Toyotan hybrideissä on tavanomaista vähemmän huollettavia osia

Anonyymi

Hybrideissä ei ole osia joiden huollosta pitäsi huolehtia. Hybrideistä puuttuu käyttöhihna, sekä perinteinen laturi ja käynnistin. Hybridimalleissa ei ole myöskään kytkintä, eli sen huolto ja vaihtaminen jää kokonaan pois.

Ilmastointi, jarrujen tehostus ja vesipumppu toimivat hybrideissä sähköllä, mikä vaatii myös vähemmän huoltoa.

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      corollassa ja hybridissä on enemmän huolto ja korjauskohteita, kuluvia osia. Sähköiset vesipumput kestävät vähemmän kuin normaali.

      Automaattivaihteistokin tarvitsee enemmän huoltoa ja korjausta kuin manuaali eli

      200 000km asti manuaalissa ei vaihdeta edes kytkinlevyä, ja sen vaihto on halpa. Ei ole mitään kallista osaa joka voisi hajota, sen sijaan automaateissa on vaikka mitä, edes vianetsitä ei onnistu koska on kuluvia a venttiikoneistoja ja ohjausta, moni muuten hyvä auto meneekin purkuun automaatissa olevan vian takia, = tuntuu olevan kallista korjauttaa, purkaamoilla on todisteita.

      Kun kilometrejä tulee niin näette

      • Anonyymi

        Toyotan CVT-vaihteistoissa ei ole koskaanmitään ongelmaa ja sähköiset vesipumput tarvitsevat perinteistä vähemmän huoltoa. Tämä on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan CVT-vaihteistoissa ei ole koskaanmitään ongelmaa ja sähköiset vesipumput tarvitsevat perinteistä vähemmän huoltoa. Tämä on totuus.

        Hehee, huono yritys jälleen.


      • Anonyymi

        Sähköautoissa on enemmän huolto-ja korjauskohteita, kuluvia osia. Sähkömoottorit kestävät vähemmän kuin normaalit.


      • Anonyymi

        Höpötihöpö taas.
        Normaalissa polttisautossa on noin 3.000 liikkuvaa osaa, Sähköauton voimalinjassa noin 20. Sähköauton voimalinja on käytännössä huoltovapaa ja sen käyttöikä on huomattavasti polttista pidempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötihöpö taas.
        Normaalissa polttisautossa on noin 3.000 liikkuvaa osaa, Sähköauton voimalinjassa noin 20. Sähköauton voimalinja on käytännössä huoltovapaa ja sen käyttöikä on huomattavasti polttista pidempi.

        Minähän vuonna Toyota saa sen sähkösuton myyntiin? Nythän sitä ei ole, vaan hybridejä, joissa on sekä polttomoottori että sähköoottori. Huollot on tehtävä marmoritiskillä, eikä paikallisella monimerkkihuollossa.


    • Anonyymi

      Onneksi VW:ssä ei ole enää mitään huoltokohteita nykyään. Se on täysin huoltovapaa auto!
      Kyllä saksalainen on paras kaikessa.

      • Anonyymi

        Kerro toki tarkemmin ja jätä turha valehtelu ja provoilu pois.


    • Anonyymi

      Juuri tämän päivän Iltalehdessä on juttu hybridin huollosta. Vähän vähemmän huollettava, mutta vaatii erikoisosaamista ja lupia tekijältä ja samassa tilassa työskentelevillä ja siksi huolto maksaa saman verran kuin bensa Toyotan huolto.
      Paska juttu oli tuossa artikkelissa hybridien ja sähkisten kannalta, eli kolarissa ei saa mennä koskemaan autoa ettei saa korkeajännitteistä sähköiskuja, ensin pitää palomiesten tutkia voiko autoon koskea turvallisesti. Kiva kyydissä oleville jos ensiapua ei voida antaa välittömästi, voi henki paeta ennen palolaitoksen paikalle pääsyä. Eiköhän vakuutusyhtiöt kohta havahdu tuohon ja nosta sähkökäyttöisten autojen vakuutusmaksuja, sillä henkilövahingot ne vasta maksaakin.

      • Anonyymi

        Vakuutusmatemaatikot laskevat vakuutusmaksut sattuneiden vahionkojen perusteella ja sellaisia ei ole sattunut. Itsestään ne eivät nouse.


    • Anonyymi

      Kyllä hybrideissä on omat vikakohteensa ja sähköisetkin osat hajoaa, mutta noille ei ei itse saa tehdä mitään kun luvat puuttuu ja kuoleman vaara on olemassa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...paitsi, että Priuksen huollot ja korjauskulut 10 vuoden ajalta ja yleensäkin Toyotan hybridien k.o. kulut ovat kaikkein alhaisimmat:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Höpöhöpö tero! Tuo tutkimus on ammuttu alas aikoja sitten.
        Tuossa tutkimuksessa oli se perusvirhe, että kaikissa autoissa huoltovälinä oli pidetty lyhimmän eli Toyotan huoltoväliä. Saksalaisautojen huoltovälit ovat oikeassa elämässä lähes kaksinkertaiset, joten niitä käytetään pajalla harvemmin. Amerikkalaisten tutkimus pätee vain siellä ja vain noilla muitten valmistajan suosituksista poikkeavilla huoltoväleillä.
        Suomessa Auris hybridin huollot maksavat 40% enemmän kuin Golf 1,4 TSI:n 3 vuoden ajalla ja 60000km:n matkalla pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa. Katso TM 11 ja 20/2014, 60000km:n käyttötestit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...paitsi, että Priuksen huollot ja korjauskulut 10 vuoden ajalta ja yleensäkin Toyotan hybridien k.o. kulut ovat kaikkein alhaisimmat:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Nuo ensimmäiset Priukset olivat ns. esiintulomalleja tehty paremmin kuin nykyiset jotka Toyota on jo osannut heikentää tyylilleen uskollisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö tero! Tuo tutkimus on ammuttu alas aikoja sitten.
        Tuossa tutkimuksessa oli se perusvirhe, että kaikissa autoissa huoltovälinä oli pidetty lyhimmän eli Toyotan huoltoväliä. Saksalaisautojen huoltovälit ovat oikeassa elämässä lähes kaksinkertaiset, joten niitä käytetään pajalla harvemmin. Amerikkalaisten tutkimus pätee vain siellä ja vain noilla muitten valmistajan suosituksista poikkeavilla huoltoväleillä.
        Suomessa Auris hybridin huollot maksavat 40% enemmän kuin Golf 1,4 TSI:n 3 vuoden ajalla ja 60000km:n matkalla pääkaupunkiseudun merkkihuolloissa. Katso TM 11 ja 20/2014, 60000km:n käyttötestit.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...paitsi, että Priuksen huollot ja korjauskulut 10 vuoden ajalta ja yleensäkin Toyotan hybridien k.o. kulut ovat kaikkein alhaisimmat:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html

        Hyvä yleispätevä tutkimus. Ei huijaa niinkuin Volkswagen nykyään tekee.


    • Anonyymi

      Vähemmän höpötystä, enemmän faktaa. TM 60.000km kestotestin huoltokulut

      Golf:
      30 - 254€
      60 - 507€
      Yht: 761€

      Auris:
      15 - 231€
      30 - 335€
      45 - 173€
      60 - 329€
      Yht: 1.068€

      Hybriditojon huoltokustannukset ovat 40% kalliimat kuin TSIn. Ja lisäkällinä tojolta se että akkutakuu raukeaaa jos ei käytä kallista merkkihuoltoa. VWllä tuollaista pakkoa ei ole vaan huollot voi tehdä halvemmalla muualla.

      • Anonyymi

        Älä puhu muutamasta kuukaudesta. Puhu kymmenenstä vuodesta. Tekstisi on tyhjänpäiväistä jorinaa. Pitkän huoltovälin Golfia korjataan kalliisti. Oikean huoltovälin Toyota pysyy kunnossa.

        Pelkät huoltokulut poistavat suuret korjauskulut 10 vuoden ajalta. Siksi Toyotan huolto- ja korjauskululut ovat pienimmät 10 vuoden ajalta. Tässä on faktaa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15041179/tm-pitka-huoltovali-pilaa-mottorin


      • Anonyymi

        Aloittajalle kommentoin sen verran, ettei hybridi-Toyotissa ole varsinaisesti vaihteistoa ollenkaan. (eikä kytkintä, laturia tai starttimoottoria, kuten sanoit).

        Edeltäjälle kommentoin noista VW:n huoltokuluista sen verran, että ainakin omassani on 30000 huoltovälistä huolimatta elektroninen huoltovälin näyttö, joka on määrännyt auton aina huoltoon viimeistään vuoden kuluttua edellisestä huollosta. Viimeksi huoltoväli oli 13900 km, että se siitä.


      • Anonyymi

        60.000km on keskimäärin noin neljän vuoden taival joten kyse on riittävän pitkästä ajanjaksosta. TM ei jorise tyhjää vaan kirjaa huolellisesti kaikki kulut ja niitä on turha kiistää. Tekee itsestään pellen tuollaisella inttämisellä.

        Mulla on noin 25 vuoden kokemus vw:n korjauskustannuksista. Koko tänä aikan korjauksiin on mennyt 220 euroa. Vesipumpun vaihto.
        Nyt on alla 11 vuotias TSI Golf joten en ole koko aikaa edes ajanut uusilla autoilla. Olen säästänyt pitkän pennin kun ei ole tarvinnut jatkuvasti olla kantamassa rahaa tojon huoltotiskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle kommentoin sen verran, ettei hybridi-Toyotissa ole varsinaisesti vaihteistoa ollenkaan. (eikä kytkintä, laturia tai starttimoottoria, kuten sanoit).

        Edeltäjälle kommentoin noista VW:n huoltokuluista sen verran, että ainakin omassani on 30000 huoltovälistä huolimatta elektroninen huoltovälin näyttö, joka on määrännyt auton aina huoltoon viimeistään vuoden kuluttua edellisestä huollosta. Viimeksi huoltoväli oli 13900 km, että se siitä.

        Jos ajaa noin vähän niin ja pätkäajoa niin silloin autoa on syytäkin huollattaa tiuhempaan. Volsu on siinä mielessä fiksusti rakennettu että se osaa säätää huoltoväliä olosuhteiden mukaan. Paljonajavavw-kuski hyötyy pitkästä huoltovälistä, paljon ajava tojokuski viihtyy usein marmoritiskillä.


      • Anonyymi

        Mullekkait sanottiin että voi huollattaa auton muuallaki..siis hybridi kysessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullekkait sanottiin että voi huollattaa auton muuallaki..siis hybridi kysessä.

        Teoriassa voi huollattaa jos pajalla on Toyotan valtuutus huoltaa Tojon hybridejä. Ei taida vaan sellaisia olla muilla kuin Tojon merkkihuollolla.
        Joka tapauksdessa hybridin akkutakuun voimassa pysyminen vaatii tuollaisen pajan käyttämistä.


    • Anonyymi

      Terolla taitaa olla tosi yksinäistä ja vähän juttuja kun joutuu pyörittämään näitä vanhoja avauksia aina uudelleen. Huomiota pitää saada mutta ei mitään uutta sanottavaa siksi pakko kierrättäää näitä samoja vaikka hyvin tietää että typeryydet teilataan faktoilla. Niin on tehty joka kerta.

    • Anonyymi

      Saas nähdä miten hyvin huollettuja käytettyjä hybrid Yariksia tulemme näkemään muutaman vuoden päästä. Löytyykö niitä valtuutetun hybridhuoltajan leimoja.

      • Anonyymi

        Minun hybridissä huoltoleimat loppuvat reiluun 100 tkm:iin koska sen jälkeen olen huoltanut autoni itse. Korjaamista ei ole juuri ollut paitsi takajarrujen herkistys. Hämmästyin kun eräällä korjaamolla sanottiin heti auton ostettuani etteivät he saa vaihtaa öljyjä. Otin senverran itseeni että teetätin ensimmäisen öljynvaihdon merkkiliikkeessä ja katsoin, mitä siellä oikein tehtiin. Tajusin ettei homma eronnut mitenkään normaalin auton öljynvaihdosta. Sen jälkeen olen tehnyt kaikki autoni huollot itse eikä niissä ole taatusti mitään ihmeellistä. Korkeajännitteellisiin paikkoihin on aika hankala päästä edes käsiksi.
        Terveisin GS450h rules


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun hybridissä huoltoleimat loppuvat reiluun 100 tkm:iin koska sen jälkeen olen huoltanut autoni itse. Korjaamista ei ole juuri ollut paitsi takajarrujen herkistys. Hämmästyin kun eräällä korjaamolla sanottiin heti auton ostettuani etteivät he saa vaihtaa öljyjä. Otin senverran itseeni että teetätin ensimmäisen öljynvaihdon merkkiliikkeessä ja katsoin, mitä siellä oikein tehtiin. Tajusin ettei homma eronnut mitenkään normaalin auton öljynvaihdosta. Sen jälkeen olen tehnyt kaikki autoni huollot itse eikä niissä ole taatusti mitään ihmeellistä. Korkeajännitteellisiin paikkoihin on aika hankala päästä edes käsiksi.
        Terveisin GS450h rules

        Näin se käy kun ei ole peukalo keskellä kämmentä. Kiitos vinkistä, seuraan esimerkkiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun hybridissä huoltoleimat loppuvat reiluun 100 tkm:iin koska sen jälkeen olen huoltanut autoni itse. Korjaamista ei ole juuri ollut paitsi takajarrujen herkistys. Hämmästyin kun eräällä korjaamolla sanottiin heti auton ostettuani etteivät he saa vaihtaa öljyjä. Otin senverran itseeni että teetätin ensimmäisen öljynvaihdon merkkiliikkeessä ja katsoin, mitä siellä oikein tehtiin. Tajusin ettei homma eronnut mitenkään normaalin auton öljynvaihdosta. Sen jälkeen olen tehnyt kaikki autoni huollot itse eikä niissä ole taatusti mitään ihmeellistä. Korkeajännitteellisiin paikkoihin on aika hankala päästä edes käsiksi.
        Terveisin GS450h rules

        Auton arvo jo putoaa 10000 euroa vuodessa, niin olisiko se teetetty huolto sitten liian kallis kustannus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton arvo jo putoaa 10000 euroa vuodessa, niin olisiko se teetetty huolto sitten liian kallis kustannus?

        Vanha Lexus onkin persaukisten merkki.


    • Anonyymi

      Eikö olekin mukavaa pettyä myös tuon hybridin huoltojen hinnoissa, kun ne ovatkin ihan samalla tasolla kuin vastaavan bensa Toyotan?
      Tiettyjä sähköosia ei voida huoltaa tarkistaa vain, mutta nekin hajoavat, eikä niitä voi korjata, aina uutta palikkaa pitää ostaa ja sehän tiedetään, että niillä on hyvä rahastaa. Saapa nähdä tuleeko purkaamoista tulevaisuudessa ns. hybridparkkeja ja välipysäkkejä ennen viimeistä lepoa.

      • Anonyymi

        Viisitoista vuotta olen ajanut hybridillä. Viisi vuotta autollansa. Kolme hybridiä. Huollot olen vain käynyt ja maksanut. En mitään muuta. Mikään ei ole hajonnut. Mitään ei ole korjattu. Myös lehtien jutut käytetyistä hybrideistä vahvistavat tämän.


    • Anonyymi

      Hybriauto se vasta onkin täynnä erilaisia sähköisiä ohjausyksiköitä ja toimilaitteita, jotka voivat sanoa itsensä irti sen 5 vuoden takuun jälkeen ja omistajan iloksi.

      • Anonyymi

        Eivätpäs ole sanoneet. Eikä siellä mitään laitteita suuria määriä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätpäs ole sanoneet. Eikä siellä mitään laitteita suuria määriä ole.

        Antureita, ohjausboxeja, releitä, sähköisiä toimilaitteita, inverttereitä, moottoreita on hybridissä paljon enemmän kuin tavisautossa. Pelkästään jarrutukseen ja energian talteenottoon liittyy isoja kasa ylimääräistä elektroniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antureita, ohjausboxeja, releitä, sähköisiä toimilaitteita, inverttereitä, moottoreita on hybridissä paljon enemmän kuin tavisautossa. Pelkästään jarrutukseen ja energian talteenottoon liittyy isoja kasa ylimääräistä elektroniikkaa.

        Polttomoottoreissa on pirusti hajoavia osia, sähkömoottori saa on 2 osaa : roottori ja staattori, jotka ei hajoa koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoreissa on pirusti hajoavia osia, sähkömoottori saa on 2 osaa : roottori ja staattori, jotka ei hajoa koskaan.

        Sähkömoottorissa on vain yksi liikkuva osa : roottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorissa on vain yksi liikkuva osa : roottori.

        Ja laakerit jotka ovat kuluvia myös. Elektroniikka ohjaa moottoreita ja kuuluvat kategoriaan hajoavia osia ja pirun kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja laakerit jotka ovat kuluvia myös. Elektroniikka ohjaa moottoreita ja kuuluvat kategoriaan hajoavia osia ja pirun kalliita.

        Polttisauton moottoria ohjataan myös elektroniikalla ja polttiksessa on pirun paljon enemmän kaikkia antureita yms moottoriohjaukseen liittyvää krääsää kuin sähkiksessä.
        Kaikenkaikkiaan sähkömoottori on aivan omassa kategoriassaan huoltovapauden. luotettavuuden ja pitkäikäisyyden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkömoottorissa on vain yksi liikkuva osa : roottori.

        Yleensä autojen sähkömoottoreissa on kyllä laakeritkin ja jäähdytys, tiedä sitten Toyotasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttisauton moottoria ohjataan myös elektroniikalla ja polttiksessa on pirun paljon enemmän kaikkia antureita yms moottoriohjaukseen liittyvää krääsää kuin sähkiksessä.
        Kaikenkaikkiaan sähkömoottori on aivan omassa kategoriassaan huoltovapauden. luotettavuuden ja pitkäikäisyyden suhteen.

        Joo mutta mukahybridissä on niitä sähköisiä osia paljon polttista enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antureita, ohjausboxeja, releitä, sähköisiä toimilaitteita, inverttereitä, moottoreita on hybridissä paljon enemmän kuin tavisautossa. Pelkästään jarrutukseen ja energian talteenottoon liittyy isoja kasa ylimääräistä elektroniikkaa.

        Ihan vaan hönöille tiedoksi kineettisen energian talteenotto ei vaadi yhtään osaa lisää invertterissä, siinä on juuri se juju joka tekee hybridistä ylivoimaisen.
        Jos tajuatte jotain muunkin kuin hakaristin päälle niin sähkömoottorijarrutus nostaa automaattisesti nk. välipiirin jännitettä ja se muutta ilman enssimmäistäkään komponenttia sähkön oton varaukselle.
        Mutta jos ei ymmärrä asoista mitään niin se ja sama, ajakaa vaan lepuutustoiminnolla niitä 8000km pätkiä jonka moottori kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta mukahybridissä on niitä sähköisiä osia paljon polttista enemmän.

        Kerrotko mikä tuossa aloituksessa on peruskoulupohjaista. Minulla on automekaanikon pätevyys enkä huomaa siinä mitään peruskoulupohjaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mikä tuossa aloituksessa on peruskoulupohjaista. Minulla on automekaanikon pätevyys enkä huomaa siinä mitään peruskoulupohjaista.

        Automekaanikkoja on moneen lähtöön ihan peruskurssin käyneistä alkaen. Kyllä se on generaattorimoodi joka jarruttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automekaanikkoja on moneen lähtöön ihan peruskurssin käyneistä alkaen. Kyllä se on generaattorimoodi joka jarruttaa.

        Siellä yksi moottori/generaattori, joka voi toimia joko moottorina tai generaattorina tarpeen mukaan. Toinen sähkömoottori on pelkkä moottori. Mutta kun moottori jarruttaa se alkaa syöttää tehoa takaisinpäin, joka käytetään akun lataamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä yksi moottori/generaattori, joka voi toimia joko moottorina tai generaattorina tarpeen mukaan. Toinen sähkömoottori on pelkkä moottori. Mutta kun moottori jarruttaa se alkaa syöttää tehoa takaisinpäin, joka käytetään akun lataamiseen.

        Väitätkö, ettei siellä ole mitään elektroniikkaa joka ohjaa regeneroivaa toimintoa ja muutosta sähkömoottorin ja generaattorin välillä.? Joka tapauksessa tuon itselataavan hybridin kehitys on tiensä päässä ja kulutusta ei järkevillä kustannuksilla pystytä enää alentamaan. Äänieristys kannattaa säästää ja hiilikuitu korimateriaalina on liian kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta mukahybridissä on niitä sähköisiä osia paljon polttista enemmän.

        Tottakai on kun siinä on sekä polttis että sähkis. Typerin mahdollinen yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Paljonko ongelmia nykyautoissa on ongelmia ja kuluja tuon moniurahihnan jota myös laturinhihnakdi kutsutaan?? Melko hölmö ja tekniikasta tietämätön tuo onneton aloittaja.

      • Anonyymi

        Tuolla sinun tekstillä ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.


      • Anonyymi

        Sen hihnan 150 tkm välein vaihto jos tarpeen on Terolle liian kallista


      • Anonyymi

        Kyllähän tuo aloittajan linkki pitää ihan paikkansa.tämä siis jos autoa pitää pitempään ja huollattaa huolto ohjelman mukaisesti.
        Se että tojon hybridejä huolletaan 15tkm välein on alkuun kalliimpaa mutta kilometrien kertyessä huollot pysyy tojossa samanhintaisina mutta osalla merkillä tulee niitä kalliita huoltoja kilometrien lisääntyessä.
        Tojoon ei esim tarvi vaihtaa jakohihnaa,automaattiin öljyjä,käyttöhihnaa,startin ja laturin vaihtoa tai huoltoa yms mitä ns tavan bensakoneisessa on.
        Meillä on Lexuksen hybridi ja Audin A4 bensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuo aloittajan linkki pitää ihan paikkansa.tämä siis jos autoa pitää pitempään ja huollattaa huolto ohjelman mukaisesti.
        Se että tojon hybridejä huolletaan 15tkm välein on alkuun kalliimpaa mutta kilometrien kertyessä huollot pysyy tojossa samanhintaisina mutta osalla merkillä tulee niitä kalliita huoltoja kilometrien lisääntyessä.
        Tojoon ei esim tarvi vaihtaa jakohihnaa,automaattiin öljyjä,käyttöhihnaa,startin ja laturin vaihtoa tai huoltoa yms mitä ns tavan bensakoneisessa on.
        Meillä on Lexuksen hybridi ja Audin A4 bensa.

        Kyllä hybridissäkin on "vaihtestoöljyt", jotka on syytä vaihtaa. Paljonko maksaa hybridiin vesipumppu?


    • Anonyymi

      Pidän Toyotan hybrideissä juuri siitä, että hybridijärjestelmä on karsiva, toisin kuin useimmissa muissa hybrideissä. Toyotan hybridijärjestelmä karsii autoista pois normaalin vaihteiston, kytkimen, starttimoottorin ja laturin. Ja mitä ei ole, ei voi hajota. Useimpiin muihin hybrideihin hybridijärjestelmä on lisätty olemassaolevan tekniikan lisäksi, jolloin mahd. vikakohteita on paljon enemmän.

    • Anonyymi

      Toyotaan ei esim. tarvitse vaihtaa jakopään hihnaa, automaattivaihteistoon öljyjä, käyttöhihnaa, eikä ole startin ja laturin vaihtoa tai huoltoa yms. mitkä ns tavan bensakoneisessa on.

    • Anonyymi

      Vähemmän huollettavaa, mutta huollot maksaa saman verran kuin Toyotan bensa-auton. Enemmän kalliita elektoniikka ja sähköosia joita ei huolleta eikä voi korja, vaihtaa vain uusiin ja tietysti hyvin edullisesti. Ne mustat laatikot ja vastaava ovat aina olleet niitä halvimpia auton osia, eikä vaan?

      • Anonyymi

        Hyvin vähän osia eivätkä ne vikaannu.


      • Anonyymi

        Isommilla kilometreillä hybridissä hiukan edullisemmat ns.isot huollot kuin normi bensassa.
        Tokihan voi joku kallis osa mennä rikki mutta sehän ei kuulu ns.huolto ohjelmaan.
        Se on sitten erikseen.
        Vai kuuluuko esim jos jossain muussa autossa hajoaa automaattivaihteisto niin normaaliin huolto ohjelmaan. Kaikkiin autoihin tulee vikoja oli tojo tai muu merkki.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe