Vaikuttaako sähköhammasharjan käyttäminen auralliseen migreeniin

Anonyymi

Aurallinen, kivuton migreeni ollut kohta kaksi vuotta. Vajaa vuosi sitten aloin kiinnittää huomiota siihen, että aurojen esiintymistiehys alkoi vaihdella paljon. Yleensä kohtaukset tulivat 1 - 2 viikon välein. Sitten harvenivat niin, että väliä saattoi olla 4 - 5 viikkoa oireettomia päiviä. Sitten taas alkoi tulla kohtauksia tiheämmin. Mitään muutosta elämässäni (stressi, nukkuminen, liikunta, ulkoilu, ruokailu yms.) en keksi kuin että kohtaukset harvenivat muutama viikko sen jälkeen, kun en käyttänyt sähköhammasharjaa. Se on ihan tavallinen, simppeli perussähköhammasharja. En kuvittele olevani sähköyliherkkä tms. mutta parin - kolmen kuukauden kokeilujaksot perinteisellä/sähkiksellä, mukailevat pienellä viiveellä kohtausten esiintymistiheyttä. En ole viitsinyt hoitavalle lääkärillekään sanoa mitään epäilyistäni, tuntuu jotenkin kahjolta, mutta kysynpä teiltä, onko kenelläkään samoja huomioita. Nyt olen käyttänyt sähköhammasharjaa parin kuukauden tauon jälkeen noin kaksi viikkoa ja kohtauksia on tullut kaksi.

5

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpa hassua! Minullakin aurallinen, kivuton migreeni on ollut yli vuoden ja se alkoi sen jälkeen, kun aloin käyttää sähköhammasharjaa. Tosin siinä oli puoli vuotta väliä. Sittenkään en oikein usko, että asioilla olisi tekemistä keskenään.

    • Anonyymi

      Ja lisäisin vielä äskeiseen viestiin, että on minulla aikaisemminkin ollut migreenin oireita, ajoittain. Nykyään niitä on koko ajan.
      Ei ole kyllä tuollainen sähköhammasharjateoria tullut edes mieleen. :D

    • Anonyymi

      Hei!
      Minä kanssa ostin hammaslääkärin kehoituksesta sähköhammasharjan vaikka minulla on mielestäni puhtaat hampaat ja ei tule hammaskiveä, hamm.lääkäri vain sanoi että sillä saa puhtaammaksi kun itse harjaten, onhan se tehokkaampi.
      Mutta nyt asiaan: minulla on kanssa kivuton aura-migreeni, ja kun olin käyttänyt sähkäriä ehkä 4 kuukautta ostin muistaakseni sen elokuussa. lokakuun lopulla oli migreenikohtaus aurat, ei särkyä. Nyt sitten marraskuussa taisi olla yksi, mutta nyt viime ja tällä viikolla joka toinen pv. ja kun mulla ei ole ollut kun joskus 5 vuotta sitten yksi ja muutamat työaikana ollessa, ei koskaan tälläistä määrää edes 10 vuodessa kun tänä syksynä alkaen, pää on tutkittu aikoinaan migreenipääksi. Kävin lääkärissä ihan tämän takia, kaikki tutkittiin, kaulasuonet käskin kuunnella että ei ole tukkoja ym. liikeradat, vissiin jotkut ehkä ms tautiin liittyvät kokeet, ei verikokeita. Ja mulla lävähti heti päähän kun tulin kotiin että se on tuo sähköhammasharja. Nyt en pese sillä lainkaan aloitan tänään, tavan harjalla. En halua noita juttuja kun ei ole särkyä, en uskalla mitään estolääkkeitä ottaa vaikka annettiin resepti.. siis vakaasti uskon että syyllinen on tuo sähköhammasharja ja sydänkin on mukullunut jota ei ole ennen ollut. Kuntosalissa ajan keskiraskaalla ja raskaalla kuntopyörällä ja olen ajanut 12 vuotta aktiivisesti eikä mitään ole ollut ennen tätä syksyä ja SÄHKÖHAMMASHARJAA, jota ihan suositeltiin, tavan sähkäri.

      • Anonyymi

        Ilmoitan että, kun jätin sähköhammasharjan rauhaan, ei ole tullut yhtään aurailmiötä sen jälkeen.. Mulle se ei sopinut yhtään, pesen edelleen tavallisella harjalla, tosin koetan olla nyt vielä huolellisempi että pesutulos on yhtä hyvä kun sähkärillä. Ihana elää kun valot ei häiritse aurana silmissä eikä tarvii pelätä että taasko tänään ne ilmestyy... eihän niitä ollut 10 vuoteen yhtä paljon kun viimeiseen 4 kk. jolla oli sähkäri käytössä.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kirjoitan jos joku hyötyy tiedosta. Olen siis eri kirjoittaja ja mietin myös migreenin ja sähköhammasharjan yhteyttä toisiinsa. Vaikuttaisi siltä, että sähköhammasharjan käyttö provosoisi migreeniä. Aina kun otan sen uudelleen käyttöön alkaa migreenitkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe