Alkaisko vegaaniksi

Anonyymi

Suomessa vallitsee ilmastohysteria hallituksen toimesta . Ihmisiä syyllistetään autoilusta, vaikka maaseudulla ei pääse muuten kauppaan tai lääkäriin tai töihin. Me ei saataisi lentää mihinkään, meille kuitenkin lennätetään turisteja Kiinasta asti pilvin pimein. Me ei saada lämmittää huoneita kylmässä pohjolassa ainakaan puulla. Me ei saada syödä lihaa kuin korkeintaan kerran viikossa, meidän nuoret kohta kärsii kasvuhäiriöistä, kun syömisestäkin on tehty ilmastoa uhkaava asia. Verot nousee , hinnat nousee, työllisyys ei nouse. Afrikkaan lapioidaan rahaa, sieltä lennätetään lämpimästä ihmisiä tänne kalliiden elinkustannusten maahan. Tämä kuvio ei oikein mene kaaliin.

54

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisikö suomi muuttua vähemmän länsimaiseksi,auttaisiko ero EU:a.

    • Aihe alkaisiko vegaaniksi kiinnosti, mutta ikäväkseni huomasin, sen olevan vain otsikko joka alustuksen jälkeen pyörähti maahanmuuttoon.

      No ei muuta kuin, että syön kevyesti ja voin hyvin.

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaa miten olet syömisiäsi muuttanut sairastuttuasi suolen umpipussitautiin, eli divertikkeleihin. Minulla on todettu sama tauti, mutta ruokaohjeet olivat mielestäni ylimalkaiset. Olen jättänyt pois paistetun sipulin , sienet, perunan , ruisleivän ym. turvotusta aiheuttavat ruuat, yritän syödä kevyesti sekä liikkua säännöllisesti ulkona tunnin verran, mutta painoani en ole saanut putoamaan. Kiinnostaa siksi syömisesi, sekä vegaanin ruokaohjeet. Mielenkiinnolla odotan vastaustasi,sekä vegaaniruokaa nauttivien ruokaohjeita.
        Kiitos jo etukäteen, ottakaa osaa ja osallitukaa, aihe on mielenkiintoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa miten olet syömisiäsi muuttanut sairastuttuasi suolen umpipussitautiin, eli divertikkeleihin. Minulla on todettu sama tauti, mutta ruokaohjeet olivat mielestäni ylimalkaiset. Olen jättänyt pois paistetun sipulin , sienet, perunan , ruisleivän ym. turvotusta aiheuttavat ruuat, yritän syödä kevyesti sekä liikkua säännöllisesti ulkona tunnin verran, mutta painoani en ole saanut putoamaan. Kiinnostaa siksi syömisesi, sekä vegaanin ruokaohjeet. Mielenkiinnolla odotan vastaustasi,sekä vegaaniruokaa nauttivien ruokaohjeita.
        Kiitos jo etukäteen, ottakaa osaa ja osallitukaa, aihe on mielenkiintoinen.

        Aihe on mielenkiintoinen.

        Olet joutunut itse etsimään tietoja sairaudesta ja sen hoidosta.

        Liitän linkin.


        https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00094

        Googlettamalla saa myös tietoa vegeruokien valmistuksesta. Minulla oli hyvä opettaja esikoiseni, jonka kanssa valmistimme parin viikon ajan erilaisia vegeruokia. Nyt osaan jo suunnistaa kaupassa oikeille hyllyille.

        Ekana opettelin soijarouheen käytön. Maidon jätettyäni aloin käyttämään kahvissa ja ruoissa kaurakermatuotteita.

        Yhtenä iltana paistoimme vohveleita, joita nautimme merilevästä tehdyn mädin, sipulin ja smetanan kera. Ihana makuelämys.

        Hedelmät ovat myös tärkeä suolen toiminnan vilkastuttaja.


      • Anonyymi

        Minäkin voisin vastata veganismin osalta, mutta nyt meni aloittajan viesti pelkäksi puuroksi, johon sotketaan kaikki asiat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin voisin vastata veganismin osalta, mutta nyt meni aloittajan viesti pelkäksi puuroksi, johon sotketaan kaikki asiat.

        Vastaa toki, siten pysyään vega-aiheessa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vastaa toki, siten pysyään vega-aiheessa.

        Vegamismi on suhteellisen harvinaista, kasvis/kala-ruokavalio taas melko yleinenkin. Nyt jotkut tuntuvat kuvittelevan, että ihmisiä "vaaditaan" ryhtymään vegaaniksi. Kukakohan mahtaa vaatia tällaista?

        Tunnen pari vegaania, jotka ovat vegaaneja, koska eivät halua tappaa eläimiä syötäväksi. Kunnioitettavaa. Minulle tappaminen ei ole niinkään ongelma, vaan eläinten huono kohtelu. Syön lihaa ehkä kerran kuussa.

        Kannatan kasviruokapäiviä kaikkialle. Tätäkin vastustetaan, koska jotkut luulevat, että heiltä "vaaditaan" taas jotain. Ihan kuin ihmisellä ei olisi vastuuta siitä, mitä hän tekee. Minusta valtiovallan pitäisi vaatia paljon enemmän. Niin tuleekin käymään. Joku kaunis päivä meillä on oikeasti tiukat säännöt sille, mitä saa tuottaa, mitä ei. Ja miten tuotetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vegamismi on suhteellisen harvinaista, kasvis/kala-ruokavalio taas melko yleinenkin. Nyt jotkut tuntuvat kuvittelevan, että ihmisiä "vaaditaan" ryhtymään vegaaniksi. Kukakohan mahtaa vaatia tällaista?

        Tunnen pari vegaania, jotka ovat vegaaneja, koska eivät halua tappaa eläimiä syötäväksi. Kunnioitettavaa. Minulle tappaminen ei ole niinkään ongelma, vaan eläinten huono kohtelu. Syön lihaa ehkä kerran kuussa.

        Kannatan kasviruokapäiviä kaikkialle. Tätäkin vastustetaan, koska jotkut luulevat, että heiltä "vaaditaan" taas jotain. Ihan kuin ihmisellä ei olisi vastuuta siitä, mitä hän tekee. Minusta valtiovallan pitäisi vaatia paljon enemmän. Niin tuleekin käymään. Joku kaunis päivä meillä on oikeasti tiukat säännöt sille, mitä saa tuottaa, mitä ei. Ja miten tuotetaan.

        Syökää sikaa!! Pysytte terveinä ja reippaina. Aina.
        Possua kun haukkaa, silloin mielikuvitus laukkaa, härkä ja nauta hienommasta mausta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vegamismi on suhteellisen harvinaista, kasvis/kala-ruokavalio taas melko yleinenkin. Nyt jotkut tuntuvat kuvittelevan, että ihmisiä "vaaditaan" ryhtymään vegaaniksi. Kukakohan mahtaa vaatia tällaista?

        Tunnen pari vegaania, jotka ovat vegaaneja, koska eivät halua tappaa eläimiä syötäväksi. Kunnioitettavaa. Minulle tappaminen ei ole niinkään ongelma, vaan eläinten huono kohtelu. Syön lihaa ehkä kerran kuussa.

        Kannatan kasviruokapäiviä kaikkialle. Tätäkin vastustetaan, koska jotkut luulevat, että heiltä "vaaditaan" taas jotain. Ihan kuin ihmisellä ei olisi vastuuta siitä, mitä hän tekee. Minusta valtiovallan pitäisi vaatia paljon enemmän. Niin tuleekin käymään. Joku kaunis päivä meillä on oikeasti tiukat säännöt sille, mitä saa tuottaa, mitä ei. Ja miten tuotetaan.

        Olen sekavega, en vegaani. Tunnen myös pari vegaania. En ole höyrähtänyt vegailuun ideologisista syistä vaan oman terveyteni ylläpitäminen "vaati" euokatottumusten muutosta.
        Voin hyvin säännöstetyllä ruokavaliolla. Syön vähän, pieniä annoksia ja terveellisesti. Eilen en voinut vastustaa kiusausta höyrylaiva Koudassa Oulujärven selällä. Ostin kanttiinista omenasarven, teen kera. Kerran kuukaudessa voi fiilistellä 😊

        Istun nyt varjoisalla terassillani, söin juuri keittolautasellisen pilkottuja hedelmiä. Vesimeloonia, luumua ja kiiviä. Laitoin hedelmien kuoret kertakäyttölautaselle johon lisäsin vettä. Tuossa ne ovat edessäni portailla jos joku janoinen orava vaikka nappaisi syötäväkseen.

        Tänä aamuna painoni oli eka kertaa sitten kevään 2005 normaalipainossa.

        Tänään päivälliseksi paistan Vönerin orginal sliced "häränlihaa" 🐃. lohkoperunoita ja oman pellon salaattia tykötarpeineen.


      • Anonyymi

        Hyvä korppis! Painonhallinta on monelle vaativa laji. Pienin askelin, pienin annoksin se onnistuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä korppis! Painonhallinta on monelle vaativa laji. Pienin askelin, pienin annoksin se onnistuu.

        Näin on näreet. Olipa seka tai vega liika on aina liikaa. Pruukaan täyttää lautasen sitenettä ruoka on herkullisen näköinen ja värikäs, tietty käytän runsaasti mausteita. Nytkin söin ihanan päivällisen. Oli jo nälkäkin sillä makoilin iltapäivän laiturilla ja soutelin kumiveneellä pulahtaen välillä veteen. Niin ja shattailin esikoisen kanssa. Hän on myös makumatkailija kuten vaimonsakin, lähettivät valokuvia ravintolasta ja ruuista joita söivät, raakoja kaloja ja katkarapuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaa miten olet syömisiäsi muuttanut sairastuttuasi suolen umpipussitautiin, eli divertikkeleihin. Minulla on todettu sama tauti, mutta ruokaohjeet olivat mielestäni ylimalkaiset. Olen jättänyt pois paistetun sipulin , sienet, perunan , ruisleivän ym. turvotusta aiheuttavat ruuat, yritän syödä kevyesti sekä liikkua säännöllisesti ulkona tunnin verran, mutta painoani en ole saanut putoamaan. Kiinnostaa siksi syömisesi, sekä vegaanin ruokaohjeet. Mielenkiinnolla odotan vastaustasi,sekä vegaaniruokaa nauttivien ruokaohjeita.
        Kiitos jo etukäteen, ottakaa osaa ja osallitukaa, aihe on mielenkiintoinen.

        Lihatuotteissa on kasvuhormonia, joka siirtyy eläimen lihasta ihmisiin ja aiheuttaa lihomista, painonnousua. Amerikoissa on valtava määrä liian lihavia pullukkaihmisiä, mikä lihavuus johtuu juuri siellä on muutaman vuosikymmenen ajan käytetyistä eläimille piikitetyistä kasvuhormoneista.

        Euroopan unioni on jo jonkin aikaa hyväksynyt kasvuhormonin käytön Eurooppalaisilla karja ja sikatiloilla. Eli lyhyessä ajassa liha kasvaa ja tuotanto suurenee. Mutta niin suurenevat sitten ihmisetkin ja se näkyy jo katukuvassa.


    • Anonyymi

      Nyt pitää syödä lihaa, jos on joskus menee luavanvaraiseksi tai lopetettava kokonaan, koska ylimmän yhteiskuntaluokan desiili on se ryhmä, joka nauttii enää lihan mausta. Muut syövät korkeintaan heinäsirkkoja ja leppäkerttuja. Tämänpä vuoksi grillataan joka päivä tai ainakin joka toinen päivä

    • Anonyymi

      Kasvissyöjät tappavat ilmastoa puhdistavia kasveja syömällä niitä nälkäänsä. Lisäksi piereskelevät ilmavaivaisina koko ilmakehän pilalle ja puhelevat samalla maailman pelastamisesta. On siinä vihreyttä kerrakseen.

      • Onhan sen jo tieteilijät tutkineet, että vegaanisuus ei olekaan niin ilmastoystävällistä kuin oltiin aluksi kuviteltu, päinvastoin jopa. Mutta vahinko on jo ehtinyt tapahtua ja fanaattiset yrttipelastetut saaneet tuulta purjeisiinsa.

        No, jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onhan sen jo tieteilijät tutkineet, että vegaanisuus ei olekaan niin ilmastoystävällistä kuin oltiin aluksi kuviteltu, päinvastoin jopa. Mutta vahinko on jo ehtinyt tapahtua ja fanaattiset yrttipelastetut saaneet tuulta purjeisiinsa.

        No, jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi.

        Mutta vegaanit syövät kasveja vaan siksi, kun eläimille aiheutetaan niin paljon kärsimystä.


      • Anonyymi

        Ihminen on kautta aikojen ollut hyvin epälooginen. Puhuu yhtä mutta toimii toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vegaanit syövät kasveja vaan siksi, kun eläimille aiheutetaan niin paljon kärsimystä.

        Minä olen maatalosta kotoisin, enkä koskaan huomannut lehmien kärsivän siitä, kun niitä lypsettiin. Tulivat kesäisin aina veräjälle ammumaan, kun utareet olivat täynnä ja sitten lypsyn jälkeen vaikuttivat hyvin helpottuneilta.

        Lampaatkin laitettiin lihoiksi niin nätisti, etteivät ehtineet edes huomata kuolleensa. Siitä ne oikein tykkäsivät, kun niistä kerittiin villaa.

        Kanat tosin kaakattivat aina muniessaan, mutta eikö se muniminen ole kanoille luonnollinen tapahtuma.


    • Anonyymi

      Vegaanit myös haisevat pahalle, sillä kasvisruoka ei sula vaan mätänee suolistossa ja puskee soluhengityksenä ihosta ulos. Myös ulosteet ovat erityisen karmean hajuisia. Ihminen ei ole tarkoitettu kasvissyöjäksi, muutenhan meillä olisi lehmän pötsirakenne.

      • Anonyymi

        Ihmisen ulosteet haisevat pahalle juuri siksi, että olemme lihansyöjiä.

        Missä muuten olet päässyt haistamaan vegaanin ulostetta, vakoiletko heitä jollain tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen ulosteet haisevat pahalle juuri siksi, että olemme lihansyöjiä.

        Missä muuten olet päässyt haistamaan vegaanin ulostetta, vakoiletko heitä jollain tavalla?

        Lihansyöjien ja sekaruokaa syövien paska haisee pahalle. Vegaanien sen sijaan ei haise vaan tuoksuu oikeastaan melko mitättömälle.

        Seurasin vegaania ravintelin vessaan. Lujahdin hänen paskomisensa jälkeen tuohon koppiin ja ei kyllä haissut oikeastaan milleen tuossa pienessä tilassa. Sen sijaan jonkun sekaruokaa syövän haisee todella karmealle WC:ssä paskomisensa jälkeen.


    • Anonyymi

      Kyselin aiemmin korppiksen ulostemassasta , vaan skippasi sen, miksi? Teen uusinnan, kuuluu nääs kokonaisuuteen.

    • Anonyymi

      Olen selvä järkinen, miljoonat ovat nollia.

      • Anonyymi

        Hyvä, sinäkin olet selvä.
        Samaa ei voi sanoa kaikista kirjoittajista.


    • Anonyymi

      kyllä vaan, Olen ammattivakooja.

    • Anonyymi

      Kaiken takana EU:in byrokratia ja säännökset kehitelty rahankeräystä ajatellen.

    • Anonyymi

      Finni apinoille nauraa koko maailma, tuskin kukaan lukenut. Suomi on erakko maailmassa. Vain kerrotaan kuinka paljon on Suomessa vain nolla lehdissä koko maailman.

    • Anonyymi

      Siskoni on ollut yli 33 vuotta vegaani. En ole huomannut hänestä hajuhaittoja tulevan.
      Itse kotonani syön vain kasvispitoisra ruokaa., noh käytän iskukuumennettua rasvatonta maitoa kahviini. Se säilyy pitkään, litra kestää n. kuukauden.
      Syön lihaa, kalaa jos olen kutsuttuna tilaisuuteen joissa kasvissyöjiä ei ole huomioitu. Harvoin.

    • Anonyymi

      Kielletään Suomeen suuntautuva turismi NYT ja HETI. Sotkee vaan paikat, vai miten se menikään?

      t: se toinen vokkilainen

    • Anonyymi

      Vuosia sitten yritin pärjätä kasvisruoalla. Aloin syödä valtavia annoksia ja aina oli nälkä ja mietti mitä nyt ottaisin. Tässä eräänä päivänä teen uuden kokeilun, silloin kun ei ole tiedossa yhtään syömään menoa, ravintolassa en ala kasvismössöistä maksamaan.
      Keitän papuja ja herneitä, syön raakaraasteita kylmäpuristetun öljyn ja raejuuston kanssa ja pähkinöitä. Kokojyvähiutaleita luonnonjugurtin kanssa, siinä marjoja sekä maitoa ja piimää.
      Näitä syön nytkin ja lisäksi palanen itse tuoreesta valmistettua lihaa, kanaa ja kalaa lähes joka päivä. Eli tämä viimeinen lause pitäisi korvata jollakin muulla ja jos vielä maitotuotteet pitäisi jättää niin epäilen, mutta kyllä kokeilen. Kunpa näille keksisin korvaavan. Otan ehdotuksia vastaan, ei prosessoituja kuten tofua, härkistä, nyhtökauraa, en syö muutakaan prosessoitua. Liikun kohtalaisesti ja olen normaalipainoinen.

      • Anonyymi

        Noin ongelmallista ei taida montaa löytyä täältä, ehkä ravintoterapeutti voisi opastaa sinua!


      • Anonyymi

        Syö siemeniä, pähkinöitä ja mantelia, niissä on proteiinia ja hyvää rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin ongelmallista ei taida montaa löytyä täältä, ehkä ravintoterapeutti voisi opastaa sinua!

        Olen itse koulutettu ravinto-asiantuntija en terapeutti.


    • Aloittajalla on kamalasti huolia. Ilmastonmuutos on kuitenkin maailmanlaajuinen ongelma, joten ihan kokonaan ei kannata sitä hallituksemme niskoille työntää.
      Terveellisiä elämäntapoja voi noudattaa, vaikka ei ilmastonmuutosta uskoisikaan.
      Lennetään pois vain. meillähän on sentään kirkas taivas, eikä saastepilviä ole ikinä koettu. Joissakin maissa ei kaupunkilaiset auringonvaloa juuri saa.
      Ilmastonmuutos tuskin estää normaalin elämän, mutta jospa oppisimme panemaan muovijätteet keräykseen, niin se ei varmaankaan vielä rasita niin, että veisi meiltä henkeä. Jospa oppisimme syömään lautasemme tyhjäksi. Se olisi järkevämpää kuin marssia mielenosoituksissa. Oli joitakin päiviä sitten kuvat ja selostukset noutopöytien ruokien tuhlauksesta.
      Ei meitin nuoret kovinkaan paljon ruuan puutteesta kärsi, kun ei järki ole sen vertaa kasvanut, että tietäisi paljonko kerralla voi aterialla sapuskaa nauttia.
      Sen poisheitettävän ruuan hinnalla elättäisi useammankin lapsen Afrikassa, mutta meillähän liikaruoka lapioidaan roskikseen.

      • Anonyymi

        Kyllä ne eniten lautasille noutopöydästä lappavat ovat eläkeläisiä, jotka ovat nälkääkin joskus nähneet . Lautasen tyhjäksi syöminen on joillekkin huono neuvo, lihavuus on paha ongelma ja aiheuttaa yhteiskunnalle rahanmenoa. Mitä enemmän ruoka-apua Afrikkaan toimitetaan, sitä enemmän siellä väki lisääntyy ja liikakansoitus on lopulta se pahin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Miksi ihmeessä ei opeteta mieluummin afrikkalaisille ehkäisyä kuin tueta liikakansoitusta ruokkimalla .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne eniten lautasille noutopöydästä lappavat ovat eläkeläisiä, jotka ovat nälkääkin joskus nähneet . Lautasen tyhjäksi syöminen on joillekkin huono neuvo, lihavuus on paha ongelma ja aiheuttaa yhteiskunnalle rahanmenoa. Mitä enemmän ruoka-apua Afrikkaan toimitetaan, sitä enemmän siellä väki lisääntyy ja liikakansoitus on lopulta se pahin ilmastonmuutoksen aiheuttaja. Miksi ihmeessä ei opeteta mieluummin afrikkalaisille ehkäisyä kuin tueta liikakansoitusta ruokkimalla .

        Et sitten seuraa uutisia, kun et ole huomannut noutopöydistä tehtyä artikkelia valokuvineen. Nälkää nähneet eläkeläiset eivät ota kerrallaan 20 nakkia lautaselleen, kyllä sen tekevät henkilöt, joilla ei ole mitään tietoa ruuan hinnasta ja köyhyydestä.
        Ko. ruokapaikassa heitetään pois jätteisiin 45 kg ruokaa joka päivä. On sen puoleen saman tekevää, minkä ikäiset ruokaa tuhlaavat, huonoa taloudenpitoa se on joka tapauksessa.
        (Nälkäiset eläkeläiset panisivat liiat kinkkuviipaleet ja keitetyt kananmunat kasseihinsa eikä roskiin. Jos noin ahneesti noutopöydässä toimivat. )
        No sinä sitten kuulut siis niihin, jotka lappavat lautasensa liian täyteen ja kokevat, että kaiken ruuan syöminen on huono neuvo.
        Et halua ruokkia nälkää näkeviä Afrikassa, vaan suosittelet ehkäisyneuvontaa. Ne nälkäiset jo syntyneet ovat siellä parhaillaan, joten jos et halua auttaa heitä siellä, niin pianhan he ovat tänne tulossa lähemmäksi lihapatoja. Sitten taas alkaa poru siitä, että nälkäisiä ei ruokita kotimaassaan, vaan päästetään heidät meidän ruokittavaksemme.
        Niin tai näin, aina väärinpäin.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Et sitten seuraa uutisia, kun et ole huomannut noutopöydistä tehtyä artikkelia valokuvineen. Nälkää nähneet eläkeläiset eivät ota kerrallaan 20 nakkia lautaselleen, kyllä sen tekevät henkilöt, joilla ei ole mitään tietoa ruuan hinnasta ja köyhyydestä.
        Ko. ruokapaikassa heitetään pois jätteisiin 45 kg ruokaa joka päivä. On sen puoleen saman tekevää, minkä ikäiset ruokaa tuhlaavat, huonoa taloudenpitoa se on joka tapauksessa.
        (Nälkäiset eläkeläiset panisivat liiat kinkkuviipaleet ja keitetyt kananmunat kasseihinsa eikä roskiin. Jos noin ahneesti noutopöydässä toimivat. )
        No sinä sitten kuulut siis niihin, jotka lappavat lautasensa liian täyteen ja kokevat, että kaiken ruuan syöminen on huono neuvo.
        Et halua ruokkia nälkää näkeviä Afrikassa, vaan suosittelet ehkäisyneuvontaa. Ne nälkäiset jo syntyneet ovat siellä parhaillaan, joten jos et halua auttaa heitä siellä, niin pianhan he ovat tänne tulossa lähemmäksi lihapatoja. Sitten taas alkaa poru siitä, että nälkäisiä ei ruokita kotimaassaan, vaan päästetään heidät meidän ruokittavaksemme.
        Niin tai näin, aina väärinpäin.

        Voisi roskiin heitetyn ruuan hinnalla ostaa kunnon ruokaa niille suomalaisille köyhille ja syrjäytyneille, jotka värjöttelevät leipäjonoissa ja joutuvat valitsemaan , ostaako ruokaa vai lääkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi roskiin heitetyn ruuan hinnalla ostaa kunnon ruokaa niille suomalaisille köyhille ja syrjäytyneille, jotka värjöttelevät leipäjonoissa ja joutuvat valitsemaan , ostaako ruokaa vai lääkkeet.

        Eli varakkaat kiireesti noutopöytiin kahmimaan kilokaupalla liikaa ruokaa, että ravintoloitsijalla olisi lahjoitettavaa ruoka-avuksi.
        Sillä tavalla maa vaurastuu ja köyhät saavat vatsansa täyteen.

        Kaikki keinot ja ehdotukset ovat aina käytössä, kun puhutaan ulkomaanavusta. Mikään ei ole hyvä.


    • Nyt tasan puoli vuotta sairastumiseni jälkeen on ruokatottumukseni joutuneet uudelleen tarkastelun alle. Kotona oli helppo tehdä lihakorvikeruokia tutuista ja turvallisiksi koetuista aineista.

      Täällä lankesin eräillä kutsuilla lihaleikkeisiin ja makeaan saaden palkkioksi sappikohtauksen. Toisen sappikohtauksen sain aamupuurosta. Puurojauho on hienoa jauhomaista moniviljasta tehtyä, joka turposi vatsassa aiheuttaen sappikohtauksen. Pruukaan sanoa, että kehoni on laboratorio, eli nyt pitää etsiä uusia puuroaineksia hiutalemuodossa. Ruoka-aine muutokset luovat haasteita, mutta ovat mielenkiintoisia tosin välillä kivuliaita.

      Ensi viikolla aloitan maitohappotablettikuurin tulevaa matkaamme varten. Sain myös lääkäriltä sappikohtauksiin lääkkeen mukaan jos matkalla ilmenee ongelmia.

      Luin aloituksen kommenttini ja yllätyin jo heinäkuussa olin päässyt normaalipainooni. Painoni on pysynyt samana, en ole lihonut en laihtunut ja se lie tärkeinta.

      • Anonyymi

        Aijjaa. Tää onkin korppikotkan mahan toimintaketju.


    • Anonyymi

      Ostin kaupasta melko valkoisia siivuja pakkauksen. Kotona tarkastelin pakkauksen tekstiä tarkemmin; 100 % vegaanituote.
      Makukin oli tyylikkäissä siivuissa vegaania. Kuin jäykistettyä pinkopahvia olisi popsinut.

      • Anonyymi

        No miten olisi, maistuisiko afrikkalaisille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miten olisi, maistuisiko afrikkalaisille?

        On mahtunut naurua ja ihmetystäkin harmistumisen vaihteineen, mutta
        päällimmäiseksi jäi ihmetys, miten ei Korpikirjailija ole leikkauttanut pois sappikiviään ?
        Yksinkertainen avaushan se tänäpäivänä on, kivien poisto ja kiinni ommel. Hyvin pieni arpikin jää muistoksi 🤫

        Tuollainen dietillä kikkailu tuntuu tosi vanhanaikaiselta,... toistuvasti tulehtuvat sappitiehyet kun aiheuttaa kovia kipujakin,..


      • sini.s kirjoitti:

        On mahtunut naurua ja ihmetystäkin harmistumisen vaihteineen, mutta
        päällimmäiseksi jäi ihmetys, miten ei Korpikirjailija ole leikkauttanut pois sappikiviään ?
        Yksinkertainen avaushan se tänäpäivänä on, kivien poisto ja kiinni ommel. Hyvin pieni arpikin jää muistoksi 🤫

        Tuollainen dietillä kikkailu tuntuu tosi vanhanaikaiselta,... toistuvasti tulehtuvat sappitiehyet kun aiheuttaa kovia kipujakin,..

        Olen ollut jonossa sappikivileikkaukseen. Kirurgin sanoi keskustelumme jälkeen, ei ole aiheellista operoida jos kohtaukset ovat pari kolme kertaa vuodessa joten kohtauksien välttämiseksi on hyvä kiinnittää huomio ruokavalioon.

        Niin ja pianhan niitä ylikiloja saan jos annan vallan herkuille. Ystäväni täällä on ollut sappikivileikkauksessa. Kertoi, että kohtauksia ei enää ole, mutta herää joskus yöllä oksettavaan oloon samanlaiseen kuin sappikivikohtauksen aikana.

        Toinen asia, en ryntää enää leikkauksiin jotka eivät ole välttämättömiä. Tarpeettomana pidin pienen tyräleikkausta, sillä se ei ollutkaan vasemman jalan ongelman aiheuttaja vaan selästä johtuva.

        Vielä yksi asia, joka on syytä miettiä kun niitä niveliä uusitaan nekin voi hoitaa luontaislääkkeillä. Olen ohittanut polvileikkauksen glucosamin 1,5 oraalilioksella.

        Ja se sairaalabakteeri, jonka pari tuttavaani ovat saaneet leikkausen kylkiäisenä ei ole mukava kaveri varsinkaan tällä ikää.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen ollut jonossa sappikivileikkaukseen. Kirurgin sanoi keskustelumme jälkeen, ei ole aiheellista operoida jos kohtaukset ovat pari kolme kertaa vuodessa joten kohtauksien välttämiseksi on hyvä kiinnittää huomio ruokavalioon.

        Niin ja pianhan niitä ylikiloja saan jos annan vallan herkuille. Ystäväni täällä on ollut sappikivileikkauksessa. Kertoi, että kohtauksia ei enää ole, mutta herää joskus yöllä oksettavaan oloon samanlaiseen kuin sappikivikohtauksen aikana.

        Toinen asia, en ryntää enää leikkauksiin jotka eivät ole välttämättömiä. Tarpeettomana pidin pienen tyräleikkausta, sillä se ei ollutkaan vasemman jalan ongelman aiheuttaja vaan selästä johtuva.

        Vielä yksi asia, joka on syytä miettiä kun niitä niveliä uusitaan nekin voi hoitaa luontaislääkkeillä. Olen ohittanut polvileikkauksen glucosamin 1,5 oraalilioksella.

        Ja se sairaalabakteeri, jonka pari tuttavaani ovat saaneet leikkausen kylkiäisenä ei ole mukava kaveri varsinkaan tällä ikää.

        Se ei ollut mikään kirurgi vaan vahtimestari, joka saa pyhäpäivinä tuplapalkkaa. Niin sinä väitit ihan itse. Kyllä ne kirurgitkin ovat jonkun poikia ja jonkun aviomiehiä.


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        On mahtunut naurua ja ihmetystäkin harmistumisen vaihteineen, mutta
        päällimmäiseksi jäi ihmetys, miten ei Korpikirjailija ole leikkauttanut pois sappikiviään ?
        Yksinkertainen avaushan se tänäpäivänä on, kivien poisto ja kiinni ommel. Hyvin pieni arpikin jää muistoksi 🤫

        Tuollainen dietillä kikkailu tuntuu tosi vanhanaikaiselta,... toistuvasti tulehtuvat sappitiehyet kun aiheuttaa kovia kipujakin,..

        Ei se voi mennä leikkaukseen, kun se epäilee kirurgeja vahtimestareiksi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen ollut jonossa sappikivileikkaukseen. Kirurgin sanoi keskustelumme jälkeen, ei ole aiheellista operoida jos kohtaukset ovat pari kolme kertaa vuodessa joten kohtauksien välttämiseksi on hyvä kiinnittää huomio ruokavalioon.

        Niin ja pianhan niitä ylikiloja saan jos annan vallan herkuille. Ystäväni täällä on ollut sappikivileikkauksessa. Kertoi, että kohtauksia ei enää ole, mutta herää joskus yöllä oksettavaan oloon samanlaiseen kuin sappikivikohtauksen aikana.

        Toinen asia, en ryntää enää leikkauksiin jotka eivät ole välttämättömiä. Tarpeettomana pidin pienen tyräleikkausta, sillä se ei ollutkaan vasemman jalan ongelman aiheuttaja vaan selästä johtuva.

        Vielä yksi asia, joka on syytä miettiä kun niitä niveliä uusitaan nekin voi hoitaa luontaislääkkeillä. Olen ohittanut polvileikkauksen glucosamin 1,5 oraalilioksella.

        Ja se sairaalabakteeri, jonka pari tuttavaani ovat saaneet leikkausen kylkiäisenä ei ole mukava kaveri varsinkaan tällä ikää.

        Tuo ylipainon karttaminen on kyllä hauska motivaatio,..ihan hyvä, ikää en todella osanut ajatella, sydänleikkauksiakin kun tehdään pitkälti yli 80:llekin.

        Pelot leikkauksiin, tai mihin ne kellä suuntautuukin, on aika yleisiä kuunellessaan ihmisiä,.. ikä tietenkin on monesti ratkaiseva,...

        silti en ymmärrä kun omassa suvussani vielä yli 80 vuotias suostui ohitusleikkaukseen, ihan onnistuneesti. Toistakymmentä vuotta eli Vappu sen jälkeen vielä, Taimi taas piti sappikivivaivojaan 90 asti, mutta lopulta oli pakko leikata.
        No, ei enään siinä iässä kestänyt, vaan menehtyi 2 viikkoa sen jälkeen.

        Melkoinen sappikivikuvaushan tästä tuleekin, kun kerron oma sappikiveni sai äkkilähdön ollessani 37 vasta vuotias,..😋))

        Elettiin silloin kokeilumielessä -lammas ja siipikarja & nautataloutta, joten melkoisen kolestrolipitoisiksi osoittautui minulle, ne silloiset maatilan ravintoannit huh 2 kasvihuoneesta huolimatta.

        Kyllä tämänajan runsaudet vihannes ja hedelmätajonnassa on talvisinkin ollut pitkään ihanaa EU:hun liittymisen jälkeen. Kotimaiset vihannekset kun vaativat niin paljon energiaa talvikasvatuksessa.


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        Tuo ylipainon karttaminen on kyllä hauska motivaatio,..ihan hyvä, ikää en todella osanut ajatella, sydänleikkauksiakin kun tehdään pitkälti yli 80:llekin.

        Pelot leikkauksiin, tai mihin ne kellä suuntautuukin, on aika yleisiä kuunellessaan ihmisiä,.. ikä tietenkin on monesti ratkaiseva,...

        silti en ymmärrä kun omassa suvussani vielä yli 80 vuotias suostui ohitusleikkaukseen, ihan onnistuneesti. Toistakymmentä vuotta eli Vappu sen jälkeen vielä, Taimi taas piti sappikivivaivojaan 90 asti, mutta lopulta oli pakko leikata.
        No, ei enään siinä iässä kestänyt, vaan menehtyi 2 viikkoa sen jälkeen.

        Melkoinen sappikivikuvaushan tästä tuleekin, kun kerron oma sappikiveni sai äkkilähdön ollessani 37 vasta vuotias,..😋))

        Elettiin silloin kokeilumielessä -lammas ja siipikarja & nautataloutta, joten melkoisen kolestrolipitoisiksi osoittautui minulle, ne silloiset maatilan ravintoannit huh 2 kasvihuoneesta huolimatta.

        Kyllä tämänajan runsaudet vihannes ja hedelmätajonnassa on talvisinkin ollut pitkään ihanaa EU:hun liittymisen jälkeen. Kotimaiset vihannekset kun vaativat niin paljon energiaa talvikasvatuksessa.

        Laihoillekkin tulee sappikiviä, eikä se ole aina ruokavaliostakaan kiinni vaan pitkälti peritty ominaisuus. sapekas luonne on tietty yksi syy, kun sappi kiehuu koko ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihoillekkin tulee sappikiviä, eikä se ole aina ruokavaliostakaan kiinni vaan pitkälti peritty ominaisuus. sapekas luonne on tietty yksi syy, kun sappi kiehuu koko ajan.

        ,..sait nauramaan, paras poistaa kiehumasta, ravistelkoon voi sitä purkissa, niin paljon kuin lystää 🤣))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollut mikään kirurgi vaan vahtimestari, joka saa pyhäpäivinä tuplapalkkaa. Niin sinä väitit ihan itse. Kyllä ne kirurgitkin ovat jonkun poikia ja jonkun aviomiehiä.

        Ei kirurgit vastaanota kirurgian polilla potilaita sunnuntaisin.

        Korppis


      • Anonyymi
        sini.s kirjoitti:

        Tuo ylipainon karttaminen on kyllä hauska motivaatio,..ihan hyvä, ikää en todella osanut ajatella, sydänleikkauksiakin kun tehdään pitkälti yli 80:llekin.

        Pelot leikkauksiin, tai mihin ne kellä suuntautuukin, on aika yleisiä kuunellessaan ihmisiä,.. ikä tietenkin on monesti ratkaiseva,...

        silti en ymmärrä kun omassa suvussani vielä yli 80 vuotias suostui ohitusleikkaukseen, ihan onnistuneesti. Toistakymmentä vuotta eli Vappu sen jälkeen vielä, Taimi taas piti sappikivivaivojaan 90 asti, mutta lopulta oli pakko leikata.
        No, ei enään siinä iässä kestänyt, vaan menehtyi 2 viikkoa sen jälkeen.

        Melkoinen sappikivikuvaushan tästä tuleekin, kun kerron oma sappikiveni sai äkkilähdön ollessani 37 vasta vuotias,..😋))

        Elettiin silloin kokeilumielessä -lammas ja siipikarja & nautataloutta, joten melkoisen kolestrolipitoisiksi osoittautui minulle, ne silloiset maatilan ravintoannit huh 2 kasvihuoneesta huolimatta.

        Kyllä tämänajan runsaudet vihannes ja hedelmätajonnassa on talvisinkin ollut pitkään ihanaa EU:hun liittymisen jälkeen. Kotimaiset vihannekset kun vaativat niin paljon energiaa talvikasvatuksessa.

        Eilen illalla olin täpötäydessä ravintolassa kuuntelemassa Jazzia. Siinä väen tunnokssa seurasin ihmisiä heidän takapuoleltaan. Jenkkakahvoja ja keskivartalopyöreyttä täälläkin.
        En halua jenkkakahvoja taksisin olen tyytyväinen nykyiseen vartalooni.

        Mieheni sisko kiidätettiin sydänkohtauksen saatuaan sairaalaan pari vuotta sitten. Hänelle tehtiin ohitusleikkaus. Hänhän olisi kuollut ilman sitä. Ikää hänella oli tuolloin 80-vuotta. Hyvin on toipunut.

        Kun palaan Suomeen minua odottaa lähete varjoainekuvaukseen. Keskustelen tulosten jälkeen lääkärin kanssa sappikiven poistosta.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirurgit vastaanota kirurgian polilla potilaita sunnuntaisin.

        Korppis

        Kuka niin on väittänytkään tai polista puhunut ? Kirurgit kuitenkin päivystävät, esimerkiksi pahojen auto-onnettomuuksien tai muiden hätätapausten varalta. Lisäksi on takapäivystyksiä, jolloin lääkäri voi olla kotonaan, mutta tavoitettavissa ja valmiina lähtemään työpaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirurgit vastaanota kirurgian polilla potilaita sunnuntaisin.

        Korppis

        Höpö höpö, kyllä vastaanottaa jos on hätätilanne.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe