Moottoripyörän huollot

Anonyymi

Huollatteko itse prätkänne? Itse aloitteleva motoristi ostin ensimmäisen prätkäni keväällä ja kohta olisi ensimmäinen huoltokirjan mukainen määräaikainen huolto. Huoltoon kuuluu esim. Ilmansuodattimen ja öljyjen vaihto. Osaan tehdä huollon itse, mutta mietin vain, että menettääkö pyörä arvoaan jos huollan itse? Tällä hetkellä prätkässä on täysi merkkihuollon huoltokirja.

11

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hifistelijänä on kiva pitää huoltokirja täytenä, mutta jos osaat itse tehdä ja hyväksyt ettei ostajat usko huoltoja tehdyn kun myyt. Tai et välitä siitä. Niin kun itse tekee niin saa varmasti hyvän.

• Anonyymi

Kun olet uran alussa niin luultavasti pyöräkin vaihtuu melko taajaan, silloin kannattaa tuo leima hakea , pikkuhuolto ei paljoa maksa ja vaihtotilanteessa saat sen hinnan sitten osittain takasin parempana hyvityksenä ja kelpaa paremmin vaihdokiksi .

• Anonyymi

Joo, teen näin! Tiedustelin jo ensimmäisen määräaikaishuollon hintaa, 208€ koko paketti parin tunnin huollosta. Ostan uuden pyörän kuitenkin 1-2 vuoden päästä.

• Anonyymi

Oletko kova kun sanot "prätkä" ? Juotko myös "bisseä" ?

• Anonyymi

Ei sähköpyörässä tarvitse mitään huoltaa..

• Tokihan huollot on hyvä osata tehdä itse. Olen nyt ottanut koneen kokonaan auki vuoden parin välein ja vaihtanut tarvittavat laakerit. Ja useamminkin jos on tarvetta ilmaantunut. Opettelin kampiakselin rihtaamisen niin ei tarvitse maksaa pitkää penniä ammattimiehelle. En usko, että 200 eurolla ostetun IC:n arvo on tästä laskenut. Kärkien säätäminen ja latausongelmien selvittäminen, vaihteiston simmaaminen, kampiakselin rihtaus, kaasuttimen puhdistus ja säätö, vaijereiden juottaminen, paperitiivisteiden teko ja tavanomaiset sähkötyöt ovat aivan tavanomaisia askareita, jotka motoristin on hyvä opetella tekemään itse.

• Museo tai vanhemmalla muuten ajavalle tee-se-itse on oikea tapa lähes aina, uudemmmat voi vielä loogisesti hoitaa merkkiliikkeessäkin.

Vanhemmissa työnmäärä ja hinta on kova ja kun itse pieteetillä tekee niin tulee priimaa.

• Anonyymi

No sinä oletkin oikea moottoripyöräilijä. Mutta nämä nykylaitteet vaativatkin toisenlaista kalustoa huollon/korjaamisen suhteen, yleisintä taitaa olla tietokoneen kytkeminen mopon sieluun josta alkaa tarvittavien komponenttien vaihtamisen etsiminen! Myös havainnut erikoistyökalujen tarpeen, ts. ilman moisia ei juurikaan mitään enää pysty edes tekemään.
        Tarkoituksellista? Kukaties.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinä oletkin oikea moottoripyöräilijä. Mutta nämä nykylaitteet vaativatkin toisenlaista kalustoa huollon/korjaamisen suhteen, yleisintä taitaa olla tietokoneen kytkeminen mopon sieluun josta alkaa tarvittavien komponenttien vaihtamisen etsiminen! Myös havainnut erikoistyökalujen tarpeen, ts. ilman moisia ei juurikaan mitään enää pysty edes tekemään.
        Tarkoituksellista? Kukaties.

Toivottavasti vähentää virittämistä yms.

• Trollausmielellähän minä noita osin kirjoittelin.

Vaan kyllä se nykyvehkeissäkin sinänsä pitää paikkansa, että jos intoa on, niin huoltopuolta kannattaa miettiä. Pyöränsä tekniikan tuntemisesta ei ole muuta kuin hyötyä, vaikkei nykyaikaisiin vehkeisiin kovin paljoa voi käyttäjä välttämättä tehdä. Ja se on selvä, ettei kalliiseen ja hienostuneeseen tekniseen vehkeeseen kannata huonosti tehdä mitään huoltoja. Toisin on nuo minunkin harrastamat kämäiset puoli vuosisataa vanhat kaksitahdit, jotka ei maksa mitään.

• Anonyymi

Kyllä itse tulee huollettua. Isommat rempontit tietysti liikkeeseen. Täältä saa varaosia moottoripyöriin edullisesti https://mpvaraosat.fi
      Varsinkin ketju- ja hammasrataspaketit edullisia. Tulee suoraan saksanmaalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5016
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2289
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1244
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      953
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      897
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe