Mulla olisi tarjolla karhun volcan rs-sukset suht edullisella hinnalla. Se mikä minua mietityttää on se, että ne ovat liian pitkät mulle (174/71) ja sukset olisivat 194. Paino olisi niitten jäykkyydelle sopiva (68-73). Miten se siis käytännössä vaikuttaa, jos suksi on liian pitkä? Mullehan sopiva suksien pituus on varmaan jotain 180-184. Olen kuitenkin jostain saanut ymmärtää, että pituutta tärkeämpi tekijä olisi sopiva jäykkyys, onko näin? Ja hiitötyyli on luistelu.
Ja onko kellään kokemusta ks. suksesta?
Karhu volcan rs
4
2503
Vastaukset
- rane
Volcaneista,mutta kilpahiihtäjätkin käyttävät eripituisia suksia,kuin mitä ohjeet antaa.Eräskin sm-tason hiihtäjä on 175 cm pitkä ja luistelusukset 196 cm.Joku tiesi sanoa,että mitä pitemmällä suksella pystyy luistelemaan niin sen parempi vauhti.Tekniikkahan täytyy olla kunnossa varsinkin ylämäessä,ettei sukset hakkaa toisiinsa.Itse olen 181/78 ja sukset 192cm.Monesti muuten tyrkyttävät liikkeissä pitempiä suksia sen takia,että lyhyemmät ja jäykkemmät ovat loppuneet.
- pitkät
ovat, jos olet 174, niin korkeintaan 187, ellei ole aik. kokemusta ylipitkistä listelusuksista.
- ilmenee
jos suksi on liian pitkä. Olen käynyt kokeilemassa suksia ja ne kyllä vaikutti ihan hyviltä. Vähän tietysti erilainen kuin aiempi mutta niinhän se aina on uuden suksiparin kanssa. Voisiko joku tarkentaa millä lailla se hiihtäessä näkyy/vaikuttaa jos alla on liian pitkä suksi?
- mää
pidemmät sukset ovat hieman hankalammat hiihtää, tietysti riippuu hiihtotaidosta. itse olen 176cm pitkä ja olen hiihtänyt monta vuotta 188cm suksilla, nimenomaan karhuilla. kilpaakin. pituuden pitäisi olla oikea, mutta muutamia kertoja olen kokeillut muutamaa senttiä pidempiä suksia, ja ne ovat melkeinpä olleet paremmat hiihtää kuin lyhyemmät, varsinkin tasaisella.
jäykkyys on tosiaan se tärkein juttu suksissa, pituus ei niinkään, ja sanoisinkin että suksen pituus on ihan makuasia. hiihtää sen mittaisella suksella mikä tuntuu hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232