Mikä näistä:
Puhelin
Tabletti vai
Tietokone?
Minkä valitset ja miksi
45
77
Vastaukset
- Anonyymi
Minä valitsen tabletin, koska se on pakko ottaa lääkärin määräyksestä.
- Anonyymi
Kyllä minusta kaikkein luotevin on tämä läppäri.....tablettikin menettelee.. ja puhelin on lähinnä puheluita varten ...ja sitten myös läheisten viestittelyyn....
mimmimum-..mi - Anonyymi
Puhelin.
Seurustelen monen kanssa puhelimen välityksellä.
Ei haittaa, vaikka läppäri ei ole käsien lähettyvillä. Tablettia ei ole. Eikä älykännykkää.
Tietokone on monessa asiassa hyvin tärkeä, koska sen kautta voi niin helposti hoidella hommia.
Tulisin vallan hyvin toimeen ilman tietokonetta tai nettiyhteyttä.
Kaiketi oon aika omituinen mielipiteineni.
Heikunkeikku - Anonyymi
eihän nuo toisiansa pois sulje, hassu kysymys.
- Anonyymi
-pöytäkone vähän hidas sellainen, youtubekin toimii hieman pätkimällä, mut saa hoidettua kaikki tarvittavat asiat, joskus manaten jumitusta, nykimistä. Sain tän pojalta, kun se hommas uuden kauan sitten. Lisäksi vanha Nokian känny, soittoja ja viestejä varten, peruskänny ei hienouksia, ei edes kameraa. Antaa nuorempien kävellä ympäriinsä kättä tuijottaen, se on heidän juttunsa.
äijä- - Anonyymi
Kuule, tekiskö mieli mennä hakkeroimaan kun noin utelet?
Hytinäx1 - Anonyymi
Valitettavasti olen aikaani edellä, aina.
Minulla on kaikkea kylliksi. Tableteissakin jo ekoja versioita.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi ei äänestää paavo väyrystä.- Anonyymi
Samaa mieltä, ei koskaan paavo väyrystä eikä halla-ahoa. Toinen dementoitunut ja toinen muuten vaan kaheli.
Hytinäx 1 - Anonyymi
Valitettavasti kokeilin kerran äänestää Paavo Väyrystä. Ei päässyt presidentiksi. Siinä meni huutavan ääni korvessa hukkaan. Milloin ovat seuraavat presidentinvaalit?
Alakoulun (oliko oikea termi?) opettajat sanoivat eräässä lehdessä, että lapset ovat luokassa hiljaa, kun saavat tablettinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti kokeilin kerran äänestää Paavo Väyrystä. Ei päässyt presidentiksi. Siinä meni huutavan ääni korvessa hukkaan. Milloin ovat seuraavat presidentinvaalit?
Alakoulun (oliko oikea termi?) opettajat sanoivat eräässä lehdessä, että lapset ovat luokassa hiljaa, kun saavat tablettinsa.Lääkitys siis kohdillaan, rauhoittaa lapset.
Mitä tulee Paavo Väyryseen, out.
Mitä tulee Jussi Halla-ahoon, in, menee menojaan omilla metriluvuilla (%) ja kannatus vaan lisääntyy.
Ihmettelin tovin ja kovin, miksi Halla-ahoa piikitetään ikävitun vanhoista teoista.
Eihän murhaajiakaan tuomita toista kertaa sen jälkeen kun rikos on sovitettu.
Enää en ihmettele. Äänestän toistenkin, uudella läppärillä, tabletilla tai puhelimella sitten kun on äänestyksen aika taas.
Luulisin että virtuaaliäänestys tulee.
- Anonyymi
Mnaah
Kaikki on, käytän tarpeen mukaan. Jokainen tavallaan sama kone, mutta tehty erilaisia tarkoituksia varten. Känny aika hyvä yleiskone, sillä ei niinkuin tee monissakaan asioissa yhtään mitään, toimii kuitenkin. Sitä käytän vähiten. Paitsi nyt pöndellä, jaettu nettiyhteys on sen kautta.
=DW= Kaikki kolme, tarpeen mukaan. Ensisijaisesti tietokone.
- Anonyymi
Kaikki, koska kaikille on omat käyttötarpeensa.
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten läppäri alkoi pöristä, joten luovuin siitä.
Pitipä etsiä korvaava laite ja päädyin tablettiin. Tähän olen tyytyväinen, koska on kevyt, voi käyttää melkein missä vain ja toimii puhelimenakin ja vie vähän tilaa.
Ja hah. Puhelimena edelleen ikiaikainen simpukka. Siinä on myös kamera, mutta kuvat ovat lilliputteja. Kännykkä minulle tarkoittaa puheluja ja tekstiviestejä. Jokin aika sitten omistin piuhapuhelimen, mutta luovutin.
Beng- Anonyymi
Asenne oikeanlainen suuntainen.
Mutta sitä tablettia on hankala ripustaa hameenhelmaan, jos lähtee liikkeelle ja aikoo soitella. - Anonyymi
Njoo, mjutta silloin on simpukka. E-530, Handy.
Mietin, että paljonko olen säästänyt vuosien mittaan, kun en ole parin vuoden välein kännykkää.
Tämähän on sitä ihanaa naisenlogiikkaa.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Njoo, mjutta silloin on simpukka. E-530, Handy.
Mietin, että paljonko olen säästänyt vuosien mittaan, kun en ole parin vuoden välein kännykkää.
Tämähän on sitä ihanaa naisenlogiikkaa.
BengShit jäi sana .., kun ...vaihtanut...
Beng
- Anonyymi
Kaikki on, ostin keväällä tehokkaan pöytäkoneen joka tukee 4K tarkkuutta tarkoitus ostaa iso näyttö yli 32 tuumaa, en vain osaa päättää minkälaisen, kuinka älytelevisio toimisi näyttönä,
- Anonyymi
Tuo on hyvä vaihtoehto, kun toosa sanoo sopimuksensa irti. Både och. Ja voisi ripustaa seinälle sopivimpaan paikkaan. Tai vaihdella paikkaa tarpeen mukaan. Kuin matkalaukku. Minusta tuntuu, että hankin nykyistä tv:ta pienemmän ruudun. Vähän kyllästynyt sisustuskuviin, missä puoli seinää telkkua. Onko se niin tärkeä esine? E-ei.
Beng - Anonyymi
Telkkarit toimii.
Periaatteessahan netkin näyttöjä. Mutta samalla rahalla saa sitten paljon laadukkaamman paneelinäytön, koska turha tauhka ei sisälly hintaan. Lisäks, tietokonenäytöt helpompi kalibroida ja värisyvyys on suurempi.
Ei liikaa kande miettiä näytön kokoa, siis ostaa liian suurtakaan. Jos tosi iso näyttö, niskat tulee kipeiksi kun päätä joutuu käänteleen. Suuri näyttö menee tavallaan turhaan, kun se pitää laittaa kauemmas. Telkkarissa just toi, sitä katotaan metrien päästä, voi olla suuri. Mutta ei liian suuri, ettei niskat kipeydy.
Kandee miettiä omaa näköäänkin. Ikänäkö tulee kai kaikille. Että aiotko hankkia prillit päätetyöskentelyä varten, vaiko meinaatko katella ruutua kauempaa. Otellä just toi juttu, en halua suurta näyttöä, enkä prillejä. eli tässä sitä läppäriä zuumaillaan ja mietitään päätelasien ostamista.
Resoluutio kyllä tärkeä asia, mutta iso reso ei automaattisesti tarkoita hyvää kuvaa. Kandee tsekkailla virkistystaajuuksia, vasteaikoja, värisyvyyksiä ja sen sellaista myös.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Telkkarit toimii.
Periaatteessahan netkin näyttöjä. Mutta samalla rahalla saa sitten paljon laadukkaamman paneelinäytön, koska turha tauhka ei sisälly hintaan. Lisäks, tietokonenäytöt helpompi kalibroida ja värisyvyys on suurempi.
Ei liikaa kande miettiä näytön kokoa, siis ostaa liian suurtakaan. Jos tosi iso näyttö, niskat tulee kipeiksi kun päätä joutuu käänteleen. Suuri näyttö menee tavallaan turhaan, kun se pitää laittaa kauemmas. Telkkarissa just toi, sitä katotaan metrien päästä, voi olla suuri. Mutta ei liian suuri, ettei niskat kipeydy.
Kandee miettiä omaa näköäänkin. Ikänäkö tulee kai kaikille. Että aiotko hankkia prillit päätetyöskentelyä varten, vaiko meinaatko katella ruutua kauempaa. Otellä just toi juttu, en halua suurta näyttöä, enkä prillejä. eli tässä sitä läppäriä zuumaillaan ja mietitään päätelasien ostamista.
Resoluutio kyllä tärkeä asia, mutta iso reso ei automaattisesti tarkoita hyvää kuvaa. Kandee tsekkailla virkistystaajuuksia, vasteaikoja, värisyvyyksiä ja sen sellaista myös.
=DW=Tsekkailin.
Tossa ois laatunäyttö sopuhintaan, telkkareista ei tollaista löydy:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52200/fcnjs/Eizo-ColorEdge-CG277-BK-27-LCD-naytto-musta?list=OZCYkROBiez5lsun5llXnZpigw95k98Z2g7DX
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Tsekkailin.
Tossa ois laatunäyttö sopuhintaan, telkkareista ei tollaista löydy:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52200/fcnjs/Eizo-ColorEdge-CG277-BK-27-LCD-naytto-musta?list=OZCYkROBiez5lsun5llXnZpigw95k98Z2g7DX
=DW=Minulla on Asus PB287Q 28" 4K-näyttö
Verkkokauppa
499€
H.- Anonyymi
Makuuhuonessa 27" näyttö, sängystä käsin on kätevä surfata ja katsoa tellkkaria, isompi 4K näyttö ei kuitenkaan yli 40 ", normaali kuvasuhde 16,9, löytyy laajakuvaakin mut onko sillä käyttöä.
Vanhempana enempi oleskelua niin haluaa tuota viihdykettä. - Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Minulla on Asus PB287Q 28" 4K-näyttö
Verkkokauppa
499€
H.Minulla Benq 35" kaareva näyttö. Ohv oli 899 eur mutta nappasin kun tuli pikatarjous 499 eur. Tästä on yli vuosi. Sitten hinta taas nousi.
Käytän siinä windows nettitikkua 32 gigaa sekä applen mini-pc (tehokas). Nettitikulle on aivan oma tarkoitus.
Apple on viihdettä ja vapaa aika varten. Sängyssä sähäköin 14 tuuman teholäppärillä, yleensä iltamyöhä ja yöllä.
- Anonyymi
Kannattaa valita kaikki ja riidellä täällä itsensä kanssa kaikilla
kolmella koneella, joissa kaikissa eri nimimerkki - Anonyymi
Kaikki on, puhelin yhteydenpitoon, läppäri netissä surfailuun ja tabletilta katson ja pelaan pasianssia illalla sängyssä ennen unen tuloa ja pitkillä bussimatkoilla tabletti verraton kun voi katsella vaikka kauniita ja rohkeita tai jotain muuta hömppää niin matka kuluu joutuisasti yksin matkustaessa.
vanhanaakka - Anonyymi
Nyt meni vaikeaksi: puhveli,pilleri vai pesukone ? Jään miettimään.
- Anonyymi
: D
- Anonyymi
Kaikki löytyy.
Puhelin on tavallinen näppäinmalli, Samsung, maksoi 17€ Ei nettiä, ei kameraa, tms. hilavitkuttimia.
Tabletti, sain jostain kylkiäisenä, hetken leikin, sittemmin kerännyt pölyä, sijainti tuntematon.
Tietokoneita on kaksi, pöytäkone sekä läppäri. Läppäri on lähinnä varalla, päivitän kuukauden välein. Pöytämalli, 21'' näyttö. Käytössä n.16h vrk. - Anonyymi
Älypuhelin voitti, läppäri pölyttyy käytön puutteesta ja tabletti liian painava.
Läppäriä käytän ja nyt siinäkin jotain hiivatin ääniongelmia,
ei kone paljon pimputtele, pahus kun YouTubekin on äänetön.
Lapset ovat tablettia suositelleet , olisi kuulemma niin helppo ja keponen kun reissaa,
mutta kun olen rakastunut tähän hiireeni ja hiplaan sitä jatkuvasti,
tabletin kanssa pitäisi vain hipaista.
Kait se muutos on pian edessä. Totuteltava sitten siihen.
On hyvä älykännykkä ja moitteetta toiminut,
mutta sillä vain rupattelen, viestittelen ja kuvaan,
en ole sovelluksia pahemmin lataillut.- Anonyymi
tietokone---muutamia satoja tuhansia euroa tullut.
- Anonyymi
Valitsen nollasatasata sieltä löytyy kaikki.
Nimim pin koodi 0 0 0 0 - Anonyymi
Tietsikka ja älypuhelin sekä kaksi näppäinpuhelinta laatikossa.
Tablettia mietin, vaan taidan vaihtaa yli 6" älypuhelimeen, sillä voi surfailla ja lukea melko kivasti. Nykyinen 5" ruudulla.
On se aika mennyt, kun eka kännykän hankin Mobiran mallia Gorbatsov v.1989 maksoi 15400 markkaa firman piikkiin kylläkin. Pöytäkone minusta on se paras ja oikea tietskari.
Aina pitänyt pikkusen leikkikaluina sellaisia läppäreitä ja tabletteja.
Harvoin minulle tulee pakottavaa tarvetta päästä netille silloin, kun en ole kotona.
Jos niin käy, että eksyn tai sellaista, niin sitten tosin turvaudun puhelimen navigaattoriin. Jaa niin, on minulla puhelimessa jokunen peli, jotka toimivat netin kautta.- Anonyymi
6 vuotta sitten sain ensimmäisen tabletin, applen i pad , nyt on käytössä uusin i pad. Sen jälkeen en ole läppärin ääressä istuksellut. Kaikki toiminnot teen tabletilla,, kuten luen lehdet, kirjat, tilaan matkat, labrat , tutkin mitä/mistä ostan ja löydän sen mitä tarvitsen., kilpailutan sähkön , autovakuutukset, otan valokuvia, kuuntelen kirjoja, pelaan , hoidan Veroasiat ym ym.
Siis sillä hoidan kaikki jutut, Ei tarvitse kuin hipaisua, ei menen koskaan jumiin,,en printtaa,, otan vain kuvan printin tilalle.Gmail toimii loistavasti, ei roskapostia. Etsin tietoa, luen tosi paljon kaikkea. Tabletista pidän ,koska kuva on huipputakka ja sormilla saa tekstit suuremmaksi, kätevää. .Töissä käytin hiirtä, en ikinä sen jälkeen.
Puhelinta käytän vain puhumiseen ja tekstiviesteihin. - Anonyymi
Tabletteja olen kokeillut monia , applen on paras ja siihen kannattaa ostaa parhaat ryhdikkäimmät kanne ,jolloin pysyy hyvin pystyssä vaikka lekotellessa sohvatyyny mahan päällä ja senkun luet siinä tsm.
- Anonyymi
10 tuuman ruudulla se padi ja hintaa kai 500€ ?
- Anonyymi
vanhalla Nokialla pärjännyt jo 25 vuotta , patteri piti uusia :)
Ensisijaisesti puhelin ja toiseksi tietokone.
- Anonyymi
Puhelin: puheluihin
Tabletti: saa leluna jäädä kauppaan
Tietokone: virasto- tms. asiointiin, etätyön tekemiseen, sähköpostiin, netflixiin tms, tietojen hakuun, uutisten lukuun, Suoli24-palstojen selailuun, kaikenlaisen tiedon tallennukseen, aivan kaikkeen.- Anonyymi
Mikä tekee tabletista lelun ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee tabletista lelun ?
No esimerkiksi vaativan grafiikan teko ammatikseen.
Tai elokuvan äänen toisto stereoiden kautta, ja kuvan toisto TV:stä.
Jos onnistuu, niin ei ainakaan minun taidoilla. - Anonyymi
Minua kiinnostaisi tietää, mitä näiden kaikkien härpäkkeiden kk-maksut ovat?
Itse maksan nyt Nokialaisen kännykän kk- maksua jotain 6,-€? ja pöytäkoneeni netti liittymää 12,90/kk, joten kyllä näille pankkimaksuillekin tulee hintaa, vaikka saanhan siinä useita oheispalveluja, kuten ilmaiset lehdet ja "muuta mukavaa", ns. kaupanpäälle.
Paljon olisi minullakin viellä opittavaa, kun ajattelen lapsenikin perhettä, joissa 4 henkilö käyttää kaikkia näitä härpäkkeitä ja tuskin he maksavat niistä noita hintoja, mitä minä typerys maksan.
On minulla vielläkin tuolla jossain vaatekapin nurkassa sellainen aparaatti, johon voi muka liitää useita liittymiä, kuten on myös joku kamera, jolla sai skybe puhelut näkyviin. Jonkun kuvan otinki nsillä joskus ja oli se silloin täälläkin näytilä, ,utta nyt en musita edes, kuinka se toimi?
Nyt olisi nuorelle nettiasiantuntijalle todella hyvä työpaikka, siis perustaa yritys ja hakeutua kaikkien vanhustan luokse opastamaan näitä uusia hienouksia "kädestäpitäen", siis kotona. Kyllä meillä vanhuksilla on viellä rahaakin, koska kaikki ei kidu sossun luukuilla.
Oma ongelmani onkin, että mistä voisin ostaa tuollaisen palvelun?
- Anonyymi
Älypuhelin , jossa rajaton 4G-nettiyhteys 600min puhetta ja textiviestejä kk-maksu 20,90€ . Käytän nettiä kaikkeen mahdolliseen, luen lehdet , surfailen, suoli24 ,youtube:ssa filmejä sekä musiikia.
Puhelimessa puhuminen on nykyisin vähäistä. Harva soittaa kuin myös itse .
Ennen puhuttiin paljon enemmän, jos viikonloppuna otti häppää, silloin helposti höpötteli jotain tuttujen kanssa. Nyt sekin jäänyt -häppä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3842533IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk781959- 1541489
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten141346Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.61282Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021231- 136998
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48995- 71882
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44880