen tutkimus.

Koko tutkimuksen keskiarvotulos oli 119/100 pistettä. Keskiarvoisesti automerkeissä oli siis 1,19 vikaa per auto.

Suomessa hyvin luotettavaksi mielletyt Toyota (134/100) ja Mercedes-Benz (136/100) jäivät siten keskiarvon huonommalle puolelle.

www.is.fi/autot/art-2000006171184.html

206 kommenttia

Vastaukset

  • Audi,bemmi ja fiiu häntäpäässä.

    • Fiiukin on sitten premiumia. Toyota on vain alle keskiarvon harmaassa keskikastissa.


    • Ai jai sentään miten teroja kismittää tämäkin tutkimustulos.


    • Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...

      Ei kuitenkaan heru heiltä asiallista kommenttia tästä luotettavuusasiasta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei kuitenkaan heru heiltä asiallista kommenttia tästä luotettavuusasiasta.

      Tämä on terojen mukaan väärä tulos, koska tojota ei ole tässä tutkimuksessa paras...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tämä on terojen mukaan väärä tulos, koska tojota ei ole tässä tutkimuksessa paras...

      Kreationistien mukaan maapallo on vain 6000 vuotta vanha.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Terot on painaneet paniikki nappulaa ja spämmäys on huikeaa. Tämä tieto pitää yrittää peittää ja hukuttaa...

      Minäkin yritän koko ajan peittää ja hukuttaa nolosta paljastumisestani kertovan tiedon. Enhän minä muutakaan voi mutta samalla vahvistan että se pitää paikkansa. Hitsin vimpula kun en tullut sitäkään ajatelleeksi täpinöissäni.


    • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

      Minäkin yritän koko ajan peittää ja hukuttaa nolosta paljastumisestani kertovan tiedon. Enhän minä muutakaan voi mutta samalla vahvistan että se pitää paikkansa. Hitsin vimpula kun en tullut sitäkään ajatelleeksi täpinöissäni.

      Sinulla tuntuisi olevan paha persoonallisuushäiriö. Puolet ajasta teroilua ja puolet penttilöintiä.


  • Tutkimus on tehty uudehkoille autoille, siis ennen kuin Toyota alkaa todella ruostumaan. Sijoitus huononee tuosta vielä.

    • Toyotassa voi jopa runko ruostua katki. Näin kävi Yhdysvalloissa, missä Toyota joutui maksamaan miljardien korvaukset.


    • Uskomaton firma. Ruosteongelmat jatkuvat vuosituhannelta toiselle.


    • Terolla on kova homma piilottaa tätäkin menestystä.


    • Totuus ei tue trollin harhaluuloja.
      Viime vuoden katsastusten vikatilastot julki: Toyota vähävikaisin kaikissa ikäluokissa!
      Vuosimallien 2002–2014 autoista kaikkein pienin hylkäysprosentti oli viime vuonna Toyota Corollalla tai Auriksella, mutta vuosimallien 2002, 2004, 2005, 2006, 2007, 2010 ja 2011 osalta Toyotat täyttivät uskomattomasti koko kolmen kärjen.


    • Tojotrolli luulee että katsastustilastoilla on jotain merkitystä. Ei ole, varsinkaan uusien autojen suhteen toope.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tojotrolli luulee että katsastustilastoilla on jotain merkitystä. Ei ole, varsinkaan uusien autojen suhteen toope.

      Katsastustilastot kertovat huonosti auton kokonaisluotettavuudesta. Ne kertovat vain sen minkä kuntoisina autoja tuodaan katsastettavaksi.


  • Eikös sinustakin hönöboy ole sangen ihmeellistä, että kaikki ns. premium-merkit sijoittuvat mainitussa tutkimuksessa selvästi keskiarvon huonommalle puolelle?

    • Toyota on keskiarvon alle luotettavuudessa, lisäksi melun ja ruosteen kuningas.


    • Toyota huonoimpia normimerkkejä. Mitä tohjotoope siihen?


    • Tero tuskin tulee vastaamaan...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tero tuskin tulee vastaamaan...

      Tojomyyjä pakoilee spämmiensä taakse. Ikävä tutkimustulos hänen kannaltaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tero tuskin tulee vastaamaan...

      Minä vastaan. Tiedän toki että Tojo on tavallisista merkeistä luotettavin mutta koska se sotii pahasti Tojoa solvaavaa agendaani vastaan, en ikipäivänä uskalla tunnustaa minulle niin karmeaa tosiasiaa.


  • Hiukan tuolla autojen aktiivinen käyttöikä aivan muuta luokkaa ja luotettavuus noin sitten korostu pitkässä juoksussa.Pelkästään hesarin jutussa tuotiin kuvan kanssa hiukan esiin minkä ikäisiä jo hiukan toivottaisiin romutettavaksi euroopan malliin?

    • Luotettavuus varmaan vielä korostuu pitkässä juoksussa, mutta Toyota on siis keskimääräistä epäluotettavampi jo uutena. Luotettavat autot ovat taas niitä keskiarvoa parempia.


    • Siis joo...nyt ei ihan auennut tämä eli saisimmeko saman ymmärrettävään muotoon?


    • Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mikähän mahtaa kummastuttaa pientä kulkijaa?

      Teroa ihmetyttää kun maailmankuvaa järkyttävä tutkimustulos.


    • Ja kovia on myös ruostumaan.


    • Ja mitä hirvein meteli ajaessa.


    • Teroilta sumenee järki näiden tulosten edessä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Teroilta sumenee järki näiden tulosten edessä.

      On kyllä melkoinen piikki tojomyyjän lihassa tämä luotettavuustutkimus.


    • Anonyymi kirjoitti:

      On kyllä melkoinen piikki tojomyyjän lihassa tämä luotettavuustutkimus.

      Tätä se yrittää jatkuvasti piilottaa tai muuten häivyttää. Tuhma tohjopoju.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tätä se yrittää jatkuvasti piilottaa tai muuten häivyttää. Tuhma tohjopoju.

      Ikävät tosiasiat yritetään monesti peitellä. Palstan tohjotero on loistava esimerkki siitä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ikävät tosiasiat yritetään monesti peitellä. Palstan tohjotero on loistava esimerkki siitä.

      Hänen projektinsa täällä lienee jonkinlaisen lahkonjohtajan määräämä?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hänen projektinsa täällä lienee jonkinlaisen lahkonjohtajan määräämä?

      Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?

      Epätoivonsa on ainakin suorastaan käsin kosketeltavissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vai lieneekö leivänsaanti kiinni tojon myynnistä?

      Minun leivänsaanti oli vähän aikaa kiinni Tojon myynnistä mutta nolostihan siinäkin kävi kun potkaisivat minut pihalle alisuorittajana. Siitä tämä katkeruus alkoi.


  • Jos toyon lippulaiva Camryn keskikonsolit sun muut muovihärpäkkeet heiluu tyyliin Dacia Sandero tmv. halpis auto, niin ei toyotan kohdalla voida laadusta puhua... Yaris oli yhtä heppoisesti tehty... Tekniikkaa saattaa kestää, mutta ei sisustan osat Camryn hintaisessa autossa voi olla näin heppoista tekoa.

    https://www.youtube.com/watch?v=VWmoPg7wDow

    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by admin.

      Ei helvata. Mitkä on ylläpidon tarkoitusperät? Vastasin tähän Skodan ruostumiseen linkittämällä vastaavan ruosteraportin Auriksesta. Ylläpito on sen käsittämättömästä syystä poistanut, mutta Toyotapalstalle on silti saanut jäädä Skodanvastainen kirjoitus. Vaan ruostuu se Toyotakin, vaikka keskustelut poistettaisiin.


    • En näe yhteyttä skodan ongelmien ja toyotan ongelmien välillä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      En näe yhteyttä skodan ongelmien ja toyotan ongelmien välillä.

      Terot luulee että skoda ongelmat poistaa tojo onkelmat.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei helvata. Mitkä on ylläpidon tarkoitusperät? Vastasin tähän Skodan ruostumiseen linkittämällä vastaavan ruosteraportin Auriksesta. Ylläpito on sen käsittämättömästä syystä poistanut, mutta Toyotapalstalle on silti saanut jäädä Skodanvastainen kirjoitus. Vaan ruostuu se Toyotakin, vaikka keskustelut poistettaisiin.

      Skodan ruostuminenhan ei liity Toyotan yleiseen kurjuuteen ja ruostumiseen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Skodan ruostuminenhan ei liity Toyotan yleiseen kurjuuteen ja ruostumiseen.

      Teroille tämä klassisesti ei valkene.


  • Saman firman pari kuukautta sitten julkaistu ‘dependability’-tutkimus 2019 USAsta listasi luotettavimmiksi Lexus-Porsche-Toyota. BMW ja Audi oli paremmassa puoliskossa. 5-sarjan Bemari luokkansa luotettavin. Että miettikääpä nyt sitten kumpi lista on luotettavampi? Peugeot-Skoda-Hyundai-Nissan(Renault). Nekö ne nyt sitten on luotettavimmat? Taisi perustua omistajien omaan kertomaan viimeisen 12 ongelmista uudehkoilla autoilla. Täältä olette varmaan jo oppineetkin, että suomalaisten skodistien oman kertoman mukaan skodassa ei ole vian vikaa ensimmäisen 400,000 km aikana - siis omistajien itse kertomana eli samalla “tutkimusmetodilla”.

    • juuri näin. skoda uskovaiset eivät vaan voi kertoa rehellisesti että kaikki mätäni mikä mädätä voi ja korikin mätäni. moottori ja vaihteisto vaihdettu 30tkm "huollossa".


    • Eipä ole kovin innokkaita tojouskovaisetkaan kertomaan että meluinen kajuutta tuli ostettua ja luotettavuus huononee vuosi vuodelta näköjään uusimmat mallit näyttää pudonneen jo skodasta kauaksi..


    • Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
      Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
      Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tartun tässä sinun listassa tuohon Hyundaihin, merkki joka on ollut viime vuodet kokoajan kärkisijoilla 1-5 lähes jokaisessa tutkimuksessa.
      Hyudaista on omakohtaista kokemusta ja voin kyllä vilpittömästi sanoa että kyseinen merkki tekee sitä mitä toyota ja honda tekivät vielä 10 vuotta sitten.
      Erinomaisia ja toistaiseksi vielä edullisia autoja ostaa, mutta ei kauaa, ainakin hyundain hinnat ovat ikävä kyllä nousussa, tosin myös laatu ja luotettavuus.

      Ikävä vaan että niissä kimchikulhoissa ei ole eurooppalaisista mukavuutta, esimerkiksi täysikasvuisille aikuisille sopivia penkkejä.


    • Kannattaa muistaa, että Peugeotia ja Skodaa ei myydä USA:ssa. Siten eivät voi olla USA:n tilastoissa,.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ikävä vaan että niissä kimchikulhoissa ei ole eurooppalaisista mukavuutta, esimerkiksi täysikasvuisille aikuisille sopivia penkkejä.

      Mun Hyundai Sonata on todella laadukas ja hyvä ajaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      juuri näin. skoda uskovaiset eivät vaan voi kertoa rehellisesti että kaikki mätäni mikä mädätä voi ja korikin mätäni. moottori ja vaihteisto vaihdettu 30tkm "huollossa".

      Kehahaisin tutulle "Skeidalta " tulleen uuden mallin kun pähkäili auton vaihtoa. Totesi että mitä mä paskalla teen ,kun ei ole peltoakaan!
      Seuraavalla viikolla uudella Corollalla ajoikin ja kehaisi ettei ainakaan kymmeneen vuoteen tarvii mitään korjata.Oli meinaan edellinenkin auto Toyota ,eli tiesi mistä puhui!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kehahaisin tutulle "Skeidalta " tulleen uuden mallin kun pähkäili auton vaihtoa. Totesi että mitä mä paskalla teen ,kun ei ole peltoakaan!
      Seuraavalla viikolla uudella Corollalla ajoikin ja kehaisi ettei ainakaan kymmeneen vuoteen tarvii mitään korjata.Oli meinaan edellinenkin auto Toyota ,eli tiesi mistä puhui!

      Älä nyt jaksa tarinoida. Olette lahkolaiset jotain mytomaaneja kaikki.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mun Hyundai Sonata on todella laadukas ja hyvä ajaa.

      Riippuu mihin verrataan. Jos verrataan Toyotaan, niin varmasti onkin.


    • USA ja Lexus. Mitä tekemistä eurooppalaisen tutkimuksen ja Toyotan kanssa?


    • Anonyymi kirjoitti:

      USA ja Lexus. Mitä tekemistä eurooppalaisen tutkimuksen ja Toyotan kanssa?

      Eikös Lexuksista ruostu katto katki hitsisaumasta. Sellasia "pikkuvikoja".


    • Anonyymi kirjoitti:

      Älä nyt jaksa tarinoida. Olette lahkolaiset jotain mytomaaneja kaikki.

      Otan aina tämän lahkoasian esiin itselleni rakkaana aiheena. Me vanhalestadiolaiset olemme oma omituinen lahkomme.


  • Uskonlahkolla voi olla vaikeita aikoja edessä. Jopa Suomessa.

    • Noi 65 vuotiaat ja vanhemmat alkavat poistua kohta keskuudestamme. Ketkä sitten enää tohjoja ostaa?


    • Sehän tojomyyjää huolestuttaakin. Siksi se mesoaa täällä päivät pitkät.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sehän tojomyyjää huolestuttaakin. Siksi se mesoaa täällä päivät pitkät.

      Tojotan setä tosiaan yrittää peitellä tätä tulosta ahkerasti. Ikävä juttu hänelle.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tojotan setä tosiaan yrittää peitellä tätä tulosta ahkerasti. Ikävä juttu hänelle.

      Sillä on taas normaalia kiimaisempi viikko menossa.


  • Toyota on osoitettu oikein tieteellisesti, että on epäonnistunut merkki .
    Ranskalainen Peugeot näytti epäilijöille kuuluisat närhen munat, sijoittumalla kärkeen!

    • Toyo oli keskikastissa tuossa.
      Audi ja bemmi häntäpäässä.
      Vältellään siis niitä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyo oli keskikastissa tuossa.
      Audi ja bemmi häntäpäässä.
      Vältellään siis niitä.

      Toyota oli selvästi alle keskiverron. Kun otetaan vielä huomioon muutkin tekijät (kuten ruosteherkkyys, kalliit huollot ja epämukavuus), niin kannattaa vältellä myös Toyotaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota oli selvästi alle keskiverron. Kun otetaan vielä huomioon muutkin tekijät (kuten ruosteherkkyys, kalliit huollot ja epämukavuus), niin kannattaa vältellä myös Toyotaa.

      Juu, ei tämän perusteella kannata pitää tojoa minään luotettavana perusautona. Ns. premiumin ostamisessa ei sellaista luotettavuutta edes tavoitellakaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juu, ei tämän perusteella kannata pitää tojoa minään luotettavana perusautona. Ns. premiumin ostamisessa ei sellaista luotettavuutta edes tavoitellakaan.

      Keskimääräistä huonompi merkki jolla Suomessa täysin katteetonta palvontaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Keskimääräistä huonompi merkki jolla Suomessa täysin katteetonta palvontaa.

      Tämän tunnustaminen on teroille emotionaalisesti ylivoimaisen raskasta.


  • Minulla oli Corolla Versossa 2 vikaa ekan kolmen vuoden aikana Octaviassa 1 ja Astrassa 0. Silti pitemmällä ajalla tuo Verso on ollut ylivoimaisesti kestävin ja Astra huonoin.

    • Ja mitähän tuo kertoo mistään? Onko joku kiinnostunut yhden autolijan kokemuksesta josta ei ole mitään näyttöä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja mitähän tuo kertoo mistään? Onko joku kiinnostunut yhden autolijan kokemuksesta josta ei ole mitään näyttöä.

      Jaathan sinäkin täällä "kokemuksiasi" milloin minkäkin auton omistajana vaikka tiedetään että sinulla on ollut vain Dodge Caliber ja nykyinen vanha bensa-Mersu. On siinä kokemusta merkantilla kerrakseen. Kaiken olet narsistina itse Facebookissa kirjoittanut.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jaathan sinäkin täällä "kokemuksiasi" milloin minkäkin auton omistajana vaikka tiedetään että sinulla on ollut vain Dodge Caliber ja nykyinen vanha bensa-Mersu. On siinä kokemusta merkantilla kerrakseen. Kaiken olet narsistina itse Facebookissa kirjoittanut.

      Sinulla tuskin mitään autoa ole koskaan ollutkaan. Ainoastaan Toyota.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sinulla tuskin mitään autoa ole koskaan ollutkaan. Ainoastaan Toyota.

      Onhan se tavallaan auto tojotakin. Ei vaan oikea moderni auto, sillä nykyautojen sisämelu ja ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa. Niin ja korroosion kestävyys.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onhan se tavallaan auto tojotakin. Ei vaan oikea moderni auto, sillä nykyautojen sisämelu ja ajo-ominaisuudet ovat aivan eri luokkaa. Niin ja korroosion kestävyys.

      Halpisauto normaalia kovemmalla hinnalla.


  • Samanlaisia tuloksia tuli parisse edellisessäkin selvityksessä. On se nyt uskottava - Toyota ei ole laadullisesti huippua.

    • Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä Toyota on suurinta jaskaa mitä nykyään tehdään. Karmea melupesä ja ruostuja kautta kurjan historian.

      Ja hinta on erityisesti Suomessa korkea. Pitäisi pulittaa 40 tonttua jostain Turkissa valmistetusta ruostuvasta melutoosasta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja hinta on erityisesti Suomessa korkea. Pitäisi pulittaa 40 tonttua jostain Turkissa valmistetusta ruostuvasta melutoosasta.

      Noilla hinnoillahan saa jo jonkun kunnon auton, tehokkaankin ja meluttoman. Hyvän ajettavan.


  • Eikä tuossa tutkimuksessa olla otettu millään tapaa kantaa autojen ruostumiseen ja siinä Toyota on täysin ala-arvoinen.

    • Kyllä, ruostumistutkimuksissa Toyota on ollut huonoin.


    • Luotettavuus alle keskiverron, mutta ruostumisessa kiistaton ykkönen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Luotettavuus alle keskiverron, mutta ruostumisessa kiistaton ykkönen.

      Ja sisämelunkin kuninkuus taas saavutettu.


  • Todellisuudessa Toyota on vikojensa suhteen ihan samalla tasolla kuin muutkin, mutta Toyotan omistajat luuluvat, että muissa on enemmän. Toyotaa ei heidän piireissään korjata, huolletaan vain, eli samalla nimikkeellä tehdään isojakin remontteja, mutta muilla korjaus on korjaus ja huolto on huolto.
    Hauska seurata kuinka kauan Toyotan 70-80 luvun maine jaksaa kantaa ja katsastushuolto pitää väärä uskoa hengissä?

    • Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.


    • No siis alle keskiarvon jäi Toyota.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.

      Tuo oli Brittien mielipide. Siellä ajetaan melko uusilla autoilla. Yleensä kaikki kestää ensimmäiset kolme vuotta ongelmitta, mutta sitten ne alkaa. Kymmenen vuoden ikäinen TOYOTA on edelleen lähes virheetön muut menevät tuossa iässä jo paaliin. Toyota on 20v vanhana vielä yhtä luotettava kuin pösö nelivuotiaana.


    • Ajat muuttuu ei entiset mielikuvat enää päde nykyautoissa toiset on parantaneet laatua toiset huonontaneet taitaa toyotakin kuulua nykyään tuohon jäljimmäiseen..


    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      "20 vuotta vanhoja Toyotia ei enää liikenteessä juuri ole, koska ne ruostuvat."

      Ihanko totta? Täällä melkein joka toinen 20-vuotias näyttää Toyotalta.


    • Juu ei näy vanhoja tojoja paljon täällä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotan omistajilta kysyttiin, mitä mieltä he ovat autostaan. Suuri osa Tojon omistajista antoi autolleen huonon arvosanan. Heh heh hee.

      Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä ja sekös trollia ottaa pattiin;)
      Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä ja sekös trollia ottaa pattiin;)
      Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.

      Täällä nyt sinun lisäksesi ei muita trolleja juuri ole. Luotettavuus ja merkkiuskollisuus ovat kaksi eri asiaa, lienee liian vaikea asia tyhmä-terolle tämä.

      Toyotan omistajat eivät siis uskollisuustutkimuksen valossa ole kovin välkkyä sakkia, kun ovat lapsellisen kiintyneitä epäluotettavaan ruostepesäänsä.


    • Tero se taas yrittää tätäkin "menestystä" peitellä.


  • Jännä kun tojosta jauhetaan vaikka siellä ns premium merkit sijoittui vielä huonommin.
    Pitäiskö pojat odottaa että mopoikä menee ensin ohi.

    • Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.


    • Tuohan on ollut jo itsestään selvyys hyvin pitkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ja Skoda ja Peugeot sijoittuvat selvästi paremmin kuin Toyota, turhaan täällä on niitä haukuttu, ovat parempia kuin Toyota.

      Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

      Voi voi miten terolla on taas vaikeaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

      Ja uskotko että siirtämällä nuo ongelmat muille, niin usko Toyotaan säilyy?


    • Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

      Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

      Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

      Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

      Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.

      Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Fakta on se, että varsin kattavassa tutkimuksessa havaittiin Toyotan olevan selvästi alle keskiarvon luotettavuudessa.

      Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
      Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
      Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?

      Mitä veikkaat onko jenkeissä samat mallit ja valmistettu samoissa paikoissa?

      Ei paljon jenkkitutkimukset paina Euroopassa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kas vaan kun 2019 jenkkitutkimuksessa oli yli puolet suurempi otanta eli yli 30,000 autoilijaa ja Toyota oli kolmantena vähävikaisimmista. Vielâ kerran: tutkimusmetodi oli että kysytään omistajilta itseltään jotka saivat raportoida ihan omalla standardillaan viat tai jâttää kertomatta vaikka kaikki jos siltä tuntuu.
      Skodisteille ehkä ruoste, ovitiivisteiden vuotaminen, öljyvuodot, öljyä syövä kone tai nykivä vaihteisto eivät ole mainistemisen arvoisia ja vain moottorin tai vaihteiston leviäminen lasketaan vioksi. Ehkä jopa nolottaa myöntää ongelmat, kun rahat on jo menneet?

      Elikkäs Toyotan omistajat ovat JD Powerin tutkimuksessa auliisti myöntäneet, että ovat pettyneet autoonsa? Niin sitä pitää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin, mutta kun Skoda ja Peugeot ovat yhä pahimpia ruostumaan ja niissä on vanhemmiten paljon vikoja. Uutena nekin toimivat. Kolmivuotiaina alkaa tulemaan sähkövikoja solkenaan. Toyotassa niitä ei ole juurikaan vielä kymmenvuotiaina, eikä myöhemminkään.

      Höpö höpö.. 15v peugeot ajossa ja ei ole tarvinnut peltejä paikkailla. Eikä ole
      ollut sähkövikoja. Paljon mainettaan parempi. Ennenkaikkea hyvä ajaa ja kestää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Höpö höpö.. 15v peugeot ajossa ja ei ole tarvinnut peltejä paikkailla. Eikä ole
      ollut sähkövikoja. Paljon mainettaan parempi. Ennenkaikkea hyvä ajaa ja kestää.

      Tuo on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Pösöt ovat herkkiä ruostumaan edelleen, kuten muut ranskalaiset ja Skoda. Skoda on kautta aikojen TM:n mittaamista meluisin auto ja Toyota Corolla kiistatta hiljaisin. Pösö sijoittuu tuohon väliin. Ajettavuudessa Peugeot on jäänyt pahasti jälkee Toyotasta samoin mukavuudessa.


    • Nyt kyllä puhut taas ihan höpöjä tertsa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Nyt kyllä puhut taas ihan höpöjä tertsa.

      Tämä tutkimus on ollut teroille melkoista tervanjuontia. Mekastus tämän peittämiseksi ollut aivan hillitöntä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Mikä on sinun ongelmasi? Miksi ihmeessä sinun on pakko hakemalla hakea riitaa?

      Eikö olisi rakentavampaa keskustella siitä autosta mikä sinulla on eikä autoista joita jollain toisilla ehkä on tai e ole?

      Ymmärrämme kyllä että sinulla on vaikeaa mutta tuo on väärä tapa hakea helpotusta.

      Ongelmani on skitsofrenia joksi Aspergerin syndrooma on pikkuhiljaa muuttunut. Kansankielellä siis täyshullu sekopää.


  • Toyota: keskinkertainen epämukava auto kovalla hinnalla, ja bonuksena ruostuu hanakasti.

    • Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Suomi, tuo Toyotan ihanne maa jossa ei välitetä muista kuin paikallisista katsastustilastoista ja vaarien perimätiedoista. Kiistetään sitkeästi mitatut ja tutkitut faktat jos ne kumoavat nuo ikivanhat uskomukset ja mikä oudointa, tyydytään meluun, epämukavuuteen ja huonoihin ominaisuuksiin vain tietämättömyyden takia.

      Suomi on vähän kummallinen paikka, jossa järki ei useinkaan ratkaise, vaan ennakkoasenteet ja fanaattinen jukuripäisyys.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Suomi on vähän kummallinen paikka, jossa järki ei useinkaan ratkaise, vaan ennakkoasenteet ja fanaattinen jukuripäisyys.

      Lahkolaisuus on keskimäärin debilisoiva ominaisuus.


  • Omistajien kertomaa faktaa, ei mitään tilastonäperrystä.

    • Briteillä ei syytä valehdella, heillä ei ole omia merkkejä jäljellä.


    • Totuus tojotasta tulisi täälläkin jo ymmärtää.


    • Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä
      Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Merkkiuskollisuustutkimus: Toyota yhä ykkönen uusissa ja käytetyissä
      Voitto on Toyotalle jo kolmas perättäinen. Dacia nousi, Honda laski.

      Toyota kuskit siis kaikkein hölmöimpiä tutkimuksen mukaan. Olipa yllätys.


  • Ihan meni petteriltä oksennus putkeen, mutta miksi se toyota on maailman eniten myyty ja suosituin auto niinkuin suomessakin on? Ihme porukkaa maailma täynnä.

    • Suomessa Toyotaa myydään hyvin, tosin vähän.
      Usassa myydään hyvin, tosin laskussa, paljon köyhiä ja oma tuotanto kuraa.
      Aasiassa myydään hyvin, no siellä myydään kaikkia halpaa hyvin, tosin haluavat eurooppalaisia kunhan rahat riittää.
      Muualla Toyota ei sitten oikein kelpaakaan,
      Tuo perustelu ei oikein toimi. Halpaa tuotetta myydään aina enemmän, koska maailma on keskimäärin vähävaraisia täynnä.


    • Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.

      Toyota on enimmäkseen aivan marginaalissa muualla Euroopassa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hah hah. Esimerkiksi Saksassa Toyota on hyljeksitty merkki. Skodaa myydään yli tuplasti sen, mitä Tojoa. Myös Renaultia, Seatia, jopa Fiatia on rekisteröity siellä enemmän ja Daciakin on miltei samoissa myyntiluvuissa kuin Toyota.

      Yksi automerkki on vuodesta toiseen vähävikaisin katsastuksessa
      Katsastuksen vikatilastot viime vuodelta julki – tuttu menopeli vähävikaisin kolmella mallillaan

      Viime vuoden tilastoissa on nyt mukana myös autojen keskimääräiset mallikohtaiset ajokilometrit.
      Vikaraportissa kolmen vähävikaisimman automerkin kärjessä keikkuu peräti kolme Toyotan mallia: Corolla, Avensis ja Yaris. Heti näiden jälkeen tulevat Honda Civic, VW Golf ja Nissan Almera.
      Toyotalla pitkä voittokulku

      Kun ottaa huomioon aiempien vuosien vikatilastot, tulos ei yllätä. Toyota Corolla oli vuosina 2002–2011 vastaavien listausten vähävikaisin automerkki. Myös Toyota Auris ja Toyota Yaris ovat pärjänneet aiemmissa listauksissa erinomaisesti.
      Trolleilla luetun ymmärtäminen hakusessa. Jäänyt peruskoulukin kesken.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyota on enimmäkseen aivan marginaalissa muualla Euroopassa.

      Ei pidä paikkaansa. Berliinissä taksit ovat yleisesti Toyota Prius Hybridejä. MOT.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa. Berliinissä taksit ovat yleisesti Toyota Prius Hybridejä. MOT.

      Varmaan on joitakin priuksia, koska oli ensimmäisiä hybridejä. Katsotaan kuinka kauan niitä näkyy kun muutkin merkit alkavat tosissaan tekemään hybridejä...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi automerkki on vuodesta toiseen vähävikaisin katsastuksessa
      Katsastuksen vikatilastot viime vuodelta julki – tuttu menopeli vähävikaisin kolmella mallillaan

      Viime vuoden tilastoissa on nyt mukana myös autojen keskimääräiset mallikohtaiset ajokilometrit.
      Vikaraportissa kolmen vähävikaisimman automerkin kärjessä keikkuu peräti kolme Toyotan mallia: Corolla, Avensis ja Yaris. Heti näiden jälkeen tulevat Honda Civic, VW Golf ja Nissan Almera.
      Toyotalla pitkä voittokulku

      Kun ottaa huomioon aiempien vuosien vikatilastot, tulos ei yllätä. Toyota Corolla oli vuosina 2002–2011 vastaavien listausten vähävikaisin automerkki. Myös Toyota Auris ja Toyota Yaris ovat pärjänneet aiemmissa listauksissa erinomaisesti.
      Trolleilla luetun ymmärtäminen hakusessa. Jäänyt peruskoulukin kesken.

      No, kansakoulu meni läpi jotenkuten mutta Kajaanin kauppakoulussa ryhdistäydyin ja sain komeasti merkantin paperit. Että ei tässä ihan tyhmimpiä olla vaikka te muut niin luulette.


    • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

      No, kansakoulu meni läpi jotenkuten mutta Kajaanin kauppakoulussa ryhdistäydyin ja sain komeasti merkantin paperit. Että ei tässä ihan tyhmimpiä olla vaikka te muut niin luulette.

      Ai sinulla on taas tuo vaihe menossa, että luulet olevasi joku muu. Käyhän hoitajalta hakemassa vähän lääkkeitä.


  • Näytti toyota olevan ainaki 75 eri maassa myydyin merkki.

    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      Tottakai kun muut ei kestä niin ajetaan toyolla.
      No millä sun isis ajelee.


    • Tämäkin tutkimus oli teroille karvasta kalkkia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tottakai kun muut ei kestä niin ajetaan toyolla.
      No millä sun isis ajelee.

      Isis tosiaan ajelee Toyotalla. Terroristia ei ruoste huoleta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Isis tosiaan ajelee Toyotalla. Terroristia ei ruoste huoleta.

      Eräänlaisia teroristeja ovat nämä letkanvetäjätkin.


  • Hyundai on yllättävän laadukas.

  • Toyotaa kadehditaan. Sen suosio närästää. Sen vikoja etsitään amerikasta asti. Se on välillä halpis ja välillä kallis . Se voi olla jopa kallishalpis. Heh! Vain vaarit,papat ja eläkeläiset ostaa, niinkuin olisivat jotenkin huonompia ostajia vaikka heillä kokemusta autoista on vuosikymmeniä enemmän kuin märkäkorvatrolleilla. Kun on suomessa eniten myyty ja suosituin niinkuin koko maailmassakin niin paniikki on konsernimerkkikauppiaalla ja toyotamyyjä nauttii mielenrauhasta, ja sitäkin pitää kadehtia. Näin kuluttajan kannaalta toyotan laatu ja luotettavuus miellyttävät. Volkkarin ostaneet lienevät pettyneitä kun koko ajan uutisoidaan, milloin mistäkin kalliista viasta ja suorastaan huijauksesta. Siis rikollisesta toiminnasta josta on langetettu jo vankeustuomiotakin, laittaa kyllä hälytyskellot soimaan kuluttajalla. On kyllä jo laittanutkin kun masennusta ja pashan viskontaa on seurannut.

    • Toyotan paikalle vaihdat Skodan ja postaat Skoda-palstalle. Niinhän se menee...


    • Toyotaa kadehditaan. Jessus että oli hupaisa aloitus. Enempää ei pystynytkään lukemaan kun kyyneleet silmissä nauroi.


    • Teroilu saa jälleen hupaisia ulottuvuuksia.


  • Toyota on kumminkin kaukana Peugeotin ja Skodan luotettavuudesta. Niihin verrattuna Tojo on huono.

    • Ja ruostuu paljon nopeammin kuin Eurooppalaiset autot.


    • Toyotassa laitetaan ruoste jo tehtaalla Turkissa. Kuuluu vakiovarusteisiin tojossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Toyotassa laitetaan ruoste jo tehtaalla Turkissa. Kuuluu vakiovarusteisiin tojossa.

      Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.

      Tojomyyjän paniikki on lähes käsin kosketeltavissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei pidä paikkaansa TOYOTA on edelleen vähiten ruostruva automerkki. Ranskalaisiin autoihin ja Skodaan nopea ruostuvuus kuuluu vakiona.

      He he, vai vähiten ruostuva? Kyllä nyt ollaan jo komedian puolella.


    • Anonyymi kirjoitti:

      He he, vai vähiten ruostuva? Kyllä nyt ollaan jo komedian puolella.

      Aika todellisuuspakoisia kommentteja teroilta taas vaihteeksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tojomyyjän paniikki on lähes käsin kosketeltavissa.

      Myös minun paniikkini lienee käsinkosketeltavaa. Tässä vaiheessa 230 viestistä parisataa on meikäpojun koneelta kotoisin. Mitä sitä puhutaan halvoista huveista eikä minulla elämässäni enää muutakaan ole.


  • Tämä tutkimustulos on saanut terot suunniltaan.

    • Terojen kampanjointi ei auta; totuus nousee aina esiin.


    • Terot jaksaa yrittää haudata ikävät faktat. Ei auta.


    • Ikävä juttu tämä terojen kannalta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ikävä juttu tämä terojen kannalta.

      Terolla oli taas hikinen ilta. Ei auttanut.


  • Ei pärjää toyota eurooppalaisille autoille.

    • Pelottava tutkimustulos palstan tojomyyjän mielestä.


    • Terot ovat aika paniikissa tämän johdosta.


  • Missä se "vähävikaisuus" mitataan?. Toyota on kuulemma vähävikaisin mutta ainakin oma jätti tielle niin monta kertaa ettei ole aiemmin yhtä huonoa osunut kohdalle 25 vuotisen autoulu- historian aikana. No katsastuksessahan tämä tielle jättäminen ei tietenkään näy ja leima tulee, jos nyt ei satu sen 5 minuutin aikana vika tulemaan päälle.
    Ongelma poistui merkin vaihdolla oikeaan Japanilaiseen.

    • Vähävikaisuus tarkoittaa sitä, että Toyota on vähävikainen verrattuna tyypillisen tojolahkolaisen korvienväliin.


    • Kylläpä tohjoturo yrittää nyt kovasti piilottaa tämän ketjun.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kylläpä tohjoturo yrittää nyt kovasti piilottaa tämän ketjun.

      On selvästi ollut kova isku vasten terojen kasvoja.


  • Miksihän tojotero yrittää jatkuvasti piilottaa tämän ketjun?

    • Miksi tojomyyjä vain keskittyy haukkumaan muita merkkejä eikä kommentoi tätä uutista?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Miksi tojomyyjä vain keskittyy haukkumaan muita merkkejä eikä kommentoi tätä uutista?

      Tämä tutkimus on aiheuttanut teroille unettomia öitä ja lukuisia terapiassa käyntejä.


  • Voi voi sentään miten tämä uutinen rassaa teroa.

    • Lahkolaisen mielenterveydelle kova isku kun tojota ei olekaan paras. Eikä edes parhaan kymmenen joukossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Lahkolaisen mielenterveydelle kova isku kun tojota ei olekaan paras. Eikä edes parhaan kymmenen joukossa.

      Kovasti nostelee pikku tero feikkiketjujaan. Melkein sääliksi käy.


  • Olen yrittänyt kaikkeni jotta voisin solvata Tojotaa ja sellaisen omistavia vaikka tiedän että se on ollut lapsellista, typerää ja noloa jo toistakymmentä vuotta. Minkäs minä sairaudelleni mahdan. Ahkeruuden puutteesta ette ainakaan voi minua syyttää ja onhan minulla todisteina puolisen miljoonaa trollaus- ja solvausviestiä.

    • Olet kylläkin solvannut muita merkkejä ja kehunut estoitta Toyotaa. Oletko Toyotan palkkaama trolli kenties?


  • On se kyllä surkeaa tämä japsien "laatu". Vikaherkimmät eivät ole kaukana takana.

    • Palstan tojomyyjä ja lahkolaiset vinkuvat kuin pistetyt siat tämän tutkimuksen takia.


  • Ruostuu, meluaa, hajoaa, siinä suomalaisen unelman romahdus ja tuho.

    • Lahkolaiset vain kiihottuvat puheistasi. Masokismi on tojotismin synkkää ydintä.


  • Kaasujalka ainakin näyttää häviävän Toyotoissa johonkin, kun näitä on puolet teimme tukoista!

    • Todiste Toyotan erinomaisesta vetokyvystä on Toyotien vetämät kymmenien autojen letkat, ilmiö jota usein pääsee todistamaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Todiste Toyotan erinomaisesta vetokyvystä on Toyotien vetämät kymmenien autojen letkat, ilmiö jota usein pääsee todistamaan.

      Sitten, jos joku kehtaa ohittaa matelevan tojotan, alkaa minuutteja kestävä kääkätys.


  • Paniikki päällä, vaikka aikaa nöyryytykseen on vielä melkein kaksi päivää . Silloin vasta pitää konsernimerkit laskea yhteen ja pettää taas itseään.

    • Tohjotoope on pyhän raivon vallassa tällä hetkellä.


  • Tohjotoope taas saanut aikamoisia kohtauksia. Ei se mitään, totuus nousee aina esiin.

    • Terojen into on alkanut hieman laantua. Maanis depressiivisyyttä?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Terojen into on alkanut hieman laantua. Maanis depressiivisyyttä?

      Teron spämmäys ollut viimeaikoina vähän väsynyttä. Ressukka ollut varmaan hitsaamassa tojonsa pehmosta pohjaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Terojen into on alkanut hieman laantua. Maanis depressiivisyyttä?

      Minun intoni ei laannu koskaan. Eikö se käy hyvin selville oksennuksistani tähänkin ketjuun. Olen sairas reppana eikä skitsofrenia parane koskaan. Vain kuolema armahtaa.


  • Nythän se totuus tuli esiin kun trafi julkaisi totuuden taas kerran merkkien ja mallien suosiosta. Mielenrauha vaan lisääntyy ja vaginarismi on häviävä kansantauti.

    • Vaginarismi on jotain mikä liittyy varmaan omaan sairaudenkuvaasi. Onko paniikki päällä kun Toyotan ostajakunta ikääntyy? Siis eihän millään muulla merkillä ostajista puolet ole yli 65-vuotiaita.


  • Teroboi on taas yrittänyt peittää tätä tutkimusta suorastaan hellyyttävällä innolla.

    • Juu, kyllä on Tero taas spämmänny JD Power valeketjuaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juu, kyllä on Tero taas spämmänny JD Power valeketjuaan.

      Tai siis ketjuja. Niitä on useampi, koska terolla vähän keittää yli.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tai siis ketjuja. Niitä on useampi, koska terolla vähän keittää yli.

      Terot ne jaksaa kaikenlaista yrittää. Ei haittaa mitään.


  • Huonoo muovia on kun ei kestä kiveen ajaa latvala kiroili kovaa, kylki säpäleenä
    irtosoralla ajaessa

    • Ei kestäny toinenkaan tojota rallia, nyt jännitetään että ruostuuko Tänakin tohjosta jotain irti poikki ennen maalia. Sisämelu on ainakin samaa luokkaa kuin kuluttajaversioissa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei kestäny toinenkaan tojota rallia, nyt jännitetään että ruostuuko Tänakin tohjosta jotain irti poikki ennen maalia. Sisämelu on ainakin samaa luokkaa kuin kuluttajaversioissa.

      Istuin kestää pappojen homeisia pieruja. Muuten rakenteellinen kestävyys on kyseen alla.


  • Luulisi ettei perus toyota herätä kenessäkään suuria tunteita. Ei hyvässä eikä pahassa.

    Itselläni oli joskus corolla. Ihan ok auto. Mut nyt se on pois laskuista vain siksi että, ainakin täällä nurkilla, sen myynti meni perseelle. eli ass ryhmälle.

    • Tojolahkolaisissa herättää suuria tunteita.


    • Tojo autona on parhaimmillaan keskinkertainen, usein huonompi. Se että niillä ajavat reppanat joutuvat pitämään tojoja väkisin ja hitsaamalla pitkään liikenteessä kun parempaan ei ole mahdollisuutta on heidän ongelmansa.
      Mulla ei ole koskaan ollut halua kokeilla menneen maailman autolla ajamista. Yksi syistä miksi koulutin itseni hankin kunnon duunin.


    • Tero yrittää jälleen kiivaasti peittää totuuden.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tero yrittää jälleen kiivaasti peittää totuuden.

      Juu, kovasti yrittää tertsa nostella taas valeketjujaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juu, kovasti yrittää tertsa nostella taas valeketjujaan.

      Oho, nyt taas lipsahti. Tähän saakka olen monessa viestissä kirjoitellut että Terot yrittää peitellä ketjua ja nyt kirjoitin että tertsa yrittää nostaa sitä. Tällaista se on kun mieli on jakaantunut.


  • Ja mitä merkitystä on sinun "koulutuksellasi" ja katkeroituneella pienellä mielelläsi fiksumpien ihmisten automerkin valintaan? Kertoo vaan ettei koulutus kohdallasi ole auttanut valitsemaan tekniikaltaan fiksuinta luotettavinta ja vähäpäästöistä autoa. Onko kouluts mennyt hukkaan? Ei fiksu ihminen tule suolipalstalle kehumaan itseään ja omaa autovalintaansa ainoana oikeana, mutta vähemmän fiksu tyhmyyksissään voi niin tehdä kun harmittaa ja on pettynyt.

    • Tojoterot eivät tosiaan mitään kovin fiksuja ole.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tojoterot eivät tosiaan mitään kovin fiksuja ole.

      Hulluinta on että yritetään peitellä ja vääristellä tällaisen suuren kuluttajatutkimuksen tulosta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hulluinta on että yritetään peitellä ja vääristellä tällaisen suuren kuluttajatutkimuksen tulosta.

      Voi sentään mikä piikki tämä onkaan teron lihassa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Voi sentään mikä piikki tämä onkaan teron lihassa.

      Tero se taas yrittää piilottaa ikävän totuuden.


  • Varokaa näitä epäluotettavia aasiautoja.

    • Aasinhattu päähän joka moisilla tuostepesillä ajelee.


  • Saako näitä ruosteenharmaana?

    T: hiirulainen

  • Olen poistattanut tästä ketjusta viitisenkymmentä agendalleni kovin kiusallista viestiä. Uskokaa ettei ole helppoa trollata yksin kaikkia muita vastaan. Teen mitä teen niin aina se näyttää kääntyvän minua vastaan.

  • Miksi tojotrolli yrittää peittää totuutta? Onko hän tojomyyjä?

Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.