Koittanut nyt ostaa kompura kylmälaukku.
Ensimmäinen yritys isosta vene säläkaupasta pk seudulta, verkossa tilattu ja maksettu. 570e. Laite hävisi postin mukana, viimeinen tieto että jakelussa huhtikuulta. Posti suostuisi hakemuksesta 5e kg korvaukseen. Lähettävää firmaa ei kiinnosta asia enempää.
Nyt soittelin heater Oy viime viikolla ja kyselin indel t b18 saatavuutta, on hyllyssä tule hakemaan. Ajelin stadiin maanantaina 15.00 pintaan, jotenkin pahaenteisen näköinen kioski jossa juniori myymässä, ei ollut täälläkään hyllyssä. Olisi täytynyt joskus aamusella olla että olisi saanut varastolta. Ei onnistunut setelirahalla.
Seuraavaksi veneilijän verkkokauppaan, netissä pieniä kompura laukkuja useaa mallia, soitin vielä että useampaa hyllyssä.
Pelipaikalla paljastui että yksi kolhittu waeco esittely laite ja kiinalainen tuntematon malli hyllyssä. Tuo kinukki olisi voinut tarttuakin mukaan mutta myyjän vaikeus kun kysyi takuu korjauksen hoidosta, ei selviä vastauksia. Ja kahdella virtajohdolla olisi tarvittu. Jälitoi johto ja maksaa jotain, kun aloin kysellä hintaa niin postit 50e ja kai se tehdaskin ottaa toisen 50e.
Sen verran kummallisen näköinen kaapeli ettei tullut kauppoja.
Tässä vaiheessa palanut runsas 500e ja 4 tuntia aikaa paskan jauhannan kuunteluun.
Ketähän noita myisi kivijalkamyymälässä näiden lisäksi.?
Turun seudulla kellään.
Huonot kokemukset helsinki
3
1192
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyisin venetarvikeliikkeet ja Suomen Posti ovat kyllä aivan naurettavia. Venetarvikeliikkeet pursuavat netin (ja puhelimen) perusteella tavaraa, mutta oikeasti kyseiset tavarat on Maritimin, Domenticin jne maahantuojien varastossa tai jopa eruroopan keskisvarastossa. Koska tavaran saanti tänne kestä, kannattaa tavara tilata itse esim. SVB:stä, jolloin saat alle viikossa kotiovelle alle kympillä. Suomen posti taas veloittaa paljon enemmän ja paketteja hukkuu.
Koska ostit postin hukkaaman paketin kuluttajana, on myyjällä velvollisuus toimittaa uusi ja tapella postin kanssa tuosta hävinneestä. Muistelisin, että kuluttajakaupassa myyjän vastuu loppuu vasta kun posti on toimittanut tavaran.
"Kotimaisessa verkkokaupassa kuluttajan asema on hyvä, vaikka lähetys häviäisi tai rikkoutuisi matkalla. Kuluttajansuojalain piiriin kuuluvassa etäkaupassa vastuu tavarasta kuljetuksen aikana on myyjällä. "
https://www.taloustaito.fi/koti/kuka-korvaa-jos-pakettini-katoaa/
Eli kyllä tässä tapauksessa myyjällä on vastuu asiasta. - Anonyymi
Ei tämä iso myyjä vastannut enää parin mailin ja soiton jälkeen, kulutta asiamiestä ei asia kiinnosta, heidän päätöksiään. Ei tarvitse noudattaa.
Poliisia ei kiinnostanut asia, vastasivat sentään.
Joten ainoa vaihtoehto olisi viedä myyjäliike käräjille.
Jatkossa kaikki tilaukset paypalin kanssa, oikeasti ostaja ystävällinen. Laittaa esim myyjän rahat asian selvittelyn ajaksi jäihin.
tulee kummasti vauhtia toimituksiin.- Anonyymi
En usko.
Jos oikeasti olet tilannut tuotteen jonnekin ja maksanut siitä, niin myyjä (ainakin kotimainen) vastaa siitä, että saat sen ja jos tulee ylivoimainen este, niin palauttaa rahat.
Jos asia pitää paikkansa, niin kerro liikeen nimi. Se on hyvä testi rehellisyydellesi koska liike ei sinua haasta käräjillem, jos puhut totta, mutta jos et puhu niin haastaa.
Miten on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205726Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222889Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1552626- 262429
- 821684
- 1461565
- 1341404
- 1351028
- 901012
- 9933