käytän mirtazapinia pienen määrän n 1 mg muru iltaisin nukkumaan mennessä. Vaihdevuosien myötä tullut univaikeuksia ja lievää ahdistusta iltaisin...voikohan käyttää pidempään...
kauanko uskaltaa käyttää masennuslääkkeitä uneen
13
78
Vastaukset
- Anonyymi
En ole lääkäri, mutta lääkäri on minulle kertonut Mirtazapinin olevan turvallisempi unilääkkeisiin verrattuna. Sen ei pitäisi aiheuttaa riippuvuuttakaan.
Olen käyttänyt pieniä annoksia kerran viikossa muutaman vuoden unettomuuteen. Saan unen päästä yöllä kiinni helposti uudelleen. Nukahtaminen helppoa. Harvoin käytettynä lääke aiheuttaa minulle pienillä annoksilla pöhnän seuraavaksi päiväksi. Saan sillä kuitenkin viikoksi yleensä unirytmin kohdalleen.
Erilaisia keinoja ja lääkkeitä olen vuosien varrella kokeillut, ja tämä on minulle paras.- Anonyymi
Käyppäs lukemassa käyttäjien kokemuksia noilta muilta palstoilta tuolta henkisestä terveydestä. Törkeätä lääkäriltä väittää ettei aiheuttaisi riippuvuutta siinä missä unilääkkeetkin tai bentzot. Noissa muissa ei vain olisi niin paljon haittavaikutuksia. Nykyisin tuntuu olevan joku buumi koukuttaa kaikki masennuslääkkeisiin ja neurolepteihin. Esim. Diapamin ainoa haittavaikutus on se, että se aiheuttaa riippuvuutta, mutta ainahan ihminen on jostain riippuvainen.
- Anonyymi
Diapam olisi aivan liian helppo ja edullinen ratkaisu. Minä kun herään yöllä, enkä jaksa tehdä mitään, kuten lukea tai virkata jotain, otan kaljaa tai viiniä. Unen laatu tietenkin kärsii, mutta parempi edes huono uni kuin ei unta ollenkaan.
- Anonyymi
Mä aina twerkkaan öisin.
- Anonyymi
Entäs jos vaan lasket lampaita.
t:MatiasOskari - Anonyymi
Asun kaupunkialueella.
- Anonyymi
Itse en miettisi kahta sekunttia, jos jollakin lääkkeellä saa nukuttua hyvin. Uni ja lepo on kaiken perusta ja itse en ainakaan pytyisi ollenkaan työhönoi, jos en saisi hyvin nukuttua.
- Anonyymi
Minäkään en ymmärrä sitä, että jos on unettomuusongelma ja lääkäri on määrännyt siihen lääkkeen, niin miksi taistella asiaa vastaan. Onko kyse siitä, että unettomuus ei olekaan niin kovin vakavaa laatua...
- Anonyymi
Käytin Mirtsaa yli 10 vuotta puolikasta tablettia ja nukuin hyvin. Kesti noin 3kk, ennen kuin sain lääkkeen lopetettua. Kyllä siihenkin tottuu ja ei alkuun saa nukutuksi ilman pilleriä.
- Anonyymi
Minä kokeilin tuota unettomuuteen, mutta olin seuraavana päivänä niin kuutamolla,että alkoi pelottaa. No sitten seuraava repsu olikin neuroleptejä, jotka on oikeastaan tarkoitettu vain ja ainoastaan biboille ja skitsoille. Ennemmin valvon kuin tuollaisia syön. Työt tai niiden hakeminen kyllä loppu siihen. Mitäpä sillä nyt sitten on väliä valvooko vai nukkuu.
- Anonyymi
Neuroleptit ei ole tarkoitettu bipoille, väärä tieto!
- Anonyymi
Ei ollut väärä tieto. Antipsykoottisia aineita käytetään kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja skitsofreniaan johon ne oikeastaan vain on tarkoitettukin. Eiköhän sitä osattaisi muuten tehdä oikean kokoisia jos olisi johonkin muuhunkin käyttöön.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569