ovatko arvot normaalit kun olen vähän laiminlyönyt labrassa käyntiä eli edellisen kerran kävin 2 vuotta sitten. Olen ollut Thyroxin-lääkityksellä jo 20 vuotta. Kävin nyt labrassa ja TSH oli 4.5 ja T4-V 15,6. AIka saamaton olo on jatkuvasti ja silmien ympärykset mielestäni jkv turvoksissa. Silmät näyttävät pieniltä verrattuna siihen mitä ennen on ollut. Päivärytmi on kääntynyt väärin päin eli iltaisin tulee mentyä myöhään nukkumaan ja päivällä sitten nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? Nyt tietenkin kävin kokeessa ennen klo 10 aamulla ja ilman lääkkeen ottoa.
Kannattaisko soittaa lääkärille vai
5
265
Vastaukset
- Anonyymi
Arvot ovat normaalin huonot. Asian huomaa oireistakin.
TSH on umpisurkea epäluotettavuudessaan.
Kertoo silti jotain ja viisaimmat lääkärit pyrkivät lääkityllä ainakin alle 1:n.
Englantilainen osaava professori kertoo TYYPILLISESTI 0,2 - 0,5 olevan oikein lääkityillä, mutta usein oltava nollilla.- Anonyymi
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
Kyllä sen pitää olla matalampi, jos syö tyroksiinia. 4 on liian korkea.
Tietääkö kukaan teistä tyroksiinia käyttävistä, nouseeko T4v-arvo hitaammin kuin mitä TSH muuttuu?
Minulla nostettiin tyroksiinia alkukesästä, ja nyt uusimmat tulokset: TSH laskenut neljästä jo yhteen, mutta T4v pysynyt samana (15).
- Anonyymi
Vertasin vuoden 2017 tuloksiin ja silloin T4-V oli 20,8 ja TSH 0,90. On siis arvot huonontuneet. Olen syönyt Thyroxin 100 mikrog. 1 tbl päivässä.
Terv. ketjun aloittaja- Anonyymi
"Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? "
Ei kai, jos sinulla on lääkitys. T4 ei ollenkaan.
Ilmeisesti annosta pakko pikkasen nostaa. Lääkärille meno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial261819Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561789Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3501535Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131154- 1441138
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 285995
- 11985
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4979Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49928