Alempana oli useita huonoja kokemuksia TYKSistä, ja kehoitus synnyttää Loimaalla.. Jäi arveluttamaan, itse olen muuttamassa Turkuun kuukautta ennen laskettua aikaa. Onko kyseessä vain yksi "huono" kätilö vai yleinen asennevamma? Pelottaa muutenkin uusi kaupunki..
TYKS?
4
682
Vastaukset
- niin että
on kyseessä yksittäinen kätilö. Haukutaanhan poriakin tosi paljon, mutta ei koko henkilökunta ole hirveää.
Itselläni on ollut tosi ihana kätilö ja samoin monella tutulla (siis porissa). - eeva
En oo synnyttäny Tyksissä, mutta muuten ollu siellä useita kertoja. Kyseessä on siis iso sairaala, jossa on kätilöitäkin töissä varmaan ainakin muutama kymmenen eri osastoilla. Jos jonku synnytyskokemus on sieltä huono, se ei takuulla tarkoita, et koko sairaala on kaamea paikka. Synnytyksestä kun voi jäädä trauma niin monesta syystä ...ja helposti syytetään just kätilöitä tai sairaalaa, mutta varmasti esim. meissä äideissä on ihan yhtä paljon vikaa.
Ilmeisesti saman sairaanhoitopiirin sairaaloista saa valita, missä haluaa synnyttää. Mut Tyksin puolesta puhuu musta vahvasti se, että siellä ainakin on valmiudet hoitaa kaikki ongelmatilanteetkin. Pienemmistä sairaaloista nimittäin voidaan joutua siirtämään vauva / äiti Tyksiin esim. erityisen tehohoidon tai leikkauksen takia.
Älä ressaa turhia. Käy tutustumassa sairaalassa (soita ja sovi aika, olet varmasti tervetullut) ja kerro rohkeasti, että jännittää. Kätilöt on lähes poikkeuksetta ihmisiä vaan :) ja usein vielä varsin mukavia. - pienen pojan äiti
Sain tosi hyvää palvelua sekä synnyttämättömien osastolla (2pvä), synnytyssalissa (yli 1pvä, 3 eri kätilöä), sekä lapsivuodeosastolla. Synnytykseni luokiteltiin vaikeaksi sairaalassa, enkä varmasti ilman sitä loistavaa henkilökuntaa olisi edes pärjännyt. Paljon tukea pyytämättä! Kiitos heille jaksamisesta!!
- ammattitauti?
Synnytin Tyksissä. Vietin synnytystä odottelevien os:lla 3pv, salissa 15 tuntia ja vuodeos:lla 6 vrk. En suosittele Tyksiä. Mene hyvä ihminen minne tahansa muualle kuin sinne.
Neuvolan kätilö selitti ennen synnytystä ettei kantsii laatia valmiita käsikirjoituksia synnytykselle, enkä sitten tehnyt sitä. Ja niin kärvistelin helvetillisissä tuskissa synnytykseni, kun en rättipoikki väsyneenä jaksanut vaatia parempaa kohtelua ja tehokkaampaa kivunlievitystä. En jaksanut edes pitää vauvaa sylissä alapään kokoon kursimisen jälkeen. Se kesti pari tuntia, kun kätilö ei ollut leikannut epparia vaikka mulla oli siellä vanha gyne-leikkausarpi.
Imetysohjaus oli täysin ala-arvoista, yks lastenhoitaja itse asiassa käski mun luopua koko imetyksestä, kun ei siitä näköjään tuu mitään. Olin ollut aikaisemmin Tyksissä potilaana ja saanut tosi hyvää, nopeaa ja ystävällistä hoitoa, mutta synnytysosastot on järkyttäviä teurastamoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441