kauanko uskaltaa käyttää masennuslääkkeitä uneen

Anonyymi

käytän mirtazapinia pienen määrän n 1 mg muru iltaisin nukkumaan mennessä. Vaihdevuosien myötä tullut univaikeuksia ja lievää ahdistusta iltaisin...voikohan käyttää pidempään...

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole lääkäri, mutta lääkäri on minulle kertonut Mirtazapinin olevan turvallisempi unilääkkeisiin verrattuna. Sen ei pitäisi aiheuttaa riippuvuuttakaan.

      Olen käyttänyt pieniä annoksia kerran viikossa muutaman vuoden unettomuuteen. Saan unen päästä yöllä kiinni helposti uudelleen. Nukahtaminen helppoa. Harvoin käytettynä lääke aiheuttaa minulle pienillä annoksilla pöhnän seuraavaksi päiväksi. Saan sillä kuitenkin viikoksi yleensä unirytmin kohdalleen.

      Erilaisia keinoja ja lääkkeitä olen vuosien varrella kokeillut, ja tämä on minulle paras.

      • Anonyymi

        Käyppäs lukemassa käyttäjien kokemuksia noilta muilta palstoilta tuolta henkisestä terveydestä. Törkeätä lääkäriltä väittää ettei aiheuttaisi riippuvuutta siinä missä unilääkkeetkin tai bentzot. Noissa muissa ei vain olisi niin paljon haittavaikutuksia. Nykyisin tuntuu olevan joku buumi koukuttaa kaikki masennuslääkkeisiin ja neurolepteihin. Esim. Diapamin ainoa haittavaikutus on se, että se aiheuttaa riippuvuutta, mutta ainahan ihminen on jostain riippuvainen.


      • Anonyymi

        Diapam olisi aivan liian helppo ja edullinen ratkaisu. Minä kun herään yöllä, enkä jaksa tehdä mitään, kuten lukea tai virkata jotain, otan kaljaa tai viiniä. Unen laatu tietenkin kärsii, mutta parempi edes huono uni kuin ei unta ollenkaan.


      • Anonyymi

        Mä aina twerkkaan öisin.


      • Anonyymi

        Entäs jos vaan lasket lampaita.

        t:MatiasOskari


      • Anonyymi

        Asun kaupunkialueella.


    • Anonyymi

      Itse en miettisi kahta sekunttia, jos jollakin lääkkeellä saa nukuttua hyvin. Uni ja lepo on kaiken perusta ja itse en ainakaan pytyisi ollenkaan työhönoi, jos en saisi hyvin nukuttua.

      • Anonyymi

        Minäkään en ymmärrä sitä, että jos on unettomuusongelma ja lääkäri on määrännyt siihen lääkkeen, niin miksi taistella asiaa vastaan. Onko kyse siitä, että unettomuus ei olekaan niin kovin vakavaa laatua...


      • Anonyymi

        Käytin Mirtsaa yli 10 vuotta puolikasta tablettia ja nukuin hyvin. Kesti noin 3kk, ennen kuin sain lääkkeen lopetettua. Kyllä siihenkin tottuu ja ei alkuun saa nukutuksi ilman pilleriä.


      • Anonyymi

        Minä kokeilin tuota unettomuuteen, mutta olin seuraavana päivänä niin kuutamolla,että alkoi pelottaa. No sitten seuraava repsu olikin neuroleptejä, jotka on oikeastaan tarkoitettu vain ja ainoastaan biboille ja skitsoille. Ennemmin valvon kuin tuollaisia syön. Työt tai niiden hakeminen kyllä loppu siihen. Mitäpä sillä nyt sitten on väliä valvooko vai nukkuu.


    • Anonyymi

      Neuroleptit ei ole tarkoitettu bipoille, väärä tieto!

    • Anonyymi

      Ei ollut väärä tieto. Antipsykoottisia aineita käytetään kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja skitsofreniaan johon ne oikeastaan vain on tarkoitettukin. Eiköhän sitä osattaisi muuten tehdä oikean kokoisia jos olisi johonkin muuhunkin käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe