Kristitty lääkäri sai potkut

Kieltäytyi käyttämästä väärää pronominia kuvitteellisesta potilaasta.


"Kristitty brittilääkäri sai potkut kieltäydyttyään kutsumasta parimetristä parrakasta miestä "rouvaksi"
"Vapaassa yhteiskunnassa tämä ei ole tarpeeksi hyvä syy sensuroida käsityksiäni ja pakottaa minua toimimaan omantuntoni vastaisesti""

"”Jos sinulla on potilaana parimetrinen parrakas mies, joka sanoo haluavansa häntä puhuteltavan 'hän' (she) ja 'rouva', tekisitkö sen?”"

"Tällä hetkellä Shropshiren ensiapuyksikössä lääkärinä toimiva Mackereth sanoo, että hänen sopimuksensa purettiin, koska hän kieltäytyi käyttämästä transsukupuolisia pronomineja."

https://beta.oikeamedia.com/o1-114909

399

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtuullista, myös oikeudet voisi ottaa pois saman tien.

      Maailma ei tarvitse taikauskoisia noitatohtoreita.

      • Anonyymi

        Lääketieteellisessäkö näitä noitatohtoreita koulutetaan ?


      • Ensiapulääkäri ei yleensä näe potilaitaan alasti.
        Edellytät siis lääkäriltä myös kohtuullisia selvänäkijän kykyjä?
        Kuinka monen prosentin naisista arvelet olevan kaksimetrisiä ja parrakkaita?


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ensiapulääkäri ei yleensä näe potilaitaan alasti.
        Edellytät siis lääkäriltä myös kohtuullisia selvänäkijän kykyjä?
        Kuinka monen prosentin naisista arvelet olevan kaksimetrisiä ja parrakkaita?

        Kyllä näkee esim. rinnat!


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ensiapulääkäri ei yleensä näe potilaitaan alasti.
        Edellytät siis lääkäriltä myös kohtuullisia selvänäkijän kykyjä?
        Kuinka monen prosentin naisista arvelet olevan kaksimetrisiä ja parrakkaita?

        Kaksimetriset parrakkaat naiset ovat sirkuksissa. Mutta eivät vaadi, että heitä sanotaan mieheksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näkee esim. rinnat!

        Et sitten koskaan ole käynyt ensiavussa. Ei kaikilla naisilla ole rintoja juuri nimeksikään. Olen nähnyt sellaisia naisia hyvinkin alasti ja hyvinkin olen liki heitä tutkiskellut, mutta vain nuoria ja kauniita tietysti.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Et sitten koskaan ole käynyt ensiavussa. Ei kaikilla naisilla ole rintoja juuri nimeksikään. Olen nähnyt sellaisia naisia hyvinkin alasti ja hyvinkin olen liki heitä tutkiskellut, mutta vain nuoria ja kauniita tietysti.

        Olen työskennellytkin traumapolilla. Miehen ja naisen keho ja rintakehä ovat täysin erilaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen työskennellytkin traumapolilla. Miehen ja naisen keho ja rintakehä ovat täysin erilaiset.

        Millähän tavalla miehillä ja naisilla on rintakehät täysin erilaiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millähän tavalla miehillä ja naisilla on rintakehät täysin erilaiset?

        Eivät juuri millään tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen työskennellytkin traumapolilla. Miehen ja naisen keho ja rintakehä ovat täysin erilaiset.

        Et ole sitten naista nähnykään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millähän tavalla miehillä ja naisilla on rintakehät täysin erilaiset?

        etkö tuota tiedä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääketieteellisessäkö näitä noitatohtoreita koulutetaan ?

        Lääkis ei valitettavasti pysty karsimaan opiskelijalta primitiivisiä uskomuksia silloin kun opiskelija ei halua niistä luopua.

        On toki melko harvinaista, että ne uskomukset taskussaan edes pääsee yliopistoon.


      • Anonyymi

        Onneksi suomenkielessä ei ole tuollaisia sukupuolitettuja puhuttelusanoja. Hän -sana voi tarkoittaa niin naista kuin miestäkin. Järkevä ihminen osaa puhutella toista ihmistä niinkin ettei tarvitse lainkaan sukupuolitettua puhuttelusanaa.


      • Anonyymi

        Ei maailma tarvitse näitä uusien sukupuolten keksijöitä, kun kahdessa luulisi olevan tarpeeksi.


      • Anonyymi

        Jos mikä on taikauskoa, niin luulla ja vaatia luulemaan parrakkaan miehen olevan nainen. Naisilla ei jumaliste ole partaa. Haivenia joillain, ehkä, muttei partaa.

        Mies on mies ja nainen on nainen.

        Taikauskoiset suvakkimediat uskottelevat Suomessa myös, että sota on rauha. "Rauha, rauha, vaikka rauhaa ei ole", Ruotsissa jo vuosia ollut täysi sota käynnissä. Mutta tämä onkin sitä vasemmistolaisten (Li Andersson) itse nimeämää "parempaa väkivaltaa", josta ei saa julkisesti puhua:

        https://pt-media.org/2019/07/16/malmssa-kovat-sotatoimet-illan-mittaan/ 🔫🔫🔫🔫🔫
        (Valhemedia Suvakki24 kohta poistaa tämän FAKTA-uutisen)

        Salaam - Rauha! Allah on suuri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi suomenkielessä ei ole tuollaisia sukupuolitettuja puhuttelusanoja. Hän -sana voi tarkoittaa niin naista kuin miestäkin. Järkevä ihminen osaa puhutella toista ihmistä niinkin ettei tarvitse lainkaan sukupuolitettua puhuttelusanaa.

        Mitenkähän tuon voisi siistimmin sanoa käyttäen she tai rouva nimitystä, ettei vastaus olisi tökerö, jos esim. tuo parrakas mies, joka sanoo olevansa nainen olisi tuossa rytäkässä ja tapaturmassa loukannut sukukalleutensa. "Rouva, olette ollut onnettomuudessä, ja peniksenne on vaurioitunut", vai miten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tuon voisi siistimmin sanoa käyttäen she tai rouva nimitystä, ettei vastaus olisi tökerö, jos esim. tuo parrakas mies, joka sanoo olevansa nainen olisi tuossa rytäkässä ja tapaturmassa loukannut sukukalleutensa. "Rouva, olette ollut onnettomuudessä, ja peniksenne on vaurioitunut", vai miten.

        Kiitos nauruista :DDDDD


    • Sinulla, Arto, kun nuo sukupuoli-identiteettijutut tuntuu olevan niin läheisiä, että niistä pitää jopa uskontoaiheiselle palstallekin kirjoitella, niin mitä olet mieltä sellaisesta, että raavaita miehiä kutsutaan Jeesuksen morsiamiksi?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei ole ihan luonnollista tuokaan poikkeavuus.
        Luulisi, että miesmorsiammet ymmärtäisivät muitakin poikkeavaisuuksia.
        Eläimen kanssa avioliitto ja miesmorsiammet.
        No huh-huh.
        Kukapa olisi kristityistäkään uskonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ihan luonnollista tuokaan poikkeavuus.
        Luulisi, että miesmorsiammet ymmärtäisivät muitakin poikkeavaisuuksia.
        Eläimen kanssa avioliitto ja miesmorsiammet.
        No huh-huh.
        Kukapa olisi kristityistäkään uskonut.

        Miesmorsiamet ja eläinaviomiitot ovat totta ei uskonasioita.



      • Anonyymi

        Kannatat siis valehtelua koska valehtelet paljon itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat siis valehtelua koska valehtelet paljon itsekin.

        Kannatan tahdikkuutta tuon tason ammattilaiselta.

        Itse valehtelin 2012 toisen puolesta.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kannatan tahdikkuutta tuon tason ammattilaiselta.

        Itse valehtelin 2012 toisen puolesta.

        Sinusta on siis tahdikasta valehdella potilaille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta on siis tahdikasta valehdella potilaille?

        No tuollainen tilanne, jossa potilas on vähintäänkin omituinen, niin ei ole liikaa vaadittu olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Vai minkä vaivan takia hän meni vastaanotolle? Omituisuuden?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No tuollainen tilanne, jossa potilas on vähintäänkin omituinen, niin ei ole liikaa vaadittu olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Vai minkä vaivan takia hän meni vastaanotolle? Omituisuuden?

        On valehtelua sanoa potilaalle, että hän on nainen vaikka onkin mies!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On valehtelua sanoa potilaalle, että hän on nainen vaikka onkin mies!

        Et siis lukenut aloituksen juttua.

        :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On valehtelua sanoa potilaalle, että hän on nainen vaikka onkin mies!

        Potilasta pitää kutsua siksi miksi hän haluaa itseään kutsuttuvan tietenkin, ei se ole valehtelemista! Ei ole tarpeen alata jankkamaan kellekään että et sinä ole se miksi itsesi miellät vaan ole joku muu vai saisiko sinulle tehdä niin?

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Potilasta pitää kutsua siksi miksi hän haluaa itseään kutsuttuvan tietenkin, ei se ole valehtelemista! Ei ole tarpeen alata jankkamaan kellekään että et sinä ole se miksi itsesi miellät vaan ole joku muu vai saisiko sinulle tehdä niin?

        (kui2)

        Ei tietenkään pidä! Missä muka käsketään mennä mukaan potilaan harhoihin?


      • Anonyymi
        keskustellaan kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä! Missä muka käsketään mennä mukaan potilaan harhoihin?

        No kenen kanssa sinäkään ressukka sitten juttelet, jos ei sulle keskustella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kenen kanssa sinäkään ressukka sitten juttelet, jos ei sulle keskustella?

        Selvitä sinä ensin kuka olet ja rekkaa edes nikki itsellesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On valehtelua sanoa potilaalle, että hän on nainen vaikka onkin mies!

        No hän vaikutti kuitenkin maalaistollolta. Se lääkäri. Ei osaa käyttäytyä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No hän vaikutti kuitenkin maalaistollolta. Se lääkäri. Ei osaa käyttäytyä.

        Maalaistollo siis sanoo miehiä miehiksi ja muut naisiksi?


      • Anonyymi
        keskustellaan kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä! Missä muka käsketään mennä mukaan potilaan harhoihin?

        Sinua ei siis tarvitse kutsua siten kuin haluat itseäsi kutsuttavan! Kutsutaan sitten vaikka ateisti naiseksi tai ihan mikskä vaan kun minust siltä tuntuu, sinua se ei haittaa? OK, muista nyt sitten tuo mielipiteesi kun joku kutsuu sinua miksi itse lystää!

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ei siis tarvitse kutsua siten kuin haluat itseäsi kutsuttavan! Kutsutaan sitten vaikka ateisti naiseksi tai ihan mikskä vaan kun minust siltä tuntuu, sinua se ei haittaa? OK, muista nyt sitten tuo mielipiteesi kun joku kutsuu sinua miksi itse lystää!

        (kui2)

        Sukupuoli ei ole mielipidekysymys vaan biologinen tosiasia.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sukupuoli ei ole mielipidekysymys vaan biologinen tosiasia.

        Maalaistollolta ei ole tahdikkuutta, vaan he nolaavat tilanteessa toisia.

        Eli pitää oppia se, että antaa ihmisten olla mitä ovat. Lääkäri hoitaa vain sairauksia.


      • Anonyymi
        keskustellaan kirjoitti:

        Sukupuoli ei ole mielipidekysymys vaan biologinen tosiasia.

        Tarkoitin mielipiteelläsi sitä että sanoit että ihmistä voi kutsua miksi itse huvittaa ja miten hänet näkee, eikä siksi mikä hän itse kokee olevansa, siis en kysele enää mieltäsi siitä mikä olet, kutsun sinua siksi miksi tahdon! Ei ole väliä sulle?

        Niinhän teillä muutenkin on tapana kutsua esim. uskovaisiksi itseään kutsuvia ateisteiksi tai miksikä vain, ihan mielenne mukaan - ette kunnioita siis ketään, miksi teikäläisiä pitäisi?

        (kui2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin mielipiteelläsi sitä että sanoit että ihmistä voi kutsua miksi itse huvittaa ja miten hänet näkee, eikä siksi mikä hän itse kokee olevansa, siis en kysele enää mieltäsi siitä mikä olet, kutsun sinua siksi miksi tahdon! Ei ole väliä sulle?

        Niinhän teillä muutenkin on tapana kutsua esim. uskovaisiksi itseään kutsuvia ateisteiksi tai miksikä vain, ihan mielenne mukaan - ette kunnioita siis ketään, miksi teikäläisiä pitäisi?

        (kui2)

        ps. Entä jos se sukupuoli ei kehosta näy syntyneellä, kumpi sitten laitetaan sukupuoleksi, ihan oman mielen mukaanko?

        Kun sinä olet tuossa mielessä niin "materian" vanki! Eli kehon eli sen minkä silmilläsi näät!?

        (kui2)



      • torre12 kirjoitti:

        Tuolla lääkärillä ei ollut tahdikkuutta.

        Yleensä ei pidä mennä siihen, että potilasta ei huomioida.

        Vähintään on erikoista, että oikein omatunto vaatisi kutsumaan lähimmäistä jollain tietyllä, lähimmäisen omasta toiveesta poikkeavalla sukupuolimääritteellä. Eiköhän se ole uskonnollinen uskomusjärjestelmä, joka noin vaatii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On valehtelua sanoa potilaalle, että hän on nainen vaikka onkin mies!

        Ei ollut puhe tästä, vaan potilaan kunnioittavasta lähestymisestä, joka on nykyään lääkärintyön fundamentteja.

        Tällä kysymyksellä oli tietysti tarkoituskin tarkastella potilaaseen kohdistuvaa kunnioitusta ja tämän itsemääräämisoikeuden toteutumista, ja uskovainen sitten reppas, koska Helvetin pelko.


      • keskustellaan kirjoitti:

        Sukupuoli ei ole mielipidekysymys vaan biologinen tosiasia.

        Yhdentekevää, kun tässä testattiin ihmisen kunnioittavaa kohtaamista, joka näköjään on joiltakin uskovilta liikaa vaadittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin mielipiteelläsi sitä että sanoit että ihmistä voi kutsua miksi itse huvittaa ja miten hänet näkee, eikä siksi mikä hän itse kokee olevansa, siis en kysele enää mieltäsi siitä mikä olet, kutsun sinua siksi miksi tahdon! Ei ole väliä sulle?

        Niinhän teillä muutenkin on tapana kutsua esim. uskovaisiksi itseään kutsuvia ateisteiksi tai miksikä vain, ihan mielenne mukaan - ette kunnioita siis ketään, miksi teikäläisiä pitäisi?

        (kui2)

        >ette kunnioita siis ketään, miksi teikäläisiä pitäisi?

        Erittäin fundamentaalinen kysymys! 👍🏻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin mielipiteelläsi sitä että sanoit että ihmistä voi kutsua miksi itse huvittaa ja miten hänet näkee, eikä siksi mikä hän itse kokee olevansa, siis en kysele enää mieltäsi siitä mikä olet, kutsun sinua siksi miksi tahdon! Ei ole väliä sulle?

        Niinhän teillä muutenkin on tapana kutsua esim. uskovaisiksi itseään kutsuvia ateisteiksi tai miksikä vain, ihan mielenne mukaan - ette kunnioita siis ketään, miksi teikäläisiä pitäisi?

        (kui2)

        Minua saa kutua ihan vapaasti siksi mikä minä olen. Varmaan sinuakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ps. Entä jos se sukupuoli ei kehosta näy syntyneellä, kumpi sitten laitetaan sukupuoleksi, ihan oman mielen mukaanko?

        Kun sinä olet tuossa mielessä niin "materian" vanki! Eli kehon eli sen minkä silmilläsi näät!?

        (kui2)

        Jos joku lapsi on niin pahasti kehityshäiriöinen, että hänen sukupuolensa ei käy ilmi niin hänellä on varmaan paljon suurempiakin ongelmia joissa lääketiede pystyy auttamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku lapsi on niin pahasti kehityshäiriöinen, että hänen sukupuolensa ei käy ilmi niin hänellä on varmaan paljon suurempiakin ongelmia joissa lääketiede pystyy auttamaan.

        Sellaisia lapsia Suomessa syntyy joka vuosi muutama. He eivät ole poika eikä tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potilasta pitää kutsua siksi miksi hän haluaa itseään kutsuttuvan tietenkin, ei se ole valehtelemista! Ei ole tarpeen alata jankkamaan kellekään että et sinä ole se miksi itsesi miellät vaan ole joku muu vai saisiko sinulle tehdä niin?

        (kui2)

        jospa haluankin itseäni kutsuttavan tämän tasavallan kuninkaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jospa haluankin itseäni kutsuttavan tämän tasavallan kuninkaaksi.

        Jankuta vain, menee aina vaan tyhmemmäksi, - Haluatko todella että sinua kutsutaan 'tämän tasavallan kuninkaaksi'? Minun puolestani voit olla, minä en menetä siinä mitään vaikka haluat olla tuo!
        ps.
        Mutta ongelma on että miksikä tuota lasta kutsutaan? ÄLÄ ohita sitä, kumpi hän on tyttö vai poika? kuka päättää kuinka lasta autetaan, omaksumaanko tyttöys tai poikuus, missä vaiseessa pitää sanoa jommaksi kummaksi - entä jos menee hutiin? Kysytäänkö lapselta mitään?

        Sinä olet kuitenkin tässä asiassa väärässä vaikka maailman tappiin venkoilisit ja senhän sinä kyllä teet jos toinen ei lopeta vastaamasta koska sulla on pakkomielle sanoa viimeinen sana niin tunnet olevasi voittaja ja oikeassa?

        Eihän se niin ollut että sinua sanotaan siksi mikä olet (koet olevasi) vaan siksi miksi kukin tahtoo sinua kutsua, niinhän se oli, ja mistäs sen tietää onko sinulla oikea anylyysi siitä mitä sinä olet, voihan olla että muut näkevät sinut toisin ja kutsuvat sinua sen mukaan koska saa kutsua kutakin miten hänet näkee?!

        Sinä olet kiinni tosiaan materiassa eli uskot vain mitä fyysisin silmin näet todella vahvasti. Sinä katselet ulkokuorta vain ja jääräisesti pidät kiinni vain siitä mitä NÄET.

        (kui2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankuta vain, menee aina vaan tyhmemmäksi, - Haluatko todella että sinua kutsutaan 'tämän tasavallan kuninkaaksi'? Minun puolestani voit olla, minä en menetä siinä mitään vaikka haluat olla tuo!
        ps.
        Mutta ongelma on että miksikä tuota lasta kutsutaan? ÄLÄ ohita sitä, kumpi hän on tyttö vai poika? kuka päättää kuinka lasta autetaan, omaksumaanko tyttöys tai poikuus, missä vaiseessa pitää sanoa jommaksi kummaksi - entä jos menee hutiin? Kysytäänkö lapselta mitään?

        Sinä olet kuitenkin tässä asiassa väärässä vaikka maailman tappiin venkoilisit ja senhän sinä kyllä teet jos toinen ei lopeta vastaamasta koska sulla on pakkomielle sanoa viimeinen sana niin tunnet olevasi voittaja ja oikeassa?

        Eihän se niin ollut että sinua sanotaan siksi mikä olet (koet olevasi) vaan siksi miksi kukin tahtoo sinua kutsua, niinhän se oli, ja mistäs sen tietää onko sinulla oikea anylyysi siitä mitä sinä olet, voihan olla että muut näkevät sinut toisin ja kutsuvat sinua sen mukaan koska saa kutsua kutakin miten hänet näkee?!

        Sinä olet kiinni tosiaan materiassa eli uskot vain mitä fyysisin silmin näet todella vahvasti. Sinä katselet ulkokuorta vain ja jääräisesti pidät kiinni vain siitä mitä NÄET.

        (kui2)

        Lapset ovat joko tyttöjä tai poikia. Miksi se pitäisi kieltää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat joko tyttöjä tai poikia. Miksi se pitäisi kieltää?

        Kuka sen kieltää?

        Mutta kun kaikki eivät ole sellaisia, että voisi määritellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jospa haluankin itseäni kutsuttavan tämän tasavallan kuninkaaksi.

        Ehkä haluatkin. Te Anot olette aikamoista sakkia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No tuollainen tilanne, jossa potilas on vähintäänkin omituinen, niin ei ole liikaa vaadittu olemaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Vai minkä vaivan takia hän meni vastaanotolle? Omituisuuden?

        Ilmeisesti gynegologisiin tutkimuksiin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Yhdentekevää, kun tässä testattiin ihmisen kunnioittavaa kohtaamista, joka näköjään on joiltakin uskovilta liikaa vaadittu.

        Kunnioittava kohtaaminen?? Jos potilas tiesi lääkärin olevan uskovainen, ei hänenkään käyttäytyminen kovin kunnioittava ollut. Tarkoitus varmaan oli nostaakin asiasta iso haloo, eikä kunnioittaa lääkärin vakaumusta.
        Ilmeisesti hänen vaivansa hän kuitenkin hoiti? kun niistä ei puhuta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioittava kohtaaminen?? Jos potilas tiesi lääkärin olevan uskovainen, ei hänenkään käyttäytyminen kovin kunnioittava ollut. Tarkoitus varmaan oli nostaakin asiasta iso haloo, eikä kunnioittaa lääkärin vakaumusta.
        Ilmeisesti hänen vaivansa hän kuitenkin hoiti? kun niistä ei puhuta mitään.

        Lukutaidoton?😮

        Kyseessä oli ensihoidon lääkäri ja lääkäreille tehty kyselykoe eikä todellinen tilanne.

        En ole vielä kuullut, että ehkä pahastikin sairastuneen tai loukkaantuneen potilaan pitäisi ottaa huomioon ensihoitolääkärin uskonnolliset tunteet. No nyt on sekin kuultu. 🧐


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lukutaidoton?😮

        Kyseessä oli ensihoidon lääkäri ja lääkäreille tehty kyselykoe eikä todellinen tilanne.

        En ole vielä kuullut, että ehkä pahastikin sairastuneen tai loukkaantuneen potilaan pitäisi ottaa huomioon ensihoitolääkärin uskonnolliset tunteet. No nyt on sekin kuultu. 🧐

        Joka tapauksessa hän toimi niin kuin oikein on. Ei lääkärin pidä mennä vahvistamaan potilaan harhaluuloja.

        "Kristillisen Oikeuskeskuksen toimitusjohtaja Andrea Williams kuvailee lääkäri Mackerethia "kristityksi sankariksi, joka päätti mieluummin uhrata erinomaisen ammatillisen uransa kuin tinkiä Raamatusta ja omastatunnostaan":

        "Vaatimus niin sanottujen transsukupuolipronominien käyttämisestä uhmaa tavallista tervettä järkeä ja kristillistä uskoa. Se ei palvele mitään päämäärää, paitsi seuloo järkähtämättömät kristityt ja periaatteen miehet, kuten tohtori Mackereth on.

        Jos vapaus sanoa totuus - tässä tapauksessa kutsua miestä 'he' ja naista 'she' - estetään, totuus itsessään salataan."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa hän toimi niin kuin oikein on. Ei lääkärin pidä mennä vahvistamaan potilaan harhaluuloja.

        "Kristillisen Oikeuskeskuksen toimitusjohtaja Andrea Williams kuvailee lääkäri Mackerethia "kristityksi sankariksi, joka päätti mieluummin uhrata erinomaisen ammatillisen uransa kuin tinkiä Raamatusta ja omastatunnostaan":

        "Vaatimus niin sanottujen transsukupuolipronominien käyttämisestä uhmaa tavallista tervettä järkeä ja kristillistä uskoa. Se ei palvele mitään päämäärää, paitsi seuloo järkähtämättömät kristityt ja periaatteen miehet, kuten tohtori Mackereth on.

        Jos vapaus sanoa totuus - tässä tapauksessa kutsua miestä 'he' ja naista 'she' - estetään, totuus itsessään salataan."

        '''Kristillisen Oikeuskeskuksen toimitusjohtaja Andrea Williams kuvailee lääkäri Mackerethia "kristityksi sankariksi, joka päätti mieluummin uhrata erinomaisen ammatillisen uransa kuin tinkiä Raamatusta ja omastatunnostaan'''

        Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä. Eipä ainakaan minun silmissäni nosta kristittyjen osakkeita ajatus siitä, että kristiilinen oikeuskäsitys tukisi tuon lääkärin asennetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa hän toimi niin kuin oikein on. Ei lääkärin pidä mennä vahvistamaan potilaan harhaluuloja.

        "Kristillisen Oikeuskeskuksen toimitusjohtaja Andrea Williams kuvailee lääkäri Mackerethia "kristityksi sankariksi, joka päätti mieluummin uhrata erinomaisen ammatillisen uransa kuin tinkiä Raamatusta ja omastatunnostaan":

        "Vaatimus niin sanottujen transsukupuolipronominien käyttämisestä uhmaa tavallista tervettä järkeä ja kristillistä uskoa. Se ei palvele mitään päämäärää, paitsi seuloo järkähtämättömät kristityt ja periaatteen miehet, kuten tohtori Mackereth on.

        Jos vapaus sanoa totuus - tässä tapauksessa kutsua miestä 'he' ja naista 'she' - estetään, totuus itsessään salataan."

        Jokainen lääkäri tietää, että harhaluuloista tehdään ensin diagnoosi ennen kuin sellaisia julistetaan olevan.

        Maallikon on vaikea ymmärtää, miten ensihoidossa lääkäri ehtii edes miettiä uskontonsa mukaisia vaihtoehtoja potilaan ”puhutteluun”, kun potilas on vakavassa tilassa ja paine hurja.

        Ehkäpä vaikka rauhallinen työterveys olisi sopivampi paikka tälle lääkärille. Kunnes tulee se transpotilas ja sitä myöten varoitus tai potkut...


      • A10097 kirjoitti:

        '''Kristillisen Oikeuskeskuksen toimitusjohtaja Andrea Williams kuvailee lääkäri Mackerethia "kristityksi sankariksi, joka päätti mieluummin uhrata erinomaisen ammatillisen uransa kuin tinkiä Raamatusta ja omastatunnostaan'''

        Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä. Eipä ainakaan minun silmissäni nosta kristittyjen osakkeita ajatus siitä, että kristiilinen oikeuskäsitys tukisi tuon lääkärin asennetta.

        >Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä.

        Tuon voisi vaikka kehystää.

        Aitokristittyjen silmissä sankariksi voi näköjään päästä vaikka lähimmäistä loukkaamalla. Melkoinen uskonto.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä.

        Tuon voisi vaikka kehystää.

        Aitokristittyjen silmissä sankariksi voi näköjään päästä vaikka lähimmäistä loukkaamalla. Melkoinen uskonto.

        Ateistiksi pääsyyn suorastaan vaaditaan lähimmäisten loukkaminen.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä.

        Tuon voisi vaikka kehystää.

        Aitokristittyjen silmissä sankariksi voi näköjään päästä vaikka lähimmäistä loukkaamalla. Melkoinen uskonto.

        Loukkaamista se on omantunnon loukkauskin. Ei kaikkiin maailman hullutuksiin ole pakko mennä mukaan.
        Kaikkea ei ole pakko hyväksyä. Lakikin voi olla epäoikeudenmukainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaamista se on omantunnon loukkauskin. Ei kaikkiin maailman hullutuksiin ole pakko mennä mukaan.
        Kaikkea ei ole pakko hyväksyä. Lakikin voi olla epäoikeudenmukainen.

        Mahtaako kristinuskovien joukossa olla yleistäkin, ettei lakeja (ja vaikkapa työpaikan sääntöjä) tarvitse noudattaa, jos ne ovat itselle epäsuotuisia?
        Oliko muuten Raamatun Jeesuksella joku ohje esivallan kunnioittamisesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistiksi pääsyyn suorastaan vaaditaan lähimmäisten loukkaminen.

        Tämän ketjun esimerkin lääkäri ei ollut ateisti.

        (Ja ateistiksi 'pääsee' ihan sillä ettei usko yhteenkään teistiseen jumalan.)


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Yleensä sankarillinen toiminta on sellaista, jossa ihminen teoillaan auttaa muita ihmisiä. Tässä tapauksessa kyse oli päinvastaisesta ilmiöstä.

        Tuon voisi vaikka kehystää.

        Aitokristittyjen silmissä sankariksi voi näköjään päästä vaikka lähimmäistä loukkaamalla. Melkoinen uskonto.

        Juu, kauheeta se on kun miehenkörilästä ei naiseksi sano!


      • A10097 kirjoitti:

        Tämän ketjun esimerkin lääkäri ei ollut ateisti.

        (Ja ateistiksi 'pääsee' ihan sillä ettei usko yhteenkään teistiseen jumalan.)

        Eikä kukaan niin ole sanonutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kauheeta se on kun miehenkörilästä ei naiseksi sano!

        Itse en osaa pitää tuota kauheana. Tässä kuitenkin oli pointtina se, että kristilliseen oikeuteen näyttäisi kuuluvan pitää sankarillisena hommana käytöstä, josta ei ole kanssaihmisille ainakaan hyötyä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eikä kukaan niin ole sanonutkaan.

        Lääkärihän oli tässä se loukkaava osapuoli.


      • A10097 kirjoitti:

        Lääkärihän oli tässä se loukkaava osapuoli.

        😃 että on loukkaavaa sanoa miestä mieheksi❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        😃 että on loukkaavaa sanoa miestä mieheksi❓

        On vaikea arvata ymmärrätkö oikeasti tilanteen asetelmaa vai et.


      • A10097 kirjoitti:

        On vaikea arvata ymmärrätkö oikeasti tilanteen asetelmaa vai et.

        Ei sukupuoli ole tilanteesta kiinni 🤓


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        😃 että on loukkaavaa sanoa miestä mieheksi❓

        Ateistien mielesta on loukkaavaa sanoa kuinka asia on. Pitäisi valehdella, jotta asiakas olisi tyytyväinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistien mielesta on loukkaavaa sanoa kuinka asia on. Pitäisi valehdella, jotta asiakas olisi tyytyväinen.

        Joo, käsittämätöntä. Lääkäriinkään ei enää voisi luottaa,😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kauheeta se on kun miehenkörilästä ei naiseksi sano!

        Vakavasti loukkaantunutta tai sairasta, lääkäriambulanssihoitoa tarvitsevaa...

        Älkää ihmetelkö, että taivaaseenne tai "uuteen maahanne" ei halua juuri kukaan. Olette te ketaleet vaan niin syvältä. 🤮


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei sukupuoli ole tilanteesta kiinni 🤓

        Minusta loukkaamisen kannalta asetelmassa ei ole kysymys potilaan biologisesta sukupuolesta vaan siitä, miten itsensä naiseksi kokeva henkilö kokee sen, että lääkäri kutsuu häntä mieheksi.


      • A10097 kirjoitti:

        On vaikea arvata ymmärrätkö oikeasti tilanteen asetelmaa vai et.

        Miksi hän juuri tämän ymmärtäisi, kun ei muitakaan ymmärrä? 😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistien mielesta on loukkaavaa sanoa kuinka asia on. Pitäisi valehdella, jotta asiakas olisi tyytyväinen.

        Ainahan totuus on parempi kuin valhe. Voihan tämä parrakas mies aikanaan olla tyytväinenkin kun hänen virhekuvitelmiaan ei alettu vahvistamaan, vaikka nyt olikin loukkaantunut lääkäriin.


      • A10097 kirjoitti:

        Minusta loukkaamisen kannalta asetelmassa ei ole kysymys potilaan biologisesta sukupuolesta vaan siitä, miten itsensä naiseksi kokeva henkilö kokee sen, että lääkäri kutsuu häntä mieheksi.

        Lääkärin ja potilaan suhteessa on noin yleisesti ja nykykatsannossa pitkälti kyse luottamuksesta. Aitouskovaiset voisivat edes yrittää selittää, miten se luottamus enää saavutetaan, jos lääkäri kerrankin on kutsunut ehkä jo vuosia rankkoja sukupuolenkorjaushoitoja saanutta ihmistä hänen alkuperäisen biologisen sukupuolensa mukaan. Ainakin anteeksipyyntö tarvitaan, jos auttaa sekään.

        Tässä oli vielä kyse ensihoidosta, jossa lääkäriään ei voi edes valita.

        En odota järkevää vastausta. Tämänkin ketjun päälänkyttäjä tuskin edes ymmärsi mistä puhuin. 🙄


      • A10097 kirjoitti:

        Minusta loukkaamisen kannalta asetelmassa ei ole kysymys potilaan biologisesta sukupuolesta vaan siitä, miten itsensä naiseksi kokeva henkilö kokee sen, että lääkäri kutsuu häntä mieheksi.

        Ei kuule tosiasioita voi ohittaa jonkun kokemuksen tähden. Ei ainakaan lääkäri 🤓


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miksi hän juuri tämän ymmärtäisi, kun ei muitakaan ymmärrä? 😑

        Ajattelen, että kohtuullisen hyvä ymmärrys tilanteesta ja sen kanssa ristiriitainen valittu rooli voivat kyllä asua samassa päässä, mutta rooli kuitenkin sanelee sen, mitä sitten roiskii palstalle. Tällaisessa tilanteessa ihminen saattaa keskustelussa hirttäytyä johonkin itselleen selkeään sivuseikkaan, kun ei pysty varsinaista asiaa käsittelemään ilman roolinsa murenemista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei kuule tosiasioita voi ohittaa jonkun kokemuksen tähden. Ei ainakaan lääkäri 🤓

        Tosiasioita ei tarvitse ohittaa kyetäkseen olemaan loukkaamatta lähimmäisiä. Ammatissaan pätevä lääkäri osaa valita sanansa oikein.


      • A10097 kirjoitti:

        Tosiasioita ei tarvitse ohittaa kyetäkseen olemaan loukkaamatta lähimmäisiä. Ammatissaan pätevä lääkäri osaa valita sanansa oikein.

        Kyllä se kuule niin on, että ammattitaitoinen lääkäri erottaa miehen naisesta 😃 eikä valehtele.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä se kuule niin on, että ammattitaitoinen lääkäri erottaa miehen naisesta 😃 eikä valehtele.

        Ammattiataitoinen lääkäri myös ymmärtää toimia työnantajan ohjeistuksen mukaisesti eikä sotke uskontoaan asiaan kuten tämä henkilö teki.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ammattiataitoinen lääkäri myös ymmärtää toimia työnantajan ohjeistuksen mukaisesti eikä sotke uskontoaan asiaan kuten tämä henkilö teki.

        Mikään työnantaja ei käske valehtelemaan asiakkaille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään työnantaja ei käske valehtelemaan asiakkaille.

        En tiedä eikö mikään työnantaja mutta tässä tapauksessa ei ainakaan käskenyt.

        Lääkärin "ammattitaidosta" kertoo karua kieltään se että hän sotkee uskontonsa ammattiinsa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä se kuule niin on, että ammattitaitoinen lääkäri erottaa miehen naisesta 😃 eikä valehtele.

        Mielikuviesi lääkärihän voi tyylikkäästi sanoa potilailleen, että "Älä nyt kuule iso mies pillitä! Se on kuule äijä nyt sillä lailla että sievä mekkosi on toimenpiteen esteenä ja se kuule joudutaan leikkaaman auki." Näin hän välttyy valehtelemasta, mutta saa itselleen tyytyväisen olon loukattuaan potilasta.


      • A10097 kirjoitti:

        Mielikuviesi lääkärihän voi tyylikkäästi sanoa potilailleen, että "Älä nyt kuule iso mies pillitä! Se on kuule äijä nyt sillä lailla että sievä mekkosi on toimenpiteen esteenä ja se kuule joudutaan leikkaaman auki." Näin hän välttyy valehtelemasta, mutta saa itselleen tyytyväisen olon loukattuaan potilasta.

        Juu, mutta se ei millään tavalla liitty siihen, että lääkäri sanoo miestä mieheksi 😃


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        En tiedä eikö mikään työnantaja mutta tässä tapauksessa ei ainakaan käskenyt.

        Lääkärin "ammattitaidosta" kertoo karua kieltään se että hän sotkee uskontonsa ammattiinsa.

        Miten sitten ateistilääkäri sanoo miehelle, että hän on mies ?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten sitten ateistilääkäri sanoo miehelle, että hän on mies ?

        Kysy sitä ateisistilääkäriltä jos asia sinua kiinnostaa.

        Tämän kaverin osalta ongelma on tietysti se mikä ilmenee näiden "oikeauskoisten" keskuudessa aika usein: ei pystytä erottamaan sitä omaan oikeuttaan uskoa kuten haluaa esim. ammattinsa harjoittamisesta.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kysy sitä ateisistilääkäriltä jos asia sinua kiinnostaa.

        Tämän kaverin osalta ongelma on tietysti se mikä ilmenee näiden "oikeauskoisten" keskuudessa aika usein: ei pystytä erottamaan sitä omaan oikeuttaan uskoa kuten haluaa esim. ammattinsa harjoittamisesta.

        Ongelma on potilaalla - ei lääkärillä 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään työnantaja ei käske valehtelemaan asiakkaille.

        Haluatko todella lukita tämän? 😃

        Esimerkiksi kauneusalalla asiakkaan ulkonäöstä valehteleminen on aivan tavallista, ja kurttuisintakin kurppaa pitää sanoa tyylinsä löytäneeksi leidiksi, kun hän kerran maksaa ne kehut. Lapsille valehdellaan oikein viran puolesta, koska pitää kannustaa eikä nujertaa. Yleensä työssä valehtelu on positiivista ja asiakkaan psyykeen tsemppaavasti vaikuttavaa.

        Aitouskovaiset tasas vaativat valehtelemaan ilkeällä, syyllistävällä ja masennustakin aiheuttavalla tavalla. Ja täysin turhaan, sillä mitään muuta hyötyä siitä ei koskaan ole kuin sanojan ehkä saama sadistinen nautinto.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miten sitten ateistilääkäri sanoo miehelle, että hän on mies ?

        Miksi semmoista pitäisi sanoa? Minulle ei koskaan ole lääkäri sanonut, että olen mies, eikä se varmasti ole johtunut siitä, että olisi vaaraa pitää minua jonkin muun sukupuolen edustajana.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ongelma on potilaalla - ei lääkärillä 😃

        Hyvä juttu, että lääkärille ei ole ongelma saada käytöksensä vuoksi potkuja.

        Näin taisimme saada tämän ketjun asiallisesti päätökseensä. 👌🏻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loukkaamista se on omantunnon loukkauskin. Ei kaikkiin maailman hullutuksiin ole pakko mennä mukaan.
        Kaikkea ei ole pakko hyväksyä. Lakikin voi olla epäoikeudenmukainen.

        >Loukkaamista se on omantunnon loukkauskin.

        Toki, mutta erityistä lain suojaa omatunto ja persoonakohtainen hipiä eivät nauti.

        >Ei kaikkiin maailman hullutuksiin ole pakko mennä mukaan.

        Ei, ja ammattikin kannattaa valita sitten sen mukaan mitä uskonto sallii. Toki ymmärrän että jos on vuosikymmeniä sitten valmistunut lääkäriksi, nykyajan kotkotuksia kuten jokaista lääkäriä koskevaa potilaan kunnioittamista ei silloin voinut arvata. Silti pitää toimia niin kuin työnantaja edellyttää toimittavan.

        >Kaikkea ei ole pakko hyväksyä. Lakikin voi olla epäoikeudenmukainen.

        Kukaan ei hyväksy kaikkea ja monen mielestä on epäoikeudenmukaisia lakeja. Niitä pitää sitten yrittää muuttaa – ja mahdollisesti loputtoman pitkänä odotusaikana noudattaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Haluatko todella lukita tämän? 😃

        Esimerkiksi kauneusalalla asiakkaan ulkonäöstä valehteleminen on aivan tavallista, ja kurttuisintakin kurppaa pitää sanoa tyylinsä löytäneeksi leidiksi, kun hän kerran maksaa ne kehut. Lapsille valehdellaan oikein viran puolesta, koska pitää kannustaa eikä nujertaa. Yleensä työssä valehtelu on positiivista ja asiakkaan psyykeen tsemppaavasti vaikuttavaa.

        Aitouskovaiset tasas vaativat valehtelemaan ilkeällä, syyllistävällä ja masennustakin aiheuttavalla tavalla. Ja täysin turhaan, sillä mitään muuta hyötyä siitä ei koskaan ole kuin sanojan ehkä saama sadistinen nautinto.

        tasas po. taas


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        En tiedä eikö mikään työnantaja mutta tässä tapauksessa ei ainakaan käskenyt.

        Lääkärin "ammattitaidosta" kertoo karua kieltään se että hän sotkee uskontonsa ammattiinsa.

        >Lääkärin "ammattitaidosta" kertoo karua kieltään se että hän sotkee uskontonsa ammattiinsa.

        Esimerkiksi Sakari Orava ei sotke. Hän pystyi istumaan jopa kokonaisen Puoli seitsemän -ohjelman läpi saarnaamatta sanallakaan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Lääkärin "ammattitaidosta" kertoo karua kieltään se että hän sotkee uskontonsa ammattiinsa.

        Esimerkiksi Sakari Orava ei sotke. Hän pystyi istumaan jopa kokonaisen Puoli seitsemän -ohjelman läpi saarnaamatta sanallakaan.

        Oliko aiheena kristinusko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko aiheena kristinusko?

        Ensihoidossa ei ainakaan ole...


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ongelma on potilaalla - ei lääkärillä 😃

        Kyllä ogelma on ihan lääkärillä jos sotkee uskontonsa ammatinharjoittamiseensa.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kyllä ogelma on ihan lääkärillä jos sotkee uskontonsa ammatinharjoittamiseensa.

        Kuule, ei sukupuoli ole minkään uskonnon asia vaan sukupuolet mies ja nainen on ihan samat kaikissa uskonnoissa ja ateismissa. Jos joku väittää olevansa vastakkaista sukupuolta, ongelma todellakin on vain välittäjällä eikä lääkärillä 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kuule, ei sukupuoli ole minkään uskonnon asia vaan sukupuolet mies ja nainen on ihan samat kaikissa uskonnoissa ja ateismissa. Jos joku väittää olevansa vastakkaista sukupuolta, ongelma todellakin on vain välittäjällä eikä lääkärillä 😃

        Jos vaivaudut lukemaan aloituksen niin huomaat että ko. lääkäri nimenomaan sotki sen oman uskontonsa ammatinharjoittamiseensa.

        Ei kovin hyvää kuvaa "ammattitaidosta" anna kun ei osaa uskontoaan pitää erossa työstään.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jos vaivaudut lukemaan aloituksen niin huomaat että ko. lääkäri nimenomaan sotki sen oman uskontonsa ammatinharjoittamiseensa.

        Ei kovin hyvää kuvaa "ammattitaidosta" anna kun ei osaa uskontoaan pitää erossa työstään.

        Luin eikä ollut ollenkaan mikään vaiva 😃
        Mies on mies eikä nainen sanoi sen tosiasian sitten uskonnon tai ateismin nimissä, kuten edellä sanoin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Luin eikä ollut ollenkaan mikään vaiva 😃
        Mies on mies eikä nainen sanoi sen tosiasian sitten uskonnon tai ateismin nimissä, kuten edellä sanoin.

        Mutta ko. lääkäri nimenomaan sekoitti uskontonsa ammatinharjoittamiseen.

        Se ei ole tuossa ammatissa (muissakaan ammateissa jotka eivät liity uskontoon) asia mikä antaa käsityksen siitä että kyseessä olisi ammattitaitoinen ammatinharjoittaja.

        Edelleenkään.

        Jos ihminen ei ymmärrä eroa ammatinharjoittamisensa ja yksityisen uskonnollisen näkemyksensä välillä niin ei oikein ole pätevät kovinkaan moneen työhön.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Mutta ko. lääkäri nimenomaan sekoitti uskontonsa ammatinharjoittamiseen.

        Se ei ole tuossa ammatissa (muissakaan ammateissa jotka eivät liity uskontoon) asia mikä antaa käsityksen siitä että kyseessä olisi ammattitaitoinen ammatinharjoittaja.

        Edelleenkään.

        Jos ihminen ei ymmärrä eroa ammatinharjoittamisensa ja yksityisen uskonnollisen näkemyksensä välillä niin ei oikein ole pätevät kovinkaan moneen työhön.

        Mitä sitten, vaikka olisi sekoittanut golf-harrastuksensa 😃 supuolta ei määritellä uskonnon mukaan vaan biologian. Ja potilaskin myönsi olevansa mies kun ei haastanut lääkäri hoitovirheistä ja väärästä diagnoosista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä sitten, vaikka olisi sekoittanut golf-harrastuksensa 😃 supuolta ei määritellä uskonnon mukaan vaan biologian. Ja potilaskin myönsi olevansa mies kun ei haastanut lääkäri hoitovirheistä ja väärästä diagnoosista.

        No tämä "lääkäri" sekoitti nimenomaan uskontonsa asiaan: "ja että kristittynä Raamattu opettaa meille, että Jumala loi ihmisen mieheksi tai naiseksi. "

        Kerrohan muuten miten se biologia määrittelee sukupuolen? Mikä biologisesti on mies ja mikä nainen? Mikä asian biologiassa määrittää?


    • Anonyymi

      Tähän se on menossa. Sananvapaus kuin myöskin uskonnonvapaus on kevyttä paperia nyky aikana.
      Jos minua vastaan tulusi parrakas mies, tuskin automaattisesti käyttäisin hänestä she tai rouva nimitystä. Näin olisi vaikken uskossakaan olisi.

      • Millähän tavalla sinun sanavapauttasi tai uskonnonvapauttasi Suomessa rajoitetaan tällä hetkellä?

        Kerrohan.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Millähän tavalla sinun sanavapauttasi tai uskonnonvapauttasi Suomessa rajoitetaan tällä hetkellä?

        Kerrohan.

        No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo.
        Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo.
        Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään.

        Kuka sinua on siis kieltänyt uskomasta siihen mihin uskot?

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Ainakaan jutun perusteella kukaan ei ole kieltänyt ketään, onko sinulla siis jotain tietoa joka ei ilmene jutusta?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kuka sinua on siis kieltänyt uskomasta siihen mihin uskot?

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Ainakaan jutun perusteella kukaan ei ole kieltänyt ketään, onko sinulla siis jotain tietoa joka ei ilmene jutusta?

        Nyt keskustellaan tuosta aloituksessa olevasta lääkäristä eikä minusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt keskustellaan tuosta aloituksessa olevasta lääkäristä eikä minusta.

        Kirjoitit:

        "Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään. "


        Kysyin:

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Vastaatko nyt?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kirjoitit:

        "Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään. "


        Kysyin:

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Vastaatko nyt?

        Eikö se ole melkoista kieltämistä jos potkutkin sai sen vuoksi kun uskoi miehen olevan mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole melkoista kieltämistä jos potkutkin sai sen vuoksi kun uskoi miehen olevan mies.

        Ei tietenkään ole, ei kukaan ole kieltänyt häntä uskomasta siten kun uskoo.


      • Kyse on tosiaan tästä:

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Kerrohan nyt kuka kielsi siis uskomasta noin.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kyse on tosiaan tästä:

        Ja kuka tuossa tapauksessa kielsi ja ketä uskomasta siihen että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ?

        Kerrohan nyt kuka kielsi siis uskomasta noin.

        Nyt puhutaan siitä, että opettaja sai potkut kun ei suostunut sanomaan miestä naiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan siitä, että opettaja sai potkut kun ei suostunut sanomaan miestä naiseksi.

        "No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo. "

        Eli kukaan ei siis rajoittanut uskonnonvapautta.


      • Onhan englannissa jo sukupuolineutraali ilmaisu 'it'. Myöskään 'that' ja 'this' eivät viittaa sukupuoliin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Onhan englannissa jo sukupuolineutraali ilmaisu 'it'. Myöskään 'that' ja 'this' eivät viittaa sukupuoliin.

        Meillä on ”se” sana jota käytetään ihmisiin, eläimiin ja esineisiin.
        Mutta miksi joku haluaisi peittää sukupuolensa?


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Onhan englannissa jo sukupuolineutraali ilmaisu 'it'. Myöskään 'that' ja 'this' eivät viittaa sukupuoliin.

        Jos sukupuoli selvästi näkyy, miksi sitä ei ääneen saisi sanoa.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Millähän tavalla sinun sanavapauttasi tai uskonnonvapauttasi Suomessa rajoitetaan tällä hetkellä?

        Kerrohan.

        Jos sinua tulisi vastaan henkilö joka vaatisi että häntä pitää kutsua Jumalan Pojaksi (tai muuten hän kamalasti loukkaantuu ja suuttuu) niin tekisitkö sen?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo. "

        Eli kukaan ei siis rajoittanut uskonnonvapautta.

        Mihin nyt hävisit?

        -jankalle


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo.
        Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään.

        >Tässä tapauksessa siis ei saisi uskoa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi vaan pitäisi sanoa samaa mitä ihmiset kuvittelevat itsestään.

        Nyt menivät vapaus uskoa ja vapaus loukata suloisesti sekaisin.
        Vähintään pitäisi sitten iloisena hyväksyä myös itseensä kohdistuvat loukkaukset, mikä ei tietenkään tule aitouskovien kohdalla kysymykseenkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin nyt hävisit?

        -jankalle

        >-jankalle

        Kirjoitetaanko nimesi siis Jan Kalle, Jan-Kalle vai ihan yhteen Jankalle? Harvinainen nimi, mutta ei huono!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt keskustellaan tuosta aloituksessa olevasta lääkäristä eikä minusta.

        No kukas on tuota lääkäriä kieltänyt uskomasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan siitä, että opettaja sai potkut kun ei suostunut sanomaan miestä naiseksi.

        Niinkö? Mikäs keissi _se_ sitten on? 😮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sukupuoli selvästi näkyy, miksi sitä ei ääneen saisi sanoa.

        >Jos sukupuoli selvästi näkyy, miksi sitä ei ääneen saisi sanoa.

        Oletko todella sitä mieltä, että kaikkea pitää kommentoida ääneen mikä toisista näkyy? Ja olet yli viisivuotias?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jos sukupuoli selvästi näkyy, miksi sitä ei ääneen saisi sanoa.

        Oletko todella sitä mieltä, että kaikkea pitää kommentoida ääneen mikä toisista näkyy? Ja olet yli viisivuotias?

        Kun on lapsen tasolla ja pitää töksäyttää päin naamaa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "No onhan se uskonnonvapauden rajoittamista jos ihminen ei saa uskoa siihen mihin uskoo. "

        Eli kukaan ei siis rajoittanut uskonnonvapautta.

        Kieltämisen voi tehdä monin eri tavoin, sanallisesti, toiminnalla, solvaamalla jne.
        Voi siis momin tavoin osoittaa, että tuo sinun uskosi tai uskomuksesi ei ole suotavaa.


      • >Jos minua vastaan tulusi parrakas mies, tuskin automaattisesti käyttäisin hänestä she tai rouva nimitystä. Näin olisi vaikken uskossakaan olisi.

        Varmasti käyttäisit, jos asiakas olisi henkilöpapereiden mukaan nainen ja sinä lääkärin virassa. Ja haluaisit pitää virkasi.

        Toki on erittäin todennäköistä, että naiseksi identifioituva ihminen on parraton. Käytännössä varmaakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämisen voi tehdä monin eri tavoin, sanallisesti, toiminnalla, solvaamalla jne.
        Voi siis momin tavoin osoittaa, että tuo sinun uskosi tai uskomuksesi ei ole suotavaa.

        NIin ihmisten tekemisiä saa tosiaan muut ihmiset krisitoisa.

        Uskonnonvapautta se kritisoiminen ei tietenkään rajoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole melkoista kieltämistä jos potkutkin sai sen vuoksi kun uskoi miehen olevan mies.

        >Eikö se ole melkoista kieltämistä jos potkutkin sai sen vuoksi kun uskoi miehen olevan mies.

        Koska kukaan ei tuosta syystä ole saanut potkuja, kysymys on eriskummallinen.


    • Anonyymi

      Aivan hullua jos maailma alkaisi pyörimään häiriintyneiden ihmisten ehdoilla unohtaen biologiset faktat. Mies on mies ja nainen on nainenvaikka ihminen itse kuvittelisi muuta olevansa. Tosiasiat on kuitenkin pidettävä toaiasiana. Tuskin lääkäri kuitenkaan miesten vaivoja rupeaisi naisten vaivoina hoitamaan.

      • Raamattuun vetoamisella ei ole mitään tekemistä biologisten faktojen kanssa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Raamattuun vetoamisella ei ole mitään tekemistä biologisten faktojen kanssa.

        Biologiset faktat ovat faktoja. Ne ei ole riippuvainen siitä onko ihminen uskossa vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Biologiset faktat ovat faktoja. Ne ei ole riippuvainen siitä onko ihminen uskossa vai ei.

        Kerroinkin että raamattuun vetoamisella ei ole mitään tekemistä biologisten faktojen kanssa, raamatussa niitä faktoja ei kerrota.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerroinkin että raamattuun vetoamisella ei ole mitään tekemistä biologisten faktojen kanssa, raamatussa niitä faktoja ei kerrota.

        Kyllä siellä Raamatussa on åaljon enemmän faktoja kuin ihmisten kuvitelmissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä Raamatussa on åaljon enemmän faktoja kuin ihmisten kuvitelmissa.

        Toistaiseksi ei taida olla kovinkaan monta faktaa jotka olisi todistettu faktoiksi.

        Ihan lähtien siitä onko se kirjasessa esiintyvä jumala olemassa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Toistaiseksi ei taida olla kovinkaan monta faktaa jotka olisi todistettu faktoiksi.

        Ihan lähtien siitä onko se kirjasessa esiintyvä jumala olemassa.

        Raamatussa sanotaan, että Jumala on henki. Todistapa se, ettei näin olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että Jumala on henki. Todistapa se, ettei näin olisi.

        Ei, todistusvastuu on sillä joka väittää että tuo on fakta.

        Edelleenkin.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ei, todistusvastuu on sillä joka väittää että tuo on fakta.

        Edelleenkin.

        Todistappa sinä henkien olemassa olo.
        Kun tehtävä on ihmiselle mahdoton, niin millä sen todistat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todistappa sinä henkien olemassa olo.
        Kun tehtävä on ihmiselle mahdoton, niin millä sen todistat.

        "Raamatussa sanotaan, että Jumala on henki."

        Todista toki sinä että tuo on fakta.


      • Se ei todista tuota.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Se ei todista tuota.

        Todista sinä, että on nähnyt,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista sinä, että on nähnyt,

        Todistustaakka on sillä joka esittää väitteen. Jotta jumalasi voisi olla henki niin jumalsi pitäisi olla olemassa. Todista että jumalasi siis on olemassa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Se ei todista tuota.

        Pitäisi olla henkien näkemisen lahja.
        On monia asioita, mitä ei voi nähdä, mutta kuitenkin tiedostaa niiden olemassa olon.
        Miksi siis Jumala siis pitää todistaa näkyväksi jos häntä ei voi nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla henkien näkemisen lahja.
        On monia asioita, mitä ei voi nähdä, mutta kuitenkin tiedostaa niiden olemassa olon.
        Miksi siis Jumala siis pitää todistaa näkyväksi jos häntä ei voi nähdä.

        Esitä nyt niitä todisteita.


      • Ensiapulääkäri toki huomaisi virheensä jos hoitoa vaativa paikka liittyisi jollain tavalla sukupuoleen.


      • Et tietenkään koska niitä ei ole.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ensiapulääkäri toki huomaisi virheensä jos hoitoa vaativa paikka liittyisi jollain tavalla sukupuoleen.

        Sukupuoli merkitään ja ilmoitetaan aina kun menee lääkäriin tai joutuu traumapolille.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Et tietenkään koska niitä ei ole.

        Ei sinuakaan ole olemassa kun en näe sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinuakaan ole olemassa kun en näe sinua.

        Tuokaan ei todista jumalasi olemassaoloa.


      • Anonyymi

        Mistä me tiedämme kirjoitteletko sinä oikeasti tänne, vai onko kyseessä joku henkiolento tai robotti.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Raamattuun vetoamisella ei ole mitään tekemistä biologisten faktojen kanssa.

        Biologinen fakta on, ettei ihmisellä sen kummemmin kuin millään muullakaan nisäkkäällä ole kuin kaksi sukupuolta, yksi per yksilö.

        Ihmishermafrodiittia ei ole koskaan eikä missään ikinä tavattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä me tiedämme kirjoitteletko sinä oikeasti tänne, vai onko kyseessä joku henkiolento tai robotti.

        Tämä oli tarkoitettu yksinkertaiselle, mutta tuli viestisi alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan, että Jumala on henki. Todistapa se, ettei näin olisi.

        Raamatussa sanotaan, että Israelin Jumala oli Jerusalemissa asuva mies.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Biologinen fakta on, ettei ihmisellä sen kummemmin kuin millään muullakaan nisäkkäällä ole kuin kaksi sukupuolta, yksi per yksilö.

        Ihmishermafrodiittia ei ole koskaan eikä missään ikinä tavattu.

        Miten sinä määrittelen biologisesti sukupuolen?

        Kerro ne perusteet.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miten sinä määrittelen biologisesti sukupuolen?

        Kerro ne perusteet.

        Kysy vanhemmiltasi mistä he tunnistivat sukupuolesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy vanhemmiltasi mistä he tunnistivat sukupuolesi.

        Ei vaan kysyin ihan nimimerkiltä "kekek-kekek " joka ei ilmeisesti osaa kertoa vastausta.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ei vaan kysyin ihan nimimerkiltä "kekek-kekek " joka ei ilmeisesti osaa kertoa vastausta.

        Minä kysyin sinulta. Koska vanhempasi pystyvät vastamaan sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin sinulta. Koska vanhempasi pystyvät vastamaan sinulle.

        Ja minä kysyn nimimerkiltä "kekek-kekek " joka ei ilmeisesti osaa kertoa vastausta.

        :-)

        Kuten et sinäkään.

        Aiheesta täysin tietämättömien kanssa on turha keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin sinulta. Koska vanhempasi pystyvät vastamaan sinulle.

        Tässä hiukan oppia biologiasta ja sukupuolesta:

        "Biologiasta on turha etsiä tukea koko ihmiskunnan jakamiseen kahdeksi selvärajaiseksi luokaksi.

        Lue lisää
        Oppikirjamaisesti esitettynä ihmisen biologinen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä ja riippuu munasolun ja siittiön kromosomivalikoimasta. Ratkaisevaa on nimenomaan Y-kromosomin läsnäolo: sen sisältämä SRY-geeni saa aikaan kivesten kehittymisen sikiölle.

        Aina asiat eivät kuitenkaan mene näin helposti. SRY-geeni voi puuttua muuten ehjästä Y-kromosomista tai se voi olla toimimaton. Joskus SRY-geeni on voinut edellisen sukupolven sukusolujen kehityksessä siirtyä X-kromosomiin, jolloin päällisin puolin XX-kromosomeja kantava henkilö onkin sukuelimiltään mies.

        Sukusoluihin on voinut päätyä poikkeava määrä kromosomeja, jolloin syntyvä lapsi on kromosomeiltaan vaikkapa tyyppiä XXY tai pelkkä X.

        Ja tässä oli vasta osa kaikista tavatuista variaatioista."


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tässä hiukan oppia biologiasta ja sukupuolesta:

        "Biologiasta on turha etsiä tukea koko ihmiskunnan jakamiseen kahdeksi selvärajaiseksi luokaksi.

        Lue lisää
        Oppikirjamaisesti esitettynä ihmisen biologinen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä ja riippuu munasolun ja siittiön kromosomivalikoimasta. Ratkaisevaa on nimenomaan Y-kromosomin läsnäolo: sen sisältämä SRY-geeni saa aikaan kivesten kehittymisen sikiölle.

        Aina asiat eivät kuitenkaan mene näin helposti. SRY-geeni voi puuttua muuten ehjästä Y-kromosomista tai se voi olla toimimaton. Joskus SRY-geeni on voinut edellisen sukupolven sukusolujen kehityksessä siirtyä X-kromosomiin, jolloin päällisin puolin XX-kromosomeja kantava henkilö onkin sukuelimiltään mies.

        Sukusoluihin on voinut päätyä poikkeava määrä kromosomeja, jolloin syntyvä lapsi on kromosomeiltaan vaikkapa tyyppiä XXY tai pelkkä X.

        Ja tässä oli vasta osa kaikista tavatuista variaatioista."

        Tehtiinkö sinulle kromosomitesti kun synnyit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy vanhemmiltasi mistä he tunnistivat sukupuolesi.

        Millä perusteella arpoisit sen onko vastasyntynyt tyttö vai poika siinä tapauksessa jos se on epäselvää?

        Kysyn tämmöstä siksi kun arvaan mihin tuolla kysymykselläsi viittaat mutta kun se ei ole Aina niinkään! MITÄS SITTEN TEHDÄÄN jompaankumpaan "muottiin"ko on ängettävä se laps, muu ei käy? Koska tuo änkeäminen tapahtuisi, kerro nyt.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Ei, todistusvastuu on sillä joka väittää että tuo on fakta.

        Edelleenkin.

        Edelleenkään olemattomuuksia ei tarvitse eikä voi todistaa, ja todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä. Aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla henkien näkemisen lahja.
        On monia asioita, mitä ei voi nähdä, mutta kuitenkin tiedostaa niiden olemassa olon.
        Miksi siis Jumala siis pitää todistaa näkyväksi jos häntä ei voi nähdä.

        >On monia asioita, mitä ei voi nähdä, mutta kuitenkin tiedostaa niiden olemassa olon.

        Kyllä. Minulle soitteli kerran naistuttava, joka oli viety pakkohoitoon, koska hän tiedosti voimakkaasti asioita joita ei voi nähdä.

        En tiedä oliko kännykkä siellä luvallinen, vähän kuulosti ettei, mutta siihen aikaan, ennen nykyisiä älylautoja, oli niin pieniä malleja että ne nyt vie vaikka sanonko missä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla henkien näkemisen lahja.
        On monia asioita, mitä ei voi nähdä, mutta kuitenkin tiedostaa niiden olemassa olon.
        Miksi siis Jumala siis pitää todistaa näkyväksi jos häntä ei voi nähdä.

        >Miksi siis Jumala siis pitää todistaa näkyväksi jos häntä ei voi nähdä.

        Olevaksi, ei näkyväksi. Kaasujakaan emme yleensä näe, mutta niiden olemassaolo on varmaa, koska ne ovat teknisesti helposti havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella arpoisit sen onko vastasyntynyt tyttö vai poika siinä tapauksessa jos se on epäselvää?

        Kysyn tämmöstä siksi kun arvaan mihin tuolla kysymykselläsi viittaat mutta kun se ei ole Aina niinkään! MITÄS SITTEN TEHDÄÄN jompaankumpaan "muottiin"ko on ängettävä se laps, muu ei käy? Koska tuo änkeäminen tapahtuisi, kerro nyt.

        Mistä sinun vanhempasi tunnistivat sinun sukupuolesi?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Todistustaakka on sillä joka esittää väitteen. Jotta jumalasi voisi olla henki niin jumalsi pitäisi olla olemassa. Todista että jumalasi siis on olemassa.

        Tarviiko sinulle todistaa radioaallot tai että ajatuksesi ovat omiasi jne..
        Katsotko telkkaria jos et itse ole nähnyt yhtään radioaaltoa. jne..
        Miksi hengität, jos et näe että ilmassa on happea ja se menee elimistössäsi oikeaan paikkaan, vaikka et itse sitä ohjaakaan?
        Miksi syöt, jos et tiedä muuttuuko ruokasi jotenkin kun se menee sisälle, vai tiedätkö mitä peräpäästäsi tulee ja miksi erilaista kuin söit? Mihinkä osa ruoasta katosi, todista tietosi itse.
        Miksi uskot että eri aineet ruuassasi löytää elimistössäsi oikeisiin paikkoihin ja mitenkä ne voi erottua muista aineista, jos sitä et itse tajua? Et kai usko mitään mitä et itse ymnmärrä, vai ymmärrätkö erilaiset säteilyt??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarviiko sinulle todistaa radioaallot tai että ajatuksesi ovat omiasi jne..
        Katsotko telkkaria jos et itse ole nähnyt yhtään radioaaltoa. jne..
        Miksi hengität, jos et näe että ilmassa on happea ja se menee elimistössäsi oikeaan paikkaan, vaikka et itse sitä ohjaakaan?
        Miksi syöt, jos et tiedä muuttuuko ruokasi jotenkin kun se menee sisälle, vai tiedätkö mitä peräpäästäsi tulee ja miksi erilaista kuin söit? Mihinkä osa ruoasta katosi, todista tietosi itse.
        Miksi uskot että eri aineet ruuassasi löytää elimistössäsi oikeisiin paikkoihin ja mitenkä ne voi erottua muista aineista, jos sitä et itse tajua? Et kai usko mitään mitä et itse ymnmärrä, vai ymmärrätkö erilaiset säteilyt??

        Tarvittaessa nuo mainitsemasi tietysti pystytään todistamaan.

        Toisin kun sitä mitä kysyin.

        Kommenttisi pituudesta päätellen et tosin ymmärrä eroa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tarvittaessa nuo mainitsemasi tietysti pystytään todistamaan.

        Toisin kun sitä mitä kysyin.

        Kommenttisi pituudesta päätellen et tosin ymmärrä eroa.

        Todista sitten ne!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista sitten ne!

        Välittömästi kun ensin joku täällä esittää todisteet jumalansa olemassaolosta.


    • Ulkonäköön perustuva syrjintä on paha asia.
      Lääkäri on kuvien perusteella itse rumempi kuin potilas.


      Muu onkin sitten valemediaksi tiedetyn Oikean median perätöntä juttua.

      Karmea tapaus tuo lääkäri.

      • "“I am a Christian and in good conscience cannot do what the DWP is requiring of me.”"

        Hän asetti itse uskontonsa työtehtäviensä hoitamisen edelle.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "“I am a Christian and in good conscience cannot do what the DWP is requiring of me.”"

        Hän asetti itse uskontonsa työtehtäviensä hoitamisen edelle.

        Siis pitäisi hoitaa eturauhasvaivoja kuukautisvaivoina jos mies kuvittelee nainen olevansa. Tekee nyt sitten viimeisen päälle mitä potilas kuvittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis pitäisi hoitaa eturauhasvaivoja kuukautisvaivoina jos mies kuvittelee nainen olevansa. Tekee nyt sitten viimeisen päälle mitä potilas kuvittelee.

        Luepa kommenttini ja yritä ymmärtää sen sisältö.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Luepa kommenttini ja yritä ymmärtää sen sisältö.

        Lääkärien pääasiallinen tehtävä on biologisten faktojen hoitaminen. Hän siis ei kieltäytynyt siitä, mikä hänen pääasiallinen tehtävänsä oli.
        Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärien pääasiallinen tehtävä on biologisten faktojen hoitaminen. Hän siis ei kieltäytynyt siitä, mikä hänen pääasiallinen tehtävänsä oli.
        Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.

        Et sitten lukenut juttua.


      • Miten sinä määrittelet sen kuka on mies ja kuka nainen?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Miten sinä määrittelet sen kuka on mies ja kuka nainen?

        Ei minun sitä tarvitse tehdä. Lääketiede on sen jo tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun sitä tarvitse tehdä. Lääketiede on sen jo tehnyt.

        Lääketiede?

        Ihanko totta.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lääketiede?

        Ihanko totta.

        Jep, oliko ihan outo sana?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, oliko ihan outo sana?

        Ei mutta kerro miten lääketiede sen määrittelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun sitä tarvitse tehdä. Lääketiede on sen jo tehnyt.

        "Vastasyntyneen lapsen sukupuoli on siis aina olettamus - myös niiden lasten, joilla sukupuolen ulkonaiset tunnusmerkit ovat ristiriidattomat."

        MIKA VENHOLA, kirurgian ja lastenkirurgian erikoislääkäri"

        Tässä ihan erikoislääkärin kommentti asiaan.

        "Sukupuolen määrittelystä on muodostunut konkreettinen ongelma esimerkiksi Kansainväliselle olympiakomitealle, joka luopui urheilijoiden sukupuolen testauksesta vuonna 1999, koska pätevää testausmenetelmää ei voitu kehittää ja koska testaamisen tarpeellisuus oli asetettu kyseenalaiseksi.
        "

        "Suomessa sukupuoliluokkia on kansainvälisen ISO 5218 -standardin mukaisesti neljä: nainen, mies, määrittelemättä ja tuntematon."


      • Googlaa toki sinä kun kerran esitit tuon väitteen.


      • No alapa googlaamaan.


      • Eli se lääketiede ei kelpaakaan sinulle enää kun käytit sanaa "kehitysvamma".

        Vai etkö tiedä mitä sana tarkoittaa?

        Kerrohan "anonyymi".


      • Eli et siis tiedä mitä sana kehitysvamma tarkoittaa ja kuitenkin vetoat lääketieteeseen.

        Huvittavaa, todellakin.


      • :-)

        Huvittavaa miten se keskustelusi taas, tällä kertaa "lääketieteestä", päättyi taas täyteen nöyryytykseen sinun kannaltasi.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        :-)

        Huvittavaa miten se keskustelusi taas, tällä kertaa "lääketieteestä", päättyi taas täyteen nöyryytykseen sinun kannaltasi.

        Ei minua se nöyryytä, että lääkärit ja kätilöt toteavat lapsen sukupuolen lääketieteellisesti.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        :-)

        Huvittavaa miten se keskustelusi taas, tällä kertaa "lääketieteestä", päättyi taas täyteen nöyryytykseen sinun kannaltasi.

        Vastaatko mitä sanaa sinun vanhempasi käyttävät sinusta? Ja millä perusteella?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Vastasyntyneen lapsen sukupuoli on siis aina olettamus - myös niiden lasten, joilla sukupuolen ulkonaiset tunnusmerkit ovat ristiriidattomat."

        MIKA VENHOLA, kirurgian ja lastenkirurgian erikoislääkäri"

        Tässä ihan erikoislääkärin kommentti asiaan.

        "Sukupuolen määrittelystä on muodostunut konkreettinen ongelma esimerkiksi Kansainväliselle olympiakomitealle, joka luopui urheilijoiden sukupuolen testauksesta vuonna 1999, koska pätevää testausmenetelmää ei voitu kehittää ja koska testaamisen tarpeellisuus oli asetettu kyseenalaiseksi.
        "

        "Suomessa sukupuoliluokkia on kansainvälisen ISO 5218 -standardin mukaisesti neljä: nainen, mies, määrittelemättä ja tuntematon."

        Olisihan se pitänyt arvata. Tuokin lääkäri on joku transasiain puolestapuhuja.
        Lapsistakin pitäisi tehdä transuja ennen kuin ovat siihen kypsiä, kun ajaa alaikärajan laskemista.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Vastasyntyneen lapsen sukupuoli on siis aina olettamus - myös niiden lasten, joilla sukupuolen ulkonaiset tunnusmerkit ovat ristiriidattomat."

        MIKA VENHOLA, kirurgian ja lastenkirurgian erikoislääkäri"

        Tässä ihan erikoislääkärin kommentti asiaan.

        "Sukupuolen määrittelystä on muodostunut konkreettinen ongelma esimerkiksi Kansainväliselle olympiakomitealle, joka luopui urheilijoiden sukupuolen testauksesta vuonna 1999, koska pätevää testausmenetelmää ei voitu kehittää ja koska testaamisen tarpeellisuus oli asetettu kyseenalaiseksi.
        "

        "Suomessa sukupuoliluokkia on kansainvälisen ISO 5218 -standardin mukaisesti neljä: nainen, mies, määrittelemättä ja tuntematon."

        >>"Suomessa sukupuoliluokkia on kansainvälisen ISO 5218 -standardin mukaisesti neljä: nainen, mies, määrittelemättä ja tuntematon."<<

        Eli siis sukupuolia on edelleen vain 2.

        Sillä jos jotain ei ole määritelty, on epäselvyys vain siitä KUMPAAN mainituista kahdesta kategoriasta kys. henkilö kuuluu.

        Samoin tuntemattoman tapauksessa: tällöin vaan ei tiedetä KUMPAAN sukupuoleen henkilö kuuluu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua se nöyryytä, että lääkärit ja kätilöt toteavat lapsen sukupuolen lääketieteellisesti.

        "Vastasyntyneen lapsen sukupuoli on siis aina olettamus - myös niiden lasten, joilla sukupuolen ulkonaiset tunnusmerkit ovat ristiriidattomat."

        MIKA VENHOLA, kirurgian ja lastenkirurgian erikoislääkäri"

        Tässä ihan erikoislääkärin kommentti asiaan.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        >>"Suomessa sukupuoliluokkia on kansainvälisen ISO 5218 -standardin mukaisesti neljä: nainen, mies, määrittelemättä ja tuntematon."<<

        Eli siis sukupuolia on edelleen vain 2.

        Sillä jos jotain ei ole määritelty, on epäselvyys vain siitä KUMPAAN mainituista kahdesta kategoriasta kys. henkilö kuuluu.

        Samoin tuntemattoman tapauksessa: tällöin vaan ei tiedetä KUMPAAN sukupuoleen henkilö kuuluu.

        Huom. määrittelemätön sana-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se pitänyt arvata. Tuokin lääkäri on joku transasiain puolestapuhuja.
        Lapsistakin pitäisi tehdä transuja ennen kuin ovat siihen kypsiä, kun ajaa alaikärajan laskemista.

        Eikö se lääketieteen asiantuntijan lausunto kelpaakaan vaikka juuri lääketieteeseen vetosit?


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eikö se lääketieteen asiantuntijan lausunto kelpaakaan vaikka juuri lääketieteeseen vetosit?

        Onko lääketiede väittänyt, että ihminen itse voi päättää sukupuolensa eikä se ole ihmisen biologiassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääketiede väittänyt, että ihminen itse voi päättää sukupuolensa eikä se ole ihmisen biologiassa?

        Tuo riippuu täysin siitä mikä on sukupuolen määritelmä.

        Miten biologia määrittelee sukupuolen? Kerrohan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääketiede väittänyt, että ihminen itse voi päättää sukupuolensa eikä se ole ihmisen biologiassa?

        Tässä muuten hiukan tietoa sukupuolista ja biologiasta:

        Biologiasta on turha etsiä tukea koko ihmiskunnan jakamiseen kahdeksi selvärajaiseksi luokaksi.


        "Oppikirjamaisesti esitettynä ihmisen biologinen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä ja riippuu munasolun ja siittiön kromosomivalikoimasta. Ratkaisevaa on nimenomaan Y-kromosomin läsnäolo: sen sisältämä SRY-geeni saa aikaan kivesten kehittymisen sikiölle.

        Aina asiat eivät kuitenkaan mene näin helposti. SRY-geeni voi puuttua muuten ehjästä Y-kromosomista tai se voi olla toimimaton. Joskus SRY-geeni on voinut edellisen sukupolven sukusolujen kehityksessä siirtyä X-kromosomiin, jolloin päällisin puolin XX-kromosomeja kantava henkilö onkin sukuelimiltään mies.

        Sukusoluihin on voinut päätyä poikkeava määrä kromosomeja, jolloin syntyvä lapsi on kromosomeiltaan vaikkapa tyyppiä XXY tai pelkkä X.

        Ja tässä oli vasta osa kaikista tavatuista variaatioista."


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tässä muuten hiukan tietoa sukupuolista ja biologiasta:

        Biologiasta on turha etsiä tukea koko ihmiskunnan jakamiseen kahdeksi selvärajaiseksi luokaksi.


        "Oppikirjamaisesti esitettynä ihmisen biologinen sukupuoli määräytyy hedelmöitymisen hetkellä ja riippuu munasolun ja siittiön kromosomivalikoimasta. Ratkaisevaa on nimenomaan Y-kromosomin läsnäolo: sen sisältämä SRY-geeni saa aikaan kivesten kehittymisen sikiölle.

        Aina asiat eivät kuitenkaan mene näin helposti. SRY-geeni voi puuttua muuten ehjästä Y-kromosomista tai se voi olla toimimaton. Joskus SRY-geeni on voinut edellisen sukupolven sukusolujen kehityksessä siirtyä X-kromosomiin, jolloin päällisin puolin XX-kromosomeja kantava henkilö onkin sukuelimiltään mies.

        Sukusoluihin on voinut päätyä poikkeava määrä kromosomeja, jolloin syntyvä lapsi on kromosomeiltaan vaikkapa tyyppiä XXY tai pelkkä X.

        Ja tässä oli vasta osa kaikista tavatuista variaatioista."

        On vain mies- ja naissukupuoli. Kaikki muut variaatiot ovat kehityshäiriöitä ei sukupuolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vain mies- ja naissukupuoli. Kaikki muut variaatiot ovat kehityshäiriöitä ei sukupuolia.

        Et todellakaan taida tietää mitä sana "kehitysvamma" tarkoittaa? No sitä termiä käytetään useinkin väärin kun ei tiedetä mitä sana oikeasti tarkoittaa! Vaan se liitetään vähän yhteen sun toiseen poikeavuuteen umpimähkään ja mutun perusteella.

        Ota nyt selvää mitä se sana oikeesti tarkoittaa!

        (kui2)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärien pääasiallinen tehtävä on biologisten faktojen hoitaminen. Hän siis ei kieltäytynyt siitä, mikä hänen pääasiallinen tehtävänsä oli.
        Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.

        Oliko kyseessä lääkärillä käynti, jossa hänen sukupuolensa selvitetään?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "“I am a Christian and in good conscience cannot do what the DWP is requiring of me.”"

        Hän asetti itse uskontonsa työtehtäviensä hoitamisen edelle.

        >Hän asetti itse uskontonsa työtehtäviensä hoitamisen edelle.

        Näin olisi tuossa tilanteessa tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärien pääasiallinen tehtävä on biologisten faktojen hoitaminen. Hän siis ei kieltäytynyt siitä, mikä hänen pääasiallinen tehtävänsä oli.
        Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.

        >Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.

        Potilaan kunnioittava lähestyminen ja hänen itsemääräämisoikeutensa kunnioittaminen ovat nykyajan lääkärintyön perusjuttuja. Tämä siksikin, että ihminen ymmärretään kokonaisuudeksi, jossa kaikki voi vaikuttaa vähän kaikkeen.

        On selvää, että tarvittavaa luottamuksellista suhdetta lääkärin ja potilaan välillä ei koskaan synny, jos potilas haluaa kutsua itseään naiseksi ja lääkäri mieheksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääketiede väittänyt, että ihminen itse voi päättää sukupuolensa eikä se ole ihmisen biologiassa?

        Tämä on nyt sikäli hassua, että dualistiuskova näkee kaikki asiat täysin mustavalkoisina, mutta tämä maailma nyt vain ei enää toimi eikä koskaan tule toimimaankaan hänen tahtomallaan tavalla. Sukupuolellakin on muita ulottuvuuksia kuin se ainoa jonka dualistiuskova haluaisi sillä olevan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On vain mies- ja naissukupuoli. Kaikki muut variaatiot ovat kehityshäiriöitä ei sukupuolia.

        Valitettavasti nämä asiat määritellään yliopistoissa eikä kaatumaseuroissa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Pokkuroiminen potilaan tahdon mukaan tuskin oli hänen pääasiallinen tehtävänsä.

        Potilaan kunnioittava lähestyminen ja hänen itsemääräämisoikeutensa kunnioittaminen ovat nykyajan lääkärintyön perusjuttuja. Tämä siksikin, että ihminen ymmärretään kokonaisuudeksi, jossa kaikki voi vaikuttaa vähän kaikkeen.

        On selvää, että tarvittavaa luottamuksellista suhdetta lääkärin ja potilaan välillä ei koskaan synny, jos potilas haluaa kutsua itseään naiseksi ja lääkäri mieheksi.

        Miksi mies haluaa, että häntä kutsutaan naiseksi?


      • Eli sukupuolta ei tutkittu.

        Lääkäri halusi olla vain ilkeä ja nolata potilas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mies haluaa, että häntä kutsutaan naiseksi?

        Sinua ei selvästikään voi enää auttaa. Eikö tänä iltana ole kaatumaseuroja?


      • No sittenhän mitään valittamisen aihetta ei sinulla "anonyymi" ole aiheesta.


    • Minusta mielenkiintoista se että jokaisena aikana yhteiskuntaan sisältyy jonkinlainen "keisarikultti", aina löytyy joku "pyhä lehmä" asia, henkilö, ideologia ym. jota kaikkien on kumarrettava, muuten et voi olla yhteiskunnan täysipainoinen jäsen, jos kieltäydyt kumartamasta. Ollaanko siis ihmiskunnan kanssa samassa pisteessä kuin Rooman valtakunnan aikana????

      • Niin tosiaan nykyisin voi olla yhteiskunnan täysipainoinen jäsen vaikka ei kumarrakaan kristinuskon jumalaa.

        Eli ei olla koska roomassa kristinusko oli "keisarikultin" asemassa ja taas meillä länsimaissa krisinuskon vaikutus on vähentynyt samalla kun ihmisten hyvinvointi on lisääntynyt.


      • Anonyymi

        Minusta tämä parrakkaan "rouvan" aihe ei liene ihan niitä tärkeimpiä juttuja tässä maailmassa. Eikä koskettele suomalaista yhteiskuntaa ja luterilaisuutta kovinkaan paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tämä parrakkaan "rouvan" aihe ei liene ihan niitä tärkeimpiä juttuja tässä maailmassa. Eikä koskettele suomalaista yhteiskuntaa ja luterilaisuutta kovinkaan paljon.

        Mutta aloituksen opettajalle se on tärkeä asia ja kohta näitä tapaukisia on varmaan myös Suomessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aloituksen opettajalle se on tärkeä asia ja kohta näitä tapaukisia on varmaan myös Suomessa.

        Onhan näitä tärkeilijöitä jo julkisuudessakin ollut jotka "vaihtaa" sukupuolta melkeinpä viikottain.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Onhan näitä tärkeilijöitä jo julkisuudessakin ollut jotka "vaihtaa" sukupuolta melkeinpä viikottain.

        Höpsis! Sukupuolta ei voi vaihtaa.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Onhan näitä tärkeilijöitä jo julkisuudessakin ollut jotka "vaihtaa" sukupuolta melkeinpä viikottain.

        "Onhan näitä tärkeilijöitä jo julkisuudessakin ollut jotka "vaihtaa" sukupuolta melkeinpä viikottain. "

        Kuka Suomessa?


      • Tässä ei ole kulttia eikä tarvitse kumarrella. Meillä on aika vapaa yhteiskunta, jossa on monenlaisia ihmisiä.


      • torre12 kirjoitti:

        Tässä ei ole kulttia eikä tarvitse kumarrella. Meillä on aika vapaa yhteiskunta, jossa on monenlaisia ihmisiä.

        Kyllä meilläkin on tiettyyn suuntaan kumarrettava jos ….

        "Pori Jazz ry:n hallitus piti keskiviikkoiltana hätäkokouksen, jossa päädyttiin sille kannalle, ettei Aki Ruotsala voi ottaa vastaan toimitusjohtajan tehtävää, häntä saattelevan kohun seurauksena."
        https://yle.fi/uutiset/3-10241830


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Niin tosiaan nykyisin voi olla yhteiskunnan täysipainoinen jäsen vaikka ei kumarrakaan kristinuskon jumalaa.

        Eli ei olla koska roomassa kristinusko oli "keisarikultin" asemassa ja taas meillä länsimaissa krisinuskon vaikutus on vähentynyt samalla kun ihmisten hyvinvointi on lisääntynyt.

        Kristinusko vaikutti Rooman politiikkaan vasta Rooman loppukaudella ja itärooman aikana. Sitä ennen..

        "Myöhemmät vainot johtuivat kristittyjen vakaumuksellisesta ideologiasta, jonka nähtiin kiistävän maallisen vallan, keisarin, auktoriteetin. Vaikka Rooman valtakunta oli uskonnollisesti monikulttuurinen ja suvaitsevainen, oli jokaisen sen kansalaisen palvottava keisaria Jumalana [12][13], mistä kristityt kieltäytyivät. Tämä johti järjestelmällisiin vainoihin keisari Domitianuksen aikana 81–96. Ilmestyskirja kirjoitettiin samoihin aikoihin lohdutukseksi vainojen kohteeksi joutuneille kristityille.[14] "(vikipedia)


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä meilläkin on tiettyyn suuntaan kumarrettava jos ….

        "Pori Jazz ry:n hallitus piti keskiviikkoiltana hätäkokouksen, jossa päädyttiin sille kannalle, ettei Aki Ruotsala voi ottaa vastaan toimitusjohtajan tehtävää, häntä saattelevan kohun seurauksena."
        https://yle.fi/uutiset/3-10241830

        Jos toimitusjohtaja aiheuttaa lausunnoillaan vanhinkoa johtamalleen yhtiölle niin pitääkö yhtiön pitää tuollainen johtaja?

        Pitäisitkö sinä?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kristinusko vaikutti Rooman politiikkaan vasta Rooman loppukaudella ja itärooman aikana. Sitä ennen..

        "Myöhemmät vainot johtuivat kristittyjen vakaumuksellisesta ideologiasta, jonka nähtiin kiistävän maallisen vallan, keisarin, auktoriteetin. Vaikka Rooman valtakunta oli uskonnollisesti monikulttuurinen ja suvaitsevainen, oli jokaisen sen kansalaisen palvottava keisaria Jumalana [12][13], mistä kristityt kieltäytyivät. Tämä johti järjestelmällisiin vainoihin keisari Domitianuksen aikana 81–96. Ilmestyskirja kirjoitettiin samoihin aikoihin lohdutukseksi vainojen kohteeksi joutuneille kristityille.[14] "(vikipedia)

        Tunnen kyllä historian. Vasta kristinuskoinen Rooma tuhoutui.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Kyllä meilläkin on tiettyyn suuntaan kumarrettava jos ….

        "Pori Jazz ry:n hallitus piti keskiviikkoiltana hätäkokouksen, jossa päädyttiin sille kannalle, ettei Aki Ruotsala voi ottaa vastaan toimitusjohtajan tehtävää, häntä saattelevan kohun seurauksena."
        https://yle.fi/uutiset/3-10241830

        Niin jos yritys saa kielteistä julkisuutta, niin joskus on annettava potkut. Kun on maksava yleisö.


      • >Ollaanko siis ihmiskunnan kanssa samassa pisteessä kuin Rooman valtakunnan aikana????

        Oliks niillä tää netti ja some jo siellä? Ai ei vai? No miten vi*ussa me sitten voidaan olla "samassa pisteessä"?

        Kinuskit ja intialaiset ei edes tienneet että mitään Roomaa oli olemassakaan...


      • torre12 kirjoitti:

        Niin jos yritys saa kielteistä julkisuutta, niin joskus on annettava potkut. Kun on maksava yleisö.

        Onneksi vain harva toimihenkilö on niin toope, että puhelee julkisuudessa tavalla joka on jyrkästi hänen työnantajansa edun ja arvojen vastainen.


      • Kuules nyt usko.vainen. Katso ne vanhat ketjut, joissa tätä aihetta käsiteltiin satojen ellei tuhansien viestien verran, ja jos vielä on kysyttävää, sitten kysy siellä. Ketjuhan nousee saman tien kärkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tämä parrakkaan "rouvan" aihe ei liene ihan niitä tärkeimpiä juttuja tässä maailmassa. Eikä koskettele suomalaista yhteiskuntaa ja luterilaisuutta kovinkaan paljon.

        Lopunaikauskovaisille ihmisten jakautuminen tarkasti miehiin ja naisiin on kirjaimellisesti elämän ja kuoleman kysymys. Jos annat tuumaakaan periksi, Jeesus ei ehkä tempaakaan ja tännehän sitten jäät jumalattomien veressä sammakkoa uimaan.


      • En tunne häntä. Mutta Pori Jazz sai kielteistä julkisuutta Ruotsalasta.

        Suomessa taistellaan yleisöstä.


      • Tutustu tapahtuneeseen niin ei tarvitse kysellä typeriä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Onneksi vain harva toimihenkilö on niin toope, että puhelee julkisuudessa tavalla joka on jyrkästi hänen työnantajansa edun ja arvojen vastainen.

        Ei ollut vielä puhunut mitään, kun ei ollut edes aloittanut valitussa tehtävässäkään.
        Viisi vuotta vanhan lehtijutun perusteella ne potkut tuli, kun lehdistö nosti kohun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut vielä puhunut mitään, kun ei ollut edes aloittanut valitussa tehtävässäkään.
        Viisi vuotta vanhan lehtijutun perusteella ne potkut tuli, kun lehdistö nosti kohun.

        Totta, mutta oli mahdollista että saattaisi puhua, koska ihmisillä on taipumus ainakin joskus sanoa mitä ajattelee.

        Jatsareitten kaltaiselle tapahtumalle on elintärkeää olla näyttämättä piirunkaan verran ”sateenkaarivastaiselta”. Suuriin tappioihin johtava ketjurektio voi lähteä liikkeelle kun vähänkin annetaan aihetta. Olisihan se nyt hullua jos organisaatio itse tarjoaisi sen aiheen kultalautasella.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Totta, mutta oli mahdollista että saattaisi puhua, koska ihmisillä on taipumus ainakin joskus sanoa mitä ajattelee.

        Jatsareitten kaltaiselle tapahtumalle on elintärkeää olla näyttämättä piirunkaan verran ”sateenkaarivastaiselta”. Suuriin tappioihin johtava ketjurektio voi lähteä liikkeelle kun vähänkin annetaan aihetta. Olisihan se nyt hullua jos organisaatio itse tarjoaisi sen aiheen kultalautasella.

        Mikä se Ruotsalan synti olikaan? Mitä sanoi väärin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se Ruotsalan synti olikaan? Mitä sanoi väärin?

        Olit aktiivinen asiasta keskusteltaessa, joten kertaapa niistä ketjuista. Ei tämä mikään palvelutalo ole. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se Ruotsalan synti olikaan? Mitä sanoi väärin?

        Ruotsalan tapauksessa hän uskoi ihmistä kun hän kertoi eheytyneensä. Ei siis alkanut väittämään vastaan vaan otti hänet niin kuin nainen sanoi.
        Sai silti potkut tehtävästään, johon oli juuri valittu.
        Niin tai näin se on aina väärin kun uskova toimii tässä homohypetys maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalan tapauksessa hän uskoi ihmistä kun hän kertoi eheytyneensä. Ei siis alkanut väittämään vastaan vaan otti hänet niin kuin nainen sanoi.
        Sai silti potkut tehtävästään, johon oli juuri valittu.
        Niin tai näin se on aina väärin kun uskova toimii tässä homohypetys maailmassa.

        Hullua, että Ruotsalan tapausksessa otettiin todesta se, mitä henkilö sanoi. Ei alettu väittämään vastaan tai muutenkaan nolaamaan asukasta ja siltikin Ruotsala sai potkut.

        Kysymys ei todellakaan ole siitä kunnioitetaanko potilasta tai otetaanko hänet todesta, vaan siitä noudattaako ja edesauttaako työntekijä tai henkilö vallalla olevaa gender-, tai homoideologiaa.


    • Anonyymi

      Halla-aho puhui eilen pyhistä lehmistä eli asioista, joita ei saa kritisoida. Tässä on taas yksi, että miestä on joskus pakko nimitellä naiseksi. Miksi yleensäkään pakottamalla pakottaa lääkäriä kutsumaan miestä rouvaksi, kun hoito onnistuisi muutenkin?

      Systeemi kulttuurimarksisteilla alkaa nyt olla kutakuinkin sama kuin kommunisteilla maissa joissa ovat päässeet valtaan. Uskon, että tästäkin kuviosta tulee samanlainen vääntö kuin kommunismia vastaan. Maailma jaetaan kahtia ja samoin kansakunnat. Nyt vaan on somemaailma välineenä lietsoa vihaa toisiaan vastaan, mikä romuttaa ihmisiä henkisesti sankoin joukoin mikä varmaan on tarkoituskin tällä vauhotuksella.

      • Anonyymi

        Löytyy kohdasta arvokeskustelut.


      • Kuka sen kritisoinnin siis on kieltänyt?

        Kerrohan "anonyymi".


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kuka sen kritisoinnin siis on kieltänyt?

        Kerrohan "anonyymi".

        Katsoitko eilen pj. tentin ja arvokeskustelun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoitko eilen pj. tentin ja arvokeskustelun?

        No kerro nyt kuka sen kritisoinin on kieltänyt.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        No kerro nyt kuka sen kritisoinin on kieltänyt.

        Katsoitko vai et.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoitko vai et.

        Eli kukaan ei siis ole kieltänyt, edelleenkään, sitä kritisoimista.

        Kuten tiedätkin.

        Ja kuten Jussi poikakin tietää.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Eli kukaan ei siis ole kieltänyt, edelleenkään, sitä kritisoimista.

        Kuten tiedätkin.

        Ja kuten Jussi poikakin tietää.

        Etkö tiedä katsoitko vai et ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä katsoitko vai et ?

        Tiedän sen että kukaan ei kiellä kritiosoimasta.

        :-)

        Ja sen tietää Jussipoikakin.


      • Kukaan ei siis kiellä kritisointia, edelleenkään.

        :-)


      • No jos olet katsonut osannet kertoa.

        Ole hyvä vaan.


      • Edelleenkään et siis osaa kertoa yhtään asiaa mitä ei saisi kritisoida.


      • Miksi ihmeessä kun nämäkään ketkä ovat katsoneet eivät osaa kertoa minkä asioiden kritisoiminen on kielletty.


      • Palstalla jo jonkin aikaa kirjoittaneena voin kertoa että kyse ei ole tuosta vaan nimenomaan siitä että väitteen esittäjä (sinä) ei pysty millään tavalla perustelemaan älyvapaata väitettään.

        :-)


      • Hän on kylläkin asialinjalla. Paha jankkaaja on usko.vainen, jolla ei ole muuta halua kuin ilkeillä.


    • Aloituksen "oikean"median luotettavuudesta kertoo paljon se että jopa Kristillidenokraatit kielsivät vaalien alla jakamasta sisäisissä keskusteluissaan "oikean"median juttuja niiden epäluotettavuuden takia.

      :-)

      • Anonyymi

        OM vain jakaa juttua toisesta mediasta. Tehtiinkö sinulle kromosomitutkimus kun synnyit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        OM vain jakaa juttua toisesta mediasta. Tehtiinkö sinulle kromosomitutkimus kun synnyit?

        Kerroin vain esimerkin siitä miten "luotettavaa" Essayah ja kumppanit ko. mediaa pitävät.

        :-)


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kerroin vain esimerkin siitä miten "luotettavaa" Essayah ja kumppanit ko. mediaa pitävät.

        :-)

        Mitä sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Huvittavaa että edes uskovat eivät usko "oikeaan" mediaan.

        :-)


    • Jumalan sanotaan luoneen ihmisen mieheksi ja naiseksi.
      Jos sitten ihmisessä on sekä mies, että nainen, niin eihän se toki väärin ole.
      Riippuu siitä kumpi on voimakkaanpi, kunpi haluaa olla esillä hänessä.

      Tälle on olemassa vastaväite, eli Kristuksessa ei ole miestä, eikä naista. Ei siis ole mies, eikä nainen. Jeesuksena hän oli miespuolinen nuorukainen, joka ei voinut olla naispuolinen, koska kirkkoisät eivät pitäneet naisista.

      Vaikka Kristuksessa ei ole miestä, eikä naista, hänen pitää olla kuitenkin poika, ei tyttö, eikä tyttö-poika.

      Tämä on nyt tämän ajan pulinan aihe, kun ihmetellään maailmaa ja sen ilmenemismuotoja. Toki niitä on ihmetelty jo aikojen alusta asti, kuten kirjoituksista huomaa.

    • Ylläoleva kertoo hienosti sen miten nämä "kristityn lääkärin" puolustajat ovat todella pihalla ihan perusasiostakin liittyen lääketieteeseen ja biologiaan aivan kuten ovat pihalla siitä mikä on uskonnonvapaus tai sananvapaus.

      • Ja kertoo tietysti myös siitä miten helposti Jussipoika saa heitä höynäytettyä uskomaan väitteitään.


      • Anonyymi

        Juu, kyllä se pihalla on kun erottaa miehen naisesta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kyllä se pihalla on kun erottaa miehen naisesta!

        Miten sinä biologisesti tai lääketieteellisesi määrittelet sen kuka on mies tai nainen?

        Kerro toki.


      • Arvasinkin että et osaa kertoa.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Arvasinkin että et osaa kertoa.

        Eikö omat vanhempasikaan?


      • Muistathan taas transdiagnoosin edellytys on ettei mitään kromosomipoikkeamia ole, transdiagnoosi annetaan vain siltä osin terveille ihmisille.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Muistathan taas transdiagnoosin edellytys on ettei mitään kromosomipoikkeamia ole, transdiagnoosi annetaan vain siltä osin terveille ihmisille.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)

        Siinäpä se!


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Muistathan taas transdiagnoosin edellytys on ettei mitään kromosomipoikkeamia ole, transdiagnoosi annetaan vain siltä osin terveille ihmisille.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)

        Näin juuri. Mutta miksi terve ihminen haluaisi olla vastakkaista sukupuolta?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Muistathan taas transdiagnoosin edellytys on ettei mitään kromosomipoikkeamia ole, transdiagnoosi annetaan vain siltä osin terveille ihmisille.

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)

        Tietysti.

        Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä?


      • Anonyymi

        Vaihda välillä kiinnostuksesi aihetta!

        TRÖÖT!


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tietysti.

        Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä?

        Joko vanhempasi kertoivat sinulle mistä sukupuolesi tunnistettiin kun synnyit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda välillä kiinnostuksesi aihetta!

        TRÖÖT!

        Vastasit vahingossa minulle, mutta ymmärsin kyllä, että yritit vastata juuri noilla sanoilla ArtoTTT:lle.

        TIRSK!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Mutta miksi terve ihminen haluaisi olla vastakkaista sukupuolta?

        Me emme voi mitään sille, että emme ole missään nimessä samanlaisia. On niin paljon erilaisuutta.


      • Eipä tuota epäterveeksi ole missään määritelty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Mutta miksi terve ihminen haluaisi olla vastakkaista sukupuolta?

        >Mutta miksi terve ihminen haluaisi olla vastakkaista sukupuolta?

        Eikö tätä tosiaan ole vielä kerrottu tuhanteen kertaan?

        Hän ei _halua_ olla, vaan yleensä haluaisi olla se mikä biologisestikin on. Hän ei vain koskaan ole kokenut olevansa sitä sukupuolta, ja se kokemus on niin voimakas että se haittaa elämistä pahasti. Psykiatrista hoitoa ei tähän kokemukseen ole olemassa, jos se on pysyvä ja vahva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin juuri. Mutta miksi terve ihminen haluaisi olla vastakkaista sukupuolta?

        eipä taida kaikki olla hyvin, jos noin tahtoo.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Tietysti.

        Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä?

        #Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä? #


        No itseasiassa transdiagnoosia ei saisi antaa mielenterveysongelmista kärsiville, tai ainakin niiden pitäisi olla este diagnoosin saamiselle, mutta tästä kohdasta ei ilmeisesti paljon piitata????

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä? #


        No itseasiassa transdiagnoosia ei saisi antaa mielenterveysongelmista kärsiville, tai ainakin niiden pitäisi olla este diagnoosin saamiselle, mutta tästä kohdasta ei ilmeisesti paljon piitata????

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)

        Puhut asioista, joista sinä enkä minä tiedä juuri mitään.

        Mutta sinua kiinnostaa kaikki erikoisuudet.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Et ole vieläkään siis löytänyt tuosta lainauksesta mitään mikä ei pitäisi paikkaansa vai mitä? #


        No itseasiassa transdiagnoosia ei saisi antaa mielenterveysongelmista kärsiville, tai ainakin niiden pitäisi olla este diagnoosin saamiselle, mutta tästä kohdasta ei ilmeisesti paljon piitata????

        "Transsukupuolisuus ei saa olla minkään muun mielenterveyden häiriön oire tai liittyä intersukupuoliseen, geneeettiseen tai kromosomaalisen poikkeamaan"(trasek)

        Eli et edelleenkään löydä tuosta lainauksesta minkä laitoin mitään mikä ei pitäisi paikkaansa kun kommentoit asian sivusta.


    • Anonyymi

      Ihan faktapohjalta...

      Briteillä on käytössä laki, ns. Equality Act, jolla pyritään turvaamaan em. vammaisten, uskovaisten, naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet. Siinä on pykälä häirinnästä (26). Tämä pykälä säätää häirinnäksi käytöksen, jossa joku ihminen asetetaan ominaisuuksiensa takia tilanteeseen, jossa häntä loukataan, vähätellään tai häpäistään hänen ominaisuuksiensa vuoksi. Jo pelkkä ilmaistu aikomus toimia tällä tavalla on rangaistavaa. Laki on siten paljon tiukempi kuin Suomen vastaavat.

      • Ja jostain syystä tämä "kristillinen lääkäri" ei pysty noudattamaan oman kotimaansa lainsäädäntöä.


      • Anonyymi

        On siis brittien lain mukaan "häirintää" jos kaksimetristä parrakasta miestä sanoo mieheksi?'
        Laki on mielisairas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siis brittien lain mukaan "häirintää" jos kaksimetristä parrakasta miestä sanoo mieheksi?'
        Laki on mielisairas.

        "Tämä pykälä säätää häirinnäksi käytöksen, jossa joku ihminen asetetaan ominaisuuksiensa takia tilanteeseen, jossa häntä loukataan, vähätellään tai häpäistään hänen ominaisuuksiensa vuoksi. Jo pelkkä ilmaistu aikomus toimia tällä tavalla on rangaistavaa."

        Tietysti jos brittien lainsäädäntö ei kyseistä "kristillistä lääkäriä" miellytä hän voi muuttaa muualle.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        "Tämä pykälä säätää häirinnäksi käytöksen, jossa joku ihminen asetetaan ominaisuuksiensa takia tilanteeseen, jossa häntä loukataan, vähätellään tai häpäistään hänen ominaisuuksiensa vuoksi. Jo pelkkä ilmaistu aikomus toimia tällä tavalla on rangaistavaa."

        Tietysti jos brittien lainsäädäntö ei kyseistä "kristillistä lääkäriä" miellytä hän voi muuttaa muualle.

        Eiköhän tämä ole ihan poliittinen veto kyseiseltä lääkäriltä ja hänen kristilliseltä tukiryhmältään...Yksinkertainen ratkaisu olisi ollut käyttää raporteissa jotain neutraalia ilmaisua kuten "potilas" tai "asiakas", mutta ilmeisesti tällainenkin myönnytys olisi ollut loukkaus Jumalaa kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä ole ihan poliittinen veto kyseiseltä lääkäriltä ja hänen kristilliseltä tukiryhmältään...Yksinkertainen ratkaisu olisi ollut käyttää raporteissa jotain neutraalia ilmaisua kuten "potilas" tai "asiakas", mutta ilmeisesti tällainenkin myönnytys olisi ollut loukkaus Jumalaa kohtaan.

        Todennäköisesti kyseessä on tarkoituksellisesti aiheutettu tilanne jossa pyrkimyksenä on ollut saada julkisuutta ja marttyyrin asema.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siis brittien lain mukaan "häirintää" jos kaksimetristä parrakasta miestä sanoo mieheksi?'
        Laki on mielisairas.

        >Laki on mielisairas.

        Ei silti pärjää brexitin mielisairaudelle. 😃


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Todennäköisesti kyseessä on tarkoituksellisesti aiheutettu tilanne jossa pyrkimyksenä on ollut saada julkisuutta ja marttyyrin asema.

        Marttyyri on se mies joka väittää olevansa nainen ja loukkaantuu kun muut eivät usko häntä.


      • torre12
        Anonyymi kirjoitti:

        On siis brittien lain mukaan "häirintää" jos kaksimetristä parrakasta miestä sanoo mieheksi?'
        Laki on mielisairas.

        En tiedä laista, mutta ei kannata mennä kaikkea möläyttämään.

        Sellainen on moukkamaista.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Todennäköisesti kyseessä on tarkoituksellisesti aiheutettu tilanne jossa pyrkimyksenä on ollut saada julkisuutta ja marttyyrin asema.

        Joko tiedettiin että tällainen testi on tulossa, tai sitten hoksattiin käyttää sitä jälkikäteen.

        Tai hoksattiin ja hoksattiin – eivät nämä vähemmistöihmisten loukkaamiseen valmiit lääkärit mitään suuren yleisön sympatioita saa, vaan lähinnä esittävät omiaan varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siis brittien lain mukaan "häirintää" jos kaksimetristä parrakasta miestä sanoo mieheksi?'
        Laki on mielisairas.

        "Laki on mielisairas."

        Naisoletettu aviopuolisoni sanoi aikoinaan autoamme mielisairaaksi.


    • Anonyymi

      Onko tämän lääkärin kristillisyys varmasti selvitetty?
      Onko kyseessä oikea kristitty vaiko vain kulttuurikrisu?

      • Anonyymi

        Millä pätevyydellä sinä diagnosoit ihmisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä pätevyydellä sinä diagnosoit ihmisiä?

        Julkkutyrkkyjen diagnosointi on vapaata riistaa, kunhan ei aleta väittää sitä lääketieteelliseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä pätevyydellä sinä diagnosoit ihmisiä?

        Päivi Räsänen on antanut väärän diagnoosin homoseksuaalisista. Ei voi olla enää lääkäri, eikä edes puoluejohtaja.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Päivi Räsänen on antanut väärän diagnoosin homoseksuaalisista. Ei voi olla enää lääkäri, eikä edes puoluejohtaja.

        Laitatko sen diagnoosin myös tähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko sen diagnoosin myös tähän?

        Aina. Psykosomaattinen sairaus. Se ei ole homoseksuaalisia koskeva, vaikka Räsäsen niin luulee.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aina. Psykosomaattinen sairaus. Se ei ole homoseksuaalisia koskeva, vaikka Räsäsen niin luulee.

        Se linkki diagnoosiin, kiitos.


    • Anonyymi

      "kuvitteellisesta potilaasta" eli koko juttu tekaistu?

      • Jospa käyt lukemassa jutun, niin asia selviää.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Jospa käyt lukemassa jutun, niin asia selviää.

        Oliko hän tullut kun häntä pitää kutsua leidiksi?


    • Anonyymi

      Kommenttiosio todistaa ei-kristittyjen valehtelevan!

      Rouva viittaa naimisissa olevaan NAISEEN! Naiseen, ei mieheen!

      Onko Justin Bieber miestesi musta ihminen, jos hän sanoo niin!?

      Sairas maailma! Oikean termin käyttämisestä saa potkun! Missä on sananvapaus? Enää ei ole oikeutta puhua totta vaan edellytetään lääkäreiden valehtelevan!

      Ateistit ovat näitä noitia, jotka tuntuvat valehtelevan! He haluavat naista kutsuttavan mieheksi ja miestä naiseksi! He haluavat alkuräjähdyksen, armomurhan, abortin, oikeuden varastaa, evoluution ja jätettä! Kun laitat jätettä sisään, saat jätettä ulos!

      • Anonyymi

        Näihin ei sananvapaus päde. Lääkäri nimittää siksi mikä papereissa lukee. Suomessahan tätä tilannetta ei tule koska lääkärit ei rouvittele eikä herroittele. Ollaan vaan pelkkiä potilaita ja tuota on kestänyt jo ainakin kymmenen vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näihin ei sananvapaus päde. Lääkäri nimittää siksi mikä papereissa lukee. Suomessahan tätä tilannetta ei tule koska lääkärit ei rouvittele eikä herroittele. Ollaan vaan pelkkiä potilaita ja tuota on kestänyt jo ainakin kymmenen vuotta.

        Miksi miehen pitää väittää olevansa nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näihin ei sananvapaus päde. Lääkäri nimittää siksi mikä papereissa lukee. Suomessahan tätä tilannetta ei tule koska lääkärit ei rouvittele eikä herroittele. Ollaan vaan pelkkiä potilaita ja tuota on kestänyt jo ainakin kymmenen vuotta.

        En muista, että kukaan lääkäri olisi sanonut minua nimenomaan mieheksi.

        Olen ollut potilas.


      • >Onko Justin Bieber miestesi musta ihminen, jos hän sanoo niin!?

        Ei ainakaan minulla ole miehiä ja vaikka olisikin, he tuskin pitäisivät hallussaan mustia ihmisiä. 🤨


    • Anonyymi

      Jos olisin lääkäri, teitittelisin potilasta enkä kutsuisi miksikään. Jos sanelukoneeseen puhuessa tarvitsee yksilöidä potilas, niin käyttäisin tämän henkilöpapereissa olevaa nimeä tai jotain tunnusta (henkilötunnus, sairaalan oma potilastunnus). Silloin on hienotunteinen ja samalla ei tule keneltäkään sanomista siitä, että olisi ruokkinut potilaan harhaisuutta. Siinä ratkaisussa kaikki voittavat.

      • Anonyymi

        Miksi ihmisen nimeä ja sukupuolta ei saisi käyttää?


      • Anonyymi

        Fiksu näkee ratkaisun siellä, missä muut vielä kiistelevät ongelmasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmisen nimeä ja sukupuolta ei saisi käyttää?

        Saa, mutta pitää huomata milloin ei kannata sanoa kaikkea.

        Ei kannata loukata. Se unohtuu monelta uskovalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmisen nimeä ja sukupuolta ei saisi käyttää?

        Miten sinä usko.vainen lääkärinä "käyttäisit potilaan sukupuolta"?


    • Hihhuli sai potkut!

      Kolminkertainen Hurraa-huuto sille!

      Hurraa!! Hurraa!! Hurraa!!

      Hihhulit, jatkakaa itkuanne!

      • Kyllä lääkäri aina töitä saa, kunhan ei tee hengenvaarallisia virheitä. Potilaan lähestymisessä epäonnistuminen ei sentään sellainen ole.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä lääkäri aina töitä saa, kunhan ei tee hengenvaarallisia virheitä. Potilaan lähestymisessä epäonnistuminen ei sentään sellainen ole.

        Aloituksen absurdius on siinä, että lähteenä on helluntailaisten valemedia OM, aloittajana Arto, eikä kenelläkään taida olla edes hajua, että mitä alun perin oikeasti tapahtui.

        Lääkäri sanoi kerran miestä naiseksi/päinvastoin ja sai potkut.
        Jep, "erittäin uskottavaa". Eli täyttä tuubaa.

        Kun aloituksessa ei ole mitään vakavasti otettavaa, niin miksi kommentoida vakavasti eli siitä tuli tuo tyyli.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Aloituksen absurdius on siinä, että lähteenä on helluntailaisten valemedia OM, aloittajana Arto, eikä kenelläkään taida olla edes hajua, että mitä alun perin oikeasti tapahtui.

        Lääkäri sanoi kerran miestä naiseksi/päinvastoin ja sai potkut.
        Jep, "erittäin uskottavaa". Eli täyttä tuubaa.

        Kun aloituksessa ei ole mitään vakavasti otettavaa, niin miksi kommentoida vakavasti eli siitä tuli tuo tyyli.

        Jos vaivautuisit lukemaan kirjoituksen , niin ymmärtäisit aloituksesta enemmän, sen sijaan käytät täällä mieluummin aikasi uskovaisten parjaamiseen.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Jos vaivautuisit lukemaan kirjoituksen , niin ymmärtäisit aloituksesta enemmän, sen sijaan käytät täällä mieluummin aikasi uskovaisten parjaamiseen.

        Niin aloituksessa kerrotaan että henkilö ei suostunut toimimaan työnantajan ohjeiden mukaisesti (yllä kerrottu myös että se miten hän kerto tulevansa toimimaan olisi ollut ko. valtion lakien vastaista) ja ei sen takia voinut jatkaa työpaikassaan. Lisäksi ko. henkilö sekoitti työtehtävien hoitoon uskontonsa joka ei millään tavalla liittynyt hänen työtehtäviinsä.

        Miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt saada jatkaa työpaikassaan?

        Kerrotko Artoseni ihan perustellusti miksi.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Jos vaivautuisit lukemaan kirjoituksen , niin ymmärtäisit aloituksesta enemmän, sen sijaan käytät täällä mieluummin aikasi uskovaisten parjaamiseen.

        Valitettavasti te äärikonservatiivit eli esim. OM ja sinä ette erota totta tarusta ja faktaa omasta mielikuvituksesta, kun te teette noita höpöjuttujanne.

        Eli jos lukee kirjoittamanne sadun alusta loppuun, eikä siinä ole välttämättä toden sanaa seassa, niin mitä ihmeen hyötyä siitä lukemisesta minulle olisi.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Niin aloituksessa kerrotaan että henkilö ei suostunut toimimaan työnantajan ohjeiden mukaisesti (yllä kerrottu myös että se miten hän kerto tulevansa toimimaan olisi ollut ko. valtion lakien vastaista) ja ei sen takia voinut jatkaa työpaikassaan. Lisäksi ko. henkilö sekoitti työtehtävien hoitoon uskontonsa joka ei millään tavalla liittynyt hänen työtehtäviinsä.

        Miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt saada jatkaa työpaikassaan?

        Kerrotko Artoseni ihan perustellusti miksi.

        Arton uskontoverit tarjoili meille aiemmin todisteeksi videota Massachusetts'sta. Siinä setä rynkytti koulun ovea niin kauan, että poliisi tuli ja korjasi talteen. Siellä kun ei mennä kouluun kuin kauppaan, kuten meillä.

        Useampi samantasoinen todiste oli koottu yhteen videonpätkään ja palstan uskikset esitteli sitä meille kuin jotain pyhäinjäännöstä. Eikä ne taida ymmärtää vieläkään, miksi me muut emme ällistyneet ja vakuuttuneet siitä videosta.

        nyt joku samanlainen marrttyyri on hankkiutunut hankaluuksiin ja saanut potkut. Mitä tapahtui?
        Oliko lääkärillä mahdollisuus palata entiseen?
        Vetikö lääkäri homman tarkoituksella niin kireäksi, että päädyttiin lopettamaan työsuhde?
        Oliko lääkärin uusi työpaikka jo katsottu ja sovittu?
        Oliko kyse harkitusti järjestetystä provokaatiosta?
        Seuraako tästä oikeusjuttu ja miljoonien korvausvaatimukset?

        Saavuttiko hihhulit tässä sen mitä he tästä hakivat, Arto saa vastata.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Arton uskontoverit tarjoili meille aiemmin todisteeksi videota Massachusetts'sta. Siinä setä rynkytti koulun ovea niin kauan, että poliisi tuli ja korjasi talteen. Siellä kun ei mennä kouluun kuin kauppaan, kuten meillä.

        Useampi samantasoinen todiste oli koottu yhteen videonpätkään ja palstan uskikset esitteli sitä meille kuin jotain pyhäinjäännöstä. Eikä ne taida ymmärtää vieläkään, miksi me muut emme ällistyneet ja vakuuttuneet siitä videosta.

        nyt joku samanlainen marrttyyri on hankkiutunut hankaluuksiin ja saanut potkut. Mitä tapahtui?
        Oliko lääkärillä mahdollisuus palata entiseen?
        Vetikö lääkäri homman tarkoituksella niin kireäksi, että päädyttiin lopettamaan työsuhde?
        Oliko lääkärin uusi työpaikka jo katsottu ja sovittu?
        Oliko kyse harkitusti järjestetystä provokaatiosta?
        Seuraako tästä oikeusjuttu ja miljoonien korvausvaatimukset?

        Saavuttiko hihhulit tässä sen mitä he tästä hakivat, Arto saa vastata.

        Varsin outoa olisi jos kyseessä on ammattiinsa pätevä henkilö eikä hän olisi etukäteen tiennyt millaisia vaatimuksia ko. työtehtävään liittyy.

        Tosin se että henkilö sekoittaa oman uskontonsa työtehtävänsä (johon uskonto ei liitty millään tavalla) hoitamiseen saattaa kertoa siitä että ko. henkilö ei ole ammatillisesti pätevä.


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Valitettavasti te äärikonservatiivit eli esim. OM ja sinä ette erota totta tarusta ja faktaa omasta mielikuvituksesta, kun te teette noita höpöjuttujanne.

        Eli jos lukee kirjoittamanne sadun alusta loppuun, eikä siinä ole välttämättä toden sanaa seassa, niin mitä ihmeen hyötyä siitä lukemisesta minulle olisi.

        Kyllä se olet sinä, joka et erota faktaa omasta mielikuvituksesta, kun juttusi on enimmäkseen omaa tajunnanvirtaasi ja olkiukkoja.

        Kuten aina, niin nytkin oli OM laittanut lähteensä. Asiasta uutisoivat muun muassa Telegraph, BBC, Independent, Metro, Voice Of Europe ja Christian Concern.

        - mä oon mikä en ole


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se olet sinä, joka et erota faktaa omasta mielikuvituksesta, kun juttusi on enimmäkseen omaa tajunnanvirtaasi ja olkiukkoja.

        Kuten aina, niin nytkin oli OM laittanut lähteensä. Asiasta uutisoivat muun muassa Telegraph, BBC, Independent, Metro, Voice Of Europe ja Christian Concern.

        - mä oon mikä en ole

        Teidän fundisten jutut kuitataan sanalla: Höpsis!


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Varsin outoa olisi jos kyseessä on ammattiinsa pätevä henkilö eikä hän olisi etukäteen tiennyt millaisia vaatimuksia ko. työtehtävään liittyy.

        Tosin se että henkilö sekoittaa oman uskontonsa työtehtävänsä (johon uskonto ei liitty millään tavalla) hoitamiseen saattaa kertoa siitä että ko. henkilö ei ole ammatillisesti pätevä.

        Näiden ihmisten helvetinpelko on jotain sellaista mitä me normaalit emme täysin voi ymmärtää. He oikeasti kuvittelevat olevansa vaarassa joutua grilliin, jos jollain tavalla suututtavat jumalansa. Vastaavasti Jumalan vaatimusten pikkutarkka noudattaminen parantaa mahdollisuuksia päästä Jeesuksen häihin veisaamaan.

        Nämä ihmiset uskovat olevansa taivaallisen suurennuslasin alla joka minuutti, ja heille Jeesuksen laiskalle evankelioinnille langettama säätelee koko elämää ja onkin hänen tärkein käskynsä. Monelle on mahdotonta – ja valtava kuolemanjälkeinen riski – olla edustamatta uskoaan myös työtehtävissään. Työnantajan reaktio on sittenkin aina paljon vähäisempi juttu kuin Jumalan viha.

        Myös oman oikeassa olemisen (eli "Raamatun arvovallan") puolustaminen vahingon jo tapahduttua on monesti tärkeää, kuten tästä keissistä näemme. Aki Ruotsala sentään ymmärsi aika pian sulkea tapauksensa omalta osaltaan ja katsoa uusia uravaihtoehtoja eli oli sikäli johtaja-ainesta. Tästä ketjumme marttyyrista taas ei koskaan tule minkään tason vastaavaa lääkäriä ellei sitten jollekin kristilliselle klinikalle, profetoin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Näiden ihmisten helvetinpelko on jotain sellaista mitä me normaalit emme täysin voi ymmärtää. He oikeasti kuvittelevat olevansa vaarassa joutua grilliin, jos jollain tavalla suututtavat jumalansa. Vastaavasti Jumalan vaatimusten pikkutarkka noudattaminen parantaa mahdollisuuksia päästä Jeesuksen häihin veisaamaan.

        Nämä ihmiset uskovat olevansa taivaallisen suurennuslasin alla joka minuutti, ja heille Jeesuksen laiskalle evankelioinnille langettama säätelee koko elämää ja onkin hänen tärkein käskynsä. Monelle on mahdotonta – ja valtava kuolemanjälkeinen riski – olla edustamatta uskoaan myös työtehtävissään. Työnantajan reaktio on sittenkin aina paljon vähäisempi juttu kuin Jumalan viha.

        Myös oman oikeassa olemisen (eli "Raamatun arvovallan") puolustaminen vahingon jo tapahduttua on monesti tärkeää, kuten tästä keissistä näemme. Aki Ruotsala sentään ymmärsi aika pian sulkea tapauksensa omalta osaltaan ja katsoa uusia uravaihtoehtoja eli oli sikäli johtaja-ainesta. Tästä ketjumme marttyyrista taas ei koskaan tule minkään tason vastaavaa lääkäriä ellei sitten jollekin kristilliselle klinikalle, profetoin.

        heille Jeesuksen laiskalle evankelioinnille langettama säätelee koko elämää
        po.
        heille Jeesuksen laiskalle evankelioinnille langettama tuomio säätelee koko elämää


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Teidän fundisten jutut kuitataan sanalla: Höpsis!

        Eli totuus tyrmäsi taas ateistin höpötykset.

        - mä oon mikä en ole


      • Anonyymi

        No saihan parrakas mies tahtonsa läpi, mutta, minulta meni hieman ohitse se, miksi hän alunperin oli lääkäriin tullut.
        Tuskin pelkästään sen vuoksi, että häntä kutsuttaisiin naiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No saihan parrakas mies tahtonsa läpi, mutta, minulta meni hieman ohitse se, miksi hän alunperin oli lääkäriin tullut.
        Tuskin pelkästään sen vuoksi, että häntä kutsuttaisiin naiseksi.

        Alun perin kukaan ei edes mennyt lääkäriin, mutta sekin selviää aloituksen OM-helluntaiuutisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alun perin kukaan ei edes mennyt lääkäriin, mutta sekin selviää aloituksen OM-helluntaiuutisista.

        Ateistiuutisissa selviää, että kukaan ei ole koskaan käynytkään missään lääkärissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No saihan parrakas mies tahtonsa läpi, mutta, minulta meni hieman ohitse se, miksi hän alunperin oli lääkäriin tullut.
        Tuskin pelkästään sen vuoksi, että häntä kutsuttaisiin naiseksi.

        >No saihan parrakas mies tahtonsa läpi, mutta, minulta meni hieman ohitse se, miksi hän alunperin oli lääkäriin tullut.

        Saiko? Yleensä ensihoidon potilaiden ajatuksissa ei liiku hoitavan lääkärin persoona ja työura vaan vain se oma, usein vakava tilanne. Lisäksi kyseessä oli hypoteettinen tapaus.


    • Anonyymi

      Huolestuttaa Artsi tuo sun loputon kiinnostus seksiaiheeseen. Onko tuo enää kristillistä? 💗💗💗

      • Anonyymi

        Ei, ei se todellakaan ole.


    • Ennen helvetti jäätyy, kuin Arto ja muut homouskovat luopuu homokammostaan.

      • Juu, olisi todella kammottavaa joutua jonkun homon lääppimäksi 😱


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, olisi todella kammottavaa joutua jonkun homon lääppimäksi 😱

        Sama täällä. Tosin en kammoksu, mutta en pidä lääppimisestä.


    • Anonyymi

      Onkohan tämä qwertyilijä ( hahahah kertoopaljon) aina tuntenut epävarmuutta kumpaan vessaan mennä!

      aivankuin olisi sellainen väreily ilmassa.

      • Anonyymi

        Asian ytimessä olet......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asian ytimessä olet......

        Usko.vainen on onnellinen, kun on vihdoinkin löytänyt uuden hengenheimolaisen. 😘

        Eikä tämä klonkku varmasti tule paljastumaan sivistyneeksi liberaaliksi kuten moni aiempi, sen voin jo tässä kohtaa luvata muutaman viestin perusteella. Onneen on siis aihetta.


    • Matt:12:35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

    • >"lääkäristä, jonka sanan- ja uskonnonvapaus evättiin ja hänet luokiteltiin "sopimattomaksi" työskentelemään alalla hänen kristillisen vakaumuksensa vuoksi."

      Näin ei tapahtunut, tämä on tyypillinen OM-valhe. Perusteena oli käyttäytyminen lääkärinä.

      "Jos sinulla on potilaana parimetrinen parrakas mies, joka sanoo haluavansa häntä puhuteltavan 'hän' (she) ja 'rouva', tekisitkö sen?”

      En ymmärrä tätä esimerkkiä. Selvästi parrakkaita ihmisiä, jotka kokevat itsensä naiseksi ja ovat psyykkisesti terveen kirjoissa, on tuskin koko Englannissa paria kolmea enempää. Parranajovehkeet on näet keksitty jo kauan sitten, eikä naiseksi identifioituva tietenkään halua pitää partaa.

    • ketäon väärä porno mini

      • Vai tuota se fensyklidiinin väärinkäyttö teettää.


    • Anonyymi

      Pitäisikö lääkärin tai kenentahansa muun kutsua minua jumalaksi jos vaan olen päättänyt että en ole ihminen ja minulla ei ole sukupuolta. Lääkärin pitäisi pystyä työssään puhumaan totta ilman että saa potkuja. Siitäkin huolimatta että jollekkin olisi tehty sukupuolen "korjaus" leikkaus se ei muuta sukupuolta ja hormooni toimintaa ja lääkärin pitäisi pystyä hoitamaan miehiä miehinä ja naisia naisina. Herätkää nyt hyvät ihmiset.

      • Anonyymi

        Silmiä avaava kommentti! Kuinka pitkälle tämä "sukupuoli on subjektiivinen kokemus eikä objektiivinen tosiasia" leikki saa mennä? Esimerkiksi voiko potilaalle myös määrätä jonkin lääkeannostuksen tämän kuvitellun sukupuolen perusteella? Jos potilas saa liian suuren annostuksen ja siksi kuolee yliannostukseen tai liian vähän eikä lääke auta ja tapahtuu jotain... saako potilasturvallisuus vaarantua? Ja jos sukupuoli on ns. musta tuntuu asia, niin millä perusteella se koskee vain sukupuolta? Saako/pitääkö esim. sairaalloisen laihalle antaa rasvaimuja jos hän kokee olevansa lihava? Näihin olisi kiva saada vastaus... muuten, jos koen olevani usa:n presidentti, minulla lienee sen perusteella oikeus saada ydinaseiden laukaisukoodit. :)


    • En oikein tiedä mikä on oikea ratkaisu tuossa. Meillähän on esimerkkejä vastaavista (hieman raakemmista) tapauksissa historiassa. Giordano Bruno esimerkiksi poltettiin elävältä koska hän ei halunnut sanoa että aurinko kiertää maata, koska hän uskoi että maa kiertää aurinkoa.

      Galileo myöhemmin teki saman väitteen, mutta käytti eri strategiaa, ja hän sanoi mitä sekopäät kirkossa halusi että hänen piti sanoa, eli hän sanoi että maa on liikkumaton. Hän ajatteli että totuus on kuitenkin totuus, riippumatta mitä sanon, ja totuus voittaa lopulta. Raamatustakin opitaan että että totuus ei pala tulessakaan, ja niin ei myöskään Giordano Brunon totuus palanut, vaikka hän itse paloi totuudelle.

      Varmaan itse käyttäisin Galileon strategiaa. Toisaalta jotkut meinaavat että ongelma Neuvostoliitossa oli juuri se että ihmiset ei enää uskaltanu sanoa totuutta, ja ihmiset sensuroi itsensä. Mutta minkä sille voi jos totuuden sanomisesta tulee vakavia seurauksia? Jotkut ihmiset on valmiita uhraamaan itsensä totuuden puolesta.

      • "Mutta minkä sille voi jos totuuden sanomisesta tulee vakavia seurauksia? "

        On miettittävä vähän sitäkin, miten minkin totuuden ilmaisee.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Mutta minkä sille voi jos totuuden sanomisesta tulee vakavia seurauksia? "

        On miettittävä vähän sitäkin, miten minkin totuuden ilmaisee.

        Ok. Miten Giordano Brunon olisi pitänyt ilmaista se totuus että maapallo kiertää aurinkoa, niin että häntä ei olisi poltettu?


      • Trexnonar kirjoitti:

        Ok. Miten Giordano Brunon olisi pitänyt ilmaista se totuus että maapallo kiertää aurinkoa, niin että häntä ei olisi poltettu?

        Bruno ei tainnut elää demokraattisessa oikeusvaltiossa, joten vertaus on hoopo.


      • Trexnonar kirjoitti:

        Ok. Miten Giordano Brunon olisi pitänyt ilmaista se totuus että maapallo kiertää aurinkoa, niin että häntä ei olisi poltettu?

        Itse tosin annoit hyvän esimerkin Galileosta.


      • mummomuori kirjoitti:

        Itse tosin annoit hyvän esimerkin Galileosta.

        Ahaa, sun mielestä totuus pitää siis kieltää, jos se uhkaa meidän elämää. Joo, itsekin tykkään että se on järkevä vaihtoehto. Mutta monet Kristityt on sitä mieltä että Totuutta ei koskaan pitäisi kieltää, koska Totuus on Jeesus, ja siksi Kristityt ainakin ennen vanhaan jopa meni Colosseumiin leijonien tapettavaksi, mielummin kuin että ne kieltäisi Jeesuksen.

        Ongelma totuuden kieltämisessä on että vaikka siitä voi itselle olla hyötyä, ihmiskunta voi mahdollisesti sitten pudota alemmaksi ja alemmaksi valheisiin ja kurjuuteen, koska kukaan ei enää uskalla sanoa totuutta.


    • ”Kieltäytyi käyttämästä väärää pronominia kuvitteellisesta potilaasta.”
      ”…hänen sopimuksensa purettiin, koska hän kieltäytyi käyttämästä transsukupuolisia pronomineja."

      Suomessa sitten käytämmekin ilmeisesti aina noita ”transsukupuolisia pronomineja”?
      Onneksi suomessa ei enää rouvitellakaan. Kutsutaan nimellä, kuten pitääkin. Tosin vielä jotkut osaavat vanhan teitittely muodon, joka ei ole lainkaan hullumpi tapa.

      Tämä tapaus tuntuu jotenkin siltä, että jälleen kerran on väännelty totuutta? Ei sitä löydy kuin noista valhemedioiksi luokitelluista, joiden lähteitä kannattaa tarkastella kriittisesti – jos niitä ylipäätään on.

      ”…ei ole tarpeeksi hyvä syy sensuroida käsityksiäni ja pakottaa minua toimimaan omantuntoni vastaisesti...”

      Jokaisella palveluammatissa olevalla lienee aina jonkinlainen maailmankuva. Se miten paljon se saa näkyä ja vaikuttaa työhön, onkin kokonaan toinen juttu. Jos tällä henkilöllä on ollut vakaumus, jossa katsotaan. että sukupuoli ei ole muutettavissa, tai jos syntyy epäselvä tilanne, vauva leikataan pikimmiten haluttuun sukupuoleen.

      Jos ajatellaan, että uskonnollinen vakaumus saa näkyä noin paljon työssä, se tulee silloin sallia ihan kaikille. Niin muille uskonnoille kuin vakaumuksille. Siitä se soppa syntyisi, kun ei ikinä tietäisi millaisen kohtelun tulee samaan?

      • >Tosin vielä jotkut osaavat vanhan teitittelymuodon, joka ei ole lainkaan hullumpi tapa.

        Kaverini on valokuvaaja. Hän kertoi, että kun hän menee kenen tahansa lääkärin vastaanotolle, lääkäri yleensä teitittelee. Kun taas kuka tahansa lääkäri tulee valokuvaajan vastaanotolle, hän sinuttelee. 😀


      • >Siitä se soppa syntyisi, kun ei ikinä tietäisi millaisen kohtelun tulee saamaan?

        Siksi ainoa ratkaisu onkin, että töissä ei millään tavalla esitellä omaa uskontoa tai ideologiaa, ei ainakaan jos se voi vaikuttaa työn laatuun heikentävästi.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Siitä se soppa syntyisi, kun ei ikinä tietäisi millaisen kohtelun tulee saamaan?

        Siksi ainoa ratkaisu onkin, että töissä ei millään tavalla esitellä omaa uskontoa tai ideologiaa, ei ainakaan jos se voi vaikuttaa työn laatuun heikentävästi.

        Juuri näin. Muuten eläisimme melkoisen anarkistisessa maailmassa, jossa jokainen käyttäytyisi miten huvittaa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Juuri näin. Muuten eläisimme melkoisen anarkistisessa maailmassa, jossa jokainen käyttäytyisi miten huvittaa.

        Eikö se ole anarkiaa jos mies vaatii, että häntä kohdellaan naisena?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole anarkiaa jos mies vaatii, että häntä kohdellaan naisena?

        Sinulla usko.vainen on paljon opittavaa yhä vain. Tietenkään tätä ei voi ihmetellä, kun tiedämme miten ja mistä "tietosi" hankit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole anarkiaa jos mies vaatii, että häntä kohdellaan naisena?

        Yhtälailla kuin se, että sinua pitää kohdella jotenkin erityisesti uskovana.


    • Eikö tälläinen yksittäinen tapaus maailmalta ole vähän lapsellinen juttu käsiteltäväksi suomalaisessa luterilaisuus-keskustelussa? Vaikka se sivuaakin kristinuskoa.

      • Arhien mielestä aihe on hyvin tärkeä, vaikka se koskee vain mikroskooppista osuutta ihmisistä (naiseksi identifioituvako muka pitäisi partaa?) eikä suomalaisia – kielestämme johtuen – oikeastaan lainkaan.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Arhien mielestä aihe on hyvin tärkeä, vaikka se koskee vain mikroskooppista osuutta ihmisistä (naiseksi identifioituvako muka pitäisi partaa?) eikä suomalaisia – kielestämme johtuen – oikeastaan lainkaan.

        ArtoTTT on tässä asiassa sortunut turhan pieneen aiheeseen. Luulis hänellä olevan muitakin juttuja.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Arhien mielestä aihe on hyvin tärkeä, vaikka se koskee vain mikroskooppista osuutta ihmisistä (naiseksi identifioituvako muka pitäisi partaa?) eikä suomalaisia – kielestämme johtuen – oikeastaan lainkaan.

        Ei se lainkaan ole pieni aihe, että koko yhteiskunta äkillisesti alkaa sokeasti uskomaan tällaiseen tuontitavaraa olevaan gender filosofiaan.


      • >> Eikö tälläinen yksittäinen tapaus maailmalta ole vähän lapsellinen juttu käsiteltäväksi suomalaisessa luterilaisuus-keskustelussa? <<

        Arto löysi itselleen mieleisen jutun OM:stä, tuosta helluntailaisen Rahkosen ylläpitämästä meediasta. Kyseinen meedia etsii täikammalla haravoiden kaiken, mikä tukee heidän islam- ja homovihamielistä kantaansa.

        Se, että OMssä tähtijuttuna on yksi potkut saanut lääkäri toisesta maasta kertoo sen, ettei fundamentalisteille mieluisia kauhukertomuksia kristittyjen vainosta löydy lähempää, eikä niitä löydy oikein mistään länsimaista.


      • Kyllä, viha homoja kohtaan on sammumaton niinkuin "vääräuskoisiakin" kohtaan.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Kyllä, viha homoja kohtaan on sammumaton niinkuin "vääräuskoisiakin" kohtaan.

        Kukaan ei vihaa homoja vaan säälii.......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vihaa homoja vaan säälii.......

        Ei kukaan vihaa aitouskoviakaan, vaan säälii. Ei toki niitä jotka keräävät rahat, vaan maksajia.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Ei se lainkaan ole pieni aihe, että koko yhteiskunta äkillisesti alkaa sokeasti uskomaan tällaiseen tuontitavaraa olevaan gender filosofiaan.

        Ei ole sen paremmin äkillisyyttä kuin sokeaa uskoakaan. Jälkimmäistä löydät heti omasta peilistäsi runsain määrin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei kukaan vihaa aitouskoviakaan, vaan säälii. Ei toki niitä jotka keräävät rahat, vaan maksajia.

        Ei kukaan sinulta varmaan ole pyytänyt yhtään motään joten älä nillitä ja tee itsestäsi tärkeää.


      • Anonyymi

        motään = mitään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan sinulta varmaan ole pyytänyt yhtään motään joten älä nillitä ja tee itsestäsi tärkeää.

        No aina kun menen Patmoksen sivuille, tulee jatkuvasti vastaan kehotus LAHJOITA. Jos tuo ei ole pyytämistä, niin mitä se sitten on, usko.vainen? Käskemistäkö?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No aina kun menen Patmoksen sivuille, tulee jatkuvasti vastaan kehotus LAHJOITA. Jos tuo ei ole pyytämistä, niin mitä se sitten on, usko.vainen? Käskemistäkö?

        Älä mene sinne, äläkä mihinkään muuallekaan netissä jos kuvittelet, että sinulta pyydetään rahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene sinne, äläkä mihinkään muuallekaan netissä jos kuvittelet, että sinulta pyydetään rahaa.

        Kerro siis, mitä se teksti tarkoittaa, ellei rahan pyytämistä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kerro siis, mitä se teksti tarkoittaa, ellei rahan pyytämistä.

        Sitä, että sinun ei tarvitse antaa yhtään mitään yhtään mihinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, että sinun ei tarvitse antaa yhtään mitään yhtään mihinkään.

        No sittenhän se voidaan poistaa sieltä asap. 😃


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No sittenhän se voidaan poistaa sieltä asap. 😃

        Pysy sinä sieltä pois asap! Ei Patmos sinun pillisi mukaan tanssi. Sinulla on varmaan nurkat täynnä tavaraa kun ostat kaiken mitä tälläkin palstalla manostetaan.


    • Anonyymi

      Kun kummallakin niin lääkärillä kuin tällä potilaalla on lain suomia oikeuksia, mikä sen määrittelee kumman oikeus antaa suuremman oikeuden, niin että toisen oikeus on väistyttävä??

      • Anonyymi

        Valhe oli tärkeämpi kuin totuus.


      • Lääkärillähän ei ole oikeuksia yli potilaan tahdon, jos potilas kykenee tahtonsa ilmaisemaan ja on järjissään. Vastaus on siis päivänselvä. Ja kysymyksen premissit pielessä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lääkärillähän ei ole oikeuksia yli potilaan tahdon, jos potilas kykenee tahtonsa ilmaisemaan ja on järjissään. Vastaus on siis päivänselvä. Ja kysymyksen premissit pielessä.

        Sekö on potilaan oikeus että häntä tutkitaan naisena vaikka hän olisi mies, eiköhän lääkärien ammattiin kuulu tosiasioiden toteaminen.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Sekö on potilaan oikeus että häntä tutkitaan naisena vaikka hän olisi mies, eiköhän lääkärien ammattiin kuulu tosiasioiden toteaminen.

        Siis _puhutellaan_ naisena tässä hieman kömpelösti keksityssä esimerkissä.

        Koeta nyt saada paksuun kaaliisi, että ihminen on kokonaisuus ja parhaiden hoitotulosten saamiseksi potilaan on voitava luottaa lääkäriin. Lääkäri ei voi tietää, paljonko transpotilas on – esimerkiksi sinunlaistesi Oikean Totuuden Haltijoiden vuoksi – joutunut kärsimään ennen lääkärin kohtaamista; todennäköisestihän on joutunut. Siksi niinkin pieni asia kuin pronominin valinta voi olla hyvinkin ratkaiseva. Lääkärillähän on velvollisuus hoitaa potilasta parhaan taitonsa mukaan eikä vähän sinne päin, ja siihen taitoon todellakin kuuluu myös kunnioittava puhuttelu.

        Uskomustensa sotkeminen palvelutyöhön etenkin asiakkaan tahdon vastaisesti on tietysti aina ammattitaidottomuutta. En nyt ihan äkkiä keksi, missä maallisessa työssä sellainen sallittaisiin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Siis _puhutellaan_ naisena tässä hieman kömpelösti keksityssä esimerkissä.

        Koeta nyt saada paksuun kaaliisi, että ihminen on kokonaisuus ja parhaiden hoitotulosten saamiseksi potilaan on voitava luottaa lääkäriin. Lääkäri ei voi tietää, paljonko transpotilas on – esimerkiksi sinunlaistesi Oikean Totuuden Haltijoiden vuoksi – joutunut kärsimään ennen lääkärin kohtaamista; todennäköisestihän on joutunut. Siksi niinkin pieni asia kuin pronominin valinta voi olla hyvinkin ratkaiseva. Lääkärillähän on velvollisuus hoitaa potilasta parhaan taitonsa mukaan eikä vähän sinne päin, ja siihen taitoon todellakin kuuluu myös kunnioittava puhuttelu.

        Uskomustensa sotkeminen palvelutyöhön etenkin asiakkaan tahdon vastaisesti on tietysti aina ammattitaidottomuutta. En nyt ihan äkkiä keksi, missä maallisessa työssä sellainen sallittaisiin.

        Eikö se jos mikä ole uskomusta, että mies väittää olevansa nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se jos mikä ole uskomusta, että mies väittää olevansa nainen.

        Se on hänen asiansa. Hän on joka tapauksessa tapahtuman maksaja ja päähenkilö joko suoraan tai (osin) verotuksen kautta maasta riippuen. Kärjistäen sanottuna potilas on kuningas ja lääkäri hänen palvelijansa toimenkuvansa rajoissa.

        Muistaakseni Raamatun mukaan on oikein, että kuningas katkaisee kelvottoman palvelijansa kaulan. Tällaista konkretiaa en kuitenkaan itse ehdottaisi.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Se on hänen asiansa. Hän on joka tapauksessa tapahtuman maksaja ja päähenkilö joko suoraan tai (osin) verotuksen kautta maasta riippuen. Kärjistäen sanottuna potilas on kuningas ja lääkäri hänen palvelijansa toimenkuvansa rajoissa.

        Muistaakseni Raamatun mukaan on oikein, että kuningas katkaisee kelvottoman palvelijansa kaulan. Tällaista konkretiaa en kuitenkaan itse ehdottaisi.

        Ihan samalla tavalla sitten kaikki uskomukset ovat jokaisen omia asioita. Älä sinä niistä vaivaa näe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla sitten kaikki uskomukset ovat jokaisen omia asioita. Älä sinä niistä vaivaa näe.

        Hehe. Taidat olla jo kaiken avun ulkopuolella, kun ymmärrys on näköjään rautanaulan tasoa. 😀


    • Anonyymi

      Kristitylle lääkärille on ylitsepääsemättömän vaikeaa kohdella muita niin kuin itse haluaisi tulla kohdelluksi. Hyvä! Osoittaa millaista tekopyhyyttä on olemassa.

      • Anonyymi

        Ei tämä lääkärimies halua, että häntä sanottaisiin naiseksi.


      • Anonyymi

        Munille meni yrityksesi.....


      • Aitouskovaiset eivät todellakaan tykkää yhtään siitä että heitä puhutellaan epäkunnioittavasti – sehän on vainoa! Heillä itsellään ei silti ole mitään estoja käyttäytyä siten toisia kohtaan. Ei etenkään niitä, joita he pitävät itseään alempina, kuten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt.


    • Anonyymi

      Kuin sadussa keisarin uudet vaatteet. Kaikki kehui keisarin vaatteita, vaikka keisari oli alasti. Nyt kaikkien pitäisi sanoa herraa rouvaksi, vaikka kaikki tietää, että herra on mies. Kai sillä hienotunteisuudellakin on rajansa. Miksi pitäisi valehdella jos se on vastoin henkilön vakaumusta.

      • Mikä kumma ihmisten päät on sekoittanut 🤔❓


      • >Miksi pitäisi valehdella jos se on vastoin henkilön vakaumusta.

        Voi hyvänen aika. Montako kertaa tämä pitää tässä ketjussa selittää? Lääkäri ei saa palkkaa uskonnollisen vakaumuksensa julistamisesta vaan potilaan palvelemisesta ja hoitamisesta parhaan kykynsä mukaan, mihin kuuluu olennaisena osana se, että hän ei tee ainakaan tarkoituksellisesti mitään mikä vahingoittaisi potilaan luottamusta lääkäriin.

        Ymmärrän, että saarnaamisasenteella elämäänsä elävä oikeassaolija ei lähtökohtaisesti kunnioita kuin lahkonsa toisia uskovaisia, mutta ennalta-arvaamattomia potilaita saavan yleislääkärin hommassa se asenne nyt vain pitää panna syrjään tai vaihtaa virastoa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä kumma ihmisten päät on sekoittanut 🤔❓

        Sinulla se on ainakin uskonyhteisösi.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miksi pitäisi valehdella jos se on vastoin henkilön vakaumusta.

        Voi hyvänen aika. Montako kertaa tämä pitää tässä ketjussa selittää? Lääkäri ei saa palkkaa uskonnollisen vakaumuksensa julistamisesta vaan potilaan palvelemisesta ja hoitamisesta parhaan kykynsä mukaan, mihin kuuluu olennaisena osana se, että hän ei tee ainakaan tarkoituksellisesti mitään mikä vahingoittaisi potilaan luottamusta lääkäriin.

        Ymmärrän, että saarnaamisasenteella elämäänsä elävä oikeassaolija ei lähtökohtaisesti kunnioita kuin lahkonsa toisia uskovaisia, mutta ennalta-arvaamattomia potilaita saavan yleislääkärin hommassa se asenne nyt vain pitää panna syrjään tai vaihtaa virastoa.

        Sinulla se paremminkin on asennevamma uskovia kohtaan. Tämä on hyvä tietää, uskovat ei mielelöään ala valehtelemaan ihmiselle, oli tilanne mikä hyvänsä. Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla se paremminkin on asennevamma uskovia kohtaan. Tämä on hyvä tietää, uskovat ei mielelöään ala valehtelemaan ihmiselle, oli tilanne mikä hyvänsä. Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.

        >Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.

        Mikä tässä siis on ongelma? Lääkäri sai siis pitää sielunsa, koska se oli hänelle virkaa, ammattiosaamista ja potilaslähimmäisen kunnioittamista tärkeämpi. Elämä on valintoja meillä kaikilla.

        "Meillä kaikilla on omat ongelmamme", kuten Susanna Koski viisaasti totesi ja putosi.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.

        Mikä tässä siis on ongelma? Lääkäri sai siis pitää sielunsa, koska se oli hänelle virkaa, ammattiosaamista ja potilaslähimmäisen kunnioittamista tärkeämpi. Elämä on valintoja meillä kaikilla.

        "Meillä kaikilla on omat ongelmamme", kuten Susanna Koski viisaasti totesi ja putosi.

        Tuskinpa hän sillä kuitenkaan potilasturvallisuutta vaaransi. Sehän se kuitenkin lienee tärkeintä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa hän sillä kuitenkaan potilasturvallisuutta vaaransi. Sehän se kuitenkin lienee tärkeintä.

        Jos lääkäri tahallaan ja ilman perusteltua syytä vaarantaa potilasturvallisuuden, häneltä yleensä otetaan oikeudet pois. Tässä tuli vain potkut, eikä oikeutta harjoittaa ammattiaan vaikka yksityispraktiikan merkeissä rajoitettu mitenkään.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.

        Mikä tässä siis on ongelma? Lääkäri sai siis pitää sielunsa, koska se oli hänelle virkaa, ammattiosaamista ja potilaslähimmäisen kunnioittamista tärkeämpi. Elämä on valintoja meillä kaikilla.

        "Meillä kaikilla on omat ongelmamme", kuten Susanna Koski viisaasti totesi ja putosi.

        Niin, "mitä se hyödyttää ihmistä. vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielulleen".
        Näitä maailman valloitusideologeja pakkaa tulemaan aika ajoin., ja ne saa ihmiset hullaantumaan. Kaikkeen ei kuitenkaan ole pakko mennä mukaan, saa ajatella omillakin aivoillaan.
        Siitäkin saa olla toista mieltä, onko se potilaan kunnioittamista jos hänelle ei kerro totuutta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tuskin lääkäri alkaa sieluaan myymään sen vuoksi, jos joku haluaa olla jotain, mitä ei ole.

        Mikä tässä siis on ongelma? Lääkäri sai siis pitää sielunsa, koska se oli hänelle virkaa, ammattiosaamista ja potilaslähimmäisen kunnioittamista tärkeämpi. Elämä on valintoja meillä kaikilla.

        "Meillä kaikilla on omat ongelmamme", kuten Susanna Koski viisaasti totesi ja putosi.

        ”Lääkäri sai siis pitää sielunsa, koska se oli hänelle virkaa, ammattiosaamista ja potilaslähimmäisen kunnioittamista tärkeämpi.”

        Tästä tuossa oli aika pitkälti kyse. Lääkärin arvoihin kuului aika vankka individualismi, jossa vain hänen arvonsa oli niitä tärkeimpiä.


    • Anonyymi

      Joo, tää on Suvakki kehareiden seuraava askel kohti sodoman turmellusta. Transu friikien normalisointi. Sitten tulee pedofiilien ja eläimiin sekaantumisen normalisointi.

    • Anonyymi

      Suomi on siitä hieno kieli, että meillä on demokraattisesti vain yksi pronomini: HÄN.
      Ja jokaisesta voidaan käyttää sanaa IHMINEN.
      Kristityn on helppo olla.

    • Anonyymi

      Vai oli lääkärillä kuvitteellinen potilas.....vähänhän se on huolestuttavaa.

      • Anonyymi

        Juu, tässä testattiinkin sitä, kumpi on lääkärille tärkeämpi vakaumus vai potilas, jolla oli identiteettiharha omasta sukupuolestaan. Ajatuksena että, se oma vakaumus olisi jotenkin vähäarvoisempi kuin potilaan omat käsitykset itsestään.
        Lääkärin koulutuksessakin on opetetaan, ettei potilaan vääristymiä terveydentilastaan ja itsestään saa lähteä vahvistamasn. Miksi nämä identiteettiharhat olisivat sen kummempia.
        Ja kun niin lääkärillä kuin potilaallakin on omat oikeutensa, eikö asian olisi pitänyt päättyä ratkaisemattomaan. Tuskin toisen oikeus on toista vähäarvoisempi..

        Minusta oli väärin jos lääkäri sai potkut vakaumuksensa vuoksi, ja sen vuoksi kun ei lähtenyt potilaan harhoja vahvistamaan. Teki siis myös eettisesti oikein potilaan tilanteen huomioiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tässä testattiinkin sitä, kumpi on lääkärille tärkeämpi vakaumus vai potilas, jolla oli identiteettiharha omasta sukupuolestaan. Ajatuksena että, se oma vakaumus olisi jotenkin vähäarvoisempi kuin potilaan omat käsitykset itsestään.
        Lääkärin koulutuksessakin on opetetaan, ettei potilaan vääristymiä terveydentilastaan ja itsestään saa lähteä vahvistamasn. Miksi nämä identiteettiharhat olisivat sen kummempia.
        Ja kun niin lääkärillä kuin potilaallakin on omat oikeutensa, eikö asian olisi pitänyt päättyä ratkaisemattomaan. Tuskin toisen oikeus on toista vähäarvoisempi..

        Minusta oli väärin jos lääkäri sai potkut vakaumuksensa vuoksi, ja sen vuoksi kun ei lähtenyt potilaan harhoja vahvistamaan. Teki siis myös eettisesti oikein potilaan tilanteen huomioiden.

        ”…oli väärin jos lääkäri sai potkut vakaumuksensa vuoksi, ja sen vuoksi kun ei lähtenyt potilaan harhoja vahvistamaan. Teki siis myös eettisesti oikein potilaan tilanteen huomioiden.”

        Ehkä kannattaa tuota ajatusta miettiä vielä lisää.

        Entä jos lääkäri olisi ollut näitä uusateisteja, ja olisi sinusta uskovana ajatellut noin? Sitten kohdellut sinua sen mukaisesti.

        Entä jos lääkäri olisikin muslimi? Tai Jehovan todista.? Jne.

        ”…kumpi on lääkärille tärkeämpi vakaumus vai potilas…”

        Jos lääkärit alkavat pitää omaa vakaumustaan aina tärkeämpänä kuin potilasta, se on eettisesti väärin.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…oli väärin jos lääkäri sai potkut vakaumuksensa vuoksi, ja sen vuoksi kun ei lähtenyt potilaan harhoja vahvistamaan. Teki siis myös eettisesti oikein potilaan tilanteen huomioiden.”

        Ehkä kannattaa tuota ajatusta miettiä vielä lisää.

        Entä jos lääkäri olisi ollut näitä uusateisteja, ja olisi sinusta uskovana ajatellut noin? Sitten kohdellut sinua sen mukaisesti.

        Entä jos lääkäri olisikin muslimi? Tai Jehovan todista.? Jne.

        ”…kumpi on lääkärille tärkeämpi vakaumus vai potilas…”

        Jos lääkärit alkavat pitää omaa vakaumustaan aina tärkeämpänä kuin potilasta, se on eettisesti väärin.

        >Jos lääkärit alkavat pitää omaa vakaumustaan aina tärkeämpänä kuin potilasta, se on eettisesti väärin.

        Juuri näin. Uskomuksia ja niiden sanelemia vakaumuksia voi harjoittaa vapaa-ajallaan minkään estämättä, mutta jos kaupunki maksaa (hyvän) palkan, silloin se sanoo mitkä ovat vakaumuksen ulottuvuudet töissä.


    • Jälleen yksi katuja uskalsi tulla julkisuuteen.

      "Nuorten vertaisryhmissä annetaan vinkkejä, mitä tutkimuksissa kannattaa sanoa, jotta saa transdiagnoosin."
      "Ohjelmassa tavataan myös 27-vuotiaan Nitan, joka katuu muutostaan naisesta mieheksi. Siitä, että ihminen katuu tai kokee mielenterveysongelmaisena saaneensa diagnoosin liian helposti, ei Nitan mukaan kuitenkaan saisi puhua."
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/494de7ef-4a0a-4d90-ae79-19e9099908cf

      • Anonyymi

        Naisesta mieheksi peruminen onnistuu, mutta ei miehestä naiseksi onnistu.
        Mikä on leikattu pois alapäästä ei niitä saa takaisin.


    Ketjusta on poistettu 104 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe