Onko kenelläkään tietoa valmistaako Suomessa kukaan enään kunnon metsäsuksia? Puiset, n.3m.pitkiä,jne. Rutsalaisia olisi kaupan,hikkerireunalla vaan pituus ei riitä. aikanaan oli Laasanen ja monia muitakin vaan onko enään????
Metsäsukset
7
6073
Vastaukset
- suksija
Eihän niitä enää meinaa löytyä. Ennen oli puiset Paltamossa valmistetut, ns paltamolaiset, noin 3 metriset. Parhaat lasikuituset sukset teki Lahdenperä. Ns Musta Lahdenperä on legenda. Itselläni on sellaiset ja varjelen niitä kuin silmäterää. Niissä on pitkä, loiva ja joustava kärjen nousu. Se ei töksähtele niinkuin nämä muut sukset ja potkaisee kuin itsestään hangesta ylös. Karhun kevätpyynnissä soselumessa ne olivat verrattomat. Niiden pituus oli 280 cm. Taisi olla muuten lyhempiäkin. Voit koettaa kysellä esim metsäoppilaitosten varastoista, sieltä minäkin löysin, kun myynnissä ei enää ollut.
- Tähtääjä
Mielestäni pituudesta on usein haittaa tiheässä metsässä saati risukossa. Leveyttä saa olla paljonkin.
Isä osti pari vuotta sitten järvisen 3m sukset torikauppiaalta. Itse suosin lumikenkiä on helpompi kulkea ojien yli ja tiheissä risukoissa.
- itellä
on Laasanen sukset, ne köykäiset ja hyvät. Kato löytyykö netistä mitään.
- Anonyymi
Minulla on autotallin orsilla 2,6m Laasaset ja hiihdetty parikertaa. Niihin sopivat nokian irroitettavilla huopavuorilla olevat erittäin hyväkuntoiset saappaat.
- Anonyymi
Eihän luontaiset pedot hiihdä!Petojen paikan vallanneet hiihtävät!
- Anonyymi
On niitä vielä muutamia puusuksien tekijöitä Suomessa , kattoppa tietokoneelta , siellä on videon pätkiä miten puu metsäsuksia valmistetaan Suomessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949077Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki564809Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414491Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit532813Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641222Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota411189Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1681140