...että sukututkimusseuran sivuilla on tietoturva-aukko. Koska näin ilmeinen puute on korjaamatta, on syytä olettaa, että muutkaan asiat eivät ole täysin hallinnassa. Tämä on ystävällinen julkinen huomautus, koska vastuullisille asiasta lienee turha ilmoittaa. He eivät osaa, välitä tai viitsi korjata asiaa. Jospa joku jäsenistöstä tuntisi asian paremmin, ellei ostettuun asiantuntijaan ole varaa.
Järjestelmä on kokonaisuus, jossa ohjelman lisäksi palvelimen konfiguraatio tulee olla kunnossa. Molemmat säännöllisesti auditoitu ja ylläpidetty.
Valkokaulushakkeri ilmoittaa...
9
224
Vastaukset 9
- Anonyymi
Yritin vastata tähän, mutta näköjään perustelu ei kovin hyvin onnistu?
- Anonyymi
Tämän voi jokainen helposti todeta Mozillan työkalulla. Jos ei varsinainen tietoturva-aukko, niin ainakin huolimaton palvelimen konffaus.
- Anonyymi
Toisen valtakunnallisen yhdistyksen sivuilla oleva on tietoturva-aukko käytännössä. Jos siis tarkoitetaan helppoa pääsyä tietoihin, joihin ei ole tarkoitus päästä.
- Anonyymi
Sukututkimusseuralla ei ole säilytettävänä mitään luottamuksellista tietoa (omaa yhdistysrekisteriä lukuunottamatta). Se on sukututkimustoimintaa tukeva yhdistys, ei mikään väestökirjanpitäjä tai geenipankki joten asialla ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Jäsenten yhteystiedot, sähköpostiosoitteet, käyttäjätunnukset? Entä yhdistysten oma tietokanta. Kuvat ladattavissa ilman käyttäjätunnusta...jne.
- Anonyymi
1) Jos käytät samaa salasanaa moniin palveluihin, ovat tiedot vaarassa kun yksi murtuu.
- Anonyymi
Eihän siellä ole kuin yli satavuotta vanhoja tietoja, Ei ne ole salaisia
- Anonyymi
100 vuotta sitten ei tietokantoja ollut olemassakaan. Väkisinkin kaikki on tuoreempaa.
- Anonyymi
Et ole sitten sattunut kirkonkirjoista kuulemaan...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554