Arvoisat palstalaiset

moppaajasefu

Näyttää siltä, että keskustelu on ihan sivuraiteilla. eiköhän olisi jo aika lopettaa tämä turhanpäiväinen persoonani spekuloiminen ja keskittyä itse olennaiseen.

Tämä palsta EI ole keskusteluun MOPISTA vaan vanhoillislestadiolaisuudesta. Tästä eteenpäin kaikki persoonaani koskevat kommentit tämän aloituksen alle, muut poistan, jotta sivu säästyy muulle mahdolliselle keskustelulle.

Eiköhän olisi jo aika rauhoittua? Tämä ihan ystävällisenä pyyntönä.

87

12323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamu aurinkoinen ja päivä

      Hyvä sefu,olisi jo korkea aika päästä asialliseen asiaan :)

    • Elämän lapsi

      Valitettavasti muistutat entistä esimiestäni, joka virallisesti puhutteli meitä "arvoisiksi opettajiksi", mutta kaikki muu hänen toiminnassaan osoitti ettei hän todellisuudessa antanut meille mitään arvoa.

      Suostun silti olemaan väärässä. Kiitos, että Melperin aloittamasta ketjusta lopulta poistit viestisi "valehtelet!" ja "höpö höpö". Sydämesi ei vain näytä muuttuneen, koskapa taas varttitunti sitten vastasit eräälle kirjoittajalle "HÖPS" (hymiön kera), kun hän epäili Sinua "hoidetun".

      Olen yrittänyt monta kertaa Sinua ryöpyttää "kaatopaikasta" ja "keltaisen lehdistön nettiversiosta", mutta en ole saanut kommenttejasi. Ehkäpä työpaikka ja työntekijä vetävät toisiaan puoleensa. Minustakin täällä alkaa haista mädänneelle ...

      Outoa, että aikaisemmin olin ihan tyytyväinen Sinuun. En ymmärrä mitä Sinulle on tapahtunut!

      PS. Miten rikoin palstan sääntöjä, kun kirjoitin Henten aloitukseen "70-luku" näin: "Vanhoillislestadiolaisuuden kehitys kohti totalitarismia alkoi v. 1914, kun SRK perustettiin"? Sinähän poistit viestini. MIKSI?

      • -tarkkailija-

        Kyllä hänen käyttäytymisensä on ollut saman tyylistä pitkään. Nyt se on vain pahentunut entisestään, kun aikaisempaa suurempi osa palstalaisista on alkanut kritisoida häntä.


    • että sit kun asiallisesti kirjottaa niin kun sefun mielestä viestit eivät ole oikeas paikas, eli tän otsikon alla, mitä ei vielä silloin ollut edes olemassa niin koko teksti ja KAIKKI tekstit pyyhitään?
      no, kun mullahan ei muuta tekemistä ole kuin kirjoitel uusiks jo kerran kirjoitettuja, mitäs muuta sitä 26-vuotiaalla työssä käyvällä sosiaalisella yhden pojan äidillä tiettykään olla vois...
      siinä kommentis kyl kritisoin sefua, mutta kun en haukkunut tai käyttäytynyt ala-arvoisesti niin syyt poistaa koko ketju ihan vain siks et on vääräs paikas ja käsittelee siis vääräs paikas aihetta. en tiedä oonko kovinkin edistyksellinen mutta olen peräti kuullut viestien siirrosta.
      anyway, ekan viestini pointti oli et enemmistö tuskin on väärässä.

      ja vaikka itse käyn tääl harvoin ja en ole uskossa, eli en siis puolusta uskoani niin silti joka kerta kun käyn uteliaisuuttani, tiedonhaluani ja varsinkin ymmärrästynäni ruokkimassa ymmäörtääkseni maailman ihmeellisiä ja kummallisia asioita paremmin, niin tekisin sen pirun mieluusti paikas mis sefu ois vähemmän puoluellinen ja rajoittava ja porukka meininkiin enemmän tyytyväistä.

      ja kun näin ei ole niin pistää ihmetyttään kuin ylläpito ei ota huomioon enemmistön ääntä, ihan vaan just sen yleisen viihtyvyyden takia.
      sen ymmärrän hyvin et sefun osa on hankala, ja monesti saa haukut teki niin tai näin, mut hei silti tää on jo mieletöntä.

      ja niin on sefun käytöskin.

    • Mistä onkysymys?

      Toistuvasti on poistettu asiallisia rauhallisia viestejä tältä palstalta. Mistä on kysymys?

      • SRK

        SRK.


      • palstalainen

        Tällä palstalla on ylläpidon valitsema sheriffi. Ylläpidolla on oikeus omilla palstoillaan noudattaa tässäkin asiassa omaa ”politiikkaansa”. Ellei se tyydytä keskustelijoita, keskustelijat voivat aivan hyvin siirtyä muualle, eihän kenenkään ole täällä pakko olla.

        Minulle Moppi kelpaa sheriffinä oikein hyvin. Enkä näe siinä mitään ristiriitaa, että hän tulee takaisin pienen paussin jälkeen. Minä ainakin pienen harkinnan jälkeen tulen usein toiseen tulokseen, mitä alun perin ajattelin. Ja totta kai sen saman hyväksyn myös muilta, siis asiaa harkittuaan voi pyörtää alkuperäisen ajatuksensa ja muuttaa mielipidettänsä. Eihän se ole valehtelua, jos kertoo tulleensa toisiin ajatuksiin jossakin asiassa kuin vielä jokin aika sitten.

        Jörn Donner joskus totesi jotenkin niin, että on viisasta vaihtaa mielipidettään asiasta, jos uudelle mielipiteelle tuntuu olevan järkevämmät perustelut kuin aiemmalle mielipiteelleen.

        Jättäkäämme siis uus-vanhalle sheriffillemme työrauha ja keskustelkaamme palstan aiheesta, ei palstan sheriffistä.


    • tarsiger

      Lähes kaikki vakiovl-nickit ovat olleet viime viikkoina hiljaa, joten sieltä puolen rauhoittumista on varmaan tapahtunut jo ajat sitten. Toki voisin epäillä joidenkin kirjoitusten olevan vanhojen tuttujen kirjoituksia. Päättely on tehty luonnollisesti pelkästään kirjoitustyylin perusteella. Osa on varmaan siirtynyt larssin palstalle, mutta se ei ainkaan minua vl-kriittistä täysin vakuuttanut. Miten synnyttää keskustelua asioista, joista kaikki ovat (pitää olla) samaa mieltä?

      En tee kommentiani siksi, että puolustaisin moppia. Olen tehnyt sitä jo riittämiin. Jääköön se toiseen kertaan.

      Kirjoitan viestini puolustaakseni palstaa, sillä se on kuitenkin kaikista puuteista huolimatta antanut minulle paljon. Tämän teen siitä huolimatta, että leimaudun SRK:n asiamieheksi tai muuksi vl-hörhöksi. Toisaalta jokainen, joka on lukenut viestejäni ja miettinyt niissä esitettyjä ajatuksia, tietää, että em väitteet eivät pidä paikkaansa. Lisäksi oma nickini on joutunut sen verran harvoin irvailun kohteeksi, että uskallan panna sen likoon tässä(kin) asiassa.

      Tällä hetkellä näen koko palstan eivl:ien erittäin kriittisen hyökkäyksen kohteena. Onko hyökkääjien tarkoituskin ollut vallata palsta? Koko prosessi on lähtenyt liikkeelle jo ennen kuin mopin tekemiset lähtivät joidenkin tahojen kriittiseen ja neuroottiseen tarkasteluun. Toki aktiivinen palstan seuranta alkoi vasta viime marraskuussa, joten perspektiivini on aika lyhyt. Kuitenkin ihmettelen muutamien eivl-kirjoittajien intoa lähteä tähän prosessiin mukaan. Ymmärrän toki, että moni haluaa tuoda pelkästään kriittisen arvionsa vl-liikkestä kuuluville. Mutta miten se tuodaan esiin, niin sillä on valtava merkitys. Samoin monet käyttävät palstaa pelkästään vahvistamaan negatiivista kuvaansa vl-liikkestä. Jos nämä ovat teidän eivl-kirjoittajien ainoat tarkoitukset, niin olemme mahdottoman yhtälön edessä. Kieltämättä esim yksi tämänpäiväinen viesti "Vl on vl vaikka voissa paistas" on aika voimakas ja keskustelun tyrehdyttävä, ellei jopa rasistinen kommentti.

      • Elämän lapsi

        vaikken rauhanyhdistysläinen olekaan. Kuinka Sinä voit puolestani kirjoittaa, että olen eivl?

        Jo ennen minua sheriffi puoleltaan tyrehdytti keskustelua, kun systemaattisesti poisti omaa toimintaansa kyseenalaistavat aloitukseni, kerta toisensa jälkeen.

        "Mikä lihasta lähtee, se lihaan menee", oli jälleen totta. Kirjoitin "kipakasti" kuten sheriffi itse toisessa ketjussa ilmoitti tehneensä.

        Mutta onneksi Jumala näkee meidän kaikkien sydämiin ja on täynnä armoa ja laupeutta, toisin kuin me ihmiset.


      • tarsiger
        Elämän lapsi kirjoitti:

        vaikken rauhanyhdistysläinen olekaan. Kuinka Sinä voit puolestani kirjoittaa, että olen eivl?

        Jo ennen minua sheriffi puoleltaan tyrehdytti keskustelua, kun systemaattisesti poisti omaa toimintaansa kyseenalaistavat aloitukseni, kerta toisensa jälkeen.

        "Mikä lihasta lähtee, se lihaan menee", oli jälleen totta. Kirjoitin "kipakasti" kuten sheriffi itse toisessa ketjussa ilmoitti tehneensä.

        Mutta onneksi Jumala näkee meidän kaikkien sydämiin ja on täynnä armoa ja laupeutta, toisin kuin me ihmiset.

        Myönnän virheeni. Toisaalta viestiä kirjoittaessani en edes muistanut, keneltä kommentti oli. Ongelma on palstan kirjoittajien jakaminen kahteen leiriin, joista toiseen luetaan vl:t ja toiseen eivl:t. Samaan sorrun itsekin :(

        Olen täysin samaa mieltä siitä, mitä kirjoitit viestisi lopussa. Kuitenkin yritän olla jakamatta taivaspaikkaa sen perusteella kuuluuko joku vl:iin vai ei. Samoin olen sitä mieltä, että meidät pelastaa vain ja ainoastaaan omakohtainen usko, ei mikään muu.

        Joka tapauksessa kiitokset asiallisesta muistutuksesta.


      • Elämän lapsi
        tarsiger kirjoitti:

        Myönnän virheeni. Toisaalta viestiä kirjoittaessani en edes muistanut, keneltä kommentti oli. Ongelma on palstan kirjoittajien jakaminen kahteen leiriin, joista toiseen luetaan vl:t ja toiseen eivl:t. Samaan sorrun itsekin :(

        Olen täysin samaa mieltä siitä, mitä kirjoitit viestisi lopussa. Kuitenkin yritän olla jakamatta taivaspaikkaa sen perusteella kuuluuko joku vl:iin vai ei. Samoin olen sitä mieltä, että meidät pelastaa vain ja ainoastaaan omakohtainen usko, ei mikään muu.

        Joka tapauksessa kiitokset asiallisesta muistutuksesta.

        en pohjimmiltani halua toimia niin, että keskusteluyhteys katkeaa tai edes ohenee.

        Olen monta kertaa ajatellut, ja joskus kirjoitinkin A. Acimlaiselle, että tämä palsta saattaa tartuttaa kiihkottomimmankin "asustelijan" niin että hän alkaa sivaltaa miekalla kuin Pietari ylipapin palvelijaa. On hirvittävän lähellä, että "lihan käsivarrella" alkaa toimia. Minä olen siitä tuorein esimerkki, Moppikin suivaantui ja kuka milloinkin.

        Rakastan seuraavaa Raamatun ajatusta: "Yksin Jumala on totinen, me kaikki muut valehtelijat."


      • Kyllä tuokin tyrehdyttää keskustelua, kun meidät ei-veeällät leimataan hyökkääjiksi.

        En ole valtaamassa palstaa. En ole ns. hyökkääjien puolella. Mutta jos kritiikki veeällien oppeja ja käytäntöjä vastaan on hyökkäystä, niin sitten kommenttisi on ihan oikea, omasta näkökulmastasi katsoen. Mutta se ei synnytä luottamuksellista ja rakentavaa keskusteluyhteyttä ainakaan minun kanssani.

        Minä en halua yleistää, olen kurkkua myöten täynnä sitä lajia...


      • Anonyymi
        x-vl kirjoitti:

        Kyllä tuokin tyrehdyttää keskustelua, kun meidät ei-veeällät leimataan hyökkääjiksi.

        En ole valtaamassa palstaa. En ole ns. hyökkääjien puolella. Mutta jos kritiikki veeällien oppeja ja käytäntöjä vastaan on hyökkäystä, niin sitten kommenttisi on ihan oikea, omasta näkökulmastasi katsoen. Mutta se ei synnytä luottamuksellista ja rakentavaa keskusteluyhteyttä ainakaan minun kanssani.

        Minä en halua yleistää, olen kurkkua myöten täynnä sitä lajia...

        keskustella seuraavat 2 vuotta palstan sheriffi-kysymyksestä. Muut avaukset jääköön tekemättä. Miten tähän ajauduttiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        keskustella seuraavat 2 vuotta palstan sheriffi-kysymyksestä. Muut avaukset jääköön tekemättä. Miten tähän ajauduttiin?

        Minua ei tuo aihe kiinnosta lainkaan. Kaikkia taustatekijöitä ei ikinä saada selville. Niihin kuuluvat meidän omat mielikuvamme ja kokemuksemme sekä tapamme reagoida toisen viesteihin ja tunnetilamme sillä hetkellä jne jne.

        Tietysti jos voisimme itsekukin avoimesti paljastaa sisimpämme ja osaisimme yhdessä analysoida tilanteen, niin mikä ettei.... vaikka kaksi vuotta tuosta...

        Mutta vitsit vitsinä!


      • tarsiger
        x-vl kirjoitti:

        Kyllä tuokin tyrehdyttää keskustelua, kun meidät ei-veeällät leimataan hyökkääjiksi.

        En ole valtaamassa palstaa. En ole ns. hyökkääjien puolella. Mutta jos kritiikki veeällien oppeja ja käytäntöjä vastaan on hyökkäystä, niin sitten kommenttisi on ihan oikea, omasta näkökulmastasi katsoen. Mutta se ei synnytä luottamuksellista ja rakentavaa keskusteluyhteyttä ainakaan minun kanssani.

        Minä en halua yleistää, olen kurkkua myöten täynnä sitä lajia...

        Vastasin joElaman lapselle, etä sorrun mustavalkoiseen jaotteluun, joissa toisena osapuolena on vl:t ja toisena eivl:t. Luulisin, että siihen sortuu moni muukin tämän palstan kirjoittajista.

        En epäile hetkeäkään, että olisit valtaamassa palstaa. Arvioisin, että voimakkaan hyökkäyksen käynnistäjinä on 2-3 kirjoittajaa. En tiedä haluavatko he todella vallata palstaa, mutta he haluavat käyttää palstaa vain ja ainostaan kritiikkiin ja arvosteluun.

        Kiitokset siitä, että irtisanoudut pois noiden hyökkääjien leiristä. Olen lukenut sinun kommenttejasi viime aikoina ja niistä ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Ymmärrän ja osin hyväksynkin sinun kritiikin (en kaikilta osin). Voisin kysyä sinulta kuitenkin sitä, missä olen kirjoittanut, että en hyväksy vl-kritiikkiä?

        Ajattelen vaikkapa palstan voimakkaimpia kriitikkoja Torfinn ja Melperi. Heidän kirjoituksensa menevät aika ajoin "yli", mutta koskaan minulla ei ole tullut tarvetta vaatia heidän viestiensä poistamista tms. Omalla kohdallani tällaiset voimakkaat avaukset yleensä sivuutan. Tasapuolisuuden nimissä sivuutan myös avaukset ja keskustelut, joissa tosiVL kirjoittaa yhdestä ainoasta oikeasta opista. Varsinkin, jos avaus sisältää muiden tahojen aliarvioitia ja joskus jopa halveksuntaa. Kaisesta huolimatta arvioisin, että viimeaikojen kirjoitukset palstalle ovat olleet muuta kuin asiallisesti otettavaa kritiikkiä.


      • Elämän lapsi
        tarsiger kirjoitti:

        Vastasin joElaman lapselle, etä sorrun mustavalkoiseen jaotteluun, joissa toisena osapuolena on vl:t ja toisena eivl:t. Luulisin, että siihen sortuu moni muukin tämän palstan kirjoittajista.

        En epäile hetkeäkään, että olisit valtaamassa palstaa. Arvioisin, että voimakkaan hyökkäyksen käynnistäjinä on 2-3 kirjoittajaa. En tiedä haluavatko he todella vallata palstaa, mutta he haluavat käyttää palstaa vain ja ainostaan kritiikkiin ja arvosteluun.

        Kiitokset siitä, että irtisanoudut pois noiden hyökkääjien leiristä. Olen lukenut sinun kommenttejasi viime aikoina ja niistä ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Ymmärrän ja osin hyväksynkin sinun kritiikin (en kaikilta osin). Voisin kysyä sinulta kuitenkin sitä, missä olen kirjoittanut, että en hyväksy vl-kritiikkiä?

        Ajattelen vaikkapa palstan voimakkaimpia kriitikkoja Torfinn ja Melperi. Heidän kirjoituksensa menevät aika ajoin "yli", mutta koskaan minulla ei ole tullut tarvetta vaatia heidän viestiensä poistamista tms. Omalla kohdallani tällaiset voimakkaat avaukset yleensä sivuutan. Tasapuolisuuden nimissä sivuutan myös avaukset ja keskustelut, joissa tosiVL kirjoittaa yhdestä ainoasta oikeasta opista. Varsinkin, jos avaus sisältää muiden tahojen aliarvioitia ja joskus jopa halveksuntaa. Kaisesta huolimatta arvioisin, että viimeaikojen kirjoitukset palstalle ovat olleet muuta kuin asiallisesti otettavaa kritiikkiä.

        ???


      • tarsiger kirjoitti:

        Vastasin joElaman lapselle, etä sorrun mustavalkoiseen jaotteluun, joissa toisena osapuolena on vl:t ja toisena eivl:t. Luulisin, että siihen sortuu moni muukin tämän palstan kirjoittajista.

        En epäile hetkeäkään, että olisit valtaamassa palstaa. Arvioisin, että voimakkaan hyökkäyksen käynnistäjinä on 2-3 kirjoittajaa. En tiedä haluavatko he todella vallata palstaa, mutta he haluavat käyttää palstaa vain ja ainostaan kritiikkiin ja arvosteluun.

        Kiitokset siitä, että irtisanoudut pois noiden hyökkääjien leiristä. Olen lukenut sinun kommenttejasi viime aikoina ja niistä ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Ymmärrän ja osin hyväksynkin sinun kritiikin (en kaikilta osin). Voisin kysyä sinulta kuitenkin sitä, missä olen kirjoittanut, että en hyväksy vl-kritiikkiä?

        Ajattelen vaikkapa palstan voimakkaimpia kriitikkoja Torfinn ja Melperi. Heidän kirjoituksensa menevät aika ajoin "yli", mutta koskaan minulla ei ole tullut tarvetta vaatia heidän viestiensä poistamista tms. Omalla kohdallani tällaiset voimakkaat avaukset yleensä sivuutan. Tasapuolisuuden nimissä sivuutan myös avaukset ja keskustelut, joissa tosiVL kirjoittaa yhdestä ainoasta oikeasta opista. Varsinkin, jos avaus sisältää muiden tahojen aliarvioitia ja joskus jopa halveksuntaa. Kaisesta huolimatta arvioisin, että viimeaikojen kirjoitukset palstalle ovat olleet muuta kuin asiallisesti otettavaa kritiikkiä.

        Juuri nytkin kirjoitit, ettet hyväksy minun vl-kritiikkiäni kaikilta osin!

        Mitä sitten lienee se kritiikki, minkä voit hyväksyä? Etukäteen sitä ei voi tietää. Mutta senhän näkee sitten, jos näkee. En tiedä, mitä kohtaa minun vl-kritiikissäni et hyväksy. Siis mitä voisin kirjoittaa, jotta sen hyväksyisit ja mitä sitten en saisi kirjoittaa?

        Mistä voit tietää, että "he" käyttävät palstaa vain ja ainoastaan kritiikkiin ja arvosteluun? Kuka tietää kaikki taustatekijät? Minäkin kuulun heihin siinä mielessä, että pääosin kirjoitukseni ovat juuri sitä. Mutta miksi? Siitä on itsellänikin vain pieni aavistus.

        Se, ettei hyväksy toisen esittämää kritiikkiä estää vuorovaikutuksen syntymisen. Minulla itselläkin se tulee ilmi siinä, etten voi hyväksyä sitä kritiikkiä, joka kohdistuu minun kokemuksiini, tunteisiini ja käsityksiini.

        Eli tuntuu kuin se mahdoton yhtälö, josta mainitsit olisi ainoa tarjolla oleva vaihtoehto. Ja sitä kauttahan emme pääse eteenpäin. ;(


      • tarsiger
        x-vl kirjoitti:

        Juuri nytkin kirjoitit, ettet hyväksy minun vl-kritiikkiäni kaikilta osin!

        Mitä sitten lienee se kritiikki, minkä voit hyväksyä? Etukäteen sitä ei voi tietää. Mutta senhän näkee sitten, jos näkee. En tiedä, mitä kohtaa minun vl-kritiikissäni et hyväksy. Siis mitä voisin kirjoittaa, jotta sen hyväksyisit ja mitä sitten en saisi kirjoittaa?

        Mistä voit tietää, että "he" käyttävät palstaa vain ja ainoastaan kritiikkiin ja arvosteluun? Kuka tietää kaikki taustatekijät? Minäkin kuulun heihin siinä mielessä, että pääosin kirjoitukseni ovat juuri sitä. Mutta miksi? Siitä on itsellänikin vain pieni aavistus.

        Se, ettei hyväksy toisen esittämää kritiikkiä estää vuorovaikutuksen syntymisen. Minulla itselläkin se tulee ilmi siinä, etten voi hyväksyä sitä kritiikkiä, joka kohdistuu minun kokemuksiini, tunteisiini ja käsityksiini.

        Eli tuntuu kuin se mahdoton yhtälö, josta mainitsit olisi ainoa tarjolla oleva vaihtoehto. Ja sitä kauttahan emme pääse eteenpäin. ;(

        mennä samanlaiseksi keskusteluksi kuin edellisellä kerralla. Silloin pääsimme onneksi asialliseen lopputulokseen.

        Puhummekohan taas toinen aidasta ja toinen aidan seipäästä. Jotenkin tuntuu minusta siltä. Minulle se, että en hyväksy sinun kaikkea vl-kritiikkiä tarkoittaa, että olen joissakin asioissa eri mieltä. Se ei tarkoita, että on väärin esittää kritiikkiä.

        Kieltämättä vaihtaessani viestejä kanssasi minun täytyy olla varuillani. Pelkään pahoin satuttavani sinua ja muita kaltaisasi. Se ei ole koskaan ollut tarkoitukseni tälle palstalle saapuessani.


      • Aamu aurinkoinen ja päivä
        Elämän lapsi kirjoitti:

        vaikken rauhanyhdistysläinen olekaan. Kuinka Sinä voit puolestani kirjoittaa, että olen eivl?

        Jo ennen minua sheriffi puoleltaan tyrehdytti keskustelua, kun systemaattisesti poisti omaa toimintaansa kyseenalaistavat aloitukseni, kerta toisensa jälkeen.

        "Mikä lihasta lähtee, se lihaan menee", oli jälleen totta. Kirjoitin "kipakasti" kuten sheriffi itse toisessa ketjussa ilmoitti tehneensä.

        Mutta onneksi Jumala näkee meidän kaikkien sydämiin ja on täynnä armoa ja laupeutta, toisin kuin me ihmiset.

        Pyydän myös anteeksi taisin sinulle myös kirjoittaa "kipakasti" mutta ymmärsin kirjoituksistasi että vl-t ovat "pelkkiä p.....a"
        joten puolustus kannalle ryhdyin. Olen niin "otettu" tästä metelistä mikä tällä palstalla on ollut,siitä kipakkuus. Anteeksi!


      • tarsiger kirjoitti:

        mennä samanlaiseksi keskusteluksi kuin edellisellä kerralla. Silloin pääsimme onneksi asialliseen lopputulokseen.

        Puhummekohan taas toinen aidasta ja toinen aidan seipäästä. Jotenkin tuntuu minusta siltä. Minulle se, että en hyväksy sinun kaikkea vl-kritiikkiä tarkoittaa, että olen joissakin asioissa eri mieltä. Se ei tarkoita, että on väärin esittää kritiikkiä.

        Kieltämättä vaihtaessani viestejä kanssasi minun täytyy olla varuillani. Pelkään pahoin satuttavani sinua ja muita kaltaisasi. Se ei ole koskaan ollut tarkoitukseni tälle palstalle saapuessani.

        Se on harmi!
        Ilmeisesti tämä on väärä paikka meikäläiselle. Pitäisi ensin HOIDATTAA (!)kipukohdat muualla ennen kuin tulee tänne esittämään ns. asiallista kritiikkiä!

        Uskon sinun vilpittömyytesi. Et halua satuttaa. Mutta keskustelu on vaikeaa, jos joutuu koko ajan varomaan.

        Onko tämä Ongelma sinulle uusi, tuntematon? Haluatko mieluummin kääntyä muualle? Turvallisemmalle tielle?

        En yhtään ihmettele, jos niin teet! En haasta sinua mihinkään enkä houkuttele jatkamaan. Minuakin pelottaa...


      • Elämän lapsi
        Aamu aurinkoinen ja päivä kirjoitti:

        Pyydän myös anteeksi taisin sinulle myös kirjoittaa "kipakasti" mutta ymmärsin kirjoituksistasi että vl-t ovat "pelkkiä p.....a"
        joten puolustus kannalle ryhdyin. Olen niin "otettu" tästä metelistä mikä tällä palstalla on ollut,siitä kipakkuus. Anteeksi!

        vapauteen, rauhaan ja iloon asti. Armon voima meitä kantaa ...


      • psykiatri

        Mitä neuroottista on siinä, että seriffin toimintaa kritisoidaan? Kritiikille on vahvat asiaperusteet. Luulisi, että älykkäänä ihmisenä huomaisit ne itsekin, jos haluaisit.


      • tuiki
        psykiatri kirjoitti:

        Mitä neuroottista on siinä, että seriffin toimintaa kritisoidaan? Kritiikille on vahvat asiaperusteet. Luulisi, että älykkäänä ihmisenä huomaisit ne itsekin, jos haluaisit.


      • psykiatri
        tuiki kirjoitti:

        Kyseinen kirjoittaja on varsin todellisuudentajuinen monessa muussa asiassa.


      • tuiki
        psykiatri kirjoitti:

        Kyseinen kirjoittaja on varsin todellisuudentajuinen monessa muussa asiassa.


      • tarsiger
        psykiatri kirjoitti:

        Mitä neuroottista on siinä, että seriffin toimintaa kritisoidaan? Kritiikille on vahvat asiaperusteet. Luulisi, että älykkäänä ihmisenä huomaisit ne itsekin, jos haluaisit.

        En viestissäni puhunut kritiikkiä vastaan. Viittaan jo tämän avaukseksen yhteen vastaukseeni, jossa puhuin Melperin ja Torfinnin kritiikistä. Viimeaikaiset kirjoitukset ovat olleet muuta kuin asiallista ja keskustelua herättävää. Edelleen mainitsin viestissäni myös larssin palstaan. Täydellinen kritiikittömyys latistaa. Lisäksi minusta mopinkin kritisoiminen on sallittua. Kuitenkin kohtuus kaikessa.

        Joka tapauksessa kirjoitin viestini puolustaakseni palstaa asiallista ja keskustelua herättävää viestienvaihtoa varten. Siihen kuuluu ehdottomasti myös kritiikki.


      • tarsiger
        x-vl kirjoitti:

        Se on harmi!
        Ilmeisesti tämä on väärä paikka meikäläiselle. Pitäisi ensin HOIDATTAA (!)kipukohdat muualla ennen kuin tulee tänne esittämään ns. asiallista kritiikkiä!

        Uskon sinun vilpittömyytesi. Et halua satuttaa. Mutta keskustelu on vaikeaa, jos joutuu koko ajan varomaan.

        Onko tämä Ongelma sinulle uusi, tuntematon? Haluatko mieluummin kääntyä muualle? Turvallisemmalle tielle?

        En yhtään ihmettele, jos niin teet! En haasta sinua mihinkään enkä houkuttele jatkamaan. Minuakin pelottaa...

        mukavasta vastauksesta.

        Toivottavasti et tulkitse viestejäni niin, että niiden pohjalta poistuisit palstalta. Myönnän toki sen, että joudun varomaan sanojani sinun (ja muutaman muun kohdalla). Älä anna sen häiritä. Kyse on minun kannaltani hienosta aivovoimistelusta ja toisen näkökannan etukäteisanalyysistä.

        Tulin alunperin kirjoittamaan palstalle omakohtaisista asioista. Nyt olen kuitenkin sortunut toisten virheiden etsimiseen ja negatiiviseen arviointiin. Toisaalta uskon, että palstan tilanne on jotenkin johdattanut minut siihen. Turvallisinta minulle olisi luonnollisesti palata entiselle linjalle ja puhua vain omasta itsestäni.


      • Elämän lapsi
        tarsiger kirjoitti:

        En viestissäni puhunut kritiikkiä vastaan. Viittaan jo tämän avaukseksen yhteen vastaukseeni, jossa puhuin Melperin ja Torfinnin kritiikistä. Viimeaikaiset kirjoitukset ovat olleet muuta kuin asiallista ja keskustelua herättävää. Edelleen mainitsin viestissäni myös larssin palstaan. Täydellinen kritiikittömyys latistaa. Lisäksi minusta mopinkin kritisoiminen on sallittua. Kuitenkin kohtuus kaikessa.

        Joka tapauksessa kirjoitin viestini puolustaakseni palstaa asiallista ja keskustelua herättävää viestienvaihtoa varten. Siihen kuuluu ehdottomasti myös kritiikki.

        tarkoitat?


      • tarsiger
        Elämän lapsi kirjoitti:

        tarkoitat?

        yksilöidä yksittäisiä viestejä, sillä jokainen kokee viestinsä tärkeäksi. Viestien poistotarpeen arvioi sefu ja ylläpito, joten suon sen kunnian heille.

        Laitan tähän kuitenkin aiheita:
        70-luku
        Moppi
        Tupakka

        Älä tulkitse niin, että näistä asioista puhuminen olisi kiellettyä. Sitä se EI mielestäni todellakaan ole. Tulkitsen kuitenkin palstalle tuotettuja avauksia niin, että joku taho kirjoittaa vl:ille negativista aiheista kun aiheesta aina kun rauta on ns kuumaa. Lisäksi monessa yhteydessä liikutaan hyvän maun rajamailla (tahallisesti?) ja näin saatetaan moppi ja ylläpito kiusalliseen asemaan (poistaako vaiko ei). Minulle itselleni joskus jää jopa joukkohysterian maku. Ajattelen vaikkapa tupakkakeskustelua. Itselläni on erittäin negatiivinen asenne tupakkaan. En kuitenkaan mitenkään voi ymmärtää, että viikossa palstalle tuotetaan kymmeniä avauksia samoista aiheesta.


      • Nortti
        tarsiger kirjoitti:

        yksilöidä yksittäisiä viestejä, sillä jokainen kokee viestinsä tärkeäksi. Viestien poistotarpeen arvioi sefu ja ylläpito, joten suon sen kunnian heille.

        Laitan tähän kuitenkin aiheita:
        70-luku
        Moppi
        Tupakka

        Älä tulkitse niin, että näistä asioista puhuminen olisi kiellettyä. Sitä se EI mielestäni todellakaan ole. Tulkitsen kuitenkin palstalle tuotettuja avauksia niin, että joku taho kirjoittaa vl:ille negativista aiheista kun aiheesta aina kun rauta on ns kuumaa. Lisäksi monessa yhteydessä liikutaan hyvän maun rajamailla (tahallisesti?) ja näin saatetaan moppi ja ylläpito kiusalliseen asemaan (poistaako vaiko ei). Minulle itselleni joskus jää jopa joukkohysterian maku. Ajattelen vaikkapa tupakkakeskustelua. Itselläni on erittäin negatiivinen asenne tupakkaan. En kuitenkaan mitenkään voi ymmärtää, että viikossa palstalle tuotetaan kymmeniä avauksia samoista aiheesta.

        //Itselläni on erittäin negatiivinen asenne tupakkaan. En kuitenkaan mitenkään voi ymmärtää, että viikossa palstalle tuotetaan kymmeniä avauksia samoista aiheesta.//


      • tarsiger kirjoitti:

        mukavasta vastauksesta.

        Toivottavasti et tulkitse viestejäni niin, että niiden pohjalta poistuisit palstalta. Myönnän toki sen, että joudun varomaan sanojani sinun (ja muutaman muun kohdalla). Älä anna sen häiritä. Kyse on minun kannaltani hienosta aivovoimistelusta ja toisen näkökannan etukäteisanalyysistä.

        Tulin alunperin kirjoittamaan palstalle omakohtaisista asioista. Nyt olen kuitenkin sortunut toisten virheiden etsimiseen ja negatiiviseen arviointiin. Toisaalta uskon, että palstan tilanne on jotenkin johdattanut minut siihen. Turvallisinta minulle olisi luonnollisesti palata entiselle linjalle ja puhua vain omasta itsestäni.

        Tulkitsen varmaan viestisi juuri niin kuin toivoit. En poistu palstalta sinun kirjoitustesi tähden vaan olen täällä tällä hetkellä juuri niiden vuoksi. ;)

        Tuo on hyvä linjaus, minkä otit lopussa esille. Sitä minäkin kannatan ja yritän toimia sen mukaan.

        On tietysti surkuhupaisaa, että sitten täällä irvaillaan omanitsen tärkeydestä. Ihan kuin ei itseäänkään saisi sen vertaa edes rakastaa, vaan aina pitäisi laittaa jokin muu etusijalle?

        Eihän meiltä vaadita sitä, että meistä pitäisi tulla jotain pikkujeesuksia, jotka uhraavat itsensä ja elämänsä muiden vuoksi.

        Siksi olen kanssasi samaa mieltä, että lähdetään liikkeelle aina omasta itsestä, omista ajatuksista. Sitten meillä on mahdollisuus tajuta inhimillisiä asioita toisissakin.

        Hyvää jatkoa sinulle mietteisiisi ja keskusteluihisi! Rehellisyys olkoon yksi perusarvoistamme!


      • vl2003
        Elämän lapsi kirjoitti:

        vaikken rauhanyhdistysläinen olekaan. Kuinka Sinä voit puolestani kirjoittaa, että olen eivl?

        Jo ennen minua sheriffi puoleltaan tyrehdytti keskustelua, kun systemaattisesti poisti omaa toimintaansa kyseenalaistavat aloitukseni, kerta toisensa jälkeen.

        "Mikä lihasta lähtee, se lihaan menee", oli jälleen totta. Kirjoitin "kipakasti" kuten sheriffi itse toisessa ketjussa ilmoitti tehneensä.

        Mutta onneksi Jumala näkee meidän kaikkien sydämiin ja on täynnä armoa ja laupeutta, toisin kuin me ihmiset.

        Saanko kysyä sinulta, mihin lestadiolaisryhmään kuulut? Ei-rauhanyhdistysläinen vl tuo mieleen joko rauhansanalaisuuden tai sitten SVR:n? Siksikin tämä kiinnostaa, että olen yrittänyt kysellä palstalla aikaisemminkin tietoa SVR:n mahdollisesta olemassaolosta. (Vähän kevennyksenä: kai olet tiennyt, että Rauhan Sanankin paikallisyhdistys voi olla nimeltään rauhanyhdistys? Ja että SVR on lyhenne sanoista Suomen vanhoillislestadiolainen rauhanyhdistys, joten ei-rauhanyhdistysläinen vl herättää kieltämättä uteliaisuutta;-).


      • Elämän lapsi
        vl2003 kirjoitti:

        Saanko kysyä sinulta, mihin lestadiolaisryhmään kuulut? Ei-rauhanyhdistysläinen vl tuo mieleen joko rauhansanalaisuuden tai sitten SVR:n? Siksikin tämä kiinnostaa, että olen yrittänyt kysellä palstalla aikaisemminkin tietoa SVR:n mahdollisesta olemassaolosta. (Vähän kevennyksenä: kai olet tiennyt, että Rauhan Sanankin paikallisyhdistys voi olla nimeltään rauhanyhdistys? Ja että SVR on lyhenne sanoista Suomen vanhoillislestadiolainen rauhanyhdistys, joten ei-rauhanyhdistysläinen vl herättää kieltämättä uteliaisuutta;-).

        en tällä hetkellä kuulu yhteenkään lestadiolaisryhmittymään. Hengellisessä mielessä katson edustavani sitä vanhoillista virtausta, joka oli voimissaan 1900-luvun alussa suurten hajaannusten jälkeen ennen 30-luvun pienempää hajaannusta.


      • tuota
        Elämän lapsi kirjoitti:

        en tällä hetkellä kuulu yhteenkään lestadiolaisryhmittymään. Hengellisessä mielessä katson edustavani sitä vanhoillista virtausta, joka oli voimissaan 1900-luvun alussa suurten hajaannusten jälkeen ennen 30-luvun pienempää hajaannusta.

        Käytkö minkäänlaisissa uskonnollisissa kokouksissa?
        Tai mitä liikettä edustavia uskon sisaruksia sinulla?


      • psykiatri
        tarsiger kirjoitti:

        En viestissäni puhunut kritiikkiä vastaan. Viittaan jo tämän avaukseksen yhteen vastaukseeni, jossa puhuin Melperin ja Torfinnin kritiikistä. Viimeaikaiset kirjoitukset ovat olleet muuta kuin asiallista ja keskustelua herättävää. Edelleen mainitsin viestissäni myös larssin palstaan. Täydellinen kritiikittömyys latistaa. Lisäksi minusta mopinkin kritisoiminen on sallittua. Kuitenkin kohtuus kaikessa.

        Joka tapauksessa kirjoitin viestini puolustaakseni palstaa asiallista ja keskustelua herättävää viestienvaihtoa varten. Siihen kuuluu ehdottomasti myös kritiikki.

        Sinä siis väität, että nämä kaksi ovat neuroottisia kritisoidessaan moppia. Mielenkiintoista.

        Melperillä ja Torfinnilla on yhtä asiapitoiset perustelut kritiikilleen kuin muillakin.

        Mitä neuroottisuuteen tulee, tällaisia piirteitä löytyy myös sinun kirjoituksistasi, jos niitä halutaan hakea. Mieti omaa mielenterveyttäsi, niin tarve leimata muita vähenee.


    • näin:)

      Olet hyvä sefu, ja on todellakin aika palata keskustelemaan vanhoillislestadiolaisuudesta.

      • juuri

        mitenvoikeskustellavanhoillislestaadiolaisuudesta? seriffi poistaa perässä kaikki....


    • äiti

      Ihan hyvä avaus ja siitä tulikin mieleeni taas tuo "sotaisa" viikonvaihde.

      Olen usein huomannut kuinka sinä kohtelet palstalaisia ystävyydellä, ja koitat aina riidat selvittää rauhallisesti ja asiallisesti. Sinusta löytynyt kykyä palstalla tarvittavaan asiallisuuteen, sillä tehtävä ei ole varmastikkaan sinulle helppo.

      Mutta, eilen sinussa tapahtui jotain, täydellinen persoonanmuutos oli saanut sinussa vallan, ja varmasti tästä hyvin monet palstalaiset olivat ihmeissään, ja laittoivat palautetta ylläpitoon.

      Aina niin ystävällinen Moppi, alkoikin äkillisesti haukkumaan palstalaisia valehtelijoiksi, esitti syytöksiä ihmiselle jolla ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.

      Oli todella väärin alkaa haukkumaan suoraan ihmistä valehtelijaksi, sillä hän puhui täysin totta viestien poistosta.
      Normaali ystävällinen Moppi olisi varmasti halunnut ensin selvittää mistä luulot viestien poistoon johtuvat.

      Ehkä sinä et vain enään jaksanut kun olit jo pitkään asioista joutunut keskustelemaan.

      Eihän kukaan palstalainen voinnut kuvitella, että viestejä voi poistaa myös joku muu kuin sinä, tässä tapauksessa ylläpito poisti todella useita viestejä.
      Kun palstalla on seriffi, niin olet itsekkin joskus sanonut, että vain hänellä on oikeus viestien poistoon.

      Kyllä ylläpidonkin pitäisi kunnioittaa sinun ammattitaitoasi seriffinä, koska ovat sinut tehtävään valinneet, eivät he saisi mennä palstan "pomon" edelle, sillä siksihän täällä on seriffi.

      On kyllä todella väärin, että sinä olet joutunut palstalaisten silmätikuksi, niistä lukuisista poistetuista viesteistä joita sinä et ole poistanut.

      Sinun kannattaa nyt selvitellä tämä poistoasia siellä ylläpidossa, sillä sinne on varmasti eilisen päivän aikana mennyt lukuisia palautteita, juuri näistä poistetuista viesteistä, joita sinäkään et ymmärtänyt poistetuiksi, ja sen johdosta nimittelit palstalaista valehtelijaksi.

      Moppi sinussa ei ole mitään moittimista, jos pyrit säilyttämään sen ystävällisen Mopin, etkä anna valtaa sille "ilkimys" Mopille, ja jos löydät hyvän tasapuolisuuden niin olet varmasti o.k.
      Mutta vielä tässä vaiheessa on pakko kirjoitella peienellä varovaisuudella, koska ei tiedä poistuvatko myös asialliset kirjoitukset.

      Hyvää päivän jatkoa:)

      • moppaajasefu

        ...pikainen vastaus ennen oppitunnille menoa.

        Olen edelleen pahoillani eilisestä tulistumisestani ja siitä, että syytin erästä kirjoittajaa valehtelijaksi. Siihen minulla ei ollut oikeutta eikä se ollut asiallista käyttäytymistä minulta.

        Tulitte näkemään, että minä olen erehtyväinen ihminen siinä missä muutkin ja "Vanha Aatami" heitti päälle. Suututti ja päästin sammakon suustani.

        Teen tätä työtä kuitenkin sillä rukouksella etten ole pahentamassa ketään ja että keskustelurauha palstalla säilyy myös jatkossa.

        Hyvää ja rauhallista maanantaita ja alkavaa viikkoa teille kaikille!


      • äiti
        moppaajasefu kirjoitti:

        ...pikainen vastaus ennen oppitunnille menoa.

        Olen edelleen pahoillani eilisestä tulistumisestani ja siitä, että syytin erästä kirjoittajaa valehtelijaksi. Siihen minulla ei ollut oikeutta eikä se ollut asiallista käyttäytymistä minulta.

        Tulitte näkemään, että minä olen erehtyväinen ihminen siinä missä muutkin ja "Vanha Aatami" heitti päälle. Suututti ja päästin sammakon suustani.

        Teen tätä työtä kuitenkin sillä rukouksella etten ole pahentamassa ketään ja että keskustelurauha palstalla säilyy myös jatkossa.

        Hyvää ja rauhallista maanantaita ja alkavaa viikkoa teille kaikille!

        Jokainen ihminen on erehtyväinen, ja joskus saataa "pinnapalaa", varsinkin jos toteaa syytöksen itse vääräksi.

        Annoin juuri ylläpidolle "sapiskaa" siitä kun he poistelevat viestejä, ja sitten seriffi saa täällä syyt poistetuista viesteistä.
        Varsinkin ku he poistelivat viestejä, jotka sinä kuitenkin olisit antanut olla.

        Eilinen palautteeni ei ehkä mennyt läpi, ja taäytyy toivoa ettei sinne tarvitse palautetta palstan toimivuudesta antaakkaan.

        Toivotaan rauhan säilyvän palstalla:)


      • Aamu aurinkoinen
        äiti kirjoitti:

        Jokainen ihminen on erehtyväinen, ja joskus saataa "pinnapalaa", varsinkin jos toteaa syytöksen itse vääräksi.

        Annoin juuri ylläpidolle "sapiskaa" siitä kun he poistelevat viestejä, ja sitten seriffi saa täällä syyt poistetuista viesteistä.
        Varsinkin ku he poistelivat viestejä, jotka sinä kuitenkin olisit antanut olla.

        Eilinen palautteeni ei ehkä mennyt läpi, ja taäytyy toivoa ettei sinne tarvitse palautetta palstan toimivuudesta antaakkaan.

        Toivotaan rauhan säilyvän palstalla:)

        Sinulle viesti eilisissä keskusteluissa erään ketjun alapuolella.


      • Aamu aurinkoinen ja päivä
        Aamu aurinkoinen kirjoitti:

        Sinulle viesti eilisissä keskusteluissa erään ketjun alapuolella.

        Ketjun palstan hautajaiset


      • äiti
        Aamu aurinkoinen kirjoitti:

        Sinulle viesti eilisissä keskusteluissa erään ketjun alapuolella.

        Olisiko se jotain sellaista mistä ei voi täällä keskustella? Voisin kyllä kirjoitella sinulle, mutta en kyllä halua sitten kuulla mitään käännytys yrityksiä vl-uskoon, koska ikävä kyllä se ei kohdallani onnistuisi.


      • Aamu aurinkoinen ja päivä
        äiti kirjoitti:

        Olisiko se jotain sellaista mistä ei voi täällä keskustella? Voisin kyllä kirjoitella sinulle, mutta en kyllä halua sitten kuulla mitään käännytys yrityksiä vl-uskoon, koska ikävä kyllä se ei kohdallani onnistuisi.

        Aivan varmasti en yritä "käännytys työtä" olisi kuitenkin helpompi jutella,ja mulla on jo kirjoitettu sinulle kirje,jos vain tietäisin mihin,Voithan laittaa osoitteen vaikka millä nimimerkillä kun se vain tulisi sinulle,aion olla luottamuksen arvoinen:) ¤


      • totuus sinusta
        moppaajasefu kirjoitti:

        ...pikainen vastaus ennen oppitunnille menoa.

        Olen edelleen pahoillani eilisestä tulistumisestani ja siitä, että syytin erästä kirjoittajaa valehtelijaksi. Siihen minulla ei ollut oikeutta eikä se ollut asiallista käyttäytymistä minulta.

        Tulitte näkemään, että minä olen erehtyväinen ihminen siinä missä muutkin ja "Vanha Aatami" heitti päälle. Suututti ja päästin sammakon suustani.

        Teen tätä työtä kuitenkin sillä rukouksella etten ole pahentamassa ketään ja että keskustelurauha palstalla säilyy myös jatkossa.

        Hyvää ja rauhallista maanantaita ja alkavaa viikkoa teille kaikille!

        on huomattavasti paremmin muiden tiedossa kuin sinun itsesi. Montako kertaa olet myöntänyt poistaneesi viestin väärin perustein?


      • Alisa

        äiti puhuu asiaa!!


    • Elämän lapsi

      enkä muistanut että erehtyväinen ihminenhän Sinäkin vain olet.

      Erehtyväinen ihminen silti, vaikka Sinua onkin täällä maailmassa "siunattu" kahdella tuomariudella: sheriffinä päätät viestien kohtalosta ja rauhanyhdistysuskovaisena tiedät kuka perii taivaan kunnian.

      Muuten olen yhä sitä mieltä, että keskustelu MOPISTA kuuluu palstalle niin kauan kuin Moppi kuuluu rauhanyhdistyslestadiolaisuuteen. Sheriffin toimintaa ei siis Sinun tapauksessasi ole lupa rajata keskustelunaiheiden ulkopuolelle. Sellainen ei ole länsimaisen oikeuskäsityksen mukaista.

    • Elämän lapsi

      Eilisiltana ilmoitit: "Tästä eteenpäin kaikki persoonaani koskevat kommentit tämän aloituksen alle, muut poistan."

      1. kysymys: Miksi pitkin eilispäivää poistelit itseäsi koskevia aloituksia, mutta toimintaohjeen annoit vasta illalla?

      2. kysymys: Miksi yksi ohjeen vastainen aloitus saa olla palstalla, vaikka ilmoitit poistavasi sellaiset?

      Saatan tässä inistä turhan pienistä, mutta yhteiskunnan tasolla tämän tyyppisistä asioista muodostuu kansalaisten oikeusturva, joka suojaa yksilöitä päätöksentekijöiden mielivallalta.

      • äiti

        Omasta jatkostani miten päätin toimia tästä eteenpäin.

        Jos Moppi poistaa viestin tai koko ketjun kenties, ja jos hän osaa perustella hyvin poiston syyn, mikä siinä oli vialla, niin en siitä turhaan "narise".

        Mutta, jos hän poistaa mielestäni asiallisen viestin/ketjun, ja antaa sille jonkun "ällyttömän" selityksen tai ei anna sitä ollenkaan, niin "narisen" sitten suoraan ylläpitoon, en Mopille.

        Ja jos ylläpito poistaa viestejä, jotka Moppi kuitenkin olisi antanut palstalla olla/tai Moppi ei edes tiedä poistetuista viesteistä, niin annan "sapiskaa" suoraan ylläpidolle, en Mopille.
        Niinkuin, nytkin syypää viikonlopun aikana useisiin poistoihin on ollut ylläpito, ei Moppi.

        Mopin temppua ja syyttelyä en kanssa oikein hyväksy, mutta silti voi anteeksi antaa. Mutta, varauksella suhtaudun eteenpäin Moppiin.
        Katsotaan rauhassa miten palsta tätä etenee.


    • palstalainen

      Kirjoitin tämän tuonne ylemmäksi mutta kirjoitan tämän vielä tähänkin.

      Tällä palstalla on ylläpidon valitsema sheriffi. Ylläpidolla on oikeus omilla palstoillaan noudattaa tässäkin asiassa omaa ”politiikkaansa”. Ellei se tyydytä keskustelijoita, keskustelijat voivat aivan hyvin siirtyä muualle, eihän kenenkään ole täällä pakko olla.

      Minulle Moppi kelpaa sheriffinä oikein hyvin. Enkä näe siinä mitään ristiriitaa, että hän tulee takaisin pienen paussin jälkeen. Minä ainakin pienen harkinnan jälkeen tulen usein toiseen tulokseen, mitä alun perin ajattelin. Ja totta kai sen saman hyväksyn myös muilta, siis asiaa harkittuaan voi pyörtää alkuperäisen ajatuksensa ja muuttaa mielipidettänsä. Eihän se ole valehtelua, jos kertoo tulleensa toisiin ajatuksiin jossakin asiassa kuin vielä jokin aika sitten.

      Jörn Donner joskus totesi jotenkin niin, että on viisasta vaihtaa mielipidettään asiasta, jos uudelle mielipiteelle tuntuu olevan järkevämmät perustelut kuin aiemmalle mielipiteelleen.

      Jättäkäämme siis uus-vanhalle sheriffillemme työrauha ja keskustelkaamme palstan aiheesta, ei palstan sheriffistä.

      • zxcvb

        "Sinä, SRK ja
        Kirjoittanut: muutamat 7.3.2005 klo 09.04


      • palstalainen
        zxcvb kirjoitti:

        "Sinä, SRK ja
        Kirjoittanut: muutamat 7.3.2005 klo 09.04

        Jos tiedämme, että biberin, moppaajasefu sekä moppi ovat yhden ja saman henkilön eri nimimerkkejä, niin kuka silloin tulee harhautetuksi?

        Toinen asia sitten on sellainen harhautusyritys, mitä täällä vaikuttaa joku tekevän. Eli vastailee erinimimerkeillä omiin avauksiinsa ja sitten ”lukijoiden” boostaamisella saattaa oman viestiketjunsa tuonne etusivulle. Sellainen on harhauttamista. Eikö sinustakin? Sellainen toiminta on varmasti meidän molempien mielestä naurettavaa ja ala-arvoista.

        Mutta edelleen olen sitä mieltä niin kuin tuossa jo kirjoitin:
        Tällä palstalla on ylläpidon valitsema sheriffi. Ylläpidolla on oikeus omilla palstoillaan noudattaa tässäkin asiassa omaa ”politiikkaansa”. Ellei se tyydytä keskustelijoita, keskustelijat voivat aivan hyvin siirtyä muualle, eihän kenenkään ole täällä pakko olla.


      • zxcvb
        palstalainen kirjoitti:

        Jos tiedämme, että biberin, moppaajasefu sekä moppi ovat yhden ja saman henkilön eri nimimerkkejä, niin kuka silloin tulee harhautetuksi?

        Toinen asia sitten on sellainen harhautusyritys, mitä täällä vaikuttaa joku tekevän. Eli vastailee erinimimerkeillä omiin avauksiinsa ja sitten ”lukijoiden” boostaamisella saattaa oman viestiketjunsa tuonne etusivulle. Sellainen on harhauttamista. Eikö sinustakin? Sellainen toiminta on varmasti meidän molempien mielestä naurettavaa ja ala-arvoista.

        Mutta edelleen olen sitä mieltä niin kuin tuossa jo kirjoitin:
        Tällä palstalla on ylläpidon valitsema sheriffi. Ylläpidolla on oikeus omilla palstoillaan noudattaa tässäkin asiassa omaa ”politiikkaansa”. Ellei se tyydytä keskustelijoita, keskustelijat voivat aivan hyvin siirtyä muualle, eihän kenenkään ole täällä pakko olla.


      • Elämän lapsi

        aloittamalla tämän ketjun, johon kaikki häneen liittyvä on lupa kirjoittaa. Et kai Sinä meinaa sellaista työrauhaa, että harjoittaisimme itsesensuuria emmekä viestittäisi Mopille mitään vaikka hän ketju ojossa odottaa?

        Ihan hyvä että on tämä purppauspaikka. "Jumala on järjestyksen Jumala", sanoo Iso Kirja.


    • Elämän lapsi

      voisiko palstan alkuun merkitä esim. seuraavaa:
      "Moppaajasefu* (Moppi, biberin) on tämän palstan sheriffi"?

      • moppaajasefu

        Otin jo asiasta yhteyttä ylläpitoon ja asia on vireillä: vaihdatan vielä kerran nikkini - jos asia ylläpidolle sopii - jotta palstalaisten ei tarvitse arvuutella, kuka siivoustyötä hoitaa.

        Sinänsähän ko. asia näkyy Biberininkin profiilista, jos klikkaa sen auki.:)


      • Elämän lapsi
        moppaajasefu kirjoitti:

        Otin jo asiasta yhteyttä ylläpitoon ja asia on vireillä: vaihdatan vielä kerran nikkini - jos asia ylläpidolle sopii - jotta palstalaisten ei tarvitse arvuutella, kuka siivoustyötä hoitaa.

        Sinänsähän ko. asia näkyy Biberininkin profiilista, jos klikkaa sen auki.:)

        Se oli minusta lomasi ajan outoa, että palstan alussa luki koko ajan: "Moppi on tämän palstan sheriffi." Kirjoitin siitä lopulta ylläpitoon, ja juuri niihin aikoihin "biberin" ilmestyi.

        No enköhän ole nyt reppuni tästä roinasta tyhjentänyt!


      • Elämän lapsi
        moppaajasefu kirjoitti:

        Otin jo asiasta yhteyttä ylläpitoon ja asia on vireillä: vaihdatan vielä kerran nikkini - jos asia ylläpidolle sopii - jotta palstalaisten ei tarvitse arvuutella, kuka siivoustyötä hoitaa.

        Sinänsähän ko. asia näkyy Biberininkin profiilista, jos klikkaa sen auki.:)

        Nyt asiat ovat ulkoisesti reilassa. Eiköhän kaikki muukin siitä järjesty.


    • Palstalainen

      Sinun persoonasi on täydellisen epäolennaista näissä sinua koskevissa keskusteluissa. Se mikä on tärkeää, on toimintatapojesi ja poistoperusteidesi kyseenalaistaminen. Siitä on voitu täällä keskustella koko ajan, ja tullaan keskustelemaan jatkossakin.

      • palstalainen

        No, eipä Mopin toimintatavoissakaan ole ainakaan minulla huomauttamista. Enkä usko, että kenelläkään asiallisella kirjoittajalla.
        Se, että joskus tulee virheitä itsekullekkin, on täysin luonnollista, sillä kukaan ei pysty mitään täydellisesti tekemäänkään.


      • Palstalainen
        palstalainen kirjoitti:

        No, eipä Mopin toimintatavoissakaan ole ainakaan minulla huomauttamista. Enkä usko, että kenelläkään asiallisella kirjoittajalla.
        Se, että joskus tulee virheitä itsekullekkin, on täysin luonnollista, sillä kukaan ei pysty mitään täydellisesti tekemäänkään.

        Näkisit sen itsekin, jos haluaisit.

        Virheitä teemme, kuten sanot, mutta kyse onkin siitä, että moppi ei ota omistaan vastuuta.


    • kyllästyttää

      Moppi ! Kun tulit kolmannen kerran tälle palstalle sefuksi, niin tämä palsta jämähti paikoilleen.

      Keskustelujen rivien välistä ja suoraankin voi lukea syyn jämähtämiseen.

      Valitettavasti kannattaisi harkita lopullista luopumista sefun hommasta,koska kirjoituksia ei tule lisää ja minua ainakin kyllästyttää lukea vain valituksia liittyen sefuun ja poistoihin.

      • että

        paineet Moppia kohtaan omasta vl-leiristä alkavat pikkuhiljaa käydä ylivoimaisen suuriksi.

        Kaikkihan näkevät, mikä on palstan tämän hetkinen tilanne ja mistä se johtuu.


    • Copy

      "Moppi tiesit
      Kirjoittanut: todella hyvin 4.3.2005 klo 18.19

      että mm. erittäin asiallinen kirjoittaja Admata on hakenut sheriffin paikkaa. Miksi et antanut hänelle tilaisuutta?

      Miksi, miksi ja miksi?????????????"


      "Mutta nyt hän kärsii seuraukset
      Kirjoittanut: näin on 7.3.2005 klo 14.02

      Tempauksensa johdosta hän on menettänyt "nimekkäitä" tukijoitaan. Viha häntä kohtaan on lisääntynyt räjähdysmäisesti."


      " Moppi tiesi tarkkaan
      Kirjoittanut: että 7.3.2005 klo 14.13

      hänen aikansa tämän palstan sheriffinä on ohi.

      MOPPI TIESI SEN!

      Siitä huolimatta hän halusi käydä läpi tämän nöyryyttävän prosessin.
      Miksi?"


      "Hänelle kerrottiin palstalla
      Kirjoittanut: että 7.3.2005 klo 14.14

      hänen aikansa tämän palstan sheriffinä on ohi."

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000007114889

      • Aamu aurinkoinen ja päivä

        Etkö lukenut että ylläpito ei ottanut Admataa seriffiksi vaikka Moppikin oli suositellut häntä,ja kuten on mainittu koska tämä palsta on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta on ilman muuta selvä että seriffi on vl. Eikö se mahdu sinun järkeesi? Ei täm palsta ole mikään parjauspalsta vaan asiallisesti keskustelua vl-liikkeestä eikä seriffistä.


      • Elämän lapsi
        Aamu aurinkoinen ja päivä kirjoitti:

        Etkö lukenut että ylläpito ei ottanut Admataa seriffiksi vaikka Moppikin oli suositellut häntä,ja kuten on mainittu koska tämä palsta on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta on ilman muuta selvä että seriffi on vl. Eikö se mahdu sinun järkeesi? Ei täm palsta ole mikään parjauspalsta vaan asiallisesti keskustelua vl-liikkeestä eikä seriffistä.

        toisin kuin länsimaalaiset ihmiset yleensä.
        Lähinnä tulee islamilainen tulkinta Saudi-Arabian tyyliin.

        Valitettavasti sheriffi edustaa ei-länsimaista sananvapauskäsitystä.


      • toiselle
        Elämän lapsi kirjoitti:

        toisin kuin länsimaalaiset ihmiset yleensä.
        Lähinnä tulee islamilainen tulkinta Saudi-Arabian tyyliin.

        Valitettavasti sheriffi edustaa ei-länsimaista sananvapauskäsitystä.

        palstalle keskustelemaan. Debora ei poistele viestejä, ja siellä on vielä sananvapaus!


      • naapuripalstalle
        Elämän lapsi kirjoitti:

        toisin kuin länsimaalaiset ihmiset yleensä.
        Lähinnä tulee islamilainen tulkinta Saudi-Arabian tyyliin.

        Valitettavasti sheriffi edustaa ei-länsimaista sananvapauskäsitystä.

        Debora ei poistele viestejä, ja siellä on edelleen sananvapaus.

        Keskustelu jatkukoon siellä.


      • Copy
        Aamu aurinkoinen ja päivä kirjoitti:

        Etkö lukenut että ylläpito ei ottanut Admataa seriffiksi vaikka Moppikin oli suositellut häntä,ja kuten on mainittu koska tämä palsta on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta on ilman muuta selvä että seriffi on vl. Eikö se mahdu sinun järkeesi? Ei täm palsta ole mikään parjauspalsta vaan asiallisesti keskustelua vl-liikkeestä eikä seriffistä.


      • Aamu aurinkoinen ja päivä
        Copy kirjoitti:

        Mikä sinua vaivää,sanoit olevasi vl. ja kuitenkin jaksat nalkuttaa samasta asiasta,miksi? onko sinun oikeudenmukaisuus taitosi hävinnyt jonnekkin,Olen murheellinen kun aina vain kritisoidaan ja moititaan,ehkä se toinen palsta olisi sinulle sopivampi?


      • Aamu aurinkoinen ja päivä
        Aamu aurinkoinen ja päivä kirjoitti:

        Mikä sinua vaivää,sanoit olevasi vl. ja kuitenkin jaksat nalkuttaa samasta asiasta,miksi? onko sinun oikeudenmukaisuus taitosi hävinnyt jonnekkin,Olen murheellinen kun aina vain kritisoidaan ja moititaan,ehkä se toinen palsta olisi sinulle sopivampi?

        Nyt tuli mulle moka,erehdyin nikistä, sinulle sanon,mene toiselle palstalle,sinun marinasi käy "hermoille,ja taas tulee riitaa,jota yritämme karttaa täällä,miksi lietsot sitä kommenteillasi?


      • anti copy
        Copy kirjoitti:

        Viereinen palsta on käytössäsi,ole hyvä!


      • Copy
        anti copy kirjoitti:

        Viereinen palsta on käytössäsi,ole hyvä!

        Tällä palstalla pätevät Suomi24:n säännöt. Täällä eivät päde SRK:n säännöt:

        "Kirjoitat väärin. Luovutamme sinut saatanan haltuun."


      • zzz

      • Elämän lapsi
        Copy kirjoitti:

        Tällä palstalla pätevät Suomi24:n säännöt. Täällä eivät päde SRK:n säännöt:

        "Kirjoitat väärin. Luovutamme sinut saatanan haltuun."

        täällä diktatuurin säännöt.


    • A. Acimlainen

      Sinusta keskustellaan VIELÄKIN. Koko sheriffijuttu on kuin hysteerinen itku joka ei lakkaa tai verenvuoto jota ei millään saada tyrehtymään.

      Tuntuu kuin asiassa olisi vielä jotain selvittämätöntä ja ennenkuin se on selvitetty ei keskustelu lakkaa vaan vie koko ajan tilaa. nyt jo anakin 2:lla eri palstalla.

      Miksi lähdit? Hiihtolomien vuoksiko?
      Miksi tulit takaisin? Velvollisuuden tunteesta?

      • tietolähde

        hän kimpaantui sitä, että hänen eronsa syytä halveksittiin. Hänhän erosi, koska ei kestänyt kritiikkiä, kun sitä alkoi tulla vähän enemmän. (Kritiikin aiheellisuus/aiheettomuus oli hänelle kuitenkin merkityksetöntä.)

        Niinpä hän halusi osoittaa, kuinka riippumaton hän on muiden mielipiteistä ja ilmoittautui uudestaan palvelukseen.


    • vl2003

      Paremman paikan puutteessa tähän sinulle viesti! jos et ehtinyt lukea viimeistä viestiäni, niin tiedoksesi, että en missään tapauksessa ottanut itseeni sitä, että vähän arvostelit. Halusin vain korjata väärinkäsityksesi. Tuo aikaisemmin kirjoittamani viesti tuntuu todellakin vainoavan minua, koska sitä tuntuu kuka milloinkin kopioivan täällä ja jokainen ymmärtää sen omalla tavallaan;-). Hyvää jatkoa!!

      • kasvattja

        Minä niin kiihdyksissäni olin Mopin puolesta, että tuli työtapaturma, jossa sinä olit syyttä suotta vimmani kohteena.
        Pyydän edelleen anteeksi.
        Pisskaani heiluttelen muille, mutta pitää kohdentaa tarkoin, ettei mene väärään osoitteeseen vastaisuudessa.


    • Palstalainen

      Poistit alta aikayksikön viestin tästä kohtaa, kun pyysin. Viestihän ei ollut sinua imarteleva.

      • Tilli

        Muista se!


    • vertailua

      "Debora:)
      Kirjoittanut: äiti 9.3.2005 klo 12.04

      Voi miten ystävällinen ja lämmin sefu tällä palstalla onkaan.

      Tämä on varmasti juuri oikea paikka heille jotka haluavat aidosti purkaa sydäntään.

      Ihanaa kun otat ihmisen ihmisinä, etkä ala vähättelemään toisen kärsimystä, sinä otat heidät ilomielin vastaan, osaat myös antaa tukesi koska itselläsi on myös noita ikäviä muistoja.

      Täällähän viihtyy paremmin kuin naapurissa:)"

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000007195060

    • Jo on aikoihin eletty...

      En oikein käsitä, mitä sheriffistä keskustelemisella on tekemistä uskonnon ja nimenomaan vanhoillislestadiolaisuuden kanssa? Ettekö te olekaan suvaitsevaisia uskon veljille ja sisarillenne? Eikö suvaitsevaisuutta ole hyväksyä ihmiset sellaisena kuin he ovat? En käsitä, miksi te jauhatte kokoajan sheriffistänne, kun palstan nimi on ihan muuta kuin "Sheriffin arvostelu". En voi käsittää, miten te jaksatte jauhaa päivä tolkulla yhtä ja samaa. Sheriffi tekee työtään ja säännöt antaa ylläpito. Sheriffi tekee poistot lähinnä ylläpidon käskyjen ja ylläpidon antamien sääntöjen mukaan. Eihän mielivaltaansa voi käyttää! Ylläpito aivan varmasti seuraa sheriffiensä toimia palstoilla. Ette kai te todella ole niin tyhmiä, että se sheriffit jostain hatusta nykäisee jotkin mielivaltaiset säännöt millä se niitä juttuja poistelee!? Silloin kannattaisi jo käydä lukemassa keskustelun tarkemmat säännöt! Suosittelen teille sitä vaihtoehtoa! Sheriffi varmasti vastaa ylläpidolle jokaisesta poistamastaan viestistä. Ehkä tämä on sitten sitä vanhoillislestadiolaisten suvaitsevaisuutta? Jos tämä on sitä suvaitsevaisuutta, niin minä en halua tietää millaisia te olette silloin, kun te olette suvaitsemattomia!

      Voimia sheriffille!

      • naapurista

        "Mopin
        Kirjoittanut: Hoitokokous 8.3.2005 klo 07.49

        asemassa olevan ja koulutuksen saaneen ihmisen olisi ehdottomasti pitänyt tajuta, millainen hulabaloo nousee hänen tämän kaltaisesta paluustaan sheriffin tehtävään. Olipa painostusta tai ei, niin aihe ja SRK:n mahdollinen läsnäolo siellä sun täällä on aina ihmisten mielissä tai sitä pohditaan. Aiheellisesti tai aiheetta. Vl-herätysliikkeen historia ruokkii tätä pohdintaa.

        Jostain päin vaikutettiin aivan varmasti asiaan. Palstalla ovat jotkut vl-henkilöt kertoneet kirjoittaneensa ylläpidolle ja vastustaneensa tiettyjen ehdokkaiden valintaa. Tämä kaikki vie ajatukset ikävällä tavalla ihan muualle kuin Suomi24:n yhden keskustelupalstan sheriffin valintaan. Sheriffin, jonka tehtävänä on poistaa palstalta asiattomat kommentit Suomi24:n sääntöjen ja oman harkintansa mukaan. Se vie ajatukset mm. siihen suuntaan, jota käsitystä on matkan varrella saatu monelle vl-kirjoittajalle korjata. Nämä kun ovat kirjoittaneet: "Tämähän on vanhoillislestadiolaisten palsta". Tämä VÄÄRÄ KÄSITYS taas johtaa ajatuksia siihen, että täälläkin viimeisen sanan sanoo SRK, koska tämä on "vanhoillislestadiolaisten palsta". Minun mielestäni näitä mielikuvia vl-herätysliikkeen edustajien pitäisi oman etunsa vuoksi viimeiseen saakka olla itse kumoamassa ja estämässä. Moppi ei voinut vaikuttaa siihen, mitä yksittäiset veeällät kirjoittelivat ylläpidolle. Sen sijaan tiettyyn ratkaisevaan asiaan VAIN MOPPI saattoi vaikuttaa.

        Mopin tällaisen ja tässä tilanteessa tapahtuneen paluun jälkeen koko asia sai aivan uuden luonteen ja sen päälle heitettiin hämäräperäisyyden verkko. Millaista seittiä tämä verkko todellisuudessa sisältää, sitä voidaan vain arvailla. Silloin kun totuuden tilalle tulee erilaiset arvailut, niin tilanne kääntyy aina huonompaan suuntaan ja edellytykset asioiden positiiviselle etenemiselle huononevat radikaalisti.

        Tämä näkyy Vl-palstan tilanteessa tällä hetkellä."

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000007172128


      • naapurista

        "Miksei minuutti
        Kirjoittanut: sitten 9.3.2005 klo 12.22


      • hatusta

        Moppi ilmoitti ylläpidon poistaneen viestejä, jotka hän olisi palstalla antanut olla.

        Ylläpito kuitenkin ilmoitti, ette ole viestejä poistellut.

        Kuka kolmas pääsee viestejä poistamaan, noudatten omia poisto kriteerejään????


    • Antti Ristilä

      Ymmärrän tosi hyvin, miksi sinusta valitetaan. Itse olen kirjoittanut tänne tasan kaksi viestiä, ja kummatkin poistit alta 15minuutin. Ja miksi? No, siksi koska SINÄ ilmeissesti pahoitit mielesi niistä.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      152
      3419
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      55
      1164
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      233
      998
    4. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      43
      940
    5. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      292
      897
    6. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      68
      893
    7. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      870
    8. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      54
      849
    9. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      65
      824
    10. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      47
      823
    Aihe