Suura 16 - Mehiläisten suura - Tiedettäkin sisältävä?

alfa123om

Yleensä luen Koraania alusta tai lopusta lukien, mutta tänään päättelin, että olen kyllästynyt toistamaan joka lukukerralla samoja suuria ja säkeitä. Sen tähden päätin alkoittaa lukemisen KESKELTÄ koraania. Vastaan osuin H-A käännöksen Mehiläisten suura, jonka luettuani en voinut olla ihailematta käännöksen antamia monia tieteellisiä näköaloja ja johdatuksia. Tässä muutamia ehdotuksia tuon suuran eräiden säkeiden MAHDOLLISEEN tieteelliseen ymmärrykseen:

http://tapiok1.mbnet.fi/islam/koraanitiede.html

11

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhistä kirjoituksista löytyy kummasti tiedettä, mutta vasta sen jälkeen, kun länsimainen tiede on asiat selvittänyt. Koraanin "tieteellisistä" viesteistä ei siis ollut yhtään mitään hyötyä kenellekään.

• Anonyymi

Mieti mehiläisten jäte..:)) etkö voi luke käärmeiden suuruus puuroa..kiesus et saatana osaa..

• alfa123om

Tavallaan on totta, että transendenttinen tieto eli tulevaisuutta edeltäkäsin tuntevat tiedon sanojen armolahja perustuu siihen, että länsimainen tiede on tulevaisuudessa tehnyt löydyn, joka on kuljetettu menneisyyteen Koraanin sisällöksi myös. Ikään kuin suureksi uutisotsikoksi tuhat vuotta tai kaksi tuhatta vuotta ennen aikaansa, jolloin se vasta tapahtuu.

Lueskelin tässä suuria 80-114 AST-käännöksestä ja sain mielikuvan, että kun seuraava avaruusteleskooppi lähetetään saadaan sen avulla lisätietoa mm. neutronitähdistä. Mikäli oikein aavistan; niin nuo tähdet voisivat olla sellaisia, että toinen puoli peittyy sumuun tai kuumaan ja toinen puoli kylmään. Mutta saatan olla tulkinnut asian väärin, muutaman viitesanan perusteella vetänyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä?

Mutta tosiasia on, että enkelit tai Jumalan pojat yms. kykenevät matkustamaan ajassa menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Se tekee heistä erittäin vaarallisia ja onkin ihan arvostettavaa, että ei heittäydytä suin päin uskomaan pelkkien tiedon sanojen armolahjan ja kyvyn nähdä tulevat tapahtumat perusteella. Mä itse olen sinisilmäinen ja herkkäuskoinen ja uskon jopa Nostradamuksen kunniaksi voitavan perustaa uskonnon, jos joku niin tahtoo tehdä. Ihmiseen tiedon sanojen armolahja tekee suuren vaikutuksen.

• Anonyymi

"Tavallaan on totta, että transendenttinen tieto eli tulevaisuutta edeltäkäsin tuntevat tiedon sanojen armolahja perustuu siihen, että länsimainen tiede on tulevaisuudessa tehnyt löydyn, joka on kuljetettu menneisyyteen Koraanin sisällöksi myös."

No johan on roskaa. Ei tuolle voi muuta kuin nauraa. Mitä FAKTAAN PERUSTUVIA TODISTEITA sinulla on tuosta?

• Anonyymi

Nyt tuli Koraanista äkättyä ehkä tieteellinen vihje siitä mihin suuntaan avaruusmatkailu on kehittymässä.

Suura 55:14 SAVUTON TULI = lasersäde?
      Suura 55:33-37

Kun ihmiset yrittävät raketilla avaruusmatkaa Marsiin niin näissä jakeissa näytettäisiin viitattavan siihen, että jälkeenpäin tulee LASERVALOON perustuva ratkaisu sekä SÄHKÖPURJE, jossa käytetään sulaa kuparia jollakin tavoin hyväksi.

"....Jos voitte paeta taivaan ja maan äärien ulkopuolelle, paetkaa vain, mutta....."

"Päällenne lähetetään tulenliekkejä ja sulaa vaskea, ettekä saa apua....."

"Kun taivas halkeaa ja on ruusunpunainen kuin safiaani...."

Tuo taivaan halkeaminen voisi viitata LASERSÄTEEN NOKASSA lähetettävään avaruusalukseen ja tuo ruusunpunainen kuin safiaani (käsitelty vuohennahka) voi viitata sähköpurjeen väriin ja rakenteeseen.

ELI KYSYMYKSENI ON OLENKO YMMÄRTÄNYT TUON SUURAN TÄYSIN PÄIN SEINIÄ; VAI VOIKO TODELLA OLLA JOTAKIN HYÖTYÄ SÄHKÖPURJEELLE, JOS SE OLISI VÄRILTÄÄN PUNAINEN JA JOS SIINÄ OLISI JOLLAKIN TAVALLA SULANA PIDETTÄVÄÄ KUPARIA MUKANA? Onko mitään mahdollisuutta ylipäänsä aurinkotuulen avulla, lasersäteen avulla tms. pitää pieniä kuparimolekyylejä sulassa tilassa? Ja olisko tuosta seikasta mitään hyötyä purjeen toiminnalle? Olen aika ulalla asian suhteen.

(Lähteet: Faust II ja AST-käännös Koraanista Suura 55).

• alfa123om

Itse asiassa Koraanissa varsinkin sen eri käännöksissä esim. englanninkielissä on todella paljon vinkkejä ja viitteitä tieteeseen, yhteiskuntaan, historiaan, politiikkaan, tulevaisuuteen. Lukemattomia RATKAISUJA erilaisiin ongelmiin, EVANKELIUMIA, VAROITUKSIA sekä JOHDATUSTA.

Mutta olen usein ennenkin sanonut, että jokainen Koraanin käännös on erilainen tässä suhteessa. Englanninnokset ovat parempia kuin suomenkieliset.

Koraania on käännetty eri kielille melko varovaisesti verrattuna raamattuun. Itse unelmoin ajasta, jolloin olisi olemassa yli 2000 koraanin käännöstä eri kielillä, mutta sitä en tiedä tuleeko tuollaista aikaa milloinkaan.

Tekee mieleni mainita myös Hadithien arvo. Ne sisältävät paljon käytännön ratkaisuja ja neuvoja ja ohjeita ja johdatusta. Itse asiassa parhaat Hadith kokoelmat ovat melkein kuin koraanin jatko-osaa ja ilman niiden tuntemusta on pallo melko paljon hukassa ja ei tiedä juuri mistään mitään. Itse pidän parhaita Hadith-kokoelmia aivan yhtä tärkeinä kuin mitä Vanha testamentti on evankeliumin lukijoille raamatussa.

Moni ei ehkä vielä tiedä, että Hadithit parhaimmillaan ovat aivan Koraani veroisia laadussa ja tärkeydessä. Jos tehtäisiin suuri 2000 sivuinen kirja, jossa olisi Koraani ja Hadithit samojen kansien välissä niin jokainen ymmärtäisi luettuaan tuota kirjaa, että ne ovat saman veroisia laadultaan ja kuuluvat yhteen.

• Anonyymi

Turha kirja,ihmiset muuttavat sitä. Ei ole pysyvä Jumalan sana !

• Anonyymi

Tiedätkö,luin just kärpästen herran suuran.. Ei kai se niin ollut.
      Mutta koppakuoriaisten suurassa oli toisin,en nyt tiedä miten menetellä?

• Anonyymi

Kiinaan vain uudelleen opetukseen kaikki. Voitte tulla oikealle tielle.

• Anonyymi

Sen väittäminen että koraanissa olisi ollut jotain TODELLA aikaansa edellä olevaa tietoa osoittaa vain kuinka vähän tiedätte.

Joten lopettakaa jo. Tai ottakaa asiasta ensin selvää. Kiitos etukäteen.

• Anonyymi

Eivät tuu koskaan tajuamaan helvetipalonsa kampeamista sisuksissaan
        - se on niin vääristynyttä jotta luulevat sitä oikeaksi
        - ja kun sillä saavat vielä arvostusta joukoissaan
        - parain näytelijä valestaja on ykkönen

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mua kiinnostais

Aika paljon vietellä sut vielä J... ❤️❤️
      Ikävä
      68
      1921
    2. Martina, Jasser ja kaik neljä tytärtä Järvisydämessä

Sinne se Jasseri kiitää pitkin baanaa. Esko oli niin kiva, että antoi autonsa hälle. Noin toimii fiksu, avarakatseinen ex.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1581
    3. Aion ottaa yhteyttä sinuun

ens tai seuraavalla viikolla. Tähän vaan tiedoksi että osaat varautua rakas :)
      Ikävä
      113
      1520
    4. Jos laittaisin viestin

Laittaisn: vaan: Moi, mitäs kuuluu 😊 Se riittäisi kertomaan tarpeeksi kaiken jälkeen. Mitä itse laittaisit?
      Ikävä
      78
      1267
    5. Miten musta tuntuu

että sä teet niitä mulle :) Olen katsonut rivien välistä ja ymmärrän ehkä mitä tarkoitat. Olemme samalla viivalla ja täysiä idiootteja jos me ei yhdis
      Ikävä
      44
      887
    6. Valtamedia VALEHTELI Oodin tapahtumista, paikalla ollut pastori kertoo totuuden

Eli ainoa joka häiriköi oli naiseksi pukeutunut mies(sairasta), joka töni ja jopa löi pastoria ja haastoi kaksintaisteluun. Youtubelta löytyy video j
      Maailman menoa
      237
      851
    7. Helteet paljastaa.

Sumin naiset on kyllä aika läskejä, osa ihan yököttää ku vähissä vaatteissa kauppaa lyllertävät, läskit tursuu ja sit koittavat viel pitää tiukkoja va
      Suomussalmi
      50
      830
    8. Jos en olisi rakastunut sinuun

voisin sentään tapailla muita. Rakastumalla sinuun tuomitsin itseni yksinäisyyteen.
      Ikävä
      57
      734
    9. En halua elää ilman sinua

Mutta ei sinun kanssakaan voi elää. Miten tästä voisi päästä yli..
      Ikävä
      47
      725
    10. Miten reagoisit

Jos heräisitkin aamulla palstalaisen vierestä?
      Sinkut
      129
      707
    Aihe