Ollaan rakentamassa tulevana kesänä omakotitaloa. Lämmönjakotavaksi on valittu vesikiertoinen lattialämmitys. Mutta se millä vettä lämmitetään on vielä auki...Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi Jäspin Tehowatti sähkökattila. Siinä on samassa paketissa 270 litran käyttövesivaraaja sekä lattialämmitykselle oma lämmitin. Onko kellään kokemuksia ko. laitteistosta?
JÄSPI TEHOWATTI
5
3088
Vastaukset
- mää vaan
Samat on ajatukset mulla, tuntuu olevan vaikeaa löytää tietoa laitteesta/käyttökokemuksista. Ja kuinkahan mahtaa olla käyttökustannusten laita? Kiinnostava paketti.
- joo
Tehowatti on ihan hyvä suoran sähkön laite. Sen voi myöhemmin vaihtaa, jos sähkön hinta nousee, kun Sinulla on vesikiertpoinen järjestelmä.
- aurinkopaneelit
öljykattila, 300l varaaja ja aurinkopaneelit 3 kpl, helmikuussa 10 ast pakkasella 300l vettä suihkukelpoita 40ast. ja 5-6.3 paneelit lämmitti jo kattilaakin,varaajan lämpötila 65 ast.
Aurinkolämmössa sähköä kuluu vain kiertonestepumppuun(noin60W) eikä maksa paljon.
Pilvisenä kesäpäivänäkin varaaja esilämmittää käyttöveden 35-40steeseen, loppuun ei paljon öljyä kulu ja onhan siinä vielä sähkönkäyttömahdollisuuskin. Sähkön ja öljyn yhteiskäytöllä ei energiaa säästy, se vain on hintapolitiikkaa .
- giuseppe
meilläkin se oli ensin harkinnassa, mutta päädyttiin 1500l varaajaan koska joskus voi joutua junttaamaan puukattilan, kun tuo sähkön hinta tuskin koskaan halpenee, mutta lämmitetään nyt yösähköllä vedet kun se on vielä edukkaampaa.
- Rillo
Tehowatti oli myös harkinnassa mutta olen myös kallistunut ison varaajan kannalle jonka viereen tilavaraus kattilalle jos alkaa sähkön hinta karata käsistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965