ovatko arvot normaalit kun olen vähän laiminlyönyt labrassa käyntiä eli edellisen kerran kävin 2 vuotta sitten. Olen ollut Thyroxin-lääkityksellä jo 20 vuotta. Kävin nyt labrassa ja TSH oli 4.5 ja T4-V 15,6. AIka saamaton olo on jatkuvasti ja silmien ympärykset mielestäni jkv turvoksissa. Silmät näyttävät pieniltä verrattuna siihen mitä ennen on ollut. Päivärytmi on kääntynyt väärin päin eli iltaisin tulee mentyä myöhään nukkumaan ja päivällä sitten nukkuisin vaikka kuinka pitkään. Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? Nyt tietenkin kävin kokeessa ennen klo 10 aamulla ja ilman lääkkeen ottoa.
Kannattaisko soittaa lääkärille vai
5
216
Vastaukset
- Anonyymi
Arvot ovat normaalin huonot. Asian huomaa oireistakin.
TSH on umpisurkea epäluotettavuudessaan.
Kertoo silti jotain ja viisaimmat lääkärit pyrkivät lääkityllä ainakin alle 1:n.
Englantilainen osaava professori kertoo TYYPILLISESTI 0,2 - 0,5 olevan oikein lääkityillä, mutta usein oltava nollilla.- Anonyymi
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Labrassa nykyään tsh yläraja 4.
Kyllä sen pitää olla matalampi, jos syö tyroksiinia. 4 on liian korkea.
Tietääkö kukaan teistä tyroksiinia käyttävistä, nouseeko T4v-arvo hitaammin kuin mitä TSH muuttuu?
Minulla nostettiin tyroksiinia alkukesästä, ja nyt uusimmat tulokset: TSH laskenut neljästä jo yhteen, mutta T4v pysynyt samana (15).
- Anonyymi
Vertasin vuoden 2017 tuloksiin ja silloin T4-V oli 20,8 ja TSH 0,90. On siis arvot huonontuneet. Olen syönyt Thyroxin 100 mikrog. 1 tbl päivässä.
Terv. ketjun aloittaja- Anonyymi
"Vaikuttaako vuorokausirytmi kilpirauhaskokeen tulokseen? "
Ei kai, jos sinulla on lääkitys. T4 ei ollenkaan.
Ilmeisesti annosta pakko pikkasen nostaa. Lääkärille meno!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 325024
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k2394489Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi394411Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364234Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2194202Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264072Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?693808Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1403656Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.203004Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!272971