Olen ohutnahkainen narsisti. Kysy minulta mitä vaan.

Anonyymi

Olen siis ohutnahkainen narsisti ja haluan vastata kysymyksiinne. Tämä toimii synninpäästönä, sillä olenhan paha. Haluan vähän keventää tuskaani.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hah hah haa. Olit trolli tai et, niin vitsiksi kelvollinen aloitus.

      En hyväksy ihmisten leimaamista miksikään isteiksi, enkä varsinkaan psykiatrian termein. Narsistista käytöstä kyllä on olemassa, se on tuhoavaa itsekkyyttä. Kuitenkin ne, jotka siitä eniten melua pitävät, ovat lopulta melkeinpä pahempia narsisteja kuin ne joiden vaarallisia ominaisuuksia he luettelevat ja joiden pahuutta päivittelevät. He ovat se lauma, joka heittää ensimmäisen kiven.

      "Ohutnahkainen narsisti" on ikävä kyllä ihan psykiatriaa itseään, sieltä kotoisin olevaa kieltä. Osa alan ihmisistä lankeaa tällaiseen ala-arvoiseen kielenkäyttöön ja suhtautumistapaan. Osa on sitten niitä, jotka osaavat ilmaista sanottavansa asiallisemmin ja jotka lähestyvät kaikkia ihmisiä humaanisti, myöntäen muillekin kuin itselleen ja jollekin tietylle ryhmälle ihmisarvon.

      • ”Hah hah haa. Olit trolli tai et, niin vitsiksi kelvollinen aloitus.

        En hyväksy ihmisten leimaamista miksikään isteiksi, enkä varsinkaan psykiatrian termein. Narsistista käytöstä kyllä on olemassa, se on tuhoavaa itsekkyyttä. Kuitenkin ne, jotka siitä eniten melua pitävät, ovat lopulta melkeinpä pahempia narsisteja kuin ne joiden vaarallisia ominaisuuksia he luettelevat ja joiden pahuutta päivittelevät. He ovat se lauma, joka heittää ensimmäisen kiven.

        "Ohutnahkainen narsisti" on ikävä kyllä ihan psykiatriaa itseään, sieltä kotoisin olevaa kieltä. Osa alan ihmisistä lankeaa tällaiseen ala-arvoiseen kielenkäyttöön ja suhtautumistapaan. Osa on sitten niitä, jotka osaavat ilmaista sanottavansa asiallisemmin ja jotka lähestyvät kaikkia ihmisiä humaanisti, myöntäen muillekin kuin itselleen ja jollekin tietylle ryhmälle ihmisarvon.”

        En ole aivan täysin varma siitä, että miksi tulit vittuilemaan minulle tähän ketjuun, mutta yritin parhaani että saisin tilaisuuden olla humaani...vihdoinkin.


    • Anonyymi

      En tarkoittanut mitä sanoit. Vaikutat edelleen mahdollisesti trollilta. Mutta koska näitä palstoja lukevat monet todellisissa vaikeuksissa olevat, rupesin vastaamaan.

      On mielestäni erittäin epähumaania nimitellä itseään tai ketään siten kuin viestissäsi teit. Asia ansaitsee kunnollisen keskustelun. Monet joutuvat dehumanisoimaan itseään saadessaan psykiatrisia määreitä virallisesta mt-järjestelmästä, ja jatkavat sitä sitten täällä.

      • Anonyymi

        Suosittelen katsomaan tämän videon. Siinä kokenut entinen terapeutti kertoo, että narsismista/sosiopatiasta/psykopatiasta/antisosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä voi toipua. Hän on kuten minäkin sillä kannalla, että näiden leimojen takana on todellisia ihmisiä ongelmineen, ihmisiä, jotka ovat olleet aikoinaan uhreja ja jotka oikean avun saadessaan voivat selviytyä ja muuttua.

        https://www.youtube.com/watch?v=5mo5yEy_QOU


      • En ymmärrä mitä yrität selittää...

        Sinä teet tässä mielestäni niitä leimoja jatkuvasti. Olenhan minä nyt jopa epähumaanikin kun uskalsin myöntää olevani narsisti. No, ihan miten haluat itse asioita mieltää.

        Palataanpa nyt alkuperäiseen asiaan... Olen oäohutnahkainen narsisti ja haluan tulla ihmisenä ymmärretyksi, joten minulta voi halutessaan kysyä mitä vain josta selviää hieman ajattelumaailmaani.


      • ap_anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä mitä yrität selittää...

        Sinä teet tässä mielestäni niitä leimoja jatkuvasti. Olenhan minä nyt jopa epähumaanikin kun uskalsin myöntää olevani narsisti. No, ihan miten haluat itse asioita mieltää.

        Palataanpa nyt alkuperäiseen asiaan... Olen oäohutnahkainen narsisti ja haluan tulla ihmisenä ymmärretyksi, joten minulta voi halutessaan kysyä mitä vain josta selviää hieman ajattelumaailmaani.

        Anteeksi kirjoitusvirhe. Puhelimella kirjoitin.


    • Anonyymi

      Mutta kuka täällä haluaisi kysyä tuntemattomalta narsistilta jotain? Pitäiskö kysyä, että voitko kertoa urotekosi narsistina? -ketään tuskin kiinnostaa.
      Tai että " miksi olet narsisti?" - no, ketään palstalla tuskin kiinnostaa. Kaikki tietää jo.
      No kysytään:
      - mikä taho diagnosoi
      -tautiluokitus ei tunne diagnoosia ohutnahkainen narsisti; mikä on siis varsinainen diagnoosi (kurkkaa kanta.fi jos et muista)
      - miten päädyit diagnosoitavaksi?

      • Ethän sinä voi toisten puolesta ikinä tietää vaikka he haluaisivatkin minusta jotain tietää. Miksi tunnut olevan niin hyökkäävä? En ymmärrä. En ole tehnyt sinulle mitään.

        Ja mikä ihmeen uroteko?

        Anteeksi, mutta minusta alkaa tuntua siltä että sinä olet tässä se trolli, joten jätän vastaamatta sillä se olisi vain bensan heittoa liekkeihin.


    • Anonyymi

      Minäkin olen aina ihmetellyt noita " nahkoja" ja arvelen että ohutnahka tarkoittaa riippuvaista persoonallisuushäiriötä F60.7 ja NPH , joka kuuluu eri klusteriinkin on näiden luokitusten mukaan F60.8 jos noita nyt vielä nykyisin käytetään. Löytyy jostain mielenterveystalon sivuilta ja siellä on myös hoitokeinoja joilla voinet tuskaasi lievittää. Itse en kyllä juurikaan usko pseudotieteisiin enkä kemialliseen lobotomiaan.

      • Kiitos pohdinnastasi.
        Haluan kuitenkin itse päättää miten tuskaani lievitän.


    • Anonyymi

      - vielä olisin kysynyt, mistä tuo "pahuuden" kokemuksesi tulee, vai tarkoititko sen ironisesti? Moni jonkin diagnoosin, varsinkin persoonallisuushäiriödiagnoosin saanut kokee itsensä nimittäin pahaksi. Ja käyttäytyy sen mukaisesti.

      Ihmisiä voisi auttaa, jos haluttaisiin. Ja käyttää tiedettäkin siinä. Näin ei kuitenkaan tällä hetkellä yleisesti ottaen tapahdu. Nykypsykiatrian hedelmiä näkee mm. täällä netissä, tässäkin keskustelussa.

      Anonyymi 1.8.2019 10:24

    • Anonyymi

      Viestini hävisi. Koetan uudestaan.

      Oikaisen nimimerkkisekaannukset kuitenkin. Minulta oli vain kolme ensimmäistä anonyymiviestiä, ja tuo äskeinen, joka varmaan kohta häviää sekin. Välissä olleet olivat muilta.

      Olisin kysynyt mm. seuraavaa:

      Mistä olet päätynyt kuvaamaan itseäsi "ohutnahkaiseksi narsistiksi", onko joku sanonut sinusta niin tai oletko lukenut jotain typeriä psykiatrian sepustuksia, joissa ihmisiä nimitellään siten ja päätellyt kuvausten sopivan itseesi?

      Pidätkö kyseistä nimitystä ja vastaavaa puhetapaa moraalisesti oikeutettuna omalla tai muiden kohdalla? Etkö näe mitään ongelmaa sellaisten "termien" käytössä? Minusta ne ovat halventavia. Narsistisessa käytöksessä kun on takana oikeita inhimillisiä ongelmia.

      Muutakin olisin eilen kysellyt, mutta koska sensuuriautomaatti hoippui täällä ympäriinsä ja tuhosi miten sattui, viestini hävisi, enkä luota suuremmin siihen, että tämäkään säilyisi, joten en viitsi muotoilla enempää...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe