Miksei minua aktivoida?

Anonyymi

Niin, miksei? Olen elänyt jo yli puoli vuotta pelkällä työttömyyskorvauksella, eikä ole mitään yritettykään patistaa kursseille tai orjatöihin. Mulla ei olem itään koulutusta eikä työhistoriaa, olen 36 vuotias.

Mitä se puhe oli, että aktiivimallissa pitää osallistua kaikenmaailman aktivoimisiin tai lopetetaan työmarkkinatuen maksaminen tai leikataan sitä? Mulla rahat juoksee vaan, vaikka mitään en ole tehnyt.

Missä vika? Miksei minulle tarjota työkokeilupaikkoja??? Haluaisin päästä johonkin muttereita pussittamaan tai linnunpönttöjä rakentamaan.

t. Oolofi-83

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet käsittänyt koko systeemin aivan väärin. Ei se virkanilkkien kuulu aktivoitua vaan SINUN!

      Rohkeasti vain kontakti työkkäriin ja ilmaiset intosi työkokeiluun.

      • Anonyymi

        Jep. Jotta välttyy työmarkkinatuen leikkaukselta on itse osoitettava aktiivisuutta. käytännössä löydettävä joku pätkä töitä. Työtön kun on työttömyyden uhri on jokseenkin kohtuutonta syyllistää häntä siitä,leikkaamalla viimesijaisesta tuesta jos tuota työtä ei vain ole hänelle saatavissa.


    • Anonyymi

      No mutta mikä muuttuu jos menen työkokeiluun? Ei mikään?

      t. AP

      • Anonyymi

        Joudut siivoamaan vessat ja pesemään okennukset 9€/päivä kulukorvausta vastaan.


    • Anonyymi

      Vaan SINUN, se on TYÖKKÄRIN tehtävä tarjota työtä. Edelleen. Jos näin ei ole mitään työkkäreitä ei tarvita.

      • Anonyymi

        Joo mutta nuo aktiivimallin täyttävät toimet eivät ole työtä eikä niitä varsinaisesti tarjota työkkärin taholta vaan niitä pitää itse "vaatia".


      • Anonyymi

        Työvoimaviranomainen, jo sanakin kertoo, että työvoima=ihmiset, ovat sen instanssin asia. eivät työt, ellei lasketa te-palveluiden omia työpaikkoja. Työpaikat ovat työmarkkinoilla- voi hyvät hyssykät...
        Ei se mikään ihme ole että tarvitaan- öö- tuota, aktivointia, kun perusasioita ei hallita.
        Mikään huuhaa mitä työkkäri tarjoaa, ei ole työsopimuksella tehtävää. Sieltä työmarkkinoilta hyvällä tuurilla saa.


    • Anonyymi

      No sittenhän ne valehtelivat minulle viime talvena. Kun jouduin työvoimatoimistoon, niin siellä virkailija ja sossutäti sanoivat, että mulla on kaksi vaihtoehtoa: a) joko menen orjatöihin tai b) Elän pelkällä toimeentulotuella, jota alennetaan 40 % jos en suostu mihinkään pili-pali-kursseille.

      Ei niihin voi luottaa.

      t. Oolofi-83

      • Anonyymi

        Oliko 500 päivää työmarkkinatukea täysi? Orjatöihin ei ole velvoitetta ennen sitä.

        Työnhakukurssit, infotilaisuudet ovat kylläkin pakollisia rangaistuksen uhalla.


      • Anonyymi

        Jos nyt pääset edes niillekään kursseille, haettava erikseen.


      • Anonyymi

        Kuntouttavassa työtoiminnassa voi korjata tissiliivejä koska uudet on kalliita minulla on jalkasärkyä huonoista kengistä kengän pohjassa on reikä kantapään kohdalla kenkiin pitäisi saada täytettä että jalkasäryt loppuisi nyky kengät kuluu nopeasti työmarkkinatuki ei riitä kenkien ostoon. kävin lääkärissä sanoi säryt johtuu huonoista kengistä kuntouttavaa pitää mennä vaikka jalkasärkyä olisi karenssi voi tulla jalkasärky ei ole esteenä koska on huonoista kengistäjos lääkäri antaa lääkäritodistuksen mistä jalkasärky aiheutunut siinäpä köyhä työtön toimittaa Kelaa lausunnon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko 500 päivää työmarkkinatukea täysi? Orjatöihin ei ole velvoitetta ennen sitä.

        Työnhakukurssit, infotilaisuudet ovat kylläkin pakollisia rangaistuksen uhalla.

        Ei ollut 500 päivää, koska vuodessa on 365 päivää ja olen ollut työnhakija viime talvesta lähtien.

        Miksei kukaan ole kertonut minulle tuosta maagisesta 500 päivästä???

        t. Oolofi-83

        Mitä tapahtuu jos en 500 päivän jälkeen suostu mihinkään aktivoimiseen? Allenetaanko työmarkkinatukeani huimat 4 prosenttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut 500 päivää, koska vuodessa on 365 päivää ja olen ollut työnhakija viime talvesta lähtien.

        Miksei kukaan ole kertonut minulle tuosta maagisesta 500 päivästä???

        t. Oolofi-83

        Mitä tapahtuu jos en 500 päivän jälkeen suostu mihinkään aktivoimiseen? Allenetaanko työmarkkinatukeani huimat 4 prosenttia?

        500 työmarkkinatukipäivän jälkeen kunta joutuu maksamaan sinusta salkomaksua. Kun 500 päivää tulee täyteen, edessä on typ-mopa aktivointi, koska jos olet kuntouttavassa työtoiminnassa, kunnan ei tarvi maksaa sakkoa. Jos et mene kuntouttavaan työtoimntaan tai höpökurssille, tulee karenssia. Kun olet typin asiakas, työkkäri ei enää tarjoa sinulle oikeita työpaikkoja, vaan olet kuty-kierteessä eläkeikään asti, ellet löydä omin avuin töitä vähintään 6 kuukaudeksi, jolloin työssäoloehto täyttyy, ja alat saada joko ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa.

        Kantsii otttaa vastaan mikä tahansa paskaduuni tai yrittää saada työkkäristä palkkatukiduuni ennen kuin500 pv tulee täyteen, niin pääsee helpommalla. Kuty ja typ-kyykytystä on ihmisarvoa loukkaavaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500 työmarkkinatukipäivän jälkeen kunta joutuu maksamaan sinusta salkomaksua. Kun 500 päivää tulee täyteen, edessä on typ-mopa aktivointi, koska jos olet kuntouttavassa työtoiminnassa, kunnan ei tarvi maksaa sakkoa. Jos et mene kuntouttavaan työtoimntaan tai höpökurssille, tulee karenssia. Kun olet typin asiakas, työkkäri ei enää tarjoa sinulle oikeita työpaikkoja, vaan olet kuty-kierteessä eläkeikään asti, ellet löydä omin avuin töitä vähintään 6 kuukaudeksi, jolloin työssäoloehto täyttyy, ja alat saada joko ansiosidonnaista tai peruspäivärahaa.

        Kantsii otttaa vastaan mikä tahansa paskaduuni tai yrittää saada työkkäristä palkkatukiduuni ennen kuin500 pv tulee täyteen, niin pääsee helpommalla. Kuty ja typ-kyykytystä on ihmisarvoa loukkaavaa toimintaa.

        Miksi? Itsekin sain elinikäisen karenssin ja saan pelkästään toimeentulotukea. En enää edes hae töitä, miksi hakisin, kun en ole enää työkkärin asiakas, enkä saa työttömysrahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Itsekin sain elinikäisen karenssin ja saan pelkästään toimeentulotukea. En enää edes hae töitä, miksi hakisin, kun en ole enää työkkärin asiakas, enkä saa työttömysrahaa?

        Noh, jos joku tyytyy kituuttamaan tt-tuella loppuelämänsä, niin siitä vaan, mutta useimmilla ihmisillä kai on halua panostaa omaan elintasoonsa ja tulevaisuuteensa, eikä silloin toimeentulotuen varaan heittäytyminen ole kovin onnistunut valinta. Ei töissä käydä siksi että työkkäri nakittaa duuniin, vaan siksi, että on varaa elellä mukavampaa elämää, toteuttaa omia haaveita, harrastaa asioita jotka kiinnostavat. Niin hullulta kuin se ehkä palstatyöttömistä kuulostaakin, duunissa on usein ihan mukavaakin.

        On vähän eri juttu saada esim. 3500€ liksaa kuussa (suomalaisen keskipalkka) kuin kärvistellä tt-tuella ja vanhana pelkällä takuueläkkeellä.


      • Anonyymi

        Missä tommosia palkkoja on. Harvoin missään tehdastyössä ainakaan. Sitä paitsi sinäkin näet vain oman juttusi niinkun me kaikki muutkin. Jos on toimeentulotuella se tarkottaa suomeks sitä että on perseaukinen eikä siinä voida pahemmin töitä hakea jos niitä ei ole siellä missä asuu niin se on voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tommosia palkkoja on. Harvoin missään tehdastyössä ainakaan. Sitä paitsi sinäkin näet vain oman juttusi niinkun me kaikki muutkin. Jos on toimeentulotuella se tarkottaa suomeks sitä että on perseaukinen eikä siinä voida pahemmin töitä hakea jos niitä ei ole siellä missä asuu niin se on voi voi.

        Tehdastyössäpä hyvinkin tienaa helposti yli 3000/kk, jos on viitsinyt hankkia kunnollisen ammatin. Ja monessa muussakin ammatissa pääsee ihan hyville ansioille ilman pitkää koulutusrupeamaa.

        Et ole tainnut olla työelämässä koskaan, kun ihan tavallinen, nykypäivän hommansa osaavan duunarin keskipalkka kuulostaa susta niin ihmeellisen isolta?


      • Anonyymi

        No en oo kyllä saanu koulutuksellakaan koskaan kun 1800 kk joten se siitä...siitä pois verot ja muut niin ei kovin kalliita vuokria voida maksella. Olen ollut mutta mitäpä se sulle kuuluu.


      • Anonyymi

        Ne sossu rahat ei oo muuallakaan sen isommat jos työttömäks joutuu, paitsi vuokra on, haiskahdat kusettajalta.


    • Anonyymi

      Aloin vaan dokaamaan ja pidin muutaman kuukauden juomaputken. Ja sen jöälkeen ei ole kuulunut mitään työkkaristä eikä sossutädeistä ja työmarkkinatukea maksavat mulel ihan normaalisti. Helppoa rahaa.

      -Oolofi-83

      • Anonyymi

        Siitä saatu veronpalautuskin helppoa rahaa.


    • Anonyymi

      Siilasmaa lipsautti kirjassaan bridge ohjelman kustannykset, niitä noudattamalla työllisyyden nosto 75 %:iin kustantaa yli miljardin, eikö ole järkevämpää kuitata koulutukselle se Sipilän leikkaama 800 miljoonaa, laittaa tämä summa vientiin kelpaavien kulutustuotteiden perustutkimuksen kehittämiseen.

    • Anonyymi

      No en mä ainakaan hakis samasta paikasta uudestaan työtä jos on saanut ei vastauksen, todennäköisesti niillä sitten ei ole jatkossakaan minulle työtä.

      • Anonyymi

        Vai näin ovat näräykset?


    • Anonyymi

      Ei ne ehdi aktivoimaan. Pitää kahvitkin juoda.

    • Anonyymi

      Maahanmuuttokriitikon työllistymismahdollisuudet ovat melko lähellä nollaa. Sama juttu siellä kritiikin ääripäässä. Menkää töihin molemmat tollot!

      • Anonyymi

        Minä olen suvaitsevainen ja häpeän, että olen keski-ikäinen valkoihoinen heteromies, koska kaikki maailman ongelmat ovat minun syytäni. Joten kohteliasuudesta ja anteeksipyyntönä annan vuoroni työllistyä muukaisille. Ennen sanottiin naiset ensin, nyt on muukalaiset ensin. Kun kaikki muukalaiset on työllistetty, niin voin ottaa jonkun työpaikan, jos jotain jää jäljelle. Mutta niin kauan, kuin on edes yhksi muukalainen on työttömänä, en voi ottaa työtä vastaan, sillä en halua etuilla! Ja viedä jonkun työpaikan.


    • Anonyymi

      Mulla ihan sama tilanne. Olen ollut työtön n. 5kk ja mitään mielenkiintoa mua kohtaan ei ole osoitettu. Kerran tai kaksi on soitettu ja kysytty vaan, että olenko hakenut töitä....ei mitään muuta. En ole kertaakaan käynyt työkkärissä, mitään kursseja/töitä ei ole ehdotettu. Mulla ei ole edes mitään sovittuja tehtäviä. Kaikki tutut pelotteli, et sit kun jäät työttömäksi niin alkaa työkkärin ehdottamaan sitä sun tätä työtä/kurssia. No aika hiljaista on ollut...

      • Anonyymi

        Ei sieltä oikein mitään työtä saa.


    • Anonyymi

      Sua ei aktivoida, koska työkkärin tädit tietää, että olisi täysin turhaa hommaa. Keskittyvät niihin työttömiin joilla oikeita tsäänssejä työllistyä, eli jotka ei ole ollu yli 3 kk työttömänä. Johtuu siitä, että työkkärin eukot saa bonusta työkkärin kautta työpaikan saanesita, ja sun kaltasiin ei kannata hukata resursseja. Olet niille menetetty tapaus, ajattelevat ettei kukaan ota sua töihin edes kultalautasella tarjoiltuna.

      Sit kun sulla tulee 500 pv täyteen työmarkkinatukee, potkivat typin sut asiakkaaks ja typ/mopa kyllä aktivoi sutkin joko 9 euron pupuleikkiryhmään tai jos kieltäydyt ni ikikarenssi ja takaisin toimeentulotuelle, jota sitäkin leikkaavat. Mut siihe asti ennen kun tulee 500 pv työmarkkinatukea täyteen saat olla ihan rauhassa työttömänä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe