Psykoottisen ihmisen näyt

Anonyymi

Olen monesti pohtinut sitä että ovatko psykoottisen ihmisen näyt todellisia ja ovatko he tajunnan tasollaan sellaisessa tilassa jotta näkevät sellaista mitä me muut emme näe. Suvussani on nähty tällaisia näkyjä useammankin henkilön voimin. Esim. äitini kertoi isoäiditään joka näki vainajien sieluja ja nämä oli läsnä koko ajan isomummoni kanssa. Äitini kertoi että isomummo ei ollut henkisesti heikko vaan vahva. Yhden kerran oli käynyt niin että äitini oli kävellyt kylätiellä ja isomummo oli vetänyt hänet hihasta ojaan ja sanonut että väistetään ja annetaan paremmille tietä. Tie oli ollut tyhjä äitini mukaan mutta isomummo näki jotain. Häntä ei ollut kukaan väittänyt hulluksi mutta hänellä oli yhteys henkimaailmaan. Sittemmin oli vaarilleni puhjennut skitsofrenia joskus 50-60 luvulla. Ja myöhemmin äidilläni 70 luvun lopulla. Äitinikin näki näkyjä joita muut eivät näe ja hänellä karkasi unet. Kuukausi meni miltei nukkumatta kunnes psykoosi puhkesi. Nyt tässä myöhemmin kävin eräässä turistikohteessa tunnelissa syvällä maan alla. Siellä otettiin valokuvia ja yhteen niistä tallentui sellaisia juttuja joita emme paljain silmin näe. Se oli 12 megapikselin kamera ja siinä kuvassa näkyi tunnelin seinällä vuohen pää ja joku ihmeen sarvipää seinällä sonnia muistuttava. Ja anoppini sylissä oli pieni lapsi kuvassa ja hänellä ei ollut ketään sylissä kuvanottohetkellä. Tämä kuva löytyy ex vaimoni tietokoneen kovalevyltä ja sitä ihmettelimme porukalla että onko ympärillämme todellakin toinen todellisuus jota emme näe.

7

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Läheskään kaikki psykoottiset ihmiset eivät näe tai kuule harhoja. Heillä on lähinnä ajatusharhoja, esimerkiksi vainoamisesta. Tai sitten sellaista suuruudenhulluutta, että luulevat tietävänsä jostain asiasta huomattavan paljon enemmän kuin tietävät, yhtäkkiä on ratkaistu ikiliikkujan arvoitus tai vastaavaa grandioosia ajattelua.

    • Anonyymi

      Juu mutta pointtini olikin näköharhat. Tämä tosiaan isomummoni oli ollut vahva persoona ja arvostettu henkilö senaikaisessa kyläyhteisössä. Hän oli elänyt joskus 1800 luvun lopulta 40 luvulle ja hänellä oli tosiaan kykyjä joita muilla ei ollut. Jos olen ymmärtänyt oikein niin hän on ollut joku meedio tai henkiparantaja. Hän ei tosiaan ollut hullu. Skitsofrenia on myöhemmin puhennut niikuin kirjoitin äidilleni isoisälleni ja myöskin kahdelle serkulleni äidin sisarusten lapsille. Nämä henkilöt myös näkevät asioita joita muut eivät näe...

      • Anonyymi

        Kyllä se on aivojen toimintahäiriö joka saa näkemään asioita mitä muut ei näe.
        Oli ihminen miten vahva tahansa muiden silmissä niin aivot saattavat tehdä tepposia .
        Neurologia pystyvät antamaan tälläisiin vastauksen .
        Joten ei ole helppoja asioita tavallisten ihmisten pohdittavaksi.
        Yleensä asioihin löytyy aina looginen selvitys.


    • Anonyymi

      En tiedä miten selvänäkeminen ja meediokyky liittyvät muuttuneisiin tajunnantiloihin (niihin joista voi saada esim. psykoosi- tai skitsofreniadiagnoosin, en mielelläni käytä niitä typeriä medikaalisia termejä...), mutta tiedän että joillakin ihmisillä on noita kykyjä. Ihan vaan siitä tiedän että olen käynyt joidenkin selvänäkijöiden ja meedioiden vastaanottolla ja vakuuttunut asiasta. Tuntemani näkijät eivät ole eivätkä ole tietääkseni missään elämänvaiheessaan olleetkaan millään tavoin "hulluja". Eikä se muuttaisi minusta asiaa vaikka olisivat joskus olleetkin... Heillä on tuo kyky, ja piste. Tekevät työkseen sitä ja ovat hyvin asiallisia ihmisiä.

      Joskus ne heidän näkynsä ja henkimaailmasta saamansa viestit on helppo yhdistää johonkin kuulijan elämän asiaan, joskus niiden merkitys jää hämärämmäksi. Olen saanut useita hyvin selkeitä viestejä edesmenneiltä läheisiltäni ja se on ollut lohduttava kokemus. Minusta noihin ilmiöihin ei liity mitään kovin mystistä, eikä mitään pelottavaa.Koen että se on jotain luonnollista, jokin luonnon ulottuvuus, jota emme vielä pysty selittämään. Itselläni ei ole mitään yliluonnollisia kykyjä, mutta ajattelen että periaatteessa jokaisella voisi olla. Riippuu henkisestä kypsyydestä, motivaatiosta, elämänsuunnasta jne. kenellä ne tulevat esiin.

      Itse en haluaisi olla meedio tai selvänäkijä. Liian raskasta työtä, ja haluan tehdä muuta. Tässä elämässä ainakin.

      Niistä valokuvista mistä kerroit, oliko ne hahmot niissä miten selviä, vai oliko niissä tulkinnanvaraa? Nimittäin joskushan valokuviin tulee kaikenlaista muotoa valotusvirheistä jne. johtuen. Ja esimerkiksi kallionseinässä tai muissa luonnon kuvioissa voi nähdä vaikka mitä hahmoja, jos on mielikuvitusta. Minä esimerkiksi olen kuvataiteita harrastava ja näen merkityksellisiä hahmoja, etenkin ihmishahmoja, melkein missä vain: asfaltissa, olkkarin laminaattilattian puukuvioinnissa, jne. Mutta omassa päässänihän ne ovat. Toisin kuin ne asiat mitä näkijät ovat minulle kertoneet ja jotka olen nauhoittanutkin. - En silti yhtään epäile että isovanhempasi olisivat voineet olla näkijöitä! Oli sitten skitsofreniaa tai ei.

    • Anonyymi

      Omat psykoosini on olleet kuin todeksi elettyä painajaista. Psykoosien taustalla on ollut aina pitkittynyt unettomuus ja lääkevieroituksen (neuroleptit) alasajo, jolloin on tullut "lääkepsykoosi". Fyysisestikin psykoosi on tuntunut. Ahdistus on ollut fyysisenä tunteena kuin koko keho revittäisiin rikki "raastimella". Eli omat psykoosini ovat olleet massiivisia paniikinomaisia kohtauksia ei ehkä "yleistä" hulluutta.

    • Anonyymi

      Meillä on äitini luona seinällä joku sarvipää.

      • Anonyymi

        Sehän on kiva asia! Eihän siinä ole mitään pahaa. Jos on oikeasti totta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe