Mielipiteitä?

jätkä

Mitä ajattelette niistä kirjavista ja pallojalkaisista puudeleista joiden turkki on ihan hirveeksi trimmattu ja värjätty. Itse en ikinä ottaisi kattoni alle sellaista, ne ovat ihan liian luonnottomia meikäläiselle. Mun nyrkkisääntö koiran hankinnassa on se että koiran olisi oltava mahdollisimman paljon suden näköinen.

Entä muilla?

10

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi pieni ihminen

      No itselläni on suomen pystykorva, ja pidän koirista jotka muistuttaa susia. En ottaisi trimmattua villakoiraa tai puudelia hoteisiini, muutenkaan en pidä kun koiria trimmataan.. Kyllähän ne näyttelyissä pärjää mut silti.. Sekin on kans tyhmää kun koirille ostetaan vaatteita. Jotkut ostavat koiralleen niin paljon vaatteita että koiralla on kohta enemmän niitä kuin itse omistajalla. Kyllähän joillekin koirille(lyhytkarvaiset ja viluiset) vaatteet on välttämättömiä kylmällä ilmalla, varsinkin talvella. No, mielipide on jokaisella, tämä oli mun oma.

      • koirien Trimmauksesta

        niin mitä niistä tiedät. Siisti takuton hoidettu turkki on kaunis ja antaa hyvän kuvan omistajastakin. Silmä karvat pois ärsyttämättä silmiä jne. Se mitä vaatteista sanoit niin suurin osa hankkii niitä koiran hyvinvoinnin takia. Kura asut helpoittavat ja vähentävät kurakeleillä koirien suihkutusta ja iho voi paremmin.


      • Jarek

        Oma sekarotuiseni on vitivalkoinen ja lyhytkarvainen. Tarvitsee takin talvella, mieluusti vettähylkivän, ettei muut koirat kastele sitä syljellään, on nimittäin aika limainen kun mennään kotiin ja se kuola jäätyy pakkasella ja koira on ihan kirjaimellisesti jäässä ja luulen, että kesällä pitää ostaa joku ohut vaalea viitta, ettei iho pala ja tule ihosyöpää ja koirien lippis suojaa silmiä polttavalta auringolta vaikkei hän olekkaan albiino.


    • mistä

      löytyy niitä värjättyjä villakoiria???????Ei mistään uskallan sanoa. Ihminen joka trimaa villakoiransa näyttelytrimmiin ei todellakaan värjää niitä. Ja ne jotka eivät käy näyttelyissä niin mistä heille se tarve turkin värjäämiseen tulee?

    • Jarek

      On epäkoiramaista föönätä suihkuttaa lakkaa koiran turkille, sehän saattaa vaurioittaa silmiä, kun koira ei osaa varoa silmiään ja ei villakoiraa tarvitse trimmata sellaiseksi, serkullani on kääpiövillakoira ja hän ei trimmaa koiraa, kun vain kesäksi, ettei koiralle tule liian kuuma, mutta trimmaa vain tasaisesti, vähän lyhyemmäksi ja koira näyttää tosi suloiselta ja ajattele ettei villakoiralla ole aluskarvaa ja se on kylmän arka tarvitsee talvella takin.

      • miten moni koira föönätään. Yleensä pesun jälkeen jo lähes kaikki kuivattavat koiransa föönillä, jopa ne lyhytkarvaisetkin. Ei se ole ei koiramaista touhua se föönin käyttö, käydään sitten näyttelyissä tai ei. Meidänkin koirat nauttivat pesun jälkeen föönillä kuivattamisesta ja minulla on karkeakarvaisia ja lyhytkarvaisia koiruleita. Ja kun menen näyttelyyn niin heiluu se fööni minunkin kädessäni. Föönaan niiden parran kun sen ennen näyttelyyn lähtöä huollan.


      • jessica
        umalehtinen kirjoitti:

        miten moni koira föönätään. Yleensä pesun jälkeen jo lähes kaikki kuivattavat koiransa föönillä, jopa ne lyhytkarvaisetkin. Ei se ole ei koiramaista touhua se föönin käyttö, käydään sitten näyttelyissä tai ei. Meidänkin koirat nauttivat pesun jälkeen föönillä kuivattamisesta ja minulla on karkeakarvaisia ja lyhytkarvaisia koiruleita. Ja kun menen näyttelyyn niin heiluu se fööni minunkin kädessäni. Föönaan niiden parran kun sen ennen näyttelyyn lähtöä huollan.

        Föönistä sen verran että useammat föönaavat koiriensa turkin pesun jälkeen sentakia kun aluskarva ei kuivu niin hyvin ja saattaa kestää useita tuntia ennen kuin koira on kokonaan kuiva.
        Puudeleita, muut kikkarakarvaiset,hienokarvaiset koirat pitää föönata ja harjata koska heillä menee tosi helpostia karva takkuun,ja iso takku on kipeä! ajattele kainolon seudussa oleva takku,koira ei saa jalkaa liikutettua kun karvat nipistää ihoa. Ja suuremmat takkupallot eivät anna ihon hengittää ja syntyy siten kosteuden ja hengittämyyden takia märkärupia ja muuta sellaista.

        Näitä värjättyjä puudelita ja bishoneia ei varmaan suomessa ole,mutta jenkeissä on. Nämä Eivät ole näyttely koiria vaan "mamin pilalle hemmoteltuja "vauvoja""
        Kanadassa missä olin koiratrimmaamossa töissä niin siellä oli koirille kynsilakkaakin (?)
        Ja vain nämä mamin kullanmurut saivat kokea kynsilakan.
        turkin värjäyksiä meillä ei ollut,mutta kynsilakka oli sinänsä jo ihan tarpeeksi.


      • jessica
        jessica kirjoitti:

        Föönistä sen verran että useammat föönaavat koiriensa turkin pesun jälkeen sentakia kun aluskarva ei kuivu niin hyvin ja saattaa kestää useita tuntia ennen kuin koira on kokonaan kuiva.
        Puudeleita, muut kikkarakarvaiset,hienokarvaiset koirat pitää föönata ja harjata koska heillä menee tosi helpostia karva takkuun,ja iso takku on kipeä! ajattele kainolon seudussa oleva takku,koira ei saa jalkaa liikutettua kun karvat nipistää ihoa. Ja suuremmat takkupallot eivät anna ihon hengittää ja syntyy siten kosteuden ja hengittämyyden takia märkärupia ja muuta sellaista.

        Näitä värjättyjä puudelita ja bishoneia ei varmaan suomessa ole,mutta jenkeissä on. Nämä Eivät ole näyttely koiria vaan "mamin pilalle hemmoteltuja "vauvoja""
        Kanadassa missä olin koiratrimmaamossa töissä niin siellä oli koirille kynsilakkaakin (?)
        Ja vain nämä mamin kullanmurut saivat kokea kynsilakan.
        turkin värjäyksiä meillä ei ollut,mutta kynsilakka oli sinänsä jo ihan tarpeeksi.

        Piti sanoa että En ottaisi ikinä sellaista koiraa joka on polveani matalampi.
        Koirani pitäisi olla sen verran iso että jaksaa reuhata ja leikkiä kunno paini leikkejä ilman että minun täytyy varoa että liiskaantuuko koira alleni.
        Olen enemmän taipuvainen arktisiin koiriin,mutta minulla on myös heikko kohta isoihin ja massiivisiin koiriin.
        Samoin kuin hevoset pitäisi olla isoja ja massiivisia..


      • jessica kirjoitti:

        Föönistä sen verran että useammat föönaavat koiriensa turkin pesun jälkeen sentakia kun aluskarva ei kuivu niin hyvin ja saattaa kestää useita tuntia ennen kuin koira on kokonaan kuiva.
        Puudeleita, muut kikkarakarvaiset,hienokarvaiset koirat pitää föönata ja harjata koska heillä menee tosi helpostia karva takkuun,ja iso takku on kipeä! ajattele kainolon seudussa oleva takku,koira ei saa jalkaa liikutettua kun karvat nipistää ihoa. Ja suuremmat takkupallot eivät anna ihon hengittää ja syntyy siten kosteuden ja hengittämyyden takia märkärupia ja muuta sellaista.

        Näitä värjättyjä puudelita ja bishoneia ei varmaan suomessa ole,mutta jenkeissä on. Nämä Eivät ole näyttely koiria vaan "mamin pilalle hemmoteltuja "vauvoja""
        Kanadassa missä olin koiratrimmaamossa töissä niin siellä oli koirille kynsilakkaakin (?)
        Ja vain nämä mamin kullanmurut saivat kokea kynsilakan.
        turkin värjäyksiä meillä ei ollut,mutta kynsilakka oli sinänsä jo ihan tarpeeksi.

        kaikki hulluus tuleekin. En tajua mitä mieltä sitä koiraa on värjätä puhumattakaan kynsilakoista. Onneksi olemme vielä kaukana moisesta, mutta taitaa se jossain vaiheessa olla tännekkin tulossa valitettavasti.


    • 4 villakoiran omista

      Jarek, minkäköhän näköinen serkkusi villakoira on, kun on vuoden ajan saanut turkki kasvaa vapaasti? Toivon todella että serkkusi föönaa villakoiran pesujen välissä, sillä voisin kuvitella koiran olevan yksi iso hupaantunut pallo. Sillä "turhalla" föönaamisella on tarkoituksensa: ehkäisee turkin huopaantumista! Villa kun huopaantuu helposti... Usko pois, itse en ainakaan tee sitä vain omaksi huvikseni... Ja mitä niihin lakkoihin tulee, suomessa lakkojen käyttäminen näyttelyissä on kiellettyä. Mutta myönnän, kyllä villakoirien puunaamisessa mennään toisinaan liiallisuuksii(varsinkin ulkomailla, missä lakkaaminen ym lisien tunkeminen laillista). Pitää kuitenkin muistaa, että oli se villakoiran turkki minkä pituinen tahansa, pesua, harjausta ja föönausta, näitä puunauksia, se tarvitsee silti! Jos ne ei kiinnosta/ihminen ei hyväksy, älä olta villakoiraa. Säästätä koiraa ja itseäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe