ovatko arvot normaalit kun olen vähän laiminlyönyt labrassa käyntiä eli edellisen kerran kävin 2 vuotta sitten. Olen ollut Thyroxin-lääkityksellä jo 20 vuotta. Kävin nyt labrassa ja TSH oli 4.5 ja T4-V 15,6. AIka saamaton olo on jatkuvasti ja silmien ympärykset mielestäni jkv turvoksissa. Silmät näyttävät pieniltä verrattuna siihen mitä ennen on ollut. Päivärytmi on kääntynyt väärin päin eli iltaisin tulee mentyä myöhään nukkumaan ja päivällä sitten nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? Nyt tietenkin kävin kokeessa ennen klo 10 aamulla ja ilman lääkkeen ottoa.
Kannattaisko soittaa lääkärille vai
5
247
Vastaukset
- Anonyymi
Arvot ovat normaalin huonot. Asian huomaa oireistakin.
TSH on umpisurkea epäluotettavuudessaan.
Kertoo silti jotain ja viisaimmat lääkärit pyrkivät lääkityllä ainakin alle 1:n.
Englantilainen osaava professori kertoo TYYPILLISESTI 0,2 - 0,5 olevan oikein lääkityillä, mutta usein oltava nollilla.- Anonyymi
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
Kyllä sen pitää olla matalampi, jos syö tyroksiinia. 4 on liian korkea.
Tietääkö kukaan teistä tyroksiinia käyttävistä, nouseeko T4v-arvo hitaammin kuin mitä TSH muuttuu?
Minulla nostettiin tyroksiinia alkukesästä, ja nyt uusimmat tulokset: TSH laskenut neljästä jo yhteen, mutta T4v pysynyt samana (15).
- Anonyymi
Vertasin vuoden 2017 tuloksiin ja silloin T4-V oli 20,8 ja TSH 0,90. On siis arvot huonontuneet. Olen syönyt Thyroxin 100 mikrog. 1 tbl päivässä.
Terv. ketjun aloittaja- Anonyymi
"Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? "
Ei kai, jos sinulla on lääkitys. T4 ei ollenkaan.
Ilmeisesti annosta pakko pikkasen nostaa. Lääkärille meno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie807042Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816323Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532512Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant662206Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431519- 141512
- 1981240