Ovessa reikä

TepsuT

Miten voisin korjata sisäovessa olevan nyrkinkokoisen reijän. Ovi on sisältä ontto.Pinta on ilm.lasikuitulevyä( termit hukassa...sellaista kovaa ja kiiltävää kuitenkin )???
Pystyykö sellaista korjaamaan mitenkään vai pitääkö hommata uusi ovi?

10

12020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Convertible

      Tunge sinne reikään esim jotain paperia, sanomalehteä vaikka. Sitä en muista oliko se papru kasteltu ensin esim liisterissä, ja onko sitä edes syytä kastella. Mutta kuitenkin että saat sen reiän suht tukkoon. Sitten vaa päälle jonkinlainen kerros pakkelia, että saat kolot piiloon. Kun pakkeli on kuivaa, hiot sen tasaiseksi, sen jälkeen oven maalaus ja kas kummaa ,reiästä ei ole tietoakaan...

      • TepsuT

        Kiitos vinkistä! Niin teenkin...Tänks.


    • 1+2

      Taitaa ovesi pinnat olla kovalevyä eli kovaa puukuitulevyä, joka on maalattu. Itse levy on tumman ruskeaa.

    • Keijo_

      löitkö vahingossa ohi muijan naamasta?

      • TepsuT

        Ukko löi otsansa oveen, ettei ois lyöny mua ...mut mun korjattavaks se jäi( ukko otti eron )
        Hyviä vinkkejä täältä silti saa. Kiitos hyvät ihmiset!


    • jorkki

      Hei Korjaaminen on kyseenalaista koska hyvän maalipinnan tekeminen kotioloissa on hyvin vaikeaa.Kysymyksestäsi voisin päätellä ettei Sinulla ole kovin paljon k o hommista kokemusta. Todennäköisesti kysymyksessä on vakiomittainen
      joko huullettu tai huultamaton laakaovi. Näitä on melko usein rautakauppojen tarjouksssa. Hinnat ovat noin 30-40 euroa. Jos vain sellaisen löydät
      ja saat kuljetuksen jotenkin järjestymään niin suosittelen vilpittömästi vaihtoa korjauksen sijaan. Ovien korkeudet ovat vakioita (210 cm) leveydet ovat 10 cm:n kerrannaisia. Koko ilmoitetaan esim (8 x 21)jolloin oven leveys on 80 cm ja korkeus tuon 210 cm. Terveisin Jorkki

      • hessu

        nuo Jorkin mainitsemat mitat esim "8x21" on oven karmin ulkomitat, esimerkiksi 8x21 ovi on mitoiltaan n. 72 x 202 cm, 9x21 on vastaavasti 82 cm leveä, jne


      • puuseppä
        hessu kirjoitti:

        nuo Jorkin mainitsemat mitat esim "8x21" on oven karmin ulkomitat, esimerkiksi 8x21 ovi on mitoiltaan n. 72 x 202 cm, 9x21 on vastaavasti 82 cm leveä, jne

        Ovimitoituksessa 8 x 21 on karmin ulkomitta 790 x 2090 ja oven mitta on huulloksen leveämmältä puolelta 745 x 2050 mitat ovat millimetreinä.


      • jorkki
        puuseppä kirjoitti:

        Ovimitoituksessa 8 x 21 on karmin ulkomitta 790 x 2090 ja oven mitta on huulloksen leveämmältä puolelta 745 x 2050 mitat ovat millimetreinä.

        Tarkoitukseni oli antaa käytännön neuvo ihmiselle jolla ei ole kovinkaan paljoa käytännön kokemusta asiasta. Tiedän hyvin edellä mainitut mittaustavat
        Tarkoitukseni oli että ovea kaipaava mennessään ovea ostamaan osaisi antaa oikean (ja tärkeän) leveysmitan. (korkeushan on käytännössä vakio)Annetun ovilevyn leveysmitan perusteella jokainen rautakaupan myyjä tietää mistä ovesta on kysymys. Samoin hän tietää jos Sinä tai minä tai Hessu menee kauppaan ostamaan "kasin" huullettua/huultamatonta laaka-tai peiliovea. Että silleen. Terveisin Jorkki


      • Oven läpi

        Uskalsin lähteä viikonlopuksi muualle, niin jo mentiin oven molemmista puolista läpi.
        Rahat kyllä löytyi uuteen oveen.
        Ystavällinen naapuri laittoi uuden hetkessä paikoilleen.
        Hyppelin vähän aikaa entisen pahvi oven päällä ja poltin sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe