Vertaistukea ja apua mustasukkasuuteen

Anonyymi

Eli siis oon nykysenkaa seurustellu n. puolisen vuotta, tiedän suhde tuore vielä. Mutta oon nyt pari kk aikana alkanu kokee järkyttäviä mustasukkaisuus ajatuksia/pelkoja. Mitään hyvää syytä ei ole epäillä ja tiedostan itse että nämä ajatukset ovat omaa mielikuvitusta.

olen pari kertaa miehelle kertonut että toisinaan oon mustasukkainen, esim näen unia että jättää tai pettää. En kyllä tosin ole viittinyt vielä kertoa kuinka sairaalloiseksi tää edennyt, en kerro koska pelkään että loukkaan häntä kertomalla että joskus ajatukset vie mut miettiin että toimis näin. En kuitenkaan kontrolloi hänen menoja tai estä ihmisiä elämästään, en lue hänen viestejä ym (tiedämme kyllä toistemme koodit puhelimmin).

minulla on edelliset suhteet ollut huonoja petetty, valeheltu tai kunnioitus puuttunut, ja nyt nuo menneisyyden haamut kalvaa tässä suhteessa... Mietin olenko riittävä? Mieheni lähes palvoo minua ja tämän sanonut muutkin ympärilläni. Näyttää rakkautta julkisesti esim postaa minun kuvia omalle some sivuilleen, julistaa rakkauttaan minuun, on huomaavainen ja kaikin tavoin ihana. Parasta mitä minulla koskaan ollut!

mulla syntyy epäilykset ihan naurettavista asioista, esim un pisti joskus viestin "menen nyt päikkäreille" tämän tulkitsin nopeasti olevan Ilmoitus etten soittelisi hänelle kun hänelle tullossa joku naisvieras. Ihan naurettavaa eikö? 😪tahdon päästä eroon näist ajattelutavoista ...

oon nyt jo niin rakastunut tuohon mieheen enkä tahdo pilata hyvää suhdetta mustasukkaisuudella. Tämä lisäksi alkaa vaikuttaa mun terveyteen... Stressaan koko ajan, on uni ongelmia ja ahdistusta, toisinaan en pysty edes syödä mitään.

jos kellään vinkkejä tai vertaistukea niin käydään yhessä tässä läpi? Ei väliä ootko mies vai nainen 😊

9

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika auttaa paljon, mutta tietysti sekin että puhut miehelle ja kerrot taustoistasi että aikaisemmissa suhteissa on petetty ja siksi sun on vaikea luottaa. Toivoisit että miehesi mahd avoimesti kertoisi, missä on ja mitä tekee. Ajan kanssa sitä huomaa ettei huolta, toivottavasti. Sillä miehet on pettäviä sikoja, mutta ei siitä sen enempää.

      Sitten silloin kun tulee niitä mustasukkaisuuden tunteita niin yritä heti sulkea ne ajatukset pois ja tehdä jotain mielekästä mikä vaatii keskittymistä.

      Hirmu hyviä ohjeita ei mullakaan ole juuri nyt kun poden ongelmasta itsekin. Erityisen mustis olen nykyisen eksille, mikä on tuhat kertaa typerämpää... :(

      • Anonyymi

        Olen kertonut että mua on paris edellises suhtees petetty. Ja kertonu kyllä että pelkään että niin käy uudestaan... Sepä vaan kun mun mies tosiaan ilmottelee menoistaan aika paljon (kuten minäkin) , vaikken ole pyytänyt 😅

        Mies kyl todellakin näyttää minulle ja koko maailmalle että Olen hänen nainen, ja se tuntuu hyvält ja vähän helpottaa hetkeksi. Mut sit jostain mun mielen syövereist hyppii jotain ihme scenaarioita pettämisestä tai että aikoo mut pian jättää... Todella raskasta 😐 kai mun joutaa ottaa tää viel uudestaan puheeksi, mut pelkään et jos se loukkaantuu asiasta. Koska ei oo ikinä antanu syytä epäillä


    • Anonyymi

      Hankkiudu hoitoon mahdollisimman pian tai tuhoat vielä toimivan parisuhteesi, on vaara että kun kumppanisi alkaa käyttäytyä niin ettei sinulle oli mahdollista olla mustasukkainen . Meillä jokaisella on toista sukupuolta olevia tuttavia, entisiä työkavereita jne. eikä siinä ole mitään pahaa. Se että joutuu kokoajan varomaan tekemisiään lisää vain ongelmia . Toivottavasti ymmärrät mitä yritän sanoa, oma liittoni ajautui karille siitä syystä että puoliso oli sairaan mustasukkainen.

      • Anonyymi

        En mitenkään siis kontrolloi hänen menoja, ja hyväksyn naispuoliset ystävätkin. Itsellänikin on miehiä. Kavereina... En ole ikinä tehnyt mitään niin että tää mun ongelma vaikuttais häneen. En utele joka minuutti missä menee, en käy hänen tietokoneella jne ym...

        rakastan tuota ihmistä ja pelkään että Menetän hänet,.. Tää mun ajatuspelot on varjo mun entisistä suhteista.


    • Anonyymi

      Öitä mies!

    • Anonyymi

      Ihana huomata etten ole ainut. Minulla pari vakavempaa suhdetta takana, niissä kaikissa sama kaava. mies pitänyt yhteyttä exäänsä, soittelua salaa, näkemistä salaa..
      Olen(29) nyt seurustellut 3v nykyisen mieheni (38v) kanssa. Mies on kaikki mitä elämältäni olen halunnut.. Vei jalat alta.. Huomaavainen kiltti, ei juo eikä polta..
      Ainut vain kun rupesimme seurustelemaan niin huomasin että hän säilyttää entisiä vihkisormuksia ja exänsä kuvia ja vihkitodistusta kaapissa.. Tarjosi exän vaatteita mulle käyttöön sekä hajuvesiä wc.stä... Panikoiduin, tuntu että oksennan... ja silti päätin jatkaa suhdetta kun mies vannotti että ei ole jaksanut siivota ja hänellä ei ole mitään exänsä kanssa.. välillä tuntuu että miksi annoin hänen kohdella itseäni nuin... Miehellä on kaksi lasta entisestä suhteesta, nuorimmainen rikkoo minun lasten tavaroita ja tämä ex-akka pistänyt aina jonkinsortin viestiä lasten kautta minulle... Lapset on syyttömiä vaikka vituttaaki.. rakastan aidosti näitä lapsia enkä ole mikään hirviö äitipuoli. oikeasti en. Haluaisin nykyisen mieheni kanssa lapsia mutta tuntuu että hän ei kuitenkaan niitä haluaisi minun kanssani..

      Nyt ajan kuluessa mieheni on salannut kaikki yhteydenpidot exäänsä.
      Ahdistaa, olen menettänyt yöunet. tuntuu syönnin jälkeen että oksennan.
      Pari kertaa viikossa on aina joku viestien vaihtopäivä.. ainakin ennen oli, en tiedä onko enää? kaikki lomareissut on mennyt pilalle sen takia että joku puskee miehelle viestiä jo heti aamu 6 ja mies muuttuu oudoksi.. välillä puhelin "unohtuu" äänettömälle.. kaikki viestit jotka tulevat miehen puhelimeen on piilotettuja..

      En tiedä mitä pitäisi tehdä. Rakastan miestä, mutta en halua erota.. Olen aivan puhki tähän... En haluaisi olla mustasukkainen mutta tuntuu että historia toistaa itseään pahimman kautta... ps. en koskaan ole pettänyt miestäni.. itsellä periaate kun erotaan, niin se on kerrasta poikki. ex on ex syystäkin.. Mielipiteitä?

    • Anonyymi

      Harmi, kun näin vanha ketju, mutta jos vielä joku muukin toivoisi vertaistukea. Itse en niinkään pelkää menetystä vaan sitä, että kumppanini tekisi jotakin, joka menisi omien tarkkojen rajojeni yli. Ja näin on käynytkin. Ei siis tarvitse olla kyse suoranaisesti pettämisestä, vaan myös paljon lievemmät asiat riittävät herättämään mustasukkaisuuden tunteen. Asia vaivaa ehkä eniten painajaisten muodossa, joten en mitenkään voi estää niiden ajatusten tulemista mieleen.

    • Anonyymi

      Mun mies valehtelee niin paljonbettenbtiedä enää mihin luottaa.Ei ehkä petä mutta sekin on alkanut kummittelemaan mielessä.
      Ei tuu itse halailemaan eikä oo kiinnostunut mun juttuista.

      • Anonyymi

        Tuossapa sitten jo enemmän ongelmaa. Mikä sinut pitää suhteessa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe