Pahoinvointia puolen vuoden verran,veriarvot otettu ku pahoinvointi alkoi ja kaikki ok.
Se pahaolo kävi ehkä kaks kuukautta olemas pois ja tuli takas. Jotain syöpääkö? Ei mahakipuja,ei päänsärkyä,ei huimausta,ei oksentamista....pelkästään se kalvava pahaolo joka ei vaivaa ikinä yöllä.
Onko jollain kokemusta tai tietoa edes liittyykö johonkin syöpään tällainen oire? Pelkään,että minulla on jokin leukemia,aivokasvain tai muu syöpä. vai onko kenties psyykkeessä vika kaiken panikoinnin ja netin lääkäripalstojen lukemisen jälkeen...
Jollain asiasta infoa? Olen 22 vuotias nainen.
Pahoinvointi&Väsymys
19
7012
Vastaukset
- Jopeteus
Onko mitään tiettyä aikaa vuorokaudesta, milloin huono olo vaivaa? Itselläni huono olo alkoi heti aamulla, ja huonoimpina aikoina sitä jatkui iltaan saakka. Aterioiden jälkeenkin oli usein pahoinvointia. Saattoi olla oksennusrefleksejä ilman, että tuli oksennusta. Ei vatsa- tai mitään muitakaan kipuja, vain sellaista kalvavaa pahoinvointia. Tätä saattoi jatkua useita kuukausia, mutta sitten oireet hiljalleen katosivat.
Kannattaa selvittää, voisiko sinun tapauksessasi olla kyseessä vatsakatarri, helikobakteeri-infektio tms.fektio. - Luulosairasko?
Ehkä se voisi sit olla jotain bakteerihommaakin..mut tuntuu vaan ihmeelliseltä, että se on jo puoli vuotta kohta ollut mulla.
Viime yönä eka kerran sain kamalan pahoinvointikohtauksen herättyäni painajaisesta..
Ehkä päällimmäisenä tätä pahaaoloa ruokkii mun jatkuva syöpäpelko..vaikka kuinka yritän ajatella et oon nuori ihminen ja pitäs keskittyä elämään.
Kenelläkään ei oo tietoa et voisko pelkkä pahoinvointi liittyä johonkin syöpään?
Mä luulin ja tuos kahden kuukauden aikana että tää pahaolo on menny kokonaan pois..mut sit se tuli takas...- Jopeteus
...olisiko vatsassa jotakin limakalvon tulehdusta tai esim. helikobakteeria. Mullakaan ei veriarvoissa näkynyt mitään, mutta silti oli jatkuvasti väsymys ja tosi huono olo. Sitä kesti todella pitkään, kuukausia, ja aloin tietysti miettimään syövän yms. mahdollisuutta.
En usko, että pelkkä pahoinvointi voisi kuitenkaan olla syövän oire. Varmaan siihen liittyisi muutakin, yleiskunnon selvää heikkenemistä, kipuja ja muitakin vaivoja.
Minulla on huonosti nukutun yön jälkeen usein koko päivän kestävä hutera ja huono olo.
Sinuna kävisin yleislääkärin juttusilla, saat itsesi terveeksi ja voit sitten unohtaa koko jutun. - Jopeteus
Jopeteus kirjoitti:
...olisiko vatsassa jotakin limakalvon tulehdusta tai esim. helikobakteeria. Mullakaan ei veriarvoissa näkynyt mitään, mutta silti oli jatkuvasti väsymys ja tosi huono olo. Sitä kesti todella pitkään, kuukausia, ja aloin tietysti miettimään syövän yms. mahdollisuutta.
En usko, että pelkkä pahoinvointi voisi kuitenkaan olla syövän oire. Varmaan siihen liittyisi muutakin, yleiskunnon selvää heikkenemistä, kipuja ja muitakin vaivoja.
Minulla on huonosti nukutun yön jälkeen usein koko päivän kestävä hutera ja huono olo.
Sinuna kävisin yleislääkärin juttusilla, saat itsesi terveeksi ja voit sitten unohtaa koko jutun.Sitä vain, että just oli lehdissä juttua Simo Salmisesta, joka kärsi helikobakteerista varmaan vuosien ajan ja oli melkein heittää henkensä tuon bakteerin vuoksi. Ruoka ei maistunut, oli huono ja väsynyt olo. Tauti voi siis tosiaan kestää todella pitkään, eikä se lähde pois ilman asianmukaista "häätöä". Varaa siis viipymättä lääkäriaika esim. yksityiselle yleislääkärille, sinne pääsee paljon nopeammin kuin kaupungin omille lääkäreille, ja hoitokin on paljon parempaa. Älä anna periksi vaan aloita toimenpiteet jo nyt, kesään mennessä olet jo varmasti paljon paremmassa kunnossa. Jo pelkkä taudin miettiminenkin on omiaan vain pahentamaan tilannetta!!
- Luulosairasko?
Jopeteus kirjoitti:
Sitä vain, että just oli lehdissä juttua Simo Salmisesta, joka kärsi helikobakteerista varmaan vuosien ajan ja oli melkein heittää henkensä tuon bakteerin vuoksi. Ruoka ei maistunut, oli huono ja väsynyt olo. Tauti voi siis tosiaan kestää todella pitkään, eikä se lähde pois ilman asianmukaista "häätöä". Varaa siis viipymättä lääkäriaika esim. yksityiselle yleislääkärille, sinne pääsee paljon nopeammin kuin kaupungin omille lääkäreille, ja hoitokin on paljon parempaa. Älä anna periksi vaan aloita toimenpiteet jo nyt, kesään mennessä olet jo varmasti paljon paremmassa kunnossa. Jo pelkkä taudin miettiminenkin on omiaan vain pahentamaan tilannetta!!
Pitänee sit varata aika uudestaan lääkärille...Pelottaa vaan älyttömästi mennä...mut kaiketi se on nyt pakko.
Kiitti vastauksistasi :) Aurinkoista kevättä sulle :)
- Merja
Poltatko tupakkaa? Mulla tupakka aiheuttaa pahoinvointia...
- Luulosairasko?
En tupakoi...ja lähinnä haluaisin nyt kuulla tarvitseeko mun sterssata tän olevan syöpää...vai voiko tällainen pelkkä pahoinvointi johtua jostain ohimenevästä jutusta..esim stressistä tms..?
- Pahoinvoiva
Luulosairasko? kirjoitti:
En tupakoi...ja lähinnä haluaisin nyt kuulla tarvitseeko mun sterssata tän olevan syöpää...vai voiko tällainen pelkkä pahoinvointi johtua jostain ohimenevästä jutusta..esim stressistä tms..?
Mulla oli vuosi sitten opiskelustressiä ja ilmeisesti siitä johtuvaa jatkuvaa pahoinvointia. Kohtaukset tulivat miten sattuu, hiukan aaltomaisina, ja tuntui, että valahdin niiden aikana valkoiseksi. Yhden kerran aamulla pahoinvointi johti oksentamiseen, ja silloin se pisti jo epäilemään raskauttakin... Mutta eipä se sitä kuitenkaan ollut.
Kesään mennessä olo helpottui, mutta nyt on taas paha olo nostanut päätään. Yökötys iskee mihin tahansa vuorokaudenaikaan, joskus helpottaa syömällä. Toissayönä (aivan kuten sinäkin!) heräsin hirveään pahoinvointiin ja ryntäsin vessaan yökkäilemään. Olo meni kuitenkin ohi ilman oksentamista.
En itsekään ymmärrä, mitä tämä on. Kaikkea on kyllä tullut epäiltyä.. Stressi tuntuisi luonnollisimmalta vaihtoehdolta, mutta ei se kyllä nyt vaivaa ainakaan siinä määrin kuin vuosi sitten.
Jos käyt lekurilla, kerrohan sitten, mitä sulle sanottiin! - Luulosairasko?
Pahoinvoiva kirjoitti:
Mulla oli vuosi sitten opiskelustressiä ja ilmeisesti siitä johtuvaa jatkuvaa pahoinvointia. Kohtaukset tulivat miten sattuu, hiukan aaltomaisina, ja tuntui, että valahdin niiden aikana valkoiseksi. Yhden kerran aamulla pahoinvointi johti oksentamiseen, ja silloin se pisti jo epäilemään raskauttakin... Mutta eipä se sitä kuitenkaan ollut.
Kesään mennessä olo helpottui, mutta nyt on taas paha olo nostanut päätään. Yökötys iskee mihin tahansa vuorokaudenaikaan, joskus helpottaa syömällä. Toissayönä (aivan kuten sinäkin!) heräsin hirveään pahoinvointiin ja ryntäsin vessaan yökkäilemään. Olo meni kuitenkin ohi ilman oksentamista.
En itsekään ymmärrä, mitä tämä on. Kaikkea on kyllä tullut epäiltyä.. Stressi tuntuisi luonnollisimmalta vaihtoehdolta, mutta ei se kyllä nyt vaivaa ainakaan siinä määrin kuin vuosi sitten.
Jos käyt lekurilla, kerrohan sitten, mitä sulle sanottiin!Olipa helpottavaa kuulla et joku muukin kärsii samantapaisista vaivoista.Toki ikävää siinä mielessä et Sulla on pahoinvointia.
Se on kyllä jännä,se pahaolo iskee koska tahansa ja välillä hirmuisen voimakkaana,tuntuu et on kalpee ku kalkki ja tuntuu et oksennus tulee just,vaan ei tule.
Stressin piikkiin kaikki tämän ovat pistäneet,niin läheiset ku pari tuttua lääkäriäkin.Kai se pahaolo ruokkii itseään ku sitä liikaa alkaa pohtimaan. Mulla auttaa joskus ku ottaa liikahappoisuuteen auttavia lääkkeitä esim.rennie tms..
Ja kuten jo tuossa kirjoitinkin, 2 kk meni ettei ollut paljoakaan huonovointisuutta,sit yhtäkkiä taas.
Ehkä mun tajutomman kova syöpäpelko tekee osakseen tän ja loput tulee sit stressistä.
Kiitos ku vastasit ja ilmottelen toki jos lääkärille asti uskallaudun=)
Aurinkoista kevättä!!! - Stressi
Luulosairasko? kirjoitti:
Olipa helpottavaa kuulla et joku muukin kärsii samantapaisista vaivoista.Toki ikävää siinä mielessä et Sulla on pahoinvointia.
Se on kyllä jännä,se pahaolo iskee koska tahansa ja välillä hirmuisen voimakkaana,tuntuu et on kalpee ku kalkki ja tuntuu et oksennus tulee just,vaan ei tule.
Stressin piikkiin kaikki tämän ovat pistäneet,niin läheiset ku pari tuttua lääkäriäkin.Kai se pahaolo ruokkii itseään ku sitä liikaa alkaa pohtimaan. Mulla auttaa joskus ku ottaa liikahappoisuuteen auttavia lääkkeitä esim.rennie tms..
Ja kuten jo tuossa kirjoitinkin, 2 kk meni ettei ollut paljoakaan huonovointisuutta,sit yhtäkkiä taas.
Ehkä mun tajutomman kova syöpäpelko tekee osakseen tän ja loput tulee sit stressistä.
Kiitos ku vastasit ja ilmottelen toki jos lääkärille asti uskallaudun=)
Aurinkoista kevättä!!!Mulla stressi ja kaikenlainen huolestuminen aiheuttaa pahanolon tunnetta. Kuvotusta pallean kohdalla. Oksennusta ei ole tullut, yökkäyksiä tosin joskus, mutta selvästi se on yhteydessä siihen, olenko hermostunut. Yleensä pelkään kaikenlaista vakavaa sairastumista ja se aina ensimmäisenä tuleekin mieleen, vaikkei ole mistään muusta kyse kuin normaalista väsymyksestä tai flunssasta. Mitä kauemmin epämääräiset vaivat (väsymys tms.) jatkuu, sitä varmemmin pahoinvointi iskee ja se on jatkuvaa, lopulta alkaa tosissaan tuntua kipua pallean kohdalla. Pakottamalla ajattelemaan positiivisesti, lenkkeilemällä (edes pieni kävelylenkki päivässä), rentoutuskasetit ym. asiat, mitkä itsestä tuntuu kivalta, auttavat oloa ja pian huomaat, että paha olo on tipotiessään ja elämä maistuu taas mukavalta. En usko, että sinun kohdalla on syövästä kyse, sillä kyllä siihen yleensä muunlaisia tuntemuksia kuuluu ja tuo tuntuu niin todella tutulta stressin aiheuttamalta vaivalta. Käy toki yleislääkärissä, sillä hän varmasti saa sinut uskomaan, ettei mistään vakavasta ole kyse:) Tsemppiä ja hyvää kevään odotusta!
- Luulosairasko?
Stressi kirjoitti:
Mulla stressi ja kaikenlainen huolestuminen aiheuttaa pahanolon tunnetta. Kuvotusta pallean kohdalla. Oksennusta ei ole tullut, yökkäyksiä tosin joskus, mutta selvästi se on yhteydessä siihen, olenko hermostunut. Yleensä pelkään kaikenlaista vakavaa sairastumista ja se aina ensimmäisenä tuleekin mieleen, vaikkei ole mistään muusta kyse kuin normaalista väsymyksestä tai flunssasta. Mitä kauemmin epämääräiset vaivat (väsymys tms.) jatkuu, sitä varmemmin pahoinvointi iskee ja se on jatkuvaa, lopulta alkaa tosissaan tuntua kipua pallean kohdalla. Pakottamalla ajattelemaan positiivisesti, lenkkeilemällä (edes pieni kävelylenkki päivässä), rentoutuskasetit ym. asiat, mitkä itsestä tuntuu kivalta, auttavat oloa ja pian huomaat, että paha olo on tipotiessään ja elämä maistuu taas mukavalta. En usko, että sinun kohdalla on syövästä kyse, sillä kyllä siihen yleensä muunlaisia tuntemuksia kuuluu ja tuo tuntuu niin todella tutulta stressin aiheuttamalta vaivalta. Käy toki yleislääkärissä, sillä hän varmasti saa sinut uskomaan, ettei mistään vakavasta ole kyse:) Tsemppiä ja hyvää kevään odotusta!
Kiitos sulle vastauksesta! Oli helpottavaa kuulla. Stressiin minäkin tämän olon yhdistän...mut kiva kuulla se toisenkin sanomana.
Hyvää kevättä myös Sinulle!
- Luulosairasko?
Vielä sellaisen muistin, että joskus tulee kauheen painavan tuntoiseksi pää...tietysti liitän nämä pahoinvoinnin ja sen yhteen ja tuloksena on aivokasvain...Tietääkö joku onko jatkuva pahoinvointi sellaisen oire?Päänsärkyä ei ole,niskat kylläkin jumissa aina välillä..
- Pahoinvoiva
Juu, mullakin joskus pää tuntuu kumman painavalta ja lisäksi usein puutuu, eli alkaa pistellä pään pinnassa. Näiden oireiden uskoisin liittyvän tuohon niskajännitykseen, siitä mulla seuraa usein monta päivää kestävää jatkuvaa huimaustakin.
Tuskin kuitenkaan pahoinvointi johtuu niskoista... Eli stressillä ja jännitysniskalla selittäisin nämä vaivat. Koitetaan unohtaa ne pahemmat vaihtoehdot, jookosta! - yökkäävä
Pahoinvoiva kirjoitti:
Juu, mullakin joskus pää tuntuu kumman painavalta ja lisäksi usein puutuu, eli alkaa pistellä pään pinnassa. Näiden oireiden uskoisin liittyvän tuohon niskajännitykseen, siitä mulla seuraa usein monta päivää kestävää jatkuvaa huimaustakin.
Tuskin kuitenkaan pahoinvointi johtuu niskoista... Eli stressillä ja jännitysniskalla selittäisin nämä vaivat. Koitetaan unohtaa ne pahemmat vaihtoehdot, jookosta!mulle lääkäri selitti että jos niska on jumissa ja veri ei pääse kiertämään normaalisti niin se voi päänsäryn lisäksi aiheuttaa pahoinvointia.tämä myös oli oman pahoinvointini syynä,meikäläisellä ku on aina niska ja hartiat jumissa.
- Pahoinvoiva
yökkäävä kirjoitti:
mulle lääkäri selitti että jos niska on jumissa ja veri ei pääse kiertämään normaalisti niin se voi päänsäryn lisäksi aiheuttaa pahoinvointia.tämä myös oli oman pahoinvointini syynä,meikäläisellä ku on aina niska ja hartiat jumissa.
Ai? Tuo oli lohduttava tieto, kiitos! Täytynee alkaa ahkerammin tehdä niska-hartia-jumppaa, niin nämäkin pelottavat vaivat pysynevät poissa! =)
- Stressi
Kyllä paha olo voi johtua niskoista. Olen nuoresta lähtien kärsinyt niska-hartia-alueen vaivoista ja sillä on aivan selvä yhteys pahaan oloon ja siihen lisättynä oma huolestuminen, niin siinähän se. Samoin ei pidä säikähtää, kun oikein murehtii omien sairaustuntemusten parissa, niin myös höntti olo, epämääräinen kuvotuksen tunne ja miltei huimauksen tunne, mieletön väsymys, ahdistus ja monia monia muita psykosomaattisia oireita voi tulla jo pelkästä pelkäämisestä. Voi voi, olen niin kauan paininut itsekin näiden asioiden kanssa, että voin hyvällä kokemuksella luetella näitä tunteita. Yksi hyvä keino pelon ja stressin voittamiselle on lenkille lähtö. Pakottaa itsensä lähtemään ulos edes pienelle kävelylenkille, pikkuhiljaa tulee tehtyä pitempi ja pitempi lenkki ja hyvä olisi, jos siitä alkaisi tulla tapa. Kummasti kohentaa mielialaa. Pitäisi varmasti alkaa itsekin taas lenkkeilemään, että pääsisi taas itsekin kuntoon. Lääkehoitoon ei mielestäni kannata herkästi lähteä, sillä ihminen on niin psykologinen olento, että pystyy itsekin omalla tahdonvoimallaan hyvin pitkälle selviytymään itsekin. Jotkut meistä vain ovat tällaisia herkkiä pelkäämään ja ajattelemaan heti kaikista pahinta sairautta. Toivottavasti saat mielenrauhan näistä vastauksista, sillä kyllä meitä on muitakin, niistä ei vain yleisesi puhuta.
- Sytoplasma
Oma lymfoomani alkoi Pahalla ololla, Keskittymisvaikeuksilla, Pää- ja vatsakivulla ja sitten aloin turvota vatsasta, tämän jälkeen kuvaan astui huimaus. Olin tuolloin alaikäinen, jos se ikä siihen nyt vaikuttaa. Syöpiähän on kaiken ikäisillä.
Oireistasi en syöpää heti itse ajattelisi.
Mitäs jos menisit uudestaan verikokeeseen ja tarkistuttaisit hemoglobiinin, ja myös keskustelisit oireista lääkärin kanssa! Varmasti asiantuntevaa tietoa saat lääkäriltä.- hippuli
Lueskelin tuossa viestejäsi tänne palstalle,kiva,että olet neuvomassa meitä pelokkaita!Kysyisin sinulta vielä,miten lymfoomasi sitten "löytyi",otettiinko biopsia jostakin turvonneesta imusolmukkeesta?näkyikö veriarvoissa mitään?Itsellä ultrattu vatsan alue,tehty paksusuolen tähy ja viime viikolla gastroskopia(vatsalaukun ym.tähy siis,ei mitään ihmeitä näkynyt,mutta koepalatulokset tulematta vielä),tähystetty virtsarakko(mulla ärtyvä rakko-oireyhtymä liian pieni rakko,joka oireilee),ultrattu munuaiset 2 krt,ultrattu gynekologisesti,ultrattu rinnat,kainalot,kaula..tehty mammografia...Verikokeita otettu ties mitä(pieni verenkuva n.20krt,munuaisarvot moneen kertaan,maksa-haima-sappiarvot monta kertaa,keliakiatesti,laktoosi-intoleranssi,trombosyytit moneen kertaan,pissakokeita,sukupuolitautitestit,papa,ym.ym.)Oireita mulla vähän joka lähtöön,missään tutkimuksissa ei mitään ole ollut,tulehdusarvot aavistuksen aina koholla,hemoglobiini hyvä(149 viimeksi,olen nainen).Outoja vatsakipuja,gastroskopiassa löytyi vain hieman löysä sulkijalihas,joka päästää ruokaa ja mahanestettä virtaamaan takas ruokatorveen.Rinnassa hiukan aina kipua---tuo refluksi voisi sitä selittää,mutta mietin kuitenkin onko näin...niveloireita ollut pitkään,reuma-testejä ei ole tehty.En ole väsynyt,en laihtunut,jonkin verran aina hikoilen öisin.Pari noin alle sentin kokoista imusolmuketta kaulan alaosassa,ultrassa näyttivät kuulemma normaaleilta.ei otettu näytteitä.
Mietin vain,että kun tuo lymfooma voi niin erilaisia oireita tehdä...pitäisikö vielä vaatia koepala/imusolmukkeen poisto???
Näkyikö sulla jossain tutkimuksissa sitten vatsan alueella jotain???
Olet ilmeisesti selvinnyt rankasta sairaudesta hyvin???Oikein aurinkoisia kevätpäiviä...ja kiitos jos jaksat vastailla!!!
- Luulosairasko?
Puhuin lääkärille pahoinvoinnistani. Hän sanoi edelleen sen johtuvan ylenpalttisesta huolehtimisesta. Pahoinvointi joka jatkuu pitkään ilman konkreettista oksentelua kuulemma kuuluu hyvin usein sterssin ja psyykkisten vaivojen pariin? Olisiko näin?
Mahani ei ole kipeä,uloste normaalia,ei oksennusta,ei pääkipua...mitä ihmettä tämä on...Ja ajatukset valtaa koko ajan.Jos hetkeksi unhtuu ja huomaa et eihän mul olekaan pahaolo niin samassa se tulee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841