JT-Trailer

Kippi

Onko tietoa/kokemuksia kyseisen merkkisistä kärryistä?

149

44891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juppe

      On kokemuksia 3 kärrin verran,hinta oikein kohtuullinen,viimeistely perseestä,hitsisaumat kylmäsinkki sprayllä tehty,ruostuu puolessa vuodessa...valitettavasti..

      • Ajat muuttuvat

        Asiat päivittyneet. Eivät ole enää hitsillä kasattuja vaan pulteilla ja niiteillä niinkuin muutkin runkoon tehty lujuus laskelmat yms.. Viimmeistelyyn panostettu.


      • jt=ok
        Ajat muuttuvat kirjoitti:

        Asiat päivittyneet. Eivät ole enää hitsillä kasattuja vaan pulteilla ja niiteillä niinkuin muutkin runkoon tehty lujuus laskelmat yms.. Viimmeistelyyn panostettu.

        Joo eipä ainakaan kolmen vuoden jälkeen vielä ruostetta näy. Halvin malli lisäksi oli minkä ostin.


      • JT-Trailer hankinta

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.


      • Halvalla hyvä?
        JT-Trailer hankinta kirjoitti:

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.

        Naapuri tuollaista JT-traileria on pian tilaamassa ja hän ainakin väitti, että on tullut laadukkaammaksi. Tiedä sitten mihin tuokin väite perustuu? Joka tapauksessa pieni polte tuota merkkiä kohtaa on, niin hintansa kuin myyntipaikan läheisyyden vuoksi. Itse kanssa kokemuksia nimen omaan tuosta uudistetusta versiosta kaipaisin.


      • Nykyään
        JT-Trailer hankinta kirjoitti:

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.

        Itselläni on edelleen omavalmiste, mutta työkaverini hankki tuollaisen parikuukautta sitten ja on kuulemma hinta/laadultaan erinomainen perävaunu. Kilometrejä ei ole tosin takana kuin alle 500 km. Vaunu on kasattu pulteilla ja niiteillä, kuten varsin monet nykypäivän kevyt perävaunuista. Siitä en ole varma, että onko kokonaan kuumasinkitty. Hyvin noita ilmeisesti menee kaupaksi, kun Seinäjoelta tuon vaunun työkaveri kävi hakemassa, niin 6 muuta ostajaa oli samaan aikaan pihassa. Pyörremyrskyn silmässä myyjän mukaan ovat olleet koko ajan, sillä niin paljon on ostajia jatkuvasti tulossa.


      • Anonyymi
        JT-Trailer hankinta kirjoitti:

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.

        respo on parempi/tukevampi.


      • Anonyymi

        Hei haloo. Ootte ostamassa alle kahden tonnin kärryä. Mitä siinä kokemuksia ihmettelemään. Ei muuta kuin kauppaan ja rahat tiskiin.


      • Anonyymi
        JT-Trailer hankinta kirjoitti:

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.

        Kolmas kärry menossa hyvin on palvelleet nälkä vaan kasvanut ensin oli 300x150x30 seuraava 330x150x50 nykyinen 350x150x50 kannattaa harkita korkeita laitoja yllättävän iso hyöty 100€hinnalla on kuljetettu isojakin painoja ja hyvin kestää jälleenmyynti helppoa ja saa hyvän hinnan ensimmäinen 5v - 350€toinen 3v-260 viimenen vielä lähes käyttämätön ehkä 3v jälkeen taas päivitetään uuteen😊


      • Anonyymi

        Et tykkää ja olet silti ostanut niitä jo kolme?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas kärry menossa hyvin on palvelleet nälkä vaan kasvanut ensin oli 300x150x30 seuraava 330x150x50 nykyinen 350x150x50 kannattaa harkita korkeita laitoja yllättävän iso hyöty 100€hinnalla on kuljetettu isojakin painoja ja hyvin kestää jälleenmyynti helppoa ja saa hyvän hinnan ensimmäinen 5v - 350€toinen 3v-260 viimenen vielä lähes käyttämätön ehkä 3v jälkeen taas päivitetään uuteen😊

        Syksyllä 2012 hankittu JTTrailer 330. Vedetty n. 22000km. Kyydissä ei tosin ole koskaan ollut ylikuormaa, mutta aina lähes kantavuuden yläraja. Ainut mitä on pitänyt kunnostaa on etu äärivalot, jotka on särkyny kiveniskemistä. Nyttemmin suojattu kirkkaalla silikoniletkulla. Ja takavalot on kerran joutunut uusia, kun liittimet hapettui pilalle.


      • Anonyymi
        Nykyään kirjoitti:

        Itselläni on edelleen omavalmiste, mutta työkaverini hankki tuollaisen parikuukautta sitten ja on kuulemma hinta/laadultaan erinomainen perävaunu. Kilometrejä ei ole tosin takana kuin alle 500 km. Vaunu on kasattu pulteilla ja niiteillä, kuten varsin monet nykypäivän kevyt perävaunuista. Siitä en ole varma, että onko kokonaan kuumasinkitty. Hyvin noita ilmeisesti menee kaupaksi, kun Seinäjoelta tuon vaunun työkaveri kävi hakemassa, niin 6 muuta ostajaa oli samaan aikaan pihassa. Pyörremyrskyn silmässä myyjän mukaan ovat olleet koko ajan, sillä niin paljon on ostajia jatkuvasti tulossa.

        Aivan paskoja ovat ei ole minkään moista takuuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan paskoja ovat ei ole minkään moista takuuta

        Mistä tuo ajatus tai mikä vika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo ajatus tai mikä vika?

        Peltiloota tämä nykyinen kärri. Jos raksakärriksi tarkoitus hankkia, niin unohda.
        Terveisiä sillä kyllä ajelee ihan täysiään.
        Ollut kohta 10-vuotta, enkä ole vielä muistanut suositella tuota kenellekään.
        Jt trailer 150x300.
        Iskunvaimentajien korvakot rungossa kiinni yhdellä pop-niitillä. Irti molemmat.
        Kuomun putkijäykistekehikko kuomuun kiinnitetty pienikantaisilla pop-niiteillä, kuomun reuna halki jokaisen niitin kohdalta, sadevesi valuu halkeamista kärrin sisälle.
        Äärivalot särkyy soratiellä ajettaessa.
        Peräpelti, jossa valot on kiinni , pitäisi olla paksumpaa tavaraa. Painavamman kuorman jälkeen kuomun säpit saa säätää uudelleen kun runko vääntyy. Ylipainosta ei ole kyse, tuoho n minun peltiheikkiin ei voi laittaa kuormaa kuin max. 300kg kun lehtijousien sidepannat ottaa runkoon kiinni, eli joustovara on onneton. Seuraavasta kärristä maksan enemmän, se on Juhta, Majava, Respo tai joku muu.


      • Anonyymi
        JT-Trailer hankinta kirjoitti:

        Nyt tarvitsisin useamman JT-Trailerin omistajien mielipiteitä kyseisestä perävaunusta. Tuollaista kuomullista 300 x 150 x 35 cm olen menossa pikapuolin katsomaan. Onko tullut mitään yllättävää vastaan vai onko toiminut moitteettomasti? Suurin huolenaiheeni on tuo, että onko riittävän tukeva omakotitalon rakennusprojektia varten. Käsittääkseni tuo on kokonaan niitattu kärry, eli ei ole pultattu saatika hitsaamalla koottu. Näin ainakin eräs jälleenmyyjä väitti nettisivuillaan. Onkohan tuo kuinka rimpula rakennustarvikkeiden kuljetukseen?
        Toinen vaihtoehto on Te-Ho 331, mutta siinä tuo pohjaratkaisu tuntuu oudolta, ja lisäksi tuosta perusmallista puuttuu kippi. Hintaeroa JT:n ja Te-Ho:n välillä on kuitenkin muutama satanen JT:n eduksi.

        Kuomu ei pysy ylhäällä kun on kipattu kärry joutuu laittamaan lisä tuubit että voi turvallisesti ajaa vaikka kelkan sisälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuomu ei pysy ylhäällä kun on kipattu kärry joutuu laittamaan lisä tuubit että voi turvallisesti ajaa vaikka kelkan sisälle

        Eikö kuomua saa lukittua auki näissä? Mulla ainakin on sokat sielä sisäpuoella jolla saa lukittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei haloo. Ootte ostamassa alle kahden tonnin kärryä. Mitä siinä kokemuksia ihmettelemään. Ei muuta kuin kauppaan ja rahat tiskiin.

        Eikö tuotteita ole ostaessa hyvä vertailla ettei tule pettymyksiä, ja tuote soveltuu omaan käyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peltiloota tämä nykyinen kärri. Jos raksakärriksi tarkoitus hankkia, niin unohda.
        Terveisiä sillä kyllä ajelee ihan täysiään.
        Ollut kohta 10-vuotta, enkä ole vielä muistanut suositella tuota kenellekään.
        Jt trailer 150x300.
        Iskunvaimentajien korvakot rungossa kiinni yhdellä pop-niitillä. Irti molemmat.
        Kuomun putkijäykistekehikko kuomuun kiinnitetty pienikantaisilla pop-niiteillä, kuomun reuna halki jokaisen niitin kohdalta, sadevesi valuu halkeamista kärrin sisälle.
        Äärivalot särkyy soratiellä ajettaessa.
        Peräpelti, jossa valot on kiinni , pitäisi olla paksumpaa tavaraa. Painavamman kuorman jälkeen kuomun säpit saa säätää uudelleen kun runko vääntyy. Ylipainosta ei ole kyse, tuoho n minun peltiheikkiin ei voi laittaa kuormaa kuin max. 300kg kun lehtijousien sidepannat ottaa runkoon kiinni, eli joustovara on onneton. Seuraavasta kärristä maksan enemmän, se on Juhta, Majava, Respo tai joku muu.

        Sama vika Rahikaisella


      • Anonyymi
        Nykyään kirjoitti:

        Itselläni on edelleen omavalmiste, mutta työkaverini hankki tuollaisen parikuukautta sitten ja on kuulemma hinta/laadultaan erinomainen perävaunu. Kilometrejä ei ole tosin takana kuin alle 500 km. Vaunu on kasattu pulteilla ja niiteillä, kuten varsin monet nykypäivän kevyt perävaunuista. Siitä en ole varma, että onko kokonaan kuumasinkitty. Hyvin noita ilmeisesti menee kaupaksi, kun Seinäjoelta tuon vaunun työkaveri kävi hakemassa, niin 6 muuta ostajaa oli samaan aikaan pihassa. Pyörremyrskyn silmässä myyjän mukaan ovat olleet koko ajan, sillä niin paljon on ostajia jatkuvasti tulossa.

        RUAHHAAHHAAHHAAAA, halvalla EI SAA hyvää.


    • ämmä ja kärry

      Olen vuoden omistanut tuollaisen K300 kärryn ja olen naisena tyytyväinen, kärryä on toki miehetkin käyttäneet. On kuljetettu kamaa, viemäriputkia halkaisija 80cm, 6metriä salko useitä kymmeniä kilometrejä, ladon hirsiä, eristyslevyjä, kattotiililevyjä jne. Ajokilometrejä kärryllä on varmaankin jo useita tuhansia... Säästösyistä-typerys olin- en ottanut kuomua ostaessani, nyt menen hankkimaan senkin..kärryn kokonaishinnaksi tulee n.1500 euroa. On varmaan loppuelämäksi kärry minulle :)

    • Ingo

      ostettiin kuukausi sitten 330 pitkän ,metrin kuomulla ja 50 cm laidolla ja ollaan ajettu jo yli 2000 km ja hyvin tulee perässä Kuomu on hyvin tasapainossa kun sen avaa tai sulkee ja kippikiin on helppo käyttää Ostakaa tarpeeks iso niin että tulee katumapäällä Hinnan ero on aika pieni kuitenkiin

    • Pettynyt66

      Itellä, JT-Trailer kärry hajosi jo toisella vedolla että se siitä laadusta.

      • takuupeli

        3 vuotta takuuta ei pitäisi haitata


      • Anonyymi
        takuupeli kirjoitti:

        3 vuotta takuuta ei pitäisi haitata

        Peräkärryjen takuissa on yleensä rajattu pois, kaikki sähköosat, pyöränlaakerit ,kuulakytkimet yms..


      • Anonyymi

        Mikä hajosi toisella vedolla?


    • ulvila

      Viimisenpäälle hyvä kärry, ja myyjälle pisteet myynnistä!!

    • Timo_70

      JT-Trailerin kärry on yksi huonoimpia kärryjä mitä markkinoilta löytyy.
      - Heikot navat, huonoin mahdollinen kuomu ja kasattu vielä pulttaamalla, Heikot iskunvaimentajan korvat jne.

      Esim. akselin vaihto 4 vuoden välein tekee kärrystä kalliin. Halvin ei ole se joka on halpa ostaessa vaan halpa käytettäessä. Kärryn tulisi kestää myös kuormaamista.

      Vain hitsattu ja sinkkialtaassa uppokastettu peräkärryn runkorakenne kestää vuosikausia.

      • timpero_70

        Timo, kirjoitat varmaan kokemuksesta ja siten asiaa, mutta koska mainitset että kärryn tulisi kestää kuormaamista puutun kirjoitukseesi hiukan: uudessa uppokastetussa on vähiten terästä johtuen sinkityksen kilohinnasta.


      • Anonyymi
        timpero_70 kirjoitti:

        Timo, kirjoitat varmaan kokemuksesta ja siten asiaa, mutta koska mainitset että kärryn tulisi kestää kuormaamista puutun kirjoitukseesi hiukan: uudessa uppokastetussa on vähiten terästä johtuen sinkityksen kilohinnasta.

        nyt kirjoitat täyttä soopaa


    • Jttrailer

      Jos tarvitsee enemmän kärryä niin ei missään nimessä jj-trailerin kärryä kannata hankkia. ( näyttää laadukkaalta mutta totuus aivan muuta)

    • tutkiskellut

      Iskarin korvat repeytyy irti,mutta harva nykyinen omistaja on kurkannut alle,että olisi huomannut.Joka toisessa myynnissä olevassa käytetyistä on revennyt irti.t

      • Etelänpooka

        Montakos oot niitä käytettynä ostanut? kun ei niitä löydy mistään vaikka käytetylle olis tarvetta.


      • Anonyymi

        Sama vika. Korvalliset irti ja revenneet.


    • tokkopa

      Olen samaa mieltä että ruostuu.mulla lokarit ulkopuolelta aivan ruosteessa kohta vaihdan muovisii .ja sitten iskarin yläkiinnikkeet irti jo toistamiseen.kuomu huonosti tehty aurinko paistaa läpi.harkitkaa ostoa tarkasti.en ite en osta ikinä enään.

    • tokkopa

      Vielä tuohon edelliseen minun kommenttin.miten olette korjanneet nuo iskarin yläpään kiinnityksen koska hitsaaminen noin ohkaseen peltiin taitaa olla mahdoton?antakaapa vihje kiitos.

      • Anonyymi

        Sinkki peltiä ei kannata mennä hitsaileen, saa SINKKIKUUMEEN!


    • Eimuulia

      Enpä voi moittia kärryä, hinta/laatu suhde oikea. Nyt vuoden kokemuksella ja 7000 km. vetokokemuksella voin sen todeta. Ja huom. on kotimainen, eikä kitise ja natise.

    • Käsittämätöntä

      Kärry kuukauden vanha ja lokasuojat aivan ruosteessa ja myös aisa .miten mahdollista vettäkin satanut vain kerran eikä edes vedetty.

    • hitsattukärry

      Ei kannata ostaa pulttikasattuja kärryjä. Yksikään pulttikasattu kärry ei kestä kunnon kuormia. Riittävän vahvasta hitsatusta runtkoputkimateriaalista tehty peräkärry kestää kuormia ja sinkitys ehkäiseen rungon ruostumisen. Runkorakenne tulee olla uppokastettu sinkkialtaassa. Jos peräkärryssä on yli 12mm paksu pohjalevy, niin se kertoo siitä että runko on heikko.

    • Simoteus

      Itsellä ollut Jt trailer vuodesta 2004 ja olen ollut tyytyväinen vaikka en jatkuvasti sitä tarvitsekaan.
      Alla vielä alkuperäiset renkaat, toisin sanoen kaikki muu on alkuperäistä paitsi pistoke ja parit polttimot.
      Nyt tänä päivänä hain kärryyni uuden pohja levyn kun alkoi vanha olla aika huonossa hapessa, samalla kun hain levyn niin huomasin että olisi tarvetta vaihtaa laakereita pyöriin vaikka ei niitä olekaan kuin 2kpl.
      Kärry on 1500x3000 mm ja palvellut ihan pirun hyvin, ei valittamista.
      Vaikka muutama vuosi sitten jouduin käsittelemään vetoaisaa ja päätä uudelleen koska koirien ulkoiluttajat antoivat koiriensa kusta aisan päälle jonka johdosta alkoi kemiallinen reaktio joka aiheutti myös ruostumista.
      Putsauksen ja maalauksen jälkeen on pysynyt käyttö kunnossa, mielestäni se on ihan sama minkä kärryn ostaa kun tietää ja käsittää sen mihin käyttöön pääasiallisesti kärry ostetaan.
      Aikahan kertoo kuin kauan tuo kärry kestää ja palvelee , palveleehan se kun joskus huoltaa sitä ja muistaa sen ettei kärryjä ole suunniteltu yli 80km/h nopeuksiin oli kyse kuomullisesta tai ilman kuomua olevasta kärrystä.

    • hjkhhgfgh

      itselläni on 3 kpl kevyt perävaunuja, 2 omatekoista jotka 20v ja 40 v vanhoja, ajettu pirusti ja kerrankin 1500kg betonia suoraan tuutista kyytille. ovat vähän raskaita kärryjä. sitten uusin on tuo jt 300k kuomulla jota ei paljon ole vedetty, mutta tykkään. aivan loistava kuomun takia ja kevyeen ajoon esim: rakentajalle, voi viedä raskastakin tavaraa tilapäisesti. huonoin vedettävä noista omista kärryistäni, se on pieni miinus. kaverini osti samanlaisen kärryn jt 300k jota on muutamia kertoja vedetty kevyillä kuormilla ja laakeri hajos kokonaan. kärryä oli vedetty 400-500km sitä ihmettelen?? onkohan se mullakin edessä, onko kokemuksia jt:een laakerien kestosta?

    • Kertokkee

      Onko jotain viron paskaa?Olisin varovainen...

      • Anonyymi

        Pitäis olla ihan kotimainen kärry. Made in Finland ja laakerit ovat ilmeisesti saksalaiset.


    • Peräkärry
    • ihmettelijä

      Miten takuut on toimineet noilla kun morkkaa? on kumminkin 3-vuoden takuu...

      • Anonyymi

        Meillä oli johtosarja päin peetä asennettu ja hirveän vitkutteluun jälkeen lähettivät uuden Matkahuollolla. Tämä kärryn hankkimisvaiheessa 5 vuotta sitten.

        Kuomu on aikaa sitten korjattu liittien kohdalta, josta kuomu halkeaa useammasta kohdasta.

        Viimeisin 6 vuoden käytön jälkeen huomattu on, että vetoaisan välissä oleva poikittaispalkki (ylempi) on halkipoikki. Kärryä vedetty tähän saakka noin 5000 km moottoritietä..

        Vahingosta viisastuneena, osta kunnon kärry kerralla älälä näitä rimpuloita.

        yt. Veli-Matti (vahlroth79(at)gmail.com)


    • JiiRii

      Pari vuotta on 3500 ollut omakotitalokäytössä eli puutarhajätettä, polttopuita, mökkiläisen lautakuormia jne. Ei ole ruostetta, eikä kyllä ole mitään muutakaan vikaa ilmennyt. Samalla kun pesen huushollin autot, pesen myös kärryn vaikka ei olisi kuraantunutkaan. Puutarhakuormien jälkeen olen huuhtaissut pohjan jos kuormassa multaa tms tai ainakin lakaissut roskat pois. Aikaisemmin ollut Muuli 1400L, Teho kaksiakselinen, joku omavalmiste ja Majava. Ainakin omassa käytössä hakkaa mennen tullen edellä mainitut. Tiedä sitten mikä on käyttäjän tai käytön vaikutus noihin ruostumis ym. väitteisiin.

    • TommiN-K

      Mulla on ollut käytössä jt-trailerin kärry,malli 300x150x35 ja kuomulla,telimallia,ostin kärryn 2.3.2009,ja kärryä on vedetty tosi paljon,myös raskailla kuormilla,kilometrejä tullut varmudella yli 20000,eikä ole minkäänlaista moitteensijaa kärrystä.Laakerit vaihdoin viime keväänä joka napaan,ihan varmuuden vuoksi,ettei ongelmia tule tien päällä.Kuomu kestänyt hyvin,eikä tosiaankaan ole ruostunut mistään muualta,kuin joitain kasausruuvien/mutterien kantoja.Jos haluatte hinta-/laatusuhteeltaan ehdottomasti markkinoiden parhaimman kärryn,niin suosittelen jt-traileria.

    • Ammattimies

      JT-Trailer kärry on yksi heikoimmista kärryistä Suomessa. Jos kärryn ostaa tosi käyttöön niin sen pitää olla hitsattua umpiputkea ja kuumasinkittyä ettei ruostu. Navat pitää olla laadukkaat että kestää. Alusta pitää olla kunnolla tuettu että kestää käytössä. JT-trailerin kärrystä lentää kaikki iskunvaimentimen korvakkeet ensimmäisessä montussa.

    • Pyöräirti

      Kevut vetää yksiakselinen 300-150-30 Yhdet valosarjat laitettu ,samoin navat uusittu. Kilometrejä metsäautotiellä 5-7000km..Ikää toistakymmentävuotta. Ostettu suoraan valmistajalta ja katsastettu samalla

    • Kokemustajavertailua

      Kalliita suhteessa miten tehty. Se että kärry on kasattu ohuista sähkösinkityistä peltiprofiileista, myös aisa iso miinus. Kärry elää liikaa.

      Hitsattu ja kuumasinkittu on aivan erilainen vedettäessä perässä, myös kuormien kanssa. Sinkitys myös parempi kuumasinkityssä koska se runko upotetaan altaaseen.

      • Anonyymi

        Ja se upotus tapahtuu kilohinnalla. Tästä johtuu erityisen ohuet putkien seinämät, koska kevyempi putki on edullisempi sinkitä. Myöskin mahdoton korjata rikkomatta sinkkipintaa.


      • Anonyymi

        Ei muuten ole se sinkittävän kappaleen kilohinta vaan maksetaan sinkistä. Punnitaan ennen ja jälkeen. Hassu väärinkäsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole se sinkittävän kappaleen kilohinta vaan maksetaan sinkistä. Punnitaan ennen ja jälkeen. Hassu väärinkäsitys.

        Ei pidä paikkaansa. Millin pelti on puolta edullisempaa sinkitä kuin 2mm:n levy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole se sinkittävän kappaleen kilohinta vaan maksetaan sinkistä. Punnitaan ennen ja jälkeen. Hassu väärinkäsitys.

        Et taida tietää sinkityksestä hevon persettä


    • Kelkkakärrynä

      Itsellä kelkkakärrynä ollut pari talvea, eikä tähän mennessä mitään moittimista. Kulkee perässä kevyesti ja vakaasti, eikä kärryä juuri huomaa auton perässä, vaikka ei ole edes telikärry kyseessä. Kuomuna Gansi, eikä senkään kanssa ole ollut ongelmia. Lumet olen aina puhdistanut, ettei vahingossakaan paina kuomua läjään. Ajorampissakin oli vakiona vaneri, joka on kelkkahommissa plussaa.

      Työnjälki ehkä hieman karkeaa, mutta hinta / laatusuhteltaan ihan asiallinen kampe. Tähän mennessä toki vedetty kelkka kyydissä 1000-1500 km.

    • Pohjoisesta87

      8 vuotta ollut itsellä käytössä JT-Trailer 350/50 työkäytössä lähes päivittäin. Vapaa ajalla toimii kelkkakärrynä. Täältä suositukset!

    • laitonta

      te jotka kehutte noita kärryjä.ette käytä kärryä siihen tarkoitukseen johon se on tehty.esim talvella ei kestä suolaa.ja pinttyy niin kovaan lika että ei millään saa pois.ja toiseksi vetoaisan poikittais tuki joka toimii kippinä murtuu heti muutaman käytön jälkeen.katsokaa miten se on tehty.eihän se voi kestää minkäänlaista kuormaa jos vähänkin on liian edessä tai takana.tasapainotettava aina oikein.kyllähän te niitä ostatte kun halvalla saa.ja sitten kehutte kuinka on kestävä kun on vain pihassa naapurin katsomista varten.

      • kelkanvetäjä

        No miksi pitäis moittia, jos ei ole moitittavaa Itsellä on JT ja se on riittänyt minun käyttöön, eikä mitään vikaa / moitittavaa ole ollut.

        Jos sinulla ei JT kestä, niin parempi pysyä muissa merkeissä.


      • Veetio

        "vetoaisan poikittaistuki joka toimii kippinä" en ymmärrä miten tuo voi ainakaan etupainoisella kuormalla murtua. Silloinhan painuu jo vetoaisa mutkalle. Takapainoinen kuorma taas ei ole muutenkaan suositeltava. Kuormauksen tai purkamisen aikaista takapainoista kuormitusta tuo kyllä kestää ihan riittävästi.


    • ElCat

      2-vuotta vanha JJ Trailer 3000 Pro, molemmat pyörän laakerit pettäneet ajossa. Myyjä väitti vielä niiden olevan ikuisia. Takuukin loppuu, kun kärry häipyy myyjän pihasta. Kärryllä kuljetettu moottorikelkkaa. Pitää seuraavaksi varmaan ostaa ihan kunnollinen kärri, mutta mikä?

      • jtjtjtjt

        No osta JT-Trailer.


    • Anonyymi

      silver trailin hitsatulla rungolla oleva peräkärry ollut jo 5 vuotta eikä ongelmia ja viikoittain käytössä. JT trailer ja muut pulttikärryt ovat leikkikärryjä. Itsellä tulee isoja kuormia joten kärryn pitää kestää.

    • Anonyymi

      Kyllä itselläni on jt trailer ollut vuosia käytössä ja kunnon kuormia kyydissä. Eikä tarvinut maksaa ylihintaa.. Suosittelen! (näyttää olevan ketjun ensimmäinen viesti vuodelta 2005, kyllä on parannusta ja kehitystä tapahtunut) Oma jt 350x35 ja vuosimalli 2011.

    • Anonyymi

      Ihan yhtälailla pultattu kestää kunnon kuormia.. tyytyväinen jt trailerin omistaja vuodesta 2010.. ei mitään ongelmia.. komppaan edellistä, eli ei tarvinut maksaa ylihintaa.

      • Anonyymi

        Kyllä hitsattu ja kastamalla kuumasinkitty on paras ratkaisu peräkärryissä. Myös aisan tulee olla putkesta.


    • Anonyymi

      Työpaikalla useampi jt-trailer, joten vuosien kokemus kärrystä.. En löydä moitittavaa.. Tänään oman kärryn osto ajankohtainen.. Jotenka jt-trailer kaupoille!

    • Anonyymi

      Ostin viimeviikolla Trailerman firmasta "Trailerfine" tuotemerkillä olevan kärryn. Kun menin hakemaan, se paljastui saman firman tekeleeksi kuin JT Trailer. Saman näköinen kärry mutta ilman JT Trailer tarroja. Todennäköisesti siis sama kärry eri nimellä. Alle tuhannen kilsan vedolla laakerit lonksuu siihen malliin, että ei tuota uskalla pitkälle matkalle ottaa ennen kuin on saanut korjattua. Osa matkasta kärryssä oli 250-300 kg kuormaa. Myyjä ei vastannut reklamaatioon, kun laitoin sähköpostia. Tais mennä perseelleen kärryn osto... Lehtijouset näyttää olevan myös heppoiset, ovat yhdellä lehdellä (muissa merkeissä on kaksi jousta päällekkäin). Renkaat on myös kuin kottikärryssä. Ei tartte olla ennustaja, jotta voi sanoa, miten tuolla kärryllä käy isommalla kuormalla! Harmittaa senkin vuoksi, kun olin muodostanut käsityksen JT Trailersin laadusta ja päättänyt vankasti olla ostamatta ko. merkkiä. Nyt se tuli myyjän harhauttamana hankittua.

      • Anonyymi

        Olisko sun kannattanut hankkia JT-Trailer, eikä mitään "Trailerfineä" ?

        Vähän sama, kun menisit ostamaan Mersua, mutta ostatkin Ladan ja valitat, ettei se ollutkaan hyvä.


    • Anonyymi

      Trailerfine ei todellakaan ole samalta valmistajalta kuin jt-trailer.. Ymmärrän että johonkin täytyy paineita purkaa mutta ota hyvä ihminen asioista ensin selvää ja laita palautteesi oikeaan osoitteeseen

    • Anonyymi

      Oli JT -330 ,kuomun saranat aivan romut ,ei kestäneet normaalia käyttöä,Runko pehmeätä kiinalaista peltiä,pysty pilarit heikkoja,murtuu ajossa,sekä laita heiluu kun ajokoiran korvat,80 vauhdissa,vetopään kiinnityksiä irronnut,murtumia ,pokittaispalkit irronneet,vaikka kuormaa oli 400 kg,mönkijä.

      • Anonyymi

        No keksi parempia satuja :D


      • Anonyymi

        Raahe.. Kiinassa?


    • Anonyymi

      Näyttää siltä että en ainakaan JT:tä osta.

      • Anonyymi

        :D hahhah, olisit keksinyt hieman paremman sadun. Runko materiaali tulee ihan kuule Suomen Raahesta! Ei Kiinasta nii kuin tämä satusetä tarinoi... :D Itellä ollut Jt 350 pian 10 vuotta eikä löydy moitittavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :D hahhah, olisit keksinyt hieman paremman sadun. Runko materiaali tulee ihan kuule Suomen Raahesta! Ei Kiinasta nii kuin tämä satusetä tarinoi... :D Itellä ollut Jt 350 pian 10 vuotta eikä löydy moitittavaa

        Mistä lähtien Raahe on kuulunut Kiinalle??


    • Anonyymi

      Ootteko ihan oikeesti noin vitun tyhmiä. Viittit te jostain peräkärrystä jauhaa.

    • Anonyymi

      ihan justiin tulee kuluneeksi 20v kun hankin jt kärryn, ehkä noin 20000km kiskottu suuntaan jos toiseenkin. Kannattaa ostaa heti uutena tuplajousilla niin ei ala heti renkaat hinkkaamaan lokasuojiihin,itse tein 10v jälkeen ja nyt on viimeeseen pääll,1200kg on ollut kuormaa ja hyvin tuli perässä,oli suuri yllätys että kesti.
      kerran vaihdettu pyöränlaakerit ja valot,akseliin ei sen kummemmin ole kajottu.

      Remontit mitä kannattaa tehdä tai mitä minä olen tehnyt:
      - Renkaat tasapainoittaa,muuten syö laakereita ja rasittaa kärryn rakennetta
      - kerran vuodessa laakereihin Rasvaa
      - Pohjalevy läpipulteilla kiinni, Popniitti on ihan vitsi.
      - Lisätä kiinnityslenkkiä laitojen sisäpuolelle , läpipultilla,nii saa lokasuojatkin samalla kunnolla kiinni,poraruuvi ei pidä kauaa.
      - Ulkona jos säilyttää kuomutonta nii etulaita pois niin pääsee vesipois,pohjalevykin kestää sen 25 vuotta.

      Itse suosittelen JT kärryä

    • Anonyymi

      En ostaisi. Kippi hajosi eikä takuu pelannut. Viisastelu kyllä. Oli noin vuoden käytössä. Meni joku 600 rahaa ja vieläkään ei ehjä.

      • Anonyymi

        Siinä kipissä on tasan kolme osaa. 2 saranaa ja 1 kaasujousi. Miten hitossa oot saanu noiden korjaamiseen poltettua 600€?

        Voi jösses mitä juttuja taas...


      • Anonyymi

        Hahah... Noin 20e osa ja helppo vaihtaa, noin vartin homma..


    • Anonyymi

      En suosittele kellekkään. Itellä 3500 ja metrin kuomulla.
      Kärry noin 2 vuotta vanha ja ehkä 10tkm vedetty.
      Ensin ei pysynyt kuomu ylhäällä,tähän lisäsin kaasujouset kaveriks. Sitten alkoi kuomu irvistää,mihin lisäsin tiivisteitä.
      Molemmat pyörän navat piti vaihtaa noin 2 tkm kohdalla. Sähköjohdot on hankautunut poikki monesta kohtaa,jotka pitänyt korjata. Takalamppujen liittimet vuotaa vedet lamppuihin,jonka kautta kaikki sähkö kulkee. Nyt kun investoin uusiin led lamppuihin että tuosta viasta pääsisin,niin huomasin että iskarin yläpää revennyt irti.
      Eli jos remontista tykkää niin sitten. Tosin kilpailijoilta löytyy kärryjä mitä ei tarvii korjailla. Edellinen merkki meni 150tkm eikä ollu ongelmia 💪

      • Anonyymi

        Sullahan on vielä takuu voimassa. Takuuseen menee nuo kaikki.


    • Anonyymi

      Euroopan myydyimmät kärryt Lakkapäältä. Temared perävaunut, peräkärryt ja ajoneuvotrailerit. 9.4.2020 Kotiinkuljetus 4,90€. Kampanja voimassa jonkun aikaa. www.lakkapaa.com

      • Anonyymi

        On nämä hauskaa luettavaa osa viesteistä.. Ja näköjään muut valmistajat tietää että jt on ylivoimaisesti suomen suosituin kärry.. Täytyy omiaan jopa mainostaa jt keskusteluissa.. Itsellä jt ollut nelisen vuotta.. Ei moitittavaa


    • Anonyymi

      Kärry toimii just niinku kärryn pitää.. Työhommissa ja monenlaisissa vapaa ajan kuvioissa jt ollut nyt reilu 8 vuotta mukana. Tyytyväinen saanu olla. eikä tarttenu maksaa ylihintaa kärrystä.Kuomullinen 350 t. Timppa

    • Soitinpa tuossa JT-Trailerin tehtaalle kun pari vuotta vanhasta kärrystä on aisojen välissä oleva poikittaispalkki ratkennut. Vedetty täysin laillisia kuormia noin 10000km
      No tehtaan johtaja vastasi että tilaa verkkokaupasta uusi, emme ota kantaa takuu asiaan.
      Verkkokaupassa on myynnissä alkuperäinen ja vahvistettu malli tuosta palkista. kyselin että onko siinä ollut jotakin sanomista aiemmin niin ei kuulemma ole että sitä palkkia on vain kehitelty eteenpäin. niinpä juuri.

      Samalla kerroin takavalojen paskoista liittimistä kun hapettuivat heti puolenvuoden ajon jälkeen ja niitä sai parsia kasaan että valot jollakin tavalla toimisivat. siihenkin samanlainen vastaus. verkkokaupasta vaan uusia liittimiä tilaamaan.

      Muuten kärry on tilava ja mahtava vetää. Uskoisin että juurikin ohuen pellin takia tuo palkki on ratkennut kun kärry elää aika reilusti ja vääntöä tulee palkille jo tyhjänäkin.

      Suosituksena näin voisi sanoa että ei maksimi kantavuuden kuormille tarkoitettu kärry mutta satunnaiseen mökkikäyttöön ihan soiva peli.

      Kärry on 350K/50 kuomulla

      • Anonyymi

        Tässä taas yksi satusetä. JT-Trailerilla ei ole verkkokauppaa josta voisi tilata mitään erillisisiä poikittaisputkia.

        Toisekseen, JT-Trailereissa ei ole aisan välissä erillistä poikittaisputkea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yksi satusetä. JT-Trailerilla ei ole verkkokauppaa josta voisi tilata mitään erillisisiä poikittaisputkia.

        Toisekseen, JT-Trailereissa ei ole aisan välissä erillistä poikittaisputkea.

        Ota selvää faktoista ennen kuin alat päätäsi aukomaan.

        Tässä linkki varaosiin ja kyseiseen palkkiin

        https://www.nettiperakarry.fi/tuotteet.html?id=63142/909004


      • Anonyymi
        Heeskanen kirjoitti:

        Ota selvää faktoista ennen kuin alat päätäsi aukomaan.

        Tässä linkki varaosiin ja kyseiseen palkkiin

        https://www.nettiperakarry.fi/tuotteet.html?id=63142/909004

        Kappas.

        Hieno juttu, että löytyy myös osille verkkokauppa. Harmi vaan, että tehtaan sivulla ei ole mainitaa, että jälleenmyyjältä löytyy myös varaosille verkkokauppa.

        Osia kyllä löytyy hyvin ja hinnat ei päätä huimaa. Hyvä, että välipalkkiin on tullut parannus.


      • Anonyymi

        Nyt puoltoista vuotta vanha 3300 edison blak teli alumiini vanteilla. Niitit ruostuu, kori ruostuu, veto aisasta maalit lohkeilee ja aisa täristää kun ei ole umpi putkea, lokasuojat väärin asennettu isoille pyörille, kuomun tuki petti liian ohutta, kuomun jousia neste jousia ei voi asentaa tukiraudat liian heikkoja.
        Oliskohan tässä parannuksen paikkoja, ostin kärryn ulkonäyn perusteella ja nyt pettynyt.
        Edellinen tai edelliset farmi kärryja jotka kesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puoltoista vuotta vanha 3300 edison blak teli alumiini vanteilla. Niitit ruostuu, kori ruostuu, veto aisasta maalit lohkeilee ja aisa täristää kun ei ole umpi putkea, lokasuojat väärin asennettu isoille pyörille, kuomun tuki petti liian ohutta, kuomun jousia neste jousia ei voi asentaa tukiraudat liian heikkoja.
        Oliskohan tässä parannuksen paikkoja, ostin kärryn ulkonäyn perusteella ja nyt pettynyt.
        Edellinen tai edelliset farmi kärryja jotka kesti.

        Asiakaskokemus ainakin ihan paska. Uudessa kärryssä toinen takavalo ja rekisterikilven valo pimeänä. Laitoin viestiä nettisivujen kautta, ei vastausta milloinkaan. Soitin myyjälle - sanoi, että soita tehtaalle. Soitin sinne ja käskivät itse korjata. Tämmöistä asiakaspalvelua Suomessa vuonna 2020, ei perkele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaskokemus ainakin ihan paska. Uudessa kärryssä toinen takavalo ja rekisterikilven valo pimeänä. Laitoin viestiä nettisivujen kautta, ei vastausta milloinkaan. Soitin myyjälle - sanoi, että soita tehtaalle. Soitin sinne ja käskivät itse korjata. Tämmöistä asiakaspalvelua Suomessa vuonna 2020, ei perkele.

        Joo asiakapalvelu on paskaa ja takuu/reklamaatio asioista kuuluu vaan naurua puhelimessa.

        Kannattaa katsoa ne liittimet kärryn takavaloissa.. siellä yleisesti korroosiota/huonoa kontaktia. Tänään viimeksi omastani korjannut kyseistä vikaa. taidan vaihtaa paremmat valot joissa ei ole tuollaisia pikaliitin johtoja. alkaa hermo mennä koko ajan rassaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas yksi satusetä. JT-Trailerilla ei ole verkkokauppaa josta voisi tilata mitään erillisisiä poikittaisputkia.

        Toisekseen, JT-Trailereissa ei ole aisan välissä erillistä poikittaisputkea.

        Sinähän roikut täällä puolustelemassa JT tä. Aivan kuin ennenmuinoin mossen omistajat, jotka kehuivat autoansa maailman parhaaksi :DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän roikut täällä puolustelemassa JT tä. Aivan kuin ennenmuinoin mossen omistajat, jotka kehuivat autoansa maailman parhaaksi :DDDDD

        Ja roikut sinä haukkumassa, joten missä ero? :D:D

        Itsellä kolmen vuoden kokemuksella ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa ko. peräkärrystä.


      • Anonyymi
        Heeskanen kirjoitti:

        Joo asiakapalvelu on paskaa ja takuu/reklamaatio asioista kuuluu vaan naurua puhelimessa.

        Kannattaa katsoa ne liittimet kärryn takavaloissa.. siellä yleisesti korroosiota/huonoa kontaktia. Tänään viimeksi omastani korjannut kyseistä vikaa. taidan vaihtaa paremmat valot joissa ei ole tuollaisia pikaliitin johtoja. alkaa hermo mennä koko ajan rassaamiseen.

        Näyttää JT-Trailerissa olevan yleisesti käytetty DAFA:n TR001 valosarja.

        Laita liittimiin liitinrasvaa ja silikonia päälle, niin pysyy vesi liittimien ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaskokemus ainakin ihan paska. Uudessa kärryssä toinen takavalo ja rekisterikilven valo pimeänä. Laitoin viestiä nettisivujen kautta, ei vastausta milloinkaan. Soitin myyjälle - sanoi, että soita tehtaalle. Soitin sinne ja käskivät itse korjata. Tämmöistä asiakaspalvelua Suomessa vuonna 2020, ei perkele.

        Ei kai kukaan liike myy viallista kärryä, jota joutuu heti ostaja korjaamaan.


      • Anonyymi

        Eikö tässä mallissa ole 3v tehdastakuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakaskokemus ainakin ihan paska. Uudessa kärryssä toinen takavalo ja rekisterikilven valo pimeänä. Laitoin viestiä nettisivujen kautta, ei vastausta milloinkaan. Soitin myyjälle - sanoi, että soita tehtaalle. Soitin sinne ja käskivät itse korjata. Tämmöistä asiakaspalvelua Suomessa vuonna 2020, ei perkele.

        Eikös myyjä vastaa takuuasioista??


      • Anonyymi

        Vasta aukaisin vm.2017 takavalojen liittimet ja aivan kunnossa olivat. Helvetin tiukat liittimet.


    • Anonyymi

      Surkea tuote! Muka päivitetty,olis ollut edes pultit kiristetty ! Painaoa ensimmäisen kerran noin 200kg sidottuna akselin päälle. Heti mutkalla.

      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan 1200kg?


    • Anonyymi

      on kyllä laadukkaita suosittelen

      • Anonyymi

        Minulla jiitee ollu 63vuotta kumit vaihettu 10 kertaa vedetty 200000km
        Kuulakytkin uusittu kun tuli vetokoukku läpi en rasvannut riittävän usein
        Ei muuta.


    • Anonyymi

      Umpisurkea. Vm 2013 ja vikaa ollut koko käyttöhistorian. Materiaalit on alimitoitettuja.

    • Anonyymi

      Jt- Trailer 270K/35 mitäs mieltä..? isompaa en saa vetää kun 750kg trafin mukaan

    • Anonyymi

      Jankon Betoni

    • Anonyymi

      2009 ostin kyseisen kärrin ja täytyy sanoa,että pilipali tekoa.Ensin repesi irti kipin etutuki jossa ovat lukot kiinni ja seuraavaksi iskunvaimentimet yläpäästä,laidatkin on heikot koska ei ole raskittu tukia laittaa.Lavan mitat kyseisessä kärryssä 1500x3000x200.Kyllä kärryn käyttäjän kannattaa vähän laadusta maksaa,että ei murheita osta!(halvavalla ei usein hyvää saa)!

      • Anonyymi

        Itse olen olen tykästynyt hitsattuihin peräkärryihin.


      • Anonyymi

        Heikoimmat kärryt mitkä tiedän ovat JT-Trailer, Aku, Tekno-Trailer, Karhu, Betanet, Bauhaus. Yleensä kaikki market-kärryt ovat luokattoman heikkolaatuisia. Silti näitäkin jotkut ostaa vaikka ovat täysiä rimpuloita. Ainut järkevä on hitsattu erillisrungoinen peräkärry joka on valmistettu riittävän kokoisesta teräsputkesta on ainut kestävä ratkaisu.


    • Anonyymi

      Kohta kärry hankinnassa, pitääkö olla hitsattu vai pulttikasattu?

    • Anonyymi

      Kokemusta on itsellä pulttikasatuista ja hitsatuista,
      Niin olen päätynyt ehdottomasti hitsatun kannalle.
      Tuhansien vedettyjen kilometrien perusteella.

    • Anonyymi

      Juuri oikaisin vetoaisa yhdestä peltikulman, mutkalla. Keskeltä. Jonku vetänyt autolla muutaman sadan kuorma päällä vinosta

      Käsillä kiinni ja jalat tukeen ja vetoa, aisan kulma suoristi.

      Tälläisessä pitäisi olla paljon paksumpi aisa

      Näin metallimiehenä ja kärrynä nähneenä 500eur kärry uutena. Kun katsoo materiaaleja.

      Kun uuden hinta on lähes 1500eur kuomun kanssa niin kannattaa ostaa jossa oikea runko, putkiaisa, kuumasinkitys, kunnon laidat,

      • Anonyymi

        Olet kyllä aika karpaasi, kun käsillä suoristaa perärryn


      • Anonyymi

        Aika seppä kun 3mm pokatun profiilin käsillä oikoo :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika seppä kun 3mm pokatun profiilin käsillä oikoo :)

        3mm peltiä ei enään pokata.


    • Anonyymi

      JT ja Teho sopii kevyeen käyttöön. Tyhjänäkin laidat hötkyy tasaisellakin vedettäessä. Jos ei kuljeta raskaita kuormia niin kyllä niillä pärjää.
      Kärryyn lastataan rajussa ammattikäytössä usein reiluja ylikuormia ja siihen tarpeeseen tehty vaunu maksaa 2-3 kertaa näitä halpiskärryjä enemmän.

      • Anonyymi

        Ei ammattilainen lastaa ylikuormaa. Amatöörit sen tekee.


      • Anonyymi

        Haha,eipä ole kärryissä nyt ihan sentään 2-3kertasia eroja hinnoissa.


    • Anonyymi

      Mittatilaustyönä raskaaseen ammattikäyttöön tehty jarruton kärry maksaa 2000-3000 euroa alv. 0 koosta ja mallista riippuen.
      Ei saa edes tarvikkeita sillä rahalla mitä nämä halvimmat jarruttomat maksaa kaupoissa.

    • Anonyymi

      Kestääkö pulttiosista tehty peräkärry?

    • Anonyymi

      Kestää kun on tarpeeksi vahvat osat ja pulttiliitokset.

      • Anonyymi

        Markkinoilla olevien pulttikasatut peräkärryjen runko tehdään yleensä 1.5mm vahvasta teräksestä. Hitsattujen peräkärryjen runko on taas vastaavasti väh. 3mm teräksestä, eli tuplasti vahvemmasta.


    • Anonyymi

      On.aisa ei kestä yhtään etukuormaa.murtuu heti.kuorma tehtävä kaikissa tuolla tavalla valmistetuissa kärryissä vain akselin päälle.jos vedät isolla autolla minkä jouset eivät anna periksi.aisa poikki heti eka loivassa montussa kuorman kanssa.respo on paras.katsokaapa sen asiaa.on vähän erilainen kun hypitte siinä päällä.ei notku.

      • Anonyymi

        Aisa murtuu?
        Ainahan peräkärryt on kuormattava akselin päälle, ei etu tai takapainoiseksi.


    • Anonyymi

      JT-Trailerin vuoden vanha kärry ruostui. Aisa ei kestä lähes mistään kohdasta ja iskunvaimentajan korvake irtoaa. Kannattaa ostaa kunnon kärry heti kerralla.

      • Mutta mikä sitten on "kunnon kärry"? Maallikon silmin erot on lähinnä kosmeettisia, silti esim. kokoluokassa 150x3500x35 (laidan korkeudessa eroja) JT:n, Tekno-Trailerin ja Paku-Trailerin saa alle 2000€ vs. Muuli, Respo, Aku jne. ovat öbaut 50% kalliimpia eli +/- 3000€.

        Koskee siis kuomullista versiota.


    • Anonyymi

      Kokemusta ainoastaan kahdesta sinkkiin uppokastetusta ja hitsatusta kärrystä (Majava). Toisella ikää 21-vuotta. Ajokilometrejä varmasti yli 100 000km. Rakennettu neljä kesämökkiä ja autotalli päälle. Lisäksi polttopuukuormat ja puutarhajätteet. Uusia on pitänyt kuomun kaasujousia n. 5 paria, renkaitakin mennyt useita. Yhden kerran on lehtipakat vaihdettu kun toiselta puolelta katkesi yksi lehti, etuäärivaloja muutamat kun tahtoo sora ja ja säävaihtelut tehdä tehtävänsä. Kaikki muu pyörännavoista lähtien on alkuperäistä. Toki noita kartiorullalaakereita on saanut kiristellä ja voidella, mutta kestävät. Toinen kärry on kaksi vuotta vanha, siihen piti vaihtaa kippipyörä kun väsyneenä unohdin noston jälkeen kiinnittää ja tipahti matkavauhdista tiehen. Se lähti, eikä löytynyt... Ihmettelen suuresti, että peräkärryyn pitää vaihtaa laakeri muutaman tuhannen kilometrin jälkeen, jos käyttö on suurin piirtein järkevissä kantimissa. Tai ruostuvat muutamassa vuodessa. Kannattaako tuollaiseen oikeasti rahojaan laittaa?

    • Anonyymi

      Onko tämä JT-Traileria valmistava Botnia Trailer yritys kohta konkurssissa? Tulos on lähes 150 000€ tappiolla.

    • Anonyymi

      Omistan 2019 mallisen 300k kärryn vanhemmilla renkailla ja jousilla etulaita ja kiinnitys lapsellinen ,kiinnitys pisteitä sai olla enemmän nyt 4+4 sisä ulko ,mutta kaikissa sama ongelma .kestävyyttä en epäile tuli testattua ostin traktoriin työlaitteen myyjä sanoi painoksi n,600 kg .ei muuta kun kyytiin ja vetoa 250 km kulki tasaisesti ja hyvä vetää. Jäi tuo paino vaivaamaan ajoin vaalealle punnitsin kärryn vaaka ilmoitti 1300kg en tiedä kuorman aidalle siirtyneestä painosta, mutta kärryn painon ottaa pois kuolemaksi jäi n.1050 kg et onneksi viranomaiset eivät kiinnostuneet kuljetuksesta .suosittelen JT kärryä ainakin tällä kokemuksella

    • Anonyymi

      Valtavasti on JT-traileria valmistava Botnia Trailer yritys tappiolla. Yritys on konkurssissa ennen kuin kärry on pihassa.

    • Anonyymi

      Olen kuljetellut hiekkaa, multaa, puutavaraa, halkoja, moottorikelkkoja yms eikä mitääm heikkoa. Ylikuormiakin ollut.

      • Anonyymi

        Oma JT-trailer kärry hajoaa lähes joka paikasta. Aisa rikkoutunut lähes joka kohdasta. Samoin iskunvaimentimen kiinnitykset. En enää ostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma JT-trailer kärry hajoaa lähes joka paikasta. Aisa rikkoutunut lähes joka kohdasta. Samoin iskunvaimentimen kiinnitykset. En enää ostaisi.

        Kyllä jaksatte puhua paskaa, laittakaa Nyt ihmeessä sellainen kärryjä valmista va yritys pystyyn kun olette niin ammattitaitoisia,niin katsotaan sitten miten olette onnistuneet!!!!!


    • Anonyymi

      Onko jollain ihan aidosti kokemusta JT-Trailer 330K mallista? Punnitsen sen ja vastaavan Respon välillä. JT-trailer olisi kuomullisena noin 500 euroa vastaavaa Respoa halvempi. Mikä tekee esimerkiksi tuosta Resposta 500 euroa paremman peräkärryn?

      Voisiko joku vääntää oikein rautalangasta?

      Käyttötarkoitus on haja-asutusalueella erilaiset omakotitalon tarpeet. Tulisi siis kuskattua remonttitarviketta, klapeja, multaa, kaatopaikkakuormia yms.

      • Anonyymi

        Tuollaiseen kevyeen kotikäyttöön on aivan sama minkä kärryn ostaa. Siinä ei kovin paljon eroja kärryjen välillä huomaa, jos silloin tällöin klapikuorman ym. kuskaa. Muutoinhan kärry seisoo jossain tallin nurkalla 99,99% ajasta.

        Itsellä on ollut 350K kohta kymmenen vuotta, eikä valittamista. Vedetty muutama tuhat kilsaa. Tosin kyllä se halvempi hinta näkyy, mutta ei häiritsevästi. Mitään vikaa ei ole ollut, muuta kuin perus palaneiden lamppujen vaihtoa. Nyt tosin alkaa kipin kaasujousi olemaan väsynyt.

        Jos kyse on päivittäisestä ammattikäytöstä, niin kriteerit on hieman kovemmat ja ehkä silloin valitsisin näiden kahden väliltä Respon.


      • Anonyymi

        Vastaan itse omaan kysymykseeni, koska koen että siitä voi olla hyötyä jollekin, joka pähkäilee saman kysymyksen äärellä.

        Sovin jo alustavasti kaupat JT-Trailerin 330K peräkärrystä. Se kun oli hinnaltaan hyvin houkutteleva ja kaikki kärryt näyttivät kuvissa ihan samalle. Löysin yhden jälleenmyyjän, jolla oli myynnissä sekä Respoa, että JT-traileria. Menin liikkessä käymään, jotta pystyin verrata kärryjä rinnakkain ja voi hitto millaiseksi rimpulaksi tuo JT paljastui.

        Suurin selitys hintaerolle tulee siitä, että Respo on hitsatulla rungolla, kun taas JT on tehty pulttiliitoksin. Respo on siis rakenteeltaan huomattavasti tukevampi. Sen lisäksi eroja on mm. Respon reilusti tukevmpi aisa, tukevammat laidat, laadukkaampi nokkapyörä, laadukkaammin tehdyt ja suojatut sähköt, parempi korroosion suojaus ja yleisesti laadukkaampi, sekä viimeistellympi kokonaisuus. Oli kuin vertaisi Skodaa - Audiin. Kärryt oli periaatteessa ihan samanlaisia, mutta kuitenkin hyvin erilaisia. JT trailerissa olisi ollut kolmen vuoden takuu, Respossa taasen kahden. Molemmissa oli sama Jaxal kuomu, mutta Respossa se oli avaimella lukittava ja tiivistetty. Ihmettelemäni 500 euron hintaero koostuu siis juuri näistä lukuisista pienistä ja hieman suuremmista yksityiskohdista. Päätin sitten ostaa Respon. En sano ettenkö olisi JT-Trailerin omistajana saanut ihan samalla tavalla kaatopaikkakuormaa vietyä, mutta jos tuo kaikki olisi minulle selvinnyt vasta oston jälkeen, niin olisin kyllä harmittanut. Maksoin siis mielelläni kärrystä sen 500 euroa ekstraa.
        Olisin myös ostanut kärryn muodikkaalla mustalla kuomulla, mutta myyjän suosituksesta valitsin harmaan. Hänellä oli siihen ihan hyvä pointti: Musta kuulemma haalistuu auringossa ja muuttuu vanhemmiten laikukkaan tummanharmaaksi. Perinteinen harmaa kuomu säilyy siis paremman näköisenä, kun kärry ikääntyy. Minulla oli ajatuksena pitää tätä samaa kärryä niin kauan kuin omakotitalossa tulen asumaan, eli todennäköisesti ainakin seuraavat 15-20 vuotta. Olen siis ostokseeni tyytyväinen ja olen iloinen, että tuli vähän vahingossa noudatettua jo menehtyneen isäni ohjetta elämään: ”köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan itse omaan kysymykseeni, koska koen että siitä voi olla hyötyä jollekin, joka pähkäilee saman kysymyksen äärellä.

        Sovin jo alustavasti kaupat JT-Trailerin 330K peräkärrystä. Se kun oli hinnaltaan hyvin houkutteleva ja kaikki kärryt näyttivät kuvissa ihan samalle. Löysin yhden jälleenmyyjän, jolla oli myynnissä sekä Respoa, että JT-traileria. Menin liikkessä käymään, jotta pystyin verrata kärryjä rinnakkain ja voi hitto millaiseksi rimpulaksi tuo JT paljastui.

        Suurin selitys hintaerolle tulee siitä, että Respo on hitsatulla rungolla, kun taas JT on tehty pulttiliitoksin. Respo on siis rakenteeltaan huomattavasti tukevampi. Sen lisäksi eroja on mm. Respon reilusti tukevmpi aisa, tukevammat laidat, laadukkaampi nokkapyörä, laadukkaammin tehdyt ja suojatut sähköt, parempi korroosion suojaus ja yleisesti laadukkaampi, sekä viimeistellympi kokonaisuus. Oli kuin vertaisi Skodaa - Audiin. Kärryt oli periaatteessa ihan samanlaisia, mutta kuitenkin hyvin erilaisia. JT trailerissa olisi ollut kolmen vuoden takuu, Respossa taasen kahden. Molemmissa oli sama Jaxal kuomu, mutta Respossa se oli avaimella lukittava ja tiivistetty. Ihmettelemäni 500 euron hintaero koostuu siis juuri näistä lukuisista pienistä ja hieman suuremmista yksityiskohdista. Päätin sitten ostaa Respon. En sano ettenkö olisi JT-Trailerin omistajana saanut ihan samalla tavalla kaatopaikkakuormaa vietyä, mutta jos tuo kaikki olisi minulle selvinnyt vasta oston jälkeen, niin olisin kyllä harmittanut. Maksoin siis mielelläni kärrystä sen 500 euroa ekstraa.
        Olisin myös ostanut kärryn muodikkaalla mustalla kuomulla, mutta myyjän suosituksesta valitsin harmaan. Hänellä oli siihen ihan hyvä pointti: Musta kuulemma haalistuu auringossa ja muuttuu vanhemmiten laikukkaan tummanharmaaksi. Perinteinen harmaa kuomu säilyy siis paremman näköisenä, kun kärry ikääntyy. Minulla oli ajatuksena pitää tätä samaa kärryä niin kauan kuin omakotitalossa tulen asumaan, eli todennäköisesti ainakin seuraavat 15-20 vuotta. Olen siis ostokseeni tyytyväinen ja olen iloinen, että tuli vähän vahingossa noudatettua jo menehtyneen isäni ohjetta elämään: ”köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.”

        500€ lisähinnalla sai 72 kiloa pienemmän kuormattavuuden ja sisämitoilta pienemmän lavan. Samalla kannatit Virolaista halpistyövoimalla pyörivää tuotantoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        500€ lisähinnalla sai 72 kiloa pienemmän kuormattavuuden ja sisämitoilta pienemmän lavan. Samalla kannatit Virolaista halpistyövoimalla pyörivää tuotantoa.

        Lavan sisämitat ovat leveydeltään identtiset, kuin myös pituudessa muutaman sentin tarkkudella. On siis aivan riittävän kokoinen minulle. Kokonaismassa on ainakin rekisteriotteen mukaan Respossa 750kg + vetotapille kohdistuva massa 75kg, eli samat mitkä JT-trailerissa. Jos Respo on 72 kiloa painavampi, niin sen otan takkiin mielelläni. Siinä on silloin käytetty 72 kiloa enemmän materiaalia. Kantavuus ylittyy kuitekin molemmissa niin että heilahtaa, jos jotain multakuormaa tai soraa meinaa kuskata.

        Virolainen työvoima käy hyvin, kun eipä se Suomalainen ole yhtään sen parempi ainakaan laadultaan. Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että päinvastoin. Suomalaisen duunarin palkkatasosta puhumattakaan.

        Ostin sen kärryn, jonka koin huolellisen taustatyön ja vetailun perusteella parhaaksi. Majava olisi ollut suomalainen, mutta matalampi laitakorkeus ja vielä korkeampi hinta sulki sen pois laskuista. Minulla on Majavan jarrullinen venetraileri jo entuudestaan, eikä siitä ole lainkaan huonoja kokemuksia. Ovat vain nostaneet hintoja aika paljon viime vuosina.
        Aku peräkärryä harkitsin myös, ja sekin vaikutti ihan laadukkaalta, mutta ei Pro -mallit olisivat olleet pulttikiinnitteisiä ja muutenkin olemukseltaan hieman rimpuloita. Pro -malli olisi taasen ollut 400-500 euroa Respoa kalliimpi. Valmistumaana oli ainakin vertaamassani kärryssä sama mikä Respossa, eli Viro.

        Kyllä tuossa vain oli paras ”Bang for the buck.” Sain vielä tingittyä kipin kaasujousen asennettuna kaupanpäälle, niin ei ole mitään mitä Respossa jäisin kaipaamaan. Ehkä takalaidan rajoitinketjut asentelen kesemmällä, jos niihin koen tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lavan sisämitat ovat leveydeltään identtiset, kuin myös pituudessa muutaman sentin tarkkudella. On siis aivan riittävän kokoinen minulle. Kokonaismassa on ainakin rekisteriotteen mukaan Respossa 750kg vetotapille kohdistuva massa 75kg, eli samat mitkä JT-trailerissa. Jos Respo on 72 kiloa painavampi, niin sen otan takkiin mielelläni. Siinä on silloin käytetty 72 kiloa enemmän materiaalia. Kantavuus ylittyy kuitekin molemmissa niin että heilahtaa, jos jotain multakuormaa tai soraa meinaa kuskata.

        Virolainen työvoima käy hyvin, kun eipä se Suomalainen ole yhtään sen parempi ainakaan laadultaan. Tällä elämänkokemuksella sanoisin, että päinvastoin. Suomalaisen duunarin palkkatasosta puhumattakaan.

        Ostin sen kärryn, jonka koin huolellisen taustatyön ja vetailun perusteella parhaaksi. Majava olisi ollut suomalainen, mutta matalampi laitakorkeus ja vielä korkeampi hinta sulki sen pois laskuista. Minulla on Majavan jarrullinen venetraileri jo entuudestaan, eikä siitä ole lainkaan huonoja kokemuksia. Ovat vain nostaneet hintoja aika paljon viime vuosina.
        Aku peräkärryä harkitsin myös, ja sekin vaikutti ihan laadukkaalta, mutta ei Pro -mallit olisivat olleet pulttikiinnitteisiä ja muutenkin olemukseltaan hieman rimpuloita. Pro -malli olisi taasen ollut 400-500 euroa Respoa kalliimpi. Valmistumaana oli ainakin vertaamassani kärryssä sama mikä Respossa, eli Viro.

        Kyllä tuossa vain oli paras ”Bang for the buck.” Sain vielä tingittyä kipin kaasujousen asennettuna kaupanpäälle, niin ei ole mitään mitä Respossa jäisin kaipaamaan. Ehkä takalaidan rajoitinketjut asentelen kesemmällä, jos niihin koen tarvetta.

        "Kantavuus ylittyy kuitekin molemmissa niin että heilahtaa, jos jotain multakuormaa tai soraa meinaa kuskata."

        Ei ylity, koska se on laitonta. Jarruttoman kärryn ylikuormaaminen on vastuutonta ja vaarallista.
        Järjetöntä ostaa painava kärry ja vetää sitä sitten ylikuormalla, koska laillisesti hyötykuorma jää pieneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kantavuus ylittyy kuitekin molemmissa niin että heilahtaa, jos jotain multakuormaa tai soraa meinaa kuskata."

        Ei ylity, koska se on laitonta. Jarruttoman kärryn ylikuormaaminen on vastuutonta ja vaarallista.
        Järjetöntä ostaa painava kärry ja vetää sitä sitten ylikuormalla, koska laillisesti hyötykuorma jää pieneksi.

        Jep ja juuri siksi kevytperäkärry on aivan väärä tapa kuljettaa multaa, soraa, kiviä tms. 90 lapiollista multaa tai 75 lapiollista hiekkalaatikkohiekkaa painaa noin 600 kg. Pitäisi ostaa jarrullinen kärry jos jotain sellaista meinaa kuskata. Tuo 75 lapiollista hiekkaa tarkoittaa, että kyydissä on pelkkiä terveisiä.


    • Anonyymi

      Heikko kärry. Kannattaa välttää heikoimmat: JT-Trailer, Tekno-Trailer, Aku. Kun esim. aisa on hajalla, niin kärryllä ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Perumallin Aku peräkärry on aivan eri asia, kuin Aku Pro. En voi käsittää miksi Aku edes valmistaa noita pulttikiinnitteisiä perusmalleja, koska siitä ei ole kuin mainehaittaa. Aku pro peräkärryt on hitsaamalla kasattuja, ja niissä on tyylikäs valmistajan logolla varustettu kuomu.

        JT-trailer on markkinoiden halvin peräkärry. Ei mikään mahdottoman huono kampe se huomioiden. Toki on pulttikiinnitteinen rimpula ja aika halvalla tehty. Vastaavat JJ-trailer, Tekno trailer yms. Ovat ihan samaa luokkaa, mutta kalliimpia.


      • Anonyymi

        Aisa on kippaavaan kärryyn helppo vaihtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perumallin Aku peräkärry on aivan eri asia, kuin Aku Pro. En voi käsittää miksi Aku edes valmistaa noita pulttikiinnitteisiä perusmalleja, koska siitä ei ole kuin mainehaittaa. Aku pro peräkärryt on hitsaamalla kasattuja, ja niissä on tyylikäs valmistajan logolla varustettu kuomu.

        JT-trailer on markkinoiden halvin peräkärry. Ei mikään mahdottoman huono kampe se huomioiden. Toki on pulttikiinnitteinen rimpula ja aika halvalla tehty. Vastaavat JJ-trailer, Tekno trailer yms. Ovat ihan samaa luokkaa, mutta kalliimpia.

        Eipä se JT erityisen huono ole. Okei kylkien materiaalivahvuus on 1,5 mm ja pohjavanerin 9 mm. Kilpailijoilla samat lukemat 3 mm ja 12 mm. Kevytrakenteisena JT:n hyötykuorma on iso ja kestää hyvin lain sallimat massat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se JT erityisen huono ole. Okei kylkien materiaalivahvuus on 1,5 mm ja pohjavanerin 9 mm. Kilpailijoilla samat lukemat 3 mm ja 12 mm. Kevytrakenteisena JT:n hyötykuorma on iso ja kestää hyvin lain sallimat massat.

        Taitaa kaikilla olla samat vahvuudet. Jos olisi 3mm terästä kärryt, niin saisi yhden höyhen tyynyn ottaa laillista kuormaa kyytiin. 12mm vaneri on ainakin minun jt kärryssä.


    • Anonyymi

      Viisi talvea JT-trailer päivittäisessä käytössä raskaan työkelkan (370kg) vedossa. Ensi talveksi vaihtuu merkki ja tilalle tulee hitsatulla rungolla oleva laatu kärri.

      Tähän mennessä vaihdettu molemmat laakerit (toiselle puolelle 2x), aisan poikittaispalkki. Viimeisimpänä niittinä laakerin vaihdossa huomattu rungon "pitkittäispalkin"murtuneet pulttiliitokset.

      Ei juuri voi kehua. Osat toki saa tehtaalta uutena, mutta onko järkeä alkaa kärriä purkamaan todetakseen, että kohta on joku pulttiloiitos taas murtunut ja kärrin saa purkaa taas osiksi. Kaikki viat on ilmenneet viimeisen 1.5-vuoden aikana.

    • Anonyymi

      jt tariler kärryssä paljon vikoja, syö sisäpuolelta renkaita, elikkä ei ole kiinalainen valmistaja saanut linjattua, valot on niin ja näin vaikea irroittaa palaneita polttimoita

    • Anonyymi

      Kaikkia automaattisia vetokitoja eli kuulakytkimiä tulee muistaa öljytä esim wd-40 :llä. Suihketta sinne sisään ja vassua itse kupin sisään. Kun kytkin toimii oikein, sen kuuluu loksahtaa kiinni. Ja näin minulla ei tapahtunut vaan jäi puolitiehen. Sitten se tosiaan voi irrota kovassa töyssyssä vaikka kovassakin vauhdissa. Näin ei onneksi tapahtunut. Kyseessä knott merkkinen kuulakytkin jossa se tärkeä jousi on vähän ohuempi siellä sisässä kuin esim winterhoffissa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2101
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      82
      2033
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      130
      1145
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1097
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      9
      1064
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      61
      798
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      244
      708
    Aihe