Käytettyä autoa katselen, ja 520D Bemu vm. 2008-2010 (E61) olisi varteenotettava vaihtoehto. Hyvä ajaa, hieno kone ja kohtuullisen pieni kulutus.
On autossa miinuksiakin: auton sisätilat on saman kokoiset kuin ulkomitoiltaan pienemmillä kilpailijoilla.
Suurin epäilys Bemun hankinnalle on koneen kestävyys. N47-moottorissa on ollut jakopään ketjun kanssa murheita. Se on mennyt poikki ja tuhonnut koneen.
Mistä tiedän, onko autoon vaihdettu takuuna uusi ketju ja kiristäjä? Mitkä valmistusvuodet (numerot) on alttiimpia? Miten Baijerissa on suhtauduttu tähän aika ikävään laatuvirheeseen?
Jakopään ketju, Bemarintappaja?
15
138
Vastaukset
- Anonyymi
Sen ikäisessä oikeassa autossa ei ole mitään jakopään ketjun vaihtamistarvetta. Bemarista en tiedä.
- Anonyymi
Miksi ottaa turhaa riskiä?
Kun valintakriteereinä on : "Hyvä ajaa, hieno kone ja kohtuullisen pieni kulutus. " niin noita autoja tekee muitakin kuin BMW.
Toki, jos olet BMW imagoa vailla ja olet valmis maksamaan siitä 4500 euroa ylimääräistä kun ketjun vaihto tulee eteen, niin sitten vaan etsimään sopivaa yksilöä.
Tosin, jos on valmis maksamaan 4500 euroa korjauksesta, jota ei toisiin autoihin tule koskaan, niin liekö sillä pienellä kulutuksellä oikeasti mitään merkitystä.- Anonyymi
Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.
Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.
Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.
Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.
Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.
Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.
Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.
Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.
Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?Eikö vastaukseni ollut muka asiallinen. En mitenkään ole BMW:tä tai mitään muutakaan automerkkiä vastaan, enemmän mietin sitä autoa negatiivisena sijoituksena, ja jos on riski siitä että joutuu maksamaan korjauksen, jota ei monessa muussa tule koskaan, niin en ainakaan itse ole valmis ottamaan moista riskiä.
Jos ketjuremontin hinta ei ole enää 4500 euroa niin sitten on ketjun käyttöpyörä muutettu vaihdettavaksi. Ainakin ensimmäisissä versioissa tuo käyttöpyörä oli kiinteä osa kampiakselissa, joka siis vaihdettiin samalla kuin ketju. Arvatenkin.... kallista.
" jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo. "
Miksi et itse kävisi kokeilemassa noita mainuttuja, TM on varmasti oiva lehti, mutta jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä. Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa. Noidenkin mainittujen merkkienkin ulkopuolelta löytyy mukavuudeltaan ja ajettavuudeltaan erittäin hyviä autoja.
"Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle. "
Valitettavasti päätelmäsi voi olla väärä. Toyotallahan on ollut oma dieselmoottori D4D johon tuli kiusallinen kansi/lohko-ongelma sen jälkeen kun lohko alettiin tekemään alumiinista, jolle nyt on viimeinkin ilmeisesti etsitty seuraaja.
BMW:n dieselin valinta voi johtua siitä, että yritysten välillä on muutakin yhteistyötä, tai sen valinta voi olla puhtaasti kaupallinen (hinta on laitettu riittävän alas). Syynä voi olla myös jonkun kauppa-alueen (Eurooppa) päästövaatimusten täyttyminen. Tai jokin muu syy, joka ei perustu moottorin paremmuuteen millään tavalla.
Taidat olla jo niin autokuumeessa BMW:n omistamiseen että on aikalailla sama mitä vastaamme ja millä tyylilajilla. Osta BMW niin sitten olet viisaampi, minulla on vain arvauksia mahdollisista riskeistä. Olen itsekin joskus ollut autokuumeessa, onneksi olen päässyt siitä vaivasta. Autot on loppupeleissä vain peltilaatikoita, kumipyörien varassa.
Vastaajana siis 52-vuotias mieshenkilö joka on omistanut ainakin 15 eri automerkkiä elämänsä aikana ja joutunut näkemään erilaista riskienottoa vikojen suhteen ja viisastunut virheistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.
Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.
Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.
Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.
Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?Tosi monissa automerkeissä jakopään ketjun käyttöikä on sama kuin moottorin. Jos arvostelee BMW:n toisenlaisia rakenteita niin se on jollekin sitten epäasiallista keskustelua. Kuulostaa tosiuskovaisen puheelta että se on arvostelun ulkopuolella. Sovitaan että tämä ei ole vika vaan ominaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma, kun Bemariin ei osata suhtautua asiallisesti, autona, vaan jonain ihastuksen tai inhon kappaleena.
Jakopään ketjun vaihto ei maksa 4500 euroa, kuten puolet tästä, allekin.
Muutkin automerkit tekee autoja, jotka on hyviä ajaa - tietenkin - mutta jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo.
Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle.
Mikä ihme siinä on, että asiallista keskustelua ei saa aikaiseksi, kun joku kysyy BMW:stä?BMW 320i ja jakoketjun vaihto 3500 €, kyllä se kukkarossa tuntui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vastaukseni ollut muka asiallinen. En mitenkään ole BMW:tä tai mitään muutakaan automerkkiä vastaan, enemmän mietin sitä autoa negatiivisena sijoituksena, ja jos on riski siitä että joutuu maksamaan korjauksen, jota ei monessa muussa tule koskaan, niin en ainakaan itse ole valmis ottamaan moista riskiä.
Jos ketjuremontin hinta ei ole enää 4500 euroa niin sitten on ketjun käyttöpyörä muutettu vaihdettavaksi. Ainakin ensimmäisissä versioissa tuo käyttöpyörä oli kiinteä osa kampiakselissa, joka siis vaihdettiin samalla kuin ketju. Arvatenkin.... kallista.
" jos TM:n tai muiden autolehtien testejä seuraa, niin Bemari on hyvä ajaa jopa vertailuryhmässään eli Audi, Mersu ja Volvo. "
Miksi et itse kävisi kokeilemassa noita mainuttuja, TM on varmasti oiva lehti, mutta jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä. Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa. Noidenkin mainittujen merkkienkin ulkopuolelta löytyy mukavuudeltaan ja ajettavuudeltaan erittäin hyviä autoja.
"Dieselit ovat teknisesti kehittyneitä, mistä oivana osoituksena että ne kelpaavat Toyotalle. "
Valitettavasti päätelmäsi voi olla väärä. Toyotallahan on ollut oma dieselmoottori D4D johon tuli kiusallinen kansi/lohko-ongelma sen jälkeen kun lohko alettiin tekemään alumiinista, jolle nyt on viimeinkin ilmeisesti etsitty seuraaja.
BMW:n dieselin valinta voi johtua siitä, että yritysten välillä on muutakin yhteistyötä, tai sen valinta voi olla puhtaasti kaupallinen (hinta on laitettu riittävän alas). Syynä voi olla myös jonkun kauppa-alueen (Eurooppa) päästövaatimusten täyttyminen. Tai jokin muu syy, joka ei perustu moottorin paremmuuteen millään tavalla.
Taidat olla jo niin autokuumeessa BMW:n omistamiseen että on aikalailla sama mitä vastaamme ja millä tyylilajilla. Osta BMW niin sitten olet viisaampi, minulla on vain arvauksia mahdollisista riskeistä. Olen itsekin joskus ollut autokuumeessa, onneksi olen päässyt siitä vaivasta. Autot on loppupeleissä vain peltilaatikoita, kumipyörien varassa.
Vastaajana siis 52-vuotias mieshenkilö joka on omistanut ainakin 15 eri automerkkiä elämänsä aikana ja joutunut näkemään erilaista riskienottoa vikojen suhteen ja viisastunut virheistään."Ääriolosuhteiden ajo-ominaisuuksia ei tarvita kuin rata-ajossa, ja me emme kumpikaan ole sinne radalle koskaan menossa." Tämähän ei oikeastaan pidä paikkaansa, ääriolosuhde tulee vastaan esim. väistämistilanteessa jolloin auton toiminta voi pelastaa ihmishenkiä.
- Anonyymi
Nahkahousut Baijerissa laittavat kestävän moottorin konttiin ja lähettävät sen suloiseen Suomeen!
- Anonyymi
2009-10 ei enää ongelma. Ensimmäinen N47 D20A oli se varsinainen susi.
- Anonyymi
Bemari on paska auto ja yleensä homoseksuaalien omistama.
- Anonyymi
Mitä isompi Bemu sitä pienempi kikkeli pitää muistaa terveisin MOLO
- Anonyymi
Jakopäätä on parannettu vuosimallista 2014 alkaen. Sen jälkeen pitäisi ongelma poistua. Tieto peräisin Laakkosen asentajalta. Ilmeisesti hammaspyöriä on muutettu, hammasmääriä yms.
- Anonyymi
Vasta B-sarjan koneet on jakopäältään koossa pysyviä mutta niissä on se auton polttava EGR-venttiili.
- Anonyymi
Mitsubishi hybridi on kyllä varsin varteenotettava vaihtoehto!
Ajan nykyään MB:llä, mutta minulla on ollut kolmekin BMW:tä .
Kaksi E60 ja yksi E61. Yksi E60 oli diesel 177hv, siis se, johon aloittaja viittaa.
Auto on erittäin hyvä ajaa, etupenkkikin kuin laiskanlinna!
Kaikissa ei ole kameraa tai tutkaa. Sitä ei siis voi peruuttaa ahtaaseen rakoon etuovi. auki, koska kytkee vedon kenties turvallisuussyistä pois.
Toki nyt puhutaan jo n. 10v ikäisestä autosta, joten on ymmärrettävä, ettei mikään tarjokki enää ole uusi.
Niiden ajomäärät ovat yleisesti n. 200-250T.
En tiedä, mutta samanikäiset MB:t ovat noilla lukemilla vielä kunnossa, eivätkä vuoda öljyä.
Sähköpuoli on Bemuissa huonompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888