Tekopyhä siksi, että munkkien ja papiston normaali seksuaalisuus kielletään, tai toteutetaan kieroutuneella tavalla. Se ei synnytä lapsia, joten ort. papin puhe lapsista on uskon näkökulmasta absurdi. Ortodoksinen kirkko ei ole näkyvästi vastustanut lasten surmaamista äitinsä kohtuun. AP Leo:”– Kirkon näkökulmasta lapsi itsessään ei ole vain arvokas, vaan myös pyhä. Pyhästä puuttuu vertailun periaate. Lapsen pyhyys ei ole hänen luonteessaan, ei hänen mieltymyksissään, ei edes hänen ainutlaatuisuudessaan yksilönä. Häntä ei voi yksinkertaisesti verrata tai palauttaa mihinkään yksittäiseen piirteeseen. Tämä tarkoittaa, että lapsen arvo ei asetu vain moraalisen mittarin yläpäähän, vaan sen ulkopuolelle; se antaa valon, jonka avulla koko mittaristo on ylipäätään luettavissa, Leo toteaa.” Ort.fi
Hieno, mutta tekopyhä lausunto Leolta
8
80
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoitatko Leo Makkosta? Sisäpiiriläisille joku Leo voi olla tuttu, mutta yleensä kannattaa mainita koko nimi. Muutoin jää salailun maku.
- Anonyymi
Sivistynyt ymmärtää, että AP Leo on arkkipiispa Leo.
Anonyymi kirjoitti:
Sivistynyt ymmärtää, että AP Leo on arkkipiispa Leo.
Kansakoulupohjalta arvioiden on aina parempi, että puhutaan AP Leo Makkosesta.
Gooooool kirjoitti:
Kansakoulupohjalta arvioiden on aina parempi, että puhutaan AP Leo Makkosesta.
Minkähän takia ortodoksipappien - varsikin pomomiesten - henkilöllisyys pyritään pimittämään kaikenlaisilla taiteilijanimillä? Eikö toiminta kestä päivänvaloa?
SRKVLopin mukaan Isislapset ovat automaattisesti jumalanlapsia.
- Anonyymi
Ja mitenkähän ortodoksipiispa Leo Mökkösen lausunto kuuluu aihealueen "vanhoillislestadiolaisuus" alle?
- Anonyymi
Miksei kuuluisi. Leo kyllä mielellään antaa pilkkaavia lausuntoja lestadiolaisista. Ortodoksinen kirkko on pienempi kuin vl-liike ja ei kuljeta ihmisiä taivastiellä. Viinan viljely tuntuu olevan agendalla ykkönen. Viskiä, viskiä. Ihan juopon näköistä porukkaa muutenkin.
- Anonyymi
Raamatun mukaan lihan himon välttämiseksi kullakin olkoon oma puoliso. Selvennykseksi, avioliitto on Raamatussa määritelty yhden miehen ja naisen väliseksi elämän pituiseksi liitoksi.
Yllätyitkö? Niin minäkin, kun tutkin asiaa ja tuo selvisi Raamatusta. Sitä ei enää opeteta missään. Kyllä moni miettisi muutaman kerran ennen vihille menoa.
On siis väärin vaatia pappeja elämään ilman seksuaalisuutta, mikä on Jumalan lahja ihmisille. Sille on vain asetettu rajat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483