Johnsson 35 hp 2 T 1998 saa liikaa bensaa

Anonyymi

Kysellänpä täältäkin, jos olisi OMC asiantuntijoita paikalla.

Johnsson 35 hp 3 cyl 2 t ´98 moottori saa liikaa bensaa? Kova polte olsi päästä jigittelemään ja uistelemaan, mutta moottori täytytyis saada toimimaan, ennen kuin uskaltaa lähteä pidemmälle rannasta, tai sitten hankkija toinen moottori, mieluiten nelarimoottori, mutta nehän tahtoo hieman maksaa.

Kaasuttimet saa ilmeisesti liikaa bensaa, alimmainen kaasutin tulvii ylitse ja moottori käy (ehkä) muutaman sekunnin, jos yrittää startata ja sitten sammuu, kaasuttimimet avattu ja tarkastettu (omasta toimesta) ja edellinenkin ruuvannut niitä jälkien perusteella..Kaasuttimien kohot säädetty ja neulaventtiilit vaihdettu tulvivaan kaasuttimeen. Tulvivan kaasuttimen neulaventtiili ja sen messinkikara vaihdettu, Ylin ja alin kaasutin keskenään vaihdettu keskenään tämän jälkeen, mutta siltikin alin kaasutin tulvii ja ylemmätkin kaasuttimet hieman märkiä bensasta imupuolelta.

Edellisen veneilijän toimesta moottorista otettu tuoreöljyvoitelu pois ja tietoa ei ole oikein, mitä kaikkea on yritetty, ja jätetty tekemättä tämän suhteen, mutta näitä ei pääse kyselemään. Seuraavaa olen huomannut, tuoreöljyvoitelun suhteen että, öljysäiliö on poistettu, öljyanturin koho lukittu nippusiteellä ja käännetty väärinpäin moottorikoteloon, mutta näillä ei lieneen vaikutusta moottorin bensan saantiin.

Onkohan tässä mallissa joku sähköinen ryyppy vai jokin bensan takaisin kierrätys systeemi tämä magneettiventtiili, mikä on bensalinjassa, ennen kaasuttimia, mihin tulee yksi bensaletku ja siitä lähtee ohut muoviletku ja jakaantuu ylinpään ja alinpaan imukurkuun?

10

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Palikka nro 36 on primer solenoid, eli esitäyttösolenoidi joka tunnetaan kansankielellä juuri sähköryyppynä. Siinä kyljessä olevalla vivulla käytetään ryyppyä manuaalisesti jos solenoidi ei toimi. Solenoidin pitäis toimia eli antaa huikkaa painamalla avainta pohjaan virtalukossa, jolloin kuuluu selvä "klik"-ääni. Jos avainta pohjaan painaessa ääntä ei kuulu, on primer solenoid mykkä. Solenoidi ja/tai toi manuaalivipu antaa bensaa kaasarien ohi suoraan imusarjaan ja helpottaa siten käynnistämistä. Toi sun tilanne kuulostaa siltä että ryyppy saattais olla koko ajan päällä. Vipu taaksepäin on normaali ajoasento, tarkista ettei sulla vipu osota alas/eteenpäin. Youtubesta löytyy aiheesta videoita esim hakusanoilla "omc primer solenoid".

    • Anonyymi

      Kiitos vinkistä youtubesta löytyi tosiaan hyvä ohje tähän. Ryyppysolenoidi näyttäis toimivan kuitenkin normaalisti. Kun painaa virta-avaimesta, niin solenoidi naksahtaa ja alkaa syöttämään ainetta imusarjaan kirkasta letkua pitkin, bensan meno lakkaa, kun avaimesta ei paina. Bensapumppujen kalvot ja jouset näyttivät ehjiltä, kun avasin ne.

    • Anonyymi

      Kaasarit tulvii kuitenkin edelleen ja konstit alkaa olemaan aika vähissä. Täytyy varmaan soitella huomenna paikalliselle korjaamolle.

    • Eikö kaasarin tulviminen yleensä viittaa siihen että neulaventtiili ei toimi. Voi johtua roskasta tai siitä että koho on täyttynyt bensalla . Sinuna avaisin kaasarin ja katsoisin ensin nämä asiat.

    • Anonyymi

      Näinhän se yleensä on, sen vähän, mitä
      näistä vehkeistä ymmärtää, mutta jos vaihdan tulvivan kaasariin neulaventtiilin ja messinkikaran,ja Säädin kohot vaakatasoon kaikkista kaasareista, näiden ollessa ylösalaisin kädessä ja puhallan kaasuttimen bensan menokarasta ilmaa kaasariin kohtalaisella puhalluspaineella, ja ilma ei mene läpi.Kaasuttimen ollessa väärinpäin,niin silti tulvii hetken startattua( saattaa käydä muutaman hetken, mutta moottori saa reilusti liikaa ja tukehtuu) . Ylin ja alin kaasutin vaihdettu keskenän, mutta silti alin kaasarit tulvii eniten.

      Benspumpumppujen kalvot ja jouset mielestäni > ok. Mitään vaurio ei näkynyt,kun avasin pumput, tässä 2kpl. Sorsapilliääni kuuluu, kun puhaltelee pumppuun, niin kuin joku mainitsi jossain.

      Ryyppysolenoidi toiminta ok. >kokeiltu, kun avaimesta painaa ja solenoidi pärähtää ja bensaa virtaa imusarjaan ja solenoidi vipu yläasennossa, missä ei mene " bensaa imusarjaan, vaan kylmäkäynnistyksessä.

      Sekavaa tekstiä, mutta kiitollisenaa otetaan vinkit edelleen vastaan!

      • Anonyymi

        Ja ne kohot on ehjät ettei tulvivan kaasarin kohoon pääse sisälle bensaa?

        Kunkerran kaasarin kansi on auki, niin voit ihan puhaltamalla bensaletkuun ja kädellä kohoa nostamalla testata neulaventtiilin kunnon. Jos kaasari tulvii eli kohokammiossa on liikaa bensaa, niin ainoa syy voi olla että neulaventiili vuotaa syystä tai toisesta.

        > "Säädin kohot vaakatasoon kaikkista kaasareista,"

        Tämä ei ole vielä oikea säätö, mikäli ymmärsin oikein selityksesi. Säätö yleensä tehdään niin, että mittaat bensapinnan (vaatii kaasarin kannen avaamisen) ja sen perusteella säädät kohon oikean kohdan.


    • Yritän vain auttaa . Kirjoitat näin "Kaasuttimen ollessa väärinpäin,niin silti tulvii hetken startattua( saattaa käydä muutaman hetken, mutta moottori saa reilusti liikaa ja tukehtuu) . "
      Voisiko olla niin että kohoissa on bensaa ja ne ei sen takia tiivistä kunnolla kun kaasari on oikeinpäin?
      En keksi muuta, lopetan tähän.

      • Anonyymi

        Voisi olla, liikkuuhan koho vapaasti kohokammion ollessa paikoillaan?
        Ettei koho jumita jonnekin.


    • Anonyymi

      Selvisikö ongelma koskaan? Itsella hieman isommassa moottorissa samanlaista ongelmaa. Kone käynnistyy kun vetää kaasareiden päästä primeriltä tulevat letkut irti. Mietin vain että mikä tuon aiheuttaa, koska letkujen kyllä kuuluisi olla kiinni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe