ovatko arvot normaalit kun olen vähän laiminlyönyt labrassa käyntiä eli edellisen kerran kävin 2 vuotta sitten. Olen ollut Thyroxin-lääkityksellä jo 20 vuotta. Kävin nyt labrassa ja TSH oli 4.5 ja T4-V 15,6. AIka saamaton olo on jatkuvasti ja silmien ympärykset mielestäni jkv turvoksissa. Silmät näyttävät pieniltä verrattuna siihen mitä ennen on ollut. Päivärytmi on kääntynyt väärin päin eli iltaisin tulee mentyä myöhään nukkumaan ja päivällä sitten nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? Nyt tietenkin kävin kokeessa ennen klo 10 aamulla ja ilman lääkkeen ottoa.
Kannattaisko soittaa lääkärille vai
5
227
Vastaukset
- Anonyymi
Arvot ovat normaalin huonot. Asian huomaa oireistakin.
TSH on umpisurkea epäluotettavuudessaan.
Kertoo silti jotain ja viisaimmat lääkärit pyrkivät lääkityllä ainakin alle 1:n.
Englantilainen osaava professori kertoo TYYPILLISESTI 0,2 - 0,5 olevan oikein lääkityillä, mutta usein oltava nollilla.- Anonyymi
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
Kyllä sen pitää olla matalampi, jos syö tyroksiinia. 4 on liian korkea.
Tietääkö kukaan teistä tyroksiinia käyttävistä, nouseeko T4v-arvo hitaammin kuin mitä TSH muuttuu?
Minulla nostettiin tyroksiinia alkukesästä, ja nyt uusimmat tulokset: TSH laskenut neljästä jo yhteen, mutta T4v pysynyt samana (15).
- Anonyymi
Vertasin vuoden 2017 tuloksiin ja silloin T4-V oli 20,8 ja TSH 0,90. On siis arvot huonontuneet. Olen syönyt Thyroxin 100 mikrog. 1 tbl päivässä.
Terv. ketjun aloittaja- Anonyymi
"Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? "
Ei kai, jos sinulla on lääkitys. T4 ei ollenkaan.
Ilmeisesti annosta pakko pikkasen nostaa. Lääkärille meno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.613750Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j873138Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin782360Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141610Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m671357- 891223
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401131Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55995- 47972