Olen pienellä eläkkeellä ja minulla on rankat

Anonyymi

maksut ulosotossa. Ne tulevat kestämään koko loppuelämäni ja olen toimeentulotuen rajamailla kuitenkaan sinne yltämättä.

Onko minulla mitään järkeä maksaa esim. lääkärimaksuja koska ne eivät vielä veisi minua toimeentulotukiasiakkaaksi?
Yhden 70 euron ylinopeussakon ainakin jätin maksamatta.

22

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattaa olla mahdollista (kerran elämässä) päästä velkasaneeraukseen (en ole varma onko termi oikea) tmv. järjestelyyn, missä velallinen lyhentää tietyn verran velkaa tietyn aikaa ja saanee loput veloista anteeksi. Kannattaa ottaa selvää, mikä taho hoitaa velkajärjestelyjä kotikunnassanne.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta.
        Minua ei huolita velkasaneeraukseen koska suuri osa veloistani on rikosvahinkokorvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Minua ei huolita velkasaneeraukseen koska suuri osa veloistani on rikosvahinkokorvauksia.

        Niinpä niin ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Minua ei huolita velkasaneeraukseen koska suuri osa veloistani on rikosvahinkokorvauksia.

        No niinpä tietysti.

        Itse tehtailet rikoksia ja olet syypää omaan tilanteeseesi. Sitten valitat täällä köyhyyttä, kun joudut kantamaan vastuun teoistasi. Olisiko kannattanut ajatella tekojensa seurauksia hieman aikaisemmin?

        On aivan oikein, ettei rikosvahinkokorvauksia huolita velkasaneeraukseen. Tekosistaan on kannettava vastuu, vaikka sitten hautaan asti.


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksista.
        Puolustuksekseni voinen todeta että rikoksiin ei välttämättä vaadita suunnitelmallisuutta vaan sekunnin väärä reaktio voi siihen johtaa. Se voi tapahtua kenelle tahansa.
        Tilanteita voi tietysti välttää jos eristäytyy kaikista ihmisistä.

        En ole valittanut taloustilannettani enkä maksujen oikeellisuuta.

        Vastaan siis itselleni ja jätän maksamatta kaikille pöllöille jotka minulle palveluksiaan myöntävät luotolla.
        Se ei ole rikollista toimintaa jos on varaton.


      • Anonyymi

        Lisään vielä että on riemastuttavaa todeta etteivät pysäköintivirhemaksut eikä mitkään sakot minua liikuta pätkän vertaa.

        Yhteiskunnan laitakulkijalla on siis aika mahtavia etujakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksista.
        Puolustuksekseni voinen todeta että rikoksiin ei välttämättä vaadita suunnitelmallisuutta vaan sekunnin väärä reaktio voi siihen johtaa. Se voi tapahtua kenelle tahansa.
        Tilanteita voi tietysti välttää jos eristäytyy kaikista ihmisistä.

        En ole valittanut taloustilannettani enkä maksujen oikeellisuuta.

        Vastaan siis itselleni ja jätän maksamatta kaikille pöllöille jotka minulle palveluksiaan myöntävät luotolla.
        Se ei ole rikollista toimintaa jos on varaton.

        >>Puolustuksekseni voinen todeta että rikoksiin ei välttämättä vaadita suunnitelmallisuutta vaan sekunnin väärä reaktio voi siihen johtaa. Se voi tapahtua kenelle tahansa.<<

        Niin. Rikolliset ovat kovia keksimään itselleen puolustuksia. En ole vielä kohdannut ensimmäistäkään rikoksen tekijää, joka ei pitäisi itseään ainakin melkein syyttömänä.


      • Anonyymi

        Voin avata tapaustani hieman enkä väitä olevani syytön.
        Kyse oli tapa tai tule tapetuksi tilanteesta.
        Sellaista tilannetta en toivo kenellekään mutta minä elän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin avata tapaustani hieman enkä väitä olevani syytön.
        Kyse oli tapa tai tule tapetuksi tilanteesta.
        Sellaista tilannetta en toivo kenellekään mutta minä elän!

        Höpö höpö. Hätävarjelusta ei saa tuomiota eikä korvausvelvollisuutta. Hätävarjelun liioittelusta kyllä saa. Siinä on eroa.

        Väitit, että kenelle vain voisi tapahtua noin, että sekunnissa tulee reaktio ja siitä sitten joutuu vuosia kestävään ulosottoon. Kuule, ei sellainen reaktio todellakaan voi tapahtua kenelle vain. Ehkä SINUN tuttavapiirissäsi sellainen voikin olla tavallista, mutta minä tarkoitan nyt normaalien ihmisten ryhmähmää.


    • Anonyymi

      Maksaa lääkärimaksuja? Koska veisivät toimeentuloasiakkaaksi?
      Lääkärissä käynnistä seuraa yleensä resepti, pystytkö sitten ostamaan ne lääkkeet? Lääkkeet ovat kalliita vaikka Kela-korvausosuuden vähentämisen jälkeenkin, ja jossain vaiheessa tulee maksukatto täyteen, mutta sitä ennen olis maksettava kun ei apteekki ilmaiseksi lääkettä anna...

      • Anonyymi

        Kiitos pohdiskelustasi.
        Verenpainelääkkeeni maksavat kuukausitasolla max 15 € /kk maksukatto huomioiden ja pystyn ne toki maksamaan ongelmitta.
        Olen popsinut samoja lääkkeitä jo vuosikausia eikä niihin ole tullut muutoksia.
        Kyse on hammaslääkärikäynneistä ja juuri tulleesta ajokortin uudistamiseen liittyvistä muistitarkastus ja siihen liittyvästä lääkärintarkastuksesta.

        Minulle jää kuukaudessa käyttörahaa n. 600 € kun tuloistani on vähennetty vuokra, lääkkeet ja sähkölaskut.
        En siis valita vaan iloitsen koska olen nyt etuoikeutettu varaton joka on laillisesti vapautettu muille pakollisista maksuista.

        Se on minulle hauskaa mutta ymmärrän että se aiheuttaa närää.


      • Anonyymi

        Lisään vielä että kun on tarpeeksi paljon velkaa niin lisävelalla ei ole paskankaan väliä jos sitä joku minulle myöntää.


    • Anonyymi

      Sanoisin aloittajalle että on onnellisessa asemassa kun ei tarvii toimeentulorumbaan lähteä.
      Muutaman kympin kuussa saadakseen täytyy lähettää lippua ja lappua ja kaiken aikaa on mielessä se saatanan Kela. Vanhemmalle ihmiselle ne jatkuvat anomukset ja lähetykset ovat yhtä helvettiä kun muistikin saattaa pätkiä. Siinä olet sitten totaaliyksin kaiken paskan keskellä ja usein nälissäsi. Yhteiskunta paskat välittää. Toivovat vain kuolemaasi. Veli kuoli juuri ja samana päivänä oli lähtenyt työeläkevakuutusyhtiölle tieto ettei vaan enää mitään maksaisi. Pankki jäädytti tilin ja heti. Yhteiskunta kusee eläkeläisille ja toivoo että kuolisivat vaan nopeasti ja heti.

      • Anonyymi

        Toimeentulotuen hakemiseen saa tarvittaessa apua. Ihan konkreettisesti sekä Kelalta että sosiaalitoimistosta. Jos sekään ei riitä, niin edunvalvoja hoitaa.


    • Anonyymi

      Lääke ja lääkäri kulut huomioidaan toimeentulo tukeen.samoin sähkö laskut.jos tulot on liian pieni ei pääse velka saneraukseen

    • Anonyymi

      Jos saakot menevät ulosottoon ja syyllistyy johonkin rikokseen/rikkomukseen, niin häntä voidaan katsoa laista piittaamattomaksi henkilöksi ja se vaikeuttaa asioita.

      • Tuo on hauskaa jos yksinäistä vanhusta uhataan vankilalla.

        Se olisi toiveitteni täyttymys. Voittaa vanhainkodit ja yksinasumisen mennen tullen. Omaisetkin kävisivät useammin katsomassa.

        Siellä työeläke juoksee suoraan pankkiin eikä ole mitään kuluja, kaikki on ilmaista. 3 upeaa ateriaa päivässä mistä siviilissä vain unia nähdään. Kanttiinista voit tilata mitä tahansa, jollei ole niin tsuppari hakee viikolla kylältä, ei toki huumeita.
        Kavereita vaikka millä mitalla. Saa oman sellin jos uhkaa käyttävänsä väkivaltaa jotain pedaria kohtaan.
        Ulkoilua joka päivä tunnin; vanhainkodissa pääset ulos pari kertaa viikossa.

        Lääkäriin ja hammaslääkäriin pääset viimeistään ylihuomenna ja kaikki lääkkeet ovat tietysti ilmaisia.
        Terveyshoitajalle pääset seuraavana päivänä.
        Mahtavat kuntosalit ja kirjastot, ainoastaan uima-altaat puuttuvat.

        Nykyisin on vain niin saatanan vaikeaa päästä vankilaan; ehdonalaista lykkäävät joka teosta. Tappaa pitäisi mutta kun ketään syytöntä ei ilkiäisi....


    • Anonyymi

      Lisään vielä että kerran viikossa sauna jonka saa yksityiseksi jos sanoo vihaavansa homoja. Jonkun samanmielisen voi saada kaveriksi.
      Olen vankiloita kierrellyt enkä koskaan ole kyllä nähnyt enkä edes kuullut että joku olisi raiskattu. Turhia puheita sanon minä. Sellainen raiskari tapettaisiin.

      Selleissä on telkkarit paitsi Sörkassa jonne se on ostettava itse. Suurin sallittu kuvakoko on 22- tai 24 ".

      Kaikenlainen työnteko on vapaaehtoista jos kiinnostaa 3-4 euron päiväpalkka. Kaikille maksetaan 1,6 € joka viikonpäivältä makaamisesta tupakkirahoiksi.

      Vanhusten hoitokodeissa sinulta ryöstetään koko omaisuutesi.

      • Anonyymi

        Selleissä on telkkarit paitsi Sörkassa jonne se on ostettava itse. Suurin sallittu kuvakoko on 22- tai 24".

        Ahaa, siis vankilassa on säännöksiä TV:n kuvakoosta, ja jos maksimi on 24 tuumaa, niin säännös on selvästi muinaisjäännös kuvaputkitelevisioiden aikakaudelta.

        Nykyäänhän pienimmät normaalisti myytävät TV:t ovat 32", ja tuon 32" kokoisenakaan voi olla vaikeaa löytää FullHD -mallia.

        22-24" TV on nykyään jo niin pieni, että menee erikoistilaukseksi, ja siksi hinta on todennäköisesti kalliimpi kuin 32" TV:llä.

        Jos se tv kerran pitää itse maksaa, niin on aivan kohtuutonta, jos 32" TV ei kelpaa, vaan pitää erikoistilauksena tilata joku 22" tai 24" TV (niin, mistä se maksimikoko pitää tarkistaa ja onko se nyt sitten 22" vai 24" ????).

        Miksi vankeja kiustaan kohtuuttomilla säädöksillä TV:n maksimikoosta siten, että joutuu maksamaan lisähintaa siitä, että yleensä pystyy ostamaan TV:n, joka on pienempi kuin pienin yleisesti myynnissä oleva koko eli 32".

        Pahoin pelkään, että muutaman vuoden päästä se pienin yleisesti myynnissä oleva koko on 39" tai 40".

        Näihin päiviin astihan se on ollut 32".


    • Anonyymi

      Tuo vanhuksien omaisuuden ryöstö on hoitokodeissa täyttä totta.
      Sinne menevät elinikäiset säästöt jos niitä on.
      Ottavat tilisi haltuunsa muka pantiksi ja veloitukset per päivä ovat hirmuluokkaa.
      Jos omaisuutta ei ole niin kuole kotonasi ja syö jätteitä.

      Tuo vankila kuulostaa loistopaikalta vanhalle.

    • Anonyymi

      600 euroa kk jää puhtaana käteen menojen jälkeen, hyvä on rellestää.

    • Anonyymi

      Onko järkeä kerätä lisää velkaa? Vai hakositko velkaneuvonnalta apua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe