Hoitajat kahvilla

Anonyymi

Nyt näyttää siltä, että tämä vanha tuttumme numeroseko on aloittanut uuden kierroksen.
Tällä kertaa on jo runosuontakin kupattu. Pari sanaakin näyttää saaneen rustattua.
Onkohan näiden veneilysivujen kuolinkamppailu alkanut?

15

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, esimerkiksi Joakim1 ei kirjoita tänne enää. Onko hänelle tapahtunut jotakin vai onko saanut tarpeeksi ? Totuus taitaa olla se että suurin osa tänne kirjoittavista ei ole veneilijöitä ollenkaan. Sen näkee siitä että kun venekokemusta ei ole ollenkaan niin nostetaan esille kymmenen vuotta vanhoja aiheita ja yritetään saada keskustelua aikaan. Usein se ei liity veneilyyn ollenkaan.
      "Onkohan näiden veneilysivujen kuolinkamppailu alkanut?" Saattaa olla, en näe tämäntasoisen keskustelun jatkamiselle mitään järkeä !
      Terveisin lihamylly1

      • Anonyymi

        En ole rekisteröitynyt tälle palstalle enkä haluakaan. Kaipaan aikoja, jolloin kaikki kirjoittivat omalla nimellään allekirjoituksena osoite ja puhelinnumero. Palsta muutti sääntöjään niin, että kaikki rekisteröimättömät olivat anonyymejä. No sillä minäkin sitten jatkoin, tosin entistä harvemmin kirjoittamalla.
        Laitan nyt poikkeuksellisesti alle entisen nimimerkkini. Joakim1


    • Anonyymi

      Olisihan se mukavaa, että palsta olisi moderoitu. Asiaan liittymätön kuona tekee tästä palstasta melko sietämättömän.

      • Anonyymi

        Älkää poijaat vielä hermostuko. Onhan näitä aallon pohjia täällä nähty ennenkin.
        Eiköhän tuokin häirikkö pian väsy ja rauha pääse palaamaan tähänkin paratiisiin.
        Sinulle lihamylly 1 meidän täytyy nostaa hattua, koska aina esiinnyt täällä omalla nimimerkilläsi - kuten myös Bossu.
        Minäkin laitan loppuun edes tämän omatekoisen puumerkkini, jotta olisi edes joku identiteetti.

        Masaesbosta


    • Kiitos Masa
      Minulla on ollut muutama periaate jota olen yrittänyt noudattaa.
      1) En koskaan kirjoita semmoista josta en ole varma tai sitten sanon että on arvaus. Kuten nämä tulvivat kaasariasiat.
      2)Kirjoitan lähes aina asioista jota olen kokenut itse. Yksi juttu oli kun kondomilla korvataan bensatankin O-rengas. Eihän sitä uskottu. Meillä on 31 veneilyvuosi menossa (siis vaimoni kanssa), huonolla moottorilla, huonolla perävetolaitteella, sinä aikana ehtii sattua vaikka mitä. Olen kokenut kaikenlaista. Ensi vuosi ilmeisesti on viimeinen veneilyvuosi.
      3) Olen yrittänyt kirjoitta niin että en loukkaa ketään. Niin helposti lipsahtaa että oletko niin tyhmä että et tajua... jne .Niin ei pidä sanoa.
      Masa, sinäkin esiinnyt avoimesti, hienoa. Sitä en vain ymmärrä miksi jotkut eivät rekisteröidy. Eikö ole puhtaita jauhoja pussissa ?
      Niin, yksi juttu vielä. Facebookissa on ryhmä (jossa esiinnyn omalla nimellä) ja niin tekee muutkin, Veneillyn kysy mitä vain. Siellä harvoin kuulee ilkeyksiä. Muistan vieläkin, muutama vuosi sitten, miten korkealla tasolla tämä palsta oli, muistan Joakimin todella korkeatasoiset puntaroinnit esim. keulapotkureista. Siinä mentiin niin korkealla, vaikka tekninen koulutus onkin, en pysynyt mukana.Tai kun hän todisteli että jääkaapin oven avaaminen ei lisää sähkönkulutusta Voisiko ratkaisu tähän olla että tulisi rekisteröinti pakko, kuten anonyymikin ehdottaa ?
      Hyvää kesää kaikille.

      • Nuo ovat hyviä periaatteita kaikkeen netissä kirjoitteluun. Hienoa että edes osa pyrkii kirjoittamaan loukkaamatta ketään.

        Erilaisia www-sivuja parikymmentä vuotta pyörittäneenä ja forumeita ylläpitäneenä sanoisin, että on oikeastaan vain kaksi tapaa pitää paikan henki kunnossa. Toinen on rekisteröintipakko ja sen myötä kirjoittaminen omalla nimellä. Se toinen vaihtoehto on aktiivinen moderointi. Suomi24:ssä eivät totedu kumpikaan ja jälki on sen mukaista.

        Terveisin palstan ex-moderaattori.


      • Anonyymi

        "Sitä en vain ymmärrä miksi jotkut eivät rekisteröidy. Eikö ole puhtaita jauhoja pussissa ?"

        Voisi toki rekisteröityä, mutta Aller media ei edusta sellaista ympäristöä, jota pitäisin niin laadukkaana ja varmana, että sinne antaisi omia tietojaan. Aikaisemmin käytin omaa nimeä mm. sfnet:ssä, mutta nykyisin olen hyvin tarkka identiteetistä. Jauhoja on vain päässä, joten jokaisen on suhtauduttava varauksella kirjoituksiini tällä forumilla.
        -MitaanTietamaton-


      • Anonyymi

        On se vaan niin, että rekisteröitymispakko tuhoaa keskustelufoorumin. Ei kukaan voi tietää, miten kirjoituksia tullaan joskus tulevaisuudessa käyttämään mutta tuskin kenenkään eduksi.

        Tekoäly rouhii kirjoituksia ja paljastaa "yhteiskuntavastaiset" yksilöt, joita vastaan voidaan käynnistää eri toimia. Jo se, että joku on kirjoittanut vaikka moottoriveneilystä hyväksyvään sävyyn voi olla raskauttavaa.

        Suomi on muutenkin valumassa kohti seurantayhteiskuntaa, missä jokaisesta ostoksesta, olkoon se kuinka pieni hyvänsä, jää pysyvä jälki rekistereihin. Tätä samaa ei todellakaan tarvita keskustelufoorumeille.

        -enpä kerro


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan niin, että rekisteröitymispakko tuhoaa keskustelufoorumin. Ei kukaan voi tietää, miten kirjoituksia tullaan joskus tulevaisuudessa käyttämään mutta tuskin kenenkään eduksi.

        Tekoäly rouhii kirjoituksia ja paljastaa "yhteiskuntavastaiset" yksilöt, joita vastaan voidaan käynnistää eri toimia. Jo se, että joku on kirjoittanut vaikka moottoriveneilystä hyväksyvään sävyyn voi olla raskauttavaa.

        Suomi on muutenkin valumassa kohti seurantayhteiskuntaa, missä jokaisesta ostoksesta, olkoon se kuinka pieni hyvänsä, jää pysyvä jälki rekistereihin. Tätä samaa ei todellakaan tarvita keskustelufoorumeille.

        -enpä kerro

        En ole huolissani niinkään Suomen toimista vaan Brysselin. Nythän EU suunnittelee uutta vihapuhevirastoa joka valvoo kaikkia foorumeita ja ylläpitäjät velvoitetaan poistamaan kaikki vihapuhe suuren sakon uhalla. Vihapuheeksi tullaan varmaan laskemaan esimerkiksi maahanmuuton, muhamettiuskon ja EU:n kritisointi sekä tietysti ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen kieltäminen.


    • HMinäkin olen aina kirjoittanut rekisteröityneenä. Joskus aikoinaan yksi ainoa mielenterveyspotilas kirjoitti enimmillään kymmenellä eri rekisteröimättömällä nikillä satuja omiin avaamiinsa ketjuihin, kun uskalsin esittää faktoja, jotka kumosivat hänen ajatuspierut, niin alkoi pari vuotta kestänyt vainoaminen aihepiiristä riippumatta, julkiset tappouhkaukset yms.

      Eli ymmärrän hyvin joidenkin pelon rekisteröitymispakon osalta, tosin se olisi ainoa keino saada tämä palsta uudelleen henkiin ja hyödyllyseksi. Joskus aikoinaan tämäkin oli hyvä paikka kysyä neuvoja ja jakaa kokemuksia

    • Välittäjä, kerrot ihmeellisiä juttuja, en olisi uskonut. Nyt näen myös sen toisen puolen asiasta. Paska juttu. Minä en tiedä mitä olisi viisasta tehdä. Se että Suomen hienoin venepalsta tuhotaan muutaman typerän tyypin takia tuntuu pahalta. En tiedä, ehdottakaa jotakin ...

    • Anonyymi

      Tämä palsta on kuitenkin edelleen hyvä palsta ja paljon hyvää keskustelua. Luulen muuten että Joakimkin on tänne vielä kirjoittanut anonyyminä, joistain viesteistä on paistanut läpi sellainen asiantuntemus. Itse harvemmin allekirjoitan viestejäni. Terveisiä kaikille tutuille nimimerkeille!

      T: Macee

      • Anonyymi

        Onpa hienoa lukea, että perusporukka on vielä ainakin löyhästi mukana.
        Kuten tuolla edellä kirjoitin, niin kyllä meillä on vielä toivoa.
        Laitetaan tämä mustalla kirjoitettu nimimerkki alle kun kirjoittelemme täällä, sillä siitä tulee aivan toinen fiililis keskusteluihin.
        Minäkin pelkään rekisteröitymistä, vaikka en ole koskaan syyllistynyt mihinkään mikä ei kestä päivän valoa - jauhot ovat puhtaita D.
        Jos joku sattuisi esiintymään meidän ”nimimerkillämme”, niin kyllä me toiset sen huomaisimme ja puuttuisimme peliin.
        Olemmehan jo vuosia täällä kirjoitelleet ja oppinnet toisemme ”tuntemaan” .
        Ei nyt vielä lannistuta, vaan yritetään toteuttaa keskustelua tällä samalla tyylillä kuin olemme tässäkin ketjussa menetelleet.

        Ystävällisin terveisin Masaesbosta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hienoa lukea, että perusporukka on vielä ainakin löyhästi mukana.
        Kuten tuolla edellä kirjoitin, niin kyllä meillä on vielä toivoa.
        Laitetaan tämä mustalla kirjoitettu nimimerkki alle kun kirjoittelemme täällä, sillä siitä tulee aivan toinen fiililis keskusteluihin.
        Minäkin pelkään rekisteröitymistä, vaikka en ole koskaan syyllistynyt mihinkään mikä ei kestä päivän valoa - jauhot ovat puhtaita D.
        Jos joku sattuisi esiintymään meidän ”nimimerkillämme”, niin kyllä me toiset sen huomaisimme ja puuttuisimme peliin.
        Olemmehan jo vuosia täällä kirjoitelleet ja oppinnet toisemme ”tuntemaan” .
        Ei nyt vielä lannistuta, vaan yritetään toteuttaa keskustelua tällä samalla tyylillä kuin olemme tässäkin ketjussa menetelleet.

        Ystävällisin terveisin Masaesbosta

        OK
        "Ei nyt vielä lannistuta, vaan yritetään toteuttaa keskustelua tällä samalla tyylillä kuin olemme tässäkin ketjussa menetelleet."


      • Anonyymi

        Eilen illalla tuli tuo vanhojen kaivelija taas linjoille, mutta ainoastaan pari meni vahingossa vastaamaan seireenin kutsuun.

        Kyllä minunkin mielestäni me voimme pitää näitä sivuja hengissä entiseen totuttuun tyyliin. Olen minäkin yrittänyt tuoda esiin tuota puumerkin mukaan laittoa, joten yritetään sitä yhdessä :)

        Ei sen tarvitse olla mikään kiveen kirjoitettu, mutta kunhan sitä pitää edes yhden ketjun ajan, niin se auttaa struktuurin ylläpidossa.

        Tietenkin nämä sinisen nimimerkin käyttäjät ovat meidän mustien puumerkkien yläpuolella, mutta voimme mekin yrittää ylläpitää jatkuvuutta, kuten monet ovat täällä jo vuosia tehneetkin.

        Kokeilkaamme yhdessä kuinka saamme homman toimimaan tämän ketjun hengessä.

        Marebalticum


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe