Sama matka, monta hintaa

Päiväristeily Tallinnaan.

Viking alkaen 10 euroa
Eckerö alkaen 24 euroa
Megastar alkaen 32 euroa.

Eli Vikingillä voi käydä kolmesti samalla hinnalla kuin kerran Megastarilla.
Ilmoita


48 Vastausta

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.


Kyse ei ole aina mistä saa halvimmalla. Nuo hinnat muuttuvat lähes päivittäin. Toki tuossa xprs ja megastar ei varmaan paljoa eroa toisista matkan ollessa lyhyt jolloin halpakin voi olla hyödyllisin. Tein monia matkoja laivoilla b-hyteissä kun halvalla sai kunnes tajusin että pienellä sijoituksella voi parantaa matka nautintoa ja mukavuutta.
Ilmoita
Vinkkarin perjantairisteily maksaa syyskuun loppuun 5 euroa ja Eckerön arkipäivisin 9 euroa. Jos ostaa kerralla Eckerön myymälästä yli 50 eurolla niin yksi risteily tai reittimatka arkisin maksaa 5 euroa. Osa näistä taitaa olla vain rekisteröidyille kulkijoille. Kun matka kestää noin 2 tuntia niin normaalikunnossa oleva kulkija ei tervitse mitään hyttiä. Tallink on huomioinut tämän, Megastarissa on alle 100 hyttiä.
4 VASTAUSTA:
On huomattu. Siellä ne kansimatkaajat ovat kimpsuineen kaikkien muiden tiellä pitkin käytäviä ja kulkuteitä.
Anonyymi kirjoitti:
On huomattu. Siellä ne kansimatkaajat ovat kimpsuineen kaikkien muiden tiellä pitkin käytäviä ja kulkuteitä.
Eihän loju. Hytit on korvattu loungeilla.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän loju. Hytit on korvattu loungeilla.
Eivvät tosiaankaan loju. Istuvat seinään nojaten lattialla jalat oikosena.
Anonyymi kirjoitti:
Eivvät tosiaankaan loju. Istuvat seinään nojaten lattialla jalat oikosena.
No ei niitä jalkoja kukaan kauaa ilmassa jaksa pitää.
+Lisää kommentti
Metelöivä ja kännäävä muista välittämätön väki menee sinne missä on halvinta.
1 VASTAUS:
Taidat olla sen porukan parhaita kokemustietäjiä.
+Lisää kommentti
Vaikea sanoa, itsensä arvioiminen on aina hankalaa. Ainakin minulta puuttuu se Sinun taitosi ihmisten luokittelemiseen roskasakiksi oman "tietämyksesi" perusteella.
Ilmoita
Ei ole sama matka koska lähdöt ja saapumiset ovat eri paikoissa.
25 VASTAUSTA:
Neroutesi on todella häikäisevää. Wau!
Olet väärässä. Lähtö on helsingistä ja saapuminen tallinnaan. Miten nämä lähdöt ovat eri paikoissa?
Jos lähtö ja saapuminen ovat samassa paikassa niin sitä sanotaan paikallisristeilyksi. Helsingissäkin on niitä kesällä.
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Lähtö on helsingistä ja saapuminen tallinnaan. Miten nämä lähdöt ovat eri paikoissa?
Vinkkarin lähtöpaikalla verrattuna Tallinkiin ja Eckeröön on paljon eroa. Mietipä sitä.
Anonyymi kirjoitti:
Jos lähtö ja saapuminen ovat samassa paikassa niin sitä sanotaan paikallisristeilyksi. Helsingissäkin on niitä kesällä.
Siis jos lähtee Liverpoolista ja laiva käy New Yorkissa kääntymässä ja palaa Liverpooliin, on matka paikallisristeily.
Tai Finnlinesin matkat Vuosaaresta Travemundeen.
Anonyymi kirjoitti:
Vinkkarin lähtöpaikalla verrattuna Tallinkiin ja Eckeröön on paljon eroa. Mietipä sitä.
Lähtöpaikka on helsinki. Niillä ei ole mitään eroa.
Anonyymi kirjoitti:
Jos lähtö ja saapuminen ovat samassa paikassa niin sitä sanotaan paikallisristeilyksi. Helsingissäkin on niitä kesällä.
Mikä sitten on risteily? Niiden lähtöpaikka ja paluusatama ovat samat.

Muutama vuosi sitten kävin tuollaisella paikallisristeilyllä. Lähtö San Juanista, sieltä St Thomakselle, sitten Antigua, St Maarten, Saint Lucia, Barbados ja takaisin San Juaniin. Päälle vielä viikko St Thomaksella, mistä piipahdus St Crixilla. Tuolla viimeisellä viikolla sai tutkistella tanskan kieltäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Lähtöpaikka on helsinki. Niillä ei ole mitään eroa.
Jah, Ekcerö lähtösadama on Vuosaari ja Tallinnas see on Muuga.
Anonyymi kirjoitti:
Jah, Ekcerö lähtösadama on Vuosaari ja Tallinnas see on Muuga.
Muuga on Tallinnaa.
Aivan kuten Hansaterminaali, Katajanokan terminaali, Olympiaterminaali ja Länsiterminaali ovat Helsinkiä.

Vai erotteletko, että laiva lähteen Länsiterminaalin itä- tai länsiluolelta tai vanhan Länsiterminaalin puolelta.
Anonyymi kirjoitti:
Muuga on Tallinnaa.
Aivan kuten Hansaterminaali, Katajanokan terminaali, Olympiaterminaali ja Länsiterminaali ovat Helsinkiä.

Vai erotteletko, että laiva lähteen Länsiterminaalin itä- tai länsiluolelta tai vanhan Länsiterminaalin puolelta.
Mutta ku nuo terminaalit eivät olekaan satamia vaan....
Muuga ei ole terminaali vaan....
Anonyymi kirjoitti:
Muuga on Tallinnaa.
Aivan kuten Hansaterminaali, Katajanokan terminaali, Olympiaterminaali ja Länsiterminaali ovat Helsinkiä.

Vai erotteletko, että laiva lähteen Länsiterminaalin itä- tai länsiluolelta tai vanhan Länsiterminaalin puolelta.
Muuga ei ole Tallinnaa. Yhtä vähän Tikkurila on Helsinkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ku nuo terminaalit eivät olekaan satamia vaan....
Muuga ei ole terminaali vaan....
Muuga on lähellä Tallinnaa sijaitseva Viron suurin rahtisatama johon johtaa syväväylä.
Anonyymi kirjoitti:
Muuga ei ole Tallinnaa. Yhtä vähän Tikkurila on Helsinkiä.
Navigator
SATAMAT JA LOGISTIIKKA 05.06.2019

Muuga valittiin uuden Tallinna-reitin Viron satamaksi

Eckerö Line vahvisti Muugan uuden Finbo Cargo -rahtialuksen satamaksi Tallinnassa. Keskustaruuhkia välttävä reitti takaa rahtiliikenteen sujuvuuden molemmissa kaupungeissa ja samalla matkustusaika lyhenee vartin.

Eckerö Linen ja Tallinnan sataman neuvottelut Muugan valitsemisesta uuden rahtialuksen satamaksi ovat päättyneet. Suomen lipun alla kulkeva uusi Finbo Cargo -rahtialus tulee liikennöimään Helsingin Vuosaaren ja Tallinnan Muugan sataman välillä kesäkuun lopulta alkaen.

– Yhteistyö Tallinnan sataman kanssa on sujunut erinomaisesti ja olemme tyytyväisiä päästessämme operoimaan uutta rahtialusta Muugasta. Satama on sitoutunut nopeuttamaan Muugan sataman useita infrahankkeita taatakseen sujuvan liikenteen ja järjestelyt. Tämä mahdollisti Muugan valitsemisen uuden rahtialuksen satamaksi, Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen toteaa.

Uusi reitti takaa rahtiliikenteen sujuvuuden molemmissa kaupungeissa, sillä satamat sijaitsevat keskusta-alueen ulkopuolella pääteiden varressa. Muugan valinta satamaksi lyhentää myös aluksen matkustusaikaa vartilla, jolloin Viroon kulkee alle kolmessa tunnissa. Kaksi kertaa päivässä kulkeva alus kuljettaa rahdin lisäksi automatkustajia.

Muugan infrastruktuuria uudistetaan, jotta rahtikuljetuksille voidaan taata sujuva liikennöinti.

Koillis-Tallinnassa sijaitsevalla Muugan satama-alueella tullaan muun muassa siirtämään olemassa olevaa konttialuetta, jotta ajoneuvoille voidaan varmistaa riittävät odotustilat. Satamasta pääsee sujuvasti ajamaan Viron pääteille ja samalla välttämään myös keskustan ruuhkat.

– Viron ja Tallinnan ulkopuolelta tulevat ajoneuvot säästävät aikaa siirtyessään Tallinnan kehäteiltä suoraan Muugan satamaan. Samalla Muugan sataman käyttäminen vähentää liikenteen tuomaa kuormitusta ja ilmansaasteita Tallinnan keskustassa, Tallinnan sataman toimitusjohtaja Valdo Kalm kertoo.

Vastaavasti Helsingin päässä liikennöinti Vuosaaren satamasta siirtää raskasta liikennettä pois keskusta-alueelta. Uuden reitin avaamisen jälkeen Eckerö Linellä on kymmenen rahtilähtöä Tallinnaan vuorokaudessa.

Uuden reitin avaaminen tuo uusia työpaikkoja Vuosaaren ja Muugan satamiin sekä uudelle rahtialukselle.

– Se tarkoittaa noin 80 uuden työpaikan syntymistä, Taru Keronen kertoo.
Anonyymi kirjoitti:
Muuga on lähellä Tallinnaa sijaitseva Viron suurin rahtisatama johon johtaa syväväylä.
Eli Muuga on yhtä paljon Tallinnaa kuin Katajanokka Helsinkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Navigator
SATAMAT JA LOGISTIIKKA 05.06.2019

Muuga valittiin uuden Tallinna-reitin Viron satamaksi

Eckerö Line vahvisti Muugan uuden Finbo Cargo -rahtialuksen satamaksi Tallinnassa. Keskustaruuhkia välttävä reitti takaa rahtiliikenteen sujuvuuden molemmissa kaupungeissa ja samalla matkustusaika lyhenee vartin.

Eckerö Linen ja Tallinnan sataman neuvottelut Muugan valitsemisesta uuden rahtialuksen satamaksi ovat päättyneet. Suomen lipun alla kulkeva uusi Finbo Cargo -rahtialus tulee liikennöimään Helsingin Vuosaaren ja Tallinnan Muugan sataman välillä kesäkuun lopulta alkaen.

– Yhteistyö Tallinnan sataman kanssa on sujunut erinomaisesti ja olemme tyytyväisiä päästessämme operoimaan uutta rahtialusta Muugasta. Satama on sitoutunut nopeuttamaan Muugan sataman useita infrahankkeita taatakseen sujuvan liikenteen ja järjestelyt. Tämä mahdollisti Muugan valitsemisen uuden rahtialuksen satamaksi, Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen toteaa.

Uusi reitti takaa rahtiliikenteen sujuvuuden molemmissa kaupungeissa, sillä satamat sijaitsevat keskusta-alueen ulkopuolella pääteiden varressa. Muugan valinta satamaksi lyhentää myös aluksen matkustusaikaa vartilla, jolloin Viroon kulkee alle kolmessa tunnissa. Kaksi kertaa päivässä kulkeva alus kuljettaa rahdin lisäksi automatkustajia.

Muugan infrastruktuuria uudistetaan, jotta rahtikuljetuksille voidaan taata sujuva liikennöinti.

Koillis-Tallinnassa sijaitsevalla Muugan satama-alueella tullaan muun muassa siirtämään olemassa olevaa konttialuetta, jotta ajoneuvoille voidaan varmistaa riittävät odotustilat. Satamasta pääsee sujuvasti ajamaan Viron pääteille ja samalla välttämään myös keskustan ruuhkat.

– Viron ja Tallinnan ulkopuolelta tulevat ajoneuvot säästävät aikaa siirtyessään Tallinnan kehäteiltä suoraan Muugan satamaan. Samalla Muugan sataman käyttäminen vähentää liikenteen tuomaa kuormitusta ja ilmansaasteita Tallinnan keskustassa, Tallinnan sataman toimitusjohtaja Valdo Kalm kertoo.

Vastaavasti Helsingin päässä liikennöinti Vuosaaren satamasta siirtää raskasta liikennettä pois keskusta-alueelta. Uuden reitin avaamisen jälkeen Eckerö Linellä on kymmenen rahtilähtöä Tallinnaan vuorokaudessa.

Uuden reitin avaaminen tuo uusia työpaikkoja Vuosaaren ja Muugan satamiin sekä uudelle rahtialukselle.

– Se tarkoittaa noin 80 uuden työpaikan syntymistä, Taru Keronen kertoo.
Muuga on muuga ja tallinna tallinna. Jos muuga olisi tallinnaa sitä kutsuttaisiin tallinnaksi eikä muugaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Eli Muuga on yhtä paljon Tallinnaa kuin Katajanokka Helsinkiä.
Muuga ei ole Tallinnan kaupungin alueella. Jos epäilyttää niin sen voi helposti googlata: Tallinnan kaupungin kartta. Samalla lailla Viimsi on oma kunta, se alkaa heti Piritan sataman jälkeen koilliseen mentäessä.
Anonyymi kirjoitti:
Muuga ei ole Tallinnan kaupungin alueella. Jos epäilyttää niin sen voi helposti googlata: Tallinnan kaupungin kartta. Samalla lailla Viimsi on oma kunta, se alkaa heti Piritan sataman jälkeen koilliseen mentäessä.
Niin, sinun tapasihan on saivarrella toissijaisista asioista, joilla ei ole vaikutusta mihinkään.
Siljan laiva muugaan lähtee vuosaaresta joten ei oo sama matka
Anonyymi kirjoitti:
Siljan laiva muugaan lähtee vuosaaresta joten ei oo sama matka
Milloinkahan Siljalla on viimeksi päässyt Tallinnaan? En viitsi kaivella.
Anonyymi kirjoitti:
Muuga ei ole Tallinnaa. Yhtä vähän Tikkurila on Helsinkiä.
Mutta Tikkurilahan on Helsinkiä. Siis pk-seutua eli Helsingin talousaluetta.

Tikkurilaan voi matkustaa HSL:n eli Helsingin seudun liikenteen C-vyöhykelipulla. Samalla vyöhykelipulla pääsee Espooseen ja Lentoasemalle.

Ottaisit asioista selvää ennen kuin ajattelet ääneen.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Tikkurilahan on Helsinkiä. Siis pk-seutua eli Helsingin talousaluetta.

Tikkurilaan voi matkustaa HSL:n eli Helsingin seudun liikenteen C-vyöhykelipulla. Samalla vyöhykelipulla pääsee Espooseen ja Lentoasemalle.

Ottaisit asioista selvää ennen kuin ajattelet ääneen.
Onhan Järvenpääkin Helsinkiä. Samaa Suomen talousaluetta kuin esim. Tampere. Lahtikin on Helsinkiä. Sinne kulkee Helsingistä z-juna juna joka on lähiliikennettä. Samalla lailla Riihimäki on Helsinkiä, sinnekin menee lähijuna.

Kuopiosta en ole varma.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Tikkurilahan on Helsinkiä. Siis pk-seutua eli Helsingin talousaluetta.

Tikkurilaan voi matkustaa HSL:n eli Helsingin seudun liikenteen C-vyöhykelipulla. Samalla vyöhykelipulla pääsee Espooseen ja Lentoasemalle.

Ottaisit asioista selvää ennen kuin ajattelet ääneen.
Näin on, minullakin Tikkurilassa asuvana on verotuskuntana verokortissa Helsinki.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, sinun tapasihan on saivarrella toissijaisista asioista, joilla ei ole vaikutusta mihinkään.
Viipuri ei ole nykyään Suomen kaupunki. No, se on toissijainen asia jolla ei ole vaikutusta mihinkään.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ku nuo terminaalit eivät olekaan satamia vaan....
Muuga ei ole terminaali vaan....
Kun lakkaa satamasta käyn ostamassa lakkaa satamasta.
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Järvenpääkin Helsinkiä. Samaa Suomen talousaluetta kuin esim. Tampere. Lahtikin on Helsinkiä. Sinne kulkee Helsingistä z-juna juna joka on lähiliikennettä. Samalla lailla Riihimäki on Helsinkiä, sinnekin menee lähijuna.

Kuopiosta en ole varma.
Kuopijo ei oo ennee Helsikkiä sen tähen ku Lentävä Kalakukko ei kule.
+Lisää kommentti
Pikkasen ku laittaa Mestarin hintaan lisää saakin jo Viikkarilta Tukholman risteilyn ja päälle aamiaisen ja illallisen.

"Helsinki–Tukholma-risteily + The Buffet -illallinen ja Meriaamiainen alk. 46 €/hlö"

Eikä tämä ole mainos, vaan toteamus huimista hintaeroista.
3 VASTAUSTA:
Totta mutta viikkarin laivat hesa tukholma reitillä on niin karmeita loosseja ettei niillä viitti matkustaa.
Anonyymi kirjoitti:
Totta mutta viikkarin laivat hesa tukholma reitillä on niin karmeita loosseja ettei niillä viitti matkustaa.
Makunsa kullakin. Nythän onkin puhe vain tuosta rapiasta kahden tunnin legistä.
Anonyymi kirjoitti:
Makunsa kullakin. Nythän onkin puhe vain tuosta rapiasta kahden tunnin legistä.
Legi on aika rapia.
+Lisää kommentti
Tästä ketjusta näkee, kuinka tärkeää olisi saada sheriffit takaisin. Nyt 39 vastausta, joista vain yksi on aloitukseen asiallinen . Myönntettäköön, että aloitus on huomattavan vaikea, mutta se ei ole pamista puuta-heinää
1 VASTAUS:
...mutta se ei ole pamista puuta-heinää.

Mitähän tämä on suomeksi?
+Lisää kommentti
Sen verran asiaa että Muugan satama on pääosin Maardun kaupungin aluetta. Osia on myös Viimsin ja Jõelähtmen kunnista. Sijainti on 15 km Tallinnasta itään.
2 VASTAUSTA:
Mikä vaikutus tuolla mainitsemallasi seikalla on Helsingin ja Tallinnan välisen risteilyn hintoihin?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vaikutus tuolla mainitsemallasi seikalla on Helsingin ja Tallinnan välisen risteilyn hintoihin?
Se vaikutus että Vuosaari ja Muuga ovat kaukana keskustasta eli autolle tulee lisää ajokilometrejä.
+Lisää kommentti
Miksi siellä pitäisi kolme kertaa käydä kun yksi kertaa riittää näkeen ettei siellä ole mitään nähtävää
2 VASTAUSTA:
Miksi pitäisi minnekään matkustaa kun on netti mitä voi katsella
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi minnekään matkustaa kun on netti mitä voi katsella
No siksi koska matkustaminen ja netin katselu on ihan eri asia.

Miksi kysyt tyhmiä kysymyksiä?
+Lisää kommentti
Miksi olla yhteydessä naisen kanssa kun on keksitty pumpattava 'barbara'?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Sama matka, monta hintaa

Päiväristeily Tallinnaan.

Viking alkaen 10 euroa
Eckerö alkaen 24 euroa
Megastar alkaen 32 euroa.

Eli Vikingillä voi käydä kolmesti samalla hinnalla kuin kerran Megastarilla.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta