Hyvä Volvo Penta huolto pääkaupunkiseudulta

Anonyymi

Onko suosituksia luotettavaksi ja toimivaksi todetusta huoltoliikkeestä VP moottoreille pääkaupunkiseudulta. En etsi sitä halvinta pajaa vaan paikkaa, josta saa asiakaspalvelua ja hyvän hinta/laatu-suhteen.

3-kirjaiminen pääliike Lauttasaaresta on aiheuttanut huonoja kokemuksia, joten jatkossa kausihuollot saa tehtäväkseen jokin toinen liike. Moottori on D6-mallisarjaa.

26

<50

    Vastaukset

    • Mekaniska marin Inkoossa on hyväksi todettu huoltoliike.

    • Voitko avata näitä honoja kokemuksia? Sellaisia on itselläkin.

      Homma on ollut kohdallani vaihtelevaa, välillä tuntuu että osaava kaveri asialla, välillä joku kesägosse tai velvoitetyöllistetty.

    • Hyppään tähän mukaan ja vahvistan kokeneeni samanlaisia työlaadun osalta vaihtelevia tuotoksia. Sen lisäksi laskutuksessa on aina huomautettavaa. Laskussa edetään tyyliin kepillä jäätä (kuin viranomaisasiakkaan kanssa) ajatuksella että laskutetaan varman päälle enemmän kuin tuli tehdyksi jos menisi läpi. Asiakkaana saa olla tarkkana, korjata ja huomauttaa virheistä. Noista jää sellainen mielikuva jotta työnlaadulla ei niin väliä kunhan laskutus kulkee.

    • Eihän tässä pk-seudulla montaa virallista VP huoltoa ole, ja molemmista on kokemusta. Aika paljon onnistuneeseen huoltotapahtumaan liittyy se että onnistuu jotenkin saamaan yhteyden yrityksen henkilökuntaan. Jos vaan ostaa niin paljon saa maksaa. Pelkät nostot/laskut on näillä kahdella toimijalla niin kalliit että muualla tekisi jo tuntikaupalla varsinaista korjaushommaa. Lauttasaaressa on nostopalvelu ulkoistettu ja maksaa sikapaljon, ja idempänä oleva "kilpailija" laskutta ihan kivasti niistäkin. Mikä toimii erittäin hyvin on laskutus, se on nopeaa ja tehokasta vaikkakin yrmeää. Inkoon pisteestä hyviä kokemuksia mutta onko se sitten pk-seudulla oleva huolto liike.

    • MainServ on myös Inkoossa ja se on hyvä ja ennen kaikkea huolellinen.

      Inkoossa on hyvä klusteri venehuolloille koska siellä on paljon veneitä talvisäilytyksessä.

    • moniko merkkihuolto teetättää kausihuoltoja alihankintana aikuiskoulutuskeskuksilla?

    • Mulla vaati yksinkertaisen asian kuntoonsaaminen 3 kertaa veneen viemistä lauttasaaren volvolla kun kämmäsivät oikein huolella. Paloi käämit kun sain vielä järkyttävän laskun ja sen virheistä piti riidellä pitkään. Aivan luokatonta toimintaa. En vie enää koskaan venettäni sinne.

    • Ettekö osaa itse vaihtaa öljyjä ja suodattimia? Ajaa klygoolia letkulla imbelleriin?

      Sit ei auta kuin maksaa.

      • Tämä huolto kunnossa olevaan koneeseen on todella helppo. Olen aina tehnyt itse.


      • Se on impelleri. Jos termit ei ole hanskassa, niin et sä ole koskaan mitään huoltanutkaan, impesilli


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on impelleri. Jos termit ei ole hanskassa, niin et sä ole koskaan mitään huoltanutkaan, impesilli

        Hyvä keskustelija, vaikka olo ei ole hyvä ja kaikki maistuu pahalle, niin silti täytyy käyttää kohteliaita ilmaisuja.

        Yst. Terv. Satunnainen tarkkailija


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä keskustelija, vaikka olo ei ole hyvä ja kaikki maistuu pahalle, niin silti täytyy käyttää kohteliaita ilmaisuja.

        Yst. Terv. Satunnainen tarkkailija

        Siis valehteleminen on sinun mielestäsi hyväksyttävää, muttei siitä narauttaminen?
        Mielenkiintoinen moraalin puuutostila, vähän kuin narsisteilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis valehteleminen on sinun mielestäsi hyväksyttävää, muttei siitä narauttaminen?
        Mielenkiintoinen moraalin puuutostila, vähän kuin narsisteilla.

        Oletko varma että nykyiset lääkkeesi ovat sopivia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että nykyiset lääkkeesi ovat sopivia?

        Tulkitsen tuon virheen myöntämiseksi.


    • Ajoin ekan kerran karille vuonna 2005 (toivottavasti myös vikan). Topboat hoiti korjauksen (kalaevä, potkuriakselin suoristus, perä pois, perä takaisin). Tekivät hienoa työtä (omavastuu 225 Euroa, IFI). Suosittelen, mutta eivät ilmeisesti ole halvimmasta päästä.

    • Samoja kokemuksia lauttasaaren liikkeestä. Laskuttaa osaavat mutta muuten on niin ja näin. Suosittelen kiertämään kaukaa.

    • SUV:n (Suomen venehuolto) kanssa on itsellä yllämainittuja juttuja, että laskuissa on kokeiltu tosissaan vetää välistä ja kunnolla. Paritkin kerrat, kun on pakkoraossa ollut pakko käyttää heitä. Samaa kokemusta veneseurassamme muillakin. Päätellen ongelman yleisyydestä, alkaa vaikuttaa aika hämärältä ..

      Työn jäljessä on kanssa kyllä huomauttamista. Ongelma ei korjaannu kerralla, jne.

    • Mitä johtopäätöksiä tästä voi vetää ? Sen että kannattaa opetella tekemään perushuollon itse. Silloin tietää mitä on tullut tehtyä eikä maksa paljon.

      • Eiköhän kysyjän D6 huolto-ohjelman mukainen kausihuolto ole nyt hiukan erilainen kuin kuvaamasi öljyt + glykoliajo. Diagnostiikka Volvon vodialla, ohjelmistopäivitykset ja muut toimenpiteet eivät hoidu kotipajassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kysyjän D6 huolto-ohjelman mukainen kausihuolto ole nyt hiukan erilainen kuin kuvaamasi öljyt + glykoliajo. Diagnostiikka Volvon vodialla, ohjelmistopäivitykset ja muut toimenpiteet eivät hoidu kotipajassa.

        Voit olla oikessa mutta... Meillä on 2005 mallinen Citroen C2 bensa auto. Mittarilukema ostettaessa 70 000 km ja nyt 140 000km. Siihen olen vaihtanut öljyt + suodattimen+ tulpat. Se ei ole aikanani nähnyt yhtäkään tietokonetta ei diagnostiikka ei mitään muuta kuin mainitsemani asiat. Sen ei pitäisi nyt toimia olleenkaan. Silti kaikki pelaa hienosti. Ei kai venemoottori voi olla niin erilainen ?


      • lihamylly1 kirjoitti:

        Voit olla oikessa mutta... Meillä on 2005 mallinen Citroen C2 bensa auto. Mittarilukema ostettaessa 70 000 km ja nyt 140 000km. Siihen olen vaihtanut öljyt + suodattimen+ tulpat. Se ei ole aikanani nähnyt yhtäkään tietokonetta ei diagnostiikka ei mitään muuta kuin mainitsemani asiat. Sen ei pitäisi nyt toimia olleenkaan. Silti kaikki pelaa hienosti. Ei kai venemoottori voi olla niin erilainen ?

        Ymmärränkö oikein, rinnastat oman yksittäisen havainnon mootorinvalmistajan ohjeisiin?
        Ymmärrät varmaan, että rinnastus on erittäin epäsymmetrinen koska vaikka sinulla olisi kokemusta koko eliniältäsi, et pääse lähellekään sitä yhteenlaskettua kokemusta, joka on moottorinvalmistajalla.

        Kiitos kuitenkin arvokkaasta mielipiteestä :D


    • Suomen Venehuollon kokemukset ovat kuulemani mukaan karmeita. Kuulin veneseurassa tapauksesta, jossa huoltomies oli luvannut vielä erikseen siivota työnjälkensä huolella, mutta asiakkaan tarkistaessa tilannetta moottoritila oli sotkettu, pilssiin jätetty lillumaan runsaasti dieseliä, muutama muovin kappale ja pari ruuvia odottamaan imeytymistä pilssipumppuun. Huoltomies oli myös komennettu yllättäen kesken toisaalle tekemään muita SVU:n korkeammelle priorisoituja töitä, jolloin asiakkaalle ennalta sovitut huoltotyöt siirrettiinkin ilman erillistä ilmoitusta tehtäväksi seuraavaan päivään. Sen jälkeen kuulemma yritettiin vielä laskuttaa asiakkaalta toiseen paikkaan siirtymisestä syntyneitä kustannuksia - aikaa ja matkakorvauksia myöten. Moottoritilan puhdistamisesta oli kuitenkin samalla laskutettu huoltorättejä ja puhdistusaineita vaikka tuo työ sitten jätettiin asiakkaan itsensä tehtäväksi. Tuntuu että tuolla yrityksellä on ihan perusasiatkin hukassa. En ole kuullut kenenkään kehuvan.

    • Siedin pitkää surkeaa huoltoa vain siksi, että se jätti aina niin poaljon työkaluja jälkeensä, että niiden arvo korvasi sen, että kaikki piti tarkastaa heidän jäljiltään.

    • SUV markkinoi aktiivisesti öljyanalyysiä kertomaan tietoa moottorin kunnosta osana merkkihuolto. Huollon osana tuo yli 100€ arvoinen analyysi luvattiin ilmaiseksi.

      Teetätin huollon ja öljyanalyysi kirjattiin huollon osaksi 107€ arvoisena. Kysellessäni öljyanalyysin tuloksia vastattiin että tuloksista kerrotaan vain jos niissä jotain epäilyttävää. En siis koskaan saanut mitään öljyanalyysiä SUV:n puolelta. Arvatkaa tunsinko tulleeni kunnolla kusetetuksi?

      • Jos hintaan kuuluu analyysi, jota myydään tuotteena ja jonka sisältö on määritelty, niin sinun pitää saada se. Jos et saa, voit vaata hinnanaalennusta ja hintahan on selvillä koska se on sanottu.

        Hyvä hultaja pystyy varmaan näkemään onko analyysi tarpeen vai ei, mutta asiakkaalle ei silti saa valehdella.
        Pitäähän liikkeen myös pystyä osoittamaan, että analyysi on tehty ja millä muulla sen osoittaa kuin raportilla?


    • Kaksi kertaa vienyt veneen sinne korjattavaksi. Ekalla kerralla moottori nosti lämpöjä ja soitin Lauttasaareen, että moottori lämpenee kun alkaa nostaa kierroksia. Öljyt ei ole sekaisin, impelleri on ehjä , vaihdettu uuteen ja välijäähdyttin on puhdas. Tuo tänne katsotaan tiistaina. Seuraavan viikon tiistaina soitin onko mitään selvinnyt. Ei olla keritty katsomaan, mutta torstaina katsotaan. Seuraavalla viikolla soitin uudestaan, kysyin onko mitään selvinnyt? Ei ole keritty katsomaan. Sitten aloin jo kiroilemaan jo on kumma. Parin päivän päästä kaveri soittaa, että kone lämpenee. Ihan tosi ja hain veneen pois. Maksoin siitä vaivasta ja diagnoosista 120€. Päätin, että en ikinä vie venettäni sinne. Ajoin pienen pohjakosketuksen uudella veneellä ja soitin vakuutusyhtiöön, että mitä vakuutus pitää sisällään (IF-vakuutus) oli joku ylimääräinen vetolaite vakuutus. IF- sanoi, että akselit pitää ehdottomasti mitata ja vene Lauttasaareen. Soitin Laruun ja he sanoivat, että ehdottomasti pitää akselit mitata. Potkuri vaihdettiin ja hain veneen pois. Kysyin oliko akselit suoria? Vastaus oli, että ei ole mitattu. Mitä ? Te ja vakuutusyhtiö sanoitte, että ehdottomasti pitää mitata. Sanoivat, että jos tulevat ensi talvena ne mittaamaan. Mitä? Siis ajelen mahdollisesti koko kesän viallisilla akseleilla. Tein molemmille reklamaation ja ajelin kesäloman, kun heillä oli isompi IPS remppa tulossa sisään. Alapään laakeri oli mennyt. Maksoin laakerin kun sanoivat, että ei ole kiville ajossa mennyt. Nyt vetolaite on alkanut valuu kun toinen powertrim on saanut siipeensä avasin ja kastsoin. Soitin vakuutusyhtiöön ja Laruun. Sanoivat, että ei ole tullut kiville ajosta. Tässä lyhykäisyydessään mielipiteeni.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      334
      10383
    2. Suomalaisten eristäytyminen näkyy jo koronatartuntatilastossa

      Hyvä juttu. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/be78bc0b-4a82-4fd2-a82b-15ffa09761da
      Maailman menoa
      190
      7578
    3. Hesburgerin omistaja vaatii valtiota korvaamaan

      kaikki liiketappionsa koronavirustilanteessa eli riihikuivaa rahaa heti. https://www.iltalehti.fi/talous/a/ca6b4409-671c-4de2-b1d0-ad8d511d043c
      Maailman menoa
      346
      2470