Yle on ylimielinen

Anonyymi

Miksi Yle ei näytä esim.Tangomarkkinoita, kun se näyttää nuorille suunnattua musiikkia ylen aikaa. Uusintoja uusintojen perään montatuntia .
Tango kuuluu kaikille, vanhoille ja nuorille!!!!!!

65

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No totta tosiaan, onpa typerää.
      AlfaTV lähettää suorina TV- ja nettilähetyksinä Tangolaulukilpailun Semifinaalin, Finaalin karsinnan sekä Kuninkaallisen Finaalin.
      La 13.7. Kohti finaalia klo 18.45 – 19.00
      ma Kuninkaallinen finaali klo 19.00 – 21.00, jos nyt sekavasta Alfan ilmoituksesta sain selvää, en löytänyt tuota Finaalin karsinta-aikaa. Tulee vain kaapeli-tvstä, niin että se siitä, mulla antenni-tv.

• Anonyymi

Näkyyhän se Alfalta. Antennipuolella Alfa näkyy, ei ainakaan Canal Digitalilla.

• Anonyymi

Katselen antennilla tarvittaessa Kymenlaakson rannikolla.

• Anonyymi

Oikeukset maksavat.

Ilmeisimmin tankomarkkinat myyneet esitysoikeudet eniten tarjonneilla. Mikään, mitä telkkarista näkyy, ei ole ilmaista tuottaa ja kulttuurista puhuen, ei mikään sisältö ole ilmaista sekään. Kas, ihmiset tekee töikseen noitakin juttuja, pitää siitä jotain palkkaakin saada.

=DW=

• Anonyymi

Yle saa palkkansa meiltä, ei haittaisi jos tekisi jonkun asian vaikka tappiolla.

• Anonyymi

Niin. Ylellä sairaan valtava budjetti, johon kyllä mahtuu hinnoittelemaan tappionsa. Tarvittaessa valtio joustaa ja paisuttaa budjettia. Niin sanoen varsinaista kattorajaa ei ole kunhan se on 500 - 1000 miljoonan välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Ylellä sairaan valtava budjetti, johon kyllä mahtuu hinnoittelemaan tappionsa. Tarvittaessa valtio joustaa ja paisuttaa budjettia. Niin sanoen varsinaista kattorajaa ei ole kunhan se on 500 - 1000 miljoonan välillä.

Elikkäs

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/de9e3920-815b-4a31-9cf8-649c8058269a

Tänäkin vuonna nousi 10 miljoonalla eurolla. Eikö 530 miljoonalla saa sisältöä?

• Huomasit varmaan että paljon poistui aikuista kansanedustajaa riveistä.
      Lapsemme astuivat remmiin.
      Ja kuten eräs lapsonen jo totesikin:
      "Minähän en kuuntele 50-60-vuotiaita."

H.

• Anonyymi

Onkohan tämän Rakelin liekki sammunut ...en ole nähnyt pitkään aikaan nimeään enää Ylen ohjelmissa....
        Yllätys oli että hänellä on ollut rekisteröity parisuhde ..Silvia Modigin kanssa..
        mimmimum-..mi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan tämän Rakelin liekki sammunut ...en ole nähnyt pitkään aikaan nimeään enää Ylen ohjelmissa....
        Yllätys oli että hänellä on ollut rekisteröity parisuhde ..Silvia Modigin kanssa..
        mimmimum-..mi

Rakel oli ylen uutispuolella määräaikaisilla pesteillä elikkä siirtyi eri ohjelmien tuottajaksi pidentäen patonkia .
        Kun seuraatte Ylen ohjelmia, kiinnittäkää huomiota kuka on tuottanut sen. Saattaa vilahdella tuttuja nimiä oli se uutiset tai mikä muu.

• Anonyymi

Kammottavaa pönötystä nuo tangomarkkinoiden kilpailut, ihan sielua hyytää. Laulajat hyvä-äänisiä, mutta muuten kammottavaa.

• Anonyymi

Lomanhan voi viettää reilun tai pienen pintaremontin kanssa. Kimppakämppien touhut ei juurikaan kiinnosta muiden puolesta.

• Anonyymi

Ei tulisi mieleenkään katsoa tangomarkkinoita, mutta remppaohjelmista osa on kiinnostavia. Teemalla paljon kiinnostavia ohjelmia. Yle on mulle paras sisällön tuottaja.

• Anonyymi

Makuasioita, sanoi koira kun vehkeitään nuoli.

• Anonyymi

Ylen tarjonta on mitä, aina vain heikompaa ja heikompaa: Esim. nyt ovat käynnissä isot nuorten EM- kisat niinkin lähellä kuin ruotsin Gävlessä, mutta sieltä ei saada ulos ensimmäistäkään livelähetystä, surkeata, surkeata ja surkeata. Mutta tuleehan taas kai läpi kesän Kummeleita, uusintoja tuhannennen kerran noin sadan vuoden takaa, että katselemisiin.
      Eri kivaa näin kohtuuhyvällä eläkkeellä ollen maksella sitä laatuaikaa tuottavaa YLE- veroa...

• Anonyymi

Nuorten kisat olisi kiinnostanut, ei taida olla televisioitu mihinkään.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä.. että heikommaksi on mennyt ...Ylen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä vaikka ajankohtainen callup....kysely ...ovatko kansalaiset eli veronmaksajat tyytyväisiä ohjelmistoon...
        mimmimum-..mi

• Anonyymi

Itse hyvin vähän katson TV:n suoria lähetyksiä paitsi urheilu lähetykset, kuka hitto jaksaa seurata uimahyppyjä no nuorten yleisurheilua olisin katsonut minäkin ennenkuin jotain naisten jalkapallon liigaa TPS-Myran.
        Areena on siitä hyvä että voi katsoa kun sopii, tangomakkinat ei haittaa milloin katsoo.

1eero

• Anonyymi kirjoitti:

Nuorten kisat olisi kiinnostanut, ei taida olla televisioitu mihinkään.

Ruotsin tv näyttää livenä.
        Me istutaan nyt ja katsotaan kun vaihteeksi näkee suomalaisia ja ruotsalaisia urheilijoita tv-ruudussa.

• Olen samaa mieltä, ylimielinen ja ei todellakaan kuuntele 50-60-vuotiaita kuten tämä vihreä nuori sanoi,
      Ei meitä tarvitsekaan kuunnella, mutta enpähän kuuntele ylettäkään.
      Kun kuuntelen, heti löytyy kommentoitavaa ja lähetän postia eteenpäin.
      Olen sellainen kalkkis.

Aikoinaan kun ylepuhe perustettiin niin luvattiin jokin kanava ilman musiikkia, mutta nyt siellä aamut menee omituisten höpöttäjien juonnoissa ja jotain piipityslaulajia tai räminää kuunnellessa.
      Onneksi ylellä on areena, sitä on kiva käyttää ja oman mielen mukaan valita ohjelmat. Siihen saa minun verorahani upottaa.

Siitä olen pahoillani, että yle on luopunut niin monista omista tuotannoista, esimerkiksi omista puutarhaohjelmista, kuluttajaohjelmista yms ja nyt sitten katselemme kuinka Ruotsissa ja Norjassa asiat hoidetaan.

Onneksi meillä on Alfa , sieltä tulee muutakin hyvää kuin tangomarkkinat.
      Eilen tuli se konsertti, jossa esiintyi aikaisempia tangokuninkaallisia, voi, miten olinkaan unohtanut monia. Tunnin päästä taas valitaan uudet kuninkaalliset. Tsemppiä finalisteille ja meille katsojille.

• Anonyymi

Ai Ylellä on Alfa...?

• Anonyymi

No mikä se syy oli, että ko. kilpailu poistui Yleltä. Ylimielisyys se ei ollut. - Nm. En muista

• Anonyymi

Auraviihde maksoi enemmän tangomarkkinoiden oikeuksista, taustarahoittajien tuella, pääsee vaikuttamaan joka vuosi, keitä valitaan voittajaksi.
        Luuleeko enemmistö, luulee varmasti, että tuo tuomaristo valitsee voittajan oikeamielisesti ja rehellisesti? Heh. Etukäteen päätetty, yleisöäänestys manipuloitu.
        (Pssst. Ei ole mätäkuun juttu)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auraviihde maksoi enemmän tangomarkkinoiden oikeuksista, taustarahoittajien tuella, pääsee vaikuttamaan joka vuosi, keitä valitaan voittajaksi.
        Luuleeko enemmistö, luulee varmasti, että tuo tuomaristo valitsee voittajan oikeamielisesti ja rehellisesti? Heh. Etukäteen päätetty, yleisöäänestys manipuloitu.
        (Pssst. Ei ole mätäkuun juttu)

Unohtui tärkeä. Oikeudet omistaa musiikkivaikuttaja Sony.

https://yle.fi/uutiset/3-5496676

Luuleeko joku, että Sony ottaa kenet vaan vaikka olisi parempi toista?

• Anonyymi

Kyllä se Silla on nuori ja myyvä eikä ulkonäöltäänkään harakanpelätin.

• Anonyymi

Olen kanssasi 101 %:sti samaa mieltä, anonyymi klo 20:43. Mutta jos itse sanon noin ääneen, niin joku sanoo että olen katkera. - Nm. Laulajainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtui tärkeä. Oikeudet omistaa musiikkivaikuttaja Sony.

https://yle.fi/uutiset/3-5496676

Luuleeko joku, että Sony ottaa kenet vaan vaikka olisi parempi toista?

Sony ottaa komeimman miehen ja kauniimman naisen.
        Laulutaidolla tms. ei ole mitään merkitystä, studiossa on pelit ja vehkeet joilla saadaan vaikka minun laulu kuulostamaan hyvältä. Tai, ei nyt sentään.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laulutaidolla tms. ei ole mitään merkitystä, studiossa on pelit ja vehkeet joilla saadaan vaikka minun laulu kuulostamaan hyvältä. Tai, ei nyt sentään.....

Mitä horiset
        VATJUS OLI YLIVOIMAINEN, paras miehistä,
        osasi laulaa todella sydäntä riipaisevan ihanasti,
        oli taitoa, ulkonäköä ja ääntä
        siinä meni kruunu oikealle miehelle,

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä tuli erikoisesti mieleen, kun ajattelee yhden kuningatarehdokkaan kotikenttäetua ja tangoyleisö sai äänestää jatkoon menijät. Totta kait seinäjokiset äänestävät seinäjokista.

Hän ei olisi omasta mielestäni kuulunut kolmen parhaan porukkaan, mutta, mutta... en pidä hänen äänestään.. mielipidettä on aina niin monta kuin miestäkin.
        Luulen, että hän unohtuu helposti, karisma puuttuu, vaikka sony kuinka tekisi töitä. Aika näyttää.

• Anonyymi
        maissii kirjoitti:

Tämä tuli erikoisesti mieleen, kun ajattelee yhden kuningatarehdokkaan kotikenttäetua ja tangoyleisö sai äänestää jatkoon menijät. Totta kait seinäjokiset äänestävät seinäjokista.

Hän ei olisi omasta mielestäni kuulunut kolmen parhaan porukkaan, mutta, mutta... en pidä hänen äänestään.. mielipidettä on aina niin monta kuin miestäkin.
        Luulen, että hän unohtuu helposti, karisma puuttuu, vaikka sony kuinka tekisi töitä. Aika näyttää.

Asunut kaksi vuotta Seinäjoella.

• Anonyymi

Vatjus oli ylivoimaisesti paras miehistä,
      hyä kun voitti,
      naisista ei osaa sanoa juurikaan,
      kaikissa oli jokin vikana,
      mielestäni paras olis ollu Pöyry, niin ja kaunein,
      hän oli melkein täydellinen,
      mutta hänen ala-ääni kiusasi,
      sai sen kyllä hyvin virheettömästi esille,
      oliskohan hänen pitäny kaikki laulut laulaa oktaavia ylempää,
      en osaa sanoa,
      olisko se sopinu hänen äänilajiinsa,

• Anonyymi

Eikös se Jalppi Sillanpää (tuomari) ruotinut jossain haastattelussa, että kilpailijoita kohdellaan väärin pakottamalla (laittamalla) ne laulamaan väärässä sävel lajissa tms?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Jalppi Sillanpää (tuomari) ruotinut jossain haastattelussa, että kilpailijoita kohdellaan väärin pakottamalla (laittamalla) ne laulamaan väärässä sävel lajissa tms?

Tuo muuten voi olla ihan totta.
        Mutta mikä orkesteri kisoissa osaa lennosta transponoida oikeaan sävellajiin.
        Eilen kuuntelin esim. Jarkko Aholan tulkintaa Elviksen kappaleesta, niin hänen äänensä soi todella hyvin. Ylikireät ylä-äänet voi käydä heviin.
        Komppaan Siltsua.

Beng
        Tangokilpailuja en katsonut.
        Takavuosina karsintapaikka näytti tosi karsealta, ankealta ja yleisö jotenkin sijoittui kummasti amfiin.
        Olen takavuosina käynyt kuuntelemassa siellä Hectoria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo muuten voi olla ihan totta.
        Mutta mikä orkesteri kisoissa osaa lennosta transponoida oikeaan sävellajiin.
        Eilen kuuntelin esim. Jarkko Aholan tulkintaa Elviksen kappaleesta, niin hänen äänensä soi todella hyvin. Ylikireät ylä-äänet voi käydä heviin.
        Komppaan Siltsua.

Beng
        Tangokilpailuja en katsonut.
        Takavuosina karsintapaikka näytti tosi karsealta, ankealta ja yleisö jotenkin sijoittui kummasti amfiin.
        Olen takavuosina käynyt kuuntelemassa siellä Hectoria.

Oh. Tuli vahingossa kaksi takavuotta.
        Pahoittelen tautologiaa.

Beng

• Anonyymi
    • Anonyymi

Eihän nyt kukaan järkevä Yleä katso. Miksi sitä pitäisi katsoa. Kyllä vanhukset on outoja ja kummallisia.

• Anonyymi

Ei kannattaisi antaa ihmisten ikääntyä. Niistä tulee outoja, kummallisiakin. Kiukkuisia. Katkeria. Pahansuopaisia. Kaikkeen puuttuvia. Alshaimereita ja tementikkoja.
        Kaiken lisäksi ne katsovat Yleä kun heidän vanhoissa muisteissaan ei ole kuin kanavat TV1 ja TV2.
        Hourahtaneimmat katsovat pikku kakkosta.

• Anonyymi

Miksi Ylen pitäisi näyttää vuosittaiset Seinäjoen tangomarkkinat?

Jossain aiemmassa kirjoituksessani kirjoitin Reijo Taipaleen sanoneen, että ko. tapahtuma pitäisi järjestää viiden vuoden välein. Olen samalla linjalla hänen kanssaan.

Kuka muistaa seuraavassa linkissä olevat kuninkaalliset? https://fi.wikipedia.org/wiki/Seinäjoen_Tangomarkkinat

Minulle hyvin harvat kuninkaalliset ovat jääneet mieleeni ja hekin siksi, että he ovat esittäneet musiikkia, joka ei ole tangoa.
      En ole tangofani alkuunkaan.

Yle ei näytä esim. Idols-kisaa, Tapsan tahteja, eikä muitakaan lukuisia laulukisoja, joita Suomessa järjestetään.

Minä voisin kitistä siitä, ettei Yle näytä yleisyrheilun- tai hiihdon kyläkilpailuja, vaikka niitä mieluusti katsoisinkin.

Onhan meillä näitä ilmaisia kaupallisia kanavia, joiden ohjelmia voimme seurata silmät soikeina, jos haluamme.

Minusta Yle ei ole ylimielinen. Sen tehtäviin ei vaan kuulu näyttää Tangomarkkinoita, ei Idolsia, eikä muutakaan "hömppää".

Minusta Yle esittää musiikkiohjelmia suhteellisen tasapuolisesti useimmille ikäryhmille. Myös meille "vanhuksille". Tietenkin jokainen kokee tarjonnan omalla tavallaan.

kylmätotuus

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi linkki.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Seinäjoen_Tangomarkkinat

Katsotaan onnistuuko se nyt.

kylmätotuus

Ei onnistunut, mutta Wikistä löytyvät kaikki kuninkaalliset, jos haluatte ne katsoa.

kylmätotuus

• Anonyymi

Kyllä euroviisutkin on hömppää ja Ylexpop ja räppärit.

• Anonyymi

Pitkähiuksinen miestuomari sanoi, jos oikein muistan:

Naisvoittaja meni äänestykseen tulos 3-2 "ONNEKSI PUHEENJOHTAJAN EI TARVINNUT ÄÄNESTÄÄ".

Katja Kätkä
      Elomaa
      Sillanpää
      Radiotoimittaja, eli neljä tuomaria>>>>3-2!!!!!

• Anonyymi

Kiinnitin huomiota samaan ulosantiin 3 - 2 ? Jäi leijumaan ilmaan omituisuus? Millä tavalla asiassa olisi tullut tasapeli, että puheenjohtajan ääneen olisi tarvinnut tukeutua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnitin huomiota samaan ulosantiin 3 - 2 ? Jäi leijumaan ilmaan omituisuus? Millä tavalla asiassa olisi tullut tasapeli, että puheenjohtajan ääneen olisi tarvinnut tukeutua?

Jos neljän äänestäneen tuomarin jälkeen tilanne oli 3-1, niin päätuomari kai äänesti häntä, joka oli saanut yhden äänen.
        Mikäli tilanne olisi ollut 2-2 olisi päätuomari päättänyt kumpi voittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos neljän äänestäneen tuomarin jälkeen tilanne oli 3-1, niin päätuomari kai äänesti häntä, joka oli saanut yhden äänen.

Eli päätuomari on statisti, sivustakatsoja joka tarvittaessa voi muuttaa äänestystuloksen työnantajalle mieleiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheenjotaja sanoi, jotenkin näin "onneksi minun ei tarvinnut äänestää".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puheenjotaja sanoi, jotenkin näin "onneksi minun ei tarvinnut äänestää".

Hän olisi voinut sanoa "onneksi minun ei tarvinnut päättää kuka voittaa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätuomari siis äänesti Sillaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätuomari siis äänesti Sillaa.

Silla hävisi omaa tyhmyyttään ja isoa suutaan.
        Olisi pysynyt nöyränä ja hiljaisena maalaistyttönä, voitto lähes varma.

Mutta mitä teki hän, antoi laajoja haastatteluja ennakkoon.
        Pahin niistä, että koulu ei kiinnosta pätkääkään, jos hän voittaa, jää koulunkäynti heti (lukio vai missä hän onkin).

Ei kai tuomarit voineet tehdä niin julmaa temppua, että tuottaneet uuden koulupudokkaan, hommat kesken.
        Nyt Sillan on pakko pusertaa se YO lätsä ja ensi vuonna uudestaan.

En minäkään olisi äänestänyt tyttöä tuollaisten lausuntojen jälkeen vaikka hän mielestäni oli jopa voiton arvoinen.

• Anonyymi

Se kapellimestari vasta ylimielinen oli. Katselin netistä, että koulutettu, pätevä ym. on, mutta pitäisi sentään osata käyttäytyä!

• Anonyymi

Heilui kuin hellemyrkytyksen saanut sammakko ilman nestettä ja lääkitystä.

• Anonyymi

NAISET äänestyksessä: Tulos 3-2. Ja kuulemma pitkätukkainen päätuomari ei saanut äänestää.

En stana ymmärrä.

• Anonyymi

Naisvoittaja veti toisen laulun erittäin huonosti.

• Anonyymi

Pitkätukkainen sanoi.

#Onneksi tuomariston puheenjohtaja (hän) EI JOUTUNUT RATKAISEMAAN TASATILANTEESSA#

• Anonyymi

oli varmaa jäävi kun kilpalaulaja oli paikkakuntalaisia
        njjjj

• Anonyymi

Kolme tuomaria oli antanut jo voiton Seinäjoen naiselle, yksi ei.

• Anonyymi

Puolituntia vielä, niin alkaa finaalin uusinta.

Klo 20.00 ALFA-tv. Loistavat järjestelyt ja jopa Hietamies on mukana ohjelman alussa, paikanpäällä siis. Katsokaa kuinka ALFA on petrannut ohjelman tuottamisessa.

• Anonyymi

En saanut kättäni kaukosäätimelle, oli puoli metriä liian kaukana, olisin joutunut kurkottamaan. Jäi edellisillan tv tarjonta, jopa rutiiiniin kuuluvat uutiset katsomatta.

Eikä Seinäjoen mailajussit tai palloseura ole kovin hyviä joukkueita. Sitä paitsi Seinäjoki on kaukana minusta. Arvostan vain lähi tapahtumia missä nyt olen, kulloinkin.

• Anonyymi

Saksassa on 130 orkesteria, joista yhtä johtaa nainen.

• Anonyymi

Köyhää ohjelmaa saamme taas Yleltä .Yle tv2 monta tuntia Latelaa, monta tuntia Hollyoksia molemmat uusintoja . Ylen Teemalta nyt klo18 asti Kuhmon kamarimusiikkia . Kiitos vaan Yle.

• Anonyymi

Kesäisin on vähän kehnompaa ohjelmaa, mulle riittää aivan hyvin ja katson areenan kautta milloin käy.
      Ilman YLEÄ olisi tv ihan turha, YLEN uutisointi on luotettavin, teksti puolella hyviä artikkeleita samoin Hesarissa mielenkiintoista lukemista.

• Anonyymi

Kaikki eivät osaa tai voi käyttää nettipalveluja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      14
      1369
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      204
      1333
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      145
      1179
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1007
    5. 134
      959
    6. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      923
    7. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      847
    8. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      832
    9. Kehtaisitko kulkea mun kans yleisillä paikoilla

vaikka käsi kädessä?
      Ikävä
      68
      794
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      397
      776
    Aihe