mitä mieltä Härkis rouheesta

Anonyymi

24

1212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä tykkäsin. Mies ei suostu syömään.

• Anonyymi

Mikä siinä oli sellaista, että tykkäsit? Mikä hyvää?

• Anonyymi

Kokeilusta on aikaa, koska en osta vain itselleni. Mutta härkis oli syötävää ja ei raskasta kuten liha. Kasvismakkaraa olen myös maistanut ja se oli sellaista, että ei pystynyt nielemään. Ilmeisesti elimistö ja suu sanoi, että ruoaksi kelpaamatonta.

• Anonyymi

Koemielessä pari sapuskaa siitä tehty. Ei tarvitse enää ostaa, eli nähty on.

• Anonyymi

Mnaah

Tein joskus makaroonilaatikon ja käytin härkistä. Oikein oli maukasta ja samanlainen rakenne, kuin normilodjussakin. Käytännössä ainoa ero oli hinta. Jotain soossia myös olen tehnyt, ei niissäkään oikein mitään eroa lihasoossiin. Myös pitsassa toiminut.

Eri tuote, voi käyttää samoissa resepteissä. Toisekseen, ominaismaku erilainen, siitä pitäis ottaa hyöty pois, kun loppupeleissä net avartavat makuavaruuksia ja lisäävät mahdollisuuksia kokkailuun.

=DW=

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mnaah

Tein joskus makaroonilaatikon ja käytin härkistä. Oikein oli maukasta ja samanlainen rakenne, kuin normilodjussakin. Käytännössä ainoa ero oli hinta. Jotain soossia myös olen tehnyt, ei niissäkään oikein mitään eroa lihasoossiin. Myös pitsassa toiminut.

Eri tuote, voi käyttää samoissa resepteissä. Toisekseen, ominaismaku erilainen, siitä pitäis ottaa hyöty pois, kun loppupeleissä net avartavat makuavaruuksia ja lisäävät mahdollisuuksia kokkailuun.

=DW=

Olen myös tehnyt härkismakaronilaatikkoa kasvisruokailijalle.
        Piti siitä. Otti lisää. Siis toimii.

• Anonyymi

Ihan ok.

Ekaks pitää motkottaa. Nämät on vegejutut eri tuotteita, kuin liha. Niitä voi käyttää samanlaisissa resepteissä, kuin lihaakin, mutta kuitenkin kyseessä aivan eri materiaali. Markkinoinnin kannalta koitetaan esitellä jotenkin lihankorvikkeina, vaikka oikeesti siitä ei ole kyse. Ei net ole korvikkeita, net omia tuotteitaan.

Mitä olen noita, härkistäkin, kokeillut, ihan toimivaa kamaa. Suurin ylläri oli mifu. Sen suutuntuma identtinen kanan kanssa. Ja maustaminenhan ruuan maun määrittää. Iteasiassa joku vois sekoittaa mifusoossin kanasoossiin. Vaikka siitä ei olekkaan kyse, kyse kahdesta eri materiaalista, jotka muistuttavat suuresti toisiaan.

Mä nyt olen punaista lihaa syövä suomalainen heteromies, mutta ei mulla vegeä vastaan mitään ole, pikkemminkin kiinnostaa paljon. Hah, eilen ostelin viikonlopuksi purtavaa. Toki normimakkaraakin, mutta myös vihiksen. Olen tullut tulokseen, vihannespiirakat paljon maukkaampia, kuin tavalliset lihapiirakat. Myös Vegemöttönen erittäinkin maukas.

Härkiksestä kokemukset siis hyvät, se vain eri tuote, kuin jauheliha. Ikävä kyllä vegekama on vielä aika hintavaa, kun hinta ja tunnettavuus saadaan paremmiksi, ihmiset ainakin osittain enenpi siirtyvät käyttämään niitä. Nyt liikaa ennakkoluuloja ja hintaa.

Ai niin, tossa dokaillut jotain kaurajuomaa. Pirun hyvää, mutta ei se oikein mitenkään maultaan muistuta maitoa. Noit viljapohjaiset maidontyppiset juomat ei edes yritä jäljitellä maidon makua, mutta ne vaihtoehtoja, esim laktoosiintorikoille ja niille, jotka ei pidä jostain syystä maidosta.

=DW=

• Anonyymi

Tein kaalia eilen. En ymmärrä miksi se on aliarvostettua. Saan yksin syödä.
      Tässä resepti, jos joku kokeilee:

Päälle päälimmäiseksi pekonipaloja ja alla tahna, jossa murskattua fetaa, pieniksi silputtua ruohosipulia ja persiljaa, ranskankermaa ja villiyrtit bonjouria, pippuria, suolaa ja kananmuna sitomaan. Kaalit isoksi paloiksi ja nuo päälle. Astiaan, paistopussiin.120 astetta kolme tuntia. Ja nam.

• Anonyymi

Miks paistopussiin?

• Ei ole kokemusta eikä tule.
      Minä olen mies, minä syön Lihaa.
      Kasviksista kaikkea kotimaista.
      Ei mitään mifuja taikka tofuja.
      Toffeeta vähän Jouluisin.

H.

• Anonyymi

Härkis on sokerilla pilattua moskaa. Härkäpapuja toki käytän. Viimeksi tänään söin kesäkurpitsa- keräkaali-tomaatti-kvinoa-härkäpapupataa, tietenkin lisäämättä siihen sokeria. Kuka idiootti nyt ruokaansa sokeria lisää.

• Anonyymi

Pakkauksen sisällössä (250g) on peräti 5 grammaa sokeria

• Anonyymi

Maistoin sen sokerin, yäk!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maistoin sen sokerin, yäk!!

Taisit maistaa pakkausta;)

• Anonyymi

Ei, vaan minulla on herkkä makuaisti. Jo lapsena, kun äiti laittoi maitoa sämpylöihin sanoin, että nämähän ovat makeita. Käry kävi myös siitä, kun sämpylöitä oli pakastettu vanhassa pullapussissa. Kaikki kun eivät pidä makeasta, vaikka tilastojen mukaan kakki pitävät ja haluaavat makeaa. Opetettu mieltymys monelle, sanoisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan minulla on herkkä makuaisti. Jo lapsena, kun äiti laittoi maitoa sämpylöihin sanoin, että nämähän ovat makeita. Käry kävi myös siitä, kun sämpylöitä oli pakastettu vanhassa pullapussissa. Kaikki kun eivät pidä makeasta, vaikka tilastojen mukaan kakki pitävät ja haluaavat makeaa. Opetettu mieltymys monelle, sanoisin.

pikkupukki kakki kalliolle, huh hei sen tuuli vei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisit maistaa pakkausta;)

Hei, noin 1/2 teelusikallista sokeria 100 grammassa maistuu missä tahansa ruuassa ylimääräisenä makeutena, paitsi, jos on tottunut sokerin käyttöön kaikessa ruuanlaitossa. Se ihan oikeesti maistuu! Ei kai sitä muuten siihen hörhikseenkään laitettaisi. Sokeriin totutettuja ilmeisesti kalastellaan. Siinä kai syy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, noin 1/2 teelusikallista sokeria 100 grammassa maistuu missä tahansa ruuassa ylimääräisenä makeutena, paitsi, jos on tottunut sokerin käyttöön kaikessa ruuanlaitossa. Se ihan oikeesti maistuu! Ei kai sitä muuten siihen hörhikseenkään laitettaisi. Sokeriin totutettuja ilmeisesti kalastellaan. Siinä kai syy.

Puoli teelusikallista sokeria painaa n.2 grammaa. Sadassa grammassa suolaa ehkä maistaisit sen sokerin;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puoli teelusikallista sokeria painaa n.2 grammaa. Sadassa grammassa suolaa ehkä maistaisit sen sokerin;)

Olet varmasti asianntuntija oman makuaistisi osalta. Et silti voi sen pohjalta esittää väittämiä siitä, mitä joku muu maistaa tai ei maista. Turhanpäitenkö se vähemmän terveellinen sokeri siihen hörhikseen laitetaan, jos se ei muka maistu? 1/2 sokeria on aika paljon ainakin minulle, joka en käytä sokeria lainkaan.

By the way, TV:ssä oli muutama vuosi sitten dokkari, jossa testattiin ihmisten kykyä maistaa makeutta, ja erot olivat melkoisia. Arveltiin sen vaikuttavan siihen, miksi jotkut hinkuvat makeaa, toiset sitten taas ei. Toki aineenvaihdunta ja ruokavaliokin vaikuttavat sokerinhimoon ja maistamiseenkin.

Tiede-lehden sivuillakin on käsitelty makean maistamiseen liittyvää geenitutkimusta:
        https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/makunsa_kullakin

• Anonyymi

Härkis Tex-Mex tai Indian Curry, ne on naminamia. Se Original on kuin pahvia söisi:)

• Anonyymi

Ei versowoodin härkiksessä ole sokeria

• Anonyymi

Se on Verso Food, mutta ei se mitään, kyllä sanan väärinkirjoitettunakin ymmärtää. On siinä melassia, joka valistetaan sokeriruo´osta.

• Anonyymi

Olen pari kertaa ostanut, lämmitin ekaHärkispaketin rasvassa pannussa sellaisenaan ja toisen kerran tein lihapullia ja tarjosin vieraille pikkusuolaista-pöydässä. Toisena lihapulla-aineksena oli nyhtökaura. Vieraat eivät erityisemmin tykänneet koska yleensä pöydästäni ruoat hupenevat, mutta nyt jäi itselle syötäväksi pitkäksi aikaa. Kyllähän niitä syö nälkäänsä. En silti ymmärrä miksi herneestä pitää prosessoida jauhelihalta näyttävä aines, kun se prosessoitu ruoka on epäterveellistä. Miksei voi vain tehdä hernemuhennosta, se on maustettuna aika herkullista. Samoin kokojyväkaurahiutaleet syön puurona tai jugurttiin ripoteltuna.

• Anonyymi

Yhden kerran olen maistanut kylässä näitä härkis pullia ja toista kertaa en syö, vaikka tekijä oli hyvä ruoan valmistaja.
        Kuka mistäkin tykkää, mutta en minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2587
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1592
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      30
      1222
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26