Ihastuneen käytös

Anonyymi

Miten te käyttäydytte ihastuneena?

106

3040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro ensin miten itse käyttäydyt :)

    • Anonyymi

      Hankkiudun ihastukseni seuraan mahdollisimman usein, menen samoihin tilaisuuksiin ja tapahtumiin. Olen ihastuneena hyvin aktiivinen ja saatan nähdä paljon vaivaa tavatakseni ihastustani. Yritän päästä juttelemaan hänen kanssaan aina kun mahdollista, keskustelussa kysyn hänestä kaikenlaista (varmaan liikaakin) ja pyrin johdattamaan keskustelun yhteisiin kiinnostuksen kohteisiin. Olen erityisen ystävällinen ja huomioin ihastustani tyyliin jolla haluaisin itseänikin huomioitavan. Hymyilen paljon ja tiedän että tunteeni näkyy katseestani. En koskettele ihastustani ellei hän koske ensin.

      • Anonyymi

        Lisään vielä että saatan jatkaa tätä lähestymistä hyvin kauankin, kunnes tilanne päätyy suotuisaan lopputulokseen tai käy selväksi, ettei suhteesta voi tulla mitään. Soittelen myös usein jonkin syyn varjolla tai olen muulla tavoin yhteydessä. Ehdotan yhteistä tekemistä esim harrastukseen liittyen. Olen aika tavoitteellinen näissä(kin) asioissa!


      • Anonyymi

        Hyvin samanlaisesti kuin tässä yllä. Tosi kivaa, että on on muitakin aktiivisia! Ei vaan ole juurikaan tullut vastaan. :)
        Minä tosin saatan koskettaakin hyvin ohimennen. Sitten kyllä tarkkailen pitkään mikä oli reaktio ja hipaiseeko toinen vuorostaan vai hämmentyy tms. En herkästi koske uusiksi, jos ei ole selvästi mieleen, edes ohimennen.
        Kerran ihan kysyin "Tulisitko syliini istumaan?" (olen pitkä, joten yleensä mun sylissä istuvat ovat aika hyvällä korkeudella ;) Seurustelimme muutaman kuukauden ajan tuon illan jälkeen.


      • Anonyymi

        Ihastumista on vaikea erottaa ystävyydestä. Ystävätkin tuppaavat olemaan huomaavaisia toisiaan kohtaan, vaihtavat intensiivisiä katseita ja hipaisevat ohimennen. Ihastuneena vaan ylitulkitsee kaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastumista on vaikea erottaa ystävyydestä. Ystävätkin tuppaavat olemaan huomaavaisia toisiaan kohtaan, vaihtavat intensiivisiä katseita ja hipaisevat ohimennen. Ihastuneena vaan ylitulkitsee kaikkea.

        Minusta intensiivisiä katseita ei vaihdeta ystävien kesken tai jos vaihdetaan, niin se on merkki muunlaisesta kiinnostuksesta. Ohimennen hipaisu taas voi olla vahinkokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastumista on vaikea erottaa ystävyydestä. Ystävätkin tuppaavat olemaan huomaavaisia toisiaan kohtaan, vaihtavat intensiivisiä katseita ja hipaisevat ohimennen. Ihastuneena vaan ylitulkitsee kaikkea.

        Tunnistan tämän omalla kohdalla, kosketan mielelläni ystäviä ohimennen (yleensä olkapäälle tai käsivarteen), enkä sillä todellakaan tavoittele mitään sen kummempaa. On kiva huomioida ja ilmaista välittämistään sillä tavalla, jos sanat ei oikein aina riitä. Toki otan sitten vähän fyysistäkin etäisyyttä, jos huomaan ihastumista sellaisen ihmisen puolelta, josta en ole kiinnostunut romanttisessa mielessä.


    • Kyllä pitää heti koskea eihän siitä tule mitään
      muuten minä ja hän.

    • Anonyymi

      Mitä mieltä aloittaja on?

    • Anonyymi

      Ihastumisen huomaa mun mielestä siitä, että ihastuneen käyttäytyminen ylittää normikäytöksen selvästi. Mainitut huomaavaisuus, katseet, koskettaminen ilmenevät ihan eri volyymilla kuin ystävien tai työkavereiden kesken. Sitäpaitsi ihastuneen käyttäytymistä voi verrata hänen aikaisempaan käytökseensä. Jos jonkun käytös itseä kohtaan muuttuu yhtäkkiä selvästi positiiviseen suuntaan, niin eikö ole aika selvää mistä on kyse.

    • Anonyymi

      Olen jännittynyt ihastuksen seurassa ja mietin et näytän varmaan ihan paskalta.

      • Anonyymi

        Nuorena usein jännittää ihastuksen seurassa, mutta aikuisena onneksi tulee itsevarmuutta, eikä enää mieti tuollaisia.


      • Anonyymi

        Minä kyllä jännitän ja menen lukkoon ihastuksen seurassa,vaikka en enää kovin nuori olekkaan.


    • Anonyymi

      Mikä on teidän mielestä satavarma merkki siitä että joku on ihastunut?

      • Anonyymi

        Ei kai satavarmaa merkkiä olekaan...
        Ehkä jos hakeutuu usein seuraan tavalla tai toisella, ja haluaa viettää kahden aikaa, jos se on mahdollista. Tähän lisäksi jotain muita tyypillisiä ihastumisen merkkejä, niin ehkä silloin pitäisin asiaa hyvin todennäköisenä.


      • En_osaaEn_tunne

        En tiiä onko semmosta satavarmaa merkkiä. Mutta ehkä siinä vaiheessa kun tyyppi alkaa olla sun luona parkissa vähän väliä ja vääntää kaikista tikuista asiaa, niin saattaa olla lätkässä 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai satavarmaa merkkiä olekaan...
        Ehkä jos hakeutuu usein seuraan tavalla tai toisella, ja haluaa viettää kahden aikaa, jos se on mahdollista. Tähän lisäksi jotain muita tyypillisiä ihastumisen merkkejä, niin ehkä silloin pitäisin asiaa hyvin todennäköisenä.

        Sää veit sanat melkeen mun suustani 😂 ja kerkisit eka.


      • Lisään tähän vielä, jotta jos pääset ihan lähietäisyydelle niin kattoppa pupilleja 😂😉


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        En tiiä onko semmosta satavarmaa merkkiä. Mutta ehkä siinä vaiheessa kun tyyppi alkaa olla sun luona parkissa vähän väliä ja vääntää kaikista tikuista asiaa, niin saattaa olla lätkässä 😉

        Munkin mielestä "tikusta asiaa" on aika varma merkki, mutta jotkut on hölöttäjiä ja haluaa vaan puhua jonkun kanssa, joten ei sekään taida kaikkiin päteä. Sitten jos on ujo, niin ei taas uskalla tehdä tikusta asiaa ja mennä puhumaan vaikka olisikin ihastunut. Vaikeaa, vaikeaa...


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Lisään tähän vielä, jotta jos pääset ihan lähietäisyydelle niin kattoppa pupilleja 😂😉

        Eikö pupillit laajene vasta rakastuneella kun siihen tarvitaan enemmän tunnetta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Munkin mielestä "tikusta asiaa" on aika varma merkki, mutta jotkut on hölöttäjiä ja haluaa vaan puhua jonkun kanssa, joten ei sekään taida kaikkiin päteä. Sitten jos on ujo, niin ei taas uskalla tehdä tikusta asiaa ja mennä puhumaan vaikka olisikin ihastunut. Vaikeaa, vaikeaa...

        😂 No juu. Pitäskö sitten sanoa, että jos hakeutuu koko ajan lähelle ilman mitään järjellistä syytä niin aika varma merkki. Paitsi jos on niin ujo ettei uskalla sitäkään 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö pupillit laajene vasta rakastuneella kun siihen tarvitaan enemmän tunnetta?

        Mä oon lukenu joskus jostain, että laajenee kun näkkee jotain oikein mieluista, kuten vaikkapa lottolapussaan seitsemän oikein 😉


      • Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Mä oon lukenu joskus jostain, että laajenee kun näkkee jotain oikein mieluista, kuten vaikkapa lottolapussaan seitsemän oikein 😉

        No ei toikaan sitten varma merkki ole, voihan jonkun pupillit laajeta vaikka siksi kun toinen kaunis näky, mutta ei kuitenkaan ole ihastunut vaan katselee kuin taulua. Vaikea muutenkin tietää toisten pupillien kokoa, että voisi verrata onko ne laajentuneet:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei toikaan sitten varma merkki ole, voihan jonkun pupillit laajeta vaikka siksi kun toinen kaunis näky, mutta ei kuitenkaan ole ihastunut vaan katselee kuin taulua. Vaikea muutenkin tietää toisten pupillien kokoa, että voisi verrata onko ne laajentuneet:)

        En mä väittänykkään että tää mikään varma tai ees lähes varma merkki olis, mutta saattaa kertoa myös ihastuksesta 😁 Sekin mahollisuus on, jotta on tullu justiinsa silmälääkärin pakeilta, missä on isketty laajentavaa tippaa. Palaan alkuun ja totean, etten edelleenkään tiiä onko semmosta satavarmaa merkkiä 😉


      • Anonyymi

        Yhdyn edellisiin, eli satavarmaa merkkiä tuskin on olemassakaan, enkä itse myöskään lähtis pelkästään pupillien koon perusteella arvailemaan toisen tuntemuksia :)

        Tuossa vähän ylempänä ketjussa oli joku minusta kirjoittanut hyvin: "ihastuneen käyttäytymistä voi verrata hänen aikaisempaan käytökseensä. Jos jonkun käytös itseä kohtaan muuttuu yhtäkkiä selvästi positiiviseen suuntaan, niin eikö ole aika selvää mistä on kyse." Tuo ja monet muut merkit ovat tietty aika lailla tilannesidonnaisia. Itselläni oli vähän vastaava" from hate to love" - kokemus keväällä, ja ainakin oma hälytysjärjestelmäni alkoi piipata just tuon muuttuneen käytöksen kohdalla. Siihen kun ynnäilin vielä punastumisen, satunnaiset katseen harhailut, ajoittain loistavan, ajoittain välttelevän katseen, niin... tajusin olevani ainakin itse lätkässä😃 Ja oli kai tää vastapuolikin vähän😉


      • Anonyymi

        Punastuminen kun toinen katsoo on kyllä varma merkki ihastumisesta, jos voi sulkea pois vaihtoehdot että on vihainen tai nolostunut. Eli jos punastuu ihan neutraalissa tilanteessa toisen neutraalista katseesta.


      • Voisiko tässä siis tulla johtopäätelmään, ettei mitään varmaa merkkiä ole olemassa 😁 Punastuminen ei ainakaan mun kohdalla ole merkki eikä mikään. Punasta väriä saattaa lätkästä naamalle hyvinkin erilaisista syistä.


    • Anonyymi

      Nyt näin itseinhon vallassa rypevänä en edes halua nähdä ihastustani koska näytän aivan paskalta. Ja oon niin ujo et tällä hetkellä menee elämässä muutenkin huonosti. Mokailen ihan sikana ihastuksen edessä ja sehän masentaa jälkeenpäin ihan sairaasti. Et välttelen mieluummin sit kokonaan ja samalla sydämeen sattuu...

      • Anonyymi

        Kuule tuo mokailu on aika söpöä. Viimeisin ihastukseni jotenkin hirveästi sähläsi kun menin juttelemaan hänelle ja tulkitsin sen johtuvan siitä, että hänkin saattaisi olla kiinnostunut. Ainakin sitten lähti kahville kun sitä siinä ehdotin.


    • Anonyymi

      Myös mulla on tuo itseinho viemässä pala palalta mun elämää. Näiden ihastusten kanssa on niin, että ovat ihania ihmisiä ja löytävät varmasti jonkun paremman ihmisen. Eipä sillä että olis useinkaan ollut molemminpuolista tuo ihastus. Pystyn olemaan iloinen kun ihailemani ihminen löytää kumppanin elämäänsä.

      • Anonyymi

        Olen nyt parilta viimeiseltä tyttöystävältäni kuullut tätä "löydät varmaan paremman" -soopaa. Anteeksi, ei ole tarkoitus loukata, mutta se kuulostaa pahalta. Haluan sen toisen kaikkine virheineen. Se on minun valintani eikä minua kiinnosta mikään mystinen "parempi". Ei sellaista ole.


    • Anonyymi

      Pupillit voi laajeta eri syistä, enkä tarkoita nyt huumeita enkä ihastumista.
      Punastun herkästi vaikka en ole ihastunut ja tilanne on muutenkin neutraali. Sekään ei siis kerro mitään.
      Ihastuneena en käyttäydy kuin iilimato ja stalkkeri, vaan se voi näyttäytyä melkein päinvastaiselta. Melkein kuin haluaisi vältellä toista mutta ei tylysti. Ehkä liian asiallisesti, jos ymmärrätte.
      Yksityiskohta mikä voi paljastaa tunteeni äärimmäisissä tilanteissa, on lojaalisuus ja harmaalla rajalla oleva palvelualttius. Jos mainitset ohimennen sulla olevan jano, olen jo vesilasi kädessä sitä sulle ojentamassa Sen jälkeen hipsin tieheni kun toinen ihmettelee lasi kädessä, että mistäs tämä tuli.

      • Anonyymi

        Yhdyn edelliseen, ulospäinnäkyvät eleet eivät aina kerro koko totuutta. Meistä jotkut omaavat sillä tavalla herkemmän hermojärjestelmän, että reagoimme milloin mihinkin, esim juuri punastumalla. Ymmärrän kyllä että ihastuneena saattaa ylitulkita tällasten eleiden johtuvan seurasta, mutta asia saattaa liittyäkin johonkin aivan muuhun, hälyiseen ympäristöön tai keskustelunpätkään jonka on kuullut vieruspöydästä.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista, entä miten saat toisen huomaamaan kiinnostuksesi jos käyttäydyt välttelevästi ja asiallisesti? Kysyn siksi kun itse en osaisi tulkita vastaavaa käytöstä kiinnostukseksi. Ajattelisin varmaan että toi nainen kokee ettei meillä synkkaa erityisesti ja haluaa pitää etäisyyttä. Vesilasin tuominen on ystävällistä mutta en osaisi yhdistää sitä kiinnostukseen jos toinen muuten välttelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, entä miten saat toisen huomaamaan kiinnostuksesi jos käyttäydyt välttelevästi ja asiallisesti? Kysyn siksi kun itse en osaisi tulkita vastaavaa käytöstä kiinnostukseksi. Ajattelisin varmaan että toi nainen kokee ettei meillä synkkaa erityisesti ja haluaa pitää etäisyyttä. Vesilasin tuominen on ystävällistä mutta en osaisi yhdistää sitä kiinnostukseen jos toinen muuten välttelisi.

        Samaa ajattelee kuin aikaisempi kommentoija. Tietysti kaikki eivät koskaan uskalla tai tahdo oikeasti ihastustaan tunnustaa. Mielummin haaveillaan ja ihastustaan kaukaa mutta suhteen etenemiselle jää aika pienet tsäänssit. Mikä omasta mielestäni olisi surullista ja hukkaan heitetty mahdollisuus kokea elämässä jotain ainutlaatuista. Harmi myös toiselle osapuolelle, jos tuntee samalla tavalla ja asiat jäävät ilmaan roikkumaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ajattelee kuin aikaisempi kommentoija. Tietysti kaikki eivät koskaan uskalla tai tahdo oikeasti ihastustaan tunnustaa. Mielummin haaveillaan ja ihastustaan kaukaa mutta suhteen etenemiselle jää aika pienet tsäänssit. Mikä omasta mielestäni olisi surullista ja hukkaan heitetty mahdollisuus kokea elämässä jotain ainutlaatuista. Harmi myös toiselle osapuolelle, jos tuntee samalla tavalla ja asiat jäävät ilmaan roikkumaan..

        Toi minuakin mietityttää. Täällä kun lukee näitä keskusteluja, niin tuntuu monesti jäävän tilanteet ilmaan roikkumaan vaikka saattaisi olla molemminpuolista kiinnostusta. Moni vain kaukaa ihailee vuosiakin eikä toinen ehkä koskaan saa tietää varmasti mistä on kyse. Se on tosi sääli jos olisi mahdollisuuksia muuhunkin. Eikö ihmiset uskalla laittaa itseään alttiiksi oikealle elämälle, halutaan haaveilla vain? Pelätäänkö ehkä että mahdollinen suhde olisikin pettymys? Vai mitä se on?


      • Anonyymi

        Olen se vesilasityyppi.
        Tarkoitus ei ole paljastaa toiselle yhtään mitään mutta se voi olla asia, minkä joku tarkkasilmäinen voi huomata vaikka sivusta seuraten, tai jos tuntee mun maneerit, huomaa että taidanpa olla kiinnostunut, edes jollain tavalla...

        Pelkkä ihastus kun ei riitä. Tyytyväisenä erakkoluonteena ja helposti sosiaalisista kanssakäymisistä väsyvä ihminen ei jaksaisi laittaa energiaa/panostaa kaikkiin keihin ihastuisi, koska saatan ihastuu helpostikin. Ei siis sillä etteikö uskaltaisi. Jos haluisi edes ajatella jotain suhteen tapaista, pitää luotettavuus olla ylintä tasoa ja tuntea se ihminen, että tietää kenen kanssa alkaisi jakaa elämänsä... ja vajaan energiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen se vesilasityyppi.
        Tarkoitus ei ole paljastaa toiselle yhtään mitään mutta se voi olla asia, minkä joku tarkkasilmäinen voi huomata vaikka sivusta seuraten, tai jos tuntee mun maneerit, huomaa että taidanpa olla kiinnostunut, edes jollain tavalla...

        Pelkkä ihastus kun ei riitä. Tyytyväisenä erakkoluonteena ja helposti sosiaalisista kanssakäymisistä väsyvä ihminen ei jaksaisi laittaa energiaa/panostaa kaikkiin keihin ihastuisi, koska saatan ihastuu helpostikin. Ei siis sillä etteikö uskaltaisi. Jos haluisi edes ajatella jotain suhteen tapaista, pitää luotettavuus olla ylintä tasoa ja tuntea se ihminen, että tietää kenen kanssa alkaisi jakaa elämänsä... ja vajaan energiansa.

        Tunnistan itsessäni samoja piirteitä. Vaan nyt on käynyt niin että toisen kanssa voisi kuvitella ja tahtoisi jakaa asioita ja elämäänsä yhä enemmän. Yritän ottaa rauhassa. Enkä tosiaan ole varma onko kiinnostus ja ajatukset molemminpuolisia. Aika näyttää..


    • Anonyymi

      Minua taas kiinnostaa, millaista on lesbojen seksielämä. En halua kuvauksia, mutta onko sitä vai onko lesbous pelkkää kiintymystä ja rakkautta ilman seksiä naisten välillä. Olen tyhmän tietämätön.

      • Anonyymi

        Totta kai siinä on seksiä varmaan suunnilleen samalla mitalla kuin heteroillakin. Ei kaikki heteroparitkaan hirveästi sekstaile ainakaan muutaman vuoden jälkeen. Ja sitten on meitä lesboja, joille se kuuluu ihan olennaisena osana suhteeseen.
        Itse asiassa tämä ei oikein kuulu tähän keskusteluun ja taisi olla provo? No tartuin kumminkin. :D


      • Anonyymi

        Ihan hyvä tuo aiempi vastaus. Varmaan voi olla myös rakkautta ja kiintymystä, ilman seksiä -suhteita, mutta pääasiassa on seksiä, läheisyyttä, hellyyttä yms. ainakin siihen asti kunnes/jos se hiipuu.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista, ei ollut mikään provo, vaan halusin tietää, kun olen tuota joskus miettinyt. Saattoi olla väärä paikka kysyä, anteeksi, eksyin vain tänne lukemaan.

    • Anonyymi

      Kyllä sen vaistoaa kun joku on ihastunut itseen, intuitio kertoo kaiken, ei siinä mitään merkkejä tarvitse kytätä :D

    • Anonyymi

      Näin mun työkaverin johon olen ihastunut pitkästä aikaa... Hän tuli käytävällä vastaan ja oikein "säikähdin" kun en yhtään odottanut näkeväni häntä silloin. Siinä sit vaan tervehdittiin ja hymyiltiin. Yritän vähän aina vältellä näkemistä koska uskon et ei varmaan ihastuisi muhun ja näytän kamalalta. :/ mut hetken ajan taas olin muka aistivinani jotain siinä katseessa ja hymyssä... Mut tuskin.. Sydäntä särkee.... Sydän kyllä alkoi hakkaamaan niin lujaa kun näin hänet ja samantien nousi puna kasvoille.

    • Anonyymi

      Vaikeaa kyllä sanoa, mitä kaikenmaailman katseet tarkoittavat. Tuntuu että l-, queer-, ja bi-naiset nyt muutenkin vilkuilevat ja noteeraavat tuolla kaduilla ja kaupoilla toisiaan, jos ns. tutka pelaa. Pari kertaa käynyt tässä niinkin, että joku nainen on ihan 180 astetta kääntynyt tuijottamaan. Yleensä katson neutraalisti takaisin, en ole sitä tyyppiä että menisin tolaltani tällaisesta huomiosta useinkaan:). En tiedä varmoista ihastuksen merkeistä, mutta olen joskus huomaavinani joidenkin naisten sillä tavalla säpsähtävän tai hätkähtävän nopeasti, minkä ehkä luen jonkinasteiseksi fyysiseksi viehtymykseksi. Se on aika söpöä kyllä :=)

      • Anonyymi

        Toi on myös ärsyttävää. Ei hetkauta "merkittävät" katseet mitä voi saada mutta oletuksena olevani nainen on joskus ahdistava. Näytänkö "liian lesbolta"? En ole halunnut vielä kysyä.


    • Anonyymi

      Millaisia ajatuksia teissä herättää nainen jolle välillä kelpaa yhdessä vietetty aika ja seura, välillä on kuin välttelisi?. Muiden aikana etäinen.

      • Anonyymi

        Hakeutuuko hän siis välillä seuraasi, esim pyytää johonkin? Vai sinäkö pyydät? Millä tavalla hän välttelee, vetoaako kiireisiin tai muita tekosyitä? Osoittaako hän tunteita kun olette kahden?


      • Anonyymi

        Kiinnostaa myös.
        Ei varsinaisesti välttele mutta joskus tuntuu että hän olisi täysin lukossa seurassani. Ja etenkin muiden aikana etäinen.


      • Anonyymi

        On kai aika tavallista käyttäytyä muiden aikana eri tavalla kuin kahden. Varsinkin jos tilanne on epäselvä tai avoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaa myös.
        Ei varsinaisesti välttele mutta joskus tuntuu että hän olisi täysin lukossa seurassani. Ja etenkin muiden aikana etäinen.

        Minulla on valitettavasti tapana mennä ihan lukkoon kun olen samassa seurassa kuin joku johon olen ihastunut. Se on ongelma minulle, enkä tiedä miten saada tätä lukkoa auki..


      • Anonyymi

        Minäkin menen lukkoon/sulkeudun tietyissä tilanteissa tai paikassa jossa muita paikalla. Yhdessäolo on luontevampaa kahden. Tuo toisen etäinen käytös häiritsee myös minua, koen että olen samassa tilanteessa. Siis minunkin ihastukseni käyttäytyy näin. Tilannettahan ei helpota oma vaihteleva käytös tai ympäristön luomat roolit. Paras tapa tutustua/ystävystyä ylipäätään on neutraalissa ympäristössä.


      • Anonyymi

        Itse tulkitsen etäIsyyden ottamisen ja välttelyn siten, että toinen haluaa olla rauhassa syystä tai toisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin menen lukkoon/sulkeudun tietyissä tilanteissa tai paikassa jossa muita paikalla. Yhdessäolo on luontevampaa kahden. Tuo toisen etäinen käytös häiritsee myös minua, koen että olen samassa tilanteessa. Siis minunkin ihastukseni käyttäytyy näin. Tilannettahan ei helpota oma vaihteleva käytös tai ympäristön luomat roolit. Paras tapa tutustua/ystävystyä ylipäätään on neutraalissa ympäristössä.

        Neutraali ympäristö ja tilanne luo kyllä aivan eri edellytykset ihmissuhteille. Minua monesti harmittaa etteivät opiskeluajan suhteet ole säilyneet. Opiskeluympyröissä oli todella helppo tutustua verrattuna työelämään. Ei ollut sellaista kiirettä ja paineita, ihmiset eivät olleet roolin takana, oltiin hyvällä fiiliksellä ja avoimia asioille. Silloin syntyi ihan luonnostaan ystävyys- ja rakkaussuhteita.


      • Anonyymi

        Miten hyvin tunnet hänet, tiedätkö edes mitä hänen elämässään on meneillään? Hänellä voi olla huolia läheisten kanssa, isoja elämänratkaisuja tehtävänään, tai jotain muuta tärkeää mietittävää, vaikka terveys tai taloudelliset asiat. Ei kaikki pyöri vain ihastumisten ympärillä.


      • Anonyymi

        Fiksuja kommentteja tässä edelliset. Jos tilanne on tosiaan avoin, eikä ihastumistaan mitenkään ole ilmaissut toiselle, niin eikö ole ihan ymmärettävää tämän aiheuttavan levottomuutta ja jossain määrin vaihtelevaa käytöstä ? Lisää tähän vielä sosiaalinen ympäristö jossa on yhteisiä kavereita niin siinäpä kiemurtelet. Vakavasti ihastunut saattaa käyttäytyä jopa huonosti, esim epäsuorasti vittuilemalla tai yrittämällä tehdä sinut mustasukkaiseksi, kumpikaan ei auta eikä varsinaisesti lisää toisen viehätysvoimaa, mutta voi kertoa jotain siitä, että ihastumisensa ilmaisua on vaikea kontrolloida tai säädellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksuja kommentteja tässä edelliset. Jos tilanne on tosiaan avoin, eikä ihastumistaan mitenkään ole ilmaissut toiselle, niin eikö ole ihan ymmärettävää tämän aiheuttavan levottomuutta ja jossain määrin vaihtelevaa käytöstä ? Lisää tähän vielä sosiaalinen ympäristö jossa on yhteisiä kavereita niin siinäpä kiemurtelet. Vakavasti ihastunut saattaa käyttäytyä jopa huonosti, esim epäsuorasti vittuilemalla tai yrittämällä tehdä sinut mustasukkaiseksi, kumpikaan ei auta eikä varsinaisesti lisää toisen viehätysvoimaa, mutta voi kertoa jotain siitä, että ihastumisensa ilmaisua on vaikea kontrolloida tai säädellä.

        Voi olla yleistäkin toi huonosti käyttäytyminen, en silti itse osaisi ikinä tulkita sitä ihastumiseksi, ajattelisin varmaan että toi nainen inhoaa mua. En tiedä miten muut tulkitsee, mutta ei varmaan kannata käyttäytyä kovin huonosti, jos jotain kontaktia oikeasti haluaa.


      • Anonyymi

        Ei kai se "kannata", mutta kyllä sellaista näkee.


    • Anonyymi

      Kannattaisi erehtyä aidosti, niin voi kääntyä tieltään.

    • Anonyymi

      Ihan täysi hölmöläinen olen.

      • Anonyymi

        Miksi hölmöläinen?


    • Anonyymi

      Hei. Itse ajauduin tilanteeseen, että olin super ihastunut työ kaveriin. Olen ollut pitkää naimisissa miehen kanssa, mutta aina tuntenut vetoa naisiin. Tää ihastuminen oli niin iso juttu mun omassa henkilökohtaisessa elämässä, että mun koko hereillä olo aika meni sitä miettiessä.Tämä on ollut mun elämäni suurin tunne ryöppy. Se alkoi siitä hetkestä, kun näin tämän naisen, mun työpaikan ovi aukossa, yli vuosi sitten. Ihastuin ekasta katseesta. En suunnitellut mitään tulevaisuutta hänen kanssaan, mutta oma identiteetti meni tutkiskeluun. Pelkäsin tämän kaiken vaikuttavan meidän työssä, joten rehellisesti, nyt vuoden jälkeen kerroin, että olen kovin ihastunut häneen ja toivon, että en käytökselläni ole häntä loukannut. Sanoi että ei ole kokenut oloaan hankalaksi minun seurassa. Tämä puhdisti tilanteen, mun on niin helppo olla. En tietenkään katsele pitkään sitä tai tee mitään muutakaan, mutta se oma oleminen on helpompaa. Tästä ei tullut mitään rakkaus tarinaa, siitä tuli minuuden löytymisen alku. Niin kiitollinen tälle enkeli silmälle siitä, miten tilanteen otti. Itse tutkiskelu jatkuu...

      • Anonyymi

        Todella rohkeasti hoidit kyllä tilanteen, onnea siis itsetutkiskeluun. Itsekin olen sillä tiellä, ja alkanut ymmärtämään myös sen, että ihastuksia tulee ja menee, ja se on ihan okei.


    • Anonyymi

      Eräs nainen on viime aikoina vaikuttanut hieman ihastuneelta minuun. Eilen näin hänet ja hän käyttäytyi suorastaan ilkeästi, vaikka itse olin ihan tavallinen, eikä mitään negatiivista ole tapahtunut. En tiedä mistä voi olla kyse, mutta loukkaannuin tietenkin. Yleensä olemme ystävällisissä väleissä, joten tilanne tuli ihan puun takaa. Nyt en haluaisi puhua hänen kanssaan enää mitään, mutta aion kuitenkin käyttäytyä asiallisesti, kun olemme tekemissä.

      • Anonyymi

        Sinuna katselisin ja kuulostelisin vielä uudestaan. Kysy vaikka seuraavalla kerralla kun näet hänet, että onko hänelle sattunu jotain tai oletko tehny hänelle jotain jos edelleen käytös on ilkeää.
        Millaisessa ympäristössä ja tilanteessa hänet eilen tapasit?
        Joihinkin ihmisiin ja heidän käytökseensä voi vaikuttaa eri tilanteet, ympäristö. Sekä myös jos elämässä on jotain negatiivista meneillään, se saattaa heijastua sit väärään aikaan väärälle ihmiselle.
        Ota rohkeesti asiasta selvää, kuinka hän käyttäytyy seuraavalla kerralla ja tee sit vasta johtopäätöksiä :)


      • Anonyymi

        Samoilla linjoilla mitä edellinen, eikä yhden tai parin huonon päivän tai kohtaamisen takia kannata vetää mitään ylitulkintoja siitä, mitä hän esim ajattelee sinusta. Eri asia tietysti jos ilkeily tai pahantuulisuus sinua kohtaan vielä jatkuu, ja on tietysti aina ikävää, jos joutuu sellaisen käytöksen kohteeksi, se tuntuu aina pahalta etkä ole varmasti sellaista ansainnut. Itse olen saanut jäätävää käytöstä ja kiukuttelua niskaan yhdeltä naiselta sen jälkeen, kun olin antanut ystävälliset pakit, enkä ollut siis millään tavoin häntä piirittänyt. Ymmärsin toki hänen reaktionsa, mutta voin itsekin todella pahoin kun sellaista piikittelyä joutui sitten kuuntelemaan tilanteen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla mitä edellinen, eikä yhden tai parin huonon päivän tai kohtaamisen takia kannata vetää mitään ylitulkintoja siitä, mitä hän esim ajattelee sinusta. Eri asia tietysti jos ilkeily tai pahantuulisuus sinua kohtaan vielä jatkuu, ja on tietysti aina ikävää, jos joutuu sellaisen käytöksen kohteeksi, se tuntuu aina pahalta etkä ole varmasti sellaista ansainnut. Itse olen saanut jäätävää käytöstä ja kiukuttelua niskaan yhdeltä naiselta sen jälkeen, kun olin antanut ystävälliset pakit, enkä ollut siis millään tavoin häntä piirittänyt. Ymmärsin toki hänen reaktionsa, mutta voin itsekin todella pahoin kun sellaista piikittelyä joutui sitten kuuntelemaan tilanteen jälkeen.

        Näin hänet taas tänään ja nyt hän oli ihan asiallinen ja kaikki sujui hyvin. Tapaan hänet aina samassa ympäristössä, joten ympäristön muutokset eivät voi vaikuttaa tilanteeseen. Olen hieman ajatellut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että se käytös oli tarkoituksellista, mutta tarkoitus ei ehkä ollut loukata minua. Toivon ettei mitään ikävää tapahdu enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla mitä edellinen, eikä yhden tai parin huonon päivän tai kohtaamisen takia kannata vetää mitään ylitulkintoja siitä, mitä hän esim ajattelee sinusta. Eri asia tietysti jos ilkeily tai pahantuulisuus sinua kohtaan vielä jatkuu, ja on tietysti aina ikävää, jos joutuu sellaisen käytöksen kohteeksi, se tuntuu aina pahalta etkä ole varmasti sellaista ansainnut. Itse olen saanut jäätävää käytöstä ja kiukuttelua niskaan yhdeltä naiselta sen jälkeen, kun olin antanut ystävälliset pakit, enkä ollut siis millään tavoin häntä piirittänyt. Ymmärsin toki hänen reaktionsa, mutta voin itsekin todella pahoin kun sellaista piikittelyä joutui sitten kuuntelemaan tilanteen jälkeen.

        Kamalaa käytöstä tuo sinuun kohdistunut ja ilman aihetta. Ihmeellistä miten ihmiset toimivatkaan vaikeissa tilanteissa. Olet oikeassa ettei kannata liikaa painottaa yksittäisiä kohtaamisia. Reagoin aika herkästi kaikkeen yleensäkin.


    • Anonyymi

      Yleensä ihmiset lähestyy sillä tavalla miten haluaisivat itseään lähestyttävän ja kun nämä tavat ei osu yksiin, tulee helposti väärinkäsityksiä tai muuten tilanne ei etene.

    • Anonyymi

      Olen vähän ihastunut yhteen naiseen ja se vaikuttaa niin, että on todella vaikea saada sanaakaan suustaan hänen kanssaan. Mulla on muutenkin tapana olla seurassa liikaa hiljaa, mutta tämän naisen kanssa se korostuu eikä tule mitään kiinnostavaa asiaa mieleen, vaikka saisin suunvuoronkin. Tapaamme aina isommassa porukassa yhteisessä harrastuksessa ja siinä on monia puheliaita.

    • Anonyymi

      Yksi nainen tekee minut hulluksi, vaikka miten yritän olla neutraalisti. Ahdistaa koko juttu.

      • Anonyymi

        Tampereella on vastaava tilanne, tarkempi sijainti K.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella on vastaava tilanne, tarkempi sijainti K.

        Hulluksi tekevä nainen ei ole Tampereella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella on vastaava tilanne, tarkempi sijainti K.

        Minkälainen tilanne Tampereella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluksi tekevä nainen ei ole Tampereella.

        Vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan?

        Ehdota sopivaa paikkakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota sopivaa paikkakuntaa.

        M...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M...?

        Ei ole :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota sopivaa paikkakuntaa.

        Helsinki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki

        Ei ole :(


      • Anonyymi

        Oletko puhunut hänen kanssaan? Kertonut ettei sinulla ole tunteita häntä kohtaan? Harmillinen tilanne, jos toinen ihastuu ja luulee olevan molemminpuolista. Ihastuneen mieli kun on hauras. Älä ainakaan tahallaan loukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko puhunut hänen kanssaan? Kertonut ettei sinulla ole tunteita häntä kohtaan? Harmillinen tilanne, jos toinen ihastuu ja luulee olevan molemminpuolista. Ihastuneen mieli kun on hauras. Älä ainakaan tahallaan loukkaa.

        Ymmärsit väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdota sopivaa paikkakuntaa.

        Vaasa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasa

        Ei ole Vaasakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Vaasakaan.

        Lappi, Uusimaa, Keski-Suomi, Itä-Suomi... Minne suunnalle tämä menee?


    • Anonyymi

      Olen pohtinut tänä viikonloppuna, että ihastuminen on alkanut vaikuttaa jo käytökseeni. Olen "normaalitilassa" aika tasaisen hyväntuulinen ellei mitään erikoista tapahdu. Nyt kuitenkin alkaa tulla outoa kaoottisuutta käytökseen, huomaan sen itse ja tiedän, että muutkin huomaavat. Ärsyttävää kun vielä keski-iässä alkaa sekoilemaan jonkun ihastumisen vuoksi! Nyt päätän tässä paikassa, että yritän palata asiallisuuteen, kun se on vielä mahdollista.

      • Anonyymi

        Ihan normaalia ihastuessa että käytös muuttuu. Oletko yrittänyt edetä asian suhteen vai onko yrityksesi tarkoituksena yrittää unohtaa toinen? Ei ole helppoa, eikä omien kokemusten mukaan ainakaan toiminut.. Ei kannata ainakaan hukata itseään sillä, että yrittää tukahduttaa itsensä ja omat tunteensa.


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen on keski-ikäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia ihastuessa että käytös muuttuu. Oletko yrittänyt edetä asian suhteen vai onko yrityksesi tarkoituksena yrittää unohtaa toinen? Ei ole helppoa, eikä omien kokemusten mukaan ainakaan toiminut.. Ei kannata ainakaan hukata itseään sillä, että yrittää tukahduttaa itsensä ja omat tunteensa.

        Ei tässä voi mihinkään edetä, ei auta muu kuin pakottaa itsensä asialliseksi. Tiedän, ei ole helppoa, mutta ei ole vaihtoehtojakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen on keski-ikäinen?

        40-65v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä voi mihinkään edetä, ei auta muu kuin pakottaa itsensä asialliseksi. Tiedän, ei ole helppoa, mutta ei ole vaihtoehtojakaan.

        Mikä estää? Eikö toinen ole kiinnostunut? Vai oletko ihastunut mutta et kuitenkaan oikeasti ole valmis yrittämään tai heittäytymään.. Toivottavasti et kadu jälkeenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää? Eikö toinen ole kiinnostunut? Vai oletko ihastunut mutta et kuitenkaan oikeasti ole valmis yrittämään tai heittäytymään.. Toivottavasti et kadu jälkeenpäin

        Olen valmis mihin vaan, miksen olisi. Ongelma on toisessa osapuolessa tai oikeastaan koko tilanteessa. Pelleily loppuu nyt, hermothan tässä menee.


    • Anonyymi

      Yritän kaivaa näitä lähes aktiivisia keskusteluja esiin. Saa nähdä onko tästä mitään iloa..

    • Anonyymi

      Up! Vieläkö ollaan ihastuneita?

      • Anonyymi

        Kyllä mä oon vielä ihastunut.


    • Anonyymi

      Yritän keksimällä keksiä puhuttavaa mistä tahansa aiheesta ja kyselen häneltä paljon kysymyksiä. Saatan myös kehua vaatetta tai jotain piirrettä hänessä. Hymyilen ja nauran paljon

      • Anonyymi

        ihanan helee nauru eilen töis ;) et ollukaan mun seuras aiemmin nauranu niin paljoo. söpöö. fffalling. yritän taistella, mut ei se auta mitään. mietin jo kehittäneeni päähän nämä tuntomerkit et olisit kiinnostunu ja tuun hulluks tän asian kanssa. pitkiä katseita, kosketusta välillä, kehuja(jopa pomolle asti musta xD) tikusta asiaa ja oot tosi avulias. se miten kysyit, et onks mul kaikki hyvin ni sai miettii oisko sittenki tässä jotain vai ootko vaan hyvin huomioiva persoona muitaki kohtaan..
        Sanoinko jo et pää hajoo tästä epätietosuudesta 😣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihanan helee nauru eilen töis ;) et ollukaan mun seuras aiemmin nauranu niin paljoo. söpöö. fffalling. yritän taistella, mut ei se auta mitään. mietin jo kehittäneeni päähän nämä tuntomerkit et olisit kiinnostunu ja tuun hulluks tän asian kanssa. pitkiä katseita, kosketusta välillä, kehuja(jopa pomolle asti musta xD) tikusta asiaa ja oot tosi avulias. se miten kysyit, et onks mul kaikki hyvin ni sai miettii oisko sittenki tässä jotain vai ootko vaan hyvin huomioiva persoona muitaki kohtaan..
        Sanoinko jo et pää hajoo tästä epätietosuudesta 😣

        Ei valitettavasti nähty eilen :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei valitettavasti nähty eilen :(

        Nähtiinkö viimeksi maanantaina iltapäivällä?:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nähtiinkö viimeksi maanantaina iltapäivällä?:)

        Ei silloinkaan. Viime viikolla nähtiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei silloinkaan. Viime viikolla nähtiin

        Missäköhän kuvioissa näimme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nähtiinkö viimeksi maanantaina iltapäivällä?:)

        nähtiin viimeksi tiistaina iltapäivällä. tyhmää tänne kirjotella mitään. saattaa tunnistaa itsensä tai sit ei. jos nyt edes käy täällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäköhän kuvioissa näimme?

        Työkuvioissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkuvioissa

        Työkuvio täälläkin. Kuinka usein näemme? Itse olen vähän yli viisikymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkuvio täälläkin. Kuinka usein näemme? Itse olen vähän yli viisikymppinen.

        Missä päin maailmaa tämä työpaikka on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin maailmaa tämä työpaikka on?

        Helsingissä sijaitsee.


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe