pelottaa

Annemari

Olen raskaana rv 11 4 ja pelkään keskenmenoa tai sikiön kuolemista kohtuun aivan kauheasti.
Mitään oireita ei ole. Ei verenvuotoa tai kipuja. Pelkään vain.
Tämä raskaus pitkään odotettu ja ekalla clomifeeni kierrolla aikaan saatu.
Raskausoireet ovat vahvat. Oksennus lentää aamusta iltaan ja muita oireita litania.
Pää vain menee sekaisin näistä ajatuksista.

7

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on poika, 2-vuotias ihanuus ja raskausaika sujui hyvin. mutta pelkäsin mä silti, sit kun alkoi raskaus olla loppuvaiheessa pelkäsin myöskin, että lapsi syntyy vaikeasti vammaisena tai kokee kätkytkuoleman.
      mitään yksittäistä neuvoa en valitettavasti osaa antaa, luulen että aika on ainoa mikä auttaa, niin ainakin minulla. kun raskaus oli edennyt pitkälle ja tunsi vauvan hikat sun muut niin mulla usko vahvistui siihen et se on kestävä, hengittävä pikkuinen, joka ei ihan niin periks anna.
      ja mitä tulee vaikea vammaisuuden ja kätkytkuoleman pelkooni, niin kuin muihinkin raskausajan pelkoihin niin arvelen että pelot ovat hyvin normaaleja ja yleisiä.
      ja ehkä myös osittain sitä että näin isoa juttua ei vaan osaa pitää itsestään selvyytenä.
      se on harmi et fyysisesti on paha olo, väsyneenä ja pahoinvoivana muistan pelkojen kasvaneen, mutta mitä luultavammin mitä pidemmälle raskaus ehtii sen paremmin voit.
      ihanaa odotusta ja voimia

• äiti vain

Sitä se äitiys on, pelkoa lapsen puolesta. Se alkaa, kun raskaus alkaa, eikä lopu ikinä.

Mutta elähän päivä kerrallaan. Nyt olet raskaana,
        joten ensimmäinen etappi on saavutettu.
        Ja onnea jatkoonkin!!!

• Sissi

Täällä toinen pelkäävä odottaja rv 7 2. Olen raskaana monen vuoden yrityksen jälkeen ja osittain varmaan siitä syystä olen ihan paniikissa hetkittäin. Pelkään eniten tuulimunaraskautta. Yksi ennustajanlahjoja omaava "ystäväni" ilmoitti jo pari viikkoa sitten, että tämä raskaus on tuulimuna. (Todella "järkevää" päästellä suustaan tuollaisia.) Ei tietenkään pidä ottaa tuollaisia puheita tosissaan, mutta eipähän se ainakaan oloani ole helpottanut, kun pelottaa jo muutenkin. On vaan toivottava ja odotettava tietoa siitä, että kaikki olisi hyvin.Toivotaan silti parasta, pelosta huolimatta.

• Annemari

Moi! Onko sulla mahdollisuutta päästä ultraan?
        Mä kävin ultrassa rv 7 ja silloin kaikki oli hyvin ja alkio omalla paikallaan ja sydän löi.
        Eli meillä tuulimuna ja kohdunulkoinen ovat pois suljettuja.
        16.3 on Niskaturvotusultra ja sitä tässä kuumeisena odotellaan. Vatsa on kyllä kasvanut ja kohtu tuntuu paineltaessa kovalta ja on kummulla.
        Toisaalta on vissiin aika pieni riski että mulla menis enää kesken mutta se kuolema jossain vaiheessa pelottaa. Ei auta muu kuin elää päivä kerrallaan.
        Mulla tuli joskus rv 6 vähän vaaleanpunaista vuotoa ja soitin lääkärille joka sanoi näin et jos ei kipua ja vuoto loppuu niin ei hätää. Mulla ei siis ollu mitään kipuja ja vuotoa tuli vain kerran papariin ja todella vähän. Lääkäri sanoi myös että kohtu kasvaa niin nopeasti että vähän voi vuotoa tulla.
        Nyt kun on jo viikkoja tuo 12 ja mitään oireita keskenmenosta ei ole niin pelko on vähän laantunut.
        Onneks mulla on silloin ultran aikaan loma et jos mikään ei olekaan kunnossa.
        Me muuten hommattiin ne vaunut. Kaverilta saatiin eilen turvakaukalo ja pienen vauvan toppahaalari. Kivan näköistä kun aamulla herätessä toinen kissa nukkui kaukalossa tyytyväisen näköisenä.
        Toivottavasti meillä odottajilla menisi kaikki hyvin ja pelot olisivat ei nyt turhia mutta aiheettomia.Meillä 3 vuotta yritystä takana ennen ensimmäistä plussaa. Hauskaa kevään jatkoa kaikille.

• Sissi
        Annemari kirjoitti:

Moi! Onko sulla mahdollisuutta päästä ultraan?
        Mä kävin ultrassa rv 7 ja silloin kaikki oli hyvin ja alkio omalla paikallaan ja sydän löi.
        Eli meillä tuulimuna ja kohdunulkoinen ovat pois suljettuja.
        16.3 on Niskaturvotusultra ja sitä tässä kuumeisena odotellaan. Vatsa on kyllä kasvanut ja kohtu tuntuu paineltaessa kovalta ja on kummulla.
        Toisaalta on vissiin aika pieni riski että mulla menis enää kesken mutta se kuolema jossain vaiheessa pelottaa. Ei auta muu kuin elää päivä kerrallaan.
        Mulla tuli joskus rv 6 vähän vaaleanpunaista vuotoa ja soitin lääkärille joka sanoi näin et jos ei kipua ja vuoto loppuu niin ei hätää. Mulla ei siis ollu mitään kipuja ja vuotoa tuli vain kerran papariin ja todella vähän. Lääkäri sanoi myös että kohtu kasvaa niin nopeasti että vähän voi vuotoa tulla.
        Nyt kun on jo viikkoja tuo 12 ja mitään oireita keskenmenosta ei ole niin pelko on vähän laantunut.
        Onneks mulla on silloin ultran aikaan loma et jos mikään ei olekaan kunnossa.
        Me muuten hommattiin ne vaunut. Kaverilta saatiin eilen turvakaukalo ja pienen vauvan toppahaalari. Kivan näköistä kun aamulla herätessä toinen kissa nukkui kaukalossa tyytyväisen näköisenä.
        Toivottavasti meillä odottajilla menisi kaikki hyvin ja pelot olisivat ei nyt turhia mutta aiheettomia.Meillä 3 vuotta yritystä takana ennen ensimmäistä plussaa. Hauskaa kevään jatkoa kaikille.

Hei! Itse asiassa mulla on aika ultraan tasan viikon päästä. Oon kyl välillä aatellut perua koko jutun ja olla vielä autuaan tietämätön mahdollisista häiriöistä.. Toisaalta se on vaan itsensä pettämistä; jos jokin on pielessä, tulee se väistämättä eteen ennemmin tai myöhemmin. Todennäköisesti huonot uutiset on aina sitä vaikeampi kestää mitä pidemmälle raskaus etenee. Joten kyllä varmaan siellä ultrassa käyn ja varaan vasta sen jälkeen ajan neuvolaan. Sen oon kyllä tässä odotusaikana saanut todeta, että toisinaan tieto luo tuskaa. Erilaisia palstoja selaillessani olen tullut siihen käsitykseen, että alkuraskauden keskenmenot, tuulimunaraskaudet, yms. on tosi yleisiä. 12 ekaa viikkoa on ne kriittisimmät- sinä olet jo onneksesi voiton puolella siinä suhteessa. Hyvää odotuksen jatkoa =)

• mie

Ymmärrän sinua oikein hyvin, itselläni oli keskenmeno 1998 viikolla 10 (tuulimuna), ja onnelliset synnytykset 1999 ja 2000. Raskausajat, varsinkin alut, eivät olleet niinkään onnellisia, kun pelkäsin joka päivä, että mitä jos jotain sattuu. Pelkäsin keskenmenoa tai sikiön menettämistä siihen päivään saakka, kun synnytin. Pelko voi viedä elämänlaatua huonommaksi, kun ei pysty täysillä nauttimaan raskaudesta, ainakin minulla kävi niin. Kun 12 viikkoa on täynnä, voit olla melko varma siitä, että kaikki menee hyvin, yritä nauttia raskaudesta ja unohtaa pelot, vaikka uskon sen olevan vaikeaa. Onnellista odotusta sinulle!

• Annemari

16.3 oli niskaturvotus ultra. Kaikki hyvin. Sydän äänet oli vahvat ja säännölliset. Nyt ei pelota enää niin paljon kun lääkärikin sanoi ennen kun ehdin edes kysyä että keskenmeno tässä vaiheessa kun kaikki on ultrassa ollut hyvin niin on todella harvinainen. Nyt rv 13 1
        Silti on vielä pelko et myöhemmässä vaiheessa sattuu jotain.
        No, nyt yritän olla rauhallinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      4662
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      361
      4054
    3. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      22
      3630
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      37
      3530
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2821
    6. 281
      2467
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1910
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1852
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      48
      1566
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      11
      1203
    Aihe