Elatustuki

Anonyymi

Minut on määrätty maksamaan exälle 300 euroa joka kuukausi. Ja laskelman perusteena oli että poikani on luonani 4 pv/kk. Neljä vuotta olen kuukausittain tuon summan maksanut vaan mitenkä mennään laillisesti esim kesälomakuukautena. Nytkin tässä kuussa olen ollut poikani kanssa kahdestaan 4 viikkoa. Kyselin pari vuotta sitten samasta aiheesta ja hän uhkaili perinnällä eli jos en maksa täyttä summaa niin perintään menee. Käräjäoikeus on määrännyt summan joka perustuu edellämainittuun laskelmaan mut jos ollaanki pojan kanssa yhdessä koko kuukausi niin siitä huolimatta fyrkat ex vaimolle. Ajattelin että maksan nyt vain kolmanneksen normisummasta. Pankoot perintään. Mitähän sanoo laki siihen?

24

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elatusapu maksetaan täysimääräisenä myös lomien ajalta, ellei sopimuksessa erikseen muta sovits.

    • Anonyymi

      Elatusapua EI MAKSETA täysimääräisenä myöskään lomien ajalta, koska näin ei ole koskaan sovittu/ sopimuksessa ei ole erikseen myöskään sovittu.

      • Anonyymi

        ollaanpas sovittu eli maksta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ollaanpas sovittu eli maksta vaan.

        EI MAKSETA, PISTE-

        EI OLE KOSKAAN SOVITTU !!!

        ELATUSTA EI SUORITETA
        VIERAANNUTTAJA "
        ÄIDILLE- JA VIRANOMAISILLE",
        PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI MAKSETA, PISTE-

        EI OLE KOSKAAN SOVITTU !!!

        ELATUSTA EI SUORITETA
        VIERAANNUTTAJA "
        ÄIDILLE- JA VIRANOMAISILLE",
        PISTE.

        Raision tarkoitushakuisuutta pohtiva mariseva tuhkamuna on iskenyt jälleen tarkoitushakuisesti. Nyt kaikki varmasti ymmärtävät, ettei elatusapua suoriteta lastenvalvojalle vaan lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raision tarkoitushakuisuutta pohtiva mariseva tuhkamuna on iskenyt jälleen tarkoitushakuisesti. Nyt kaikki varmasti ymmärtävät, ettei elatusapua suoriteta lastenvalvojalle vaan lapselle.

        EI MAKSETA, PISTE-

        EI OLE KOSKAAN SOVITTU !!!

        ELATUSTA EI SUORITETA
        VIERAANNUTTAJA "
        ÄIDILLE- JA VIRANOMAISILLE",
        PISTE.


    • Anonyymi

      Maksettavaksesi sovittu elatusmaksu on säälittävän pieni. Ja vielä kehtaat kyseenalaistaa sen maksamisen kun olet saanut viettää lapsesi kanssa aikaa kokonaiset 4 viikkoa. Jospa se lapsesi äiti vaikka ostaa lapsellesi sillä rahalla jotain ylimääräistä. Hänelle on ehkä jäänyt säästöön jotain siltä ajalta kun lapsi on ollut luonasi.
      Kehottaisin sinua laskemaan, minkä verran euroja kuluu lapsen elatukseen kuukaudessa ja palaamaan ehkä sen jälkeen asiaan..

      • Anonyymi

        EI MAKSETA, PISTE-

        EI OLE KOSKAAN SOVITTU !!!

        ELATUSTA EI SUORITETA
        VIERAANNUTTAJA "
        ÄIDILLE- JA VIRANOMAISILLE",
        PISTE.

        Ei HUOLTAJUUTTA- JA/TAI
        TAPAAMISOIKEUTTA.

        &0,00 EURON ELATUSAPU ON
        SÄÄLITTÄVÄN SUURI- LAPSET
        MANIPULOITU, VIERAANNUTETTU,
        VAINOTTU, AIVOPESTY POIS
        OMASTA ISÄSTÄÄN,
        ISOVANHEMMISTAAN YM.
        ISÄNPUOLEISESTA SUVUSTAAN
        TARKOITUSHAKUISESSA
        "VIRANOMAIS-" MENETTELYSSÄ
        YHTEISTYÖSSÄ VIERRAANNUTTAJA
        "ÄIDIN-" KANSSA.

        PALATAAN ASIAAN, KUN LAPSEN
        ETU- JA OIKEUDET, LAINSÄÄDÄNTÖ
        MM. PERUSTUSLAKI TOTEUTUU
        LAPSIA KOSKEVASSA ASIASSA
        LAPSEN OLOSUHTEISTA, PISTE.


    • Anonyymi

      Jos et maksa 300€/kk niin perintään menee ei sille mitään voi.

      • Anonyymi

        KUN EI MAKSETA PERUSTEETONTA,
        VASTIKKEETONTA ELATUSTA 300,00 EUROA/ KK PERINTÄÄN EI MENE JA SILLE EI
        TARKOITUSHAKUINEN SOSIAALITOIMEN
        JÄRJESTÄMÄ "YKSINHUOLTAJA-" RUIKKU VOI
        YHTÄÄN MITÄÄN!!!


    • Ei mitään järkeä maksaa tuollaisia summia exälle...
      Sinulle paljon järkevämpää olisi vaatia yhteishuoltajuus, eli vuoro vkoin, jolloin sun et tartte maksaa exälle yhtään mitään. Mieti nyt vähän itsekkin...Neljässä vuodessa olet lykänny exän humputuksiin 14400e = Jos tuon pitäisi olla puolet lapseen käytetyistä menoista, niin silloin voidaan ajatella, että lapseen olisi käytetty rahaa ikäänkuin 28800e neljässä vuodessa ...Hoh hoh...Kenen pentu oikeasti noin kovin rahaa tarvitsee? Puhdasta kiristämistä ja exän elättämistä toi sun homma!!
      -Vaadi yhteishuoltajuus!! ja et maksa mitään.

      • Anonyymi

        Yhteishuoltajuus ei vaikuta mitenkään elatusmaksuihin. Vuoroasuminen tietysti vaikuttaa, mutta ei välttämättä poista niitä kokonaan. Pelkästään ”vaatimalla” asumista ei voi muuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteishuoltajuus ei vaikuta mitenkään elatusmaksuihin. Vuoroasuminen tietysti vaikuttaa, mutta ei välttämättä poista niitä kokonaan. Pelkästään ”vaatimalla” asumista ei voi muuttaa.

        Lapsen syntymän yhteydessä määräytynyttä huoltajuutta voidaan muuttaa joko tuomioistuimen tekemällä päätöksellä tai vanhempien välisellä sopimuksella, jonka sosiaaliviranomainen vahvistaa...

        -Mikäli nainen ei suostu lapsen vuoroasumiseen, niin hänellä ei ole myöskään mitään oikeutta vaatia mieheltä elatusmaksuja ja täysi kusipää sellainen ihminen kuka sellaista edes yrittäisikään..
        Ps. Miesten oikeuksia pitäisi merkittävästi parantaa näissä lapsiasioissa..
        Toivottavasti jonain päivänä päästään edes lähelle ns. tasa-arvoa tässä maassa.


      • Anonyymi

        Vanhemman tapaaminen on lapsen oikeus, ei vanhemman. Vuoroasuminen on usein hyvä ratkaisu, mutta ei tietenkään aina. Vanhemmat ovat aina elatusvelvollisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemman tapaaminen on lapsen oikeus, ei vanhemman. Vuoroasuminen on usein hyvä ratkaisu, mutta ei tietenkään aina. Vanhemmat ovat aina elatusvelvollisia.

        No sillonhan se elatus menee tasan, jos lapsi viettää vaikkapa 2vkoa vuorotellen molemmilla vanhemmilla.... En mä nää miks naisen pitäis rahastaa tällä lapsiasialla.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        No sillonhan se elatus menee tasan, jos lapsi viettää vaikkapa 2vkoa vuorotellen molemmilla vanhemmilla.... En mä nää miks naisen pitäis rahastaa tällä lapsiasialla.

        Ei välttämättä, jos lähivanhemmalla on huomattavasti pienemmät tulot. Ei se ole rahastusta.


      • Unohdin vielä lapsilisätkin tuosta laskelmasta, eli
        sinun maksamat 14400 lapsilisät noin 4800e = Exäs on netonnut neljässä vuodessa 19200e ...Kuvitelkaa jos niitä lapsia oli vaikkapa 3kpl.
        Nykyään naiset tehtailevat näitä lapsia ihan vaan ilmaisen rahan toivossa rahoittaakseen omaa elämäänsä ja loisimistaan kun ei työt maistu.
        Ensin mies nalkkiin ja sitten pikainen ero...= Tehdään miehestä maksu mies.
        Sitten sinkkuillaan ja etsitään siihen toinen aisuri vielä elättämään toisen miehen siittämiä lapsia. Tää on oikeasti niin sairas kuvio, et pahaa tekee.
        Miehiä kusetetaan ja käytetään hyväkseen taloudellisesti kaikin tavoin.


      • Anonyymi

        Ainakin minun lapseeni menee noin paljon rahaa, lapsi asuu isällään ja minä maksan tuolaisen elatusmaksun, isä saa myös lapsilisät, teini pojallamme kalliit harrastukset, ja isä ja poika asuvat pienessä omakotitalossa ja minä asun yksiössä, reissaan työni takia pitkin maailmaa, siksi sovimme aikoinaan , että poika jää isälleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minun lapseeni menee noin paljon rahaa, lapsi asuu isällään ja minä maksan tuolaisen elatusmaksun, isä saa myös lapsilisät, teini pojallamme kalliit harrastukset, ja isä ja poika asuvat pienessä omakotitalossa ja minä asun yksiössä, reissaan työni takia pitkin maailmaa, siksi sovimme aikoinaan , että poika jää isälleen.

        Asian voisi jotenkin ymmärtää, mikäli olisi
        yhteydet omiin lapsiin-
        ei elatusta vieraannuttaja "äidille- ja viranomaisille" !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minun lapseeni menee noin paljon rahaa, lapsi asuu isällään ja minä maksan tuolaisen elatusmaksun, isä saa myös lapsilisät, teini pojallamme kalliit harrastukset, ja isä ja poika asuvat pienessä omakotitalossa ja minä asun yksiössä, reissaan työni takia pitkin maailmaa, siksi sovimme aikoinaan , että poika jää isälleen.

        Eli teidän lapsi kuluttaa noin 33500e/ 4v = 8375e/vuosi. = 698e/kk
        -Sanoisin, että tuossa on noin 50% todelliseen kulutukseen extraa..
        Mikäli lapsi kuluttaa 700e/kk, niin kyllä silloin pitäisi jo tarkastella elämän opit uusiks ja miettiä mikä elämässä on tarpeellista.. Mihin kaikkeen ja kuinka paljon rahaa tarvitsee syytää tyhjänpäiväiseen roinaan...
        -Ihmisten pitäisi pyrkiä minimalismiin jo ihan pelkästään ympäristö kysymyksiinkin vedoten nykypäivänä.
        -Mainittakoon, että itse tulen aikuisena ihmisenä toimeen tuollaisella summalla/ kk, mutta sillä erotuksella lapseen, että minulla tuo summa pitää sisällään myöskin kaikki asumis kustannukset(omakotitalo), vedet, lämmitys, sähköt, ruoat etc.....Olisi vähän outoa, mikäli lapsi kuluttaisi saman vaikkei maksa asumisestakaan......Haloo!

        Jokatapauksessa jos lapsi viettää aikaa 1/1 molemmilla vanhemmilla, niin silloin kukaan ei maksa mitään elatusmaksuja.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Eli teidän lapsi kuluttaa noin 33500e/ 4v = 8375e/vuosi. = 698e/kk
        -Sanoisin, että tuossa on noin 50% todelliseen kulutukseen extraa..
        Mikäli lapsi kuluttaa 700e/kk, niin kyllä silloin pitäisi jo tarkastella elämän opit uusiks ja miettiä mikä elämässä on tarpeellista.. Mihin kaikkeen ja kuinka paljon rahaa tarvitsee syytää tyhjänpäiväiseen roinaan...
        -Ihmisten pitäisi pyrkiä minimalismiin jo ihan pelkästään ympäristö kysymyksiinkin vedoten nykypäivänä.
        -Mainittakoon, että itse tulen aikuisena ihmisenä toimeen tuollaisella summalla/ kk, mutta sillä erotuksella lapseen, että minulla tuo summa pitää sisällään myöskin kaikki asumis kustannukset(omakotitalo), vedet, lämmitys, sähköt, ruoat etc.....Olisi vähän outoa, mikäli lapsi kuluttaisi saman vaikkei maksa asumisestakaan......Haloo!

        Jokatapauksessa jos lapsi viettää aikaa 1/1 molemmilla vanhemmilla, niin silloin kukaan ei maksa mitään elatusmaksuja.

        Älä puhu sontaa ei tolla 700 € kk voi elää kukaan, ilman yhteiskunnan tukiaisia.
        Takuueläkekin on enempi, ja sen lisäksi takuueläkeläinen saa asumistukea ja monet hakee vielä sossusta ja leipäjonoista lisää.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Eli teidän lapsi kuluttaa noin 33500e/ 4v = 8375e/vuosi. = 698e/kk
        -Sanoisin, että tuossa on noin 50% todelliseen kulutukseen extraa..
        Mikäli lapsi kuluttaa 700e/kk, niin kyllä silloin pitäisi jo tarkastella elämän opit uusiks ja miettiä mikä elämässä on tarpeellista.. Mihin kaikkeen ja kuinka paljon rahaa tarvitsee syytää tyhjänpäiväiseen roinaan...
        -Ihmisten pitäisi pyrkiä minimalismiin jo ihan pelkästään ympäristö kysymyksiinkin vedoten nykypäivänä.
        -Mainittakoon, että itse tulen aikuisena ihmisenä toimeen tuollaisella summalla/ kk, mutta sillä erotuksella lapseen, että minulla tuo summa pitää sisällään myöskin kaikki asumis kustannukset(omakotitalo), vedet, lämmitys, sähköt, ruoat etc.....Olisi vähän outoa, mikäli lapsi kuluttaisi saman vaikkei maksa asumisestakaan......Haloo!

        Jokatapauksessa jos lapsi viettää aikaa 1/1 molemmilla vanhemmilla, niin silloin kukaan ei maksa mitään elatusmaksuja.

        Just juu, minäkin asuisin jossain halvassa yksiössä , jollei mulla olis lapsia, mutta nyt asun 4 huonetta ja kööki, koska lapsilla pitää olla omat huoneet ja minulla myös oma makuuhuone. Asuminen maksaa enempi suuressa huoneistossa, kun yksiössä, ja lapsetkin kuluttaa vettä, sähköä, syö ym, ja molemmilla omat läppärit ja älykännyt mutta yhteinen tabletti, sitte molemmat käy lukiota kirjat maksaa maltaita ja molemmat harrastaa jotakin ja toine pian 18 v niin tarvii ajokortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu sontaa ei tolla 700 € kk voi elää kukaan, ilman yhteiskunnan tukiaisia.
        Takuueläkekin on enempi, ja sen lisäksi takuueläkeläinen saa asumistukea ja monet hakee vielä sossusta ja leipäjonoista lisää.

        Raision lastenvalvoja Veikko Anttila lausuman mukaisesti lapsen isälle riittää 100,00 euroa/ kk - loput suoritetaan
        äidille elatusapuna ilman huoltajuutta ja lapsen oikeuksia.


    • Anonyymi

      Maksat sen 300e vaan ja pidät se 4vk omaa lomaa.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe