Miksi kirjoitan täällä

Koska täällä voi kirjoittaa mielipiteistään ja saada jopa vastauksia.

Mikä on muiden vanhojen tai kaikkienkin mielipide otsikostani.

74

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa muodostaa mielipidettä moiseen asiaan.

      Jää harkintaan.

    • Anonyymi

      Sitä usein itsekin ihmettelen.

      Kaipa se on vain sitä (mieheni kuoleman jälkeistä) ystävällisen ihmisen vastauksen kaipuuta.

    • Minusta otsikon kysymys on hyvä. Asialliset vastaukset kysymykseen valaisisivat muiden ajatuksia kirjoittamisesta. Saadessaan vastakaikua kokee kysyjä mielihyvää, kritiikin taas pitäisi herättää näkemään eri näkökulmista asioita.

    • Anonyymi

      Käytän näihin keskusteluihin ehkä puolisen tuntia päivässä, joskus enemmänkin. Minusta oikein virkistäviä, kuuluvat olennaisena osana päivän puuhiin. Stimuloivat aivoja, kun pitää sorvata sanoja peräkkäin että tulisi luettava ja sujuvat teksti. Myös kannanotot itseä kiinnostaviin aiheisiin ovat mukavia lukea. Kiitos kaikille osallistujille.

      • Oi, oi ! Selviäisinpä minäkin puolessa tunnissa , olen kade !..))

        Silloin kun minulla on aikaa, saatan juuttua tänne melkein koko päiväksi.
        Olen hidas kirjoittaja. Lukihäiriö, joka minulla on ollut lapsesta saakka, vaikeuttaa kirjoittamista, mutta senkin vuoksi pidän kirjoittamista tärkeänä, kuntoutuksena suorastaan..)) Kirjoittamista suositellaan myös estämään muistisairauksia...))


    • Anonyymi

      Tapan aikaani, kun ei ole muuta tekemistä. Joskus ihan vain luen tekstejä, enkä vastaa ollenkaan.

    • Miksi kirjoitan täällä ? Seuran vuoksi. "Ei elämässä selviä hengissä, ellei ole jossakin jengissä", vai miten se Juice sanaili ? ..))

      Kun työyhteisö vuosia sitten jäi taakse, kirjoittelu 60 :lla palveli minua hyvin. Kun siirryin tänne, kesti aikansa ennenkuin totuin olemaan täällä ja myös tämä Anonyymiys on tehnyt sen, ettei sitä "omaa jengiä" ole välttämättä muodostunut, ehkä ei muodostukaan vaan täällä kirjoitellaan villinä ja vapaina.

      Silti täältäkin on löytynyt paljon samanhenkistä väkeä ja sellaisia kirjoittajia, joita voi vain ihailla, tällainen vähälahjaisempi...))

      Itse kirjoitan rekisteröitynä, se on minulle periaatteellinen kysymys ja siitä on se etu, että näen helposti, jos minulle on vastattu. Ja "kilttinä koululaisena" haluan aina vastata huutooni, ellei se nyt selvästi ole vain naljailun hengessä kirjoitettu.

      En koe seuran puutetta "livessäkään", minulla on pienet lapsenlapset, suuri suku, ystäviä ja tuttuja, mutta kuten tänä päivänä monilla, etäisyydet ja aikataulujen yhteensovittamiset tulevat esteeksi "elävien" kontaktien hoidossa. Täällä seuraa löytää vaivatta..))

      Jonkinlaista oman ajattelun jäsentymistä kirjoittelu on myös minulle antanut ja kun saa tutustua muiden ajatteluun voi oppia siitä, kasvattaa vaikka sitä erilaisuuden sietokykyä..))

      • Anonyymi

        Miksi pitää puolustella sitä, että kirjoittaa palstalle ? Lastenlapset ovat tietysti etusijalla, se on lopulta lyhyt aika kun mummoa tarvitaan ja nykypäivän vähäisellä syntyvyydellä moni jää isovanhemmuudesta osattomaksi. . Nuorten perheiden hyvinvoinnille on isovanhempien apu tärkeä ja se hyvinvointi on molemminpuolista. Se pienten osoittama rakkaus ja kiintymys on niin totaalista ja aitoa. Oman ikäistäkin seuraa tarvitsee ja täällä se on helppoa, ei tarvitse sitoutua kaiken maailman järjestöihin. Aina täältä sukulaissielukin löytyy. Naisena on mukava lukea naisten mielipiteitä, kotona puolisolla on niin miehiset jutut , ihan mielenkiintoisia toki. ;))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää puolustella sitä, että kirjoittaa palstalle ? Lastenlapset ovat tietysti etusijalla, se on lopulta lyhyt aika kun mummoa tarvitaan ja nykypäivän vähäisellä syntyvyydellä moni jää isovanhemmuudesta osattomaksi. . Nuorten perheiden hyvinvoinnille on isovanhempien apu tärkeä ja se hyvinvointi on molemminpuolista. Se pienten osoittama rakkaus ja kiintymys on niin totaalista ja aitoa. Oman ikäistäkin seuraa tarvitsee ja täällä se on helppoa, ei tarvitse sitoutua kaiken maailman järjestöihin. Aina täältä sukulaissielukin löytyy. Naisena on mukava lukea naisten mielipiteitä, kotona puolisolla on niin miehiset jutut , ihan mielenkiintoisia toki. ;))))

        Niinpä. Kai sitä on valmiiksi vähän puolustuskannalla, kun "kuulee" näitä "hanki elämä" - tokaisuja..))
        Ja aika uuttahan tämä some vielä meille on...
        Tuon olen minäkin kokenut: naisilla on naisten jutut ja kyllä ainakin naisen vanheneminen on sellainen asia, johon ei mieheltä voi saada "vertaistukea"..)).


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Niinpä. Kai sitä on valmiiksi vähän puolustuskannalla, kun "kuulee" näitä "hanki elämä" - tokaisuja..))
        Ja aika uuttahan tämä some vielä meille on...
        Tuon olen minäkin kokenut: naisilla on naisten jutut ja kyllä ainakin naisen vanheneminen on sellainen asia, johon ei mieheltä voi saada "vertaistukea"..)).

        Meinaat ettei vertaistukea tule vanhoilta miehiltä iäkkäille naisille!

        Mutta kuvittelevatko vanhat miehet mielessään olevansa ikinuoria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat ettei vertaistukea tule vanhoilta miehiltä iäkkäille naisille!

        Mutta kuvittelevatko vanhat miehet mielessään olevansa ikinuoria.

        Sitä en tiedä, mita kuvittelevat, mutta kyllähän "yleinen mielipidekin" suhtautuu vanhoihin miehiin lempeämmin kuin vanhoihin naisiin...
        Näin olen ollut huomaavinani.


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä jengi, siksi luen ja kirjoitan tällä palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä jengi, siksi luen ja kirjoitan tällä palstalla.

        Samaa mieltä. Minulla vain on aikoja, jolloin olen hyvinkin "työllistetty" muualla ja tulee pitkiä toveja, etten ehdi/jaksa kirjoitella.
        Tietysti yhä enemmän tässä edetään siihen suuntaan, että ulospäin suuntautuvat aktiviteetit jäävät vähemmälle ja ja se kuuluisa "rikas sisäinen elämä" tulee arjen sisällöksi..))
        Ja kun se aika on, kirjoittaminen ja toiset ihmiset antavat silloin mielen virkistystä, uutta ajateltavaa..."Yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästään" (Tove Jansson: Nyyti Nyytiäinen)


      • demeter1 kirjoitti:

        Sitä en tiedä, mita kuvittelevat, mutta kyllähän "yleinen mielipidekin" suhtautuu vanhoihin miehiin lempeämmin kuin vanhoihin naisiin...
        Näin olen ollut huomaavinani.

        Kenelle Anonyymille voin vastata. Itsekin olen yksi, mutta voin keskustella sisälläni.

        Olen löytänyt muutamia asiallisia keskustelijoita kuten Makriina ja Ramoona.Em. henkilöt tuskin muina kirjoittavatkaan.

        Itse kirjoitan nyt Kalle-Artturina kun Ruuneperi tuhottiin. Kuka mahtoi olla se, jokaminut tunnisti?

        Sånt e liivet, eli sellaiset on liivit. Pistin vähän ruattiakin mukaan.


    • Anonyymi

      Kirjoitan täällä erittäin harvoin. Koen olevani niin ulkona palstan kirjoittajista ettei yhteistä säveltä saa syntymään, kirjoitanko aiheesta tai aiheen vierestä.
      Usein saan kuraa silmilleni, eli kirjoittamani leimataan määräykseksi, kehumiseksi, tai kerrotaan että mene pois jos ja mitä lie.
      Kun kirjoitan monelle foorumille tuntuu ettei tämä ole minun foorumini, vaikka joskus käyn lukemassa ja ihmettelemässä palstan ilmapiiriä.
      Lukijoiden kannalta on kiva jos joku vaivautuu kirjoittamaan asiallisesti ja mielenkiintoisesti. Jotkut haluavat loistaa vastaamalla usein, ottamalla kantaa asiaan kuin asiaan, mutta joskus kirjoitus olisi ehkä kannattanut jättää lähettämättä, koska eripura kasvaa.
      Rauhaa ei palstalla näkemykseni mukaan saavuteta käymällä sanallista taistelua siitä kuka on oikeassa ja kuka osaa kirjoittaa. Kaikki osaavat kirjoittaa, mutta kaikkea ei ole tarpeellista julkituoda, eli lähettää palstalle.
      Aurinko porottaa ja kuivatta nurmikot.
      Moni koivu näytti olevan jo keltaisin lehdin valmiina syksyyn, mutta eletään nämäkin päivät onnellisten tähtien alla.

    • Kirjoitan täällä joka päivä. Varmaan joku tyyppi parikymmentä kommenttia per päivä. Useita viikottaisia aloituksia.
      Nyt tällä hetkellä. Parin viikon päästä pidän lomaa palstalta.
      Miksi EN kirjoittaisi?
      Keskustelupalstat ovat tärkeä osa vapaa-aikaani. Pidän kirjoittamisesta, joka on numero uno harrastukseni. Kirjoitan blogeja, kirjoja, mielipiteitä. Seuraan kielen kehitystä, päivitän sanavarastoani suomenkielessä. Verkostoidun. löydän samanhenkistä jengiä, solmin ystävyysssuhteita. Pidän yllä Suomi-tietouttani, sormeni ajan valtimolla. Seuraan läheltä toisinajattelevien sielullista kehitystä.(Tai kehittymättömyyttä)

      • Profiilikuvassani vierailulla pattypan-kurpitsani, ensimmäinen sato. "Valkoinen leidi" palaa taas sitten aikanaan.


      • Olet mielenkiintoinen ja osaava palstalainen, jolla on merkittävä osa keskustelijana.

        Tunnen sinut huonosti, mutta kaltaisellasi voi olla merkittävä osuus mielenkiinnon säilyttämiseksi.

        Itsekin kirjoitan jopa monta kertaa päivittäin ja toivonn löytäväni yhä enemmän rekisteröityneitä osaavia, jotka uskaltavat olla ”itsekään”.


      • Piti sanoa olla itsejään.


    • Anonyymi

      Onhan se hyvä kirjoitella, ennenkuin hautakivessä on molemmat päivämäärät!

    • Anonyymi

      Kirjoittelen ihan vaan kun tämän päivän trendi on olla somessa jonkin aikaa. Olla tällä tavalla ihmisten kanssa tekemisissä eli ihmisten ilmoilla kuitenkin. Toisaalta tämä on verrattavissa siihen aikaan , jolloin istuttiin nokatusten ja kahvikupitusten pöydissä vastapäätä. Oikeastaan tämä on hyvä vaihtoehto, niin saa istua omassa kodissa ja olla tekemisissä muiden kanssa silloin, kun itselle sopii ja valita itse se hetki, milloin täällä kirjoittelee ja lueskelee. Maailma on muuttunut mukavaksi ja helpoksi.

      • Anonyymi

        Aikoinaan vastatusten istujat olivat ne muutama sama tyyppi. Keskustelun aiheet olivat melko suppeita. Nyt voi keskustella aiheesta kuin aiheesta ja monipuolisemmin. Täällä saa todella paljon erilaisia vastauksia ja on paljon eri ammattikuntien edustajia. Mielenkiintoisempaa tämä ajatustenvaihto täällä on kuin niiden muutajien sukulaisten kanssa höpöttely joskus ennen.


    • Anonyymi

      Koska täällä voin kirjoittaa kaavoittumisistani - joskus voi kyllä lipsahtaa lievempään muotoon eli kirjotankin silloin asenteellisesti.

      Sitä vain en ymmärrä, kun sanovat minua jääräksi. Oikeassahan minä olen.

    • Anonyymi

      Kyllä vaan luen ja kirjoittelen tänne. On mukava lueskellamukavan palstan juttuja ja joskus jopa kirjoittaa jotain. Niin ja vastauksiakin saa ilman solvauksia.

      Kaunista helteistä päivää kaikille palstalaisille.

      • Anonyymi

        Kiva kuulla että palsta on tuottanut iloa. En minäkään solvauksia saa, koska itse kirjoittelen sopuisasti enkä tee itsestäni suurta numeroa, en kuvittele olevani mitään erikoista.


    • Anonyymi

      Olen vaatimaton en pidä suurta ääntä itsestäni. Vastailen asiallisesti, mutta mikä minussa on vikana kun kukaan ei vastaa minulle?

      • Anonyymi

        Ei sinussa ole mitään vikaa. Pitää alkaa paremmin tarkkailla viestejäsi. Ne tahtoo hukkua noiden isojen eturiviläisten taakse. Voisitko laittaa jonkin merkin *^# viesteihisi. Vaikutat minun mieleiseltä ihmiseltä. 👍


      • Anonyymi

        Vaatimattomuus kaunistaa, mutta älä kirjoita vaatimatonta kommenttia, se ei luultavasti kirvoita kenenkään mieltä vastaamaan. - Nm. Näpäytä, kohauta, hetkauta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatimattomuus kaunistaa, mutta älä kirjoita vaatimatonta kommenttia, se ei luultavasti kirvoita kenenkään mieltä vastaamaan. - Nm. Näpäytä, kohauta, hetkauta

        Haluankin kirvoittaa hyvää ja saada ihanaa vastakaikua livessä, en täällä . Riittää kun vähän seurailen täällä. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinussa ole mitään vikaa. Pitää alkaa paremmin tarkkailla viestejäsi. Ne tahtoo hukkua noiden isojen eturiviläisten taakse. Voisitko laittaa jonkin merkin *^# viesteihisi. Vaikutat minun mieleiseltä ihmiseltä. 👍

        Miksi vastaulseni sinulle on poistettu?
        Minulle ei vastata ja jos vastaan vastaus poistetaan, miksi? Miksi hymiöt poistetaan?
        ×^#


      • Anonyymi

        Vaatimattomuus on hyve, kuuluu vanha sanonta.

        Vaatimattomana ei ole toisten yläpuolella.

        Mutta kuitenkin kehuu itseään silloin, kun siihen on mahdollisuus. Ylistää omia tekojaan ja painaa tuolla lailla toiset alas villasella.

        Vaatimattomuuden kuoressa piilee piikki, jota kannattaa varoa.


      • Anonyymi

        Itsensä kehuminen on taitolaji, jota suomalaiset eivät aivan yleisesti osaa. Eikä itsensä kehuminen todellakaan tarkoita toisten painamista alas tai villaisella tai yhtään mitenkään eikä mihinkään.

        Terve itsetunto takaa tervehenkisen vaatimattomuuden, jos itsetunto ja -kunto on vaillinainen tai hukassa, vaatimattomuudesta tulee yhtä kipeä juttu kuin väärästä kunniantunnosta ja isottelustakin. - Nm. Tutki omat piikkisi


    • Anonyymi

      alottajalle :

      Sinulla on kiva nimi " Kalle - Artturi "


      oikein nätti nimi miehelle, tykkään,,,,

      • Anonyymi

        No mutta, sehän on meidän "Kalle-Artturi Ruuneperi". Elossa ollaan täällä naapurissakin vielä. Onko nyt mukavampi kun siirryit sieltä yläkerroksesta alemmaksi?


    • Anonyymi

      Pieni hämmennys on paikallaan, sillä saa seisovan veden liikkeelle.
      Minä toisinaan heitän pienen täkyn, ja aina siihen joku tarttuu, vaikka osa porukoista on totisia torvensoittajia.
      Puuttuu pienikin pilke. On mukamas jotennii pyhiä tai humaaneja asioita.
      Kiva on kyllä näitä lueskella, kun sattuu mukava aihe , voi itsekin muutaman kommentin heittää.
      Palstalla on muutama hyvä kirjoittaja, joilla on myös ajatusta mukana.
      Varmasti myös luonnossa kivan järkeviä.
      Niin, ja tunnustautuvat naishenkilöiksi.

      • Anonyymi

        Naiskirjoittajat ovat henjisellä tasollaan järkeviä ja ulkonäöltään pyyleviä.


    • Anonyymi

      On kirjoittajia jotka kirjoittavat tällä palstalla,
      on kirjoittajia jotka kirjoittavat osallistuvina myös muilla foorumeilla,
      on kirjoittajia jotka pitävät blogeja,
      on kirjoittajia joilta on julkaistu teoksia,
      on kirjoittajia jotka osaavat kirjoittaa asian ymmärrettävästi,
      on kirjoittajia jotka vähättelevät omia taitojansa,
      on kirjoittajia jotka vähättelevät muita kirjoittajia,
      on kirjoittajia jotka haluavat tulla tunnetuiksi,
      on kirjoittajia jotka haluavat pysyä taustalla,
      on kirjoittajia jotka osaavat olla ärsyttämättä lukijoita,

      mutta kaikille on täällä oma paikkansa ja kaikilla on samat oikeudet kirjoittaa omat mielipiteensä,

      eikä täällä kenekään pitäisi kirjoituksista loukkaantua.

      Herneitä nenäänsä vetävä on kai poikkeus!

    • Anonyymi

      Sitä usein itsekin ihmettelen.

      Kaipa se on vain sitä (mieheni kuoleman jälkeistä) ystävällisen ihmisen vastauksen kaipuuta.
      * * *

      Tuon kirjoitin aikaisemmin, ja mietittyäni sitä jälkeenpäin olen tullut siihen lopputulemaan, ettei minulla siihen ole mitään lisäämistä.

      .

    • Aloittajan mukaan palsta antaa mahdollisuuden mielipiteiden vaihtoon. Siihen tällainen keskustelupalsta on toki omiaan. Mielipide on kuitenkin aina subjektiivinen mielipide, sellaisena se tulisi esittää ja käsittää. Sen taustalla voi olla enemmän tai vähemmän faktaa , omia kokemuksia , asenteellisuutta, jopa fantasiaa. Muutama aihepiiri herättää hyvin tunnepitoisia reaktioita, ainakin politiikka ja varsinkin maahanmuuttopolitiikka, samoin uskonnot ja erilaiset vähemmistöt. Tunteiden mukanaolo on kuitenkin perin inhimillistä, inhimillistä on myös kyky olla loukkaamatta ja loukkaantumatta , vaikka asiat olisivat hyvin ristiriidassa keskenään.

      Palstalla on paljon myös kerrontaa ja kuvausta, minkä kautta pääsee kurkistamaan ikätovereiden elinympäristöihin ja puuhiin, elämän pieniin ja merkittävämpiinkin tapahtumiin. Samalla saa kuvaa kirjoittajien asenteista ja arvomaailmasta, erilaisuuksista ja samankaltaisuuksista. Yleensäkin ihmisten välillä on loppujen lopuksi hyvin paljon samankaltaisuutta, joskus turhaan painotetaan ja kärjistetään eroavaisuuksia. Meillä pitkä elämänkokemus ja sama sukupolvi ovat suuria yhdistäviä tekijöitä, olemme eläneet samaa maan historiaa, nykyisin tosin globaalisuutta korostetaan. Kiinnostavaa on lukea ulkomailla, jopa toisella mantereella asuneiden suomalaisten kokemuksia ja maailmankuvaa.

      Miksi kirjoitan täällä, olen jo kauan kirjoittanut , en kovin aktiivisesti, mutta kuitenkin jossain mielessä uskollisesti ? Omaksi ilokseni kirjoitan, tämä on hauskaa ja antoisaakin. Tästä on helppo irtautua, toisaalta taas mukava piipahtaa tänne kuin omaan yhteisöön ainakin, löytää tuttuja ja nykyisin anonyymeiksi nimettyjä, mutta ei aina niinkään anonyymejä, omalla äänellään jokainen kirjoittaa. On oma valinta ja makuasia , onko rekisteröity vakinikki vai ei, sääntöjen mukaan kumpikin käy.

      Omasta kirjoittelustani pitkäjänteisintä ja kunnianhimoisinta on ollut veneilyn lokikirjojen pito jo pian puoli vuosisataa. Ne ovat hyvin rönsyileviä, runsaita kuvauksia merimatkoistamme, merkintöjä navigoinnin koordinaateista, havaintoja säätiloista, tuulien suunnista ja voimakkuuksista, merenkäynnistä. Kuvauksia merilinnuista, muista aluksista , kasvillisuudesta, kalansaaliista. Luonnonsatamat, kaupunkien ja kylien satamat, nähtävyydet, eri olosuhteissa (haastavissakin ) ruokailut , marjastukset, sattumukset, seikkailut, kommellukset, paatissa mukanaolijat ja heidän merkintänsä sekä piirroksensa lokikirjoihin. Lokikirjaa voi käyttää myös viralliseen meriselitykseen. Blogi on sukua lokille, weblog. Muistakin matkoista on matkapäiväkirjoja, enemmän tai vähemmän tarkasti pidettyjä , valokuvia julmetut määrät, useita valokuvakirjoiksi koottu ja teetetty, kaavaan sopivalla tekstimäärällä.

      Jatketaan harjoituksia, kirjoittelemisiin !

      • Anonyymi

        Tuosta veneilyblogista tulee mieleeni 90-luvulla Vene-lehteen kirjoittanut yksinpurjehtija , joka itse rakentamallaan Merivuokko veneellä parisen vuotta kierteli valtameriä, ja kirjoitti omalla mielenkiintoisella tyylillään.
        Muistaakseni vaimonsa oli alussa mukana Brasiliaan asti, josta palasi kotia.
        Myöhemmin palattuaan Suomeen, ajoi veneensä Saimaan kanavan kautta Saimaalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta veneilyblogista tulee mieleeni 90-luvulla Vene-lehteen kirjoittanut yksinpurjehtija , joka itse rakentamallaan Merivuokko veneellä parisen vuotta kierteli valtameriä, ja kirjoitti omalla mielenkiintoisella tyylillään.
        Muistaakseni vaimonsa oli alussa mukana Brasiliaan asti, josta palasi kotia.
        Myöhemmin palattuaan Suomeen, ajoi veneensä Saimaan kanavan kautta Saimaalle.

        Minäkin seurasin Pertti Dunckerin kirjoituksia Vene-lehdestä ja hänen kirjojaankin olen lukenut. Värikäs persoona, uhkarohkea seikkailija, huikeita matkoja. Kyllä pitkät purjehdukset tuntemattomilla vesillä koettelevat myös veneen miehistön , mukaanlukien naiset, kestokykyä , ja kipparin sana on aina laki. Eristettynä olo ahtaissa tiloissa vaatii veronsa ajan mittaan.
        Ensimmäisen pitkän purjehduksen Duncker teki melko vähäisellä purjehduskokemuksella Trininad and Tobagoon. Tässä linkki Vene-lehden kirjoituksiin, taidankin lukea niitä uudelleen pitkästä aikaa.

        https://venelehti.fi/pertti-duncker-tribute/

        Me olemme seilanneet vain kotoisilla vesillä Suomenlahdella miehistön pienimmän ehdoilla lapset ja koirat mukaanlukien , emme koskaan kilpailleet muuta kuin lapset optimistijollilla.


      • Anonyymi

        Kiitos linkistä! Olin unohtanut hänen nimensä. Minun veneilyt olivat muutamana kesänä matkaveneellä Saimaalla. Lopetin, kun maisemat muistuttivat toisiaan, ja odotti vain satamaan pääsyä.


      • Ramoona kirjoitti:

        Minäkin seurasin Pertti Dunckerin kirjoituksia Vene-lehdestä ja hänen kirjojaankin olen lukenut. Värikäs persoona, uhkarohkea seikkailija, huikeita matkoja. Kyllä pitkät purjehdukset tuntemattomilla vesillä koettelevat myös veneen miehistön , mukaanlukien naiset, kestokykyä , ja kipparin sana on aina laki. Eristettynä olo ahtaissa tiloissa vaatii veronsa ajan mittaan.
        Ensimmäisen pitkän purjehduksen Duncker teki melko vähäisellä purjehduskokemuksella Trininad and Tobagoon. Tässä linkki Vene-lehden kirjoituksiin, taidankin lukea niitä uudelleen pitkästä aikaa.

        https://venelehti.fi/pertti-duncker-tribute/

        Me olemme seilanneet vain kotoisilla vesillä Suomenlahdella miehistön pienimmän ehdoilla lapset ja koirat mukaanlukien , emme koskaan kilpailleet muuta kuin lapset optimistijollilla.

        Kiitos Ramoona! Osaavuutensa tulee aina esille. Olet kuin esimerkkinä meille muille.


    • Mielipiteeni olen jo kirjannut aloitukseen, joten nyt hehkutan vain säätilan ihanuutta 😊

      Olin jo ennen 10 tavaratalon viileydessä asioimassa, sekä apoteekissa että City Marketissa. Voi sitä raikkautta 18° verrattuna eiliseen 30 tukaluuteen.
      Jos ihan rehellinen olen, niin runsas brunssipöytäkään ei vetänyt nauttimaan annista siinä kuumuudessa. Nyt on ihanaa, joku ukkokin oli niin juttutuulella Isossa Omenassa taxia odotellessa, että piti oikein nauraa sitä hyväntuulisuutta.

      Minulla on jo Moskovan pata muhimassa keittiössä, nyt viitsii taas tehdä pitkäaikaisempiakin ruokia pakkaseen! Heippa ja virkeää oloa!

    • Moskovan pata meni guugletukseen.

    • Anonyymi

      Moskovan kaduilla oli viikonvaihteessa taas omanlaisensa pata porisemassa, kun ihmiset osoittivat mieltä vapaitten vaalien puolesta.
      Mellakkapoliisit hakkasivat pampuilla ihan hullunlailla miehiä kuin naisia.
      Pidätettyjä tungettiin erikoisbusseihin yli 1000 henkilöä.
      Aleksei Navalnyi pidätettiin, kun oli lenkille lähdössä shortseissa luvattomasta mielenosoituksen järjästelystä.
      Myöhemmin oli viety sairaalaan allergisesta reaktiosta kärsineenä.
      Kasvot turvonneina ja lääkäri epäilee myrkytystä.
      Rohkea mies on Navalnyi, piikkinä Kremlin johdolle ja Putinille, joka sukelteli hylkyjä ihailemassa.

      • Anonyymi

        Facebookissa joku kysyi, mitä myrkkyä hän oli saanut.
        Joku toinen vastasi. että putiniiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookissa joku kysyi, mitä myrkkyä hän oli saanut.
        Joku toinen vastasi. että putiniiinia.

        Jos haluaa asua jossakin maassa niin täytyy ymmärtää elää sit maassa maan tavalla.


    • Anonyymi

      Kertokaas mitä muita palstoja on , minne vois kirjoitella tai lukea muiden kirjoituksia. Facebookiin en halua mennä. Ehdotuksia!

      • Anonyymi

        Mitä oikein haet palstalta? Olisiko vauva.fi parempi -kokeile !


    • Etkö siis näe mitään mieltä koko tälle palstalle. Esitä toivomukseni mieleisellä palstalle.

      • Anonyymi

        "Esitä toivomukseni "
        ????`

        Sinulla niitä toivomuksia hyvistä kirjoittajista on tullut jo "pilvinpimein" ja meistä useimmat on jo luovuttaneet. Onneksi sieltä aina ilmaantuu jokunen "valonpilkahdus" sinunkin elämääsi, jotka saa sinut sanattomaksi. Ainakaan et vastaile mitään..


    • Minäkin olen monta kertaa miettinyt että olisikohan muita palstoja joihin voisin kirjoitella, samalla tapaa, välillä asiaa, välillä puutaheinää, rönsyillä ja pysyä asiassa, mutta ilman ilkeämielisiä ja normaalin keskustelun rytmiä häiritseviä kommentteja jota tänne pesiytynyt "naakkaparvi" joka voi koostua joko vain yhdestä tai sitten parista kolmesta pahaa tarkoittavasta, vahingoniloisesta, kateellisesta, häiriintyneestä epätasapainossa langallaan killuvasta haaskalinnusta.
      Jossain vaiheessa täällä pyöri ryhmä "keskustelijoita" joiden ainoana tarkoituksena oli häiritä muita palstalaisia, se kuuluisa "reilukerho". Koska ylläpito on ottanut "antaa kaikkien kukkien kukkia, niin kauan kun ne siementää mainostuloja" niin meillä ei todellakaan ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää itse muodostaa tästä keskustelupalstasta sellainen kuin itse sen haluaisimme olevan.
      Joskus kuulee syyttelyä tiukkapipoisuudesta ja että huumorintaju puuttuu kokonaan. Nettihuumori on niitä kaikkein vaikeimpia lajeja, koska useimmat vitsit avautuvat huonosti isommalle kuulijakunnalle ilman memeä, kuvaa, katsekontaktia. Meidän nuoruutemme ja aikuisikämmekin huumori on elänyt aikansa ja rasistiset, homofobiset, seksistiset vitsit raivostuttavat enemmän kuin naurattavat. Poliittinen sarkasmi, tilannekomiikka ja monisanainen kertomuksiin perustuva huumori eivät taas pure kuin kapeaa valikkoa ryhmästä.

      Että jatketaan vain ja kirjoitellaan, jokainen oman tarpeensa ja omien kykyjensä mukaisesti, mutta yritetään säilyttää tietty keskinäinen nettietiketti ja kunnioitus, eikä esim. mennä levittelemään toisten ihmisten yksityisasioita ilman lupaa, vaikka ne nyt jollain tapaa onkin saanut tietoonsa, netistä kaivelemalla ja googlettamalla ankarasti. Juoruaminen ja ilkeys eivät ole nokkeluutta, ainoastaan moukkamaisuutta.

      • Anonyymi

        Onko naakkaparvi seurannut sinua ja kaveriasi palstalta toiselle? Onko tullut mieleen että omassakin palstakäytöksessä on syytä moiseen ?


      • Näkyy niistä naakkojen nokkimista herneistä jääneen jotain vielä nenuunkin vedettäviksi.

        Jos ihminen kirjoittelee kaikki yksityisasiansa, omansa ja sukulaistensa, julkiselle avoimelle keskustelupalstalle, niin ei niitä mikään (ei edes nettietiketti) kiellä jakamasta niitä eteenpäin. Se on aivan sallittua jakaa niitä vaikka facelle ja twitterillekin. Vai miksi luulet tuossa kommentin alakulmassa olevan ylläpidon laittama sana "jaa"?

        Kaikki tänne kirjoittamasi on julkista tietoa sillä hetkellä kun painat "lähetä" nappulaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Näkyy niistä naakkojen nokkimista herneistä jääneen jotain vielä nenuunkin vedettäviksi.

        Jos ihminen kirjoittelee kaikki yksityisasiansa, omansa ja sukulaistensa, julkiselle avoimelle keskustelupalstalle, niin ei niitä mikään (ei edes nettietiketti) kiellä jakamasta niitä eteenpäin. Se on aivan sallittua jakaa niitä vaikka facelle ja twitterillekin. Vai miksi luulet tuossa kommentin alakulmassa olevan ylläpidon laittama sana "jaa"?

        Kaikki tänne kirjoittamasi on julkista tietoa sillä hetkellä kun painat "lähetä" nappulaa.

        Kaikki minkä tänne kirjoitan, saat jakaa, mutta tuskin kiinnostavat ketään muuta kuin sinua.
        Sosiaaliturvatunnustani en kerro, se kun sisältää sinullekin tarpeetonta tietoa miusta.


      • Anonyymi

        Fiksu kirjoitus Sinulta Paloma. Ei se ole tyhjästä loukkaantumista jos saa niskaansa ihan tahallista ilkeyttä ja syyttelyä. Vanhemmiten olen tullut karskimmaksi, en siedä sitä nokitusten enkä täällä.
        Jospa pikkuhiljaa palsta on aikuistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki minkä tänne kirjoitan, saat jakaa, mutta tuskin kiinnostavat ketään muuta kuin sinua.
        Sosiaaliturvatunnustani en kerro, se kun sisältää sinullekin tarpeetonta tietoa miusta.

        Totta kai saisin ihan sinulta kysymättäkin, niinkuin kuka muu hyvänsä.
        Ei tuo "jaa" nappula pelkästään minua varten tuossa ole.


    • Kirjoitan täällä, koska pidän siitä. Netti ja surffaaminen muutenkin on hieno uutuus meikäläisille. Edellisen sukupolven emäntien oli istuttava radion ääressä tai katsottava pientä musta-valkoista telsua, harrastuksena sukankudonta.
      Nyt me pääsemme seuraamaan luonto-ohjelmia kautta maailman, voimme kirjoitella viestejä yli merien, saamme valokuvia kaukaisissa maissa matkailevilta lapsenlapsilta, ja sitten kirjoitamme palstalle virkistynein mielin. Elämässämme on potkua.

    • Maailma on ikäänkuin pienentynyt. Saamme nähdä niin paljon uutta ja vierasta. Ihailkaamme kaikkea kaunista ja hyvää. Ruman ja pahan halunnemme karkoittaa pois näkö-ja kuulopiiristämme.

      • Anonyymi

        Iloitsen nyt sään viilemisestä, kypsistä marjoista, tulevista tapaamisista
        hyvästä ruuasta, mielisarjoista, kirjoista....
        jahas, uutisten seuraaminen on jonkinlainen pakkomielle myös


      • Anonyymi

        Kun osaisimme kääntää ajatuksemme kauniiseen ja hyvään. Itse pyrin poistamaan ajatuksistani kaikki pahat asiat ja sellaiset asiat, jotka tuovat pahan ja ikävän mielen.
        Sinkkumummona lähdin pienelle kävelylle tänne metsän vierustalle. On parempi olla nyt, kun on 7 astetta ilma viilentynyt. Eilen vielä niin kuuma etten ulos uskaltanut.
        Kyllä saa nyt nauttia suvesta. On hyvä olla, kun rauhassa istun ja haistelen kesän tuoksuja. Jokin lintukin tuolla jossakin visertää.


    • Anonyymi

      Kirjoitan, koska tämä kuuluu osana päivääni.

    • Anonyymi

      Ruosu Paloma kävi naulaamassa teesinsä kuin Luther aikanaan kirkon oveen.
      Teeseissä pisti silmääni , että hyvin on kansalainen imenyt kansankodin naivin omahyväisyyden ja holhoamisen , kuinka toisten pitää elää ja käyttäytyä.
      Feminismi ympättynä metoo-liikkeen miesvihamielisten nutturapäitten tiukoilla rajauksilla.
      Elä ja anna toistenkin elää!

      • Anonyymi

        Anonyymi
        29.7.2019 22:41
        Ruosu Paloma kävi naulaamassa teesinsä kuin Luther aikanaan kirkon oveen.

        Yllä oleva, kirjoittamasi kommentti on kuin Hesarin elokuva-arvostelijan mielipide näkemästään josta ei ole mitään ymmärtänyt, mutta tyylinsä vuoksi on pakko jotain sanoa, kun on ottanut arvostelijan tehtävän omakseen!
        Olet ottanut elämäntehtäväksesi arvostella muita kirjoittajia, varsinkin heitä, jotka olet ottanut silmätikuiksi jotka ovat kuin piikkeinä lihassasi.

        Oletatko, että kaikki ovat kanssasi samaa mieltä?
        Erehdyt ainakin minun kohdallani, mielestäni arvostelusi on yksipuolinen ja perustuu vain ja ainoastaan siihen, ettet hyväksy kirjoittajaa persoonana.

        Parempaa onnea oikeaan osumisesta seuraavassa arvostelussasi. On sen aiheena sitten vaikka minä, jota et tunne, eikä persoonallisuuteni tule koskaan tutuksi.


      • Anonyymi

        Olisiko sinun parasta keskittyä hoitamaan vain omia luupiikkiäsi.
        Huomaan sen sinua kalvavan vaikutuksen ajatuksiisi.
        Ei muuta.


    • Anonyymi

      Taidat olla asian ytimessä.

    • Kalle-Artturi toivoo saavansa mielenkiintoisen keskustelun aikaan. Vaikeaa se on, on sitä moni muukin yrittänyt.
      Onkohan asia niin, että kun kaikki loppujen lopuksi on ihan hyvin, se rupeaa ihan harmittamaan.
      Ja silloin kiukku puhkeaa ja mieli tekee ärsyyntyä.
      Keskustelupalstalla voi mieltään purkaa, turvallisesti. Ei tule mustelmia eikä korvat soi.
      Mutta nyt taitaa jo olla sudenhetki, kello yli puolenyön. Hyvää yötä.

      • Anonyymi

        Kalle-Artturi toivoo saavansa mielenkiintoisen keskustelun aikaan. Vaikeaa se on, on sitä moni muukin yrittänyt.

        Makriinan mielipide, halpuuttaa koko viestiketjun!

        Kyllä tämän aloituksen tekijä on saanut keskusteluja aikaan, vaikka ei ole edes laihduttaja, eikä kasvisintoilija, hyviä juttuja on saatu ja toivottavasti lisääkin, eikä pelkkiä sanailuja "sen ja tuon " välillä.


    • Anonyymi

      Onneksi tuo flegu ei täällä valita vaimonsa kylmyydestä, ihmiset saavat puhua muustakin kuin penkkipunnerruksista ja akan kielloista.

      Halataan ja puhutaan mukavia!

    • Anonyymi

      En enää kirjoitakaan tämän enempää.

    • Anonyymi

      Nyt aloitamme uudestaan ja olemme kohteliaita kaikille 70 .

      Mikä on keskustelun aihe???

      • Teeppä itse aloitus, koska minulta ei irtoa mitään lukiessani näitä "matu suvakki, kerjäläiset" juttuja. Jotenkin on hiipunut vastaileminen toisiinkaan juttuihin, koska aina sieltä joku yllämainittu hyökkää esiin.

        Itse avaan koneeni noin klo 4 aamulla, jolloin luen lehtiä, avaan myös kaikki Live-kametat eläimille, joita seuraan päivällä, koska on helppo piipahtaa koneelle ja suljen sen illalla aina klo 18 jälkeen.

        Olen huomannut, että toiset kirjoitelevat vasta iltaisin, joten aina riittää lukemista aamuisin, mitä iltaisin on saatu aikaan, siis mistä tapellaan ja mistä ollaan sovinnolla.

        Se on minulle hyväksi, koska joihinkin voisin vastata aika kärkkäästi aamuäkeänä, mutta tuo aamu aika estää sen, joten on aikaa miettiä, että mitäpä minä tuohonkaan puutun esittämään muka omaa parasta mielipidettäni, joka ei kuitenkaan ole se paras.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe