Bauhaus ja Panasonic ILP

Sähkölämmittäjä

Kävinpä eilen Pirkkalan Bauhausissa ja jo kolmannen kerran peräkkäin ei löytynyt sitä, mitä olin hakemassa :-) No anyways tuli samalla puhetta ilmalämpöpunpuista joita ei myöskään ollut vielä valikoimassa. Mutta keväällä on kuulemma tulossa Panasonicin edustus. Onko kenelläkään ennakkotietoja hinnoista? Paljonko esim. halvin invertterimalli E9 tulee maksamaan? Eihän muissa Bauhauseissa ole vielä myynnissä?

9

4764

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostamassa

k-rauta myy pykälää isompaa (12)1300 ekeä.Asennus huimat 570 ja 70mm reikä tehtävä itse,et kallis työ ,kun 400 pitäs ja on ainaski Lahden seudulla luvattu .

• Invertteri

Hinnassa oli varmaan sisämaa (Lahti) lisä !

Aamulehti To 7.10.2004. Treen K-rauta
        Lielahdessa oli Panasonic ILP CS-E12CKP,
        Teho 600-6500 W.Eko Inventteri, 999 €, sisältää talvivarustuksen.

Aamulehti To 24.2.2005. Treen K-rauta
        Lielahdessa oli Panasonic ILP CS-E9CKP,
        Teho3,6kW/2,6 kW Eko Inventteri, 849 €, sisältää talvivarustuksen.

Nykyään asennuksien hinnat on vaihdellut 300-400 €, jos on jotain etukäteen tehty esim. 3 x 1,5 m2 maadoitettu rasia lähelle sisäyksikköä, ( minulla vaatehuoneessa ) ei se ole tyhmä joka pyytää.......

Minä tein jotain etukäteen, mutta en tätä sisäyksikölle eteiseen tulevaa reikää, asentaja sanoi että pitää olla asennuspelti jotta reikä tulee oikealle kohdalle, ulkoseinään tein reijän 70 mm, sekä sisäyksikön viemäröinnille.
        Pulttasin myös ulkoyksikön kiinnitysraudat kivijalkaan.
        Hinnaksi sovittiin 300 € työ kesti 5 h.

Asennuksen suoritus:
        Miltä vaan kylmäasennusliik. tai asentajalta. Pitää vaan neuvotella mielestään edullisin tarjous, pitää myös kysyä että yrittäjä/asentaja kuuluu "ennakkoperintärekisteriin". Kotitalousvähennys en. 1150 €. Työkorvauksesta saa vähentää nykyään 60 % vähennyksen omavastuu on 100 €.
        Ps. Työstä pitää olla oma ( erittely ) kuitti !

• Invertteri

Taas pisti silmään, onhan niitä saatavana, K-rauta.
        Tasarahalla Ilmalämpöpumppu Panasonic CS-E12CKP
        1000 €.
        Jos osaa " tinkaamisen" taidon, niin varmaan joltain pienyrittäjältä saa ostettua pumpun vieläkin edullisempaan hintaan.
        Eihän autoakaan osteta ilman renkaan potkimisia ja ovesta ulos lähtemisiä !

• tumpelo

Ostin ILP:n (panasonic E9 mallia DKE, uusin vm 2005) paikallisesta rautakaupasta. Hinta 830e (talvivarustuksella) rahti. Asennuksesta huolehdin itse kun ehdin. Älkää maksako asennusliikkeiden ylisuurista asennushinnoista, kun kyseessä hittituote. Minä en tarvitse mitään "asennustakuita", kun kyseessä halpa tuote ja peukalo ei keskellä kämmentä. Vrt. käytetty auto, johon pitäisi tehdä samanhintainen huolto enne ajoa...

• kaarle

Niin, ja muista myös että noita ilma-ilma lämpöpumppuja löytyy myös sellaisia missä ei kylmäkoneasentajaa tarvita laisinkaan, eli kylmäaineet tyhjiöineen on valmiiksi ladattuina ja letkut lisäksi hyvin kapeana pakettina (noin 2x5cm). Esimerkkinä DeLonghi vehkeet ja muitakin löytynee.

• Sähkölämmittäjä

Kiitos hyvistä vastauksista! Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta DeLonghista? Minkälaisia malleja, hinnat, talvivarustus ja hyötysuhdearvot verrattuna esimerkiksi Panaan? Itseasennus kiinnostaa aina!

• Jotain tietoa
        Sähkölämmittäjä kirjoitti:

Kiitos hyvistä vastauksista! Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta DeLonghista? Minkälaisia malleja, hinnat, talvivarustus ja hyötysuhdearvot verrattuna esimerkiksi Panaan? Itseasennus kiinnostaa aina!

Täältä saat jotain tietoa mm. tekniset tiedot hinnat ym.
        Ps. näissähän on kylmäaineet valmiina ulkoyksikössä, joten ei tarvitse muuta kuin putket kiinni ja vapauttaa aineet,
        ainoa pulma saattaa josain tapauksessa olla putkiston pituus 4 m.

http://www.delonghi.fi/

• Sähkölämmittäjä
        Jotain tietoa kirjoitti:

Täältä saat jotain tietoa mm. tekniset tiedot hinnat ym.
        Ps. näissähän on kylmäaineet valmiina ulkoyksikössä, joten ei tarvitse muuta kuin putket kiinni ja vapauttaa aineet,
        ainoa pulma saattaa josain tapauksessa olla putkiston pituus 4 m.

http://www.delonghi.fi/

Joo, paskat ja rumat sivut, surkeesti tietoa... Delonghissa näyttäs olevan eri kylmäaine kuin valtaosassa -> huonompi COP -> ei kannata suomen oloihin paljon ostaa. Pana, IVT ja Toshiba näyttäs olevan parhaita hyötysuhteeltaan.

• amis
        Sähkölämmittäjä kirjoitti:

Joo, paskat ja rumat sivut, surkeesti tietoa... Delonghissa näyttäs olevan eri kylmäaine kuin valtaosassa -> huonompi COP -> ei kannata suomen oloihin paljon ostaa. Pana, IVT ja Toshiba näyttäs olevan parhaita hyötysuhteeltaan.

on ihan skeida. sisällä virtaa NESTEKAASUA (butaania) jonka lämpö/kylmäarvot on aivan surkeet verrattuna oikeisiin kylmäaineella toimiviin koneisiin. Panasonic yks luotettavimmista. muistaa vaan, että kylmäaineasennus on luvanvaraista hommaa, siinä iso syy asennushintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe