Sähkö ja siirto kallistuu .

Anonyymi

Sähkö ja siirto kallistuu
Elenian sähkönsiirtohinnat nousevat roimasti –Omakotitaloissa lasku kallistuu noin 90 euroa vuodessa, kertoo esimerkkilaskelma
Elenia nostaa sähkönsiirtohintojaan. Perustelu on tuttu, sähköverkon uudistaminen. Sen kummemmin sähkön energiahintaa kuin siirtohintaakaan ei ole tapana muuttaa halvemmaksi. Niin ei käy nytkään Elenian asiakkaille.Elenian siirtohinnat nousevat 1. syyskuuta keskimäärin 6,5 prosenttia. Korotuksen vaikutus verottomaan hintaan on keskimäärin yhdeksän prosenttia. Verollisen siirtohinnan muutokseen vaikuttavat asiakkaan sähkönkäytön määrä ja sähköveroluokka.

Vuosittain 2 000 kilowattituntia kuluttavan kerrostaloasunnon sähkönsiirtohinnat nousevat Elenian laskelmien

9

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mökillä ollaan sähkössä ja vedessä ja kaikessa omavarasia
      Vain pieni kiinteistövero menee ei muuta !
      Onneksi ei tartte maksaa riistäjäyhtiöille penniäkään .

    • Anonyymi

      Meillä käytetään 10e sähköä 2kk ja siirtomaksu 30e 2kk
      Eli kaikki ruoka syödään kylmänä

    • Anonyymi

      Onneksi en käytä yleisiä uimarantoja enkä yleisiä saunoja enkä uimahalleja, vaan käyn omassa suihkussa ,jossa ei tartte maksaa mistään mitään , vesi tuotetaan itse ja sähkö !

    • Anonyymi

      Sähköverkon kaivaminen maahan oli typerä ja kallis päätös.

    • Anonyymi

      Kyllä arvoisa ministeri Kulmuni oikeassa on. Sähkönsiirtohinnat on pilvissä ja herra Katalaista olen sanonut herra Käteiseksi. Ei siitä pääministerin virkaan ollut. Sama levy päällä koko ajan. Pitää saada työpaikkoja ja verotuloja. Eniten inhottaa punaniska Lipponen. Puhe on kuin katkokävelyä,kaks eteen yx taakse. Vei Suomen väkisin valuuttaunionin potkittavaksi. Ei ole enään kelluntavaraa kaupallisessa mielessä. Ja kun haastatteluja on kuunneltu, niin ainoa koro euron hyväksi on MATKAILU. Ei kuulemma tarvi vaihtaa valuuttaa. Voi ärräpäitä! Suomi saakin kompuroida velan kanssa, kun idiootteja ollaan ja Ruotsin touhuja peilataan.

      • Anonyymi

        No... kulmuni vielä säätelee habitustaan ministeriyyden aamuhämärässä. Luuletko tollo, että Kulmunilla on asiaan parannuskeinoja? Ei ole. Luuletko pönttö-eemeli, että jollaki kasvatustieteilijällä on parannuskeinot asiaan. Olet tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Taidat olla äärikeskustalainen....pösilö.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Kulmuni on lähtenyt väärälle raiteelle....kokemattomuus paistaa yhteiskuntatieteilijällä.. Säävarmat verkot on lakiin kirjattu. Se tarkoittaa sähköyhtiöille yksinkertaisesti verkkojen kaivamista maahan. Se maksaa. On kummallista, että elinkeinoministeri rupeaa piipaamaan edellisen hallituksen ...vaiko sitä edellisen hallituksen... vahvistamiin päätöksiin. On se perkele vieköön omituista, että tuollaiset märkäkorvat on tuolla ministereinä joilla ei ole ainakaan tässä asiassa oikeaa näkökulmaa.


    • Anonyymi

      Mökille olis maksanu sähkön vetäminen 35-50 000e caruna
      Ei kannata tänäpäivänä !

      • Anonyymi

        Riippuu vähän mökistä ja käyttötarpeesta. Jos on vain "tönö", niin ei kannata. Mutta jos on ympärivuotinen vapaa-ajanasunto niin saattaa olla järkevää jo puhtaan arvonnousun takia. Harva enään haluaa "tönöä" vaan pikemminkin kakkosasunnon kaikilla mukavuuksilla. Ja tähän tarvitaan kiinteä sähkö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe