hissikammo

mama

Onko kukaan hakenut hypnoosista apua hissikammoon? (ahtaanpaikankammo?) Ja onko hyviä kokemuksia?

9

2749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykologihypnoterapeutti

      Hypnoterapia on yleisesti ajateltuna hyvä lähestymistapa hissikammoon. Aiheesta on runsaasti kokemuksia. Hyvä tulos on toki riippuvainen monesta seikasta.

      • Lääkäri

        Kokemukseni potilastyöstä hypnoosin avulla tässä käyttötarkoituksessa ovat myös hyvät.


    • eksu

      Minulla oli hissikammo nuorena, enkä silloin tiennyt näistä hypnooseista tms. mitään. Järkeilin vain, että kun pelolleni ei ollut mitään järkevää syytä, sen täytyisi omin avuin lähteä...

      Ajattelin, että pakotan itseni menemään hissiin ja ajelen sillä sitten ylös alas niin kauan, että pelko lähtee.

      Siispä suggeroin itseni sen verran rohkeaksi, että sain mentyä hissiin ja painettua nappia... Sitten vain ajelin, tärisinja odotin kunnes pelko viimein meni ohi ja koko juttu alkoi viimein naurattaa.

      Huomautan, että pelko oli niin todellista, että mieluummin juoksin 6-10 kertaan päivässä nuo raput, kuin olisin mennyt hissiin. Sen jälkeen en ole hissikammpoa/-pelkoa kokenut, paitsi avohisseihin (kuten eduskunnassa) en mielelläni mene vieläkään...

      • Yasuni

        Minäkin pääsin hissikammosta eroon sillä, että menin lähetin töihin suureen sairaalaan. Tietenkään kammon ei voi sanoa olleen valtaisa, ehkä pitäisi puhua pelosta, kun kerran sain itseni sinne hissiin. Hirveitä hetkiä töissä olivat kaikesta huolimatta hissien juuttumiset, nytkähtelyt ja kolahtelut - minulla siis tuo pelko oli enemmänkin putoamisen pelkoa. Näin aiemmin myös öisin jatkuvasti hissipainajaisia.

        Nykyään kun tuosta työstä on jo vuosia, pelko on tulossa takaisin, mutta liittyy kyllä toistaiseksi vain epäilyttäviin tilanteisiin, kuten nitiseviin vanhoihin hisseihin tai kaksitoistakerroksisiin taloihin.


      • emm@
        Yasuni kirjoitti:

        Minäkin pääsin hissikammosta eroon sillä, että menin lähetin töihin suureen sairaalaan. Tietenkään kammon ei voi sanoa olleen valtaisa, ehkä pitäisi puhua pelosta, kun kerran sain itseni sinne hissiin. Hirveitä hetkiä töissä olivat kaikesta huolimatta hissien juuttumiset, nytkähtelyt ja kolahtelut - minulla siis tuo pelko oli enemmänkin putoamisen pelkoa. Näin aiemmin myös öisin jatkuvasti hissipainajaisia.

        Nykyään kun tuosta työstä on jo vuosia, pelko on tulossa takaisin, mutta liittyy kyllä toistaiseksi vain epäilyttäviin tilanteisiin, kuten nitiseviin vanhoihin hisseihin tai kaksitoistakerroksisiin taloihin.

        Minulla on hissikammo. Ei auttanut hypnoosi. Tosin minut hypnotisoitiin vain muutaman kerran, hoitoa olisi ehkä pitänyt jatkaa. Olen ihan paniikissa jos joudun menemään hissiin =(


      • öö@
        emm@ kirjoitti:

        Minulla on hissikammo. Ei auttanut hypnoosi. Tosin minut hypnotisoitiin vain muutaman kerran, hoitoa olisi ehkä pitänyt jatkaa. Olen ihan paniikissa jos joudun menemään hissiin =(

        Minullakin tuo sama..


    • help

      olen 16 v tyttö ja pelkään mennä hisseihin koska pelkään että ne putoavat... :/ miten pääsen tästä pelosta??

      • Kansanmies

        Menemällä hissiin ja kuljet ylös ja alas , samalla hengittäen rauhallisesti, ja huomaat että mitään pahaa ei tapahdu! Tässä neuvo..


      • 355yhb2

        on ehkä hyvä tietää että hissin putoaminen on käytännössä mahdotonta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe