Pitääköhän kissoista luopua?

kissojen omistaja

Mulla on todettu allerginennuha, mutta testeissä ei ole ollu allergiaa kissoille. Olen saanut Nasonexia eikä, se auttanut ja nyt on sellasii tabletteja, jossa on Antihistamiinia ja sit jotai toista ainetta, mutta eipä nekään oo oikein auttanu, ehkä hiukan parantanut oloa. Nyt meen lääkäriin hengenahdistuksen takia.

Minua vaivaa semmoinen asia, että kuinkahan todennäköistä on, että joudun luopumaan kissoista, vaikka allergiaa ei ole pystytty todistamaan?

Onko kellään ollut samanmoista tilannetta?

12

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr.sixty

      Itse en ainakaan ole luopunut vaikka mulla nimenomaan sen aiheuttaa kissat. Kuhan vaan mitään pahempia oireita ei ole ei mielestäni tartte niistä luopua. Kannattaa kuitenkin etukäteen sopia esim jonkin kissarakkaan perheenjäsenen tai kaverin kanssa että se ottaa kissat jos oireet pahenee

    • välttämättä näy

      Ei se aina testissä tarvitse näkyä, voit siitä huolimatta käytännössä olla kissalle allerginen.
      Jos on mahdollisuus testata jossain pitempi aika
      ilman kissoja niin ehkä se jotain kertoo.

    • misuli

      minulla on itselläni samanlaisia oireita, sekä astmaa. siitä huolimatta minulla on myös kissa ja koira kotona. niille en ole allerginen, ei ole todettu niin kuin ei sinullekaan. mites pölyisyys kotona, homeet, kosteudet ym?

    • Myös täällä

      Hei. Mitä oireita sulla on kun epäilet kissaa. Mulla on nimittäin sama tilanne, etten haluaisi luopua omasta kissasta, ellei aivan pakko ole, mutta ei tämä ikuinen tukkonenäisyyskään mukavaa ole.

      • Kissojen omistaja

        Mulla on nuhaa, yskää, limaa kurkussa ja joskus nenää kutittaa ja aivastuttaa.

        Nyt mä onneksi pääsen uusiin Prick-testeihin, mutta tosiaan silti voi olla allerginen, vaikka testeissä ei mitää ois.

        Noita oireita on siitä huolimatta, vaikka joka päivä siivoan.

        Minkälaisia on sun oireesi?


      • Myös täällä
        Kissojen omistaja kirjoitti:

        Mulla on nuhaa, yskää, limaa kurkussa ja joskus nenää kutittaa ja aivastuttaa.

        Nyt mä onneksi pääsen uusiin Prick-testeihin, mutta tosiaan silti voi olla allerginen, vaikka testeissä ei mitää ois.

        Noita oireita on siitä huolimatta, vaikka joka päivä siivoan.

        Minkälaisia on sun oireesi?

        Kurkussa ärsytystä ja hieman limaa tuntuu olevan ja saan rykiä vähän väliä. Ihan kuin nenä-nielussa olisi jotain tulehdusta. Jatkuva nenän tukkoisuus eikä mitkään nenäsuihkeet auta. Ainoastaan Nasolin, mutta sitäkään ei saa käyttää kuin korkeintaan 10 päivää. Nyt on puolen vuoden aikana ollut kaksi poskiontelotulehdusta eikä koskaan ennen ole ollut sellaista vaivaa. Kuureja olen syönyt nyt kolme näihin, kun ei aina ole ensimmäinen kuuri auttanut. Nyt ostin apteekista Sarvikuono-nenäkannun ja ihme ja kumma se on auttanut todella paljon. Nenä on auki, mutta silti tuntuu siltä kuin olisi flunssa. Olen huuhdellut kannun kanssa nyt parina päivänä 4 kertaa päivässä . Tänään vähensin kolmeen kertaan. Kokeilepa sinäkin, jos podet nenän tukkoisuutta. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä sulle prick-testeissä ilmenee. Itsekin imuroin joka päivä nyt ja vein kaikki matot pois ja ikkunaverhotkin, ettei olisi mitään ylimääräistä ärsykettä ilmassa. Tosi ankean näköistä nyt kotona, mutta yritän nyt näin hetken aikaa. Kissa tässä vielä pyörii jaloissa, mutta en päästä sitä makuuhuoneeseen. Sen kun tietäisikin mistä tää johtuu. Tää epätietoisuus on kaikista kurjinta, sillä ei ole kiva luopua kissasta, jos nämä oireet ei kuitenkaan johdukaan siitä.


      • Kissojen omistaja
        Kissojen omistaja kirjoitti:

        Mulla on nuhaa, yskää, limaa kurkussa ja joskus nenää kutittaa ja aivastuttaa.

        Nyt mä onneksi pääsen uusiin Prick-testeihin, mutta tosiaan silti voi olla allerginen, vaikka testeissä ei mitää ois.

        Noita oireita on siitä huolimatta, vaikka joka päivä siivoan.

        Minkälaisia on sun oireesi?

        Noi sun kuvaamat oireet kuulostaa tutuilta eli oireet on mulla samanlaisia. Mäkin nyt onneksi pääsen Uusiin testeihin. Mä myös siivoan joka päivä, mutta eipä auta.


      • Myös täällä
        Kissojen omistaja kirjoitti:

        Noi sun kuvaamat oireet kuulostaa tutuilta eli oireet on mulla samanlaisia. Mäkin nyt onneksi pääsen Uusiin testeihin. Mä myös siivoan joka päivä, mutta eipä auta.

        kissoja tällähetkellä ja kuinka pian kissan tulon jälkeen huomasit oireet? Kauanko olet kärsinyt oireistasi?


      • Kissojen omistaja
        Myös täällä kirjoitti:

        kissoja tällähetkellä ja kuinka pian kissan tulon jälkeen huomasit oireet? Kauanko olet kärsinyt oireistasi?

        Juu tota 4kk:tta on kissat ollu ja huomasin oireiden pahentuneen elikkäs mulla on jo aikasemmin ollu pitkäaikaista nuhaa, mutta nyt tuntuu, että oireita on tullu lisää limaisuus, aivastelu, nenän kutina ja nuha vaivannu myös enemmän. Voiko siis näin lyhyessä ajassa herkistyä vai voiko olla, että olen ollut jo aikasemmin herkistynyt, mutta en ole siihen kiinnittäny huomiota, kun ei eläimii oo ittellä ollu aiemmin kotona.


      • Myös täällä
        Kissojen omistaja kirjoitti:

        Juu tota 4kk:tta on kissat ollu ja huomasin oireiden pahentuneen elikkäs mulla on jo aikasemmin ollu pitkäaikaista nuhaa, mutta nyt tuntuu, että oireita on tullu lisää limaisuus, aivastelu, nenän kutina ja nuha vaivannu myös enemmän. Voiko siis näin lyhyessä ajassa herkistyä vai voiko olla, että olen ollut jo aikasemmin herkistynyt, mutta en ole siihen kiinnittäny huomiota, kun ei eläimii oo ittellä ollu aiemmin kotona.

        No mä otin kissan syyskuussa ja lokakuussa alkoi oireet. Ei oo ennen ollut tällaista nuhaa ja kurkunärsytystä. Pidin kissa tässä muutaman päivän alakerrassa ja lapset kävivät sitä hoitamassa ja kun oireet hieman helpottuivat, niin otin kissan takaisin asuinhuoneistoon ja pari päivää meni suht hyvin ja tänään alkoi taas yskittää ja nenää kutittamaan. Ihan itku tässä meinaa tulla, jos näin todella käy, että pitää tuosta ihanasta kisulista luopua juuri, kun on tottunut sen touhuihin ja se kulkee koko ajan perässä kun on niin seurallinen:( Toivotaan, että meidän kummankin vaivat tässä kesään mennessä paranee, että olikin vain jotain sitkeää nuhaa, että saataisiin pitää lemmikkimme ja elellä jatkossa kaikki yhdessä terveenä:) Hyvää jatkoa sulle ja kiitos kun jaksoit vastailla!!!!


      • parantunut
        Myös täällä kirjoitti:

        No mä otin kissan syyskuussa ja lokakuussa alkoi oireet. Ei oo ennen ollut tällaista nuhaa ja kurkunärsytystä. Pidin kissa tässä muutaman päivän alakerrassa ja lapset kävivät sitä hoitamassa ja kun oireet hieman helpottuivat, niin otin kissan takaisin asuinhuoneistoon ja pari päivää meni suht hyvin ja tänään alkoi taas yskittää ja nenää kutittamaan. Ihan itku tässä meinaa tulla, jos näin todella käy, että pitää tuosta ihanasta kisulista luopua juuri, kun on tottunut sen touhuihin ja se kulkee koko ajan perässä kun on niin seurallinen:( Toivotaan, että meidän kummankin vaivat tässä kesään mennessä paranee, että olikin vain jotain sitkeää nuhaa, että saataisiin pitää lemmikkimme ja elellä jatkossa kaikki yhdessä terveenä:) Hyvää jatkoa sulle ja kiitos kun jaksoit vastailla!!!!

        kannattaa kokeilla. Tai vyöhyketerapiaa. Itse luulin jo, etten koskaan voi pitää eläimiä, mutta toisin kävi. Nyt meillä on ollut kissa puoli vuotta, enkä käytä mitään lääkkeitä ja olo on hyvä!


    • Merja

      Ei sinun tarvitse. Luovu vain niistä, mille olet allerginen. Jos kerta testit näyttävät, ettet ole kissoille allerginen, niin miksi niistä luopua. Ei kissojen vältteleminen sinua miltään suojaa, mieluumminkin päinvastoin. Kissoista nauttiminen parantaa elämänlaatua.

      Itse olen allerginen vaikka mille, siitä huolimatta meillä on koira, eikä yhtään haittaa. Apteekeista on nykyään saatavissa Flixonase- nimistä nenään suihkutettavaa lääkettä, joka on minulta poistanut kokonaan allergiset oireet mm. siitepölyaikaan. Mukava elää niiskuttamatonta elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe