Suura 16 - Mehiläisten suura - Tiedettäkin sisältävä?

Yleensä luen Koraania alusta tai lopusta lukien, mutta tänään päättelin, että olen kyllästynyt toistamaan joka lukukerralla samoja suuria ja säkeitä. Sen tähden päätin alkoittaa lukemisen KESKELTÄ koraania. Vastaan osuin H-A käännöksen Mehiläisten suura, jonka luettuani en voinut olla ihailematta käännöksen antamia monia tieteellisiä näköaloja ja johdatuksia. Tässä muutamia ehdotuksia tuon suuran eräiden säkeiden MAHDOLLISEEN tieteelliseen ymmärrykseen:

http://tapiok1.mbnet.fi/islam/koraanitiede.html

30

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyhistä kirjoituksista löytyy kummasti tiedettä, mutta vasta sen jälkeen, kun länsimainen tiede on asiat selvittänyt. Koraanin "tieteellisistä" viesteistä ei siis ollut yhtään mitään hyötyä kenellekään.

      • Anonyymi

        Minä käytän koraania wc paperina kyllä perse tykkää.


    • Anonyymi

      Mieti mehiläisten jäte..:)) etkö voi luke käärmeiden suuruus puuroa..kiesus et saatana osaa..

    • Tavallaan on totta, että transendenttinen tieto eli tulevaisuutta edeltäkäsin tuntevat tiedon sanojen armolahja perustuu siihen, että länsimainen tiede on tulevaisuudessa tehnyt löydyn, joka on kuljetettu menneisyyteen Koraanin sisällöksi myös. Ikään kuin suureksi uutisotsikoksi tuhat vuotta tai kaksi tuhatta vuotta ennen aikaansa, jolloin se vasta tapahtuu.

      Lueskelin tässä suuria 80-114 AST-käännöksestä ja sain mielikuvan, että kun seuraava avaruusteleskooppi lähetetään saadaan sen avulla lisätietoa mm. neutronitähdistä. Mikäli oikein aavistan; niin nuo tähdet voisivat olla sellaisia, että toinen puoli peittyy sumuun tai kuumaan ja toinen puoli kylmään. Mutta saatan olla tulkinnut asian väärin, muutaman viitesanan perusteella vetänyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä?

      Mutta tosiasia on, että enkelit tai Jumalan pojat yms. kykenevät matkustamaan ajassa menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Se tekee heistä erittäin vaarallisia ja onkin ihan arvostettavaa, että ei heittäydytä suin päin uskomaan pelkkien tiedon sanojen armolahjan ja kyvyn nähdä tulevat tapahtumat perusteella. Mä itse olen sinisilmäinen ja herkkäuskoinen ja uskon jopa Nostradamuksen kunniaksi voitavan perustaa uskonnon, jos joku niin tahtoo tehdä. Ihmiseen tiedon sanojen armolahja tekee suuren vaikutuksen.

      • Anonyymi

        "Tavallaan on totta, että transendenttinen tieto eli tulevaisuutta edeltäkäsin tuntevat tiedon sanojen armolahja perustuu siihen, että länsimainen tiede on tulevaisuudessa tehnyt löydyn, joka on kuljetettu menneisyyteen Koraanin sisällöksi myös."

        No johan on roskaa. Ei tuolle voi muuta kuin nauraa. Mitä FAKTAAN PERUSTUVIA TODISTEITA sinulla on tuosta?


    • Anonyymi

      Nyt tuli Koraanista äkättyä ehkä tieteellinen vihje siitä mihin suuntaan avaruusmatkailu on kehittymässä.

      Suura 55:14 SAVUTON TULI = lasersäde?
      Suura 55:33-37

      Kun ihmiset yrittävät raketilla avaruusmatkaa Marsiin niin näissä jakeissa näytettäisiin viitattavan siihen, että jälkeenpäin tulee LASERVALOON perustuva ratkaisu sekä SÄHKÖPURJE, jossa käytetään sulaa kuparia jollakin tavoin hyväksi.

      "....Jos voitte paeta taivaan ja maan äärien ulkopuolelle, paetkaa vain, mutta....."

      "Päällenne lähetetään tulenliekkejä ja sulaa vaskea, ettekä saa apua....."

      "Kun taivas halkeaa ja on ruusunpunainen kuin safiaani...."

      Tuo taivaan halkeaminen voisi viitata LASERSÄTEEN NOKASSA lähetettävään avaruusalukseen ja tuo ruusunpunainen kuin safiaani (käsitelty vuohennahka) voi viitata sähköpurjeen väriin ja rakenteeseen.

      ELI KYSYMYKSENI ON OLENKO YMMÄRTÄNYT TUON SUURAN TÄYSIN PÄIN SEINIÄ; VAI VOIKO TODELLA OLLA JOTAKIN HYÖTYÄ SÄHKÖPURJEELLE, JOS SE OLISI VÄRILTÄÄN PUNAINEN JA JOS SIINÄ OLISI JOLLAKIN TAVALLA SULANA PIDETTÄVÄÄ KUPARIA MUKANA? Onko mitään mahdollisuutta ylipäänsä aurinkotuulen avulla, lasersäteen avulla tms. pitää pieniä kuparimolekyylejä sulassa tilassa? Ja olisko tuosta seikasta mitään hyötyä purjeen toiminnalle? Olen aika ulalla asian suhteen.

      (Lähteet: Faust II ja AST-käännös Koraanista Suura 55).

    • Itse asiassa Koraanissa varsinkin sen eri käännöksissä esim. englanninkielissä on todella paljon vinkkejä ja viitteitä tieteeseen, yhteiskuntaan, historiaan, politiikkaan, tulevaisuuteen. Lukemattomia RATKAISUJA erilaisiin ongelmiin, EVANKELIUMIA, VAROITUKSIA sekä JOHDATUSTA.

      Mutta olen usein ennenkin sanonut, että jokainen Koraanin käännös on erilainen tässä suhteessa. Englanninnokset ovat parempia kuin suomenkieliset.

      Koraania on käännetty eri kielille melko varovaisesti verrattuna raamattuun. Itse unelmoin ajasta, jolloin olisi olemassa yli 2000 koraanin käännöstä eri kielillä, mutta sitä en tiedä tuleeko tuollaista aikaa milloinkaan.

      Tekee mieleni mainita myös Hadithien arvo. Ne sisältävät paljon käytännön ratkaisuja ja neuvoja ja ohjeita ja johdatusta. Itse asiassa parhaat Hadith kokoelmat ovat melkein kuin koraanin jatko-osaa ja ilman niiden tuntemusta on pallo melko paljon hukassa ja ei tiedä juuri mistään mitään. Itse pidän parhaita Hadith-kokoelmia aivan yhtä tärkeinä kuin mitä Vanha testamentti on evankeliumin lukijoille raamatussa.

      Moni ei ehkä vielä tiedä, että Hadithit parhaimmillaan ovat aivan Koraani veroisia laadussa ja tärkeydessä. Jos tehtäisiin suuri 2000 sivuinen kirja, jossa olisi Koraani ja Hadithit samojen kansien välissä niin jokainen ymmärtäisi luettuaan tuota kirjaa, että ne ovat saman veroisia laadultaan ja kuuluvat yhteen.

      • Anonyymi

        Turha kirja,ihmiset muuttavat sitä. Ei ole pysyvä Jumalan sana !


      • Kummasti kun koraania käännettiinkin englanniksi tieteellisten löytöjen jälkeen. Itse painiskelin ja väänsin koraanin puolia pitkään kun aluksi islam kuulosti suloiselta korviin. Mutta eipä siinä kritiikin jälkeen ollutkaan ihmeellisyyksiä tai jumalallisuutta kuin aimmin ajattelin koska omasta pespektiivistä kaikelle saa vedettyä punaisen langan kun tuntee aiempia antiikin kirjoituksia ja tajuaa että asiat ovat harhaanjohtavia kun kiveä tarjotaan sonnina.

        Onhan ne hadithitkin kivoja


    • Anonyymi

      Tiedätkö,luin just kärpästen herran suuran.. Ei kai se niin ollut.
      Mutta koppakuoriaisten suurassa oli toisin,en nyt tiedä miten menetellä?

    • Anonyymi

      Kiinaan vain uudelleen opetukseen kaikki. Voitte tulla oikealle tielle.

    • Anonyymi

      Sen väittäminen että koraanissa olisi ollut jotain TODELLA aikaansa edellä olevaa tietoa osoittaa vain kuinka vähän tiedätte.

      Joten lopettakaa jo. Tai ottakaa asiasta ensin selvää. Kiitos etukäteen.

      • Anonyymi

        Eivät tuu koskaan tajuamaan helvetipalonsa kampeamista sisuksissaan
        - se on niin vääristynyttä jotta luulevat sitä oikeaksi
        - ja kun sillä saavat vielä arvostusta joukoissaan
        - parain näytelijä valestaja on ykkönen


    • Anonyymi

      Näiten kirjoituksista on aivan turhat vääntääääää

      KUN NÄEMME MITÄ TUHHOOJIA NOI OVAT

      • Anonyymi

        Näitä johetaan moskeijoitten kautten hyökäyksisäh suusanallisesti.


    • Anonyymi

      >>> Pentti Linkola - maahanmuutosta

      JÄRKI ON JOILLAKIN PUHASTA KULTAA ns.

    • Anonyymi

      Salaam!

      Kaikenlaista tiedettä voi rukoillessakin tulla mieleen. Ei pelkästään Koraania tai Haditheja lukiessa.

      Tänään kun rukoillessa sanoin Allahu akbar ja sen jälkeen Jumala on suurin niin huomasin että kun kielessä on kahdesta tai useammasta kielestä yhteen liitettyjä osioita niin äänen sointi ja juoksu noiden osioiden välillä ei ole saumatonta.

      Suomen kielessäkin on paljon muiden kielten lainasanoja.

      Auto kulkee kovaa......
      Televisio oli päällä pitkään....

      Noiden lauseiden joissa on vierassanoja äänteen juoksu ei ole luontevaa samassa määrin kuin jos koko sanasto olisi puhdasta Suomen kieltä.....

      Jopa happi voi loppua kesken lauseen kun on montaa kieltä sekaisin.

      Tällainen johdatus ja alustus tuli rukoillessa mieleen. Kiitos Jumalallemme!

      Salaam!

      • Anonyymi

        Salaam!

        Viisi pilaria on uskonnossa, joiden arvo on suuri. Ne yhdistää kaikki uskonnot ja saman uskonnon eri aikaiset kerrostumat yhteen.

        Ilman paastoa, jatkuvaa rukousta, pyhiinvaellusta, almuveroa, ja uskon tunnustusta ei uskosta koidu suurtakaan hyötyä. Ei ole yhteyttä muihin uskoviin eikä mikään asia suju tai ole kohdallaan.

        Jeesus sanoi MAAILMASSA TEILLÄ ON AHDISTUS.....

        Lisäksi koraanin käyttö tieteen inspiraation lähteenä on falskia jos ei noudata viittä periaatetta. Viittä pylvästä.

        Kaikki maailman uskonnot ovat käyttäneet Hadithien arvovaltaa ja islamin aarteita noustakseen suureksi. Pienenä pysyy jokainen uskonto joka ei niin tee.

        Myös sapatin päivän vietto on yleismaailmallinen pilari uskonnon joka vaikuttaa kaiken hyvän.
        1800-luvun Lopun Mujaddid aikakausi oli erityisen hedelmällistä tieteelle. Se johtui ehkä uskonnon pilarien kunnioittamisesta.

        2000-luvun alun tiede ei ole yhtä vakuuttavaa kun monin paikoin on uskonnon pilareita laiminlyöty?

        Oon huomannut siunauksen selvän seuraavan niitä, jotka pilareihin pitäytyy.


        Salaam!


    • Anonyymi

      Jumalan eteen mennään ilman omia saavutuksia,
      - elikkä sanottuna ILMAN KENKIÄ

      LUKU 3
      Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
      2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
      3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi".
      4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".
      5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
      6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
      7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
      8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.

      OMAT KOTKOTUKSET PITÄÄ RIISUA SIIS KAIKKI MIELESTÄÄN
      JA MENNÄÄ ns. alastonna taivaan alla.

      • Anonyymi

        KAIKKEUDEN JOMALA ON SYNNYTÄJÄMME JA NIIN MYÖS PELASTAJAMME

        JA VAIN YKSIN HÄN VAIKKA MITÄ MEINAISITTEN KUUKELEHTIAT.


      • Anonyymi

        Millä Islamisti luulee pystyvänä lähestyä HERRAA ITSEKYYKSIN

        MITÄ PERIAATEITAAN HÄLLE ON TYRKYTTÄEN JA KAUPATEN OMAA ERIKOISUUTTAAN

        KUN EIVÄT YMMÄRRÄ PELASTUKSEN ARMOA, VAAN OMIA JÄRESTELMIÄÄN LUOVAT MUITTEN MENOKSI


    • Anonyymi

      Näin ihmisen sisäinen elävyys kuvattuna ja koko kaikkeus osin.
      ----
      Iisak lähettää Jaakobin Mesopotamiaan. Jaakobin uni ja lupaus Beetelissä.
      281Silloin Iisak kutsui Jaakobin ja siunasi hänet; hän käski häntä ja sanoi hänelle: "Älä ota vaimoksesi ketään Kanaanin tyttäristä,
      2vaan nouse ja mene Mesopotamiaan, isoisäsi Betuelin kotiin, ja ota sieltä itsellesi vaimo enosi Laabanin tyttäristä. 3Ja Jumala, Kaikkivaltias, siunatkoon sinua ja antakoon sinun tulla hedelmälliseksi ja lisääntyä, niin että sinusta tulee suuri kansojen joukko.
      4Ja hän suokoon sinulle Aabrahamin siunauksen, sinulle ynnä sinun jälkeläisillesi, että saisit omaksesi maan, jossa sinä muukalaisena asut ja jonka Jumala on antanut Aabrahamille." 5Niin Iisak lähetti Jaakobin matkalle, ja hän lähti Mesopotamiaan Laabanin luo, joka oli aramilaisen Betuelin poika ja Rebekan, Jaakobin ja Eesaun äidin, veli.
      6Kun Eesau näki, että Iisak oli siunannut Jaakobin ja lähettänyt hänet Mesopotamiaan ottamaan sieltä itselleen vaimoa — sillä hän oli siunannut hänet, käskenyt häntä ja sanonut: "Älä ota vaimoa Kanaanin tyttäristä" — 7ja että Jaakob oli totellut isäänsä ja äitiänsä ja lähtenyt Mesopotamiaan, 8silloin hän huomasi, että Kanaanin tyttäret olivat hänen isälleen Iisakille vastenmieliset;
      9 ja niin Eesau meni Ismaelin luo ja otti Mahalatin, Aabrahamin pojan Ismaelin tyttären, Nebajotin sisaren, vaimokseen entisten lisäksi.
      10Niin Jaakob lähti Beersebasta mennäksensä Harraniin. 11Ja hän osui erääseen paikkaan, johon yöpyi, sillä aurinko oli laskenut; ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan.
      12 Niin hän näki unta, ja katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas. 13Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
      14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä. 15Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
      16Silloin Jaakob heräsi unestansa ja sanoi: "Herra on totisesti tässä paikassa, enkä minä sitä tiennyt". 17Ja pelko valtasi hänet, ja hän sanoi: "Kuinka peljättävä onkaan tämä paikka! Tässä on varmasti Jumalan huone ja taivaan portti."
      18 Ja Jaakob nousi varhain aamulla, otti kiven, jonka hän oli pannut päänsä alaiseksi, ja nosti sen pystyyn patsaaksi ja vuodatti öljyä sen päälle.
      19 Ja hän kutsui paikan Beeteliksi; mutta ennen oli kaupungin nimenä Luus. 20Ja Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni, 21niin että saan palata rauhassa isäni kotiin, niin on Herra oleva minun Jumalani;
      22ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".

      • Anonyymi

        Kaikkivaltias on elämän ja elävien JUMALA

        ( ei kuolleiten )


      • Anonyymi

        Näin uskomatonta on henkevyys ruumiisamme -

        Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni, 21niin että saan palata rauhassa isäni kotiin, niin on Herra oleva minun Jumalani;
        22ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".

        Elmä tarvitsee hyvyyden tekijöitä ja osa siitä palautuukin tekijälle JUMALAN MITOIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin uskomatonta on henkevyys ruumiisamme -

        Jaakob teki lupauksen, sanoen: "Jos Jumala on minun kanssani ja varjelee minut sillä tiellä, jota nyt kuljen, ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni, 21niin että saan palata rauhassa isäni kotiin, niin on Herra oleva minun Jumalani;
        22ja tämä kivi, jonka olen patsaaksi pystyttänyt, on oleva Jumalan huone, ja kaikesta, mitä minulle suot, minä totisesti annan sinulle kymmenykset".

        Elmä tarvitsee hyvyyden tekijöitä ja osa siitä palautuukin tekijälle JUMALAN MITOIN

        Huomio oikein :

        ( ja antaa minulle leipää syödäkseni ja vaatteita pukeutuakseni )


    • Anonyymi

      Me kaikki kuollaan kerran, mä oon pohtinut islamilaista Paratiisia ja Helvettiä, Paratiisiissa on upeat maisemat, on vuoristoa, laaksoa ja kukkulaa, linnun laulua, kukkivia niittyjä, upeita marmori palatseja, taivaan sinessä liitää pääskysiä pienten poutapilvien purjehtiessa kauas pois, niityillä perhoset lepattaa, mehiläiset pörrää leudossa suvituulessa, metsiköitä, kimaltelevia järviä, lampia kauas autereiseen horisonttiin. Jihadissa kuollutta muslimimiestä on vastaan ottamassa 72 varhaisteini tyttöstä, tai niin halutessaan poikasia, viiniä ja maitoa virtaa puroissa. Kaikki miehet tykkää laulusta, hyvästä ruuasta, erinomaisesta viinistä ja suloisten ja ihanien tyttösten seurasta. Muttamutta, kaikesta siitä nautinnosta mitä nämä tarjoaa, en ole varma haluaisinko muslimien paratiisiin sen enepää kuin työläistenkään Paratiisiin.

      Ensinnäkin kahdessa kiukuttelevassa ja haistattelevassa teini tytössä on jo piisalle asti, ihmettelenkin joskus kuka on onnistunut kasvattamaan ne sellaisiksi, kun ei edes iso sana tehoa. Ja kun ei risuakaan voi antaa vaikka ne sitä kerjääkin, muuten lasu.viranomainen tulee kotikäynnille tarraa korvasta kiinni ja sitten mentiin kiivaan ja kallellaan tilinteolle, kakaroiden huostaanotto uhkaa, siis painajaista, iskä anna rahaa ja ovet paukkuu heijän hyökätessä jonnekkin ja mä hei älkää vielä menkö ruoka on pian valmista. Toinen, työläisten paratiisissa en ehkä selviäisi hengissä edes pariakaan päivää kauemmin. Myönnän ottaneeni kuppia joskus, mutta ei sentään harvasepäivä, pääsen pian hengestäni.

      Muslimien Paratiisissa pitäisi olla perseet olalla koko ajan, ei sitä selvin päin kestäisi vanha erkkikään. Delirium tremens ja paranoidinen skitsofrenia hiipii onnelaan ja yli 1400 vuoden aikana muslimien paratiisiin on varmasti jo kertynyt miljardi muslimia ja kaikki juoppohulluja jotka munasillaan kirmailee teinityttöjen jälessä turbaani vinossa silmillä, hullunkiilto silmissä, viisto leveä sardoninen virne jähmettyneenä partaiselle naamalle sekä sapeli kädessä jolla vähän väliä huitaisemalla motivoi tyttöjä parantamaan vauhtia, toisten haahuillessa tikari selän taakse piilotettuna ja ympärilleen mulkoillen murha mielessä.

      En ole liian varma haluaisinko Allahin taivaaseen vaikka tungosta sinne kuulemma onkin, uusimmat ovat sitten jotenkin häiriintyneen oloisia ja luultavasti äkkää pian viinin lievittävän ahistusta. Entä sitten Helvetti, profeetta Mohammadin poiketessa siellä päin hän ei havainnut siellä miehiä, ne viheliäiset ja nalkuttavat muijat viihtyy Helvetissä, se ei varmaankaan ole liian kiva paikka kenellekkään, paitsi tuolle v!ttumaiselle naapurille tuossa seinän takana joka stalkkaa ja kyylää sekä koko ajan valittaa, joskus muistaa soittaa pollliisit talakoisiin kun meillä keskustellaan henkeviä ja syvällisiä ihmiselämän olemuksesta. Ehkä se kristittyjen taivas on sittenkin se paras ja Raamattu se paras opas ajasta ikuisuuteen.

      - m37 -

      • Anonyymi

        ku päähä ei sovi muu


      • Anonyymi

        Ovat Allun valeiden taitajia, mutta totuus ei näille kelpaa.


    • Anonyymi

      Soodaa lisää eit - kai näille muut kelpaa,,, kaiken mullistajille tapasikseen hävitykseen

    • Anonyymi

      Eivät ole SUOMEEN TULLEET OPPIAKSEEN

      Vaan KAIKEN TUHOAMAAN TAVOILLEEN

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe