Onko tämä terveellinen smoothie?

Anonyymi

2 dl bulgarian/kreikkalaista jugurttia, 2 dl Marlin kaloritonta vadelmakeittoa, 1 dl kutakin, mustikoita, tyrnimarjoja, puolukkaa ja granaatinomenan siemeniä, taatelijauhetta ja raastettua inkivääriä joukkoon. Onko terveellinen?

Ainakin kun juon tuota aamulla lasillisen ja kourallisen saksanpähkinöitä, ei tule nälkä ennen puolta päivää. Vasta toimii erinomaisesti, eikä muodosta kaasuja, eli ei pieretä.

Omistan 900 euron blenderin, markkinoiden ehkä parhaan, joten se murskaa siemenetkin, eli ne ei tule alapäästä ulos sellaisenaan.

84

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taatelijauhetta siis ruokalusikallinen ja inkivääriä puolikas siitä.

    • Anonyymi

      900 e. Kiva että jollain on laittaa tonni tollaseen kun edulliisemminkin sais.

      • Anonyymi

        Toivottavasti on vielä hyvän makuinenkin.


      • Halvat blenderit eivät kestä ja hyvästä joutuu kyllä maksamaan useamman satasen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Halvat blenderit eivät kestä ja hyvästä joutuu kyllä maksamaan useamman satasen.

        Mistä liikkeestä saa 900 eurolla blenderin? Kysyn tätä koska kuukausituloni menisivät tuon hintaiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä liikkeestä saa 900 eurolla blenderin? Kysyn tätä koska kuukausituloni menisivät tuon hintaiseen.

        Chez Mariuksesta lähtee Vitamix 650 euroon. Omani on jotain 150 euron luokkaa ja toinen kappale menossa.


      • Anonyymi

        No työssä kävijöillä on maksaa blenderistä tuon 900 e. Jos mä haluisin ostaa tuollaisen niin mä en vois maksaa vuokraa ja laskuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No työssä kävijöillä on maksaa blenderistä tuon 900 e. Jos mä haluisin ostaa tuollaisen niin mä en vois maksaa vuokraa ja laskuja.

        Jeps. Blenderit ei ole välttämättömuus niin en itsekään ostaisi jos rahasta tekee tiukkaa. Halvemmillakin pärjää jos käyttö on kevyttä ja sauvasekoitin on monipuolisempi.

        Itse kun soseutan blenderillä jäisiä hedelmiä ja marjoja niin se rikkoo nuo halvemmat nopeasti. Wilfan isoin malli on nyt verkkokaupassa tarjouksessa ja taidan ostaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä liikkeestä saa 900 eurolla blenderin? Kysyn tätä koska kuukausituloni menisivät tuon hintaiseen.

        Blendtech 725, maksoin itse vain 500. Mutta Stoccalla yli 900

        On kyllä järjettömän hyvä ja murskaa siis siementkin, mitä halvat ei tee.


    • Anonyymi

      Miksi kaikki puhuu blenderin hinnasta? Kokeilin itse tuota mainitsemaasi smoothieta, oli herkullinen. Käytin Lidl:in kookosmaustettua jugurttia.

      • Anonyymi

        Ai miksikö blenderistä tulikin puheenaihe. kateudesta tietenkin. Mun blenderini maksoi 49€ ja on toiminut hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai miksikö blenderistä tulikin puheenaihe. kateudesta tietenkin. Mun blenderini maksoi 49€ ja on toiminut hyvin.

        oon tosi kateellinen 900 e blenderistä ja varsinkin kun en juo smootieita. olishan toi 900 e kone hienon näköine keittiön kaapissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai miksikö blenderistä tulikin puheenaihe. kateudesta tietenkin. Mun blenderini maksoi 49€ ja on toiminut hyvin.

        Ja kakkailet kaikki terveelliset siemenet ulos sellaisenaan, kun huonotehoinen blenderisi jättää ne ehjäksi. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kakkailet kaikki terveelliset siemenet ulos sellaisenaan, kun huonotehoinen blenderisi jättää ne ehjäksi. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

        Valitettavasti mä en osta ja syö siemeniä.Kyllä mun uloste on aina tullut ulos vaikka en syö siemeniä. Ja jos vahingossa söisin siemeniä niin eiköhän ne tule ulos.Ei sen takia tartte ostaa blenderiä jos pelkää ettei siemenet muuten kulje suolistossa. Ja jää suoliston tukkeeksi.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa kyllä super terveelliseltä noilla ainesosilla. Kalliit ainekset, mutta varmasti herkullista.

    • Anonyymi

      Mustikka, tyrnimarja, puolukka ja granaatinomenan siemen pelkkää terveyttä.

    • Anonyymi

      Ihmisellä on suussaan hampaat, minullakin, ja siinä kelpo blenderi. En käsitä tuota smoothie villitystä, marjat marjoina ja vihannekset vihanneksina, hedelmät hedelminä jne , Vauvoille mössätään kun heillä ei ole vielä hampaita. Mutta, mutta, muoti on muotia ja kyllä se niin itsetuntoa nostaa kun on trendeissä mukana ja melkein ekstaasissa, kun saa kehua kalliilla koneella. Ei minua varten ... oon viisas, terve ja reipas vegaani .

      • Anonyymi

        Kun teet illalla valmiiksi, on aika mukava juodaa lasillinen aamulla, kuin että alkaisi kaatamaan 4 pussista eri marjoja desin verran jugurtin sekaan. Siemenet ei suussa niin hyvin hajoa kuin laadukkaassa blenderissä.

        Pitää nälän kevyesti poissa lounaaseen asti.


      • Anonyymi

        Ja köyhä että katkera siitä.


    • Anonyymi

      Kokeillut tuota smoothieta nyt muutaman päivän ja uskomattomat vaikutukset. Ennen vaivannut vatsa on kuin uudestisyntynyt ja rauhoittunut, varpusparvet ulostaessa muuttuneet kiinteäksi pökäleeksi ja energiatasot huipussa. Ihokin voi paremmin.

      Tästä en luovu.

    • Anonyymi

      "Aloittaja Anonyymi kirjoitti seuraavasti: "2 dl Marlin kaloritonta vadelmakeittoa".

      Jos siinä on oikeaa/aitoa vadelmaa niin siinä on aivan varmasti kaloreita.

      Vastaus riippuu sitä miten käsite "terveeellistä" käsitetään. Jos einestä myydään ihmisravinnoksi niin voidaan hyvällä omatunnolla olettaa ettei se ainakaan välitöntä terveyshaittaa aiheuta.

      Jos käsite "terveellistä" ymmärretään niin, että se tarkoittaa terveyttä erityisesti edistävää, niin kaikkia prosessiteollisuuden tuotteita voi ainakin epäillä. Jos ei muuta niin ne tyrkkää tuotteisiinsa salpietaria (Prague Powder) joka on säilöntä-aine, jopa niihin tuotteisiin jotka ovat kaupassa tyrkyllä "tuore liha" ja tuore kala" -tiskeillä joissa myydään pakasteesta sulatettuja tuotteita.

      Mainitut marjat (mustikka, tyrnimarja, puolukka) eivät ole mitään superfoodeja miltään osin. Marjat yleensäkin (lukuunottamatta ruusunmarjaa ) ovat enemmänkin karkkia/namia kuin terveyttä edistäviä, siis kasvis/vihannes/juures osastolta löytyy helposti valikoima joka peittoaa marjat menen tullen moneen kertaan.

      Laihduttajalle marjat vaikuttavat hyödyllisiltä sillä niissä on maukaassa paketissa varsin vähän energiaa. Mutta laihduttajan pitää huolehtia että mahdollisimman vähärasvaisesti saa: 1) tarvitsemansa proteiinit, 2) vitamiineja, kivennäisaineita ja hivenaineita niin kattavasti kuin mahdollista, 3) dieetin sallimat kalorit. Tuohon yhtälöön marjat eivät helpolla sovi.

      • Anonyymi

        Kerro miksi luulet että mustikka olisi superfoodi niin osoitan sinulle että olet väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miksi luulet että mustikka olisi superfoodi niin osoitan sinulle että olet väärässä.

        Koska sinä et ole asiantuntija ja sadat tutkimukset sen kertovat. Samoin puolukka, tyrnimarja ja granaatinomenan siemen ovat superfoodeja, ei salaatinlehdet ja kurkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sinä et ole asiantuntija ja sadat tutkimukset sen kertovat. Samoin puolukka, tyrnimarja ja granaatinomenan siemen ovat superfoodeja, ei salaatinlehdet ja kurkku.

        "Mustikoiden terveyttä tukevat ominaisuudet, katsaus": https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30373383 "Kaiken kaikkiaan tutkimuksen tulokset osoittavat, että vakuuttelut mustikka- ja mustikkauutteiden nautttimisen myönteisistä vaikutuksista ihmiselle edellyttävät vielä pitemmälle meneviä tutkimuksia." Eli suomenkielellä: Mistä löytyisi mustikkafarmari joka rahoittaisi tätä tutkimusta, ihan varmasti jokin "terveys"hyöty mustikastakin löytyy kunhan riittävän pitkään ja syvälliseti tutkitaan.

        "Mustikan funktionaalisten aineosien molekyylimekanismi ja terveysrooli ihmisen kroonisen sairauden hoidossa:"
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6164568/ "Vaikka mustikan funktionaaliset ainesosat kroonisten sairauksien ehkäisyssä vaikuttaa monimutkaiselta tehtävältä selvittää ja vaikka terapeuttisia interventioita varten tarkoitetut funktionaaliset ruoka-aineet saattavat avata uusia keinoja/reittejä, vasta lisätutkimus tieteellisen näytön etsimiseksi tarkemmin kontrolloiduista, pidemmän kestoajan arkkailu-, eläin- ja ihmiskokeista, erityisesti koskien antosyaniineja ja polyfenoleita, voi osoittaa mustikkauutteissa terveysvaikutuksia kroonisten sairauksien hoidossa." Voisiko tuon esittää vielä enemmän korrektisti. Tutkijoilla selvästi on jokin tutkimusta rahoittava taho jota eivät halua ärsyttää, mutta tutkijat eivät myöskään halua tyrmätä toiveita siitä että jokin "terveys"hyöty voisi löytyä, kunhan vielä pitkään ja syvällisesti tutkitaan lisää.


    • Verkkokauppa.comissa on tarjouksessa 'Wilfa Power Crush PB-1600S -tehosekoitin'. On 150 € normaalin 300 € asemesta. Ostin tuollaisen mökille kun siinä on myös 10 vuoden takuu moottorille ja kannua saa varaosana. Kotiin sitten tuo VitaMix jahka entinen Wilfa hajoaa.

      Itse teen smoothien piimään ja seassa psylliumia, jäinen banaani ja ateriankorvikejauhetta.

      Halpojen ongelmana se, että ne eivät kestä jäisiä hedelmiä eivätkä murskaa siemeniä.

      • Anonyymi

        Tuo on hyvä. Mitä jos sekaan laittaa LSD:tä tai kannabista?


    • Anonyymi

      Blendtech on blendereiden kuningas, Vitamix hyvä kakkonen, mutta hankalan korkea normaaliin keittiöön.

      • Vitamixiinkin taitaa saada lyhyempiä kannuja ja itse tykkään enemmän manuaalisäädöstä kuin ohjelmista. Tuo Wilfa tuntuu hyvältä ja riittää mökille hyvin. Taidan ostaa kotiinkin sellaisen jahka entinen rikkoutuu.

        Pitää katsoa jotain siemeniäkin sekään laitettavaksi ja etsiä kaupasta pakastettua parsakaali tms. jos toimisi smoothiessa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vitamixiinkin taitaa saada lyhyempiä kannuja ja itse tykkään enemmän manuaalisäädöstä kuin ohjelmista. Tuo Wilfa tuntuu hyvältä ja riittää mökille hyvin. Taidan ostaa kotiinkin sellaisen jahka entinen rikkoutuu.

        Pitää katsoa jotain siemeniäkin sekään laitettavaksi ja etsiä kaupasta pakastettua parsakaali tms. jos toimisi smoothiessa.

        Blendtechiä voi käyttää manuaalisesti, mutta nuo valmisohjelmat ovat erinomaisia ja siksi käytän niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Blendtechiä voi käyttää manuaalisesti, mutta nuo valmisohjelmat ovat erinomaisia ja siksi käytän niitä.

        No mä tykkään mahdollisimman simppeleistä laitteista ja ajattelen, että mahdollisimman simppeli laite kestää pidempään. Tuon Wilfan hinnalla tuota kestämistä ei tarvitse erikoisesti surra ja takuu on kyllä pitkä.

        Mä käytän tehosekotinta oikeastaan vain smoothien tekoon ja mulla on kotona myös Thermomix mutta se on sen verran kallis laite (tai siis uusi olisi) että en raatsi käyttää sitä ja sauvasekoitin on suurimpaan osaan muita tehosekoitinjuttuja parempi erikoisesti jos tekee pieniä annoksia.

        Mulla ulkonäkökin vaikuttaa ja pidän Vitamixistä enemmän.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No mä tykkään mahdollisimman simppeleistä laitteista ja ajattelen, että mahdollisimman simppeli laite kestää pidempään. Tuon Wilfan hinnalla tuota kestämistä ei tarvitse erikoisesti surra ja takuu on kyllä pitkä.

        Mä käytän tehosekotinta oikeastaan vain smoothien tekoon ja mulla on kotona myös Thermomix mutta se on sen verran kallis laite (tai siis uusi olisi) että en raatsi käyttää sitä ja sauvasekoitin on suurimpaan osaan muita tehosekoitinjuttuja parempi erikoisesti jos tekee pieniä annoksia.

        Mulla ulkonäkökin vaikuttaa ja pidän Vitamixistä enemmän.

        Blendtechillä 8 vuoden takuu. Vahvin moottori, jonka ansiosta kaikki murskaantuu, eräällä videolla iphone muuttuu pölyksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Blendtechillä 8 vuoden takuu. Vahvin moottori, jonka ansiosta kaikki murskaantuu, eräällä videolla iphone muuttuu pölyksi.

        Vitamixissä on myös riittävän tehokas moottori ja vertailuissa nuo ovat suunnilleen tasoissa. Verkkokauppa.com:issa on jotain Blendtechin versiota alle 400 € myynnissä mutta kokeilen nyt tuota Wilfa mökillä ja jahka kotona oleva Wilfa leviää niin päätän mitä ostan kotiin seuraavaksi. Nuo Wilfatkin riittävät mulle ja siemenet menevät riittävän pieniksi. Taidan kokeilla maapähkinöiden lisäämistä perussmoothieen ja samoin parsakaalin.

        Wilfalla on 10 vuoden moottoritakuu mutta en tiedä montako kertaa sen joutuu vaihtamaan 10 vuodessa.

        Waring olisi kanssa vaihtoehto mutta sen saatavuus on heikko Euroopassa.


    • Anonyymi

      Itsellä ollu 2 wilfaa ja kummatkin hajonneet päivittäisessä käytössä alle vuodessa.

      Nyt toinen, joskin kalliimpi merkki ollut jo 4 vuotta käytössä ilman ongelmia. Mutta Wilfa ok, jos tyytyy vaatimattomampaan.

      • Ei noissa halvemmissa olekaan muuta vikaa kun se, että ne eivät kestä. Kokeilen täällä mökillä nyt tuota Power Crushia ja kiikutan sen kyllä tarvittaessa vaihtoon. Kiinnostaisi kyllä tietää miksi nämä hajoavat. Ekasta Wilfasta meni elektroniikka tuo on kyllä aivan typerä rikkoutumissyy. Toisesta rikkoutui kannun pidike mutta niitä saa uusia.

        Ihan halvimmissa ei ole tehoa eikä kierroksia riittävästi.


      • Anonyymi

        Wilfa on merkkinä todella surkea, kiinalaista laatua huonoimmillaan. Kaksi vuotta ja kaikki metalliosat täpliä täynnä. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Ajattelin piruuttaani testata tätä smoothieta. Uskomaton vaikutus kyllä. Vatsa toimii paremmin kuin koskaan ja turvotus kadonnut.

    • Anonyymi

      Kyllä pysyy taudit poissa noilla marjoilla ja inkiväärillä.

      • Anonyymi

        Ite oon pysynyt terveenä ilman marjoja ja inkivääriä.


    • Anonyymi

      Olen työtön vegaani, joten tämä erinomaisen tervellinen smoothie on liian kallis itselle.

      • Anonyymi

        Ei edes ole terveellistä mutta siitähän ei vegaanit tiedäkään mitään.


    • Anonyymi

      Ihme sörsseli. Asesulfaami K ei niinkään houkuta. Zero points from terveys

    • Anonyymi

      Jep tosi epäterveellistä tuo kaloriton vadelmakeitto, no no. Laita vadelmat sekaan sellaisenaan.

    • Anonyymi

      Yllätyin eniten, että korkea verenpaineeni on laskenut puolessa vuodessa selvästi Ainoa mitä olen muuttanut aiempaan, on tämä smoothie.

      Puhun nyt vuosia jatkuneesta kohonneesta verenpaineesta ja syön verenpainelääkkeitä. Nyt tippunut niin paljon, ett' täytyy varata aika lääkärille, josko lääkemäärää voisi laskea, kun huippaa kun alapainen alle 70 entisen 90 sijaan.

    • Anonyymi

      On totta että tulokset tulevat säännölisen käytön seurauksena. Viikossa turha odottaa tuloksia.

    • Anonyymi

      Onpa herkullinen sekoitus. Monta marjaa keskenään saa aikaan herkullisen maun.

    • Anonyymi

      Itse laitoin vielä lisäksi mansikkaa ja aronia marjoja.

    • Anonyymi

      Minä taas punajuurta ja babypinaattia

    • Anonyymi

      Juonut tätä aamuisin 2 kk. Mahtava olo, iho ja verenpaine laski.

    • Anonyymi

      Kiitos aloittajalle. Olen juonut joka aamu tuon smoothien nyt 3 kk ajan. Vatsa voi erinomaisesti. Uloste on kiinteää eikä varpusparvia lennä pöntön reunoille kuten aiemmin.

    • Anonyymi

      Pitänyt koronan loitolla

    • Anonyymi

      Ei ole vähävaraisten smoothie, mutta uskon olevan todellinen terveyspommi.

    • Anonyymi

      Olen juonut tätä smoothieta melkein 1,5 vuotta joka aamu. Viime kesänä ja myös tänä kesänä ihoni on ruskettunut todella hyvin.

      Väri on tasainen ja kuparinruskea ja iho kuulas.

      En keksi muuta syytä kuin tämä smoothie.

    • Anonyymi

      Pitänee kokeilla. Terveellisyydestä ei ainakaan voi kiistellä.

    • Anonyymi

      Taatelijauhetta ei saa enää mistään. Tilalle hommasin Maca jauhetta, saa kuulema vipinää lakanoihin....

    • Anonyymi

      äitini on iältänsä 94 vuotta. Koskaan ei ole mitään smoothie-puuroja hörppinyt. Siinähän tuo vipeltää omin jaloin ympäriinsä kuin väkkärä, Järjen valokin valaisee hyvin.

      • Anonyymi

        Juu, ei smoothiet ikää tuo lisää. Sen sijaan terveen ja hyvävointisen vatsan ja kuulaan ihon.


    • Anonyymi

      Terveellisintä olisi syödä marjat sellaisinaan tai vaikka tuohon jogurttiin sekoitettuna.

      • Anonyymi

        Miten niin? Siemenet tulee ulos ulosteen mukana, blenderin murskattua ne, imeityy terveelliset ainekset kehoon.


    • Anonyymi

      Tässä todella vahva ja tehokas blenderi, murskaa vaivattomasti siemenet, jääpalat ja kaiken.

      Youtuben tuote-esittely https://youtu.be/4Qod8g2WY0o

    • Anonyymi

      Päätin mokeilla tätä smoothieta, onpa herkullinen, itse lisäsin vielä hieman luomu hunajaa.

    • Anonyymi

      Olen juonut tätä nyt reilun vuoden, ei yhtään nuhanpoikasta edes, ei koronaa, pelkkää terveyttä ja elinvoimaa

      • Anonyymi

        Tuotahan on ihan pakko kokeilla. Granaatiomenansiemenet voisi vaihtaa mustaherukoihin


    • Anonyymi

      Tätä juodessa nauran koronalle

    • Anonyymi

      Jugurtin tilalle Skyr, niin vielä terveellisempää

      • Anonyymi

        Skyr on rasvattomaan maitoon hapatettu, siksi terveellistä, sanoi veijo kun mopoa rassasi.

        Sokeria on 7,7 % (josta osa laktoosia), silti ei mikään ongelma jos muuten pysyy sokerin määrä pienenä.


    • Anonyymi

      Kohta 2 vuotta juotu tätä joka aamu. Pienintäkään nuhanpoikasta tai vatsatautia ei tuona aikana ole ollut.

      Iho ruskettuu upean kupariseksi ja on kimmoisa.

      • Anonyymi

        Mä en ole juonut ja en ole ollut flunssassa. Mullakin on iho kimmoisa. Eikä tartte juoda smootieita.


      • Anonyymi

        tiedät sä mitä toi sana tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedät sä mitä toi sana tarkoittaa?

        tiiätsä kuka mä oon, no kuka sä oot


    • Anonyymi

      Onneksi löysin tämän ohjeen, aivan loistava

    • Anonyymi

      Itse tein tänään smoothien ananaksesta, mansikoista, mansikka jugurtista ja tropical fruits mehusta, tuoretta persikkaa ja jäähilettä sekä inkivääriä.

      TAIVAALLISTA

    • Anonyymi

      Dragon Fruit marja se vasta hyvää onkin

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä.


    • Anonyymi

      2,5 vuotta nyt juonut joka aamu. Ei yhtään flunssaa, koronaa tai vatsatautia. Tuntuu tämä smoothie antavan kunnollisen vastustuskyvyn.

    • Anonyymi

      Omikronin kauhu

    • Anonyymi

      Tein nyt ensimmäistä kertaa, herkullinen

    • Anonyymi

      Poitää tehdä hyin palon lija keittoakin ja kaikkia olin 2 pivää oli hvät ruotat saraalassa, pedissä :D

      • Anonyymi

        ok, mikäs siibnä


    • Anonyymi

      Dragon fruit on smoothien kuningatar

    • Anonyymi

      Luomu hamppu proteiinijauhe on super lisä tähän ihme smoothieen

    • Anonyymi

      Kaikkien smoothieiden äiti tämä resepti

    • Anonyymi

      Ihan legenda nykyään smoothie maailmassa

    • Anonyymi

      Syystä taikka toisesta en juurikaan ole syönyt viime kuukausina hedelmiä tai marjoja, eikä se ainakaan johdu fruktoosin pelosta.

      Käytän blenderiä päivittäin. Sekoitan smoothieen viljahiutaleita, härkisrouheita, soijarouheita, kesäkurpitsaa, hieman keitettyä porkkanaa ja hieman kaaliakin sekä Neito-rypsiöljyä (joka ei ole kylmäpuristettua; rypsi näet soveltuu huonosti kylmäpuristukseen, oliivi taas loistavasti).

      Päivän kasvikset 800 g tulevat helposti täyteen blenderin avulla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe