Jakopään ketju, Bemarintappaja?

Anonyymi

Käytettyä autoa katselen, ja 520D Bemu vm. 2008-2010 (E61) olisi varteenotettava vaihtoehto. Hyvä ajaa, hieno kone ja kohtuullisen pieni kulutus.

On autossa miinuksiakin: auton sisätilat on saman kokoiset kuin ulkomitoiltaan pienemmillä kilpailijoilla.

Suurin epäilys Bemun hankinnalle on koneen kestävyys. N47-moottorissa on ollut jakopään ketjun kanssa murheita. Se on mennyt poikki ja tuhonnut koneen.

Mistä tiedän, onko autoon vaihdettu takuuna uusi ketju ja kiristäjä? Mitkä valmistusvuodet (numerot) on alttiimpia? Miten Baijerissa on suhtauduttu tähän aika ikävään laatuvirheeseen?

15

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen ikäisessä oikeassa autossa ei ole mitään jakopään ketjun vaihtamistarvetta. Bemarista en tiedä.

    • Anonyymi

      Miksi ottaa turhaa riskiä?

      Kun valintakriteereinä on : "Hyvä ajaa, hieno kone ja kohtuullisen pieni kulutus. " niin noita autoja tekee muitakin kuin BMW.

      Toki, jos olet BMW imagoa vailla ja olet valmis maksamaan siitä 4500 euroa ylimääräistä kun ketjun vaihto tulee eteen, niin sitten vaan etsimään sopivaa yksilöä.

      Tosin, jos on valmis maksamaan 4500 euroa korjauksesta, jota ei toisiin autoihin tule koskaan, niin liekö sillä pienellä kulutuksellä oikeasti mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.

        Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.

        Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.

        Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.

        Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.

        Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.

        Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.

        Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.

        Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?

        Eikö vastaukseni ollut muka asiallinen. En mitenkään ole BMW:tä tai mitään muutakaan automerkkiä vastaan, enemmän mietin sitä autoa negatiivisena sijoituksena, ja jos on riski siitä että joutuu maksamaan korjauksen, jota ei monessa muussa tule koskaan, niin en ainakaan itse ole valmis ottamaan moista riskiä.

        Jos ketjuremontin hinta ei ole enää 4500 euroa niin sitten on ketjun käyttöpyörä muutettu vaihdettavaksi. Ainakin ensimmäisissä versioissa tuo käyttöpyörä oli kiinteä osa kampiakselissa, joka siis vaihdettiin samalla kuin ketju. Arvatenkin.... kallista.

        " jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo. "

        Miksi et itse kävisi kokeilemassa noita mainuttuja, TM on varmasti oiva lehti, mutta jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä. Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa. Noidenkin mainittujen merkkienkin ulkopuolelta löytyy mukavuudeltaan ja ajettavuudeltaan erittäin hyviä autoja.

        "Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle. "

        Valitettavasti päätelmäsi voi olla väärä. Toyotallahan on ollut oma dieselmoottori D4D johon tuli kiusallinen kansi/lohko-ongelma sen jälkeen kun lohko alettiin tekemään alumiinista, jolle nyt on viimeinkin ilmeisesti etsitty seuraaja.

        BMW:n dieselin valinta voi johtua siitä, että yritysten välillä on muutakin yhteistyötä, tai sen valinta voi olla puhtaasti kaupallinen (hinta on laitettu riittävän alas). Syynä voi olla myös jonkun kauppa-alueen (Eurooppa) päästövaatimusten täyttyminen. Tai jokin muu syy, joka ei perustu moottorin paremmuuteen millään tavalla.

        Taidat olla jo niin autokuumeessa BMW:n omistamiseen että on aikalailla sama mitä vastaamme ja millä tyylilajilla. Osta BMW niin sitten olet viisaampi, minulla on vain arvauksia mahdollisista riskeistä. Olen itsekin joskus ollut autokuumeessa, onneksi olen päässyt siitä vaivasta. Autot on loppupeleissä vain peltilaatikoita, kumipyörien varassa.

        Vastaajana siis 52-vuotias mieshenkilö joka on omistanut ainakin 15 eri automerkkiä elämänsä aikana ja joutunut näkemään erilaista riskienottoa vikojen suhteen ja viisastunut virheistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.

        Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.

        Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.

        Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.

        Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?

        Tosi monissa automerkeissä jakopään ketjun käyttöikä on sama kuin moottorin. Jos arvostelee BMW:n toisenlaisia rakenteita niin se on jollekin sitten epäasiallista keskustelua. Kuulostaa tosiuskovaisen puheelta että se on arvostelun ulkopuolella. Sovitaan että tämä ei ole vika vaan ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.

        Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.

        Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.

        Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.

        Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?

        BMW 320i ja jakoketjun vaihto 3500 €, kyllä se kukkarossa tuntui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vastaukseni ollut muka asiallinen. En mitenkään ole BMW:tä tai mitään muutakaan automerkkiä vastaan, enemmän mietin sitä autoa negatiivisena sijoituksena, ja jos on riski siitä että joutuu maksamaan korjauksen, jota ei monessa muussa tule koskaan, niin en ainakaan itse ole valmis ottamaan moista riskiä.

        Jos ketjuremontin hinta ei ole enää 4500 euroa niin sitten on ketjun käyttöpyörä muutettu vaihdettavaksi. Ainakin ensimmäisissä versioissa tuo käyttöpyörä oli kiinteä osa kampiakselissa, joka siis vaihdettiin samalla kuin ketju. Arvatenkin.... kallista.

        " jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo. "

        Miksi et itse kävisi kokeilemassa noita mainuttuja, TM on varmasti oiva lehti, mutta jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä. Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa. Noidenkin mainittujen merkkienkin ulkopuolelta löytyy mukavuudeltaan ja ajettavuudeltaan erittäin hyviä autoja.

        "Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle. "

        Valitettavasti päätelmäsi voi olla väärä. Toyotallahan on ollut oma dieselmoottori D4D johon tuli kiusallinen kansi/lohko-ongelma sen jälkeen kun lohko alettiin tekemään alumiinista, jolle nyt on viimeinkin ilmeisesti etsitty seuraaja.

        BMW:n dieselin valinta voi johtua siitä, että yritysten välillä on muutakin yhteistyötä, tai sen valinta voi olla puhtaasti kaupallinen (hinta on laitettu riittävän alas). Syynä voi olla myös jonkun kauppa-alueen (Eurooppa) päästövaatimusten täyttyminen. Tai jokin muu syy, joka ei perustu moottorin paremmuuteen millään tavalla.

        Taidat olla jo niin autokuumeessa BMW:n omistamiseen että on aikalailla sama mitä vastaamme ja millä tyylilajilla. Osta BMW niin sitten olet viisaampi, minulla on vain arvauksia mahdollisista riskeistä. Olen itsekin joskus ollut autokuumeessa, onneksi olen päässyt siitä vaivasta. Autot on loppupeleissä vain peltilaatikoita, kumipyörien varassa.

        Vastaajana siis 52-vuotias mieshenkilö joka on omistanut ainakin 15 eri automerkkiä elämänsä aikana ja joutunut näkemään erilaista riskienottoa vikojen suhteen ja viisastunut virheistään.

        "Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa." Tämähän ei oikeastaan pidä paikkaansa, ääriolosuhde tulee vastaan esim. väistämistilanteessa jolloin auton toiminta voi pelastaa ihmishenkiä.


    • Anonyymi

      Nahkahousut Baijerissa laittavat kestävän moottorin konttiin ja lähettävät sen suloiseen Suomeen!

    • Anonyymi

      2009-10 ei enää ongelma. Ensimmäinen N47 D20A oli se varsinainen susi.

    • Anonyymi

      Bemari on paska auto ja yleensä homoseksuaalien omistama.

    • Anonyymi

      Mitä isompi Bemu sitä pienempi kikkeli pitää muistaa terveisin MOLO

    • Anonyymi

      Jakopäätä on parannettu vuosimallista 2014 alkaen. Sen jälkeen pitäisi ongelma poistua. Tieto peräisin Laakkosen asentajalta. Ilmeisesti hammaspyöriä on muutettu, hammasmääriä yms.

    • Anonyymi

      Vasta B-sarjan koneet on jakopäältään koossa pysyviä mutta niissä on se auton polttava EGR-venttiili.

    • Anonyymi

      Mitsubishi hybridi on kyllä varsin varteenotettava vaihtoehto!

    • Ajan nykyään MB:llä, mutta minulla on ollut kolmekin BMW:tä .
      Kaksi E60 ja yksi E61. Yksi E60 oli diesel 177hv, siis se, johon aloittaja viittaa.
      Auto on erittäin hyvä ajaa, etupenkkikin kuin laiskanlinna!
      Kaikissa ei ole kameraa tai tutkaa. Sitä ei siis voi peruuttaa ahtaaseen rakoon etuovi. auki, koska kytkee vedon kenties turvallisuussyistä pois.
      Toki nyt puhutaan jo n. 10v ikäisestä autosta, joten on ymmärrettävä, ettei mikään tarjokki enää ole uusi.
      Niiden ajomäärät ovat yleisesti n. 200-250T.
      En tiedä, mutta samanikäiset MB:t ovat noilla lukemilla vielä kunnossa, eivätkä vuoda öljyä.
      Sähköpuoli on Bemuissa huonompi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe