Joillakin yö?

Anonyymi

Olen tässä kovasti ihmetellyt, että mihin kummaan ovat sumuvalopellet kadonneet liikenteestä? Olisiko sittenkin niin, että sitä valoa onkin tarpeeksi, vaikka nämä pellet väittävätkin muuta? Mutta eiköhän tilanne "korjaannu" syksyn pimeyden myötä ja saamme taas teillemme lisää valoa, joilla emme tee mitään.
Olen itsekin kokeillut sumuvalojani, mutta eipä noista ole ollut vieliä missään tilanteissa hyötyä. En näet seuraile ajon aikana, mitä siinä muutaman metrin päässä edessäni tai ojaravissa tapahtuu. Joku kirjoitti aikoinaan, että sumuvalot sopivat niille, jotka ihastelevat pimeällä oman autonsa muhkeaa konepeltiä sisältä päin. Se selittäneekin joidenkin sumuvalojen käytön tarpeen. Lisävaloina niistä ei ole hyötyä johtuen lyhyestä kantamasta.

114

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oho, sumuvaloitkijä on näemmä taas lääkepäivityksen tarpeessa, talvella määrätyt näemmä menettäneet tehoaan...
      Käy äkkiä vahvemmat mömmöt että jaksat pimeän ajan yli, sillä mehän poltamme kaikkia valoja jotka autoon on asennettu. Onpahan sulla ressukalla sitten ajankulua kun niitä kyttäät ja niistä itket.

    • Anonyymi

      Minulle sumuvaloista on aina hyötyä. Kaikista valoista, jotka lisäävät näkyvyyttä, on hyötyä. Olkoot sitten laittomia tai eivät. Eihähän noista poliisikaan sakkkoja kirjoita.

    • Anonyymi

      Valoa kansalle vaan. Taitaa nämä sumuvaloista valittajat olla samoja tiukkapipoja kuin ilosaarirockistakin vinkuvat. Pitää olla ahdas oma elämä kun toisten hommat noin mieltä kaivaa.

    • Anonyymi

      taasko tää aloittaa? taitaa olla itsellään ainainen yö vintissä ja lepakot karussa tapulista

    • Anonyymi

      Käytän sumuvaloja vain silloin, kun niistä on hyötyä eli hämärässä ja pimeällä. Miksi käyttäisin niitä valoisaan aikaan kesällä? Mitä se muille kuuluu mitä katselen edessäni? Sitäpaitsi valoa ei ole koskaan liikaa. Vaihdan lyhyillekin vasta, kun vastaantulija vaihtaa. Joskus olen ajanut vaihtamatta lyhyille, koska toinen ei ole vaihtanut ollenkaan. Onneksi led-lisävalotkin löytyy nokalta...

      • Anonyymi

        Jospa kääntäisit sen kaukovaloautomatiikan päälle, ni vaihtuu lyhyet ja pitkät automaattisesti.


    • Anonyymi

      Takavalopakko takaisin, koska monikaan ei älyä, tai halua laittaa niitä päälle sääolosusteiden muuttuessa sumuiseksi, tai iltojen pimentyessä.

    • Anonyymi

      "ojaravissa"...mikä se semmoinen on..ojaravi??

    • Anonyymi

      Olen asentanut sumuvalot vessaan ja otan niihin virran seinästä. Näin näen hyvin käydä kakilla ja pisulla. Varsinkin ripulin tullessa vessa on täynnä sumua.

      • Anonyymi

        Loistavaa. Tuo on tähän mennessä paras käyttökohde sumuvaloille.


    • Anonyymi

      No ajatelkaa asiaa niin että sumuvalojen käyttäjät ovat vaan älyllisesti vajaita.
      Otetaanpa vaikka ihan anatominen esimerkki silmän toiminnasta. Mitä enemmän valoa lähellä, sitä huonommin sen valaistun alueen ulkopuolelle näkee.
      Siinä tärkein syy miksi sumuvaloja ei pidä käyttää ennenkuin niille on todellinen tarve.
      Jos joku luulee että sumuvalot tuovat näkyvyyttä lisää, niin uskallan väittää että silloin ne ovat suunnattu ihan päin männynlatvaa.
      Itsehän annan valohoitoa vastaantuleville sumuvaloilla laittomasti ajaville ,varsinkin pimeällä ja märällä kelillä. Jos joku ei älyä että pimeässä ja märällä vastaantulevat häikäistyvät, niin jälleen pitää miettiä kuljettajan älykapasiteettia.

      • Anonyymi

        Älyllisesti vajaaksi voi sanoa myös henkilöä joka näkee tuollaista vaivaa toisten tekemisistä ja olemisesta, sanotaan vaikka sumuvalot päällä ajamisesta.
        Ei tuo ole minua ainakaan haitannut, enempää kuin muutkaan toisten tekemiset.
        Mutta toiset ne vaan mieluummin kiinnittävät enemmän huomiota toisten olemiseen kuin omaansa. Sairaus sekin...


    • Anonyymi

      En ole itärajan läheltä, vaan täältä länsirannikolta.

      Silti täällä on aivan sama ongelma kuin siellä idässä, eli kaiken maailman keskenkasvuiset tyhjäpäät ajelevat sumuvalot päällä 24/7 täysin riippumatta siitä onko päivä vai yö ja paistaako aurinko tai ei. Typerimmät niistä ovat huomanneet myös takasumuvalon napin ja tokihan niiden on takasumuvaloakin käytettävä jatkuvasti, jottei vain kukaan erehtyisi ajamaan perään.

      Ilmeisesti ne ovat sitä amis, karvanoppa, maitoparta porukkaa, tai sitten muutoin vain yhtä vähäisillä älynlahjoilla varustettuja luusereita.

      Luultavasti siellä idässä on sama tilanne eli samanlaiset turhakkeet polttavat sumareita niissä halvoissa kotteroissaan, koska sellaiset sattuvat nokalla olemaan.

      Ei niistä kyllä mitään hyötyä ole juuri koskaan, mutta luusereiden itsetuntoa ne nostavat kymmenenteen potenssiin.

      • Anonyymi

        Voihan se olla noin, kieltämättä kyllä...
        Epäselväksi nyt kuitenkin vielä jäi että miten se sinua tai yleensä ketään haittaa? Ihan sama kun alettaisiin valittaa siitä jos joku pitää lyhythihaista paitaa talvella, jokaisen oma asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla noin, kieltämättä kyllä...
        Epäselväksi nyt kuitenkin vielä jäi että miten se sinua tai yleensä ketään haittaa? Ihan sama kun alettaisiin valittaa siitä jos joku pitää lyhythihaista paitaa talvella, jokaisen oma asia.

        Sumuvalojen käyttö ei todellakaan ole jokaisen oma asia.

        Tieliikennelain 36 pykälän mukaan niitä saa käyttää vain sumun, tai rankan vesi- tai lumisateen vallitessa.

        Ei milloinkaan muulloin ja ne eivät todellakaan ole mitkään yleiskäyttöiset lisävalot.
        Eihän niistä ole juurikaan edes mitään hyötyä.

        Idiootit eivät ymmärrä edes näitä yksinkertaisia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumuvalojen käyttö ei todellakaan ole jokaisen oma asia.

        Tieliikennelain 36 pykälän mukaan niitä saa käyttää vain sumun, tai rankan vesi- tai lumisateen vallitessa.

        Ei milloinkaan muulloin ja ne eivät todellakaan ole mitkään yleiskäyttöiset lisävalot.
        Eihän niistä ole juurikaan edes mitään hyötyä.

        Idiootit eivät ymmärrä edes näitä yksinkertaisia asioita.

        Tieliikennelain...? Oletko sinä sitten joku lainvalvoja?
        Edelleenkin jää ilmaan kysymys, mitä se sinua haittaa?
        Ja miksi se ei sinuun nähden olisi jokaisen oma asia, kun sinulla ei kerran minkäänlaista virkavaltaa ko. asian suhteen ole?
        Miksi et jätä lainvalvontaa niille joille siitä maksamme, eli poliiseille?
        Sinähän vastaat omista rikkomuksistasi ja muut omistaan, mutta vain lain, ei yksittäisten kansalaisten edessä.
        Ei kukaan ole tilivelvollinen tekemisistään ja olemisistaan muun kuin lain edessä.
        Siihen nähden saatte rätkyttää minkä kerkeätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieliikennelain...? Oletko sinä sitten joku lainvalvoja?
        Edelleenkin jää ilmaan kysymys, mitä se sinua haittaa?
        Ja miksi se ei sinuun nähden olisi jokaisen oma asia, kun sinulla ei kerran minkäänlaista virkavaltaa ko. asian suhteen ole?
        Miksi et jätä lainvalvontaa niille joille siitä maksamme, eli poliiseille?
        Sinähän vastaat omista rikkomuksistasi ja muut omistaan, mutta vain lain, ei yksittäisten kansalaisten edessä.
        Ei kukaan ole tilivelvollinen tekemisistään ja olemisistaan muun kuin lain edessä.
        Siihen nähden saatte rätkyttää minkä kerkeätte.

        Minun ei tarvitse kysyä oletko sinä todella tyhmä, koska vastauksesi paljastaa sinun sitä olevan.

        Laki on laki kaikille, eikä lakia noudateta vain silloin jos se itseä miellyttää.

        Lakia on noudatettava aina, etkö sinä yksinkertainen typerys ymmärrä edes sitä.

        Niin on asia myös sumuvalojen käytön suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei tarvitse kysyä oletko sinä todella tyhmä, koska vastauksesi paljastaa sinun sitä olevan.

        Laki on laki kaikille, eikä lakia noudateta vain silloin jos se itseä miellyttää.

        Lakia on noudatettava aina, etkö sinä yksinkertainen typerys ymmärrä edes sitä.

        Niin on asia myös sumuvalojen käytön suhteen.

        Olet oikeassa. Kylläkyllä. Aivan...


    • Anonyymi

      Ajelin tässä Suomen lounais-rannikolta päin aurinkoisena päivänä kohti itä-Suomea ja vastaani tuli noin parikymmentä sumuvaloja käyttävää kuskia ja suurin osa sumuvalokuskeista tulivat vastaan täällä itä-Suomessa. Onko tämä itäinen Suomemme sivistyksen ulkopuolella, vai muutenko täällä mennään sumussa?
      Kaiken lisäksi melkein jokaisella kuskilla oli päässään aurinkolasit!

      • Anonyymi

        Teillä päinkö katsotaan ihmisen sivistys auton valoista?
        Olen aina pitänytkin länsi-suomalaisia tavallista tyhmempinä ja huumorintajuttomina, nyt sille tuli vahvistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä päinkö katsotaan ihmisen sivistys auton valoista?
        Olen aina pitänytkin länsi-suomalaisia tavallista tyhmempinä ja huumorintajuttomina, nyt sille tuli vahvistus.

        Tuota, tuota... Otapas aivot käteesi ja mieti, missä kerroin olevani länsi-Suomesta????? Taisi tulla vahvistus ihan muihin asioihin.


      • Anonyymi

        Siis kirjoittelenko minä ihan oikeasti henkilön kanssa, joka ei tunne ilmansuunnista kuin lännen ja idän...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kirjoittelenko minä ihan oikeasti henkilön kanssa, joka ei tunne ilmansuunnista kuin lännen ja idän...?

        Ihan sama kuka sinun kanssasi keskustelee, hukkaan se menee kuitenkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kuka sinun kanssasi keskustelee, hukkaan se menee kuitenkin...

        Pistähän sinä sumuisten vuorten gorilla sumuvalosi päälle, että näet missä ne ojanpohjan sammakot pomppivat. Ja saahan ne popat näyttämään ainakin etempää koslasi melkein autolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistähän sinä sumuisten vuorten gorilla sumuvalosi päälle, että näet missä ne ojanpohjan sammakot pomppivat. Ja saahan ne popat näyttämään ainakin etempää koslasi melkein autolta.

        Mikähän tätä rakkulaa oikein vaivaa? Eikö sillä ole autossaan sumuvaloja kun noin jurppii...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tätä rakkulaa oikein vaivaa? Eikö sillä ole autossaan sumuvaloja kun noin jurppii...?

        On sumarit ja ei jurpi. Naurattaa enemminkin nämä sumuvalopellet.
        Nauretaanko yhdessä?
        Ps. Hoidatahan se rakkulasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sumarit ja ei jurpi. Naurattaa enemminkin nämä sumuvalopellet.
        Nauretaanko yhdessä?
        Ps. Hoidatahan se rakkulasi.

        Oho, että on ihan sumuvalot? Taidat olla ylpeä niistä? Käytä niitä sitten niin ei v***ta toisten elämä! Luulen että sinua naurattaa ihan eri asiat kuin muita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä päinkö katsotaan ihmisen sivistys auton valoista?
        Olen aina pitänytkin länsi-suomalaisia tavallista tyhmempinä ja huumorintajuttomina, nyt sille tuli vahvistus.

        Minä olen aina pitänyt pohjois-karjalaisia tavallista köyhempinä ja sivistymättömämpinä tyyppeinä.

        Eihän siellä harvaan asutulla susirajalla ole mitään muuta kuin köyhyyttä sekä kurjuutta.

        Eikä sen venäläisen mentaliteetin vuoksi tilanne parane siellä koskaan

        Ero Pohjanmaan ja Pohjois-Karjalan välillä on suurempi kuin yön ja päivän välinen ero.

        Ryytykää luuserit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen aina pitänyt pohjois-karjalaisia tavallista köyhempinä ja sivistymättömämpinä tyyppeinä.

        Eihän siellä harvaan asutulla susirajalla ole mitään muuta kuin köyhyyttä sekä kurjuutta.

        Eikä sen venäläisen mentaliteetin vuoksi tilanne parane siellä koskaan

        Ero Pohjanmaan ja Pohjois-Karjalan välillä on suurempi kuin yön ja päivän välinen ero.

        Ryytykää luuserit.

        Kannattaa kaikkien suomalaisten ruveta opettelemaan venäläistä mentaliteettia. Kun idän karhu kaapaisee niin luuletteko että nämä sipsejä puputtavat nörtit voisivat muka jotakin tehdä itsenäisyytensä hyväksi?


    • Anonyymi

      Miksi ketään ei häiritse rekkojen keulilla olevat laittomat valot?

      • Anonyymi

        Laittomat valot? Jos ne kerran ovat niin laittomia ja haitallisia niin miksei poliisi ja katsastus sitten kerää niitä pois? Jos te itkijät ette niistä pidä niin se ei vielä niiden käyttöä estä. Mutta pysyypähän teidän miellenne virkeänä kun saatte nillittää ja valittaa.


    • Anonyymi

      Muhahaa Muhahaa Muhahaa.

    • Anonyymi

      Sumuvalojen käyttö on perusteltua silloin kun on todella sumua tai rankka lumisade. Muuna aikana ja valaistussa kaupunkiliikenteessä niitä voi käyttää ainoastaan varoittaakseen muuta liikennettä omasta sisäisestä pimeydestään.
      Etelässä tiedän poliisin sakottavan niitten asiattomasta käytöstä.
      Itäsuomalaisen poliisin koulutus käsittää vain tutkan ja alkometrin käytön.

      • Anonyymi

        Ja sekös sinua harmittaa! Kieh kieh kieh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekös sinua harmittaa! Kieh kieh kieh!

        Kattelepas netistä eräs idi-alkuinen sana. Kuvaa sinua täydellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattelepas netistä eräs idi-alkuinen sana. Kuvaa sinua täydellisesti.

        Nonniin! Siinä sun viisautesi taas nähtiin. En ole Idi Amin...

        "Etelässä tiedän poliisin sakottavan niitten asiattomasta käytöstä.
        Itäsuomalaisen poliisin koulutus käsittää vain tutkan ja alkometrin käytön."

        Mitäs jos menisit kertomaan tuon joensuun poliisitalolle?
        Tai voisit myös ajatella niin että ongelma ei ehkä olekaan akuutti jos poliisi ei siihen puutu.

        Voisi myös miettiä miksi asia häiritsee enemmän sinua kuin poliisia...? Sillloin tosin joudutaan menemään psykologisiin pohdiskeluihin...

        On varmaan tosi raskasta olla tuollainen pykälänn***ija ilman minkäänlaista toimivaltaa? Otan osaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonniin! Siinä sun viisautesi taas nähtiin. En ole Idi Amin...

        "Etelässä tiedän poliisin sakottavan niitten asiattomasta käytöstä.
        Itäsuomalaisen poliisin koulutus käsittää vain tutkan ja alkometrin käytön."

        Mitäs jos menisit kertomaan tuon joensuun poliisitalolle?
        Tai voisit myös ajatella niin että ongelma ei ehkä olekaan akuutti jos poliisi ei siihen puutu.

        Voisi myös miettiä miksi asia häiritsee enemmän sinua kuin poliisia...? Sillloin tosin joudutaan menemään psykologisiin pohdiskeluihin...

        On varmaan tosi raskasta olla tuollainen pykälänn***ija ilman minkäänlaista toimivaltaa? Otan osaa....

        Kuka sanoi, että asia häiritsee minua? Vai luulitko, että tässä kahdestaan turinoisaan? Täällä on varmaankin useampi kirjoittelija, joka pitäö sinua ei-Idi Aminina.
        Joten kipaise vain yksinään siellä psykopaatti-testeissäsi, äläkä olettele täällä joutavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoi, että asia häiritsee minua? Vai luulitko, että tässä kahdestaan turinoisaan? Täällä on varmaankin useampi kirjoittelija, joka pitäö sinua ei-Idi Aminina.
        Joten kipaise vain yksinään siellä psykopaatti-testeissäsi, äläkä olettele täällä joutavia.

        "Kuka sanoi, että asia häiritsee minua?"

        Ai ei häiritse? Olen pahoillani mutta sellainen vahva vaikutelma on kyllä tullut että häiritsee ja pahasti... Jos ei häiritse niin miksi näet noin paljon vaivaa asian suhteen?
        Ei tarvitse mennä kallonkutistajan testattavaksi kun voi varmuudella pukea sanoiksi luonnemaisemasi: Kaikki jotka elävät ja ajattelevat toisin kuin sinä, ovat väärässä ja idiootteja.
        Muutahan noista sinun jutuistasi ei ole sitten selvinnytkään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka sanoi, että asia häiritsee minua?"

        Ai ei häiritse? Olen pahoillani mutta sellainen vahva vaikutelma on kyllä tullut että häiritsee ja pahasti... Jos ei häiritse niin miksi näet noin paljon vaivaa asian suhteen?
        Ei tarvitse mennä kallonkutistajan testattavaksi kun voi varmuudella pukea sanoiksi luonnemaisemasi: Kaikki jotka elävät ja ajattelevat toisin kuin sinä, ovat väärässä ja idiootteja.
        Muutahan noista sinun jutuistasi ei ole sitten selvinnytkään...

        Onko se niin vaikea uskoa, ettei häiritse. Voihan joku ihan vidduillessaan kirjoitella. Vai pitääkö sinulle erikseen selvitellä, jos joku vidduilee sinulle? Pu-hut-ko Soo-me-a?
        Taitaa sumaripellellä olla maalaislääkärin verta suolessaan. (=vidduilua).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se niin vaikea uskoa, ettei häiritse. Voihan joku ihan vidduillessaan kirjoitella. Vai pitääkö sinulle erikseen selvitellä, jos joku vidduilee sinulle? Pu-hut-ko Soo-me-a?
        Taitaa sumaripellellä olla maalaislääkärin verta suolessaan. (=vidduilua).

        Aika huono olet kyllä vidduilemaan(kin).
        Vaikea on uskoa ettei häiritse kun tuollaista porua pitää toisten sumuvaloista, todella vaikea.
        Muutenkin taitaa vinkujalta jo argumentit loppua asiassa kun alkaa olla näköjään punainen lanka hukassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huono olet kyllä vidduilemaan(kin).
        Vaikea on uskoa ettei häiritse kun tuollaista porua pitää toisten sumuvaloista, todella vaikea.
        Muutenkin taitaa vinkujalta jo argumentit loppua asiassa kun alkaa olla näköjään punainen lanka hukassa...

        Katos, loppuiko lääkärikirjastasi sivut, kut et lääkäriä ulissut paikalle tai jotain diagnoosia laukaissut?
        Vaikutat niin tyhmältä jonnelta, joka ei osais edes kusta kaataa omasta saappaastaan, vaikka olis hana edessä ja käyttöohje kantapäässä.
        Mitäs sanot, jos käytän sumuvaloja vain sumussa, jos silloinkaan? Olenko parempi autoilija, kuin sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos, loppuiko lääkärikirjastasi sivut, kut et lääkäriä ulissut paikalle tai jotain diagnoosia laukaissut?
        Vaikutat niin tyhmältä jonnelta, joka ei osais edes kusta kaataa omasta saappaastaan, vaikka olis hana edessä ja käyttöohje kantapäässä.
        Mitäs sanot, jos käytän sumuvaloja vain sumussa, jos silloinkaan? Olenko parempi autoilija, kuin sinä?

        Heh, no ei sinusta ainakaan parempaa saa millään konstilla. Paras vaan kun jatkat toisten kyttäämistä ja tuota ainaista marinaasi, siinä sinä olet kyllä muita parempi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos, loppuiko lääkärikirjastasi sivut, kut et lääkäriä ulissut paikalle tai jotain diagnoosia laukaissut?
        Vaikutat niin tyhmältä jonnelta, joka ei osais edes kusta kaataa omasta saappaastaan, vaikka olis hana edessä ja käyttöohje kantapäässä.
        Mitäs sanot, jos käytän sumuvaloja vain sumussa, jos silloinkaan? Olenko parempi autoilija, kuin sinä?

        Mutta melko osuviahan nuo diagnoosit ovat näemmä olleet. Lääkäriin saat ihan itse varata ajan, mutta niin pian kuin mahdollista mielellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos, loppuiko lääkärikirjastasi sivut, kut et lääkäriä ulissut paikalle tai jotain diagnoosia laukaissut?
        Vaikutat niin tyhmältä jonnelta, joka ei osais edes kusta kaataa omasta saappaastaan, vaikka olis hana edessä ja käyttöohje kantapäässä.
        Mitäs sanot, jos käytän sumuvaloja vain sumussa, jos silloinkaan? Olenko parempi autoilija, kuin sinä?

        Ikävää jos sulla on kusta saappaassa?
        Mutta olet oikeassa, kaikki täällä ovat tyhmempiä kuin sinä eivätkä tajua mistään mitään.
        (Psykologian perussääntö: Hullun kanssa keskustellessa myöntele koko ajan)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää jos sulla on kusta saappaassa?
        Mutta olet oikeassa, kaikki täällä ovat tyhmempiä kuin sinä eivätkä tajua mistään mitään.
        (Psykologian perussääntö: Hullun kanssa keskustellessa myöntele koko ajan)

        Myönnän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän.

        Minä myönnän enemmän.


    • Anonyymi

      Ei ole kellään yö kun pistää kaikki valot päälle mitä autosta löytyy, polttamista vartenhan ne ovat.

    • Anonyymi

      Eivät sumuvalopellet ole minnekkään kadonneet. Niitä alkaa putkahdella näin syksyn ja sienien tultua. Ovat vain uinuneet kesän valossa unohtaen sumuvalonsa. Ja eihän niille ojanpohjan sammakoille tarvitse kesällä valoja näyttää. Syksyllä niitä on mukavampi seurailla. Ja näyttäähän se oma pikkukippo isommaltakin, kun saa sumareilla jykevyyttä keulalle.
      Ollaan me normaalinäköiset erityisen tarkkoja näitten kierosilmien kohdalla. Sammakoitten takia ei viitsi henkeään heittää.
      Ps. Autossani on sumuvalot, enkä ole lainvalvoja.

      • Anonyymi

        Tämä se jaksaa. Ei vaan sopivaa lääkettä meinaa löytyä? Vaihda lääkäriä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä se jaksaa. Ei vaan sopivaa lääkettä meinaa löytyä? Vaihda lääkäriä...

        Kato, kato: pula-ajan Kiminkinen taas jakelee diagnoosejaan. Paljon jaksaa noita lääkärileikkejään. Missä pidät puoskariliikettäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato, kato: pula-ajan Kiminkinen taas jakelee diagnoosejaan. Paljon jaksaa noita lääkärileikkejään. Missä pidät puoskariliikettäsi?

        No kerropa nyt sedälle ihan avoimesti että mikä se niissä toisten valoissa niin ahdistaa? Jotakin epänormaalia on tuossa alituisessa kauan jatkuneessa kitinässäsi toisten sumuvaloista. Itseäni ei moinen ilmiö ole koskaan haitannut mitenkään, joten kiinnostaisi tietää mitä konkreettista haittaa niistä sinulle on?
        Jos se laitonta on niin sehän lienee poliisin huoli eikä sinun? Jos taas joku saa asiasta sakot niin se taas lienee hänen ja hänen kukkaronsa murhe?
        Mistä siis kumpuaa tuo alituinen huolesi toisten valoista? Eikö kuitenkin olisi lääkärissä käynti paikallaan jos et muuten onnistu tunnettasi hallitsemaan?


      • Anonyymi

        Kato, Kiminkinenhän se siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa nyt sedälle ihan avoimesti että mikä se niissä toisten valoissa niin ahdistaa? Jotakin epänormaalia on tuossa alituisessa kauan jatkuneessa kitinässäsi toisten sumuvaloista. Itseäni ei moinen ilmiö ole koskaan haitannut mitenkään, joten kiinnostaisi tietää mitä konkreettista haittaa niistä sinulle on?
        Jos se laitonta on niin sehän lienee poliisin huoli eikä sinun? Jos taas joku saa asiasta sakot niin se taas lienee hänen ja hänen kukkaronsa murhe?
        Mistä siis kumpuaa tuo alituinen huolesi toisten valoista? Eikö kuitenkin olisi lääkärissä käynti paikallaan jos et muuten onnistu tunnettasi hallitsemaan?

        Kerronpa sedälle ihan avoimesti nämä seikat, jotka löytyvät Wikipediasta. Ihan eri asia on, ymmärtääkö setä tai pikemminkin; AIHEUTTAAKO TIETO MUUTOKSIA SEDÄN SUMUVALOJEN KÄYTTÖÖN, SILLÄ JOTENKIN TUOSTA TIVAAMISESTASI PÄÄTTELIN, ETTÄ LUKEUDUT NOIHIN SUMUVALOJEN TURHIIN KÄYTTÄJIIN.

        Tässä siis muillekin vartaus kysymykseen, mitä haittaa sumuvalojen TURHASTA käyttämisestä on.

        Wikipedia:
        Etusumuvalojen virheellinen käyttö on haitallista. Sumuvalot muodostavat auton eteen kirkkaan alueen, jonka valoisuuteen kuljettajan silmä sopeutuu. Tällöin kuljettajan hämäränäkö sumuvalojen keilan ulkopuolelle heikkenee. Etusumuvalojen käyttö voi myös haitata muita tiellä liikkujia. Rankkasade tai sumu imee tehokkaasti sumuvalojen ylimääräistä valotehoa, mutta hyvällä säällä lisävaloteho häikäisee vastaantulijoita.
        Myös takasumuvalon virheellinen käyttö häikäisee takana ajavia ja kirkas punainen valopiste on kauempaakin katsottuna epämiellyttävä. Takasumuvalo voi aiheuttaa kirkkaudellaan senkin, ettei takana tuleva havaitse jarruvalojen syttymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronpa sedälle ihan avoimesti nämä seikat, jotka löytyvät Wikipediasta. Ihan eri asia on, ymmärtääkö setä tai pikemminkin; AIHEUTTAAKO TIETO MUUTOKSIA SEDÄN SUMUVALOJEN KÄYTTÖÖN, SILLÄ JOTENKIN TUOSTA TIVAAMISESTASI PÄÄTTELIN, ETTÄ LUKEUDUT NOIHIN SUMUVALOJEN TURHIIN KÄYTTÄJIIN.

        Tässä siis muillekin vartaus kysymykseen, mitä haittaa sumuvalojen TURHASTA käyttämisestä on.

        Wikipedia:
        Etusumuvalojen virheellinen käyttö on haitallista. Sumuvalot muodostavat auton eteen kirkkaan alueen, jonka valoisuuteen kuljettajan silmä sopeutuu. Tällöin kuljettajan hämäränäkö sumuvalojen keilan ulkopuolelle heikkenee. Etusumuvalojen käyttö voi myös haitata muita tiellä liikkujia. Rankkasade tai sumu imee tehokkaasti sumuvalojen ylimääräistä valotehoa, mutta hyvällä säällä lisävaloteho häikäisee vastaantulijoita.
        Myös takasumuvalon virheellinen käyttö häikäisee takana ajavia ja kirkas punainen valopiste on kauempaakin katsottuna epämiellyttävä. Takasumuvalo voi aiheuttaa kirkkaudellaan senkin, ettei takana tuleva havaitse jarruvalojen syttymistä.

        Ihan wikipedian tietoja sitten löit kehiin... Setä kiittää, mutta ihmettelee silti että miksi aihe on juuri Sinulle niin tärkeä? Vaikea ymmärtää että tämä olisi elämäsi suurin ongelma...
        Minua ei ole koskaan sumareiden käyttäjät onnistuneet häiritsemään ja siksi toisekseen jos poliisi sakottaa niin sumareiden käyttäjähän ne sakot maksaa. Mitä haittaa asiasta on siis Sinulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato, Kiminkinenhän se siinä.

        Miksi et suoraan sano, miksi tunnet henkilökohtaisesti tuon asian niin tärkeäksi?
        Turha tänne on lakipykäliä sun muuta soopaa työntää kun et niihin kuitenkaan voi vaikuttaa, eikä sinulla ole valtuuksia niiden valvomiseen.
        Naurettavaa että samalta tasolta tuleva kansalainen alkaa ohjeistaa kuinka toisten täytyy elää.
        Jos näet sumuvalot niin soita 112 niin näet kuinka äkkiä olet käräjillä aiheettomista hätäpuheluista!
        Kaikenlaisia hörhöjä tämäkin maa elättää...


    • Anonyymi

      Laki taitaa määrittää sumuvalojen käytön sumussa tai kovassa
      lumipyryssä mahdolliseksi.
      Se ettei itäisen suomen poliisi valvo niitten käyttöä ei lain kirjainta
      mihinkään muuta.
      Tutkimuksissa on osoitettu sumuvalojen asiattoman pimeäkäytön
      jopa vaarantavan käyttäjän itsensäkin kannalta turvallisuutta,
      pimeän ja voimakkaasti valaistun alueen rajan ollessa liian jyrkän.
      Vastaantulevia ja edessä ajavia asiaton sumuvalojen käyttö häiritsee.
      Näitten käyttäjät varustivat lapsuudessaan polkupyöränsä erilaisin
      päristimin.
      Henkistä vajaavuuttaan niillä toki voi osoittaa ja toimivathan ne toki
      muulle liikenteelle varoittimena siitä että täältä tulee taas yksi
      ajotaidoton, pitäkää varanne.

      • Anonyymi

        Kylläkyllä. Aivan. Olet oikeassa...


    • Anonyymi

      Vastaantulevan aiheettomasti sumuvaloja käyttävän idiootin tietä valaisen aina pitkillä valoilla että raukka selviää edes sen matkan kunnolla valaistuna.

      • Anonyymi

        Niinpä. Mikä siis erottaa sinut tuosta sumuvalopellestä? Samanlainen idiootti itsekin ja sakon paikkahan se tuokin tahallinen häikäisy on.


      • Anonyymi

        Juuri tuollaista sumaripellejen avustamista oman autoni tehokkailla lisävaloilla minäkin harrastan.

        Tosin ehkä sitä valoa voi ollakin sitten heille vähän liiankin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tuollaista sumaripellejen avustamista oman autoni tehokkailla lisävaloilla minäkin harrastan.

        Tosin ehkä sitä valoa voi ollakin sitten heille vähän liiankin paljon.

        Et sitten pelkää, että sumuvalopelle ajautuukin sokaistuna kohti autoasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten pelkää, että sumuvalopelle ajautuukin sokaistuna kohti autoasi?

        Ei tuollainen tyyppi älyä pelätä, kuhan puputtaa paskaa.


    • Anonyymi

      Syy ja seuraussuhteen selvittämiseksi mainittakoon että valojen
      puuttumisesta väläytti vastaantuleva poliisiauto minullekin pitkiä
      silloin aikoinaan kun vielä saksalaisella valomuistittomalla autolla
      ajelin.
      Nyt ei ole pitkään aikaan tarvinnut koska ranskalaisissa hyvälaatuisissa
      autoissa on valomuisti ja valot palavat myös takana.

      Edelleen kehotan sumuvalopellejä perehtymään tieliikennelakiin ennen
      kuin satutte kohtaamaan sellaisen konstaapelin joka ei istu ABC
      ravintolassa miettimässä ilmaisaterialla henkeen ja terveyteen kohdistuvia
      vaaroja vaan napsauttaa aiheellisen sakon asiasta.

      • Anonyymi

        Sumuvalot ovat ehkä Sinulle elämääsi suurempi asia. Mutta miksi oletat että se olisi myös poliiseille kaikista tärkein asia? Kun sinua lukee niin voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta. Miksi? Tätä on pohdittu ja vastausta ei ole vaan keksitty...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumuvalot ovat ehkä Sinulle elämääsi suurempi asia. Mutta miksi oletat että se olisi myös poliiseille kaikista tärkein asia? Kun sinua lukee niin voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta. Miksi? Tätä on pohdittu ja vastausta ei ole vaan keksitty...

        Olettamuksia, olettamuksia...
        - Sumuvalot eivät ole minulle elämääni suurempi asia, eli oletit (ehken) väärin.
        - En myöskään oleta, että sumuvalot olisivat poliiseillekaan kaikista tärkein asia, eli oletit väärin?
        - "voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta..." Oletit väärin.
        Noinkin lyhyeen kommentointiisi sopi melkoisesti olettamuksia, kaikki vääriä.

        Olisiko sinulla puolestaan olettamuksia, miksi sumuvaloja käytetään (turhaan) lisävaloina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettamuksia, olettamuksia...
        - Sumuvalot eivät ole minulle elämääni suurempi asia, eli oletit (ehken) väärin.
        - En myöskään oleta, että sumuvalot olisivat poliiseillekaan kaikista tärkein asia, eli oletit väärin?
        - "voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta..." Oletit väärin.
        Noinkin lyhyeen kommentointiisi sopi melkoisesti olettamuksia, kaikki vääriä.

        Olisiko sinulla puolestaan olettamuksia, miksi sumuvaloja käytetään (turhaan) lisävaloina?

        Et vastannut miksi asia on sinulle noin tärkeä?
        Tämä on kysymys jonka vastaus paljastaa paljon asioita.
        Et ole vielä vastannut yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut miksi asia on sinulle noin tärkeä?
        Tämä on kysymys jonka vastaus paljastaa paljon asioita.
        Et ole vielä vastannut yhtään mihinkään.

        1) Ei kysymys, vaan arvailu: Sumuvalot ovat ehkä Sinulle elämääsi suurempi asia.
        Vastaus: Sumuvalot eivät ole minulle elämääni suurempi asia.

        2) Mutta miksi oletat että se olisi myös poliiseille kaikista tärkein asia?
        Vastaus: En oletakaan, muutenhan he ratsaisivat sumuvalopellejä jatkuvasti.

        3) Kun sinua lukee niin voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta. Miksi?
        Vastaus: En antaisi ja en pystykkään antamaan sumuvalojen TURHASTA käytöstä kovempaa tuomiota, kuin taposta.

        Koen, että mitä enemmän vastaantulijalla on valoja pimeällä, sitä enemmän ne häikäisevät. Asia korostuu etenkin pimeässä ja tien pinnan ollessa märkä, jolloin valoteho kasvaa veden pinnasta uraisilla teillä heijastuen vastaantulijalle. Tällöin esim. ilman heijastinta liikkuvaa jalankulkijaa on melkein mahdotonta huomata. Lisäksi mitä enemmän vastaantulijalla on valoja, sitä huonommin ihminen yleensä näkee ohitustilanteen jälkeen.

        No niin. Oletko saanut vastauksia? Ja miten olisi vastavuoroisesti:

        Mitä hyötyä näet sumuvalojen TURHASTA käytöstä pimeällä? Nehän valaisevat aluetta, jota et toivottavasti katsele ajosi aikana (tietä muutaman metrin päässä ja aluetta siinä hiukan auton sivulla)?

        Onko sumuvalojen TURHA käyttä lisävaloina sinulle elämän tärkeimpiä asioita, vaikkakin on kiellettyä ja se ei olekkaan poliiseille se tärkein sakotettava asia? Nämä ovat kysymyksiä joiden vastaukset paljastavat paljon asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Ei kysymys, vaan arvailu: Sumuvalot ovat ehkä Sinulle elämääsi suurempi asia.
        Vastaus: Sumuvalot eivät ole minulle elämääni suurempi asia.

        2) Mutta miksi oletat että se olisi myös poliiseille kaikista tärkein asia?
        Vastaus: En oletakaan, muutenhan he ratsaisivat sumuvalopellejä jatkuvasti.

        3) Kun sinua lukee niin voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta. Miksi?
        Vastaus: En antaisi ja en pystykkään antamaan sumuvalojen TURHASTA käytöstä kovempaa tuomiota, kuin taposta.

        Koen, että mitä enemmän vastaantulijalla on valoja pimeällä, sitä enemmän ne häikäisevät. Asia korostuu etenkin pimeässä ja tien pinnan ollessa märkä, jolloin valoteho kasvaa veden pinnasta uraisilla teillä heijastuen vastaantulijalle. Tällöin esim. ilman heijastinta liikkuvaa jalankulkijaa on melkein mahdotonta huomata. Lisäksi mitä enemmän vastaantulijalla on valoja, sitä huonommin ihminen yleensä näkee ohitustilanteen jälkeen.

        No niin. Oletko saanut vastauksia? Ja miten olisi vastavuoroisesti:

        Mitä hyötyä näet sumuvalojen TURHASTA käytöstä pimeällä? Nehän valaisevat aluetta, jota et toivottavasti katsele ajosi aikana (tietä muutaman metrin päässä ja aluetta siinä hiukan auton sivulla)?

        Onko sumuvalojen TURHA käyttä lisävaloina sinulle elämän tärkeimpiä asioita, vaikkakin on kiellettyä ja se ei olekkaan poliiseille se tärkein sakotettava asia? Nämä ovat kysymyksiä joiden vastaukset paljastavat paljon asioita.

        Voithan sinä kirjoittaa vaikka kirjan aiheesta "sumuvalot ja niiden turhan käytön vaikutukset". Saathan sillä edes tyhjennettyä omaa päätäsi ja purettua pahaa mieltäsi, mutta itse asiaan ei kirjoittelusi vaikuta sitä eikä tätä.

        Kuka sumareita käyttää niin se käyttää, etkä sinä voi sille yhtään mitään. He kun viis veisaavat sinun saarnoistasi ja huonolaatuisesta kuttuilustasi.
        Poliisi on ainoa joka mahtaa, mutta eipä katso sekään asiaa puuttumisen arvoiseksi.

        Siksi vuodatuksesi sumuvaloista ja typeristä kuskeista voidaan katsoa sinun omaksi henkilökohtaiseksi ajankuluksi ja harrastukseksesi, johon käytätkin ihailtavan paljon aikaa ja vaivaa. Mutta sellaisiahan ne harrastukset usein ovat.


      • Anonyymi

        Etpä sitten itse vastannut kysymyksiin, vaikka sitä muilta vaadit.


      • Anonyymi

        Tuleeko vastauksia kysymyksiin, vai olet liuennut jo sivustaseuraajaksi: "...He kun viis veisaavat..."
        Otahan siis pääsi ulos bebustasi ja vastaa kysymyksiin. Vai eikö lääkärikirjastasi löydy enää vastauksia? Ja voisikos ne vastaukset tulla nyt kerrankin ilman noita ainaisia vääriä olettamuksiasi? Luonnehditaan niitä kunkin harrastuksia sitten muissa jutuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko vastauksia kysymyksiin, vai olet liuennut jo sivustaseuraajaksi: "...He kun viis veisaavat..."
        Otahan siis pääsi ulos bebustasi ja vastaa kysymyksiin. Vai eikö lääkärikirjastasi löydy enää vastauksia? Ja voisikos ne vastaukset tulla nyt kerrankin ilman noita ainaisia vääriä olettamuksiasi? Luonnehditaan niitä kunkin harrastuksia sitten muissa jutuissa.

        Sori, olin ajelemassa sumarit päällä... Mitä kysyitkään...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, olin ajelemassa sumarit päällä... Mitä kysyitkään...?

        Eiköhän ole parempi, että jätetään sinut suosiolla luokallesi. Tuo järki kun ei tunnu tekevän pesää teillä sumaripelleillä. Se seuraamanne nopeasti vilisevä ojanpiennar on varmaan tehnyt teidän kuuppanne pehmeäksi, eikä älynlahjoja ole useampaan asiaan yhtäaikaa.
        Mutta se mikä on sentään hyvää, niin teidät erottaa ainakin hyvin tuolla liikenteessä. Eihän kukaan täysjärkinen nyt sumareita turhaan polttele. Tiedämme me fiksummat sitten varoa kohtaamistilanteissa.
        Joten oikein turvallista matkaa ja muljauttelehan niitä kieroja silmiäsi välillä tienkin suuntaan. Ojanpohjien sammakot ovet kyllä kivoja, mutta kun siellä maanteillä saattaa olla ihmisiäkin liikkeessä. Toivottavasti ei satu kahta sumaripelleä vastakkain. Siinä saattaa järjen yhteismäärä kohota jo lähes puoliväliin normaalia ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole parempi, että jätetään sinut suosiolla luokallesi. Tuo järki kun ei tunnu tekevän pesää teillä sumaripelleillä. Se seuraamanne nopeasti vilisevä ojanpiennar on varmaan tehnyt teidän kuuppanne pehmeäksi, eikä älynlahjoja ole useampaan asiaan yhtäaikaa.
        Mutta se mikä on sentään hyvää, niin teidät erottaa ainakin hyvin tuolla liikenteessä. Eihän kukaan täysjärkinen nyt sumareita turhaan polttele. Tiedämme me fiksummat sitten varoa kohtaamistilanteissa.
        Joten oikein turvallista matkaa ja muljauttelehan niitä kieroja silmiäsi välillä tienkin suuntaan. Ojanpohjien sammakot ovet kyllä kivoja, mutta kun siellä maanteillä saattaa olla ihmisiäkin liikkeessä. Toivottavasti ei satu kahta sumaripelleä vastakkain. Siinä saattaa järjen yhteismäärä kohota jo lähes puoliväliin normaalia ihmistä.

        Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ole parempi, että jätetään sinut suosiolla luokallesi. Tuo järki kun ei tunnu tekevän pesää teillä sumaripelleillä. Se seuraamanne nopeasti vilisevä ojanpiennar on varmaan tehnyt teidän kuuppanne pehmeäksi, eikä älynlahjoja ole useampaan asiaan yhtäaikaa.
        Mutta se mikä on sentään hyvää, niin teidät erottaa ainakin hyvin tuolla liikenteessä. Eihän kukaan täysjärkinen nyt sumareita turhaan polttele. Tiedämme me fiksummat sitten varoa kohtaamistilanteissa.
        Joten oikein turvallista matkaa ja muljauttelehan niitä kieroja silmiäsi välillä tienkin suuntaan. Ojanpohjien sammakot ovet kyllä kivoja, mutta kun siellä maanteillä saattaa olla ihmisiäkin liikkeessä. Toivottavasti ei satu kahta sumaripelleä vastakkain. Siinä saattaa järjen yhteismäärä kohota jo lähes puoliväliin normaalia ihmistä.

        Saattaapi olla noinkin. Mutta silti me vaan ajelemme sumarit päällä etkä sinä voi kuin valittaa. Vaan kyllähän sinä valitatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa...

        Nappiin! Hulluille kannattaa vain myönnellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nappiin! Hulluille kannattaa vain myönnellä!

        Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sumuvalot ovat ehkä Sinulle elämääsi suurempi asia. Mutta miksi oletat että se olisi myös poliiseille kaikista tärkein asia? Kun sinua lukee niin voisi luulla että antaisit sumuvaloista kovemman tuomion kuin taposta. Miksi? Tätä on pohdittu ja vastausta ei ole vaan keksitty...

        Poliisihan on lainvalvoja jonka tulisi virkansa puolesta puuttua kaikenlaisiin lain rikkomuksiin. Ikävä vain, että poliisien resurssit ovat alimitoitetut ja joutuvat laittamaan asioita tärkeys- ja kiireellisyysjärjestykseen. Jospa he järjestäisivät syksyn tullen teemaviikon jolloin puuttuisivat erityisesti valojen lainvastaiseen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisihan on lainvalvoja jonka tulisi virkansa puolesta puuttua kaikenlaisiin lain rikkomuksiin. Ikävä vain, että poliisien resurssit ovat alimitoitetut ja joutuvat laittamaan asioita tärkeys- ja kiireellisyysjärjestykseen. Jospa he järjestäisivät syksyn tullen teemaviikon jolloin puuttuisivat erityisesti valojen lainvastaiseen käyttöön.

        Poliisin tehtävä on tosiaankin puuttua lakia ja järjestystä rikkoviin. Joillekkin tämä tuntuu tarkoittavan sitä, että kansalaisten tehtävänä olisi puolestaan rikkoa sitä lakia.
        Laki on kaikkien luettavissa ja sitä on melkoisen vaivatonta noudattaa. Tällaiset lain rikkojat vain eivät ole ihan täysillä mukana rakentamassa turvallista ja sujuvaa yhteiskuntaa, vaan ovat sitä vastaan joko tietäen tai tietämättään. Lisäksi lienee mukana jonkinlaista kapinahenkeä poliisejakin kohtaan. Hehän muka keräävät rahaa valtiolle sakkojen muodossa. Toivottavasti tämä kapinahenki esim. Porvoossa oli harvinainen poikkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin tehtävä on tosiaankin puuttua lakia ja järjestystä rikkoviin. Joillekkin tämä tuntuu tarkoittavan sitä, että kansalaisten tehtävänä olisi puolestaan rikkoa sitä lakia.
        Laki on kaikkien luettavissa ja sitä on melkoisen vaivatonta noudattaa. Tällaiset lain rikkojat vain eivät ole ihan täysillä mukana rakentamassa turvallista ja sujuvaa yhteiskuntaa, vaan ovat sitä vastaan joko tietäen tai tietämättään. Lisäksi lienee mukana jonkinlaista kapinahenkeä poliisejakin kohtaan. Hehän muka keräävät rahaa valtiolle sakkojen muodossa. Toivottavasti tämä kapinahenki esim. Porvoossa oli harvinainen poikkeus.

        Voi vitsi kun spedevisio on lopetettu, kyllä täällä olisi hyvää pelleainesta sinne esiintymään!

        Nytkö sitä jo sumuvalojen käyttäjiä verrataan poliisiampujiin? Minnekäs se suhteellisuudentaju on lipsahtanut, vai onko sitä ollutkaan?

        Ilmeisesti ei, kun kuullostaa että poliisiampumisen tutkiminen pitäisi lopettaa ja keskittyä valvomaan sumarit päällä ajavia...

        Menkää sirkukseen, saatte yleisöä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisihan on lainvalvoja jonka tulisi virkansa puolesta puuttua kaikenlaisiin lain rikkomuksiin. Ikävä vain, että poliisien resurssit ovat alimitoitetut ja joutuvat laittamaan asioita tärkeys- ja kiireellisyysjärjestykseen. Jospa he järjestäisivät syksyn tullen teemaviikon jolloin puuttuisivat erityisesti valojen lainvastaiseen käyttöön.

        Ihan sama sellaiset teemaviikot , niistähän ilmoitetaan etukäteen. Jos parille kolmelle antavat huomautuksen tai rikesakon niin se tuskin sumariajeluun mitenkään vaikuttaa. Ja tuskinpa tuossa sumariajelussa edes rikesakko paukkuu, menee huomautusmenettelyllä, joka on poliisille vain turhaa työtä.
        Mutta wannabe-liikennepoliisien tällä palstalla ei tätä voi odottaakaan ymmärtävän...


    • Anonyymi

      Täällä joku linjasi että tieliikennelaki = yms. Soopaa. Kertoo kaiken oleellisen välinpitämättömyydestä liikenteessä. Ja näitä urpoja, jotka ajavat lain yläpuolella, on paljon. Eipä asiaan muuta lisättävää.

    • Anonyymi

      Mutta mitä ihmettä me voitais tehdä näille pöhelöille jotka eivät käytä sumuvaloja vaikka heillä sellaiset on? Onks kellään ideoita?

      • Anonyymi

        Jos nyt aluksi vuosi-pari kirjoitellaan asiasta tällä palstalla. Kuka aloittaa? Mallia voi katsoa tuon sumuvalopoliisin aloituksista, käännetään vaan lausejärjestys uutta asiaa vastaavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt aluksi vuosi-pari kirjoitellaan asiasta tällä palstalla. Kuka aloittaa? Mallia voi katsoa tuon sumuvalopoliisin aloituksista, käännetään vaan lausejärjestys uutta asiaa vastaavaksi.

        Joo, ja vastaukset voisivat olla sellaisia lapsenomaisia tokaisuja ilman selvää syytä tai järkeä muutenkaan. Vaikka näille pelleille esittäisi millaisia faktoja sumareitten haitoista, on vastauksena sellaisia teinipojan hokemia vailla järkeä. No, suotakoon heille jonkinlainen taparikollisuus, kun kasvatuskin on ollut mallia peräkammari ja selkäsauna.
        Nim. Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja vastaukset voisivat olla sellaisia lapsenomaisia tokaisuja ilman selvää syytä tai järkeä muutenkaan. Vaikka näille pelleille esittäisi millaisia faktoja sumareitten haitoista, on vastauksena sellaisia teinipojan hokemia vailla järkeä. No, suotakoon heille jonkinlainen taparikollisuus, kun kasvatuskin on ollut mallia peräkammari ja selkäsauna.
        Nim. Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa...

        Olet oikeassa. Aivan. Kylläkyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja vastaukset voisivat olla sellaisia lapsenomaisia tokaisuja ilman selvää syytä tai järkeä muutenkaan. Vaikka näille pelleille esittäisi millaisia faktoja sumareitten haitoista, on vastauksena sellaisia teinipojan hokemia vailla järkeä. No, suotakoon heille jonkinlainen taparikollisuus, kun kasvatuskin on ollut mallia peräkammari ja selkäsauna.
        Nim. Aivan. Kylläkyllä. Olet oikeassa...

        Mees kuule kummelin sketsiohjelmaan liikennevalistustasi pitämään, köyhänmiehen ensio itkonen...


      • Anonyymi

        Näin Joensuun torin pikkuhiljaa valmistuessa yleisö-wc:hen kaivataan lisää hygieniaa. Suunnitteilla on, että viikottain valitaan 'Viikon sumuvalopelle', joka pääsee wc-tiloihin polvilleen ja hän lipoo viimeiset kokkareet wc:n käyttäjien perz...stä. Otsallaan hänellä on tietenkin otsa-sumuvalo-lamppu ja kaulassaan sumusireeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Joensuun torin pikkuhiljaa valmistuessa yleisö-wc:hen kaivataan lisää hygieniaa. Suunnitteilla on, että viikottain valitaan 'Viikon sumuvalopelle', joka pääsee wc-tiloihin polvilleen ja hän lipoo viimeiset kokkareet wc:n käyttäjien perz...stä. Otsallaan hänellä on tietenkin otsa-sumuvalo-lamppu ja kaulassaan sumusireeni.

        Olet oikeassa. Aivan. Kylläkyllä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Joensuun torin pikkuhiljaa valmistuessa yleisö-wc:hen kaivataan lisää hygieniaa. Suunnitteilla on, että viikottain valitaan 'Viikon sumuvalopelle', joka pääsee wc-tiloihin polvilleen ja hän lipoo viimeiset kokkareet wc:n käyttäjien perz...stä. Otsallaan hänellä on tietenkin otsa-sumuvalo-lamppu ja kaulassaan sumusireeni.

        Tää pellehermanni on vissiin joskus eksynyt sumussa kun on jäänyt tuollaiset traumat. Olis kannattanut tosiaan olla sumuvalot ynnä muut mainitsemansa varusteet jo silloin, nyt ei näemmä enää pääse asiasta henkisesti irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää pellehermanni on vissiin joskus eksynyt sumussa kun on jäänyt tuollaiset traumat. Olis kannattanut tosiaan olla sumuvalot ynnä muut mainitsemansa varusteet jo silloin, nyt ei näemmä enää pääse asiasta henkisesti irti.

        Olt oikeassa. Aivan. Kylläkyllä.....


    • Anonyymi

      Kesällä ei tarvitse niin paljon valoa kun on muutenkin pidempään valoisampaa. Syksyn tullen niille on enemmän käyttöä kun on pimeää. Talvella lumi heijastaa valoa ja sumuvaloja ei tarvitse käyttää niin usein. Minun autossani on sumuvalot ja käytän niitä kun haluan nähdä paremmin sivulle ja auton lähelle eteen. Varmaankin joidenkin muiden autoissa ne voi olla suunnattu eri tavalla. On helpompi ajaa kun näkee paremmin, siksi käytän sumuvaloja kun näkyvyys on hiekentynyt.

      • Anonyymi

        Olen kerran saanut poliisilta huomautuksen sumuvalojen käytöstä. Mielestäni se oli tarpeeton huomautus, mutta koska siinä kohtaa ei ollut sumua niin poliisi luuli, että käytän niitä turhaan. Se oli kesäyö ja pelloilta nousi sellaista usvaa joten pidin niitä päällä enkä sammuttanut aina kun sumu vähän hälveni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kerran saanut poliisilta huomautuksen sumuvalojen käytöstä. Mielestäni se oli tarpeeton huomautus, mutta koska siinä kohtaa ei ollut sumua niin poliisi luuli, että käytän niitä turhaan. Se oli kesäyö ja pelloilta nousi sellaista usvaa joten pidin niitä päällä enkä sammuttanut aina kun sumu vähän hälveni.

        Saahan he huomautella niin paljon kuin viitsivät, sakotusrajahan ei sumuvaloissa täyty. Täällä tosin eräät pitää sumuvalojen käyttöä vankeustuomion arvoisena tekona. No, jokainenhan näkee millaisen kirjoittajan tuotosta nuo vuodatukset ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan he huomautella niin paljon kuin viitsivät, sakotusrajahan ei sumuvaloissa täyty. Täällä tosin eräät pitää sumuvalojen käyttöä vankeustuomion arvoisena tekona. No, jokainenhan näkee millaisen kirjoittajan tuotosta nuo vuodatukset ovat.

        Etsipä se vankeustuomita vaativa kirjoitus, jos meinaan pystyt. Vai oliko taas mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsipä se vankeustuomita vaativa kirjoitus, jos meinaan pystyt. Vai oliko taas mielikuvitusta.

        Olet oikeassa.
        Aivan.
        Kylläkyllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Aivan.
        Kylläkyllä...

        Eräällä teinipojalla oli kojelaudalla sellainen lehmä, jonka pää heilahteli ajaessa. Jos se lehmä olisi pystynyt puhumaan, se olis varmaan sanonut: Olet oikeassa. Aivan. Kylläkyllä...
        Onko sinulla usein lehmän ajatuksia? Olenko oikeassa? Myönnä, jos olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräällä teinipojalla oli kojelaudalla sellainen lehmä, jonka pää heilahteli ajaessa. Jos se lehmä olisi pystynyt puhumaan, se olis varmaan sanonut: Olet oikeassa. Aivan. Kylläkyllä...
        Onko sinulla usein lehmän ajatuksia? Olenko oikeassa? Myönnä, jos olen.

        Olet
        oikeassa
        Aivan
        Kylläkyllä
        Ihailemme
        nerouttasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräällä teinipojalla oli kojelaudalla sellainen lehmä, jonka pää heilahteli ajaessa. Jos se lehmä olisi pystynyt puhumaan, se olis varmaan sanonut: Olet oikeassa. Aivan. Kylläkyllä...
        Onko sinulla usein lehmän ajatuksia? Olenko oikeassa? Myönnä, jos olen.

        Voi kun täällä ei kukaan oikein jaksaisi myönnellä sinulle koko ajan että tuntisit olosi hyväksi...

        Kokeilepa tätä: Ketiapiini (600 mg/vrk)

        Tule takaisin jos ei auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet
        oikeassa
        Aivan
        Kylläkyllä
        Ihailemme
        nerouttasi

        Te lehmätkö? Onko lauma pellolla vai navetassa? Joko sonni kävi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te lehmätkö? Onko lauma pellolla vai navetassa? Joko sonni kävi?

        Oikeassa olet. Kyllä kyllä. Aivan niin...


      • Anonyymi

        Oikeassa olet. Kyllä kyllä. Aivan niin.....


      • Anonyymi

        No mutta siinäpäs olikin oikeustoimikelpoiselta kuulostavaa tekstiä... :D

        Lainaus ylempää: "Kokeilepa tätä: Ketiapiini (600 mg/vrk)"
        Vaikuttaa kohdallasi oikein hyvältä neuvolta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta siinäpäs olikin oikeustoimikelpoiselta kuulostavaa tekstiä... :D

        Lainaus ylempää: "Kokeilepa tätä: Ketiapiini (600 mg/vrk)"
        Vaikuttaa kohdallasi oikein hyvältä neuvolta!

        Helpompi on olla kytkemättä sumareja, kuin tankata noita reseptimyrkkyjä. Kuinkas sitä nyt taas lääkärileikkeihin ollaan kääntymässä? Mistä tiedät ylipäänsä tuostakin lääkkeestä? Taitaa olla omakohtaisia kokemuksia?
        Taidan jättää nyt lääkärileikit ihan vaan teikäläisen harrastukseksi. Tunnut ottavan ne jokaisessa jutussa esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on olla kytkemättä sumareja, kuin tankata noita reseptimyrkkyjä. Kuinkas sitä nyt taas lääkärileikkeihin ollaan kääntymässä? Mistä tiedät ylipäänsä tuostakin lääkkeestä? Taitaa olla omakohtaisia kokemuksia?
        Taidan jättää nyt lääkärileikit ihan vaan teikäläisen harrastukseksi. Tunnut ottavan ne jokaisessa jutussa esille.

        Oikeassa olet. Kyllä kyllä. Aivan niin......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta siinäpäs olikin oikeustoimikelpoiselta kuulostavaa tekstiä... :D

        Lainaus ylempää: "Kokeilepa tätä: Ketiapiini (600 mg/vrk)"
        Vaikuttaa kohdallasi oikein hyvältä neuvolta!

        Haittavaikutukset Ketiapiiniinille:

        Epänormaaleja lihasliikkeitä eli parkinsonismia (vapinaa, vaikeutta aloittaa liikkeitä, kivutonta lihasjäykkyyttä ja levottomuutta), lihomista, uneliaisuutta etenkin alussa (voi johtaa kaatumiseen), triglyseridien ja kokonaiskolesteroliarvojen muutoksia, huimausta (voi johtaa kaatumiseen), päänsärkyä ja suun kuivumista sekä hoidon lopettamisesta johtuvia vieroitusoireita, prolaktiinihormonipitoisuuden nousua, oksentelua ja korkeaa verenpainetta, hengenahdistusta, puhekyvyn ja puheen häiriöitä, itsemurha-ajatuksia ja masennuksen pahenemista, voimattomuutta, sydämentykytystä, hakkausta tai muljahtelua, nopeaa pulssia, maksaentsyymien määrän kasvua, näköhäiriöitä, muutoksia kilpirauhashormonin määrässä, eräiden verisolutyyppien vähenemistä, korkeaa verensokeria, matalaa verenpainetta ja siitä johtuvaa huimausta tai heikotusta ylösnoustessa (voi johtaa kaatumiseen), käsien tai jalkojen turvotusta, oksentelua (lähinnä iäkkäillä), prolaktiinihormonin määrän kasvua (voi harvemmin aiheuttaa rintojen turpoamista ja maitovuotoa sekä miehillä että naisilla, naisilla myös kuukautisten poisjäämistä tai epäsäännöllisyyttä), ummetusta, ruoansulatusvaivoja, lisääntynyttä ruokahalua, kuumetta, epänormaaleja unia ja painajaisia sekä ärtyisyyttä, pyörtyminen ja nenän tukkoisuus, voi kehittyä diabetes, sydämen QT-ajan pidentymistä (ilmentää alttiutta sydämen rytmihäiriöille), nielemisvaikeuksia, tardiivi dyskinesia (kouristuskohtauksia, hallitsemattomia liikkeitä etenkin kasvoissa ja kielessä), seksuaalinen toimintahäiriö, levottomat jalat -oireyhtymä (epämiellyttävä tunne jaloissa), punasolujen vähenemistä, natriumin vähenemistä, nenän tukkoisuutta, virtsaamisvaikeuksia, hidastunutta sydämen sykettä hoidon alussa (johon voi liittyä matalaa verenpainetta ja pyörtymistä), muuta pyörtymistä (voi johtaa kaatumiseen) sekä yliherkkyysreaktioita, kuten nokkospaukamia ja ihon ja suupielten turvotusta, hengenvaarallinen psykoosilääkemyrkytys eli neuroleptioireyhtymä (oireina yhtä aikaa useita seuraavista: korkea kuume, hikoilu, lihasjäykkyys, huomattava unisuus tai heikkous), veritulppa erityisesti jalkojen laskimoissa (oireina turvotus, kipu ja punoitus jaloissa, keuhkoihin edenneenä myös rintakipu ja hengitysvaikeudet), suolitukos, jyvässolukato (agranulosytoosi), maksatulehdus, haimatulehdus, kreatiinifosfokinaasin määrän kasvua (saattaa viitata lihasvaurioon), keltatauti (ihon ja silmien keltaisuus), aineenvaihduntaoireyhtymä (kolme tai useampi seuraavista oireista: keskivartalolihavuus, hyvän HDL-kolesterolin väheneminen, triglyseridien määrän kasvu, korkea verenpaine ja verensokerien määrän kasvu), alhaista ruumiinlämpöä, rintojen turvotusta ja maitovuotoa, kuukautishäiriöitä, unissakävelyä, -puhumista, -syömistä tai muuta unenaikaista toimintaa, kestoerektio tai kuumeen, nuhan ja kurkkukivun yhdistelmä tai muu tartunta. Laskimoveritulppariski johtuu ketiapiinin vaikutuksesta verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen, vakava yliherkkyysreaktio eli anafylaktinen šokki, joka saattaa aiheuttaa hengitysvaikeuksia tai šokin), lihaskudoksen äkillinen vaurio (oireena lihaskipu, johtaa hoitamattomana munuaisten vajaatoimintaan tai lihasten kuolioon), diabeteksen pahenemista, virtsamäärää säätelevän hormonin epänormaalia eritystä, Stevens-Johnsonin oireyhtymä (vakava rakkuloiden muodostuminen iholla, suussa, silmissä tai sukupuolialueilla), vaikeaa ihottumaa, vesirakkuloita, punaisia läiskiä tai äkillistä allergista turvotusta (tavallisesti silmien, huulten tai kurkun ympärillä), sydämen rytmihäiriöt (voivat olla vakavia ja vaikeimmissa tapauksissa kuolemaan johtavia), orvaskeden irtoaminen (eli toksinen epidermaalinen nekrolyysi: vakava, yhtäkkinen allerginen reaktio, jossa oireina mm. kuumetta, rakkuloita ja ihon hilseilyä), vastasyntyneen vieroitusoireet äidin käyttäessä ketiapiinia raskauden aikana sekä monimuotoinen punavihoittuma -ihottuma (epäsäännöllisiä punaisia läiskiä).

        Vaihtoehtona sumareiden (turha) käyttämättä jättäminen. Hmmm... Ottaisitko itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittavaikutukset Ketiapiiniinille:

        Epänormaaleja lihasliikkeitä eli parkinsonismia (vapinaa, vaikeutta aloittaa liikkeitä, kivutonta lihasjäykkyyttä ja levottomuutta), lihomista, uneliaisuutta etenkin alussa (voi johtaa kaatumiseen), triglyseridien ja kokonaiskolesteroliarvojen muutoksia, huimausta (voi johtaa kaatumiseen), päänsärkyä ja suun kuivumista sekä hoidon lopettamisesta johtuvia vieroitusoireita, prolaktiinihormonipitoisuuden nousua, oksentelua ja korkeaa verenpainetta, hengenahdistusta, puhekyvyn ja puheen häiriöitä, itsemurha-ajatuksia ja masennuksen pahenemista, voimattomuutta, sydämentykytystä, hakkausta tai muljahtelua, nopeaa pulssia, maksaentsyymien määrän kasvua, näköhäiriöitä, muutoksia kilpirauhashormonin määrässä, eräiden verisolutyyppien vähenemistä, korkeaa verensokeria, matalaa verenpainetta ja siitä johtuvaa huimausta tai heikotusta ylösnoustessa (voi johtaa kaatumiseen), käsien tai jalkojen turvotusta, oksentelua (lähinnä iäkkäillä), prolaktiinihormonin määrän kasvua (voi harvemmin aiheuttaa rintojen turpoamista ja maitovuotoa sekä miehillä että naisilla, naisilla myös kuukautisten poisjäämistä tai epäsäännöllisyyttä), ummetusta, ruoansulatusvaivoja, lisääntynyttä ruokahalua, kuumetta, epänormaaleja unia ja painajaisia sekä ärtyisyyttä, pyörtyminen ja nenän tukkoisuus, voi kehittyä diabetes, sydämen QT-ajan pidentymistä (ilmentää alttiutta sydämen rytmihäiriöille), nielemisvaikeuksia, tardiivi dyskinesia (kouristuskohtauksia, hallitsemattomia liikkeitä etenkin kasvoissa ja kielessä), seksuaalinen toimintahäiriö, levottomat jalat -oireyhtymä (epämiellyttävä tunne jaloissa), punasolujen vähenemistä, natriumin vähenemistä, nenän tukkoisuutta, virtsaamisvaikeuksia, hidastunutta sydämen sykettä hoidon alussa (johon voi liittyä matalaa verenpainetta ja pyörtymistä), muuta pyörtymistä (voi johtaa kaatumiseen) sekä yliherkkyysreaktioita, kuten nokkospaukamia ja ihon ja suupielten turvotusta, hengenvaarallinen psykoosilääkemyrkytys eli neuroleptioireyhtymä (oireina yhtä aikaa useita seuraavista: korkea kuume, hikoilu, lihasjäykkyys, huomattava unisuus tai heikkous), veritulppa erityisesti jalkojen laskimoissa (oireina turvotus, kipu ja punoitus jaloissa, keuhkoihin edenneenä myös rintakipu ja hengitysvaikeudet), suolitukos, jyvässolukato (agranulosytoosi), maksatulehdus, haimatulehdus, kreatiinifosfokinaasin määrän kasvua (saattaa viitata lihasvaurioon), keltatauti (ihon ja silmien keltaisuus), aineenvaihduntaoireyhtymä (kolme tai useampi seuraavista oireista: keskivartalolihavuus, hyvän HDL-kolesterolin väheneminen, triglyseridien määrän kasvu, korkea verenpaine ja verensokerien määrän kasvu), alhaista ruumiinlämpöä, rintojen turvotusta ja maitovuotoa, kuukautishäiriöitä, unissakävelyä, -puhumista, -syömistä tai muuta unenaikaista toimintaa, kestoerektio tai kuumeen, nuhan ja kurkkukivun yhdistelmä tai muu tartunta. Laskimoveritulppariski johtuu ketiapiinin vaikutuksesta verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen, vakava yliherkkyysreaktio eli anafylaktinen šokki, joka saattaa aiheuttaa hengitysvaikeuksia tai šokin), lihaskudoksen äkillinen vaurio (oireena lihaskipu, johtaa hoitamattomana munuaisten vajaatoimintaan tai lihasten kuolioon), diabeteksen pahenemista, virtsamäärää säätelevän hormonin epänormaalia eritystä, Stevens-Johnsonin oireyhtymä (vakava rakkuloiden muodostuminen iholla, suussa, silmissä tai sukupuolialueilla), vaikeaa ihottumaa, vesirakkuloita, punaisia läiskiä tai äkillistä allergista turvotusta (tavallisesti silmien, huulten tai kurkun ympärillä), sydämen rytmihäiriöt (voivat olla vakavia ja vaikeimmissa tapauksissa kuolemaan johtavia), orvaskeden irtoaminen (eli toksinen epidermaalinen nekrolyysi: vakava, yhtäkkinen allerginen reaktio, jossa oireina mm. kuumetta, rakkuloita ja ihon hilseilyä), vastasyntyneen vieroitusoireet äidin käyttäessä ketiapiinia raskauden aikana sekä monimuotoinen punavihoittuma -ihottuma (epäsäännöllisiä punaisia läiskiä).

        Vaihtoehtona sumareiden (turha) käyttämättä jättäminen. Hmmm... Ottaisitko itse?

        Oikeassa olet. Kyllä kyllä. Aivan niin...... .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittavaikutukset Ketiapiiniinille:

        Epänormaaleja lihasliikkeitä eli parkinsonismia (vapinaa, vaikeutta aloittaa liikkeitä, kivutonta lihasjäykkyyttä ja levottomuutta), lihomista, uneliaisuutta etenkin alussa (voi johtaa kaatumiseen), triglyseridien ja kokonaiskolesteroliarvojen muutoksia, huimausta (voi johtaa kaatumiseen), päänsärkyä ja suun kuivumista sekä hoidon lopettamisesta johtuvia vieroitusoireita, prolaktiinihormonipitoisuuden nousua, oksentelua ja korkeaa verenpainetta, hengenahdistusta, puhekyvyn ja puheen häiriöitä, itsemurha-ajatuksia ja masennuksen pahenemista, voimattomuutta, sydämentykytystä, hakkausta tai muljahtelua, nopeaa pulssia, maksaentsyymien määrän kasvua, näköhäiriöitä, muutoksia kilpirauhashormonin määrässä, eräiden verisolutyyppien vähenemistä, korkeaa verensokeria, matalaa verenpainetta ja siitä johtuvaa huimausta tai heikotusta ylösnoustessa (voi johtaa kaatumiseen), käsien tai jalkojen turvotusta, oksentelua (lähinnä iäkkäillä), prolaktiinihormonin määrän kasvua (voi harvemmin aiheuttaa rintojen turpoamista ja maitovuotoa sekä miehillä että naisilla, naisilla myös kuukautisten poisjäämistä tai epäsäännöllisyyttä), ummetusta, ruoansulatusvaivoja, lisääntynyttä ruokahalua, kuumetta, epänormaaleja unia ja painajaisia sekä ärtyisyyttä, pyörtyminen ja nenän tukkoisuus, voi kehittyä diabetes, sydämen QT-ajan pidentymistä (ilmentää alttiutta sydämen rytmihäiriöille), nielemisvaikeuksia, tardiivi dyskinesia (kouristuskohtauksia, hallitsemattomia liikkeitä etenkin kasvoissa ja kielessä), seksuaalinen toimintahäiriö, levottomat jalat -oireyhtymä (epämiellyttävä tunne jaloissa), punasolujen vähenemistä, natriumin vähenemistä, nenän tukkoisuutta, virtsaamisvaikeuksia, hidastunutta sydämen sykettä hoidon alussa (johon voi liittyä matalaa verenpainetta ja pyörtymistä), muuta pyörtymistä (voi johtaa kaatumiseen) sekä yliherkkyysreaktioita, kuten nokkospaukamia ja ihon ja suupielten turvotusta, hengenvaarallinen psykoosilääkemyrkytys eli neuroleptioireyhtymä (oireina yhtä aikaa useita seuraavista: korkea kuume, hikoilu, lihasjäykkyys, huomattava unisuus tai heikkous), veritulppa erityisesti jalkojen laskimoissa (oireina turvotus, kipu ja punoitus jaloissa, keuhkoihin edenneenä myös rintakipu ja hengitysvaikeudet), suolitukos, jyvässolukato (agranulosytoosi), maksatulehdus, haimatulehdus, kreatiinifosfokinaasin määrän kasvua (saattaa viitata lihasvaurioon), keltatauti (ihon ja silmien keltaisuus), aineenvaihduntaoireyhtymä (kolme tai useampi seuraavista oireista: keskivartalolihavuus, hyvän HDL-kolesterolin väheneminen, triglyseridien määrän kasvu, korkea verenpaine ja verensokerien määrän kasvu), alhaista ruumiinlämpöä, rintojen turvotusta ja maitovuotoa, kuukautishäiriöitä, unissakävelyä, -puhumista, -syömistä tai muuta unenaikaista toimintaa, kestoerektio tai kuumeen, nuhan ja kurkkukivun yhdistelmä tai muu tartunta. Laskimoveritulppariski johtuu ketiapiinin vaikutuksesta verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen, vakava yliherkkyysreaktio eli anafylaktinen šokki, joka saattaa aiheuttaa hengitysvaikeuksia tai šokin), lihaskudoksen äkillinen vaurio (oireena lihaskipu, johtaa hoitamattomana munuaisten vajaatoimintaan tai lihasten kuolioon), diabeteksen pahenemista, virtsamäärää säätelevän hormonin epänormaalia eritystä, Stevens-Johnsonin oireyhtymä (vakava rakkuloiden muodostuminen iholla, suussa, silmissä tai sukupuolialueilla), vaikeaa ihottumaa, vesirakkuloita, punaisia läiskiä tai äkillistä allergista turvotusta (tavallisesti silmien, huulten tai kurkun ympärillä), sydämen rytmihäiriöt (voivat olla vakavia ja vaikeimmissa tapauksissa kuolemaan johtavia), orvaskeden irtoaminen (eli toksinen epidermaalinen nekrolyysi: vakava, yhtäkkinen allerginen reaktio, jossa oireina mm. kuumetta, rakkuloita ja ihon hilseilyä), vastasyntyneen vieroitusoireet äidin käyttäessä ketiapiinia raskauden aikana sekä monimuotoinen punavihoittuma -ihottuma (epäsäännöllisiä punaisia läiskiä).

        Vaihtoehtona sumareiden (turha) käyttämättä jättäminen. Hmmm... Ottaisitko itse?

        Noitakaan sivuvaikutuksia sussa tuskin edes huomaa. ota reilusti vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on olla kytkemättä sumareja, kuin tankata noita reseptimyrkkyjä. Kuinkas sitä nyt taas lääkärileikkeihin ollaan kääntymässä? Mistä tiedät ylipäänsä tuostakin lääkkeestä? Taitaa olla omakohtaisia kokemuksia?
        Taidan jättää nyt lääkärileikit ihan vaan teikäläisen harrastukseksi. Tunnut ottavan ne jokaisessa jutussa esille.

        Kyllä.Aivan.Oikeassa olet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpompi on olla kytkemättä sumareja, kuin tankata noita reseptimyrkkyjä. Kuinkas sitä nyt taas lääkärileikkeihin ollaan kääntymässä? Mistä tiedät ylipäänsä tuostakin lääkkeestä? Taitaa olla omakohtaisia kokemuksia?
        Taidan jättää nyt lääkärileikit ihan vaan teikäläisen harrastukseksi. Tunnut ottavan ne jokaisessa jutussa esille.

        Lainasin lääkesuositusta toisen kirjoituksesta ilman lupaa, josta pahoittelut.
        Liityin keskusteluun vasta äskettäin joten en ole leikkinyt lääkäriä enkä siis ole kommentoinut tätäkään asiaa aiemmin. Luettuani tätä palstaa en ole voinut kuitenkaan olla kiinnittämättä huomiota varsin agressiiviseen kommentointiisi asiasta ja joudunkin ihmettelemään muiden kirjoittajien tavoin että miksi otat sumuvalot noinkin vakavasti? On tätä taidettu tuolla jo kysellä aiemminkin mutta kyllähän kuitenkin taidat nyt tehdä kärpäsestä härkästä? Ongelma on tuskin niin vakava kuin kuvailet ja kuten aiemmin taidettiin mainitakin, ei poliisi asiasta vaivautune edes sakottamaan. Siis ongelma lienee vain nillä jotka haluavat asiasta ongelman tehdä. Poistun verkosta lyhyestä vierailusta tarpeekseni saaneena. Hyvää syksyn jatkoa.


    • Anonyymi

      Täällähän pätevä tohtori on jolla on lääkkeet selvät joka asiaan!
      Kun et käytä sumuvaloja niin se ehkäisee kaikkia elämän lieveilmiöitä, mm. lääkehoitoa ja mielenterveysongelmia, sekä tekee sinusta lisäksi paljon paljon älykkäämmän, voisi sanoa jopa kaikkitietävän neron ja mikä parasta: Maailma pelastuu!
      Mutta jos poltat sumuvaloja niin nuo kaikki em. vitsaukset kaatuvat niskaasi ja pilaat sekä omasi että muiden (etenkin erään kommentaattorin) elämän ja mikä pahinta, koko maapallon ja sen tulevaisuuden.
      Ovat ne sumuvalot vaan mahtava kapine, pitääpä ihan hommata sellaiset.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe