Päivän Hesarin antia

Näyttäisi siltä, etteivät keskimääräistä fiksummat ihmiset ole hirveän kiinnostuneita autonsa (sisä)meluista ja kiihtyvyyksistä:
https://www.hs.fi/autot/art-2000006182116.html
Mitäpä trollipojut tästä irrottelevat?

51 kommenttia

Vastaukset

  • Missä kohtaa mainittiin melu?

    • Fiksut ihmiset ostaa turvallisen taloudellisen tilavan ja suorituskykyisen auton ..kaikki uudet autot on tänne Suomeen riittävän vähäpäästöisiä..

    • Anonyymi kirjoitti:

      Fiksut ihmiset ostaa turvallisen taloudellisen tilavan ja suorituskykyisen auton ..kaikki uudet autot on tänne Suomeen riittävän vähäpäästöisiä..

      Kiva, missä kohtaa mainittiin melu? Tai muutakaan horinoistasi?

    • Pikaisella lukemisella: eipä missään. Kuten ei useimpia muitakaan niistä ominaisuuksista, joita Suoli24:ssä hehkutetaan.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Pikaisella lukemisella: eipä missään. Kuten ei useimpia muitakaan niistä ominaisuuksista, joita Suoli24:ssä hehkutetaan.

      Vastuullista autonostajaa saattavat tänä päivänä kiinnostaa sellaiset seikat kuin autossa käytettävien kierrätys(kelpoisten)materiaalien määrä, auton elinkaarimalli, moottorin kyky tuhota ilmakehästä happea, auton ympäristöönsä levittämä melusaaste, auton massa ja kyky kuluttaa asfalttia etc etc. Auton ostajalle kiiltopaperiesitteet kertonevat edelleen peilinkoteloiden väristä, vaihdekepinnupin verhoilusta, pakoputken pään muotoilusta, USB-liitännän sijoittelusta ja muista tärkeydeltään yhtä suurista asioista?

    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiva, missä kohtaa mainittiin melu? Tai muutakaan horinoistasi?

      Ilmeisesti pitää kuulua niiden mainittujen fiksumpien ihmisten joukkoon, jotta oivaltaisi sen, mitä EI mainittu.

    • kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

      Vastuullista autonostajaa saattavat tänä päivänä kiinnostaa sellaiset seikat kuin autossa käytettävien kierrätys(kelpoisten)materiaalien määrä, auton elinkaarimalli, moottorin kyky tuhota ilmakehästä happea, auton ympäristöönsä levittämä melusaaste, auton massa ja kyky kuluttaa asfalttia etc etc. Auton ostajalle kiiltopaperiesitteet kertonevat edelleen peilinkoteloiden väristä, vaihdekepinnupin verhoilusta, pakoputken pään muotoilusta, USB-liitännän sijoittelusta ja muista tärkeydeltään yhtä suurista asioista?

      Oho, nyt minulta lipsahti väärä nimimerkki jota käytän vain vanhalestadiolaisten palstalla. Eli taas nolo paljastuminen.

    • Trollipoju_Pentti kirjoitti:

      Oho, nyt minulta lipsahti väärä nimimerkki jota käytän vain vanhalestadiolaisten palstalla. Eli taas nolo paljastuminen.

      Mahtaapa harmittaa moinen.

  • Akateemisten alkupalkat ovat nykyiset surkeat ja työelämään päästään vasta noin 25 vuotiaana, jos sattuu työtä löytymään. Kouluja käyneet 17-18 vuotta, että saa nippanappa 3000 €/kk. Opintovelat niskassa, osta siinä sitten ökyautoja.

    • Kiva. Ei liity juttuun.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiva. Ei liity juttuun.

      Kiva. Onko opiskelut päättäneellä asunto- ja opintovelkaisella perheenisällä ensimmäisenä mielessä autokaupoilla muu kuin hinta ja mahtuuko lastenvaunut ja muut perheen tavarat. Kyllä ne premiumit ja sähköautot ovat myöhemmän iän juttuja.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiva. Onko opiskelut päättäneellä asunto- ja opintovelkaisella perheenisällä ensimmäisenä mielessä autokaupoilla muu kuin hinta ja mahtuuko lastenvaunut ja muut perheen tavarat. Kyllä ne premiumit ja sähköautot ovat myöhemmän iän juttuja.

      Opiskelut päättäneellä asunto- ja opintovelkaisella perheenisällä eivät myöskään ole ensimmäisenä mielessä korinmadallus-sarjat, ylisuuret vanteet ja 0 - 50 kmh-kiihtyvyys.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Opiskelut päättäneellä asunto- ja opintovelkaisella perheenisällä eivät myöskään ole ensimmäisenä mielessä korinmadallus-sarjat, ylisuuret vanteet ja 0 - 50 kmh-kiihtyvyys.

      Riippuu kyllä niistä opinnoista, amis vai korkeakoulu. Edellinen asuu kyllä vuokralla tai äidin luona.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Riippuu kyllä niistä opinnoista, amis vai korkeakoulu. Edellinen asuu kyllä vuokralla tai äidin luona.

      Toki näkee varsinkin Maakunnassa usein "laitetulla" Bemarilla eteneviä nuoria perheitä. Taajamasta varmasti löytyy puolityhjistä vuokrataloista kämppä ja pihalla voi tuunata Bemmuu, jos jälkikasvun kitinä häiritsee. Tai lähteä poikien kanssa kylän baariin...

  • Fiilistely ei näytä olevan pinnalla, vaikka yleensä toista väitetään. Joko tutustuit skodan fireen?

  • Vähemmän fiksut ostavat vanhan takavetoisen länsiauton.

  • Ehkä aloituksessa kettuiltiin Toyotasedälle joille vain merkki ja lupaus aavistuksen pienemmästä kulutuksesta riittää. Melu, ruoste ja jatkuvat takaisinkutsut ei merkitse mitään ja kalliimmat huoltokulut.

    • Siksi ei osta volkkaria. Ruostuu 20 kertaa enemmän kuin toyota ja valmistaja on tullut kuuluisaksi törkeästä huijaamisesta. Ketä kiinnostaa huijatuksi joutuminen?

    • Miksi sitten laittoi jutun, mikä kehuu aavistuksen pienempään kulutukseen tähtäävää fiksummaksi?

    • Anonyymi kirjoitti:

      Siksi ei osta volkkaria. Ruostuu 20 kertaa enemmän kuin toyota ja valmistaja on tullut kuuluisaksi törkeästä huijaamisesta. Ketä kiinnostaa huijatuksi joutuminen?

      Jos Yaris on ruosteessa 23tkm jälkeen ja uusi Rav 2tkm jälkeen, niin sanoisin että 20 kertaa nopeampi ruostuminen on melkoinen ihme.
      Oikeasti Toyota on kaikkein kamalin ruostumaan ja sitä ei sinun ahkeruus peitä tai muuta.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Jos Yaris on ruosteessa 23tkm jälkeen ja uusi Rav 2tkm jälkeen, niin sanoisin että 20 kertaa nopeampi ruostuminen on melkoinen ihme.
      Oikeasti Toyota on kaikkein kamalin ruostumaan ja sitä ei sinun ahkeruus peitä tai muuta.

      Hihii, peukutin omaa oksennustani.

  • Niin siis itse asiassahan siinä kerrottiin että heikommalla kognitiivisella kyvykkyydellä varustetut ostavat auton lyhytnäköisesti, esim. sen pohjalta että siitä on kertonut kivoja asioita vahaviiksinen myyjä, kiiltopaperinen esite, neukkukuution naapuritkin on ostaneet, tai ehkä se on jopa voittanut pitäjälehden autoarvostelussa. Kykenemättä hahmottamaan kokonaiskustannuksia kuten äänieristys-ja ruostesuojauskulut, rikkoutuvat piiska-antennit, mattapintaiseksi kuluvan maalauksen, teknisen jälkeenjääneisyyden kuten jäykkä taka-akseli ym.

    • On missään mediassa tehty vertailua eri automerkkien äänieristyskustannuksista?

    • Anonyymi kirjoitti:

      On missään mediassa tehty vertailua eri automerkkien äänieristyskustannuksista?

      Tuskin muualla kuin tällä palstalla.

  • Niin, palstan "kriitikot" ovat helposti tunnistettavia wannabe- Automiehiä, jotka hyvin todennäköisesti jakavat ilmasto ja ympäristö mielipiteitä esim. Europarlamentaarikko Hakkaraisen kanssa. Siltä vaikuttaa.

    Myös Akateemisten "kynämiesten" palkkauksen dissaaminen on heille välttämätöntä, kun itsellä sitä koulutusta ei ole, mutta raha kiinnostaa sitäkin enemmän. Ja toki työmies on palkkansa ansainnut , ei mitään.

  • VW tekee täysin päästöttömiä sähköautoja. Siihen ei tojo pysty.

    • Mutta tojo tekee teroista päättömiä...

    • Joko sinulla on sellainen? Ai ei vai. Miksi ei jos kerran VAG niitä tekee?

      Kyse on vain kuriositeetista. Sähköautojen todllinen myynti alkaa vasta 5-15 päästä.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Joko sinulla on sellainen? Ai ei vai. Miksi ei jos kerran VAG niitä tekee?

      Kyse on vain kuriositeetista. Sähköautojen todllinen myynti alkaa vasta 5-15 päästä.

      Kuriositeetti? Norjassa yli puolet myydyistä autoista on sähköautoja.
      Teille jälkijättöisille vasta jälkiliukkaat ovat tutut polut.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Joko sinulla on sellainen? Ai ei vai. Miksi ei jos kerran VAG niitä tekee?

      Kyse on vain kuriositeetista. Sähköautojen todllinen myynti alkaa vasta 5-15 päästä.

      Siinä vaiheessa kun tojo saa sähköautonsa kauppoihin niin juna on jo mennyt. Tojon ongelma on se että pitää aina odottaa että muut tekevät jotain jonka tojo voi ostaa, purkaa ja kopioida.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Siinä vaiheessa kun tojo saa sähköautonsa kauppoihin niin juna on jo mennyt. Tojon ongelma on se että pitää aina odottaa että muut tekevät jotain jonka tojo voi ostaa, purkaa ja kopioida.

      Voi hitsin vimpula kun minä toivon että Volkkari toisi viimein edes yhden sähköauton markkinoille kun on siitä jo vuosia toitottanut. Kai siellä on taas ollut ylitsepääsemättömiä teknisiä ongelmia kuten tavallisesti. Jos Volkkari epäonnistuu yhtään niin se on konsernin loppu, kaiken toivottoman huijaussekoilun ja perinteisen pskalaadun jälkeen.

  • Ja tässä kokematon, autotekniikasta mitään tietämätön aloittaja puhuu itsensä pussiin. Yrittää jaloissa pyörivällä ja saastuttavalla etuvetoisella Skodallaan kuulua yhteiskunnan ylimpään älymystöön.

    Esimerkiksi takavetoinen 2019 hybridi Mercedes kulkee tarvittaessa sen 50 km sähköllä. Tarpeen tullen jos kuskia huvittaa niin laitetaan S+ moodi päälle, jolloin polttomoottori ja sähkö hoitavat yhdessä työn. Skoda Kodiaq RS TDI:t ja Octavia RS jäävät jalkoihin. Ja niissä ei pääse metriäkään sähköllä, edes tavittaessa.

    • Tekeepä mieli lainata klassisesta kirjallisuudesta tunnettu lause: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestä". Skodaa minulla ei ole. Historiassani on kyllä (hyviä) kokemuksia muutamista. Autotekniikkaa tunnen joidenkin harmiksi vain muutaman Saarialhon kurssin verran. Helpottaako, kun päästiin henkilökohtaisuuksiin?

    • kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

      Tekeepä mieli lainata klassisesta kirjallisuudesta tunnettu lause: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestä". Skodaa minulla ei ole. Historiassani on kyllä (hyviä) kokemuksia muutamista. Autotekniikkaa tunnen joidenkin harmiksi vain muutaman Saarialhon kurssin verran. Helpottaako, kun päästiin henkilökohtaisuuksiin?

      Hihii, väärä todistus lähimmäisestäsi? Sitähän minä olen tehnyt suunnilleen puolenmiljoonan viestini verran. Minähän suorastaan rakastan solvata Tojon omistajia autojen lisäksi. Faktat itsestäni yritän aina poistattaa, muka asiattomina. Eikö tämä kerrokin, kuinka ylösalaisin minun maailmani on ollut jo kauan.

  • On myös erittäin hauska tosiasia, että siinä missä Kodiaq RS on noin 70 000 euron hintalapullaan paikaltaan lähdössä aikalailla tasoissa takavetoisen 190hv C220dA kanssa niin takavetoinen 60 000 euron E300 hybridi menee menojaan kaikissa nopeuksissa, myös paikaltaan lähdöissä.

    Kun ei ole metriäkään ajokokemusta juuri mistään, kovat luulot ja usko Skodan ylivertaisuuteen ja kohmeiset ajokädet muutenkin niin sittenhän on varmaan pakko saada se Kodiaq RS räikeimmällä mahdollisella ulkovärillä. Sitten hintalappu mielessä rattiraivot hiipivät aivolohkoon kun takavetoiset hybridit menevät menojaan eikä "perheurheilu-SUV" ollutkaan niin sporttinen

    https://www.youtube.com/watch?v=s3I7xw5XL8M

    • Keskustelun aloittajan pointti on varmaan se, että keskimääräistä fiksummat ihmiset eivät ajattele tuolla tavalla.

    • Kaikilla on omat kiinnostuksenkohteensa. Voiko sanoa, että Mozart oli keskivertoa tyhmempi, koska oli palasit kiinnostunut pianonsoitosta ja vaati instrumentiltaan ensiluokkaisia ominaisuuksia, joiden pieniä yksityiskohtia tavallinen piano harrastelija ei edes ymmärrä?

      Jos olisit työskennellyt edes hetken saksalaisen autoteollisuuden testitoimintojen piirissä niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitan.

    • Sinusta juuri paistaa se ei-älykkyys mistä oli kyse.
      Teinien kiihtyvyys on aika turhan päiväinen asia. Tärkeämpää on ajettavuus ja mukavuus ja tietysti luotettavuus. Auto hankitaan ihmisten ja tavaroiden liikuttamista varten.

      Ei tule mieleen milloin olisi käyttänyt Quattron lapun lattiassa viimeksi. Ei oikein ole tarvetta. Jos olisi tarvetta, olisin aikas huono kuski.

    • ei-älykkyys on erittäin älykäs ilmaus

    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikilla on omat kiinnostuksenkohteensa. Voiko sanoa, että Mozart oli keskivertoa tyhmempi, koska oli palasit kiinnostunut pianonsoitosta ja vaati instrumentiltaan ensiluokkaisia ominaisuuksia, joiden pieniä yksityiskohtia tavallinen piano harrastelija ei edes ymmärrä?

      Jos olisit työskennellyt edes hetken saksalaisen autoteollisuuden testitoimintojen piirissä niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitan.

      "Jos olisit työskennellyt edes hetken saksalaisen autoteollisuuden testitoimintojen piirissä niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitan."

      Mutta ethän sinäkään ole, miksi vaadit tuollaista muilta?

    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikilla on omat kiinnostuksenkohteensa. Voiko sanoa, että Mozart oli keskivertoa tyhmempi, koska oli palasit kiinnostunut pianonsoitosta ja vaati instrumentiltaan ensiluokkaisia ominaisuuksia, joiden pieniä yksityiskohtia tavallinen piano harrastelija ei edes ymmärrä?

      Jos olisit työskennellyt edes hetken saksalaisen autoteollisuuden testitoimintojen piirissä niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitan.

      "Voiko sanoa, että Mozart oli keskivertoa tyhmempi, koska oli palasit kiinnostunut pianonsoitosta ja vaati instrumentiltaan ensiluokkaisia ominaisuuksia, joiden pieniä yksityiskohtia tavallinen piano harrastelija ei edes ymmärrä?"

      Mozart loi kuolemattomia sävellyksiä, sinä olet luonut vain päättömiä kirjoituksia netissä. Kirjoituksia joille kaikki nauravat. Siinä on aika iso ero.

  • Hyvää viikonloppua! Helle ei ole sekoittanut tai pehmentänyt Laatutakavetolänsiautomersumiehen päätä. Hän on aivan oma itsensä. Ei puhu itseään pussiin, vaan elää siinä.

  • Jos kulkuneuvon tärkein ominaisuus olisi kiihtyvyys, niin hommaisin itselleni kunnon kyykkyprätkän.

    • Niin, jos auton tavaratilalla ei ole merkitystä ja kyydittäviä on nolla, kyykkyprätkä on varmasti jopa "sporttista" autoa edullisempi kyykyttäjä...

  • "Esimerkiksi takavetoinen 2019 hybridi Mercedes kulkee tarvittaessa sen 50 km sähköllä. Tarpeen tullen jos kuskia huvittaa niin laitetaan S+ moodi päälle, jolloin polttomoottori ja sähkö hoitavat yhdessä työn. Skoda Kodiaq RS TDI:t ja Octavia RS jäävät jalkoihin. Ja niissä ei pääse metriäkään sähköllä, edes tavittaessa."

    50km on todellakin valmistajan lupaus.

    Käyttäjien kokemuksissa maksimi taitaa olla 13km ja keskimääräinen matka sähköllä n. 9km.

    Noita kiihtyvyysaikoja en osaa kommentoida, olisikohan tästä tarkempaa dataa saatavilla?

  • "Jos olisit työskennellyt edes hetken saksalaisen autoteollisuuden testitoimintojen piirissä niin ymmärtäisit ehkä mitä tarkoitan."

    Entä jos on Romaanitaustainen seksuaalivähemmistöön kuuluva kuten itse olet vihjannut olevasi?

  • Siinä RS kaljupää vinkuu kun takavetoinen hybridi menee menojaan. Eihän teillä ole näistä metriäkään ajokokemusta. Mutta etuveto Rs se pitää olla kädettömällä taatelitaunolla.

    Takavetoisella hybridillä ajetaan tarvittaessa useita kymmeniä kilometrejä vain sähköllä. 10 000 euroa kalliimmalla ja jaloissa suorituskyvyllisesti ja käsiteltävyyden puolesta pyörivällä Kodiaq RS:llä et aja metriäkään sähköllä missään ajomoodissa.

    https://www.youtube.com/watch?v=s3I7xw5XL8M

    • Minä ajan Skodalla yli 50tkm vuodessa. Jos takaveto, etuveto tai neliveto haluaa mennä menojaan, annan mennä ja jos mahdollista väistänkin vähäsen.

      Yleensä jos joku ohittaa minut, en ole yhtään myöhemmin perillä.

    • Anonyymi kirjoitti:

      Minä ajan Skodalla yli 50tkm vuodessa. Jos takaveto, etuveto tai neliveto haluaa mennä menojaan, annan mennä ja jos mahdollista väistänkin vähäsen.

      Yleensä jos joku ohittaa minut, en ole yhtään myöhemmin perillä.

      Siis minä ajan Skodalla 50 km vuodessa. Pitäiskö öljyt vaihtaa kuitenkin joka toinen vuosi?

      Yleensä jos joku ei ohita minua, olen hinausauton kyydissä ja tavallista aiemmin perillä.

    • Hirveitä keskeneräisiä pommeja nuo hypridit!

    • "Takavetoisella hybridillä ajetaan tarvittaessa useita kymmeniä "

      tarkennetaan nyt että tällä ajetaan sähköllä yksi kymmen kilometriä!

      Isossa Britanniassa paikallinen kuluttajansuojaviranomastamme vastaava taho on antanut lausunnon, jossa mersun harhaanjohtava markkinointi pelkällä sähköllä tapahtuvasta ajomatkasta on riittävä peruste kaupan purkuun.

      Useita kymmeniä? Lueppa mozzinenmuzzi netistä! Netissä on totuus!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.