Vaikuttaako sähköhammasharjan käyttäminen auralliseen migreeniin

Anonyymi

Aurallinen, kivuton migreeni ollut kohta kaksi vuotta. Vajaa vuosi sitten aloin kiinnittää huomiota siihen, että aurojen esiintymistiehys alkoi vaihdella paljon. Yleensä kohtaukset tulivat 1 - 2 viikon välein. Sitten harvenivat niin, että väliä saattoi olla 4 - 5 viikkoa oireettomia päiviä. Sitten taas alkoi tulla kohtauksia tiheämmin. Mitään muutosta elämässäni (stressi, nukkuminen, liikunta, ulkoilu, ruokailu yms.) en keksi kuin että kohtaukset harvenivat muutama viikko sen jälkeen, kun en käyttänyt sähköhammasharjaa. Se on ihan tavallinen, simppeli perussähköhammasharja. En kuvittele olevani sähköyliherkkä tms. mutta parin - kolmen kuukauden kokeilujaksot perinteisellä/sähkiksellä, mukailevat pienellä viiveellä kohtausten esiintymistiheyttä. En ole viitsinyt hoitavalle lääkärillekään sanoa mitään epäilyistäni, tuntuu jotenkin kahjolta, mutta kysynpä teiltä, onko kenelläkään samoja huomioita. Nyt olen käyttänyt sähköhammasharjaa parin kuukauden tauon jälkeen noin kaksi viikkoa ja kohtauksia on tullut kaksi.

5

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa hassua! Minullakin aurallinen, kivuton migreeni on ollut yli vuoden ja se alkoi sen jälkeen, kun aloin käyttää sähköhammasharjaa. Tosin siinä oli puoli vuotta väliä. Sittenkään en oikein usko, että asioilla olisi tekemistä keskenään.

• Anonyymi

Ja lisäisin vielä äskeiseen viestiin, että on minulla aikaisemminkin ollut migreenin oireita, ajoittain. Nykyään niitä on koko ajan.
      Ei ole kyllä tuollainen sähköhammasharjateoria tullut edes mieleen. :D

• Anonyymi

Hei!
      Minä kanssa ostin hammaslääkärin kehoituksesta sähköhammasharjan vaikka minulla on mielestäni puhtaat hampaat ja ei tule hammaskiveä, hamm.lääkäri vain sanoi että sillä saa puhtaammaksi kun itse harjaten, onhan se tehokkaampi.
      Mutta nyt asiaan: minulla on kanssa kivuton aura-migreeni, ja kun olin käyttänyt sähkäriä ehkä 4 kuukautta ostin muistaakseni sen elokuussa. lokakuun lopulla oli migreenikohtaus aurat, ei särkyä. Nyt sitten marraskuussa taisi olla yksi, mutta nyt viime ja tällä viikolla joka toinen pv. ja kun mulla ei ole ollut kun joskus 5 vuotta sitten yksi ja muutamat työaikana ollessa, ei koskaan tälläistä määrää edes 10 vuodessa kun tänä syksynä alkaen, pää on tutkittu aikoinaan migreenipääksi. Kävin lääkärissä ihan tämän takia, kaikki tutkittiin, kaulasuonet käskin kuunnella että ei ole tukkoja ym. liikeradat, vissiin jotkut ehkä ms tautiin liittyvät kokeet, ei verikokeita. Ja mulla lävähti heti päähän kun tulin kotiin että se on tuo sähköhammasharja. Nyt en pese sillä lainkaan aloitan tänään, tavan harjalla. En halua noita juttuja kun ei ole särkyä, en uskalla mitään estolääkkeitä ottaa vaikka annettiin resepti.. siis vakaasti uskon että syyllinen on tuo sähköhammasharja ja sydänkin on mukullunut jota ei ole ennen ollut. Kuntosalissa ajan keskiraskaalla ja raskaalla kuntopyörällä ja olen ajanut 12 vuotta aktiivisesti eikä mitään ole ollut ennen tätä syksyä ja SÄHKÖHAMMASHARJAA, jota ihan suositeltiin, tavan sähkäri.

• Anonyymi

Ilmoitan että, kun jätin sähköhammasharjan rauhaan, ei ole tullut yhtään aurailmiötä sen jälkeen.. Mulle se ei sopinut yhtään, pesen edelleen tavallisella harjalla, tosin koetan olla nyt vielä huolellisempi että pesutulos on yhtä hyvä kun sähkärillä. Ihana elää kun valot ei häiritse aurana silmissä eikä tarvii pelätä että taasko tänään ne ilmestyy... eihän niitä ollut 10 vuoteen yhtä paljon kun viimeiseen 4 kk. jolla oli sähkäri käytössä.

• Anonyymi

Vanha ketju, mutta kirjoitan jos joku hyötyy tiedosta. Olen siis eri kirjoittaja ja mietin myös migreenin ja sähköhammasharjan yhteyttä toisiinsa. Vaikuttaisi siltä, että sähköhammasharjan käyttö provosoisi migreeniä. Aina kun otan sen uudelleen käyttöön alkaa migreenitkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3276
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe