Volvon perävetolaitteiden peruskunnostuksesta tuntuu liikkuvan kovin paljon erilaisia huhuja ja uskomuksia...
Olisikohan kellään varmaa tietoa 290DP-E vetolaitteen perusremontista, joka käsittääkseni on hyvä tehdä tuossa 1000-1500 tunnin paikkeilla: Mitä siinä on uusittava, tai mitä siinä yleensä uusitaan, kuinka paljon maksaa jne? Mitään varsinaista vikaa vetolaitteessani ei tällä hetkellä ole.
Nyt en siis odota saavani mitään kommentteja vetolaitteiden keskinäisestä paremmuudesta.
Volvo-Penta 290DP-E
Varautuva
1
531
Vastaukset
uusittava ja potkuriakselien molemmat neulalaakerit uusittava jos välystä yli 0,05mm.Tarkasta samalla
ohuemman akselin neulalaakerikaula, siinä kun ei ole irtoskoolia.Pinjonin neulalaakeri on myös hyvä vaihtaa.Yläkulmavaihteesta on hyvä mitata pystyakselin välys mutterin alta , jos liikaa pitää purkaa ja vaihtaa ala holkki. Muuten ei laakereissa pitäisi noilla tunneilla olla vielä sanomista jos öljynvaihdot OK eikä mitään murusia ole ollut kierrossa. Ja tietenkin kaikki on hevosvoimista ja käytöstä kiinni. 285hv ja 5000kg-- siitä ei enää 290dp pidä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 586081
- 615522
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1154147- 543832
- 143765
- 323189
- 602931
- 592826
- 682548
- 471940