Laivuri Leinosen haihattelut

Anonyymi

Laivuri Janne Leinonen kaavailee kymmenien miljoonien alusta Savonlinnaan ja Saimaalle, tavoitteena luxusristeilyt ökyturisteille.
Aina saa haaveilla, mutta omaa rahaa tuolla herralle ei ole siihen laittaa. Toinen asia on, että missä 80-metrisellä laivalla pystyy Saimaalla seilaamaan.

80

6044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Herrakaan ei kiellä suuria haaveita!! Tornihotelli taitaa kuulua tähän samaan haaveiluun. Ihmeen hyvinhän tuo Leinonen on pärjännyt, ei olisi uskonut 70-luvulla!

    • Anonyymi

      Tornihotelli oli/on sentäs rahamiehen ja jo näyttöjä antaneen tahon suunnittelema ja kun se törmäsi rahoituksen ongelmiin, niin miten esim. Savon Mafia saisi rahoituksen 15 miljoonan kylpylä- ja saunahankkeelle?

      Tämä kymmenien miljoonien alus Saimaalle, jonka optimi toiminta-aika vuodessa olisi 2-3 kuukautta? Paljon pitää olla asiakkaita, että tuollainen hankinta kuoletetaan ja se muuttuisi vielä bisnekseksi. Itselle ei mene tämä tajuntaan, mutta toivottavasti muille menee.


      Sinänsä hienoa, että yrittävät. Kaikki on plussaa Savonlinnan alueelle, mutta suunnitelmat ja toteutus on monesti kaksi eri asiaa. Itukka on selvästi valjastettu uutisoimaan ihan kaikista jutuista, mitä joku vaan keksii päässänsä, että saataisiin positiivista kuvaa luotua ympäristöön. Kaupunginjohtaja tehtailee aiesopimuksia ympäriinsä ja ne uutisoidaan isosti, antaen kuvaa, että kovasti touhutaan.


      Itse pidän uskottavana ainoastaan Oravin lomakeskushanketta, jonka takana on Yrjö Laakkonen. Hän sen voi halutessaan toteuttaa ottamalla rahapussin taskusta ja hänen liiketoimintoihin järjestyy rahoituksetkin kivuttomasti.

    • Anonyymi

      Kohtahan kaupunki saa reilun miljoonan "rikkailta" kantovesimökkiläisiltä.

    • Anonyymi

      Joo, Savonlinnassa on paljon "alottamatta vaile valamiita" juttuja.
      Tornihotelli, Varpala, Leinosen laiva, Törninpyörän venekeskus, Heikinpohjan kerrostaloalue, Suutarniemen omarantatontit, Savonniemi, Oravi, Tuunaansalmen kylpylät ja mitä niitä nyt onkaan, niin antaa mennä vaan.

      Lehtiniemi on ostettu veronmaksajien rahoilla ja kohta ostetaan Rauhalinna veronmaksajien rahoilla, kuulemma matkailukäyttöön.
      Ihan kiva, mutta verorahoilla lähdetään moista armaadaa vastaan taistelemaan kaupungintalon tiedoilla ja taidoilla, niin luulen, että ei...

      Ps. Kuka uskoi Järvisydämmen menestykseen. Toki siellä on myös talviohjelmaa, mutta silti.

      • Anonyymi

        Ja kasinokeisarin tytärhän suunnitteli kymmenien miljoonien matkailukohdetta Tynkkylänjoen kartanon maille. Näitä suunnitelmia on varmasti toistakymmentä ympäri pitäjää, mutta yksikään ei ole päätynyt toteutukseen asti ja aikamoisena ihmeenä pidän, jos joku toteutuu, paitsi Oravin lomakeskus, siihen uskon, jos vaan maan taloudellinen tilanne on sellaiselle liiketoiminnalle jatkossa suotuisa. Siinä on rahaa ja kokemusta takana. Ja eikös entisen kirjastonmäellekin pitänyt tulla loma-asuntoja iso liuta. Eipä ole kuulunut. Postitytön viereen piti rakentaa Postipoika. Ei kuulu, eikä tule. Omenahotelli piti tulla Nordean taloon. Eipä tullut. Kauppalinna on 90% tyhjillään jne.


        Savonlinnan kesä on ainut, mikä kannattaa matkailun näkövinkkelistä. Parin kuukauden sesonkiin on melko mahdotonta vakuuttaa rahoittajia, jopa kymmenien miljoonien hankkeiden taakse.


      • Anonyymi

        Kaupunkihan ilmoitti että ei ihan satavarmaa ole rauhalinnan osto. Sitä sitten en tiedä tuleeko myyntiin viivästystä kuulemma kun omistaja kuoli heinäkuussa.


    • Anonyymi

      Eihän yksi laiva riitä.
      Viialaisen mielestä Saimaalle voisi mahtua jos ei kahta eri toimijaa, niin ainakin kaksi risteilijää. Lähde Etelä-Saimaa

      • Anonyymi

        Eikö se Viialainen kannattanut kahta tornihotelliakin?
        Skp


    • Anonyymi

      Laivassa on oltava sadan tuhannen euron maksava täysin suljettu jätevesijärjestelmä, että Saimaaseen ei pääse pisaraakaan saastetta ja jätevettä. Pakoputkista ei saa myös päästä ihanaan Saimaaseen likaista vettä.

    • Anonyymi

      Jostain se Leinonen on rahaa tai tukijoita saanut.
      Pelkästään käytössä olevat auto (M-B G 350 ja M-B SL AMG) on arvoltaan yli
      100 000€
      Sitten se lipan edessä oleva valkoinen jahti näkyy olevan Leinosella vuokralla.
      Puistokadun puolella on laituri ja vuokralla vene, vesijettejä ja suppilautoja.
      Vaikka kaikki olisi liisinkiä, niin pitää niistäkin maksaa.

      Toiseksi, ei Leinosen ole edes tarkoitus omia rahoja laittaa, vaan olla julkisivu ja johtaja.

      • Anonyymi

        Kyllä teillä on kovat luulot! 😁 Ei se höyrylaiva bisnes ole ihan niin kannattavaa...


      • Anonyymi

        Niin ei laivabisnes, mut on niitä muitakin bisneksiä ja virkoja, rahaa on käytössä mutta ei hän siihen risteilijään omaa rahaa sijoita, eikä sitä niin paljon oiskaan, se on hyvä vaan että tässä kaupungissa joku vielä uskaltaa yrittää! On tarpeeks jo lopettaneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teillä on kovat luulot! 😁 Ei se höyrylaiva bisnes ole ihan niin kannattavaa...

        Eiköhän totuus ole se, että ilman valtion tukea sisävesivarustamot kaatuisivat välittömästi. Eikä tuollainen kymmenien miljoonien alus tule ikinä tuottamaan voittoa niin paljon, että se saataisiin maksettua noilla voitoilla. Tappiota sekin tulee tuottamaan ja laskut yritetään siirtää veronmaksajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei laivabisnes, mut on niitä muitakin bisneksiä ja virkoja, rahaa on käytössä mutta ei hän siihen risteilijään omaa rahaa sijoita, eikä sitä niin paljon oiskaan, se on hyvä vaan että tässä kaupungissa joku vielä uskaltaa yrittää! On tarpeeks jo lopettaneita.

        Niin, että ihan useita virkoja on ja yritykset tuottaa miljoonia, jos ei jopa kymmeniä miljoonia. Alkaa kuulostaa että surffaa varmaan myös Saimaan kanavasta läpi...kaikki portit samaan aikaan auki!

        Siis onhan se kiva että on yrittäjiä, mutta ei nyt sentään mitään myyttisiä taruolentoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän totuus ole se, että ilman valtion tukea sisävesivarustamot kaatuisivat välittömästi. Eikä tuollainen kymmenien miljoonien alus tule ikinä tuottamaan voittoa niin paljon, että se saataisiin maksettua noilla voitoilla. Tappiota sekin tulee tuottamaan ja laskut yritetään siirtää veronmaksajille.

        Juurikin näin, ja ihan suomeksi sanottuna, niin en pysty ymmärtämään että miksi tätä toimintaa tuetaan...tuottaako se valtiolle jotain, että kierretään kaupunkia tunti??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei laivabisnes, mut on niitä muitakin bisneksiä ja virkoja, rahaa on käytössä mutta ei hän siihen risteilijään omaa rahaa sijoita, eikä sitä niin paljon oiskaan, se on hyvä vaan että tässä kaupungissa joku vielä uskaltaa yrittää! On tarpeeks jo lopettaneita.

        mitä bisneksiä ja virkoja laivurilla on, että ylläpidetään yli 100 000€uron arvoista autokalustoa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että ihan useita virkoja on ja yritykset tuottaa miljoonia, jos ei jopa kymmeniä miljoonia. Alkaa kuulostaa että surffaa varmaan myös Saimaan kanavasta läpi...kaikki portit samaan aikaan auki!

        Siis onhan se kiva että on yrittäjiä, mutta ei nyt sentään mitään myyttisiä taruolentoja.

        Niihän ne sulut aina aukastaankin yhtä aikaa... silleen se laiva ku laiva solahtaa vauhikkaasti läpi kanavan...

        Näin kertoilivat Inkilänniemessä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä bisneksiä ja virkoja laivurilla on, että ylläpidetään yli 100 000€uron arvoista autokalustoa.?

        Ei se taida sinulle kuulua et mistä se rahat saa. Toisten raha-asiat ei kuulu kenellekään muulle kuin rahojen omistajalle itselleen....

        "Järkevät ihmiset" ei siirtele saamiaan rahoja siten että ne näkyisi kaiken maailman tulorekistereissä tai muissa virallisissa tilastoissa.

        "Järkevät ihmiset" saa rahat.... *sensuroitu*

        *hih*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se taida sinulle kuulua et mistä se rahat saa. Toisten raha-asiat ei kuulu kenellekään muulle kuin rahojen omistajalle itselleen....

        "Järkevät ihmiset" ei siirtele saamiaan rahoja siten että ne näkyisi kaiken maailman tulorekistereissä tai muissa virallisissa tilastoissa.

        "Järkevät ihmiset" saa rahat.... *sensuroitu*

        *hih*

        Lisäten vielä edelliseen viestiin. Ärsyttää nämä ihmiset jotka repostelevat ja tonkivat sekä arvioivat toisten raha-asioita, ei ne todellakaan kuulu kenellekään. Itseäni esimerkiksi ei voisi vähempää kiinnostaa että kuinka paljon naapurini tienaa, tai että mistä se saa rahaa, tai onko raha tullut laillisesti tai laittomasti. Syy tähän on yksinkertainen: On katso omakin elämä jota elää. Joten antakaa ihmisten ajaa sellaisilla autoilla kuin haluavat, antakaa tehdä sellaista työtä kuin tekevät tai yrittää sellaisella alalla kuin haluavat. Ja eläkää omaa elämäänne ja pitäkää huolta omista asioistanne!


    • Anonyymi

      Onneksi kulttuuripääkaupunkihankkeeseen riittää verovaroja.

      Kuka maksaa konsulttien palkan? Mikä on palkkioiden suuruus? Mitkä edellytykset savonlinnalla on kulttuuripääkaupungiksi kun tosiasiassa siellä ei ole mitään muuta kulttuuria kuin ooppera ja hajanaisia räpellyksiä? Kuinka sellainen kaupunki voi olla kulttuuripääkaupunki jossa ei tapahdu talvisin mitään ja jonka pääkadun varrella on puolen sataa tyhjää liiketilaa?

      Näitä kysymyksiä ei tulla kulttuurikellarin konsulttitapaamisissa kysymään koska tietty väki ei halua puhua tosiasioista.

    • Anonyymi

      Konsultit taputtavat toisiaan selkään eivätkä huomaa, että Kulttuuri-Keisarilla ei ole vaatteita.

    • Anonyymi

      80-metrin huvialus on toki helppo siirtää välimerelle talveksi, vaikka vuokralle.
      Hyvä, että on ideoita ja yritystä vaikka kaikki ei varmasti toteudu. Rovaniemen matkailubuumi pitäisi olla kopioitavissa saimaalle myös.

    • Anonyymi

      Saimaan suurristeilijähankkeen taustalle perustettiin yhtiö — Saimaan Höyrylaivayhtiö Oy:n tehtävänä on hoitaa ja järjestellä suurristeilijän hankintaa

      Lähde Itukka

      https://ita-savo.fi/uutiset/lahella/fc2e37f2-cb40-4ae8-9b3d-571209a796d7

    • Anonyymi

      Kuka maksaa matkustajasataman muutostyöt? Ei 80m laiva sovi nykyiseen satamaan ilman laitureiden muutostöitä. Lipan edessä ei ole tarpeeksi syvää ja puulaituri on liian lyhyt. Ilmeisesti muutostyöt maksatetaan veronmaksajilla. Satama-allasta voidaan joutua syventämään ja se maksaa. Kuopiossa on sama ongelma, ei ole sopivaa laituripaikkaa. No Kuopion kaupunki maksaa uuden laiturin. Joensuussa ainoa paikka on rahtisatama, "loistava paikka". Mikkeliin ei pääse, eikä edes Puumalassa voi pysähtyä. Puumalassa laituri on aivan liian lyhyt. Kuka maksaa laituripaikkojen muutostyöt?

      • Anonyymi

        Saattaisi se pituuden puolesta puulaituriin "mahtua". Alushan olisi noin 25 metriä pidempi kuin 57 metrinen MS Brahe joka käytti puulaituria (tai "puulaituria"). Eri asia on pystyykö noin 80 metrinen alus käyttämään edes satamaan johtavaa suorintakaan väylää vaikka syväyksen puolesta mahtuisi.
        Kaitpa noin 80 metrisen aluksen voi tehdä hyvinkin pienellä syväyksellä.

        http://kuvanjako.fi/hnk8t-1920.jpg
        http://yle.fi/uutiset/3-10612505


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaisi se pituuden puolesta puulaituriin "mahtua". Alushan olisi noin 25 metriä pidempi kuin 57 metrinen MS Brahe joka käytti puulaituria (tai "puulaituria"). Eri asia on pystyykö noin 80 metrinen alus käyttämään edes satamaan johtavaa suorintakaan väylää vaikka syväyksen puolesta mahtuisi.
        Kaitpa noin 80 metrisen aluksen voi tehdä hyvinkin pienellä syväyksellä.

        http://kuvanjako.fi/hnk8t-1920.jpg
        http://yle.fi/uutiset/3-10612505

        Ongelma on se, että se alus pitää myös "kiinnittää" siihen laituriin. Se puolestaan tarkoittaa sitä, että keula- ja ahteriköysien pollareiden väli pitää olla reilusti yli tuon 80m. Kyllä noita aluksi voidaan rakentaa hyvinkin pienellä syväyksellä, se ei ole ongelma. Ongelmat tulevat sitten sen syväyksen mukana. Matalan syväyksen alus ja reilusti tuulipintaa tulee olemaan "ilouutinen" aluksen päällikölle. Eikä 80m pitkän aluksen käänteleminen Savonlinnan satamassa ole sama asia, kuin pienen veneen käänteleminen. Ei varsinkaan, jos tuulee ja syväys on pieni.

        Kannattaa lukea tuo Ylen juttu uudelleen ja ajatuksella. Siinäkin puhutaan syväkseltään suuremmasta aluksesta, mitä satamaan sopii nyt. Ja jos tuosta lähdetään pienentämään syväyttä, muuttuu myös aluksen vakavuus. Nuo vakavuuslaskelmat on ilmeisesti tehty juuri tuolla maksimisyväykselle.


    • Anonyymi

      Kuka maksaa laituripaikkojen muutostyöt?
      En minä ainakaan!

      • Anonyymi

        Ei tule laituriin jokapaikassa, jutussa luki että ihmiset kuljetetaan laivaan joka on ankkurissa.


    • Anonyymi

      Guga se onga ollengga tämmöttii semmottii gaivuri geinone? Ong mulgugga soittanu?

      • Anonyymi

        Hää on laevur. Eekä mikkää kaevur.


      • Anonyymi

        Viimeks ku Penan tapasin oli moottorimiehenä :)


    • Anonyymi

      Hyvä hommahan tämä on, sillä kaikki uusi liiketoiminta on taantuvalle kaupungille plussaa. Mitä olen ymmärtänyt, niin kerää yksityisiä rahoittajia, joten sekin on hyvä asia. Jos toteutuu, niin ei se ole keneltäkään pois. Jotakin uutta kaupunkiin pitää keksiä, kun vanhoilla opeilla ollaan vaan näivetytty kaiken aikaa. Jokainen voi katselle Olavinkatua ja tyhjiä liiketiloja ja miettiä, että pitäisikö jotain uutta keksiä. Tämä laiva ei toki Savonlinnaa pelasta, mutta jokainen uusia idea on hyvä juttu.

    • Anonyymi

      Etsin netistä tietoa "laivuri-Leinosesta" ja sitä löytyi. Ainakin lehdille annetut haastattelut ovat "värikkäitä". Ei taida aina olla ihan kartalla merenkulun asioista, sen takia pitääkin kysellä, mikä on "laivuri-Leinosen" pätevyys aluksen päälliköksi? Merikapteenin pätevyys vai kuljettajankirja?

    • Anonyymi

      Joko uuden matkustajalaivan rakentaminen on aloitettu? Mistä löytyy sellainen henkilö, joka on valmis tuhlaamaan omat rahansa Leinosen haihatteluun? Onko Leinosen tarkoitus hankkia iso matkustaja-alus Saimaalle, että pääsisi itse sinne töihin? Tosin ei taida pätevyys riittää kuin kansimieheksi. Leinonen kehuu itseään haastattelussa siitä, kuinka hän on "ylivertainen" kippari, eikä muita tahdo löytyä. Mutta onko Leinosella ollut edes oikeutta "ajaa" Savonlinna-laivaa? Siihen ei riitä kuljettajankirja, pitää olla enemmän "paperia". Onko Leinosella, vai onko kipparoinut Savonlinna-laivaa ilman tarvitavaa pätevyyttä? Mitä tulee väitteeseen, ettei Savonlinna-laivan päälliköksi löytyisi miehiä/naisia. on täyttä potaskaa. Niitä löytyy ihan Savonlinnastakin tarpeeksi. Pelkästään luotsiasemalta löytyy useampi henkilö. Tämän linkin jutun kun lukee, niin ei voi kuin ihmetellä tuota Leinosen haihattelua. Mutta mikäs siinä, jos muut maksavat laskut.

      https://visitsavonlinna.fi/historia-seilaa-saimaan-vesilla/

      • Anonyymi

        Suuruudenhullu mies tuo laivuri. Puheet ja teot ei kohtaa. Mutta mikäs on valtion tukiaisrahoilla pullistellessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuruudenhullu mies tuo laivuri. Puheet ja teot ei kohtaa. Mutta mikäs on valtion tukiaisrahoilla pullistellessa...

        Appiukoltaan saa autot ilmaseks Autorintamalta. Tuo Saksasta käytettyjä Mersuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Appiukoltaan saa autot ilmaseks Autorintamalta. Tuo Saksasta käytettyjä Mersuja.

        Autorintama Oy Y 0635484-6
        2016/12 2017/12 2018/12 2019/12
        Liikevaihto (tuhatta euroa) 145 139 48 52
        Liikevaihdon muutos % 53,9% -4,1% -65,5% 8,3%
        Käyttökate % -9% 21,6% -2,1% -65,4%
        Liikevoitto % -9% 21,6% -2,1% -67,3%
        Tilikauden tulos (tuhatta euroa) -13 29 -1 -35
        Henkilöstö 1 1

        Lähde: Suomen Asiakastieto - julkinen rekisteri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Appiukoltaan saa autot ilmaseks Autorintamalta. Tuo Saksasta käytettyjä Mersuja.

        Eipä taida autokauppias olla leinosen appiukko.


    • Anonyymi

      Ainut (?) haihattelu Janelle on ollut Hotelli Punkaharjun missin mukaan meno. Takkiin on tullut 1,5 milj v 2016 alkaen Taloussanomien mukaan. Kts Punkaharjun Luontomatkailu Oy

      • Anonyymi

        Saimi lemppasi Leinosen pellolle!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuinka monta luksusristeilyä veronmaksajien rahoilla kunnostettu Paul Wahl on tehnyt syksyn ja alkutalven aikana?


    • Anonyymi

      Laivuri Leinonen esiintyy polleana yrityksen omistajana. Totta on, että omistaa yritystä, mutta on siinä vähemmistöosakkaana. Todellista valtaa käyttää hallituksen puheenjohtaja Markku Kankaala, joka omistaa yrityksestä 60 %

      • Anonyymi

        Janne Leinonen puhuu yhtä paljon totuutta kuin isänsä. Jutuista pitää vähentää puolet ja loppuosaan kannattaa suhtautua suurella varauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janne Leinonen puhuu yhtä paljon totuutta kuin isänsä. Jutuista pitää vähentää puolet ja loppuosaan kannattaa suhtautua suurella varauksella.

        Eipä ole omena kauas puusta pudonnut. Pojan ja isän puheissa on ilmaa suurin osa.


    • Anonyymi

      Ei ihan vähän suuruudenhullua höpinää.

      Oireellista on että savonlinnassa nämä tietynlaiset sedät höpöttää luksuksesta ja eliitistä ja vastaavasta typeryydestä lähes jatkuvalla syötöllä. Tuota voisi kutsua aivan tavalliseksi suuruusharhaisuudeksi.

      • Anonyymi

        Kuka oikeasti haluaa maksaa tuommoisia summia moisesta risteilystä? Siihen hintaan saa jo ihan toisen tasoisia kokemuksia jos haluaa. Kova poika se on aina ollut kehumaan tuo Leinonen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka oikeasti haluaa maksaa tuommoisia summia moisesta risteilystä? Siihen hintaan saa jo ihan toisen tasoisia kokemuksia jos haluaa. Kova poika se on aina ollut kehumaan tuo Leinonen!

        Ei oo kyllä näkyny jonoks asti asiakkaita ainakaan tänä syksynä...


      • Anonyymi

        Oliko joku Koren vai mikä joka rupesi myymään risteilyitä Egyptiin Niilille tai jonnekin sinne päin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko joku Koren vai mikä joka rupesi myymään risteilyitä Egyptiin Niilille tai jonnekin sinne päin?

        Aaron Koreen. Koreenilla oli mm autokauppa viuhonmäessä ja vetonaulana oli keltainen Porsche. Telkkarissakin nähty Koreenin haastattelu tehtiin siinä viuhonmäen autokaupan takaovella.

        Paikallislehden toimittelijat antoivat myös Koreenille jatkuvasti mediatilaa kunnes sitten selvisikin että puheet ei kohtaa todellisuutta.

        Leinonen höpöttää jokaisessa uutisessa luksuksesta, eliitistä ja nyt näköjään myös forbes lehdestä. Tuollainen suurieleisyys ei ole yleensä koskaan tuottanut mitään todellista missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aaron Koreen. Koreenilla oli mm autokauppa viuhonmäessä ja vetonaulana oli keltainen Porsche. Telkkarissakin nähty Koreenin haastattelu tehtiin siinä viuhonmäen autokaupan takaovella.

        Paikallislehden toimittelijat antoivat myös Koreenille jatkuvasti mediatilaa kunnes sitten selvisikin että puheet ei kohtaa todellisuutta.

        Leinonen höpöttää jokaisessa uutisessa luksuksesta, eliitistä ja nyt näköjään myös forbes lehdestä. Tuollainen suurieleisyys ei ole yleensä koskaan tuottanut mitään todellista missään.

        Aika vähin äänin sen kaikki projektit loppuu yksi kerrallaan. Ei tainnut Jokeritkaan olla kovin tyytyväinen miehen työpanokseen niissä Kiinan viritelmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähin äänin sen kaikki projektit loppuu yksi kerrallaan. Ei tainnut Jokeritkaan olla kovin tyytyväinen miehen työpanokseen niissä Kiinan viritelmissä.

        Kyllähän jokainen kylä oman kylähullunsa ansaitsee!


    • Anonyymi

      Janne osaa mainostaa Itukassa maksamatta :-)
      Mutta ei esim keskiverto 130kg Amerikkalainen edes mahdu wanhan purkin hytin ovesta...

      • Anonyymi

        Itukka suojelee (ilmeisesti pyynnöstä) Leinosta jutuissaan. Leinosesta kirjoitetut jutut ovat "lukkojen takana", eikä niitä pääse lukemaan kuin maksavat henkilöt. Noin saadaan estettyä kritiikki kommenteista. Ei ole ensimmäinen kerta, noin tehdään käytännössä joka kerta, kun Leinosesta kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itukka suojelee (ilmeisesti pyynnöstä) Leinosta jutuissaan. Leinosesta kirjoitetut jutut ovat "lukkojen takana", eikä niitä pääse lukemaan kuin maksavat henkilöt. Noin saadaan estettyä kritiikki kommenteista. Ei ole ensimmäinen kerta, noin tehdään käytännössä joka kerta, kun Leinosesta kirjoitetaan.

        Jos yrittää kommentoida, niin vain vaaleanpunainen ihqu-kommentti menee läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrittää kommentoida, niin vain vaaleanpunainen ihqu-kommentti menee läpi.

        Joo, täällä päin sallitaan vain herran varaukseton ihailu ja kritiikitön tarkastelu.


    • Anonyymi

      Joko kapteeni Leinonen on ilmoittanut alkavista risteilyistä? Jäänmurtajat ovat avanneet rännin Saimaalla, joten kohta Leinonen lähtee Paul Wahlilla liikenteeseen, se kun pystyy kulkemaan jäissä. Ainakin Leinosen puheiden mukaan. Joko lippuja voi varata talviristeilylle?

    • Anonyymi

      Onko väylä auki Inkilänniemeen?

      • Anonyymi

        On.


    • Anonyymi

      Kyllä ne kaikki toteutuu, mutta menee aikaa sen seitsemänkymmentä vuotta. Me ei olla näkemässä miten vety veneet seilaa Saimaalla ja ilmassa koneet..

    • Anonyymi

      Voisi yhden laivan vuokrata Sapkolle ja SaPKo siitä keräämään kesäisin rahukkaa seuraavaa Mestis-yritystä kohti. Samoin torille SaPKon grilli. Kyllä! Siis ihan rehellistä lörtsy ja Suomimakkara mättöä eikä mittään kurmettia!

    • Anonyymi

      Ei ole uutisoitu mega-laivan vaiheista, mutta Leinosen laivasto seilaa yhä.

      Toki viimeiset kaksi vuotta ovat olleet hyvin, hyvin poikkeuksellisia ihmiskunnan historiassa koronan takia.

      Eikä siinä vielä kaikki. Hullu koira lähti Ukrainaan riehumaan.

      Joten monta suunnitelmaa on ajettu alas viimeisen parin vuoden aikana.

    • Anonyymi

      Laivuri Janne Leinonen hankki hulppeat toimitilat Satamakadulta – "Asiakasryhmä voi kohottaa täällä lasillisen shampanjaa ennen laivaan astumistaan"

      Leinonen siirsi omistamansa Savonlinnan Matkatoimiston, nykyisen Vip Travelin, Puistokadulta Satamakatu 9:ään kuluvan viikon maanantaina. Tila palvelee jatkossa myös Leinosen monialayrityksen asiakkaita.

      Laivuriyrittäjä on itse sisustanut 150 neliön toimitilat ranskalaisen kahvilan tyyliin. Kevyitä mustia kalusteita maustavat vanhoista laivoista peräisin olevat esineet sekä Espanjan Kataloniassa toimivan yhteistyökumppanin, Bares Palta -nimisen luomuviinitilan tuotteet ja viinitynnyri.

      Ikkunoista voi ihastella satamassa ensi kesää odottavaa höyrylaiva-armadaa.

      • Anonyymi

        Lehden kuvien perusteella on kyllä mietittävä kumpaanko suuntaan on mies kallellaan, naisiin vai?


      • Anonyymi

        ...Jussila on tätä nykyä myös Leinosen pääosin omistaman LP Managementin pienomistaja.suurin osakkeenomistaja on ihan joku muu kuin Leinonen.toiset ne vaan osaa saada velatkin tuntumaan saatavilta.


    • Anonyymi

      Kapeeni Janne Leinosella Monta Laivaa Savonlinnan Matkustajasatamassa S.S Punkaharju ja S.S Saaristo ja S.S Paul Wall ja S.S Rauha

    • Anonyymi

      Onnea vaan Leinoselle!
      Hyvä kun joku uskaltaa satsata ja uskoa parempaan tulevaisuuteen.

    • Anonyymi

      "Lehden kuvien perusteella on kyllä mietittävä kumpaanko suuntaan on mies kallellaan, naisiin vai?"

      Viisas bisnesmies sopeutuu ja joustaa tarpeen mukaan :-)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maapalveluista on vastannut LP Management, joka joutuu toimitusjohtaja Janne Leinosen mukaan lomauttamaan kahden henkilön suuruisen henkilökuntansa. Toiveissa on sopimus mahdollisen seuraavan operaattorin kanssa.
      – Tieto lentojen lopettamisesta tuli meille täysin puskista, Leinonen sanoo.

    • Anonyymi

      Eikö kukaan lue Etelä-Savon käräjäoikeuden juttu- ja tuomiolistoja? Siellä voisi olla aiheeseen liittyvää kiinnostavaa materiaalia.:: vink vink

      • Anonyymi

        Niitä tässä odotellaan,että lehdet kirjoittais,vai vielä kansanedustajaksi kaikkea se kuvitteleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tässä odotellaan,että lehdet kirjoittais,vai vielä kansanedustajaksi kaikkea se kuvitteleekin.

        Kyllä varmasti kaivetaan ehdokkaista kaikki esiin, kun vaalikampanjat alkavat kunnolla.


      • Anonyymi

        Mitä täällä vihjaillaan?


    • Anonyymi

      Hyvä kalakukkomyyjä häestä tulisi. Jos vai joku palkkais.

    • Anonyymi

      tyhmä kusettaa tyhmiä.

    • Anonyymi

      Savonlinnan kaupungin elinkeinojaosto on myöntänyt LP Management oy:lle 15 000 euron tuen luksusmatkailun kehittämiseen. Jaosto myönsi rahat vähämerkityksisenä ns. de minimis -tukena viime viikolla.

      • Anonyymi

        Oikeusjutusta Savonlinnaa vastaan tuli Leinoselle maksettavaksi vajaa 15 000 kulut. Sitten kaupunki myöntää hänelle 15 000 de minimis tuen. Jännää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusjutusta Savonlinnaa vastaan tuli Leinoselle maksettavaksi vajaa 15 000 kulut. Sitten kaupunki myöntää hänelle 15 000 de minimis tuen. Jännää.

        Suomi on amerikkalaisen tutkimuksen mukaan eniten korruptoitunut ns. vanha länsimaa. Suomessa korruptio on erilaisissa yhteiskunnan rakenteissa oikeastaan ihan itsestään selvää. Sinä minulle, niin minä sinulle...

        Ottamatta mitään kantaa tähän edellä mainittuun Leinoseen.


    • Anonyymi

      Hyvä idea! Vaikka on jäissä...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe