Oletko käynyt sienessä tai marjassa

Anonyymi

ja mikä on paras sieni- tai marjaherkkusi ?

18

55

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä! Syömässä mustikoita.

• Suvisaaristossa poimin hieman mustikoita, metsään sienestämään en arvannut mennä helteellä. Paras mustikkapiirakkani on kyllä pullataikinaan leivottu, korkeareunainen jossa tosi runsaasti mustikoita. Kylmän maidon kanssa mehevää herkkua!

• Samoin minun sini-sirkku, siis se äidin tekemä aina pullataikinaan. Minä en todellakaan pidä noista murotaikinaan leivotuista piirakoista, ..no syöhän niitäkin, jos on tarjolla, mutta itse en osta.

Sienistä on parhaita ne ensimmäiset kangasrouskut, jotka keitetään, hieman suolaa ja sipulia, kunnes tulee oikeat rouskus ja nekin sienisalaattina.

Tatit on tietenkin ihania ja helpoja laittaa ja kyllä siellä menee jopa lampaankääpä.

Kylä minä syös kanttarellejäkin, jopa suppilovahveroita ja torvisieniä, mutta ei ne mitään "herkkua " ole miunmaunmukaan

Metsään en ole mennyt ja tuskin menen, koska tyttärelläni ei ole nykyisin aikaa, joka tietäisi tältäpäin kaikki sieni ja marjapaikat.

• Anonyymi

Niin mukavaa kuin oli metsässä kulkeminen,
      en enää sienimetsään pääse, mutta torilta ostan kantarelleja,
      niitten mieto maku on herkullinen
      kuten myöhemmin tulevien suppilovahveroittenkin.
      En enää monimutkaisia ruokia jaksa sorvailla.
      "Helpot" sienet on ihan hyviä yksinkertaisesti paistinpannulla
      nopeasti käytettynä, vähän sipulia sekaan ja kermaa,
      siinä hyvä lisuke muulle ruualle, vaikka pelkille perunoille.
      Tapanani on lisätä sekaan hippunen Meiran Välimeren yrttiseosta,
      siinä mausteessa on minun mielikuvituksessani jotain "metsänmakua" vaikka Välimeri ei viittaa sinne päinkään. Se sopii moneen, keittojen liemiin ja patoihin.

Samoin marjoja osta torilta pariin, mutta vain paria piirakkaa varten syksyn aikana
      kun vieraita on tulossa.
      En pakasta. Kaupat saavat varastoida marjoja minun puolestani.
      Vanhan helpon murotaikinareseptin mukaan teen ohuen pohjan,
      taikinan sekaan vähä kardemummaa ja marjat päälle.
      Tarjoan lämmintä piirakkaa vaniljajäätelön kanssa.

En ole koskaan oppinut leipomaan pullaa.
      Parin yrityksen jälkeen annoin olla.

Kadehdin kaikkia hyvän pullan leipojia !

• Anonyymi

Tuli käytyä mustikassa, mut enemmän oli hyttysiä kun mustikoita.
      Joten mietinkin siellä että millaisen imurin kehittäisin niiden pyydystämiseen ?
      Eikös se ole sitä tätä päivää, ruokailun kannalta, sama kai se mitä syö kunhan saa ees jotain .

• Halvemmaksi tulee ostaa valmiiksi kerättyjä marjoja jollei välttämättä halua itse kerätä, sienien kerääminen on rattoisaa, hyttysiltä ja hirvikärpäsiltä pystyy suojautumaan.

• Anonyymi

Laitan kippoon n. 2 dl mustikoita ja sekaan vähän punaherukoita. Kaadan ihan vähän rasvatonta maitoa, pikkulusikallisen sekä vanilja- että kinuskikastiketta (Prisman tuotteet, 92 sentti 1,3 euroa). Sekoitan ja popsin. Tulee samalla karkki ja herkkujälkiruoka.

• Anonyymi

Kiva ja helppo ohje, kiitos sinulle !

• Jo on käyty, ja saalitakin tuli, mustikoita n. sangollinen, vadelmat oisi jo kypsiä, liiankin, kuulin, mutta sieniä en ole vielä käynyt kerännyt.

Marjat on parasta tuoreina joko puuron kanssa tai maidon kera sillään

• Anonyymi

Aika vähän on mustikoita ja jos on niin pieniä, koska ei ole satanut vettä , ja jos on niin väärään aikaan.

Tuossa olisi hyvä laite jolla etsiä marjoja metsästä , sellainen tilaukseen.. : )

https://youtu.be/IYNoyjccaEE

Kolme kertaa eri paikoissa on jo käyty, viime viikolla ja tänään. Parasta on ollut kun on päässyt autolle ja syönyt ja keittänyt kahvit metsässä. Siis autossa aurinkoenegialla, asensin auton katolle telineen yli 1000W aurinkopaneelia, jotta saan mikron ja kahvit vaikka sitten metsässä kuten tänään.

• Anonyymi

Sienen kanssa ei jaksa. Ehkä marjan.

• Anonyymi

Ei me s..tana mithään marjanpoimijoita :(

• Anonyymi

Käyty on. Poimittu on. Pakastettu on.

• Anonyymi

Ketjun paras kommentti!

• Kyllä se paras sieniruoka on suolatuista sekasienistä silputtu sienisalaatti, paljon sipulia ja kermaviilikastike.
      Tai kanttarellikastike aidolla kermalla.

• Anonyymi

Kiitos muistutuksesta, juuri noin tehtynä suolasienet ovat parhaasta päästä.
        Unohdin kokonaan viime talvena ostaa suolasieniä.
        Kuulostanee kummalliselta mutta vatkaan kermasta kastikkeen,
        se pehmentää sipulin joskus aika karvasta makua mukavasti.
        Tai sekoitan kermavaahtoa ja kermaviiliä keskenään.
        Puolet kumpaakin.
        Laitan ihan vähän rouhittua mustapippuria sekaan.

• Anonyymi

Juuri ostin mustikoita sankollisen 40 €. Myyjä sanoi, että huonosti on ollut.

Suolasieniä on viime vuodelta kellarissa. Kermaviiliä, etikkaa, sipulia , mustapippuria ja raejuustoa sienisalaatin kastikkeeksi. Hyvää tulee.

• Anonyymi

Täällä ei ole kantarelleja näkynyt. Eikä herkkutattejakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      106
      4542
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3890
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3250
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2952
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2442
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2166
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1819
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1735
    Aihe