Kotihakemisto pilveen, esim dropboxiin

Anonyymi

Onnistuuko kahden tai useamman Ubuntu-koneen kotihakemistojen synkronointi pilvipalvelussa olevan kansion kautta esimerkiksi FreeFileSynciä käyttämällä? https://linoxide.com/ubuntu-how-to/synchronize-files-folders-freefilesync-ubuntu/

6

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt aamulla on tullut joka kerta ennen sisäänkirjautumista taulu
      "System program problem detected"

      Voinee liittyä tuohon sisäänkirjautumisen muuttumiseen

    • Anonyymi

      Todella mielenkiintoinen avaus josta haluaisin itsekkin tietää lisää
      Mitä niitä "romuja" omalla koneella pitämään Pilvipalvelut ilmaisia (mainos rahotteisia) ja niissä ois Rajattomasti tilaa.
      Oma käyttis siis ottais HOMONA yhteyttä verkkoosotteisiin? Eheytyis... ja tulis kunnon Käyttöjärjestelmäksi....

    • Anonyymi

      Täällä näköjään on trolli valehtelijoiden vastauksia!
      Totta kai onnistuu, mutta mikä järki on siirtää kotikansiot pilveen! Täysin älytön tietoturvan kannalta!

      • Anonyymi

        Jos se on "ovela" ja kotikansiossa on pelkästään käyttis "romua" ja näin sille jää enemmän tilaa kansioon /bin jossa todelliset suunnitelmat sijaitsee (on siis itse kääntänyt ohjelmat?) ja ne pitää "kotikansiota" /usr/lib:inä ja /user/sharena?
        Siis kaikki "kakka" pilvessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on "ovela" ja kotikansiossa on pelkästään käyttis "romua" ja näin sille jää enemmän tilaa kansioon /bin jossa todelliset suunnitelmat sijaitsee (on siis itse kääntänyt ohjelmat?) ja ne pitää "kotikansiota" /usr/lib:inä ja /user/sharena?
        Siis kaikki "kakka" pilvessä?

        Vaikeuden maksimointi tuskin mikään itsetarkoitus.
        Miksi pilaisi hyvän ubuntun sekopäisellä virittämisellä.

        Saman dropboxin saa käyttöön vaihka sataan ubuntuun, kun vaan ottaa käyttöön.
        Ei muita kotikansioita tarvitse hävittää!


    • Anonyymi

      Tai miksi ei sitten käytä sitä hakemistoa suoraan verkosta joltain toiselta koneelta?
      sshfs user@host: /home/user/
      Itse en näin tekisi, vaan käyttäisin jotain alikansiota tiedon jakamiseen.
      Teoriassa kuitenkin pitäisi olla täysin laillista tehdä käyttäjän kotihakemistosta mountti missä tahansa ja käyttää sitä millä tahansa koneella, oli se sitten solaris, 32- tai 64-bittinen linux tai mikä tahansa muu *nix klooneista. Kaikki softat ei kuitenkaan ole yhtä notkeita. Spesifikaatioissa kuitenkin määritellään, että käyttäjän hakemiston konfiguraatiotietojen on oltava ns. geneerisiä tietoja, jotka toimivat missä tahansa ympäristössä eli laitekohtaiset konfiguraatiot kuuluvat periaatteessa muualle. Sen toki voi itse sössiä. Myös sellainen on mahdollista, että kun loggaat mille tahansa koneelle, saatkin etä X-työpöydän omalle koneellesi. Vaatii vaan pirusti kaistaa, jos vaikka erehtyy katsomaan jotain videoita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7531
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4476
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      62
      2933
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1362
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe